HELMIKUU 2006

Hienoa Bona!!! =) :flower: Tuonne sitten vain Marrasmasuihin!!!
Munkin la on hieman epäselvä. Unohtu myös menkkojen tarkka merkkaaminen.. :/ Viimeks ne joka tapauksessa alkoi helmikuun ekalla viikolla, joten la ajottuu sinne marraskuun toiselle viikolle. Arvioisin että 12.11, laskeskelin vanhan kierron mukaan.

Oltiin Alinan kanssa musiikkiopiston juhlassa. Alina on nuorimmasta päästä ja vanhin on 102 vuotias. Siellä sitten kohtasivat nuoret ja vanhat. Ikä haarukka siis 101v =) Saa nähä tuleeko kuvaa lehteen, kun kovasti olivat paikallislehtien toimittajat kameroittensa kanssa räpsimässä.. ja meidän nimetkin joku kysy.. =)
Eilen oltiin sitten vasta 1v kuvassa. Siirtyi tuon sairastelun takia. Illalla sitten Alina jo kolhas nenänsä ja poskensa. Mua niin jännitti, miten mustelmilla tyttö kuvassa onkaan ja varjelin kaatumisilta. Suht siisti naamavärkki oli kuitenkin silloin, mutta ei enää. Nenä punanen ja poskessa paha mustelma.

Jos menis päikkäreille, kun niin ramasee.. <br><br>
 
Hih,oli pakko ostaa pikkumiehelle koon 19 saappaat,koska kaikki isosiskon pienimmät kengät on kokoa 21 ja hänen jalkansa hukkuu niihin. :D Ne on sitten hyvännäköiset tekeleet,kuinka jotain niin pientä voikin olla.

Onnea teille plussanneille.kova vauvakuume olisi päällä itselläkin,mutta isäntä ei innostu asiasta ihan vielä.
;)
 
"hiljaista on,hiljaista on...." siis nyt täällä kotona ja näyttää olevan taaperoissaki :D me toivuttu pöpöistä :hug: paitsi itelle nyt koittanu jotaki,mut ei onnex vielä ainakkaa kuumetta,vaikka ni kuumeinen olo...
konstalla oli eilen,vihdoin ja viimein 1v nla :D painoo oli 8310g ja pituutta 46,8.pipo 46,8cm.painoo oli tullu hurjat 10g :eek: mutta ei ollu terkka huolissaan kun on kuiteski tomera ja hyvin kehittyny lapsi,mutta ens vkolla on oys:ssa maitoaltistus niin katotaan mitkä jatkot sieltä tullee että millon otetaan kasvukontrolli että nähhään että paino lähtee kunnolla nousuun.sanoin terkalle ettei oo ihme jos ei oo painoo tullu kun oli yli vkon pelkällä tissillä kun oli kauhee kuume yskä/räkätauti....täällä kevättä/kesää kovasti ootellaan.IHANAA kun alkanu ilmat valostua ja lämmetä.pihhaa oon alkanu suunnitella.ois tarkotus ens kesänä tehä.mies tännään laitto viimeset listat talloon :ashamed: eihän me oo ku vasta 2v tässä asuttu :whistle: :ashamed: mut niihä se mennee että suutarin lapsilla ei oo kenkiä ;) meillä mies listottaa työkseen :LOL: mut nyt meinaa tulla jo monta sammaa kirjainta peräkkäin ja mite sattuu ni pittää lähtä nukkuun.mut hyvvää kuuluu nyt meille B) nyt saanu lapset olla 3 päivää TERVEINÄ :wave: :wave: :wave: *tuulettaa* eilen vanhenin vuodella.niin se vaa tuo aika rientää.kohta 30v ja ne kun oli pienenä jo vanhoja :eek: :D <br><br>
 
Moi!
Tämä tyttö "joutuu" nyt kuitenkin töihin. Teen ensin kolmen viikon listan ja katotaan miten jaksan. Tää raskaus syö aikalailla mehuja.
Mulle rukattiin sellanen lista, ettei tyttöä tarvii ainakaan heti laittaa hoitoon. Elikä teen tiettysti kaikki viikonloput ja viikolla enimmäksen iltoja, jolloin mummi tulee päivällä hoitaan ja isi on sitten illan kotolaisena. Saa nähä miten menee..?! Pelkään jo valmiiksi. :/
Tyttö rukka joutuu oleen 10h ilman tissiä.. :'( ja ilman äitiä.. :'( ja äiti ilman tyttöä.. :'(
Se raha on kyllä kaikkea muuta kuin tervetullut. Sais vaikka sen vihkisormuksenkin sitten ostettua yms..
Palkka on varmaan aika mukava, kun tulee niin paljon lisiä viikonlopuista ja pyhistä.
Että tämmöstä..
 
Bona
No tavallaan kevättyöt on alkaneet :D Mulla alkoi sit taas koulu eli erikoistumisopinnot lähtivät maanantaina käyntiin. Taas tulee harmaita hiuksia, kun on työ, opinnot, lapset, koirat ja koti hoidettavana... Mies se taas reissaa, nyt se on lohjalla, mut taitaa sentään tänään illalla kotiutua.

Siiri on kasvanut taas íhan hurjasti. Ei tytössä oo enää mitään vauvamaista, ihan ihana mini-ihminen tuo on :heart: Hampaita saatiin sittenkin enemmän kuin ne kaksi - nyt on jo 4 ylh. ja 3 alh. Ei tartte syödä soppaa loppuelämää ;)

Joku vatsapöpökin alkuviikosta vieraili meillä. Keskellä yötä siiri alkoi oksentaan ja oksenteli sit muutaman kerran tunnin välein. Eli sain tytön pestyä ja vaihdettua puhtaat vaatteet ja lakanat, niin tuli jo uus satsi pihalle. Nukkui kyllä sit aamulla yhteentoista asti, vähän vei likasta mehut. Sohva on ihan paras paikka, varsinkin kun sinne pääsee itse kiipeemään. Koiria yritetään kiusata: Siiri tuppaa ihan jommankumman koiran naaman eteen ja oikein yrittää, et toinen nuolisi. Sit kun kieli lipasee, niin kauhea poru päälle. Oon ollut huomioimatta tätä käytöstä melkein vallan. Välillä vaan naurattaa koko touhu. Muuten kyllä tulee elikoiden kanssa juttuun oikein hyvin. Noilla meidän otuksilla on niin suuri kipukynnys, et niitä saa hiukan oikein retuuttaa, eikä missään tunnu.

Tänään olis taas koiratarhan siivous edessä, joten taidan mennä valmisteleen jo.
Moi!
Bona ja S x 2
 
Hyvää huhtikuuta!

Aika tosiaan juoksee niin nopsasti ettei tahdo ehtiä kuulumisiakaan kertoa :whistle:

Meidän pikkumies otti viikko sitten ensi askeleensa, mutta sen jälkeen ei oo innostunut taitoaan käyttämään. Pikku hiljaa etenee siis kävelyn kuin kaiken muunkin suhteen. No, ainakin valmiudet on kävelyyn, pikkusen jo meinas välillä äiskää huolettaakin...

Hampaita on tulossa lisää, molemmille puolille ylös ja alas poskihampaat. Ja on kyllä taas niin kiukkunen pikku-ukko eikä tahdo sapuskakaan maistua... No, jospas se helpottaisi kun tulevat läpi asti.

Mutta eipäs meille ihmeempiä, kevät meinas tulla, mutta nyt vaikuttais pukkaavan takatalvea. Pääsiäisenä ollaan kotosalla, mahdollisesti vieraillaan sukulaisissakin, jos kelit sallii.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
:wave:
terveisä meiltä kaikille!

ootan kuin kuutanousevaa jo toukokuuta koska silloin me lähdetään etelään hiekkarannalle linnoja rakentaa ja keräämään simpukoita!!!

tressaa hirveesti noi työkuviot, välillä oon ihan jees fiiliksillä mutta sitten taas ihan surkeena mollamaijana... :ashamed:
onhan tohon töihin menoon vielä aikaa mutta kun mietiskelen kaikkea ja alustavasti ei pomo suostu rukata mulle viikonloppuja vapaiksi kun kyselin, ihme kun esikon kanssa sain järkättyy vaikka mitä vuoroja....
no, naatin kesän ja tutustun hoitotarjontaan syksyn ja vasta tammikkuussa sitten... jos edes meen takasin.... :snotty:
tekis mieli vaihtaa alaa ihan muuhun hommaan...

no juu, meillä neiti työntää kilpaa nukenrattaita veljensä kanssa ja yleensä jättää rattaat äidille ja kipittää vastakkaiseen suuntaan ja nauraa!
tississä edelleen kiinni eikä eroon pääse eikä mikään auta muu kuin tissi!
ei siinä mitään, saahan se olla tisuvaavina...
:saint:

:headwall: kait noi kauan tauolla olleet hormoonit panee koko kropan ihan sekasin... olot on milloin mitäkin ja monsuunit alkaa eriaikoina niin että viimeksi luulin olevani raskaana ja kehitin ittelleni sellasen olonkin niin eikös ne sitten alkaneetkin.... :LOL: :kieh:

joo että tämmöstä! Mukavaa ja pirtsakkaa Pääsiäistä!
 
Aurinkoista ja tuulista päivää! Täälläkin tosiaan aika juoksee eikä koneelle ehdi kuin hetkeksi... Nyt jätin kotityöt ja ikkunaremppasiivoukset hetkeksi ja "nautin"... =)

Ellen täyttää (no, ei nyt enää lasketa kk samalla lailla kun ennen 1v synttäreitä) huomenna 1v 2kk ja kuten Bonakin totesi, ei ole mitään vauvamaista hänessä. Paitsi ehkä tississä roikkuminen. Siitäkin on tullut oma taiteenlajinsa, millon seisten millon ylösalas juoden. Itse haluaisin lopettaa jo, kerään vaan voimia tehdä sen päätöksen. Yösyötöistä pitäisi luopua ensin. Tänään oli tytön hamppila ja sielläkin totesivat että olis paras luopua sekä siitä että tutista... Joo joo, katotaan pääsiäisen jälkeen (olen mestari lykkäämään tätä asiaa).

Tyttö juoksee ja kiipeää joka paikkaan, tykkää hirveesti imuroimisesta ja osaa sanoa jo "imuri" (tai "imuli" tai "immo"). Juttua tulee paljon, lähinnä omaa kieltä. Mutta äiti, mamma, pappa, klocka, kukka, kakka, mummo, tutti, tititii (lintu) ja vuh vuh (koira). Muitakin tulee sillon tällön. Hampaita on yhdeksän ja toinen poskihammas on just sormella tunnettavissa. Uusin juttu täällä onkin pureminen! Varsinkin väsyneenä tai kun ei saa tahtoaan läpi. Nyt on pari päivää ollut taukoa mutta hampaiden jälkiä löytyy varsinkin olkapäästä.

Onnea kaikille plussanneille! Itsellä ehkä pienoinen vauvakuume, joka kyllä häviää jonkun rankan päivän seurauksena. Paras kaveri ilmoitti just odottavansa (kaukana asuu harmillisesti) sekä naapurille syntyy ihan just vauva, joten eiköhän se tästä itsellekin tule...

Töihin olen kai menossa syyskuussa, ainakin niin olen ilmoittanut. Jahkailen jos vuoden loppuun olisin, mutta mutta... Hoitopaikkaa pitäisi nyt etsiä. Ruotsinkieliseen menossa joten Turussa perhepäivähoitajatilanne ei ole kovin ruusuinen. Siispä päiväkotiin...

Oli kyllä muutakin kerrottavaa/kommentoitavaa/kysyttävää, muttei tule nyt mieleen... Millon muuten aloitatte (tai aloititte) pottaharjoittelun? Ellen osaa monesti sanoa kakka vähän ennen kun alkaa sitä työstämään, kohta ehkä voisi kokeilla pottaakin?

Munarikasta pääsiäistä! :)
 
Moi taas pitkästä aikaa...


Lupasin laittaa Jenninan kuulumisia 1v nla.n jälkeen mutta hieman on viivästynyt.. (tosi harvoin koneella enään olen, yleensä vain kun laskuja maksan ja harvoin muulloinkin). Eli 1v nla.ssa tyttö painoi 10390 ja pituutta oli 75cm. sellainen siro pieni prinsessan alku meillä.

Ennenkuin unohdan niin niin onnittelut joppanalle ja bonalle.

Todella iloitsen teidän puolesta vaikka välillä koittaa tämä pieni katkeruus pulpahtaa pintaan että miksi... Miksi muille mutta ei mulle.... Mulla takana kaksi pas siirtoa ja molemmilla kerroilla sulatettiin kaksi alkiota mutta vain yksi siirrettiin ja toinen laitettiin molemmilla kerroilla roskiin... :'( :'( :'( Se oli tosi kova paikka silloin ja on vieläkin. Kun aina kun miettii,näkee ja muutenkin niin sitä suree ja hakkaa päätä seinään tuon takia. Mieleen tulee että kai mulle on suotu vain kaksi lasta... En ehkä saa niin montaa kuin olisin halunnut.. aina halunnut ison perheen...

Mutta silti jos mulle ei suoda enempää kuin nämä kaksi niin sekin piisaa mulle. Ne on mun rakkaat<br><br>
 
ISO :hug: löllykälle.toivotaan että saisitta kokea vielä pienen nyytin onnen hetket!!!!!!!!pitää peukkuja pystyssä!salli vaan itelle kaikki tunteet käydä asiaa läpi.ei ole helposta asiasta kuiteskaa kyse!
tänään tultiin konstan kans osastolta kotia.mahatauti (rota-virus) jyllänny meillä.oli konsta tipassa kun suola-arvot tippu ni alas.mut nyt pikku herra hermostuu.pit lähtä hoitaan.
 
Bona
Onpas täällä rauhaisaa.
Siirillä vaihteen vuoksi nyt bronkiitti. Ja taas menee antibiootti. Isoveli loukkas eilen nilkkansa trampoliinilla ja päivystysreissu tuli. Ei ollut onneks murtumaa, mut muuten on kyllä tosi kipeä ja kyynärsauvat on ens viikon käytössä. Hoitaja laittoi siihen liimasiteen minkä mä kotona otin pois ja laitoin uuden tilalle. Jos se nyt olis niin kuin pitääkin.

Mä löysin eilen kirppikseltä siirille keinuhevosen! Aivan ihana keinuheppa ja hintaa oli 30 euroo. Oli pakko saada se mukaan, vaikkei tuo lapsi nyt ihan vielä itse keinu.

Ei jaksa nyt enempää, meen keittään aamukahvit joten moi!! :wave:
 
Moi!
Tulin lukeen kuulumiset. Oon ollu tosi väsyny. Ei ees koneella oo jaksanu olla. Töissä on tosi rankkaa ja kun kotiin pääsee niin melkein sohvalle kaatuu. Alkoi se päänsärkykin taas vaivaan, johtuu tosta vuorotyöstä.
En sitten muistanut miten rankkaa tuo vanhainkoti homma voi ollakkaan. Väsymystä lisää tietenkin esikoisen yölliset heräilyt ja aikaset aamut. Tyttö kun herää viimeistään 7.30. Oispa ihana saada nukkua ees yksi yö kokonaan ja pitkään.. :/
Eka ultra meillä on tiistaina. Jännättää pikkasen. =) :heart:
Nyt pehkuihin ja huomenna töihin..
 
Hei vaan kaikille tasapuolisesti!

Pikkumiehellä tänään ikää 1v 3kk. Askeleita ottaa aina välillä, mutta pääsääntöisesti konttaa. On ollut nyt kipeänä, korvatulehdus todettiin sunnuntaina. Hampaita myös pukkaa samaan aikaan eli hieman kiukkunen ja ärtyisä kaveri ollut jo jonkin aikaa. Yleensä kun on aurinkoinen kaiken puolin. Kaksi poskihammasta on jo puhjennut, toivottavasti toiset kaks puhkeais pikapuoliin. Ois jo kiva saada vähän nukuttuakin.

Mutta eipäs tämän kummempia, kohta varailen neuvolaan ajan ja tuun sitten viimestään kertomaan mittoja =)

Mukavaa kevättä! (povatusta takatalvesta huolimatta)

berry
 
:wave:

terkkut meiltä sairastupalaisilta :/
lapset olleet perjantaista asti korkeessa kuumeessa ja
yskii ja kärsäkkäät vuotaa. Isompi valittaa silmiään ja kumpikaan ei
syö mitään. Huomisen vielä katson ja sitten on toinen lääkärikeikka paikallaan...
Itselläkin tässä rupeaa paikat kolottamaan ja flunssan oireet valtaamaan
kroppaa. Onnkes noit tenavat nukkuu aika pitkät unet nyt kun ovat kipeinä ja menevät vielä illallakin mutisematta nukkumaan...

Mutta ei tässä kummempii, toiveissa on päästä avoimen vappuriehaan perjantaina mutta saasnyt nähdän kuis käy...
 
Bona
Moi! Mä taas tuun tänne helmiksiin avautuun, lukekaa jos jaksatte...

Mulla alkaa ens tiistaina opintoihin liittyvä harjoittelu, joka kestää 4 vkoa. Samalla käyn silti ihan ansiotyössäkin, tosin vaan neljänä päivänä viikossa. Sain tehtyä vuorolistan valmiiksi, niin oli pakko todeta että morjens... Seuraavan kolmen viikon aikana mulla on kaks vapaata! Siis 21 päivää joista on 2 veepeetä. Apua :eek: , kuka meillä mahtaa kämpän pitää suhtkoht kunnossa sun muut jutut. Mies tietysti on töissä jossain hevonkuusessa eikä siitäkään oo siis apua yhtään. En tiedä sit, kyllä kai tää rääkki on sit sen arvoista kun saa ne paperit käteen ja toivottavasti koulutusta vastaavaa työtä.

Mites joppana teillä ultra meni? Mä meen viimeinen päivä tätä kuuta ultraan vasta ja ens pe on neuvola, josko sydänäänet jo kuuluis.

Siirillä ei mitään uutta. Kävely sujuu jo hyvin ja autoilla on tosi kiva ajella ja päristää samalla. On varmaan päiväkodin pojilta opittu juttu :D

:wave:
 
hulivili haamuna
heips!
me saatiin olla VIIKON terveinä 2kk putken jälkeen :wave: (tuulettaa).nyt vaan taas kaikilla räät valluu,mut ahtailijat onnex pärjänny vielä ainaki kotihoijossa.
asiat alkaa selkiytyä!saatiin tukiperrhe, en muista oonko jo sanonu siittä :ashamed: lapset olleet nyt 2 vkonloppua siellä ja tykänneet KOVASTI siellä olosta.nyt tullaan saamaan kkunnasta hoitaja yhesti viikossa 4 tuntia aina.on tää sairastelu USKOMATONTA!!!!!!! :headwall: miten voiki samassa sakissa koko ajan jyllätä tauteja :kieh: luulen että 5v tyttö "haalaa" pöpöt meille kun sillä vahvat astmalääkitykset ni varmaan on sitte vastustuskyky ni alhanen. eipä ois uskonu ootusaikana mikä vuosi edessä mutta parempi niin.
kävi toissa päivänä oys:sta kuntohoitaja ja asatmahoitaja kotikäynnillä mutta kaikki oli niin kuin allerkia/astmakojissa pittää olla.leivinuunia ei jatkossakaan lämmitetä ja saunan lämmittämistä vältetään. saatas miehen kotua aina valmis kiuas kun vaan saatas aikasex kysyä joku immeinen joka sen kytkis.
tälle kesälle aateltiin teetättää piha valmiiksi.mut katotaan mitä tässä kerkee tekemään.jos tekee aina yhen alueen kerralla ja katoo mitkä alueet ehtii tehä.kantautuu tuo hiekka nyt ympäri talua että hirvee työmaa pittää puhtaana :whistle: konsta oppinu nyt uusia sanoja kauheena.tullu oikee velemu.ei sille voi kun nauraa :heart:
 
Bona ja muutkin ;) : Ultra meni hyvin. Oltiin siellä koko perheen voimin. =) Kaikki näyttäs siis olevan ok. Laskettu aikakaan ei muuttunut vaikka menkkojen alun arvion.. Niskapoimu turvotus oli alle millin, että sekin näyttäs hyvältä. Siellä se kaveri heilutteli meille monitorin kautta. :heart:
Lääkäri kirjoitti mulle loppuviikon saikkua. Tämä väsymys vain ei ota laantuakseen. Ens viikko on taas töiden kannalta kova. Ainoastaan yksi vapaa ois.. :/ No, ainahan sitä saikkua saa jos siltä alkaa tuntuun. Rahan takia ois vaan pakko yrittää jaksaa, mutta onhan sitä toki itteensäkkin aateltava!!
Esikolla kaikki hyvin. Melkoinen meniä on. Juoksee ja kiipeilee. Öisin on vain sellasia jänniä itku-puuskia.. Hyvin on pärjänny vaikka äiti on töissä ollut. =)

:wave:
 
joppanalle:ihana että kaikki oli hyvin!!!! toivottavasti sulla kohta alkaa väsymyskin laantua :hug:
täällä myös armoton väsymys iskeny.nyt kun oltiin vko terveinä,no ei nytkään oo kun sakilla räkä vaan valuu ihan kunnolla mut yöt nukkuvat hyvin...sillon kun sakki suht terve iskee itelle väsymys kun voi ottaa löysemmin. niin sillon huomaa kuinka sippi sitä on.nyt nukuin 3h päikkärit :whistle: ihan kevyttä saan nukuttua 2-3h päikkärit ja silti illalla uni maittaa. :\| mut jospa tämä sairastelu rumpa joskus alkas laantua!*pittää peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä* :D
mut kesän odotusta kaikille!!!!!<br><br>
 
Bona
Ultra oli ja la on sit sen mukaan 16.11. niskapoimu oli 1,1 mm, muistaakseni sama kuin siirillä. Nyt mulla on sit la vihdoinkin =)

Odottelen taas et pikkutyttö nukahtais ja mä pääsisin sit saunaan. Olin viime yön töissä ja heti perään tän aamun. Kolme tuntia käväisin välissä kotona torkkumassa, on vähän väsynyt olo. Huomenna olis sit eka leikkuripäivä, on vaan niin nuutunut olo ettei jaksa edes jännittää...

Siirillä on maha taas sekaisin ja kipeä. Ruoka ei kunnolla maistu ja välillä sattuu vattaan oikein kunnolla. Voi pientä, menis nyt ohi äkkiä. :(
 

Yhteistyössä