Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

_/\_/\_/\_

Vieras
Helmiäipät 2006

Helmiäipät ja pienokaiset:

18.1. Tuplamami, pojat A 3150g ja 50cm B 2875g ja 49 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
24.1. Kirsikka, poika 24.1.2006 4076g 51 cm, Helsinki (NKL)
25.1. Äiti77, tyttö 3600g 50,5cm
26.1. Ria, poika 3625g 50cm,Lapin lääni
29.1. Pikkukamu, poika 3960g 52,5cm
31.1. Tytsi, tyttö 3560g ja 51cm, Pääkaupunkiseutu (Jorvi)
1.2. Nessa, tyttö 2565g 49 cm, Itä-Uusimaa (Porvoo)
2.2. Una, pojat: A: 3560g 51cm B: 4220g 52cm, Pääkaupunkiseutu (NKL)
2.2. hunajakana, poika 3700g ja 51cm , Pääkaupunkiseutu (NKL)
2.2. Nekku, poika 4130 g
2.2. Katariina, poika 3360g 53 cm, Pori (Satks)
3.2. Lillian, tyttö alle 3000g 49cm
4.2. Wirkku, poika 3640g 51cm , Helsinki (Kätilöopisto)
4.2. Minnie, poika 3270g 51 cm, Pirkanmaa (TAYS)
7.2. Nasu, tyttö 3500g 51 cm
7.2. tuitsi, tyttö 3550 g 50 cm, TYKS
7.2. Katarina, tyttö 3010 g ja 47 cm,TYKS
8.2. Tuuli, tyttö 2380 g ja 47 cm, NKL
9.2. aurinko82, poika 3660g ja 53,4cm, Oulun lääni
9.2. Sportti, tyttö 3190g 47cm
10.2. Missu, poika 3820 g 51 cm, Porvoo
12.2. Pia, poika 3795g 51cm (Hyvinkään sairaala)
13.2. Äitee30, poika 3975 g 53 cm (KOKS)
16.2. Muumimamma, poika
19.2. natu-70, poika 3860 g ja 50,5 cm
20.2. Marie, poika 3595 g 49 cm (Kättäri)
21.2. Cathy, tyttö 3746 g 51 cm (Oulu)
21.2. Kesäheinä, poika 3550 g 51 cm
24.2. Arde, tyttö 3120 g 48,5 cm (SATKS)
27.2. päkä, tyttö 3720 g 50,5 cm
27.2. Paukku, tyttö 3570 g 51 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
1.3. Tarah, poika 3504g 51 cm, Kööpenhamina
4.3. Minna, tyttö 3175g 47 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
9.3. Raisa, tyttö, 3800g, 52 cm, Oulu

Helmiäipät ja pienokaiset:

18.1. Tuplamami, pojat A 3150g ja 50cm B 2875g ja 49 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
24.1. Kirsikka, poika 24.1.2006 4076g 51 cm, Helsinki (NKL)
25.1. Äiti77, tyttö 3600g 50,5cm
26.1. Ria, poika 3625g 50cm,Lapin lääni
29.1. Pikkukamu, poika 3960g 52,5cm
31.1. Tytsi, tyttö 3560g ja 51cm, Pääkaupunkiseutu (Jorvi)
1.2. Nessa, tyttö 2565g 49 cm, Itä-Uusimaa (Porvoo)
2.2. Una, pojat: A: 3560g 51cm B: 4220g 52cm, Pääkaupunkiseutu (NKL)
2.2. hunajakana, poika 3700g ja 51cm , Pääkaupunkiseutu (NKL)
2.2. Nekku, poika 4130 g
2.2. Katariina, poika 3360g 53 cm, Pori (Satks)
3.2. Lillian, tyttö alle 3000g 49cm
4.2. Wirkku, poika 3640g 51cm , Helsinki (Kätilöopisto)
4.2. Minnie, poika 3270g 51 cm, Pirkanmaa (TAYS)
7.2. Nasu, tyttö 3500g 51 cm
7.2. tuitsi, tyttö 3550 g 50 cm, TYKS
7.2. Katarina, tyttö 3010 g ja 47 cm,TYKS
8.2. Tuuli, tyttö 2380 g ja 47 cm, NKL
9.2. aurinko82, poika 3660g ja 53,4cm, Oulun lääni
9.2. Sportti, tyttö 3190g 47cm
10.2. Missu, poika 3820 g 51 cm, Porvoo
12.2. Pia, poika 3795g 51cm (Hyvinkään sairaala)
13.2. Äitee30, poika 3975 g 53 cm (KOKS)
16.2. Muumimamma, poika
19.2. natu-70, poika 3860 g ja 50,5 cm
20.2. Marie, poika 3595 g 49 cm (Kättäri)
20.2. Santtu, poika 3970g 51cm, Helsinki (Kätilöopisto)
21.2. Cathy, tyttö 3746 g 51 cm (Oulu)
21.2. Kesäheinä, poika 3550 g 51 cm
24.2. Arde, tyttö 3120 g 48,5 cm (SATKS)
27.2. päkä, tyttö 3720 g 50,5 cm
27.2. Paukku, tyttö 3570 g 51 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
1.3. Tarah, poika 3504g 51 cm, Kööpenhamina
4.3. Minna, tyttö 3175g 47 cm, Helsinki (Kätilöopisto)
9.3. Raisa, tyttö, 3800g, 52 cm, Oulu

5-kk neuvolaterveiset. Strategiset mitat 69cm ja 9130g!!! Alkanut meikäläiset hauis kasvaa eikä ihme.

Ihan sama meilläkin, poitsua pitäisi koko ajan viihdyttää. Ja kova turhautunut kiljunta lattialla, kun ei pääse liikkeelle ja mieli tekisi. Leevillä on alkanut myöskin ihan velmuja juttuja. Kun sanoo sille, että "Leevi jumppaa vähän" se nostaa päätään ja jalkojaan ja punnertaa ihan tosissaan. Samalla katsoo, että huomataanko...Saattaa joskus ihan onnessaan tehdä kymmenen "vatsaliiketta". Kunnon pyykkilauta alullaan ;-).

Moi taas,
tulen pikaisesti moikkaamaan, koko viikko on ollut ja on yhtä juoksua. Kaveri menee parin viikon päästä naimisiin ja allekirjoittanut säätää kaasona. Polttarit lauantaina ja kaikki tietty ihan vaiheessa. Vähän stressaa, ei niinkään nuo polttarit, lähinnä tuo lapsenhoitopuoli (siis kun meillä tämä vastikeoksuongelma, nyt syödään pieniä määriä vastiketta opettelun merkeissä, koska lypsämällä ei irtoa hyvin. Lisäksi tyyppi ei tietenkään enää osaa syödä pullosta, kisailemme siis täällä..)

Hyvä kun (Santtu tai kuka) päivititte listan, kaikkea saa päivitellä vapaasti, ei ole auktorisoitua päivittäjää tässä ketjussa :)

Kirsikka, hyvät mitat poitsulla, vau! Hyvä, että mamin allit saa kyytiä :)

Olen toiveikas, että pojan känkkäkausi olisi menossa ohi, ainakin iltahulinat on tällä viikolla olleet vähenemään. Tai sitten kaveri on ollut ihan puhki kun ollaan koko päivä oltu menossa. Velmuillaan täälläkin, kovasti "jutellaan" vieraille. Kaverini sanoikin, että ihan kuin Veeti tajuaisi miten saa kaiken huomion itselleen.. Narsisti pienestä pitäen :)

Oisko tapaaminen syyskuulle ok? Vauvat olisi silloin 6kk :)

Jaahas, taas mennään.

Kiitoksia päivittäjälle:)!

Mulle, siis meille, sopisi tapaaminen syyskuussa! TArpeeksi aikasin kun sovitaan, saan esikoiselle hoitajan.

Nyt pakko mennä, mangon harjoittelu alkaa:)
-Santtu ja Markus 4kk

Ei ihme, että hauis kasvaa kun 10kg punttii nostaa!! Mei kirppu on kait sen 7kg, neuvola on ollu viimeks huhti-touko-vaihtees, kunta näköjään säästää kun mentiin siihen rokote-ohjelmaan. Prkle, oon yrittänyt koko viikon soittaa labratuloksista, mutta linjat aina joko varattu tai sit ei vastata tai sit pistetään maksulliseen jonoon, ärsyttää!! Mut tuskinpa sielt nyt mitään allergioita löytyy, kun nytkin oon syönyt kaikkee ja Jasonin iho on ihán ok.

Jasonkin on ihana velmuilija, eilen yritin mitata häntä mittanauhalla niin hän rupes aina hirveesti riehumaan sängyllä, kiemurteli kuin kala kuivalla maalla ja nauraa rätkätti, hassua hekotusta!! Rupes mua itteenikin naurattaa ja molemmat naurettiinkin sit vedet silmissä, en ookkaa nauranut noin kuukausiin kai. Pituudeks sain sit jotain 66-70cm väliltä. No vaatteet menee 68-74cm.

Ostin sen ERGON ja Jason viihtyy siinä loistavasti, etupuolella. Nyt vähän treenaillaan kun elokuussa ois tarkotus lähtee Lappiin (Kuusamoon) vaeltamaan, katsotaan nyt onko itse Karhunkierros vai pikku-sellainen, riippuu nyt Jasonista, ollaan varattu mökkikin siitä läheltä viikoks, kosken partaalta niin mieskin pääsee perhokalastamaan iltaisin. Matka tosin sinne on pitkä ja ollaan yötä puolesvälis mennentullen, varmaan ihan kiva eräretki tulee siitä, ellei sit itikat syö. Mut ainakin nyt oon huomannut et Jasonille ei tuu mitään patteja tms itikoista, en sit tiiä onko lapinötökät ärtsympiä kun nää PK-seudun city-itikat.

Mis asennossa tein vaavit nukkuu? Nyt kun oppi kääntyy, nukkuu miltei aina mahallaan, toisaalta selälleen ei osaa viel kääntyy eli on olosuhteitten uhri siin hommas.

KOht lähen shoppailemaan Jasonin kanssa ALE-ostoksille Itikseen, vauvanvaatteita on ihana shoppailla ja ne on aika edullisiakin :-) Ja ne on niin ihania, vaikka jo heti kohta jää pieneks:-(

M&J

Ei tässä paljon kerkeä kirjotella, taitanee alkaa pikkuhiljaa jäädä multa tää kirjottelu. Katotaan josko joskus tulisin taas mukaan joukkoonne! Meillä Miro kanssa alko kääntymään heti ku oli 4 kk ja syödään kaikenlaista kasvista ja hedelmää innolla, kasvaa poju kovasti.

Huomenna isän 50-vuotissynttärit ja sitten kahdet häät. Toisissa kaasona, hommaa riittää. Hyvät jatkot kaikille!

Heippa!
Ootteko muut huomanneet itsessänne lievää hajamielisyyttä? Itse olen jo unohtanut ostoksia kauppaan tai kärryihin, unohtanut (!) ottaa rahat pankkiautomaatista (se on jo paha!), eilen yritin vaihtaa taaperolle uutta vaippaa, joka sattuikin olemaan vauvan vaippa (hiukkasen kokoeroa! Taapero vaan hymyili vinosti...), tänään otin mukamas pestyt pyykit koneesta ja olin laittamassa niitä kuivuriin, kun aloin ihmetellä, että onpas nämä kuivia, onkohan vesiletkussa joku vika... Unohdin vaan laittaa koneen päälle... Harva se päivä tungen maitotuttia vellipulloon ja päinvastoin, syötän taaperolle hänen puuronsa sijasta omaa aamupalaani jne jne. Arrgggh! Tiedän kyllä, että jonkin aikaa synnytyksestä saattaa muisti pätkiä, mutta että näin pahasti :(

Muita kuulumisia: meillä vauva kääntyy jatkuvasti mahalleen ja sitterissä vänkää itseään väkisin pystyyn. Lisäksi hän niin suloisesti keskustelee örisemällä, tosi tyttömäistä, joo... Velliä syötän kerran päivässä, maissivelli hiukan tökkii, mutta peruna-porkkanavelli menee ihan hyvin. Soseita on kokeiltu peruna-porkkana, peruna-parsakaali, mango ja päärynä. Vastahakoista on tuo syöminen ja olenkin syötellyt vaan pari kertaa päivässä eli enimmäkseen korvikkeella mennään. Tänään ajattelin keittää tuon yhden bataatin ja pakastaa sitä makuannoksiksi jääpalamuotissa. Bataatin pitäis olla vatsaystävällisempää kuin iänikuisen perunan, ei ainakaan taaperolle mitään aikanaan aiheuttanu.

Ens viikolla 5 kk-neuvola, lisää kuulumisia silloin. Lämmintä viikonloppua kaikille!

Jaa lievää hajamielisyyttä? Kyllä!!! Nykyisin ei enää niinkään paljoa liity tekemisiin kuten joskus aiemmin (laitoin tavaroita jääkaapin sijasta astiakaappiin, unohtelin pyykit talonyhtiön koneeseen lojumaan,..) Mutta! Mun päästä tuntuu kadonneen kaikki sanat, puhun ihan mitä sattuu. Mies on ihan helisemässä kun en tiedä jotain sanaa, niin keksin sitten omia.. Ja puhun sujuvasti asioista väärillä nimillä "Anna se parsa" (= maissi). Sit ihmettelen kun mitään ei tapahdu, toinen vaan toljottaa? Mies välillä ihmetteleekin, että piruilenko kun kysyin jotain asiaa sadatta kertaa. Mutta hei, jos mä en edes muista vaihdoinko vaipan vartti sitten vai en niin... No, en odottaisi liikoja..

Pojalle olen syöttänyt porkkana-perunaa ja eilen luumusosetta. Ensi viikolla ajattelin sitten kokeilla riisivelliä. Mennään 1 uusi maku/vko, kuten se lekuri ohjeisti. Musta tuntuu, että tuolle uppoasi vaikki mikä ja vaikka kuinka paljon. Ainakin suu on ammollaan ja sitten kun lopuksi sanoo, että "Kiitos" ja pyyhkii suun, niin alkaa jonkun sortin valitus :) Äitiinsä tullut, kaikki menee kurkusta alas mitä lautasella eteen tuodaan :)

Missu, aika erikoinen tosiaan tuo kuntasi säästöpolitiikka. Höh! Ihan kuin rankaistaisi siitä, että menee mukaan hyvän asian puolesta? Ja sit itikoista, mä oon itse aikas allerginen, ja ollaan oltu Lapissa parina vuonna nimenomaan elokuussa, ja ainakaan meidän vuosina silloin ei enää ollut paljoa itikoita. Siis verrattuna vuoden keskikesään.

Vekku nukkuu kyljellään tai mahallaan, harvemmin enää selällään. Eilen oli illalla kääntynyt 180 astetta sängyssään. Siis oli kääntynyt niin, että pää olikin jalkopäässä kun menin katsomaan.. Olin ihan että mitäh!?!?

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Missu, Stella maaliskuisista tässä kyselee - missä asennossa Jasonin jalat ovat Ergossa-noin niinkuin tarkalleen?Sammakkoasennossa joo, mutta miten koukussa ja mihin suuntaan jalkapohjat?Kun vaavien pienuuden takia jalat eivät tietty tule oikeen vielä jalka-aukoista ulos.

Me ostettiin kanssa New generation Ergo ja harjoittelut pitäis aloittaa suoraan mökkeillessä ensi viikosta lähtien:) Kiitti etukäteen!

Stella, Jasonin jalat ovat niinkuin liinassa oli kaksoisristisidonnassa, sojottaa polvitaipeista eteenalas, repun yläosa tulee just niskaan tukemaan, oon pitänyt siinä nyt noin maks 2h, viihtyy hyvin, on jopa nukkunut siinä, silloin oli huppu myös tukemassa päätä.

Kuumuus!!! Minnekään ei voi mennä, tyyppi hikoilee niin ulkona ja varjoa ei juuri löydy tästä pihalta kuin noista nokkospuskista, asuispa järven/meren rannalla, sisälläkin on vissiin +30, ja tietty ihottuma lehahtelee hikoilun myötä.

Ainut hyvä kuumuudessa et nukkuu hyvin! Eilisyö meni yhdellä heräämisellä klo 4-5 aikoihin, meni nukkumaan klo 20 ja sängystä noustiin vasta 9.30.

Annoin tänään perunaa teelusikan, heti hieman lehahti kädet ja kaula, onkohan toi nyt sit vaarallista vai jatkanko perunalla?? Ken tietää? Ei tullu näppylää kunhan punotti.

Mitäköhän duunailis? Tylsää.....

Terve pitkästä aikaa!
Meillä elämä on tasaantunut alun vaikeuksien jälkeen, neiti nukkuu öisin aika hyvin, herää kerran tai kaksi syömään. Rintamaidolla mennään vielä, muutamana päivänä olen maistattanut perunaa ja laajennan pikkuhiljaa valikoimaa. Ei hän kovin innokas ole syömään soseita, joten parempi edetä hiljalleen. Sairaalareissuja on takana jo 3 kpl, kaikki johtuen erittäin ärhäkästä lehmänmaitoallergiasta, meni 2 kertaa ennenkuin alettiin epäillä allergiaa, kolmas kerta oli maitoaltistus ja neiti oksensi niin kovasti että oli lopulta pakko laittaa tiputukseen... Huh huh. No nyt ei tarvitse enää kokeillakaan, asia on varma!

Meillä ei oikeastaan vieläkään käännytä (ikää 4,5 kk) ei kumpaankaan suuntaan, hän on vaan vatsallaan menossa eteenpäin, mutta kun ei pääse... Ja selällään tykkää vain potkutella ja katsella ylös. Tosi paljon alkanut seuraamaan kaikkea ja koko ajan kaipaa jotain viihdykettä. Myös päiväunet meillä on vähentynyt rutkasti, nukkuu 2-3 tuntia enää yhteensä.

Nyt pakko lähteä vaipanvaihtoon, sen verran tuoksahtaa...! ;)

Moi taas!

Paljonko siitä Ergosta joutuu pulittamaan?

Aloitin riisivellin antamisen sunnuntaina. Lopetin samoin tein, veti vatsan niin kovalle, että tyyppi paskoi papanoita. Ei hyvä.. Pidin päivän taukoa ja nyt annoin illalla sitten vähän maissivelliä. Josko se sopisi paremmin. Voisihan siihen tietty laittaa mallasuutetta mukaan niin ei olisi niin tujua. Hmmjoo, jatketaan testejä.

Lauantaina olin bilestämässä, hyvin meni, vaikka jännitin ihan kauheasti miten mies pärjää illan + yösyötön. Ensi lauantaina sitten ekaa kertaa yökylään.

Mä en ole muuten antanut perunaa itsekseen vielä ollenkaan, enkä taida antaakaan. Eihän sitä "normaalistikaan" syödä ilman kastiketta. Tai siis ainakaan minä.

Moi!

Meillä huomenna pitkästä aikaa neuvola, siirtyi nelikuistarkastus vähän menojen takia. Laittelen sit tietoja.. Mulla kans sanat hukassa välillä!! Luulin että huonomuistisuus liittyi raskauteen mutta jatkuu vaan... Kiva kuulla etten ole yksin vaivani kans! Ja tukasta on varmaan puolet pudonnu ja edelleen lähtee. Eilen kävin vähän leikkauttamassa kun on menny ihan hirveen näköseksi.

Edellinen viestini on kai hävinnyt bittiavaruuteen....Eli laitan nyt uutta kun vauvakin tuossa sopivasti nukkuu ekojaan päikkäreitä, klo 10 aamulla.

Ergosta maksoin about 90euroa, netistä tilasin ja tuotiin kotiovelle, en muista mikä firma, tossa Landbossa näemmä kuitenkin, googlettaa ergo niin varmaan pääsee sivuille.

Annoin paripäivää itsekeittämää perunaa äidinmaidolla ja vauvalle ei kelvannut oikein, yökki ja työnsi ulos, nyt oon antanut 2 pv piltin perunakukkakaalia, maistuu paremmin, sen siis pari tl aamuisin. Kyllähän toi iho kaulan ja niskan seudulta vähän alkaa punottaa mut sit toisaalta ei tarvii kuin aivastaa niin siitäkin melkein punottaa, mistä sen eron tietää onko allergiaa kyseistä tuotetta kohtaan vai onko a)hiki b)siitepöly c)mun syömä juttu vai mikä? No, nyt kuitenkin ajattelin sen viikon syöttää tuota perunakukkakaalta, jos ei nyt ihan lehahda tulipunaseks niin teen sitä sitten itse pakkaseen isomman satsin.

Saatiin kustu lastenpolille heinäkuun lopulla, lääkäri ja maitoaltistus, musta vähän ehkä turhaa tio maitoaltistus kun oon nyt kumminkin juonu ja syöny maitotuotteita taas....mut katsotaan nyt sitten jos se vaik löytyy niin tietää tulevaisuudessa, ja eikai äidinmaitoon kutenkaan ihan kaikki täysillä suodatu, hirveetä viidakkoa nää pikkusten allergiat/wanna-be allergiat.

Kuumuus jatkuu..eilen käytii uimassa, jason sai heilutella varpaita vedessä ja sit kattoo rannalla rattaissa kun äiti ui :-)

Joks teillä vaavit istuu? Meillä aika hyvin melkein yksin sylissä tai sängyllä, no vähän joutuu tukemaan, tykkää siinä hetken katella ja sit alkaa venkoilla ja heittelehtiä että pakko laittaa makuulle.

Mä en oo vielkää muuten saanu niitä labratuloksia et löytyks verestä allergioita, arvaa ärsyttääkö? Kohta kaks viikkoa yrittänyt soittaa ja aina varattu tai joutuu maksulliseen jonoon....suorastaan vit.......aa!! Kun neuvola/terveysasema vain yks puhelinnumero mistä ohjataan sit muualle. Tai näin ainakin netissä ja puhelinluettelossa ja siihen meikä nyt sit on koittanut soitella...

Dudiin, nyt on häät juhlittu. Veeti oli ekaa kertaa yökylässä viikonloppuna ja tosi hyvin oli mennyt. Kiva, että mamikin pääsi vähän (okei, paljon) viihteelle. Muuten oli tosi mukavaa bilestää, ainoa, että kieltämättä oli aika ahdistavaa, kun välillä tuntui, että tissit räjähtää :/ Melkein helpoimmalla olisi päässyt jos olisi ottanut rintapumpun mukaan ja tyhjennellyt välillä.

Torstaina oli 5kk neuvola. Pituus 68,5cm, paino 6900g. Miinuskäyrällä mennään ja lujaa. Enpä kuitenkaan stressaile, isänsä ollut ja on samanlainen hoikkapoika. Neuvolatäti sanoi, että kiinteitä saisi antaa niin paljon kuin menee..? Minä tietysti heti epäilemässä... Tuntuu muuten siltä, että tyyppi mieluusti unohtaisi maidon ja vetäisi vaan soseita.. Tällä viikolla aloitellaan sit lihaa, kanalla meinasin aloittaa. Maissivelliä ollaan nyt iltaisin aloiteltu (riisivelli veti vatsan ihan jäkkiin)

Eipä erikoisempia tänne. Laitelkaahan postia, ettei ketju ihan kuivu...;)

Onpa täällä ollut hiljaista. Onko Wirkku Veetin iho oireillut soseista? Mä oon nyt kanssa hieman maistellut soseita, ainut mikä kävi näytti olevan perunakukkakaali. Bataatti ja maissi veti ihon näpyille ja kovasti. Nyt mennään taas täysimetyksellä jonkiin aikaa et iho laantuu, hoh-hoijaa. Kokopäivähomma meijerin lypsylehmänä jatkuuuu :-))

Veritulokset tuli, löyty allergia kananmunalle ja hieman maitoproteiinille, nyt seuraavaks mennään maitoaltistukseen ja sieltä saan kai dieettiohjeistusta jos näyttää siltä että maito ois se paha juttu. Just äsken käytiin ottaa verikokeet pölyallergian selvittämiseksi. Täti löysi suonen ja Jason iloisesti vaan naureskeli kun verta otettiin, tuleva pikku masokisti.

Toissapäivänä täytti 5kk ja sen kunniaksi puhkes alas ikenestä läpi yks hammas, nyt kuolataan ja nyrkit viel enempi suussa, jos se on ees mahdollista. Mitat tänään 69cm, 7730g, 43cm eli allergioista huolimatta kasvetaan.

Plääh...viihteelle ois kiva mennä, mut nyt kun vielä ja näköjään jatkossakin imetän sen 2h välein niin mahdoton ajatus. Tyyppi imee mut kohta kuiviin, sinänsä hyvä et saa hyvälomaltunnol oikeesti herkutella ja paino pysyy samoissa lukemissa, toisaalta taas jokainen aamu-vaipan-vaihto on sinänsä jännitysnäytelmä, kun ei koskaan tiedä onko iho hyvänä vaiko erittäin pahana vaiko keskinkertaisena, mutta tähänkin tottuu joo, elämä pyörii siis imetyksen, Jasonin rasvauksen ja vaipanvaihdon ympärillä 24/7 ruusuntuoksuiset vauva-ajan kuvitelmat on kyllä karuuntuneet realityn myötä, voipi olla että jää ainokaiseksi.

No joo, en mä nyt noin pessimistinen ole, eiköhän tämä tästä....

Joo, eipä näy kesän kiireiltään muutkaan kirjottelevan. VAstailkaa että miten teillä syödään päivän aikana. Kun meillä miro on alkanut taas heräillä yöllä, esim. viime yönä heräsi yhden aikaan, eli mennyt kymmeneltä nukkumaan, sitten viideltä ja sitten seitsemältä. En saa mitenkää rauhotettua tutilla tai mitenkään muutenkaan, huutaa entistä enemmän jos yritän rauhotella. yöt täytys mennä jo 5 kuukautisella yhdellä syötöllä ja kun ennen soseiden alotusta syötiin melkeimpä aamulla kuudenkin aikaan niin nyt on menny kaikki aivan persiilleen taas, anteeksi kielenkäyttöni, mutta olen aivan poikki taas ja kiukkuinen ku ampiainen. On vaihettu lakanakin vain peitoksi. Korviketta menee 150-200ml, yöllä se 200 ml aina. päivällä syödään kasvisateria kaksi kertaa ja maitoakin aina, vettä oppinut myös juomaan jotenkuten. Eilen illallakin söi purkillisen hedelmäsosetta puoli kahdeksan aikaan, sitten 230 ml, sitä paksua maissivelliä, niin ei sitten mikään riitä näköjään! Enkä enää laittas etes kuumuuden piikkiinkään tuota. Eli annanko vaan huutaa sängyssä, jossakin oli että olivat niin saaneet yösyötön poies. Meillä nlassa ukko oli 68,3 cm ja painoi 8730 g. Olen tosiaankin neuvojen tarpeessa. miten laitatte puuron vauvalle ja mihin aikaan illalla kannattas antaa se. Hampaita ei ole näkynyt vielä.

tuohon en osaa vastata, kun meidän syönti on se soseita teelusikka päivässä, rintamaidolla mennään varmaan eläkeikään. tässä kuva jätkästä, jos linkki aukee..

http://i110.photobucket.com/albums/n85/tiikeri33/leuka.jpg

kerta kiellon päälle tai kaks

sormetsuussa5kk.jpg