HELMIÄIPÄT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lovisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lovisa

Vieras
Tiina-76 30, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 33, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Pahvi 31, la 21.2.2007, tyttö 07/2005
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Pistetääs uusi ketju pystyyn kun vanha on jo melkoisen pitkä. Minäkin odotan joulua todella kovasti, esikoinen täyttää juuri ennen jouluaattoa 2v, niin se aika kuluu...

Lovisa 24+1

Nostetaanpa taas vähän.

Eilen aloitin äitiyspakkauksen vaatteiden pesun. Rupesin miettimään siinä sellaista, että kumpaakohan pesuohjetta pitäisi noudattaa, vaatteissa olevaa vai pakkauksessa ollutta erillistä ohjetta? Miten te muut olette tehneet, kun muutamien vaatteiden kohdalla ohjeissa on pientä eroavuutta lämpötiloissa. Ratkaisin kuitenkin asian niin että pesin vaatteessa olleen lämpötilan mukaan.

Minäkin odotan kovasti joulua. Viime yönä näin unta että mies ihasteli joulukuusen palloja sylissään ihan pieni vauva :) jolle hän selitti:" sitten kun kasvat vähän isommaksi, saat koristella kuusen ihan itse. Isi auttaa sitten vähän kynttilöiden ja tähden kanssa." Toivottavasti pikkuinen ei kuitenkaan ihan jouluksi synny, vaikka olemmekin vähän malttamattomia ja toivomme että helmikuu tulisi äkkiä että saisimme pikkuisen syliin :)

Nyt masu on kasvanut kovasti, tuntuu että se kasvaa ihan silmissä. Eilen mittasin mittanauhalla masun ympärysmitan, se oli 94cm. Tänään töihin tullessa huomasin että joku on yön aikana "käynyt korottamassa portaiden askelmien korkeutta" :) tuntuivat jotenkin kamalan korkeilta. Ja muutenkin alkaa olla hankala hahmottaa omia ulottuvuuksiaan. Masu tuntuu olevan aina välillä tiellä :)

Mukavaa loppuviikoa helmiäipät

Miiu 27+5

Täällä alkoi toissa yönä kauhea mahatauti. Ensin aloitti mies ja heti perään minä. Eilinen päivä menikin sitten vessassa.. Tänään jo parempi olo. On jo ruoka pysynyt onneksi sisällä.

Yritin eilen soittaa neuvolaan ja äitipolillle, että pitääkö tulla sinne kun ruoka ei pysy sisällä ja viimeksi olin syönyt edellisenä iltapäivänä. Kukaan ei mistään vastannut, eikä soittopyyntöihinkään vastattu. Olin kyllä jo tosi kiukkunen, kun ei mistään vastata. Söin sitten aina välillä vähän ja yritin väkisin pitää sisälläni.

Tänään olisi ollut se sokerirasitus, mutta peruin sen, kun ois taas pitäny alkaa paastoomaan, just kun vähän ruoka pysyy sisällä. Kokeillaan ensi viikolla uudestaan...

Välillä oli kova huoli pienistä, että miten ne pärjää masussa kun voin niin huonosti, mutta onneksi sieltä liikkeitä tuntui, niin ei kai syytä huoleen.. Inhottavaa kun nosti vielä kuumeen mahatataudin lisäksi..

Mutta nyt onneksi kaikki jo parempaan suuntaan menossa..

Veeti 27+4

Veeti: Kyllä ne masukit ottaa äidistä sen mitä tarvitsee, siitä ei kannata kantaa huolta. Äiti vain voi huonommin kun muuten.

Tuo mahatauti on kyllä kaikista viheliäisin!! Mä sairastin sen viimeksi imetysaikana juuri kun esikoinen rupesi toipumaan siitä... Huh, vieläkin inhottaa!!!

Pahvi & Kundi 25+1

Hei vaan!

Ajattelin meitä hieman nostella, kun oltiin etusivulta pudottu.

Ihanaa, että on jo perjantai! Työviikko on ollut kiireinen ja pitkä ja tuntuu huojentavalta, että edessä pari vapaapäivää, jolloin ei tarvi herätä kukonlaulun aikaan eikä kiirehtiä junaan tai bussiin! Masu kasvaa ja mylläys on päivittäin aika hurjaa. En muista oliko esikoinen näin vilkas, mutta nyt tuntuu olevan jalkapalloilija tulossa. Vahva poikaepäilys itsellä, mutta osaavathan ne tytötkin olla vilkkaita.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille vatsakkaille!

Tiina-76 ja hippu rv 28+2

Hei!

Täällä on mennyt odotus oikein mainiosti viime viikkoina aina eiliseen asti. Oli rutiini neuvolalääkäri ja siellä kävikin sitten ilmi, että kohdun suu oli pehmeä ja kohdun kaula lyhentynyt. Sain lähetteen äitipolille ja sinne pääsinkin sitten jo heti samana päivänä parin tunnin päästä.

Siellä todettiin sama asia eli kohdunsuu ensisynnytäjäksi pehmeä ja kohdun kaulaa jäljellä 1,5 -2 cm. Sairaslomalle ovat minua nyt aika vahvasti pistämässä ehkä jopa äitisyloman alkuun asti, mutta nyt katsotaan kuitenkin vielä ensi viikon alkuun jolloin on kontrolli.

Kyllä säikäytti kun nyt ei mitään kipeitä supistuksia tai kauheasti supistuksia ylipäänsä ole ollut ja olo/jaksaminen ovat olleet hyvät. Jään ilman muuta sairaslomalle jos lääkärit sen katsovat tarpeelliseksi, mutta kyllä silloin jää töihin kurja tilanne kun sijaiseni on aloittamassa vasta parin viikon päästä.

Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin ja nyt täytyy vain toivoa että siellä mahassa pysytäänkin vielä monta viikkoa.

Onko kenelläkään teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta? Olen kyyllä kuullut monestakin tapauksesta jossa vastaavan syyn takia on jouduttu jäämään saikulle ja sitten synnytystä on kuitenkin jouduttu yliaikaisena käynnistelemään.

Tv Polgara rv 28+0

Heissan!

Pitkästä aikaa tulin lukemaan kuulumisia ja kivahan niitä olikin lukea. Täällä ollaan sairaslomalla työpaineiden takia, lääkäri määräsi viikoksi kotihoitoon ettei tarvitse enää töissä stressata ja jospa ne sielläkin sitten ymmärtäisivät meikäläisen voimavarat - kun ei oma puhe tunnu menevän perille.

Lääkärikäynniltä tuli myös terveisinä bakteerivaginoosi, eli emätintulehdus. Ehdin jo kovasti huolestua asiasta kun netistä surffailin tietoa, mutta neuvolatäti kyllä vakuutti ettei siitä ole suoranaista haittaa vauvalle, varsinkaan kun sain siihen nyt lääkkeet. Onko kellään samasta asiasta kokemusta?

Polgara, mulla todettiin myös kohdunkaula pehmeäksi mutta pituus oli normaali 2,5 cm. Lääkäri vain totesi että pehmeneminen on normaalia tässä vaiheessa raskautta. Onkohan tuo yhdistelmä pehmeys + lyheneminen sitten syynä sun sairaslomatarpeeseen? Tuntuu välillä että tosiaan eri paikoista saa niin eri informaatiota, ettei tiedä ketä uskoa ja milloin olla huolissaan. Nyt tuntuu että olen yliherkkänä kaikille mahdollisille "oireille" ja mielessä jyllää pelko koko ajan että mitä jos en tiedäkään että vauvalla on jokin huonosti. MInä kun olen uskonut puheita että raskauden aikana lähes kaikki tuntemukset ja oireilut on normaaleja, niin en ole sitten joka vihlaisusta panikoinut. Onkohan tämä ihan normaalia hormonien aiheuttamaa huolestusta?

TV: Saara (26+6)

Nostellaampas vähän..

Perjantaina oli neuvola ja kaikki oli kunnossa.. Pissa puhdas, hemppa oli viimeinkin noussut: 126, verenpaineet ok ja paino oli laskenut vähän, mutta sf-mitta oli jo 30cm. Sydänäänet oli molemmilla 140 luokkaa..

Huomenna on sitten se kauan odotettu pölikäynti. Ihanaa päästä kurkkaamaan mille pienet näyttää. Ja muuten saada varmistus siihen että kaikki on kunnossa. Nyt pitää jo kysellä, että eikö olisi aika useammin käydä polilla ja neuvolassa, kun edelleen antoi seuraavan neuvola-ajan kolmen viikon päähän. Rupeaa kuitenkin olemaan viikkoja jo niin paljon kasassa, että tiheämmät käynnit ei olisi pahitteeksi..

Veeti, Tiuhti ja Viuhti 27

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Kävin neuvolassa ja samalla neuvolalääkärillä. Kaikki oli onneksi kunnossa, pissa puhdas, hb 117 (rautakuuri jatkuu), Verenpaine 139/79, painoa +180 g/vko, sf-mitta 27 cm. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni. Mulla aika iso tämä masu on, mutta se nyt jotenkin kasvaa ihan omissa mitoissa. Lääkäri sanoi vaan, että asia on ihan ok, koska se on ollut alusta asti iso ja vauva on myös viikkoa isompi. Olo on minulla ihan hyvä, välillä tulee kivuttomia supistuksia. Töissä olen hyvin jaksanut olla olon puolesta, mutta voin kyllä sanoa, että en pistäis pahitteeks, jos äitiysloma alkais jo vaikka tänään... :) Tiiu 28+0

Heippa!

Oltiin perjantaina miehen kanssa kahdestaan laivalla ja olo oli kuin olis ollu viikon poissa arjesta! teki todella hyvää ajatella vaan itteään hetki. poitsulla oli mennnyt hyvin mummilla (nukahtanut 10min...ei vaan kotona). Voimille kyllä otti, kun olin vielä lauantaina töissä. tänään alkaa voimat palata (eli en nuoku lattialla leikkimässä).

nyt alkaa maha puskee tosissaan eteenpäin ;) mulla ei takaapäin edes huomaa koko raskautta, sivusta kyllä näkee!! asukki on todella kova myllääjä, potkut näkyy jo ihon läpi. kohta voi ottaa kantapäästä kiinni! välillä ahdistaa/kovettuu pahastikin, mutta istuminen auttaa. torstaina pääsen lääkärille ja näyttää tota jalkaani, kun se alkaa muuttua siniseksi. saa nähdä kykenenkö seisomaan la+su työt jouluun asti.

reipasta viikkoa kaikille "vaappujille"!!
Kaura 27+6

Tänään käytiin äitipolilla ja kaikki näytti olevan hyvin. Molemmat vauvat ovat raivotarjonnassa ja melkeimpä samankokoisia. Painoarviot oli 1022kg ja 1059kg. Sen käsityksen sain että ovat ihan oikean kokoisia viikkoihin nähden. Nyt katsottiin viimeinkiin kohdunsuu ja sielläkin oli kaikki kunnossa. Se oli kiinni ja pituus 4,1cm.

Seuraava käynti onkin sitten jo kolmen viikon päästä polilla. Mites teillä muilla maksaako poli käynti joka kerran? Ajattelin vaan kun olen jo kolmesti sen maksanut ja nyt vielä käynnit tihenee, niin millä ihmeellä minä ne maksan....

Veeti, Tiuhti ja Viuhti 27+1

Täällä on taas käyty viime viikolla neuvolassa, missä kaikki ok. Eilen käytiin äitipolilla. Siellä oli yllätykseksemme käytössä 3D-ultra. Kyllä oli upea katsella pienokaisia sillä laitteella. Saatiin tosi upeat kuvat mukaan. Tähän asti on ultrattu tavallisella ultralla ja nyt vasta tajua miten suuri ero näillä kahdella eri ultralaitteella on. Pienokaiset olivat tuplanneet painonsa neljässä viikossa. Tosi huimaa kasvua. A on nyt 900 g ja B 1100g. Hyvin ovat siis viikkoja vastaavassa koossa.

Veeti, kyllä me maksetaan joka poliklinikka käynti tuo maksu 22 euroa. Meillä ainakin vuosittainen sairaalakatto on 590 euroa. Jos sen yli menee niin ei tarvitse maksaa enää sinä vuonna mitään sairaalamaksuja. No tuohon summaan sisällytetään kaikki poliklinikka käynnit ja mahdolliset osastolla vietettyjen vuorokausien maksut. Laskin juuri, että me päästään tänä vuonna aika lähelle tuota summaa kun ollaan oltu lapsettomuushoidoissa keväällä samassa sairaalassa, nyt käyty ahkerasti äitipolilla ja sitten vielä olin syksyllä osastolla 4 päivää. Mutta ylitystä ei tule kuitenkaan.

Äitiyspakkaukset tulivat tällä viikolla. Nyt pesukone pesee pientä pyykkiä. Sitten pääsee niitä silittelemään ja laittelemaan kaappiin. Vaunutkin on jo hankittu. Saatiin melko edullisesti kun möivät pois tämän vuoden värejä. Olemme pyrkineet tekemään hankintoja vähitellen. Sitä kun ei tiedä milloin kaksoset päättävät syntyä niin olisi sitten mahdollisimman valmista hyvissä ajoin. Ja muutenkin, kuten taisi Veetikin todeta, loppuraskaudesta on tarvis levätä enemmän näin kaksosten kanssa.

Meillä neuvola käynnit jatkuvat joka 3. viikko ja polilla joka 2.viikko. Huomenna menen sokerirasituskokeeseen. Tänä iltana on aloitettava 12 tunnin paasto, mitenhän siitä selvitään?

Tulipas taas tekstiä.

Maaxi 26+1

Huomenta kaikille!

Täällä ollaan vähän valoisammissa tunnelmissa kuin viime viikon lopulla. Kävin eilen yksityisellä 4D ultrassa ja sain vähän rauhoittavampaa tietoa kuin äitipolilla viime viikolla. Kohdun kaula on kyllä lyhentynyt (ultralla oli nyt 2,6 cm kun näillä viikoilla pitäisi normaalisit olla 3 -4 cm) ja kohdun suu pehmentynyt eli enneaikaisen synnytyksen riksi on olemassa. Onneksi kohdun suu on sisäpuolelta hyvin kiinni joten vauvan pitäisi pysyä masussa varmasti vielä ainakin pari viikkoa ja välttämättähän se ei tule sieltä ennenaikaisesti. Seurantaa tässä kuitenkin joutuu.

Ihaninta oli nähdä vauva! Poika on kasvanut TODELLA hyvin eli painoarvio oli jo 1420 g ja virallisia viikkoja oli vasta 28+4. Kokonsa puolesta poika vastaa n. viikkoja 29+3 ja on itse asiassa ollut koko ajan n. viikon edellä kasvussa. Tosin tällä menolla paino syntymähetkellä on sitten 4kg tienoilla, mutta nyt kun on vaara ennaikaisesta syntymästä on vain hyvä että kokoa on.

En joutunut sairaslomalle, mutta rauhallisesti pitää ottaa ja mammajumpat ovat nyt ohi. Hankin myös sellaisen äitiysvyön ja sitä voin kyllä suositella jo vähänkään tuntuu että alavatsaa painaa tms. Vyö tukee todella mukavasti ja on helpottanut ainakin minun oloani vaikka maha ei olekaan mitenkään iso.

Nyt voi taas paremmalla mielellä keskittyä hankintoihin. Nyt on menossa vaunujen osto.

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Tv Polgara rv 28+5

Hei vaan!

Ja onpas kiva, että joku on nostellut tätä meidänkin ketjua. Taitaa tosiaan olla se seesteinen keskiraskauden vaihe, kun tuntuu olevan hiljaista joka taholla. Eipä itselläkään mitään kummempaa kerrottavaa ole. Ihanaa, että toiset pääsevät seuraamaan vauvojensa kasvua ultralla noinkin tiiviisti. Itse olen käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja np-ultrassa kunnallisella puolella. Ai niin, eka lääkärikäynti oli poikkeuksellisesti keskitetysti suuremmassa terveyskeskuksessa kesällä ja siellä lääkäri ultrasi extra-kerran. Muita ultria meillä ei ole tiedossa, mikäli kaikki menee hyvin.

Itse olen työmotivaation puutteessa surffannut pari päivää kestovaippa-sivuilla. Taidan olla hurahtanut niihin tai lähinnä olen metsästänyt kaavoja, jotta niitä voisi itsekin tehdä muutaman. Myöskin äitiyspakkauksessa olevaa kestovaippaa aion hyödyntää ja tehdä siihenkin muutaman imuosan lisää. Tarjontaa ainakin tuntuu olevan, mutta kun se testaaja vielä puuttuu, jotta käytännössä voisi eri malleja kokeilla ;) Esikoisen kanssa jo kokeilin paria eri versiota, mutta nyt meinaan ottaa homman vähän vakavammin, tosin en mitenkään hampaat irvessä meinaa kestoilla, fiilisten mukaan. Ja mies ilmoitti, ettei hän moiseen rupea eli varmaankin molempia kesto- että kertavaippoja käytetään. Mitenkäs muut, meinaatteko kokeilla kestoilua?

Vatsa jo aika suuri ja mylläys melkoista pitkin päivää. Onneksi vauveli antaa vielä toistaiseksi nukkua, mutta näin päivisin yrittää tuolta oikeasta kyljestä vähän väliä läpi :) Tiedä missä asennnossa siellä sitten oleillaan....

Hyviä ja paksuja vointeja kaikille!

Tiina-76 ja hippu 29+0 (alkaa olemaan jo voiton puolella)

Tänään oli se sokerirasitustesti ja niinhän siinä kävi että yksi arvo oli vähän koholla. Ensi viikolla on sitten neuvola, jossa annetaan ohjeet omatoimiseen sokerin mittaukseen. Kyllä ärsyttää..

Toivottavasti saan nyt sen arvon alas, ettei tarvii pistämään rueta, vaikka siihenhän on totuttu jo, kun hoidoillahan nämä pienet sai alkunsa... Mutta silti inhottaa....

Veeti, Tiuhti ja Viuhti 27+3

Neuvolakuulumisia eli tänään oli lääkärineuvola, sf-mitta oli 21cm, verenpaine 116/70, painoa oli tullut 400g/viikko. Kohdunkaulan pituus se 3cm, paikat kiinni ja kiinteät. Kovasti pikkuinen liikkui, tuli oikein potkusarja kun kuunneltiin dopplerilla sydänääniä, syke vaihteli 140-150 välillä. Eli kaikki hyvin :)

Tiina, meillä tullaan käyttämään kestovaippoja tulokkaalla aivan kuten tuolla esikoisellakin, niin hyvät kokemukset jäi ko touhusta. Meillä mies ei suostunut vaihtamaan kuin taskuvaipan (se on oikeasti ihan yhtä helppo vaihtaa kuin kertis kunhan vain olen sen täyttänyt valmiiksi :D). Nykyään poitsulla kastuu 0-2 vaippaa vuorokaudessa pottailu sujuu tällä hetkellä sen verran hyvin.

Veeti, mun ystävällä oli myös joku arvo vähän koholla tuossa sokerirasituksessa mutta pysyi todella hyvin aisoissa ihan pelkällä ruokavalion muutoksella.

Eipä tässä muuta tällä erää, kiva oli lueskella teidän kuulumisia :)

Lovisa rv 25+1

Myö käytiin tänään kans ultrassa ja nyt se pallukka oli hävinny vauvalta. Painoarvio siinä 1200-1300g. Yks mitä jäin kyl miettii, kun tuossa ultrakuvassa on vauvan mitat, niin pari viikkoo sit sen reisiluu vastas viikkoja 27 tasan ja nyt 27+3. Et vähän yli kahdessa viikossa ois kasvanu vaan 3päivän verran. Tosin nyt ei ollu kaikkein optimaalisin asento vauvalla reisiluun mittaukseen, mutta kyllä sitä silti taas miettii, et mitäs nyt. Kohdunsuun lääkäri kokeili nyt ekaa kertaa, oli 3cm ja kiinteä sekä kiinni.

Eipähän muuta, koulustressiä.

Ai niin, ja ei edelleenkään meidän tulokas paljastanut sukupuoltaan. Pitäköön sitten sen yllätyksenä. :)

28+4

Hyvä Twinkle että vauvalta oli pallukka kadonnut. Jospa teille on tulossa tyttö, kun ei näytä sukupuoltaan. Olen jostain kuullut, että tytöt ovat "ujoja" eivätkä näytä sukupuoltaan ultrassa... ;) Täällä olo ennallaan, ei mitään muutoksia. Kävin maanantaina sokerirasituksessa ja arvot olivat hyvät. Kovasti vaan odotellaan reilun kuukauden päästä alkavaa äitiyslomaa. Pääsee pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan paikkoja vauvalle valmiiksi. Tiiu 28+3

Mä olen taas kuullut, että pojat eivät sukupuoltaan näytä :D

Esikoisen päiväkodissa jyllää vatsatauti. Mä olen ylettömän herkkä noille vatsataudeille, mulle iskee kaikki ja aina. Nyt odotan pelonsekaisin tuntein, tuleeko päivän aikana soitto sieltä päiväkodista vai iskeekö tauti esikoiseen vasta ensi yönä...
Enpä juuri nyt inhottavampaa keksisi kun itse raskaana ison mahan kanssa hoivaamassa oksentavaa ja ripuloivaa pikkulasta.

Maha kasvaa ja paino nousee kammottavaa vauhtia. Karkkien syönti pitäisi ehdottomasti lopettaa, mutta kun tekee mieli :)
Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja silloin otetaan mun streptokokkitesti. Ei kait siellä muuta tehdäkään sitten.
Väsymys painaa, mutta se johtuu kyllä huonoista öistä. Viime yönä mä heräilin klo 24, 02, 04 ja 06... Puoli seiskalta kun kello soi, niin uni olisi kyllä maistunut... Nyt kun esikoinen on nukkunut muutaman yön hyvin, niin minä heräilen ja ihmettelen sitä. TYHMÄÄ!

Pahvi 26+1

Tiedoksi että kun maksukatto eli 590 e on täynnä, joutuu maksamaan silti osastolla olosta 12 e /vrk eli alennetun hinnan. Ilmaiseksi ei voi olla, vaikka maksukatto olisikin täysi.

Eilisessä sokerirasituksessa kaikki arvot normaaleja, ihanaa.

Toivottavasti Veeti saat ruokavaliolla omat sokeriarvosi normaaliksi. Eikö ne sillä aika usein korjaannu? Eiköhän me molemmat jo olla saatu piikitellä itseämme riittävästi ennen raskautta. Ei tuntunut minustakaan kovin hyvältä ajatukselta aloittaa taas piikittelyä.

Twinklelle onnittelut pallukan häviämisestä. Kyllä kaikki ylimääräinen huoli pienokaisesta on liikaa. Onneksi nyt kaikki hyvin. Ja kyllähän se pienokainen vielä ehtii kasvaa, vaikka nyt onkin ollut vähän hitaampaa kasvuaikaa.

Meillä toinen istuu tukevasti pepullaan kohdun alaosassa. Ei välttämättä hyvä juttu kun saattaa aiheuttaa muutoksia kohdusuulla. Lääkäri kehoitti ottamaan rauhallisesti. Toivotaan, että nousisi sieltä vielä ylöspäin ja kääntyisi samalla. Tällä asennolla ei alatie synnytys ole mahdollista kun vielä toinen on poikittain.

Maaxi 26+3

Hei!

Täällä on viikko kulunut edeleen rauhallisesti. Maantaina menen äitipolille tarkistukseen niin nähdään onko kohdun kaulassa tapahtunut mitään lisämuutoksia.

Maaxi, minulla on vauva myös perätilassa ja minulle taas sanotiin että on tässä vaiheessa hyvä että on ns väärinpäin. Peppu kun ei samalla tavalla pääse yhtä syvälle synnytyskanavaan painamaan kohdunsuuta. Eli minulla kun muutoksia kohdunsuussa on jo tapahtunut niin perätila on kuulemma parempi kuin raivotarjonta. Ristiriitaista...

Twinklelle onnittelut myös minunkin puoletani!

Tv Polgara rv 29+0

Heippa!

eilen oli lääkäri: paikat hyvin kiinni ja sf-mitta yläkäyrällä! jalkaani saan laittaa hiruroidfortea-jee- helpottaa hiukan kipuja. painoo oli tullu 700g/vk! nyt on sit 10kg rikki. ei tiedä mistä johtuu, kun syönyt olen samalla tavalla, ehkä turvotus alkaa nyt jo. ehkä perätilassa, kieppui niin paljon ettei lääkäri saanut selvää. potkinut on alas tosi kipakoita iskuja.

nyt päiväunille esikoisen kanssa, et jaksan viikonlopun työputken taas..
Kaura 28+3