Helmikuiset 2024

Liitytään kovin varovaisesti mukaan keskusteluun. Eilen tehty hyvin monta plussaa näyttävää testiä 🙈 Ensimmäinen raskaus, niin epäuskoinen olo, että voiko tää oikeesti olla mahdollista. Hirveä pelko, ettei mahassa ole ketään. Viimeisten menkkojen mukaan olisi 4+3, varhaisultra ens viikolla oman mielenterveyden takia 😁
Omituista pientä nipistelyä mahassa jossain tuolla tosi syvällä, hirveä väsymys ja arat tissit. Pientä pahoinvointia tai enemmänkin kuvotuksen tunnetta havaittavissa.
Niin toivoisin, että siellä oikeasti joku tyyppi olisi 😩
 
Meidän kunnalla ei saa julkiselle puolelle varhaisultraan aikaa ellei epäillä jotain olevan vialla. Ja yksityisellä maksaa helposti 200-300e mitä nopeasti neljästä paikkaa vilkaisin.
En kyllä malttaisi odottaa vielä vajaata kahta kuukautta että pääsen lähisukulaisille kertomaan... Mummi on oman kumppanin lisäksi ainut joka tietää tällä hetkellä, koska olen hänen seuranaan mökillä lomalla ja tiesin että tästä on pakko päästä jollekin puhumaan (plus mummi on tosi intuitiivinen ja olisi varmasti ennen pitkää arvannut jonkin olevan "vialla"!)
 
Meidän kunnalla ei saa julkiselle puolelle varhaisultraan aikaa ellei epäillä jotain olevan vialla. Ja yksityisellä maksaa helposti 200-300e mitä nopeasti neljästä paikkaa vilkaisin.
En kyllä malttaisi odottaa vielä vajaata kahta kuukautta että pääsen lähisukulaisille kertomaan... Mummi on oman kumppanin lisäksi ainut joka tietää tällä hetkellä, koska olen hänen seuranaan mökillä lomalla ja tiesin että tästä on pakko päästä jollekin puhumaan (plus mummi on tosi intuitiivinen ja olisi varmasti ennen pitkää arvannut jonkin olevan "vialla"!)
Oho no on kallista! Varmasti kyllä vaihtelee paljon paikkakunnan ja kysynnän mukaan mutta aika suolaista pulittaa monta sataa euroa!

Minä asun Pirkanmaalla ja täällä nuo varhaisultrat on ihan ok hintaisia, esim. PerheArte 69e+toimistomaksu 17e

Ihanaa että olet kertonut mummille, on varmasti innoissaan!
 
  • Tykkää
Reactions: tulirepo
Oho no on kallista! Varmasti kyllä vaihtelee paljon paikkakunnan ja kysynnän mukaan mutta aika suolaista pulittaa monta sataa euroa!

Minä asun Pirkanmaalla ja täällä nuo varhaisultrat on ihan ok hintaisia, esim. PerheArte 69e+toimistomaksu 17e

Ihanaa että olet kertonut mummille, on varmasti innoissaan!
Mummi oli todella iloinen uutisista! Tää tuleva lapsi tulee olemaan sekä mun että miehen vanhemmille eka lapsenlapsi ja mun molemmille isovanhemmille ja miehen elossa oleville isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsenlapsi.

Pitääkin vielä selvitellä noita yksityisiä lääkäreitä, "nopea googletus" mulla meinasi tosiaan Mehiläistä, Terveystaloa, Aavaa ja Ovumiaa joissa kaikissa älyttömät maksut.

Edit: Lisäys nytkun etsiskelin vielä lisää: Kuopiosta löysin noiden isojen firmojen lisäksi kaksi muuta lääkärikeskusta joissa ei tarjottu gynekologisia palveluita. Ei täällä kukaan osaisi vinkata alueella vähän edullisempaa paikkaa vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja odotella seulontaultraan asti 😩
 
Viimeksi muokattu:
Liitytään kovin varovaisesti mukaan keskusteluun. Eilen tehty hyvin monta plussaa näyttävää testiä Ensimmäinen raskaus, niin epäuskoinen olo, että voiko tää oikeesti olla mahdollista. Hirveä pelko, ettei mahassa ole ketään. Viimeisten menkkojen mukaan olisi 4+3, varhaisultra ens viikolla oman mielenterveyden takia
Omituista pientä nipistelyä mahassa jossain tuolla tosi syvällä, hirveä väsymys ja arat tissit. Pientä pahoinvointia tai enemmänkin kuvotuksen tunnetta havaittavissa.
Niin toivoisin, että siellä oikeasti joku tyyppi olisi
Tervetuloa mukaan! 🤗
 
Mummi oli todella iloinen uutisista! Tää tuleva lapsi tulee olemaan sekä mun että miehen vanhemmille eka lapsenlapsi ja mun molemmille isovanhemmille ja miehen elossa oleville isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsenlapsi.

Pitääkin vielä selvitellä noita yksityisiä lääkäreitä, "nopea googletus" mulla meinasi tosiaan Mehiläistä, Terveystaloa, Aavaa ja Ovumiaa joissa kaikissa älyttömät maksut.

Edit: Lisäys nytkun etsiskelin vielä lisää: Kuopiosta löysin noiden isojen firmojen lisäksi kaksi muuta lääkärikeskusta joissa ei tarjottu gynekologisia palveluita. Ei täällä kukaan osaisi vinkata alueella vähän edullisempaa paikkaa vai täytyykö tyytyä kohtaloon ja odotella seulontaultraan asti
Minäkin Kuopion paikkoja katsoin kun ajattelin josko siellä olisi joku halvempi kun meillä, mutta en vaan ole onnistunut löytämään. Jos löydät Kuopiosta jonkun halvan vinkkaa tänne myös! 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: tulirepo
Huomasin tuossa että Kaunis Odotus yrityksellä on tarjous varhaisultrasta eli jos joku asuu pääkaupunkiseudulla tai on muuten asiaa sinnepäin niin tää on hyvä! 59€ heinäkuun loppuun asti, nyt en muista mikä se alekoodi oli mutta Kaunis Odotus instatililtä löytyy!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7 ja Kyfi
Ei hitto miten halpaa siellä on! Meillä halvin tällä hetkellä 139€

Joo! Mä aloin jo miettimään että hmm mitäs ohjelmaa meillä mukamas olisi sielläpäin 😅

Mites se fb ryhmä, oliko niin että oli vaan muutamia joilla on siihen kiinnostusta? Toki paljon vielä helmikuisia plussaamatta että ehkä tänne vielä tippuu porukkaa 😊 Mutta mua ainakin kiinnostaisi kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Joo! Mä aloin jo miettimään että hmm mitäs ohjelmaa meillä mukamas olisi sielläpäin

Mites se fb ryhmä, oliko niin että oli vaan muutamia joilla on siihen kiinnostusta? Toki paljon vielä helmikuisia plussaamatta että ehkä tänne vielä tippuu porukkaa Mutta mua ainakin kiinnostaisi kovasti!
Meikäpoika olisi kanssa kiinnostunut FB-ryhmästä! Käytän itse facea todella vähän eli en todellakaan tiedä mitkä tiedot siellä näkyvät julkisina ja mitkä eivät, joten itse olisin liittymässä mukaan keskusteluun siellä JOS anoppi ei pääse vahingossa vihille uutisista ennenkuin ollaan keretty kertomaan. Tai sitten hyppään porukkaan vasta kun uutiset on jo jaettu.
 
Mietityttää tää, ku ei oo vielä alkanut pahoinvointi (5+2)
En muista yhtään millon alkanu edellisissä raskauksissa
Ihan samaa mietin. Iltaisin vain onneton ohimenevä aalto ”pahoinvointia”. Yleensä alkanut itsellä just kuudennella viikolla, ekat oksennukset 5+2 ja 5+6 välillä. Ennen oksennuksia ollut jo kunnon pahoinvoinnit ja koko raskauden ajan ollut alusta loppuun todella hankalaa.
 
Täällä oireina vain väsymystä ja sekin tulee joskus päivällisen jälkeen klo.16-17 muita oireita ei sitten olekkaan. Ja tuo väsymys ei edes joka Päiväinen ole. Noin viikko ultraan, päivät menee hitaasti. Jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin vaikka vähäiset oireet ovatkin. ❤
 
Täällä oireina vain väsymystä ja sekin tulee joskus päivällisen jälkeen klo.16-17 muita oireita ei sitten olekkaan. Ja tuo väsymys ei edes joka Päiväinen ole. Noin viikko ultraan, päivät menee hitaasti. Jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin vaikka vähäiset oireet ovatkin.
Mulla piti olla ensin neuvola vasta 4.7., mutta sitä aikaistettiin ens viikon ke, koska mulla niin monta sairautta, niin pääsevät seuramaan kunnolla 👍🏻
 
Ootteko ollu Facebookissa odotusryhmissä ennen? Millanen ilmapiiri niissä on?
Minä olen ollut ennenkin ja pidän todella todella paljon. Ryhmä jos on sopivan kokoinen ja aktiivinen niin saa tukea/apua ja neuvoa. 🤗 ikinä ei sen suurempia "ongelmia" tai riitoja ole niissä ollut. Mulla on yksi ryhmä 8vuotta ollut ja edelleen viestejä vaihdellaan toki ei enää niin aktiivisesti. 👌🤗

Mutta en tosiaan halua mihinkään jätti ryhmään jossa on tyyliin 100 . 😶
 
Täällä alko kunnolla pahoinvointi, eilen koko iltapäivän oli huono olo ja iltaa kohti vaan paheni ja tänään herätessä pitiki juosta halailee pönttöä.

Niissä vauvaryhmissä missä minäki olen ollut on ollu hyvä tunnelma, tykkään kyllä, saa vinkkejä ja vertaistukea.
 
Minä olen ollut ennenkin ja pidän todella todella paljon. Ryhmä jos on sopivan kokoinen ja aktiivinen niin saa tukea/apua ja neuvoa. ikinä ei sen suurempia "ongelmia" tai riitoja ole niissä ollut. Mulla on yksi ryhmä 8vuotta ollut ja edelleen viestejä vaihdellaan toki ei enää niin aktiivisesti.

Mutta en tosiaan halua mihinkään jätti ryhmään jossa on tyyliin 100 .
Pieni ryhmä paras ❤ voidaan rajoittaa määrä täällä kuinka paljon ryhmään mahtuu. Odotusryhmät on ollu itselle ainakin kultaakin kalliimpia ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: milhouse ja Kyfi
Hei, laitan jalkaa jo vähän oven väliin tänne ryhmään.
Eilen plussasin ja tänään viiva hienosti vahvistunut. Maaliskuussa keskenmeno kaksosista takana, joten hieman jännittää tuleva.
Mua kiinnostaa myös fb-ryhmä, mutta ihan vielä en uskalla liittyä, ehkä huomenna. 😂

Piti tuosta ar-ultrasta sanoa, että Kaunis Odotuksessa ja Perhe Artella toimii myös epassi, jos sellainen löytyy. ☺
 
  • Rakkaus
Reactions: Kyfi ja milhouse

Yhteistyössä