HELMIKUU 2006

Liiri
Ja niin myös meidän prinsessalla tuli vuosi täyteen !!!! :heart: tuntuu että vastahan se mahassa köllötteli. Meijän neiti ei vielä kävele ei oikeistaan edes yritä tyytyväsenä konttaa ja kovaa. ollaan pidetty monet korvatulehukset ja vesirokko ja vauvarokko ni ei se ole ihmekkään ettei tasapainottelu vielä suju. onnea kaikille 1-v ihmisille! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 23:01 löllykkä kirjoitti:
Tulipa muuten aika iso tuosta kuvasta.. Kun en osaa oikein muokkailla niitä. Isäntä hoitaa yleensä sen homman ja oli jollain eri ohjelmalla laittanu nyt noi kuvat koneelle. Tyttö on äidin tyttö kun huutelee aina "äitän tytty" Oli muuten hieno kakku teilläkin joppana.
Sä oot löytänyt kivan pöytäliinan prinsessalle!! Mä hiukan hain kans, mut eihän täältä tuppukylästä löytynyt yhtäkään vaaleanpunaista, saatika sitten prinsessa aiheista.. :'(
Sun kakus oli nähty hieman enempi vaivaa kuin mun.. ;) Hieno oli!!!
Sun neidillä myös punaiset posket. Meillä Alinalla kans tosi usein. Kuivuukin ihan kauheesti. Joka päivä joutuu rasvaileen. Porkkana ainakin aiheuttaa ja luultavasti jotkut muutkin ruoka-aineet. Selvyyttä en oo oikein saanut.

Laittakaa muutkin kuvia!! Ois kiva nähä teidänkin aarteiden kuvia.. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 22:22 joppana kirjoitti:
Sä oot löytänyt kivan pöytäliinan prinsessalle!! Mä hiukan hain kans, mut eihän täältä tuppukylästä löytynyt yhtäkään vaaleanpunaista, saatika sitten prinsessa aiheista.. :'(
Sun kakus oli nähty hieman enempi vaivaa kuin mun.. ;) Hieno oli!!!
Sun neidillä myös punaiset posket. Meillä Alinalla kans tosi usein. Kuivuukin ihan kauheesti. Joka päivä joutuu rasvaileen. Porkkana ainakin aiheuttaa ja luultavasti jotkut muutkin ruoka-aineet. Selvyyttä en oo oikein saanut.

Laittakaa muutkin kuvia!! Ois kiva nähä teidänkin aarteiden kuvia.. =)


No, tuohon kakkuun olisi pitänyt ostaa sitä karamelliväriä mutta en saanu aikaseksi.. :ashamed: Ensin ajattelin tehdä ihan valkoisen mutta muistin että kaapissa on nomparelleja ja sitten löysin sokerikuorrute jutskaa vai mitä se nyt on.. Oli jääny joululta niin sitä sitten tursottelin. Oli muuten lapsi vieraat varsinkin tytöt tosi innoissaan ja ihastuksissaan kun kakun näkivät. Tiedän nyt minkälaisia kakkuja on luvassa tyttöjen synttärellä joita on tulossa. Ja tuon pöytäliinan löysin tiimarista.. Samaa sarjaa oli sitten lautaset, mukit ja servetitkin..

Meillä neiti tosiaan ollut koko viikon kipeenä ja eilen sitten käytin lääkärissä ja taas toisella korvatulehdus, nyt molemmissa korvissa. Edellisestä aikaa kolme viikkoa. Luulen että tuo tytön poskien punoitus johtuu suklaasta. On niin perso pätkikselle. Nyt sitten ei ole suklaata saanut niin alkaa taas posket olemaan kunnossa. Tietty vielä punottaa mutta iho ei enään niin kuiva kuin sillon sen jälkeen kun suklaata syö. Muuten joppana olet aika tutun näköinen ihan kuin olisin nähnyt sut jossain tai sitten sulla on olemassa kaksoisolento täälläpäin..<br><br>
 
Bona
Niinpä mekin sitten tultiin tänne uudelle osiolle. Siiri-Sofia täyttää tänään vuoden ja on nyt virallisesti taapero.
Eilen oli synttärit ja mummut ja kummit ja enolan porukka kävi kahvilla.
Hyvin meni, mut tyttö väsyi niin, että taju lähti 20.30 ja nukkui koko yön heräämättä kertaakaan (!) aamu puoli kymmeneen asti!!! Voitte vaan kuvitella mikä paniikki iski, kun heräsin ite ennen likkaa ja katoin kelloa. Hengissä oli, leikki rätin kans sängyssään kun ryntäsin tarkastamaan hyvinvointia. :D
Nyt ootellaan paria kaveria vielä rääppiäiskakulle, vaikka siiri onkin viittä vaille päiväunilla.

Meillä on otettu muutamia askelia ilman tukea, hampaita on nyt 2 alhaalla ja 4 ylhäällä. Päiväkodissa tyttö viihtyy eikä yöhoitokaan ole tuottanut ongelmia, onneksi. Tänään on taas yö pk:ssa edessä - mies on hommissa ties kuinka myöhään yöhön ja mä meen iltaan kanssa, pääsen siis kahdelta yöllä kotiin.

Ai niin, mittoja vielä piti laittaa: 10 460 g ja 78 cm. Potra tyttö meillä
:D
 
:wave:
mikä estää pääsyn kattoo teidän kakkukuvia???
nooh täytyy ootella että ukko saa räveltää ja ehkä meidänkin kuvan saan
näytille....
meillä oli lastenkutsuilla yhteinen minni/mikki kakku. vaaleanpunainen väriltään ja päällä komeili jenkeistä saatu koriste ja myöskin sieltä tuodut trösselit... aikuiset söivät sitten tiramisua....
:p

meillä täällä ihan kivasti :saint:
 
aijooo :wave:

meilläkin tulee olemaan vaikeeta päästä tissistä ja yösyötöstä eroon...
enkä tiiä että raaskinkokaan.....

kuulin perhekerhossa vinkin, en kylläkään ole ite kokeillut mutta kuulemma toimii...:

pitää laittaa tisseihin ruokaöljyä ja esim.grillimaustetta.
parikertaa kun sitä maistelee niin lopettaa syömisen.... :x :snotty:
 
Noista korvatulehduksista..
Meillä ei se Amoxin, vai miten se nyt kirjoitetaankaan, auttanut. Tulehdus parani, kun vaihdettiin antibiootti toiseen!!! Kantsii pyytää lääkäriä vaihtaan, jollei se ite "huomaa".. =)
 
täällä konsta nyt seisoskellee täyttäpäätä ilman tukkee ja taputtellee käsiä.tissistä vierottaminen käynnissä.oli nyt toissa vkolla tyttö osastolla kun henki meni tiukille ja nyt olin su-ke pojan (3v.)kun meinas kuivua käsiin kun tuli "ripuli"tauti et laittovat sen nenämahaletkuun...
koitan jos saisin yhen kuvan konstasta laitettua. en vaa muista millo on otettu ettei nyt ihan ihka tuorein oo mut kuva kummiski =)
konstalla nyt 7 hammasta.koitin sille almiron pepti-korviketta kun sillä edelleen soija ja maito allerkia,viljojen lisäx.mut näyttää ettei se sovi. :( mut onhan nuita korvikkeita vielä onnex mitä kokeilla.nyt oli vasta 1.erityiskorvike kokeilussa =) meni konstalla imetys homma jo siihen että oli melkein jatkuvana tissillä ja sitte ei tahtonu syyä kunnolla pottuja yms."oikeeta ruokaa".ja meillä nyt tilanne ollu pitemmä aikaa että yhtäkkiä pitää kiijättää joku sairaalaan ja yleensä minä kiiättäny kun mies ei ni muista nuita lääkityksiä yms ni helpompi sit mula ollu.ja nyt kun 3v poika oli osastolla ni käytti mies konstaa kerra siellä tissillä ettei posaha ja sitte lypsin muuten...nyt oon sitte lypsäny ja antanu mukista maijon.toivossa elän että oikia korvike löytys ni sitte sais lopettaaa lypsämisenki. =) kätynen se oli 3 eka päivää mut sitte kun ittiä säälitti se et no pitikö sille antaa mut sain aina keploteltua sen ajatukset muualle ni sitte se pikkuhiljaa hellitti =) nyt ei oo eennää moksiskaan.mies nukkutti sen aina yöunille ja yöllä jos heräili.jospa nyt nukkus yöt läpeesä.

katotaas toimiiko tuo kuva :snotty:
 
1vee neuvola kuulumisia:
Pituutta meidän neidillä on jo 78.5cm ja painoa +10kg.
Terve ja hyväntuulinen neiti, luki vihossa =). Juttelee paljon omaa pulputusta. :)
Rokotustakaan ei neiti inahtanutkaan. Katseli vain millä se täti häntä tökkii.
Ei nytkään tullut rokotuksesta mitään jälki-oireita.
Kaatumiset ja kolomiset ovat vähentyneet. Portaatkin mennään hienosti ylös ja alas. Niissä tosin vielä joskus sattuu vahinkoja, kun oikein innostutaan. Kumman kiinnostava leikkipaikka ois.
Äitin perään ei enää niin kovin olla. Leikkii pitkiäkin aikoja ihan yksinään. Välillä tietty pitää tulla tarkastaan, ettei äiti vaan ole mihinkään karannut.
Aivan ihanaa aikaa!!!! Haleja ja suukkoja satelee tämän tästä! :heart: :hug:


Terkuin: Joppana
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:58 joppana kirjoitti:
Noista korvatulehduksista..
Meillä ei se Amoxin, vai miten se nyt kirjoitetaankaan, auttanut. Tulehdus parani, kun vaihdettiin antibiootti toiseen!!! Kantsii pyytää lääkäriä vaihtaan, jollei se ite "huomaa".. =)
Nuo on kenkkuja nuo korvat välillä,meillä on nyt toinen pitkä korvatulehdus menossa,kolmas kuuri antibioottia loppui viikko sitten,ajattelin jo,että auttoi,mutta nyt alkoi taas nenä vuotamaan ja pahaa pelkään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 13:58 nedra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:58 joppana kirjoitti:
Noista korvatulehduksista..
Meillä ei se Amoxin, vai miten se nyt kirjoitetaankaan, auttanut. Tulehdus parani, kun vaihdettiin antibiootti toiseen!!! Kantsii pyytää lääkäriä vaihtaan, jollei se ite "huomaa".. =)
Nuo on kenkkuja nuo korvat välillä,meillä on nyt toinen pitkä korvatulehdus menossa,kolmas kuuri antibioottia loppui viikko sitten,ajattelin jo,että auttoi,mutta nyt alkoi taas nenä vuotamaan ja pahaa pelkään..
Meillä tytön pitkittynyt nuha meni korviin. Ekan kuurin jälkitarkastuksen jälkeen alkoi taas nuha ja meni korviin. Tokan kuurin loputtua meni pari päivää, niin taas nenu vuosi ja korvatulehdus iski. Antobiottina silloin juuri se Amoxin. Vaihettiin sitten kuuri Zithromaxiin, joka kuulemma vaikuttaa elimistössä vielä 10vrk kuurin loputtuakin, ja nyt luulen tytön parantuneen. Huomenna on taas jälkitarkastus, mutta ei ole ainakaan nuha tullut enää..
Toivottavasti ei tuu pitkään aikaan enää noita korvatulehduksia. En haluais tankata tyttöä antibiooteilla.. :/
 
Eilen tuli 1v1kk täyteen ja myös laskettu aika ois ollu vuosi sitten viikon loppupuolella.

Pikkumies on nyt tosissaan harjoitellut ilman tukea seisomista ja jonkin verran kävelee myös tukea vasten. Pikku hiljaa siis edistytään =)

Meillä kans tissittelyn lopettaminen voi olla vaikeaa, mutta nyt oon aatellu unohtaa koko jutun joksikin aikaa. Nykyään poika alkaa naksuttaa kieltä kitalakea vasten, kun tietää saavansa mammaa, ihana nuppu :)
 
meillä oli edellisellä lapsella korvakierre ja sille ei amorion kuurit tepsiny eikä mikähän se toinen oli vaan piti aina olla tuo nedran mainitsema zitromax.se on ollu kyllä pelastus!jos ei ala korvat parantua kannattaa pyytää sitä!
meillä mies nyt mahatauissa.mut lapset ja minä onnex terveinä :flower: eilen kävin ompelemassa ompelupiirissä.oli mukava hurruutella mutta kyllä oli sitte kiire jo kotia kun loppu 9 maissa :D
konsta nyt alkanu sanoon lissää sanoja.kaike "huippu"oli yx päivä kun mies mua kutitti ja ei tahtonu uskoo että oli oikeesti lopetettava ennenkö hermostuisin ja huusin että elä pölijä.kohta kuulu olokkarista "ea olja" :ashamed: konsta siellä opetteli äitin sanomisia :snotty: oli 1.2 sananen lause.kova on poika touhuaan mutta ihana sitä on seurata.mulla tuli imetyksen kans niin että oon nyt imettäny 1-2krt/pv kun ei taho löytyä konstalle korviketta ja nyt vielä koitan kertaalleen almiron peptiä josko oliski ollu konstalla aijemmin mahatautia eikä tuosta korvikkeesta...
mut nyt alkanu syyä TOSI HYVIN pääruokia.laskin yx päivä niin söi kokopäivän aikana 3 potturuokaa,2puurua ja 4 sosepurkkia.eikä annokset ollu ihan pieniä,mut ihana että ruoka maistuu ni jos välttys nyt painokontrolleista ;)
mut mukavat laskiaiset ja kevään odotukset kaikille!
 
Pakko tulla vähän "avautuun".. mua ottaa niin päähän nyt..
Eli tilanne tämä:
Me ei tulla toimeen kotihoidontuella. Jäin siis työttömäksi ja saan liiton päivärahaa. On muuten enempi kuin äitiyspäiväraha..
Ajattelin että ei mua heti töihin sieltä tyrki, kun en voi kolmea vuoroa tehä.
Lähärin työt kun melkein aina on kolmea tai ainakin kahta vuoroo.
Iltavuoroa en myöskään ihan heti voi tehä enkä mielellään ollenkaan, kun imetän neitiä kuitenkin vielä. Nyt sitten ne perhanat laittoivat mut hakeen vanhainkotiin. Tein mielestäni "huonon" hakemuksen ja silti tänään tuli kutsu työhaastatteluun!!
Voi, p.a.s.k.a!!! :headwall: :'(
Tuntuu niin pahalta aatella joutua viemään tyttö hoitoon. On kuitenkin ollut mun kanssa niin tiiviisti. :'( :'( :'(
Voi kurjuus sentään!! Tulis nyt ees pian uudestaan raskaaksi..
tai kumpa ees sössisin sen haastattelun!!!
 
Moi.

Musta tuntui kans alussa etten oikein voi tuota tyttöä hoitoon viedä.On niin äitin tyttö ja minussa niin kiinni. Teen kahta vuoroa ja sekin tuntui pahalta etten näe enään tyttöä klo 13 jälkeen kun hoitoon olen vienyt. Vasta taas seuraavana aamuna näen uudelleen. Mutta mutta, huomannut olen että tyttö tosiaan viihtyy hoidossa ja on joukon nuorin muut lapset on vajaa 4v,2v ja vajaa 2v. Ja hoitavat tyttöä tosi paljon on kuulemma heidän vauva. :) Ja nyt kun tyttö ollu sairaana niin muut jo kyselly milloin jennina vauva tulee. Kyllä siihen joppana pian tottuu että lapsi on hoidossa vaikka alussa vaikeeta onkin.:hug:

Meillä tyttö tullu vielä läheisemmäksi minun kans nyt kun on hoidossa ollu. Kotona kun ollaan niin ei silmistään pois päästä. Aina mun mukana. Pesee pyykit mun kans ja nyt jopa muka ite laittoi kerran pyykkejä koneeseen ja luukun kiinni... Ja vieläpä koitti nappiakin painaa jotta lähtisi kone käyntii. :heart:

Meillä nyt päätetty tosissaan että kävelemään opitaan vaikka väkisin. Kokoajan yrittää ja yrittää jopa juosta välillä. Kai se sitten kohta viipottaa menemään ja kunnolla.

Muistelin tuossa että silloin odotusaikana joku puhui olevansa kajaanista... Vai muistelenko väärin.. Oliko se Leenu tai joku muu??? Ajattelin vain että su täytyisi suunnistaa sinnepäin kun on tuolla esikoisella peli siellä. <br><br>
 
hei vaan :wave:

Meilläkin 1v juhlittiin sunnuntaina. Poitsu on kyllä ihana persoona. Tykkää tutkia joka paikkaa ja itsekseen touhuta pitkiä aikoja. Sitten se tykkää halia ja pusia ja olla tosi mustis jos esikkokin herkeää hempeäksi äitiä kohtaan :D Siinäpä sitten soppa, kun koiruuskin on hivenen mustasukkasta laatua :LOL:

No, hyvin kuiten menee ja lisää kuulumisia meiltäkin kunhan neuvola saadaan suoritettua..

Mulla on hivenen päinvastanen ongelma, kun haluaisin töihin, muttei oo löytyny.. No, ehtiihän sitä..

:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 22:08 löllykkä kirjoitti:
Moi.

Musta tuntui kans alussa etten oikein voi tuota tyttöä hoitoon viedä.On niin äitin tyttö ja minussa niin kiinni. Teen kahta vuoroa ja sekin tuntui pahalta etten näe enään tyttöä klo 13 jälkeen kun hoitoon olen vienyt. Vasta taas seuraavana aamuna näen uudelleen. Mutta mutta, huomannut olen että tyttö tosiaan viihtyy hoidossa ja on joukon nuorin muut lapset on vajaa 4v,2v ja vajaa 2v. Ja hoitavat tyttöä tosi paljon on kuulemma heidän vauva. :) Ja nyt kun tyttö ollu sairaana niin muut jo kyselly milloin jennina vauva tulee. Kyllä siihen joppana pian tottuu että lapsi on hoidossa vaikka alussa vaikeeta onkin.:hug:

Meillä tyttö tullu vielä läheisemmäksi minun kans nyt kun on hoidossa ollu. Kotona kun ollaan niin ei silmistään pois päästä. Aina mun mukana. Pesee pyykit mun kans ja nyt jopa muka ite laittoi kerran pyykkejä koneeseen ja luukun kiinni... Ja vieläpä koitti nappiakin painaa jotta lähtisi kone käyntii. :heart:

Meillä nyt päätetty tosissaan että kävelemään opitaan vaikka väkisin. Kokoajan yrittää ja yrittää jopa juosta välillä. Kai se sitten kohta viipottaa menemään ja kunnolla.

Muistelin tuossa että silloin odotusaikana joku puhui olevansa kajaanista... Vai muistelenko väärin.. Oliko se Leenu tai joku muu??? Ajattelin vain että su täytyisi suunnistaa sinnepäin kun on tuolla esikoisella peli siellä.
Mä joutusin herättään tytön jo aamu kuudelta!!! Se tässä pahimmalta tuntuu..
 
No,niin meilläkin tuli neidille 1vee täyteen maanantaina 19.pnä.Nyt vasta koneelle kerkesin päivittämään kuulumisia.1v. mitat ovat tasan 10kg ja 75cm,sirompi on,kuin isosiskonsa aikoinaan ja jääkin varmaan lyhemmäksi(tulee meikäläisen sukuun luultavasti).
Meillä kävellään jo hurjaa vauhtia,ulkonakin kokeiltu kävelyaskelia kenkien kanssa.Hampaita tyttö ei ole kovin ahkeraan tehnyt,2kpl taitaa vasta olla,mut niitäkin jo ahkerasti harjaillaan iltapesun yhteydessä.
Itse oon vielä kotona kodinhoidontuella,ainakin syksyyn asti ja luultavasti lapsilukema toistaiseksi täynnä. :/
Mutta,eipä tässä muuta,täytyy lähteä tuonne ulos raikkaaseen ilmaan vähän ulkoilemaan....
 
Heippa!!
Täällä kärvistellään flunssassa, tai no minä vaan, ja olihan tuolla keskimmäiselläkin hieman kuumetta viimeviikolla mutta nyt hän jo terve. Sanni on hieman aivastellut tänään ja jotenkin "rutusen" olinen joten eiköhän se hänellekkin sitten iske seuraavaksi. :(
Sanni on myös opetellut kovin uusia sanoja; kiitos on kiikki, anna, kakka ja mitä niitä nyt taas olikaan.. kova pölöttämään tuo likka kyllä on, liekö äitiis tullut. Tosin hänen höpötyksistään ei paljon kukaan ota mitään selkoa :D
Mä olen kodinhoidontuella ja kyllä tiukkaa on! mut toimeen kuiteski jotenki tullaan, tai ainakin on tultu. Eipä paljoo hurvitella eikä mitään ylimäärästä ostella. Mut hyvä näin et saahaan pakolliset laskut ja lainat maksettua ja ruokaa saapi ostettua. Mut en sitte tiiä, kyl varmaan töitä tars jostakin löytää, ei kans huvittas viiä noita kolmea hoitoon, oisin kyl mieluusti kotona mut juur se et siihen ei taida olla varaa.. :( mutta mutta.. täytyy nyt viel pähkäillä tätä tilannetta, mitä teen, tosin nää työpaikatkin tuntuu olevan vähän kiven alla. Siis kun mies tekee kaks vuoro hommia niin mun tars saaha sit yks vuoro töitä ja me asutaan maalla korvessa niin sit tars olla sellanen paikkakin mikä kattais lastenhoitokulut plus matkakulut ja jäis sitten viel käteen noiden jälkeen enempi mitä kodinhoidon tuki.. tulipa selitettyy sekavastas.. nooh. täytyy nyt pohdiskella yms
jaa juu, Sanni on ruvennu nyt lähipäivinä enempi kävelee, ottaa jo aika paljon askeleita. Mutta silti ennnemmin konttailee, niin pysyy isosisarrusten peräs paremmin :D

maisa
 

Yhteistyössä