HELMIKUU 2006

Moi!
Johan on taas aikaa mennyt, kun piti heti neuvolakuulumisia laittaa(7.2) ja just on huominen(22.2=mun synttäripäivä)... No siis Kaisla oli 1v. neuvolassa 75 cm ja 9,5 kg. Piikki tuli ja hiukan kiukutti pari paivää. Hampaita on just toinen puhjennut, askeleita ilman tukea jokusen ottanut, mutta mielummin vielä kontaten mennään. Äitin tyttö on sanonut jo pitkän aikaa(ainakin mun mielestä), kovasti matkii muita ja sanoo heihei.

Tänään käytiin terveyskeskuksessa kun on ollut jo viikonlopusta vinkunaa ja rohinaa hengityksessä, yhtenä yönä oli lämpöäkin. Kaisla sai spiraa joka ei lekurin mielestä sitten auttanut ja laittoi lähetteen Jorviin päivystyspolille. No mentiin sinne ja tosi nopeasti päästiin tutun lekurin juttusille, joka heti jo sanoi että saattekin spiran ja imun jälkeen lähteä kotiin. Epäili että olisi rs-virus, joka ei enää näillä "isoilla" vauvoilla ole vaarallinen. Että tällainen päivä täällä tänään...
 
:wave:
neidin 1 vuotis neuvola oli tänään ja piikkiä saatiin ja nyt oireilee raasu siitä....
pituutta oli 78,6 ja painoa 10585!
Potra tyttö on, mutta sopivasti. Pitkä kuulemma on, mutta niin oli veljensäkin mutta kropaltaa laiheliini oli tuo esikko...
Kaikki siellä ok.

Muutenkin menee ihan kivasti. Välillä ylä ja alamäkiä mutta kyllä se siitä aina helpottaa... En jaksa täällä enään "roikkua" niinkuin ennen eikä aikaa ole että on tää "riippuvuus" näillä sivuilla lopahtanut...

:headwall: Ottaa päähän tää "käpykylän" kerhotouhu täällä niinpaljon
että ollaan lähes lopetettu kerhoilut ja ollaan omissaoloissamme ja käydään entisissä kerhoissa vierailulla jne... Ystäviä olen kyllä täältä saanut mutta esikoisen puolesta harmittaa vietävästi...
:(

Nojuu, iloista ja reipasta viikonloppua kaikille! Meillä onkin huomenna esikon ja äidin päivä!!!!!!!!!!!!!!!! Lähdetään kaupungille katsomaan
ratikoita ja metroja yms....
Neiti saapi olla isäntyttönä :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 13:46 joppana kirjoitti:
[
Mä joutusin herättään tytön jo aamu kuudelta!!! Se tässä pahimmalta tuntuu..

Jep ja sori toi mun viim viesti. Ei ollut tarkoitus mitenkään loukata tai väheksyä sun tilannetta. Ymmärrän sun tilanteen täysin. Tarkoitus oli jo aiemmin laittaa viestiä mut aika kortilla... :ashamed: siis mä menen aamuvuorossa jo viiden jälkeen töihin.. Mut mun ja Jenninan onneksi isä menee vasta klo 8,00 töihin. Ja vie tytön sitä ennen hoitoon. Mutta silti täyty herätä ennen seittemää tytönki. Ja kuulin toissa pvä.nä että meillä ehkä siis EHKÄ ens syksynä menee 3 vuoroon työt.....
Että silleen.. :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 23:29 löllykkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 13:46 joppana kirjoitti:
[
Mä joutusin herättään tytön jo aamu kuudelta!!! Se tässä pahimmalta tuntuu..

Jep ja sori toi mun viim viesti. Ei ollut tarkoitus mitenkään loukata tai väheksyä sun tilannetta. Ymmärrän sun tilanteen täysin. Tarkoitus oli jo aiemmin laittaa viestiä mut aika kortilla... :ashamed: siis mä menen aamuvuorossa jo viiden jälkeen töihin.. Mut mun ja Jenninan onneksi isä menee vasta klo 8,00 töihin. Ja vie tytön sitä ennen hoitoon. Mutta silti täyty herätä ennen seittemää tytönki. Ja kuulin toissa pvä.nä että meillä ehkä siis EHKÄ ens syksynä menee 3 vuoroon työt.....
Että silleen.. :eek:
En loukkaantunu! =) Mä sain niin paljon jaskaa niskaan tossa tän asian omassa ketjussa, ettei mikään enää tunnu! :/ Mä kuitenkin ite tiedän tarkimmin omat tarkoitusperäni. Se hoitoon vieminen on pahinta!! Meillä mies menee ite myös seittemään ja on neljältä kotona. Sen lisäksi sen on pakko mennä suihkuun, jos aikoo tytön kans olla ja sen hakee.. Joten usein se hoidosta haku menis sihen 16.30..
Jos siis "joudun" meneen sinne vanhikselle töihin kokopäiväisesti. On tytön hoitoaika 6.30- n.15.30 tai 16.30. Iltavuoron sattuessa joutusin päikkäreiden takia viemään tytön klo:11 ja isi hakis 16.30.. Osa-aika työt ois paljon kivemmat tällä hetkellä. Tytön imetyskin huolestutta. Se on sille niin kovin tärkeetä vielä!
Ja tottakai, helkkari soikoon, oisin kotihoidontuella, jos vain jotenkin sillä tultas toimeen. Se vain on ihan mahdottomuus!
Muutaman kuukauden oon vasta kortistossa ollu ja töitä "aktiivisesti" ettiny.. Kyl joku muu kiinnostas paljon enempi kuin 2-vuoro vanhiksella.
3-vuoro ois jo kuolemaksi.. Sen onneks työkkärissäkin ymmärtävät!! Tyttö herää vieläkin kolmisen kertaa yös..
No jännätään ny miten haastattelu menee. Kait sinne muitakin ja mahdollisesti kannattavampia työntekijöitä on hakenut kuin minä. Kohta kuitenkin jäisin äitiyslomalle.. (toivon mukaan!!) =) =)

Tyttö huutelee.. heräilee päikkäreiltä..

Moit vaan!! :hug:

Ärsytti niin paljon toi mollaaminen, et vaihdoin kiukuspäissäni nimimerkkiäkin.. ;) :ashamed:
 
empatiat jops sulle jos joku oli sua loukannu! :hug: itekki heti aattelin oliko mun tekstissä jotaki semmosta :ashamed: :D
meillä konsta alkanu nyt syyä tosi hyvin!söi viime vkon melkein joka päivä 3 potturuokaa,2puurua ja 4 purkkia sosetta :eek: ens vkolla onki vasta 1v nla joten sitte näkkee paljonko on tullu painoo lissää.kyllä tuntuu ainaki melkoselta möhkäleeltä.
mulla alko imetys osittain uuestaan.mut kyllä mää ite siittä nautin HIRVEESTI kun oon yösyötöt jättäny pois.kyllä se herräilee 0-3 kertaa vielä vaihtelevasti yöllä mut oon hyssyttäny vaan sylissä tai vaunuissa uuestaan sen nukkuun.päivällä oon sitte antanu 1-3 kertaa tissiä.en ennää aijo "aktiivisesti" sitä tarjota kun tarkotus lopettaa kun oikia korvike löytyy.aina sumpliminen imetyksen kans jos joku joutuu osastolle ja ite oon aina lapsen mukana siellä...mut nyt tuli harmittava takaisku viime vkolla kun konstalle ei käynykkää almiron pepti :'( nyt ei auta kun soittaa ens vkolla lääkärille ja pyytää seuraavan korvikkeen reseptiä.no onnex on vielä jälellä mitä koittaa :D hintaki vaan nousee sitä mukkaa :ashamed: :/
piti alottaa viime vkolla 5v tytölle soijaton ja maidoton ruokavalio kaikkien muiden allerkioitten lisäx.meinaa olla vielä "pihalla oleva olo" kun ei oo oikein kokemusta tuosta munattomasta ruokavaliosta.mut eiköhän seki mee kuhan sen oppii.tyttö on vaa aika reppana kun syönnit nyt niin rajotettuja ettei pysty oikee mittää kohta syömään ja tähä asti tottunu aika paljo syömää :/
mut aurinkoiset sunnutai päivän jatkot kaikille!
 
Heips!! =)
Minä tääl taas ja nyt todella =)
Haastattelu meni hyvin, siis ihan oikeesti. Siel tuntuivat olevan tosi ymmärtäväisiä ja ihania, toisin kuin työkkärin äm*ät!!
Mahdolliset työt eivät alkaisi ennen kesää. Sittenkin on mahdollista sopia aloituksesta ja työajoista. Päivävuoro kuitenkin alkas tietty kol:7, mutta alkuun vois tehä esim. iltaa ja viikonloppua..
Sijaisuuksiinkin olin tietenkin valmis! Eli se meni nappiin!! Turhaan pelkäsin ja itkin..
Toinen hyvä juttu oli toinen työpaikka mitä juuri soitin.
Nainen 15min ajomatkan pääs ettii henk.koht.avustajaa. Työaika ois 20h/vko sopimuksen mukaan. Sen voi sopia esim klo:10-15 neljä kertaa viikos. Oisko hiukan HUIPPUA?! Siis aivan täydellistä!!!!
Siellä meen käymään perjantaina. Tuon kun sais niin voi JEEE!
Mummi vois tulla hoitaan Alinaa ja saisin kotihoidontuen tai sitten Alina menis perhepäivähoitoon osapäiväsesti.
=) :) =)
Ihan turhaan mua haukuttiin laiskaksi, lusmuksi ym.. Kyllä ne työt maistuu, kun sopivaa löytyy!! :D
Niin kuin jollekkin sanoin: asioilla on tapana lutviutua... =)
 
Bona
Eipä meillä mitään uutta auringon alla. S-S on ollut tänään aika kälyisen oloinen, ei kuitenkaan lämpöile, joten hoitoon täytyy tyttö yöksi viedä. Kyllä nää munkin työvuorot ihan syvältä on - vien siirin hoitoon yöksi, jotta pääsen neljäksi tunniksi töihin :eek: Tätä tää juoppojen hyysääminen sit on :D

Erikoistumisopinnot alkaa kuukauden päästä ja kestävät muutaman kuukauden + harjoittelut. Jos sit sais hiukan inhimillisemman homman, kun leikkaukset yleensä tehdään päiväsaikaan (paitsi tietysti päivystykset)

Siiri on muuten ihanan valoisa ja pirteä lapsi, mut taitaa se flunssa olla tuloillaan, kun tänään on ollut todella kräntty tyttö. Tutti on oikeestaan ainoo, mikä lohduttaa ees vähän. Taidan pumpata nyt sen täyteen panadolia, jos pienen olo siitä helpottais.

Moi :wave:
 
ISO kukkakimppu jops:ille!pietään peukkuja että avustustyö tärppäis!!!!!itekki joskus havittelin semmosta työtä mut en sitte hakenukkaa.
lapset oli vkon lopun tukiperheessä B) mukavasti oli menny vaikkakin 5v tytöllä vaikee astma ja sille noussu kuume ni viime yö oli ollu siellä hankala,mut olivat osanneet hommat hoitaa ja minä sain nukkua rauhallisen yön konstan kans kotona :heart:
nyt tyttö tarkkailun alla pittääkö viiä päivystykseen :'( :headwall: tätä se "arki" on.mulla työtä kotona riittämiin ja rahan puolesta ei tarvi kiirehtiä töihin ni hoidan lapsukaisia kotona.kävis enempi kun työstä jos veisin sakin päiväkottiin ja sieltä saisivat kaikki flunssat ja oisin myötiiasä niitä kotona hoitamassa kuiteski,mutta kyllä se työkin vielä ehtii tulla mun arkeen :D
konsta alkanu nyt pitkiä pätkiä kävellä :heart: mut vielä konttaileeki.
kävin konstan kans astmapolilla astmakontrollissa.laitto lääkäri kiireellisen lähetteen kastroenterologille (tulikohan oikei kirjotettua :whistle: )joka kattoo että konsta saa ruuista tarpeeksi enerkiaa ja hiilyhytraatteja yms.ettei tuu taantumaa kasvussa.pit varata tk:n kautta lähete sitte 5v tytöllekki ni ottavat osastolle syyniin.konstalla nyt ollu maito,soija ja kotimaiset viljat pois ruokavaliosta.mun maitoo saa edelleen.välillä jo "lopetin" mutta ei käynykkää almiron pepti :headwall: :headwall: :headwall: ni nyt imetän täyttä...
ottavat osastolle ja koitetaan siellä seuraavaa korviketta kun kela hoksannu tän vuoje alusta että ei ennää riitä että äiti sannoo ettei käy lapselle joku erityiskorvike vaan se pittää sairaalassa todeta :headwall: ettei allerkia vanhemmat pääsis vaan liia helpolla :headwall: :headwall: kyllä välillä semmosta viidakkua :whistle:
mut onnex saatiin se tukiperhe!ottavat konstanki sitte kuhan vähän "miehistyy" tuosta :D
 
Hulivili-80, lueskelin vuodatuksiasi allergialapsesi kanssa. Saat kaiken sympatian puolellesi. Meilläkin kuopus moniallerginen. Neocate korvikkeella mennään. Meillä taisteltiin jo 2 kk ikäisestä näitä korvattavuuksia, ja 6 kk kohdalla kela myönsi korvattavuuden Neocatelle. Vauhtia tuli vasta kun siirryttiin yksityisen puolelle. Jos vaan mahdollista, niin suosittelen yksityistä ja siellä mielellään lastenlääkäriä, joka vielä kiinnostunut allergioista. Nyt yhden vuoden ikäisenä jouduttiin hakemaan uudestaan korvattavuutta, ja se sujui nopeasti, kun tajusi heti mennä yksityiselle (meillä vauvavakuutus).

En tiedä oletko tietoinen, mutta jos saatte Kelalta korvattavuuden näille kalliille maidoille, niin ensin kela korvaa sen 72%. Kun olette itse käyttäneet 600? ja risat maitoihin yhden kalenterivuoden aikana, niin kela korvaa loput maidot kokonaa (omavastuu 1,50 ?). Eli kannattaa säilyttää kuitit tuon 600 ? jälkeen. Minä en tiennyt tuota, joten viime vuonna jäi saamatta n. 116 ? kun ei ollut kuitteja. Kyllä harmitti!!

Sitten tuosta allergisten ruoista, meillä on käytössä sellainen kirja kuin Ruoka-allergisten keittokirja, kirj. Elise Pasanen ja Elisa Niemelä. Suosittelen lämpimästi! Kirjassa on helppoja reseptejä, joita on myös helppo muunnella. Reseptit on merkitty selkeästi, kenelle sopii, Esim. maidoton, soijaton, luontaisesti gluteiiniton, munaton, jne. Ja tosi monet resepteistä on juuri noita kaikkia äsken lueteltuja.

Tsemppiä teille!
 
On sekä hyviä ja "huonoja" uutisia.. ;)
Se osa-aika paikka oli :/ Ei tuntunu hyvältä lainkaan. Se immeinen oli jotenkin outo, koti sekanen ja silti tiukan oloinen täti.. Sano että työt pitää tehdä kunnolla ja tunnollisesti, silti koti näytti kaikkee muuta kuin siltä..
Palkkakin ois ollu huono. Jäisin miinuksen puolelle, kun vertaa sihen mitä nyt liitolta saan.. Kummasti siel se avustajien vaihtuvuuskin on vaivannut!?! Johtuen....? :x Työ olisi lähinnä siivousta ja kokkausta.
No, mutta sitten se parempi uutinen!!
Sitä kunnon yritystä ei me sitten tarvittu kuin kuukausi. Mä meinaan plussasin tänään! :D =) :heart: =)
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tekis mieli hehkuttaa enemminkin, mut pitää yrittää hillitä itteensä jotenkin. Mies sekos täysin! Sen ei varmaan töistä tuu tänään mitään. Olishan tämä hänelle se ihan oikeasti oma lapsi.. =)

Jeps, että tämmöstä!!
=)
 
Jops: Voi että, ihana uutinen =) Oikein paljon onnea plussasta!! :flower: :flower: Ja eiköhän ne muutkin työasiat siitä sitten järjesty!
itse tääl edelleen pähkäilen et mitä nyt rupeis tekeen. Töitä olis kiva löytää mutta aika hiljasta on sillä rintamalla.. Tosin en nyt niin kauheasti ole niitä kysellytkään :whistle: Mutta tuntipalkka tars olla aika hyvä ja pelkkää päivävuoroa ja joka päiväks töitä, ettei mitään muutamana päivänä viikossa.. siis että se kannattais, jäis jotain kaikkien menojen jälkeen käteenkin, enemmän mitä kun on hoitovapaalla. No tullaan nyt joteski toimeen näinkin, niin eiköhän nekin asiat sitten siitä selviä ja varmasti löydän työpaikankin.
Sanni on kipeenä, kaamea räkätauti. Ei ruoka maita ja aikas ärtynyt on ollut. Tosin on noita hampaitakin taas puhjennut. Ja aikas purukalusto likalla jo onkin, en ole laskenut mutta monta hammasta siellä jo on, veikkaisin että sellaset 7 hammasta jo ainakin ellei 8.. liekö enemmänkin..
Kävelyä treenaillaan edelleen, kontaten enimmäkseen vielä mutta usein mennään pitkiä matkoja kävellenkin.. kyllä se siitä :)
jaahas, kait sitä tars keksiä jottaan puuhaa lasten kanssa, jos vaikka lähdettäs ulos kun tuo yksi pikkuinen heräilee päiväuniltansa.

maisa

 
Kiitos onnitteluista.. Kait mä taas voisin Joppanana olla! ;) En oo sitä kuitenkaan poistanu ja edelleen tona kirjoittelen. Mikä lie äkkinäinen päähänpisto vaihtaa nimimerkkiä?!?
Laitetaan hormonien piikkiin.. ;) :D
 
Bona
Voi, ihanaa!! Onnea paaaljon joppanalle :flower:

Mä jätin kuukausi sit pillerit pois, ja tänään tajusin et taitaa menkat olla pian viikon myöhässä =) Aika ihme, varsinkin kun meidän läheisempi kanssakäyminen ton miehen kanssa on ollut aika satunnaista - sillon kun se on kotona ni mä en jaksa kuin joskus ja jouluna. En oo vielä testannu, aattelin et jos ens viikkoon kuitenkin oottelis... jännittää...

Siirillä oli korvatulehdus viime viikolla, nyt on jo kunnossa. Tyttö oppi eilen sit kiipeemään itse sohvalle :eek: Esikon kans katseltiin telkkaria olkkarin lattialla ja yhtäkkiä siiri oli sohvalla. Ja tietysti uutta taitoa täytyi monta kertaa koittaa :D

Siiri pulisee kovin, osa sanoista on ymmärrettäviä, osa täyttä mölinää. Ymmärtää kyllä kovin hyvin mitä hänelle puhutaan.

Kävelee pitkin kämppää joko kädestä kiinni pitäen tai sit rullakärryn kans. Muutamia askelia ottaa ilman tukea kyllä.
Eipä kai täältä sen enempää, joten moi!
 
Bona:
Oispa se nyt hauskaa, että säkin tulisit tuonne odotus-puolen marrasmasuihin!! ;)
Onko sulla ennen olleet säännölliset menkat? Jos on, niin kyl sieltä varmaan sitten uutta tulokasta pukkaa. :hug: Tosin ehkä se pillereitten pois jääntikin voi kierron sekottaa. Ainakin luulisin.

Meillä on Alina nyt sitten yrjötaudis. Voi, parkaa! Sääliks käy, kun tyttö ite niin ihmettelee ja vähän häpeileekin oksentamistansa. Neljäs vaatekerta menossa jo. Nyt sentäs otan vaatteet ihan tuolta silittämättömien pyykkien kasasta, kun muuten aina haluan laittaa vain silitetyt. Tytön vaatteet silitän kaikki, jopa sukatkin.. :ashamed: Omia sukkia en nyt sentäs.. ;)
Katotaan tuoko toinen lapsi muutosta silitysintoon?! Ehkä se aika jää niin vähiin ettei ehi tai sit ei.. =)

Tossa eilen mietin että mahdanko mahtua morsiuspukuuni toukokuun lopulla? Siinä on kyllä väljyyttä hieman, mutta jos oikein turpoo niin tiukkaa voi tehä. Entä mitä mieltä ootte: Voinko käyttää huntua nyt kun kerta oon raskaanakin??? Äitini sanoo ettei missään nimessä! Ite oisin niin halunnut laittaa...
 
:wave: Pakkohan on onnitella!!!
Niin moni taitaa helmikuista ootella ja täällä saa moni äiti vauvaa tai odottaa... Hirmunen kuume meikällä,aaaahhhhh :heart:
Meillä meni vähän tauolle se varsinainen "teko", mutta kyllä mä luulen että tossa kesällä mäkin voisin plussata... NYYHHHHH....
Onhan tässä parisenkertaa voinutkin tulla "satttumalta" kantavaksi mutta ei silti ole tärpännyt... Vähänväliä jahkailen ettäs millos... Sitten kun tärppää niin meikästä tulee 100 prossalla kotiäiti ja sanon itseni irti...
Ei nappaa kummakyllä töihin palata... No juu, pitää pitää nyt vähän muutenkin taukoa että jaksaa sitten ja riittää kaikille muksuille...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 21:57 Tähtitaivas kirjoitti:
Hulivili-80, lueskelin vuodatuksiasi allergialapsesi kanssa. Saat kaiken sympatian puolellesi. Meilläkin kuopus moniallerginen. Neocate korvikkeella mennään. Meillä taisteltiin jo 2 kk ikäisestä näitä korvattavuuksia, ja 6 kk kohdalla kela myönsi korvattavuuden Neocatelle. Vauhtia tuli vasta kun siirryttiin yksityisen puolelle. Jos vaan mahdollista, niin suosittelen yksityistä ja siellä mielellään lastenlääkäriä, joka vielä kiinnostunut allergioista. Nyt yhden vuoden ikäisenä jouduttiin hakemaan uudestaan korvattavuutta, ja se sujui nopeasti, kun tajusi heti mennä yksityiselle (meillä vauvavakuutus).

En tiedä oletko tietoinen, mutta jos saatte Kelalta korvattavuuden näille kalliille maidoille, niin ensin kela korvaa sen 72%. Kun olette itse käyttäneet 600? ja risat maitoihin yhden kalenterivuoden aikana, niin kela korvaa loput maidot kokonaa (omavastuu 1,50 ?). Eli kannattaa säilyttää kuitit tuon 600 ? jälkeen. Minä en tiennyt tuota, joten viime vuonna jäi saamatta n. 116 ? kun ei ollut kuitteja. Kyllä harmitti!!

Sitten tuosta allergisten ruoista, meillä on käytössä sellainen kirja kuin Ruoka-allergisten keittokirja, kirj. Elise Pasanen ja Elisa Niemelä. Suosittelen lämpimästi! Kirjassa on helppoja reseptejä, joita on myös helppo muunnella. Reseptit on merkitty selkeästi, kenelle sopii, Esim. maidoton, soijaton, luontaisesti gluteiiniton, munaton, jne. Ja tosi monet resepteistä on juuri noita kaikkia äsken lueteltuja.

Tsemppiä teille!
KIITOKSIA!
kuulin isosiskolta siittä kirjasta.tilasin heti sen netin kautta :D en oo kärryllä oikein nuista korvike juttuista.kiiitos kun "valotit" etukätteen!kela kun on vielä ettei se kirveelläkkää sano jos joku tuki kuuluski meille mutta ylimääräset se kyllä tullee vaikka kirveellä hakkeen kotua! :kieh: :kieh: :kieh:
sairastu terkka ni siirty konstan 1v nla.mut laitan sitte mittoja kun on ollu.ei oo kuulnunu vielä os.60 mittää että millon pääsis.tännään hain 5v tytölle korvakuurin.viime yön yski jokkainen kilpaa :/ nuha valuu kaikilla. :whistle: just sain leivottua leipää kun kaupasta ei taho löytyä valmiita mikä kävis moniallerkiselle tytölle....oon sitte sämpylää ja rieskaa leiponu. jostain syystä itellä ei tässä härdellissä oo ehtiny vauvakuume "vaivata".mutta ONNITTELUT plunssanneille ja onnea sitä tavotteleville! :flower: :D
meillä konsta nyt hoksannu että kun kulettaa lelukoria esim.sohvan viereen niin siittä onki hyvä kiivetä sohvalle.tai pyykkikoneessa on semmonen kansi että se etuseinä aukiaa kokonaan ja sitte sieltä vasta aukee ite ´se mihin laitetaan vaatteet :snotty: älyääköhän tuota kukkaa :ashamed: kuiteski niin se kiipeää sen kannen päälle istuun ja työntää päänsä sinne sissään :D ja toinen on tiskikoneen kansi.sitä ei voi vastustaa jos vaan oon unohtanu napsauttaa kannen kiinni niin välittömästi se käy sen aukaseen ja kiipiää sinne ja huutaa voiton kiljahuksia :heart: :D kyllä ni hupasa hurmuri,vielä kun ei oo 2v uhmaa :D sitte voi olla helisemistä kun on jo nyt aika ommaa tahtua =)
mut palaamisiin!
 
Mekin vihdoin päästiin käymään neuvolassa eli 1v. mitat on 73,6 cm ja 9,2 kg,ei mikään jättiläinen,mutta kaipa se siittä vielä. :D

Me ollaan kovasti harjoiteltu seisomista,kas kun poika kyllä osaisi seistä ilman tukea,mutta ei silti viitsisi,nyt on saatu leikin varjolla hänet seisoskelemaan lattialla.Odotellaan ensiaskelia kovasti. :D
 
Moi!
Sairastuttiin sitten kaikki siihen vatsatautiin. Tyttö siis ke aamuna ja mä olin iltapäivällä huonovointinen. Mies kun tuli töistä niin sänkyyn tuli sekin suoraan. Me ei pystytty juuri evääkään liikauttaan. Tyttö kyllä yritti parhaansa mukaan mennä ja touhuta. Onneksi sain mun vanhemmat yökylään ja hoitaan tyttöä. Ite kun tervehdin pyttyä n.15min välein koko illan! :/ :x Mies tervehty jo torstaiksi mutta meillä tytön kans on nyt vasta hyvä olo.
Laitoin Alinan vihdoin uloskin nukkumaan. En aikasemmin uskaltanut oksentamisen takia.. Kyllä tuo raitisilma varmaan tekisi itellekkin hyvää. Nyt on vaan kasautunut kaikki hommat sairastelun takia, ettei taida joutaa..
Eka äippäneuvola on 2.4, jänskää!! Ei sitä oikein taho vielä uskoa..
Pitäs varmaan alkaa syömään rautaa ja vitamiinejakin.. Sen hemoglobiinin kanssa kun oli viimeksikin niin paljon ongelmia.
Eipä täs nyt muuta sit..
:hug:
 
Bona
Joo-o, tiineenä taas ollaan :D Eilen tein testin ja plussaahan tuo näytti! Nyt on vaan ongelmana se, että en merkannut viime menkkoja mihinkään ylös ja ei mitään muistikuvaa, koska ne olis ollut. Laskettu aika on siis parhaimmillaankin epämääräinen. Marraskuussa pitäisi ruveta ulos tulemaan sitten.
Mies vinksahti taas ihan täysin ja hössäs kuin mikäkin. Mä sitä toppuuttelin, kun ei me nyt sattuneesta syystä tarvita uusia vaunuja, kaukaloa yms. vauvajuttuja :D On noi ukot välillä höpsöjä...

Siiri lähti äsken mummun kans muskariin ja esikko on koulussa, joten kämppä on hetken aikaa kokonaan minun.

Koska sulla joppana oli se la?
 
Onnittelut Joppanalle ja Bonalle vauvauutisista :heart: :flower:

Meillä oli tarkoitus, että ei enempää, mutta kun tässä oon suunnitellut ehkäisyä ja tuli puheeksi sterilisaatiokin, niin siihen mies kuitenkin toppuutteli, ettei vielä. Jos vielä joskus iltatähti kuitenkin ;) En kyllä itekään ois vielä valmis laittamaan piuhoja poikki, kun ikää vasta vähän yli 30.

Meillä ei vieläkään kävellä, mutta pikkumies oppi nousemaan seisomaan ilman tukea jokunen viikko sitten. Kohta on ikää jo 1v2kk. Rauhallinen kaveri kaikkinensa kyllä on muutenkin. Sairastelin itse pitkittyneen flunssan takia poskiontelontulehduksen, nyt onneksi on jo aika terveen tuntunen olo. Huomenna mennään hakemaan rokotus, kun sairastelun tai lähinnä nuhan takia se jääny saamatta. Keskimmäiseltä tarkastetaan samalla kuulo.

Mutta nyt lähden tästä muihin hommiin!

Mukavaa kevättä kaikille helmiksille!
 

Yhteistyössä