Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missulle kiitos kuvista, hyvinhän ne näyttävät tulleen läpi. Paljon on pojassa äitinsä näköä (ja näin voi sanoa vilpittömästi koska isää ei ole nähnyt, hehheh.) Ai hammaskin tuli, noniin, sieltä ne sitten alkaa poksahdella.. :)

Ei ole pojan iho oireillut soseista, mutta tosi hitaasti ollaan niissä edetty. Pääruokana edelleen porkkana-peruna. Loppuviikosta ajattelin pistää kanaa sekaan. Jotain ihottumaa nivusissa on, taitaa olla ihan helteistä johtuvaa, että hikoaa koko jätkä.

Auringolle, meillä oli tuossa 4,5kk - 5+kk välissä joku heräilykausi myöskin. Alkoi heräillä 2-3 krt yössä. Nyt tilanne on normalisoitunut (ainakin tämä viikko). Kuulostaa tutulta, jos yritti laittaa tuttia suuhun niin aivan hirveä huuto tuli. Mutta nälkäänsä taisi meillä huutaa.

Meidän rytmi suunnilleen:
klo 07-08 maito.
klo 10 maito+ peruna-porkkana
klo 14 maito + hedelmäsosepurkki
klo 17 maito (+porkkana-peruna)
klo 20 maito + Maissivelli
klo 04 maito

Kaveri vetäisi kiinteitä niin paljon kuin vaan antaisi, siltä musta ainakin tuntuu. Ja mä jarruttelen, koska mua huolestuttaa, että saako tarpeeksi maitoa, koska sen kuitenkin pitäisi olla pääasiallinen ravinnonlähde vielä näin pienelle. Ei kiinteän ruuan.

Mä olen tällainen mukavuudenhaluinen vässykkä, etten varmasti alkaisi vauvaa huudattaa keskellä yötä. Lisää ruokaa kokeilisin (ja voin olla väärässä mutta kannattaa kokeilla?). Musta tuntuu, ja samaa eräs kaverini sanoi, että kiinteiden myötä ruokahalu "herää", ja se aiheuttaisi tällaista. Tiedä sitten, mutta ainakin meillä sopii ajallisesti tuohon kehykseen. Muutenkin meidän suhari voi vetäistä velliä kanssa päälle 200ml, ja on kuitenkin pienempi kuin aurinko sun poika. Eli mun mielestä noi määrät mitä laitoit tuonne ei ole mitenkään huolestuttavan paljoa. Ehkä voisit sitä puuroa tosiaan kokeilla? No siitä en kylläkään osaa enempää auttaa, me kun mennään vellillä vielä... Mutta jos kokeilemaan pitäisi lähteä niin parilla lusikalla eka ja jos sopii niin sitten vaan enemmän?

Ehkä helpompaa soittaa neuvolaan ja kysyä jos sulla on pätevä th. Omani on mielestäni kaikkea muuta, mutta se onkin sitten jo ihan eri tarina..:)

W

Heips. Mä en osaa noihin ruokajuttuihin vastata, kun meillä mennään vielä periaatteessa pelkällä tissimaidolla. Kyllä melkein joka päivä jotain kiinteää syödään, mutta epäsäännöllisesti ja pieniä määriä. Piltin kaurapuurojauheesta oon tehnyt puuroa, jonka sotkenut persikkasoseen kanssa. Ja sitten ollaan maisteltu erilaisia soseita (makeita enimmäkseen).

5kk neuvolas poika oli 70.1cm ja 9.4kg. Kasvu oli hieman tasoittunut, kun aikasemminhan mentiin ihan omalla käyrällä. Kaksi hammasta tuli aikas vähillä kiukutteluilla ja ne tekevät nyt aika kipeää äitin tisuun kun kiukutellaan syödessä.

Kääntyä ollaan osattu jo pitkään joka suuntaan. Nyt on tullut uutena konttaus, eli poika ei taida opetella lainkaan ryömimään vaan nyt jo pysyy hyvin kontillaan ja hiukan osaa jo jalkoja siirtää eteenkinpäin. Ei kauaa mene kun poju konttaa jo lujaa äitin perässä! Ja ensimmäiset pahanteotkin jo tehty, eli lattialla liikkui metrin päähän leikkimatosta ja veteli cd-levyjä telineestä. Ei kyllä oikein tehonnut kieltäminen!

Pojalle pitäisi huone laittaa kuntoon miehen lomien aikana. Siis tapetoida ja vähän sisustaakin jo. Olisiko kellään mitään hyvää ideaa tai tietoa mistä löytäisi vähän mallia?!?

Ja surullisia asioita vielä loppuun:
Hyvä ystäväni oli saanut keskenmenon. Mitä sanoa hänelle, miten lohduttaa?
Heillä ennestään jo yksi lapsi. Ei kyllä osaa täysin ymmärtää toisen tuskaa kun ei itse ole kokenut vastaavaa! Puhelimessa kun puhuttiin, tuntui että hän otti sen ihan hyvin, mutta luulen että hän on silti aivan rikki sisältä kun ei osannut sitä edes lainkaan pelätä kun eka raskaus sujui ihan ongelmitta. Huomenna menemme käymään heillä, tuntuu etten osaa kertoa kuinka pahoillani olen!

Mutta nyt nukkumaan!
Pikkukamu & Nikke 5kk+2vk

Nälkäänsähän se poika varmasti öisin huutaa. Viime yö meni taas paremmin, eli nukkumaan mentiin kymmeneltä ja syötiin neljän aikaan, siitä nukuttiin kuuteen ja sitten jokseenkin heikommin meni toi aamu. Lisäksi eilen ei kelvannut mikään kiinteä, vasta ku illalla ja sitten vellikin syötiin ennen nukkumaanmenoa huudon kanssa. Eli söi innokkaasti kun lusikalla laittelin suuhun tai hörpytin sitä pullosta, mutta tutin kanssa ei millään. Sitten ku tarpeeksi väsähti niin söi kyllä sen kaikki. Hampaita ei vielä näy. On joka päivä kyllä niin erilaista, välillä on aivan neuvoton hänen kanssaan, no jospa tämä taas tästä. Hyvää viikonloppua kaikille!! Kiva ku vastailitte.

Pikkukamu, onpa jössikkä teidän vaavi!! Ja näyttää et muutenkin kehittyy nopeesti, kun konttaa. Ystäväsi tilanteeseen en muuta osaa sanoa että ehkä parhainta on antaa ystävän antaa ymmärtää et oot paikalla jos hän haluaa puhua, jos ei niin olette ihan normaalisti. Mua itseäni ainakin surunhetkellä auttaa aina se että asiat jatkuu normaalisti eikä niitä tuoda mulle eteen, oon aika hyvä käsittelemään asioita yksin, siksi en edes paljon asioitani kellekään kerro, tietty jos ystäväsi alkaa asiasta puhua niin on hyvä "kuunnella" haluaako hän asiasta puhua enemminkin. Varmaan kyllä auttaa että ennestään on jo lapsi ja km:t on tosi yleisiä.....ja ehkä näin oli tarkoitettukin.

Toinenkin hammas puhkeaa ikenestä!!! iik, toivottavasti ei ala purra mua hajalle :-)

Laittakaapa vaavien kuvia näkyviin, toi photobucket.com on hyvä, saa ladata kuvia ja ainakiin noi IMG-muodossa näkyy täälläkin, saa 3 tallennusmuotoa ja voi näinollen sit niitä siirrellä leikkaa liitä minne vain.

näkymiin!! huomenna lähdetään Hankoon lomailemaan ihan muuten vain verestämään nuoruuden muistoja regatoista sunmuista. Siis ihana vauvan kanssa rauhallisesti!

Koitetaas että toimiiko tää ihan näin.

Kuvassa Nikke 5kk
046685b1.jpg

Hei Kaikki!

Raisa täällä kirjoittelee pitkän poissaolon jälkeen, kun kaikki aika on mennyt vauvan hoidossa ja matkustellessa. Meidän tyttö on nyt 4kk ja muutaman päivän ja hyvin on kaikki mennyt. Vähän oli ongelmia ihon kanssa, mutta yksi syy on siihenkin löytynyt nimittäin tomaatti. Onneksi ei ole ainkaan vielä maidolle allerginen, kun olisi äitille tullut suru puseroon, jos ei olisikaan saanut syödä maitotuotteita. :)

Minulla on enää 1½ kk kun vahtivuoro kotona vaihtuu ja mies jää hoitamaan lasta, kun itse palaan töihin. Onkos täällä kukaan muu aloittanut makuannosten antamista jo 4 kk iässä? Vähän on huono omatunto, kun ei lasta pidetä täysimetyksessä tuonne 6 kk asti, mutta hankalahan se on isälle ja lapselle jos siihen asti täysimetän ja sitten vaan katoan töihin. Pakkaseenkin voi pumpata vain rajallisen määrän maitoa, että ei voi tietää kuinka kauan ne sitten kestää.

Meidän tyttö sai myös oman passin , kun kävimme hänen olleessan 11 vkon ikäinen Bulgariassa rantalomalla. Yllättävänä hyvin matkustelu onnistuu pienen kanssa eikä kestovaippojenkaan pesu hotellin huonepalvelun piikkiin tullut kalliiksi.

Onkos muut täällä kestovaippailleet? Tunnelmia kestovaippailusta?

Ai niin vielä neidin strategiset mitat tältä viikolta ovan 63,5 cm sekä 5980g eli aika keiju-sarjaa on tämä meidän neiti 4kk iässä. ; )

Jaksamista kaikille, kun näyttää, että ne helteetkin ovat jo helpottaneet.

Raisa

Moikka!

Enpä oo vieläkää tullu rekisteröityneeksi tänne.. Meillä tänään saatiin 5kk rokotus ja taas on kuume noussu! Mitat oli 67cm ja 8350 eli sellasta keskitasoa. Ehdin jo aiemmin kehumaan kuinka poika nukkuu jo aikuisten mittasia yöunia, mutta nyt onkin muutama viikko taas heräilty aamuyöstä nälkään. Päivällä olen syöttäny sosetta nykyisellään ja neuvolasta sanoivat että iltaan velli, niin jospa sitten jaksais nukuskella. Luka ei myöskään pysyis enää millään paikoillaan, koko ajan mahallaan käsiensä varassa pyörimässä, sängyssäänkin. Joku kyseli istumisesta. Meillä ei makuuasento kelpais millään, joten olen tuettuna sylissä istuttanu ja nyt sitten kun ostettiin alesta Gracon matkarattaat. Niissä on muuten paljon tyytyväisempi ku vaunuissa. Näkeekin jotain. Mulle lääkäri sanoi aiemmin että alle puolivuotiasta ei sais hirveesti istutella, selkäranka ei vielä kestä niin hyvin.
Onko kukaan käyny muuten BabyBiossa? Meitä kiinnostais elokuun puolella lähteä, mutta kaveria kaivataan...

Pikaisasti päivärytmikyselyihin:
8-9 kaurapuuro+hedelmäsosetta
maitoa jossain välissä
11-12 liha/kana/kalakasvisose (noin pilttipurkillisen verran)
14-15 hedelmäsosepurkki + maitoa jossain välissä
17 liha/kasvissose
19 kaurapuuro (+maitoa) tai velli (jos väsymys yllättää eikä jaksa syödä enää puuroa)
+ yöllä maitoa 2-3 kertaa.
Leevi täyttää 24.7. puoli vuotta ja painaa n. 9400g. Eli tällaisilla syöpöttelyillä meillä mennään. Neuvolantäti sanoi meille, että mieluummin antaa kiinteää ruokaa enemmän kuin lisätä maidon määrää. Kuulemma maitoa riittää puoli litraa päivä.

Tervehdys,

tulinpa tänne lukemaan viestejä, vaikka pitäs siivota :-). Eilen oli rokoteverikoe ja nähtiin Wirkkuakin siellä. Jason ei kyllä taaskaan inahtanutkaan kun täti otti verta, kova jätkä. Me ollaan nyt maisteltu perunaa,kukkakaalia, parsakaalia, maissia ja mustikkaa. About 10-11 aikoihin tyyppi syö noita soseita pari teelusikkaa, näin ruokailut meillä. Muuten vieläkin imetyksellä, nyt maanantaina on ihotautilääkäri ja jos hän tykkää et soseita vois alkaa oikeesti syömään niin hyvä ois, tuntuu et äijä roikkuu kokoajan tississä ja äippä ei pääse mihinkkän.

Ihottumat jatkuu, aina suuri jännitysnäytelmä vaipanvaihdon yhteydessä kun ei tiedä missä kunnossa iho on, nyt tosin ollut muutaman päivän ihan oikean ihon näköinen, eli jospas ne siitä sitten, allergioita ei siis ole löydetty kuin kananmunanvalkuainen ja sekin vain vähän, voi kuulemma olla myös mun hormonit jotka pukkaa imetyksessä läpi, oonkin ollut hirvee hormoonihirviö, mielialat vaihtelee ja tukkaa lähtee ihan sairaasti,mut yleisesti ottaen hyvät fiilikset. Jasonin kanssa on jo aika kiva harrastaa ja leikkiä, kun kaikki uusi on niin jännää, etenkin kaupassa käynti on uskomattoman jännittävää, kun näytän hänelle eri asioita niin hän oikeesti innostuu niin paljon et pelkään et saa jonkuu epileptisen kohtauksen, eilen annoin hänelle siin kaupan kärryissä leipäpussin (rapiseva) niin hän alkoi hakata pussia ja kiljua ja heittelehtiä et mä ihan säikähdin :-))

sellaisia kesäkuulumisia.

Ainiin eilen ostettiin myös uusi turvaistuin autoon, Gracon akta jotain, tän vuoden testivoittaja oikeen, kannattaa ottaa mies mukaan ostoksille, kun meikä sortuu aina halvimpiin mahdollisiin. Ja sit syöttötuoli, pöytään kiinnittyvä ja jokunen uusi lelu.

Ollaan lomailtu koko heinäkuu ja nyt on kotiuduttu.
20.7. oli Markuksen 5kk neuvola. Pituutta 66cm ja painoa 9180g.

Jotenkin on pää ihan tyhjä enkä muista enään mitään mitä piti kirjoittaa... :( No hö.
Joku oli ostanut jo turvaistuimen? Me ollaan ostamassa esikoiselle uusio ja MArkus saa esikoisen vanhan (ostettu toukokuussa 2005) Akta Graco Cosmicin. Sen kun saa säädettyä makuuasentoon vaikka on kiinnitetty autoon, niin sopii paremmin pienemmälle. Esikoiselle ostetaan Britax Two Way Elite. Sen saa laitettua naamamenosuuntaan pelkkä situin autoon ja lapsi istuimen vöillä. On tuollaiselle vajaa 2v parempi kuin ihan pelkkä turvavyöistuin. Painorjaja ylittyy isojentuolissakin mutta ikää niissä pitää olla kuitenkin pituuden takia 3v.

Nyt meen laittaa ruokaa kun tästä ei tunnut tulevan mitään, siis kirjoittamisesta.

Onkos jotian tapaamista vaihteeksi suunniteilla? Olisi kiva nähdä muitakin vauvoja:)

Huh heijaa, onpa Leevillä kitinäinen vaihe. Onneksi menee sentään seiskalta illalla nukkuun, että saa vähän hengähtää. Hampaita varmaan tulollaan ja toinen kitinän aihe lienee turhautuminen, kun lattialla ei pääse liikkeelle ja eikä yltä tavaroihin. Ja jollain kumman tavalla onnistuu aina viskaamaan ne kauas itsestään.

Aktan Graco Cosmic-istuimen Leevikin sai. Viehätti se, että sen saa sekä selkä että kasvot menosuuntaan ja että se käy myös isompana. Syöttötuolikin on nyt hommattu ja tukevan tuntuisesti Leevi tuntuu siinä istuvan.

Neuvolassakin käytiin viime viikolla, painoa oli jo 9700g...Käyrällä oli menty +10:stä +6:teen eli ei tuo aikasemmin mainitsemani ruokamäärä ainakaan liikaa ole ollut...

Vieläkö muuten imetätte/syötätte öisin ja kuinka monta kertaa?

No heippa taas!
Kuten kellonajastakin huomaa, kiirettä piisaa... :) Eli lupailin ilmoitella 5 kk neuvolakuulumisia, nyt on jo käyty 6 kk neuvolassa eli kerrotaanpas ne tiedot sitten. Painoa 8030g ja pituutta 64,4 cm. Rokotetutkimukseen siis osallistutaan ja viimeks käytiin verikokeessa. Neiti vähän pisti hanttiin, kun pidettiin tiukasti kiinni verikoetta otettaessa, mutta muuten kaikki meni ihan hyvin. Kiinteitä on syöty ja pääosin nekin menee ilman ongelmia oikeaan osoitteeseen, paitsi että nyt on keksitty sellainen ihana päristys... äidillä pitäisi olla sellainen läpinäkyvä sateenvarjo syöttöhetkellä ;)

Kirsikalle sen verran, että meille hankitaan kengät vasta siinä vaiheessa, kun neiti osoittaa jonkinlaisia seisomisen merkkejä. Edellisen kohdalla totesin kengät ihan turhiksi aikaisemmassa vaiheessa. Mutta kukin tavallaan ja onhan ne pikkuruiset kengät niin mahdottoman suloisia :)

Nyt pitäisi varmaan mennä nukkumaan! Mukavaa syksyn odotusta kaikille (kyllä, syksy tulee hitaasti mutta varmasti)!

Kengistä...
Meillä Kengät otetaan käyttöön vasta ensi vuonna, tai heti kun kävelimenen tulee ajankohtaiseksi. Markus on nyt kehittynyt nopeammin kuin siskonsa, aikalailla samaan tahtiin kuin isänsä. Isänsä lähti kävelemään ollessaan 9kk. Toivottavasti Markus ei aloita niin aikaisin:)'
Mutta siis, kenkä asia ei meillä ole ajan kohtainen ainakaan muutamaan kuukauteen. Meillä tosin on tulla esikoisen vanhoja kenkiä, joten niitä ei sitten tarvitse lähteä ostamaan, jos vaan mahtuvat tuolle pojalle jalkaan.

Onpas ollut taas hiljaista palstalla. Jos nyt kirjoittelisi hiukan kuulumisia, kun on otettu taas niin suuria harppauksia.

Meillä aloitettiin kiinteiden syönti säännöllisesti, eli aamupuuro, 2 peruna-ateriaa päivässä, välipalaksi jotain hedelmäsosetta ja iltapuuro. Imetän lisäksi ruuan jälkeen ja öisin. Poika herää aamuyöstä, jolloin nostan viereeni syömään ja köllötämme vierekkäin loppuyön.

6kk neuvolassa oltiin 72cm ja 9.86kg! Pitkä poika edelleen, hiukan kasvu onneksi tasoittunut. Neuvolatäti sanoi, ettei vielä oikein saisi kovin kontata! Milläs sen estät kun poika jo vilistää kovaa vauhtia ympäri taloa. 5kk iässä nousi konttausasentoon ja nyt pääsee jo hyvin kulkemaan. Ryömiminen jäi kokonaan välistä. Nyt uutena juttuna on poju alkanut nousemaan ensin polvilleen tukea vasten ja muutaman kerran noussut siitä oikein seisomaan! Ja sitten on itketty moneen kertaan kun ei äiti ole aina ollut ottamassa kiinni kun kaadutaan. Poika myös laskeutuu konttausasennosta istumaan toiselle kankulle, eli ei istu suorassa vaan hiukan kyljellään ja ottaa tukea käsillä.

Tuntuu melkein että joku on vienyt mun vauvan ja tuonut tuollasen ison pojan tilalle. En uskonut että se vauva-aika menee tosiaan niin nopeasti ohi!!

Aloitin nyt myös työt, eli olen muutaman päivän viikossa töissä. Mies ja minun äiti ovat poikaa hoitaneet ja hyvin on mennyt. Tuntuu vapaapäivät taas vapaapäiviltä ja pojankin kanssa jaksaa paremmin kun vähän saa "omaa aikaa". Viihteellä en vieläkään ole ollut, kun se iltatissi on niin tärkeä, ettei sitä voi pullolla korvata. Imettää olen aatellut sinne asti kun saa alkaa antamaan normaalia maitoa, jos vain riittää.

Jokos muilla liikutaan ja onko joku muu jo osaksi palannut työelämään?
Entä moniko vielä imettää?

Kirjotelkaahan kuulumisia, kun täällä tulee käytyä päivittäin kurkkaamassa!
Hyvää alkavaa syksyä helmimammoille ja pikku aarteille!

Heissan! Jopas tuntuu kaikkien lapsukaiset olevan isoja ja osaavan jo jos jonkinlaista! Meillä tytteli on aika keijukais-sarjaa, ikää 5,5 kk ja painoa oli 5 kk neuvolassa 5,5 kg ja pituutta 61 cm. Kasvu menee alakäyrillä, mutta tasaisesti kuitenkin.

Imetän, neiti on kova tissittelijä edelleen, imetyskertoja on USEITA päivänmittaan ja nukkumaan (päiväuniakaan) ei voi alkaa ilman maitohömpsyä oikeastaan ollenkaan. Lisäksi 4 kk iästä ollaan soseita maisteltu, yllättävän hyvin ne ovat maistuneet, nyt syö jo suht hyvin. Puuroja en ole vielä kokeillut, meillä kun on se maitoallergia, niin valmiit puurot/vellit ei käy kun niissä on maitoa, joten pitäisi itse tehdä veteen, mutta olen ajatellut odottaa vielä vähän aikaa ennen kokeilua. Tyttö on kyllä aika tissitakiainen ja olen siksi tosi kiinni tytössä, mutta ei se nyt enää niin pahalta tunnu, kyllä se joskus loppuu ja äiti saa sitten taas mennä vähän omia menojaankin.

Kääntyillä Veera osaa kumpaankin suuntaan, mutta muuten liikkuminen ei vielä onnistu. Kovasti olisi menossa ja hermo menee kun ei pääse eteenpäin. Muutenkin mahdoton touhuamaan, potkuttaa ja kädet käy koko ajan. Nyt on menossa kova maailmaan tutustuminen, katselee ja haluaa kokeilla ja maistaa kaikkea. Ja suuttuu kun ei saa koskea jotain tai sitä ei anneta hänelle suuhun! Muutenkin tuntuu olevan aika tänttäränttä voimakastahtoinen pikkuneiti. Ihmisistä hän tykkää kovin, ihan oudoistakin ja on parhaimmillaan ihmisvilinässä. Laivalla oltiin ja hän oli ihan innoissaan!!

Alusta asti ollut vaikea nukutettava, siis yöunille, nyt ei enää menisi millään nukkumaan. Parina iltana on alkanut itkeä ihan suunnattomasti, kun on alettu vaihtamaan yöpukua päälle. Eilenkin itki puolen tuntia suoraa huutoa, ennenkuin saatiin rauhoittumaan sen verran että suostui tulemaan tissille, johon nukahti melkein heti. Mutta kun hän ei halua mennä nukkumaan, eli ei halua tissille, koska siihen nukahtaa!!! Ja huusi niin kovaa, että piti jo miettiä, että onko sillä oikeesti joku hätänä. Pitää yrittää vähän aiemmin laittaa nukkumaan, ettei olisi yliväsynyt. Yöt menee 1-2 syötöllä, nukahtaa heti uudestaan kun sänkyyn laittaa, ainostaan iltaisin on tuota tappelua. Vähän aikaa iltanukutuksetkin meni aika hienosti, mutta nyt oma tahto tuntuu nousevan esille.

Päiväunien määrää on vähennetty rutkasti (taas), ei jää äidille paljon vapaa-aikaa... :)

Moi mammat!

Milloinkohan kirjoitinkaan viimeksi. Yliaktiivista aliaktiiviksi :/. Eiköhän kultainen keskitie löydy, nyt kun lomat on pidetty ja kohta muuttokin hoidettu alka poijes :)

Tiistaina oli 6kk neuvola, pituus 70 cm, paino 7600 g. Ollaan siirrytty 5 aterian rytmiin ja tissimaidosta vastikkeeseen. Imetyksen lopetin noin viikko sitten. Maitoa tuli liian hitaasti ja/tai liian vähän, koska pojalla meni päreet ja syöttäminen jäi yritykseksi vain. Jännä haikeus siitä tulee, kun ei mamia enää tarvitakaan samalla tavalla.. Mutta vaihdossa sain kyllä hyvän: yöunet! Samaan aikaan aloitin puuron antamisen illalla ja Veeti alkoi nukkua yöt läpeensä! Aluksi piti yöllä heräillä tuttia laittamaan suuhun, viime päivinä ei enää sitäkään. Muutenkin todella kiltti poika. Aktiivinen, rauhallinen ja yhtä hymyä. Onkohan se mun lapsi ollenkaan :) Lähtenee kohta konttaamaan, nytkyttelee itseään nelinkontin, nostelee käsiä ja liikuttelee jalkoja. Muuten etenee ryömimällä mittarimato -tyyliin paikasta toiseen. Koiran perässä... (talon kivoin lelu..)

Kenkäasiaa en ole vielä ajatellut, katsotaan sitten kun nousee seisomaan. Hampaita ei vielä ole, eikä istu omin päin. Kirsikka, paljonko Graco Cosmic -istuimesta sai pulittaa?

Lähden jatkamaan pakkaamista, laitelkaa postia!

Wirkku