Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja __/\__/\__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Missu ja Päkä, ristiäiset pulkassa ja hienoja nimiä annettu vauvoille :)

Uusi viikko alullaan... Toivottavasti aurinko paistaisi ulkotilojen lisäksi myös sisätiloissa, ollaan oltu miehen kanssa tukkanuottaisilla koko viikonloppu. Ärsyttää. Pakko taas avautua. Mulla oli lauantaina muutaman tunti omia menoja. Parin tunnin päästä mies soittaa, että tää on nyt huutanut yli tunnin putkeen, että en tiedä mitä teen. Mulla ei sitten ollut sydäntä sanoa, että pärjää siellä nyt vaan keskenäsi kun kerran apua pyysi, vaan tulin kotiin. No, tällä välin poika oli hieman rauhoittunut, itkeskeli ja kiemurteli edelleen kunnes väänsi tortut vaippaan ja rauhoittui. Hetken päästä huomaan, että minä vaihdan vaippaa ja pesen pyllyä kun taas mies makaa sohvalla ja tuijottaa formulaa!!! Siis kävin kyllä niin kuumana, arrggghhh! Että tänkö takia mut tänne pyysit, nyt alkaa jätkä läski tummua..!

Vapuksi olisi tarkoitus lähteä miehen vanhempien luo, tekisi mieli sanoa että menkää keskenänne, mami vetää kolmen päivän putken :).

Ai minäkö vittuuntunut ja riidanhaluinen? Mistä arvasit? Huoh, KYLLÄ MUUTEN HELPOTTI!

Taidan mennä viilentävään suihkuun :)
Wirkku

Hyvä Wirkku! Just noita tuntemuksia kävin läpi viime viikolla. Olin sit pahantuulinen , kun mies lähti saman tien sohvalle/koneelle, kun oli vähän typylle jutellut. Lopulta hän oli vihainen siitä, että pilasin hänen hyvän päivänsä kiukuttelullani. Ja kun ois tarvinnut vaan tytön kans seurustella, mulla tuhat juttua oottamassa.

No kaikki unohdettu jo, niinkuin aamun auvoisasta tekstistä näkyy...

On se hyvä et tääl voi purkaa..etenkin miehestä :-) Tuttuja tunteita.

Nyt on ristiäiset pidetty. En kyllä ehtinyt edes istumaan kun piti hössöttää kaikki tarjottavat pöytiin, kun tultiin kirkosta, kaataa kahvii, käydä välil imettää Jason, hyssyttää häntä kun itki jossain vaiheessa ja sit yhtäkkii kun vauva nukahti ja aloin ottaa minäkin kakkuu niin kaikki rupeskin tekeen lähtöö, enkä ehtinyt siis juttelemaankaan KENENKÄÄN kanssa. Siis tuleeks tää tätänykyä oleen aina tällasta? Sä Päkä varmaan tiedät kun ehkä muutamat ""lastenkutsut"" oot järkännyt. haikeana ajattelen et hyvästi ""aikuisten bileet"" ja nyt alkaa tää vaihe elämässä kun kaikilla sukulaisilla ja kamuilla alkaa ola pienii niin bileet muuttu lapsista hössöttämiseksi ja passaamiseksi. Olin aika pettynyt sit illan kun odotin et oisin ees jonkun sanan voinu vaihtaa sukulaisten kanssa, joita siis näkee tosi harvoin....Onneks mies tajus olla myötätuntoinen ja siivos ihan yksin koko huushollin tarjoilujämineen, no oli hän kyllä vaan keskustellu vieraitten kanssa kun mä en ees ehtinyt edes sekunniks istahtaan.

Voih, muuten jos haluutte mennä katsoon (varmaan kohta ilmestyy, just laitoin) Puten ristiäiskuva on www.kastetut.fi sivuilla, siellä itä-uusimaa ja sipoo ja jason valtteri:-)

M&J

Taas täällä, jokohan mä saan porttikiellon?...

Joo sitä kokemusta on ja mihin vaan on varautunut etukäteen. Mein juhlat oli kotona alusta loppuun, laitettiin pöydät etukäteen valmiiks vanhemman tyttären ja ""miniän"" kanssa. Kun virallinen osuus oli ohi, vauva kiersi sylistä toiseen ja kahviteltiin. Välillä kävin syöttämässä, josta ei meinannut tulla mitään, kun Iina kuunteli ääniä muualta talosta ja selvästi halusi muiden luo. Hän seuraili koko ajan ympärilleen ja jopa jokelteli papille muutaman painavan sanan. Ihana tilanne, tietenkään silloin ei ollut kamera päällä...

Meillä oli vain kummit, isovanhemmat, ja me itse (kaikki lapset myös), eli ei muuta sukua ollenkaan. Kummit on meidän hyviä ystäviä, jotka jäi vielä katsomaan jääkiekkoa mein kanssa. Tilaisuus oli lämmin ja ihana ja huumoriakaan ei puuttunut.

Kaikki kastejuhlat ei ole olleet tällaisia, tuntuu että tämä oli kaikista eniten meidän näköinen :)

Ei ne kaikki tilanteet ole vain lasten kanssa hössötystä, vaikka aluksi voi siltä tuntua. Voi tuntua, että olet hurjan kiinni lapsessa ja kaikki menee ohi. Kun ystäväpiirissä on muitakin lapsia, se yhdistää ja tottakai tilaisuudet menee vähän heidänkin ehdoilla. Mutta tämä aika menee ohi ennenkuin huomaatkaan ja kaipaat sitä myöhemmin...

Lapset on siitä hyvä asia, että aina riittää puhumista. Jos on joku sukulainen, jonka kanssa ei oikein osaa jutella, niin puhelias leikki-ikäinen kyllä pitää smalltalkista huolen ja sulattaa jään...

Täällä on näköjään purettu sydäntä oikein urakalla. Tämä onkin ihan oikea paikka siihen, kun tietää, että muut ymmärtävät. Meillä mies osallistuu yleensä kiitettävästi vauvanhoitoon, mutta viime aikoina hän on tehnyt niin pitkää päivää töissä, että on käynyt kotona lähinnä nukkumassa. Kun muutenkin olen hoitanut yöheräämiset, niin nyt on kaikki muukin jäänyt kontolleni. Vielä ei tee tiukkaa, mutta saisihan tämä tilanne vähitellen helpottaa.

Ristiäiset on viimein pidetty. Typy sai nimekseen Oona Lydia. On se kumma, että sitäkin tilaisuutta piti niin kovin jännittää etukäteen. Olin ihan puhki päivän päätteeksi, vaikka en juuri mitään tehnyt juhlien eteen. Sukulaiset hoitivat leipomispuolen ja seurakunnan emäntä kahvituksen. Ristiäiset pidettiin seurakuntatalolla, kun porukkaa oli se 35 henkeä (suurin osa minun sisaruksiani perheineen). Jossain muualla olisi voinut olla ahdasta.

Oona nukkui kiltisti koko tilaisuuden ajan ja heräsi vasta, kun valokuvia otettiin. Vaikka kaikki sanoivat, että ei se mitään, jos vauva huutaa ristiäisissä, niin kyllä sitä silti piti jännittää... Oletteko muuten kuulleet sellaista sanontaa, että 'laps itköö nimiään', kun vauva itkee ennen kuin on saanut nimen. Tämä on jotain vanhan kansan juttuja.

Jälkitarkastuksessakin käytiin viime viikolla. Kaikki oli kummallakin kunnossa. Omat haavatkin olivat sentään parantuneet, vaikka välillä on tuntunut jotenkin kiristävältä ja kipeältäkin.

Käytiin aamupäivällä ulkosalla ja Oona heräsi vajaan tunnin kuluttua varmaan kuumissaan. Kauhean vaikea tietää, mitä pitäisi laittaa päälle, että vaatetta olisi sopivasti. Talvella oli paljon helpompaa...

Moikka!

Täällähän on monella ollu ristiäiset, paljon onnea. Ristiäiset oli meilläki ja nimeks tuli Jenna Mikaela, sain tahtoni läpi tossa nimessä. Sportin tytönki nimi tais olla Jenna. Mä olin kans aika kuitti juhlien jälkeen.

Esikoinen on vatsataudissa, kuulemma tällä hetkellä paljon liikenteessä. Huvittavaa ku neljä vee herää useemmin ku kakskuinen, noo ei tota kauan kestä (toivottavasti).

No nyt on uskallettu kokeilla toi seksi puoliki, ei kyl ihme kumma sattunu vaikka olin tosi varma, hienoo...

Missu, jason on tosi söötti poika.

Tänään aamulla uskallauduin vaa´alle ja ihanaa paino on 68.8kg se on synnäriltä lähtien ollu koko ajan 72kg, enään ylimäärästä ois mun laskutaidolla 16kiloo hitto...no mut mä sain nyt uutta puhtia.

Mä oon ajatellu mennä töihin aikasintaan ku Jenna on 1,5v.
Kyl mun pomo ajatteli et tulisin äippäloman jälkeen, mut en mä taida.

Jos menis nukkumaan ni jaksais aamulla nousta pirteenä.

- Minna ja Jenna 7vko ja 2pv

Terpat täältäkin pitkästä aikaa!

Kylläpäs on ollut paljon ristiäisiäja kivoja nimiä ovat vauvat saaneet! Erityisesti Minnan tyttö! ;o) Muistitnimittäin ihan oikein, meidän tyttö sai nimekseen myös Jenna.

Joo ja tämä on ihan oikea palsta purkaa tuteitaan, varmasti porukka täällä ymmärtää parhaiten tilanteen.

Meillä isä osallistuu hyvin vauvan hoitoon. Meillä on kyllä niin hektistä aikaa, kun on oman talon rakentaminen käynnissä ja nykyisen myynti ja tietenkin tämä uusi elämän tilanne kun vauvan myötä. Ihmettelen ja koputan puu kuinka meillä ei olla riidelty (Nyt sitten tietenkin tulee kauhee riitä tänään, kun näin kirjoitan)

Ollaan varmaan molemmat niin täysin ""työllistettyjä"" ettei edes jakseta riidellä. Meillä on selvä jako, mä hoidan nykyisen talon myynnin, uuden talon hakinnat ja vauvan päivisin tietenkin. Isä hoitaa raksalla hommat ja iltaisin vauvan. Onneksi tyttö nukkuu hyvin päikkäreitä, niin ehdin hoitelemaan asioita ja välillä olemaan raksalla jeesaamassa. Mä viihtyisin siellä omalla tontilla vaikka joka päivä! Ihan tehdä käsillä kaikkea! Mutta kiva se on päivisin ihan vaan ulkoilla ja nähdä kavereita ja seurustella vauvan kanssa, mutta viimeaikoina tyttö on nukkunut ihan älyttömästi, että seurustelut jää muutamaan tuntiin päivässä.

Mä olen menossa takaisin töihin jo syyskuun alussa, jolloin isä jää kotiin hoitamaan tyttöä. Eli siihen mennessä itäisi olla uusi koti valmis!

Vai rakennatte Sportti? Mekin rakennettiin itse ja nyt asutaan puolvalmiissa talossa :-) Mut on tää sisältä jo ihan ok, sillonkun muutettiin kun olin jo raskaana(viime kesänä) talossa oli yks huone ns. valmis, ei vettä eikä keittiötä, joo ja hirvee raskauspahoinvointi siinä samassa.

Mä ajattelin mennä töihin vasta ens vuoden elokuusta. Vanhempainvapaa loppus kyl ens marraskuussa, mutta ei viitsis kesken lukuvuotta mennä (oon ope)ni meen sit kesäkuun alusta ""virallisesti"" mut oikeesti elokuusta, käytän siis häikäilemättä kesäloman hyväkseni taloudellisesti, hyi mua, mutta näillä palkoilla sen kai sallittaneen mun tekevän.

M&J

Joo, Jasonin kuva oli ihana. Meidän Miron kuva kanssa siellä on. Eli pohjois-Pohjanmaa ja Raahe, Miro Petteri siis on pojan nimi. Minkä ikäisiä ihmisiä muuten on tässä meidän keskustelufoorumissa? Itse täytän 24 tänä vuonna ja mies täyttää 27.

Meillä haaveena vain oma talo. On siis asuntosäästötili Nordeassa ja tiukka on säästölinja. Ensi vuoden puolella laskettiin että saatais ostettua talo, mikäli löytyy. RAkentamaan ei aleta, tulis varmaan näillä hermoilla avioero =) Meillä kanssa hiukan eripuraa ukon kanssa kun sanoin leikilleen hänelle että meidän kaverit naapurista olis voineet ottaa Miron mukaan vaunulenkille. Tää vastaa tosi kiukkusena että ite ne on omat lapset hoidettava! Tottakai on, mutta vitsihän se olikin kun piti saada poika nukkumaan ja vieraita oli tulossa. Ajattelin kyllä päästä bailaamaan nyt vappuna, hoitakoon mies poikaa jos mun sisko ei tule meille. Kun kerta itseään ei huvita lähteä, ku ite omat lapset pitää hoitaa =/// Että semmosta!

Avattii muuten Mirolle eilen tili Nordeaan, pankki anto kastelahjana kymmenen euroa sinne.

Meillä Miro valvottanut kolme yötä, viime yö meni vähän paremmin. Annettiin eilen päivällä parikytä milliä Bonan maissivelliä maidon joukossa. Kun ei tosiaan tunnu maito enää riittävän. Vetelee 160-200 ml tuttelia. Pikkasen ärsytti, kävin tuossa lähikaupassa jossa tuttu myyjä ja ostin tuttelipurkin niin hää sano että nytkö sä jo annat tuttelia, voi että vitutti. Pakkohan se lapsi on jotenkin ruokkia jos imetys ei sujunut..jäi kyllä mieltä kaivelemaan tuommonen!

Missu + aurinko, voi mitä sulkkuja!!

Noista sanonnoista (""lapsi huutaa nimeään"") tuli mieleeni.. Kuulin töissä sanonnan ""Laiskalla äidillä on helppoja lapsia"". Meidän lapsi on kyllä toistaiseksi ollut helppo. Tosin jos sanontaan olisi totta, vauvan pitäisi olla todella, todella helppo. Jään odottamaan niitä aikoja :)

Mulla on ikää 27, miehellä 31.

Aurinko, tuo oli kyllä hauska. Koska omat lapset pitää hoitaa niin sitä saa mitä tilaa == tässä tapauksessa mies vauvanhoitovuoron vapuksi itselleen! Osui ja upposi :)

Ai Nordea antoi 10 euroa tilinavauksen yhteydessä? Oho, wau! Jotain hyvää siis siinäkin pankissa (toim.huom. Mun omakin tili on siellä, mutta tuntuu olevan viha-lypsy -suhde mun ja pankin välillä).

""Nytkö sä jo annat Tuttelia."" Siis mitä kommentteja, haloo, niin kuin se asia kuuluisi hänelle pätkääkään. Ei pysty käsittämään...

Tänään käytiin saamassa rokotukset oikeaan ja vasempaan reiteen. Huuto oli ihan omaa luokkaansa. Kyllä kävi sääliksi pientä. No eihän toinen osaa mielipahaa muuten ilmaista. Kyllähän sitä itsekin huutaisi jos vaan kehtaisi kun neuloilla sorkitaan ;)

W+V

Mä taas olen kuullut jonkun sanonnan, jossa sanotaan lapsen rauhoittuvan, kun saa nimen (en muista miten se menee). Tämän oon huomannut jossain määrin pitävän paikkansa, mistä sitten johtuukin. Meillä tyttö jokeltaa ja seurailee kyllä selvästi enemmän!

Ikää on mulla 39 ja miehellä 37, olenko lie ketjun vanhin?

Oon tässä pähkäilly opintojani, ja harmittaa myöntää, että ei taida aika riittää (riittäis, jos jättäisin jotain muuta vähemmälle). Koti ja lapset taitaa kuitenkin olla prioriteeteissä edellä, joten taidan laittaa opelle postia... Joskus toiste sitten!

Ja ihania vauvoja on teillä! Nyt äiskä lähtee viettämään ulos laatuaikaa lasten ja koiran kans...

Joo, jääköön omaan arvoonsa ""arvostelevat"" kommentit tuttelin antamisesta! Musta se on pääasia, että vauva on tyytyväinen!

Wirkku: kuinka pian sait soiton sieltä rokotustutkimuksesta? Meille tuli se lappu, mut sittoa ei ole kuulunut. Pitäisköhän soittaa ite sinne...

Missu, joo ite rakennetaan. Aika sissi meininkiä teillä ollu muuttaa niin keskeneräiseen! Nostan hattua. Ite olen kokoajan hokenut, että muuttokuorma ei lähde, ennen kuin talo on sisältä kokonaan valmis. Pelkään nimittäin, että se jää sitten pitkäksi aikaa keskenräiseksi.

Meidäkin neidille avattiin Nordeassa tili ja sinne oli tosiaan kymppi laitettu pankin puolesta. Yllätyin kanssa positiivisesti.

Ikäkyselyyn: me ollaan molemmat 30-v.

Mä muuten uskon jotenkin tohon, että laiskat saa helppoja lapsia samoin kuin ""lyhyt pinnaisille ei tule huutavia lapsia"". Meillä on nimittäin helppo tapaus. ;o)

Vielä jatkan: aurinko, aloin antamaan 1 kk:n ikäisenä tuttelia edellisille pirpanoille. Ovat mahdottoman terveitä ja hyviä poikia! Kommentteja saattoi jotain tulla, mutta ei niitä enää muista. Neuvolassa ei uskallettu kommentoida... johtuu varmaan mun lapsiluvusta.

Ja kai siinä sanonnassa jotain perää on, meillä tyttö hoidattaa jonkun verran päivällä, mutta yöllä nukkuu jo aika hyviä pätkiä, eli yhdellä aamuyön syötöllä pääsee tämä äiti. On eka lapsi, joka näin hyvin menee yön, mutta kai se säälii äitiä, joka höynähti tällä iällä lapsen tekoon. En tiedä, jaksaisinko enää niin hyvin hyppiä yöllä kuin nuorempana...

Tää on kyllä sellanen henkireikä tää palsta, kauhiat vierotusoireet tule jos ei pääse tänne lukemaan teidän kirjotuksianne!

Voi että ihanaa kun te saatte, en muista ketkä, mutta oman talon, sitä varmasti on aivan ihana laittaa, lastenhuoneet ja kaikki. Onko teillä siis sellasia talopaketteja vai miten? Hintaa vain mietiskelen että minkälainen kannattaa ostaa. Täällä päin saa siis valmiin aivan hyvän talon noin 95000-150000 eurolla. Olishan se kiva että löytyy meillekki ensi vuoden puolella joku ihana talo.

Ajattelin tuossa lähteä pitkästä aikaa ratsastamaan vkloppuna. Kaverilla sh-tamma. hiukan jänskättää, mutta kävelyllä alotetaan =) Kukas täällä oli heppahullu niin sanotusti? Onko kauan ollu hevonen ja minkälaisia teillä on. Itse olen ratsastanut pienestä pitäen ja käynyt hevospuolen Harjun Oppimiskeskuksessa, lisäksi ollut leiriohjaajana ja käynyt ratsastuksenohjauskurssin. Harmittaa kun jää niin välillä koko harrastus. Ei ole ollu mahollista laittaa omaa hepoa. Sellanen upea lämppäriori oli vuoden ajan vuokralla, ihanan tulinen tyyppi oli!

Joo, kyllä munki mielestä on aivan tyhmää kommentoida miten kukin syöttää lastaan. Paitsi että eilen mentiin kaverin kanssa kuntosalille niin oli järkytys nähdä poika joka oli varmaan jo kolme vuotias, imi vielä tissiä. En ole nähnyt tällasta tapausta ennen, kuullut vain! sano vaan välillä että tissiä, anna ja toinen! Huh, kyllä mulla oli naurussa pitelemistä.

Muutkin siis ovat avanneet tilejä lapsille. Ajattelin itse niin että sieltä vois maksaa sitten ajokorttia sun muuta hankintaa tehä ku semmosta isompaa tulee kohalle.

Aurinkoista kevätpäivää kaikille! Pikaisesti vastaan Sportille (vaikka Wirkulta kysyitkin, hih), että meille tuli kans se rokotetutkimuslappu eikä soittoa kuulunu. Ittekseni mietiskelin, että no mistäs ne mun puhelinnumeron tietäis, kun se on salainen... Sieltä sitten tuli postitse toinen lappu, jossa ne pyysi ottamaan yhteyttä, kun niillä ei ole mun puhelinnumeroa.
Iästä: täytän tänä vuonna 39 ja mies on jonkinverran nuorempi. Päkä, taidat tosiaan olla vanhin ;) Mutta kuten vanha sanonta kuuluu: iällä ei ole merkitystä, ellei satu olemaan juusto.
Taapero kuuluu heräilevän päikkäreiltään (jo on aikakin!) ja vauva nukkuu ulkona (heräilee kai kohta sekin), joten askareet jatkuu :)

Wirkku: mekin käytiin tänään siellä rokotetutkimuksessa, klo12 sit jäätiin hengaan Itikseen pariks tunniksi. Jason ei juuri huutanut yhtään, ihmetteli vaan sitä soittorasiaa siinä lampussa ja hymyili, raukka. Ihan kiva et saatiin kuumemittari :-) Meil ei ollukkaan aikasemmin. hain myös suppoja varalta, mut toistaiseks tuo näyttää aika tyytyväiseltä, tuossa vaan leikkimatolla jokeltelee.

Aurinko: Ihanan halpoja taloja sielläpäin. Täällä tuolla hinnalla saa justjajust tontin. Mul on kans sh-tamma, ollu kohta 5vuotta, nyt just harmitellu miten hepo joutuu ""seisomaan"" kun en pääse kuin pikakäynneille noin jokatoinenpv ja täälläpäin ei noi tallivuokratkaan ihan ilmasia ole, tyyliin 500e/kk. Kävi jo mielessä et antasin vuokralle tai möisin....mut katsotaan, toisaalta ei raaskis kun se on niin sulonen vaikka vähän vaikea ratsastaa, tarkotan tätä suomipollejen ""pakoreaktiota"" täysillä kohti itä-rajaa :-) joskus ois kiva mennä hepolla, jota täytys ajaa eteen eikä aina vaan pidätäpidätäpidätä...soooo.

Me ollaan molemmat 33v

M&J

Sportti, mulle tuli soitto 3-4 lapun kotiutumisen jälkeen. Täti siellä sanoi, että ovat saaneet paljon soittoja myös sinnepäin, kun ihmiset haluavat osallistua. Olin ymmärtävinäni, etteivät kaikille ole välttämättä ehtineet edes soittaa.

Missu, meidän aika oli klo 10, ulkona oltiin klo 11.15. Eli mentiin vaan vähän ristiin :). Me ""jouduttiin"" siihen koekaniiniryhmään, tavallaan elättelin toivoa, että oltais oltu siinä toisessa ""turvallisessa"" ryhmässä.. No, hyvän asian puolesta. Vähänkö hienosti teillä meni jossei Jason yhtään huutanut! Meidän suhari miettiä pari sekunttia, sitten naama muuttui ihan punaiseksi, ja sitten veti tyyliin puoli minuuttia henkeä keuhkoihin, siinä vaiheessa aloin miettiä että Jaa-a, tänään taidetaan päästä ihan ennätyksellisiin desibelilukemiin...

Joo, vähänkö olen kanssa kade omista taloista (kun kirjoittelen täältä alle 50 neliön siivouskomerosta :)) Että olisi lastenhuone, mieletöntä! Näen jo silmissäni kaikki ihanat värit ja muut oheistuotteet jolla voi sisustaa..

Jaaha, känkkäränkkä alkaa iskeä puuhamatolla, palataan!
W+V

Terveiset Italiasta. Reissu tehty ja kaikki meni tosi hienosti. Leevin kanssa ei ollut ongelmia. Paitsi Venetsiassa oli liikkuminen hiukan haasteellista, kun siellä oli rappusia joka paikassa.

Vaipanvaihtoa ja imetystä tuli tehtyä milloin missäkin. Oli sentään yhdessä paikassa vauvanhoitopiste - Torinon mäkkärissä. Onneksi tuli kokeiltua täysimetystä ennen matkaa. Helpotti valtavasti, kun ei tarvinnut puljata pullojen kanssa.

Taidan vetää pohjat - ikää nimittäin jo 42 v. Laiska taidan olla myös, sillä Leevi on tosi rauhallinen ja leppoisa kaveri
;-)..Todellinen hymypoika mussukka. Tänään oli neuvola ja eka rokotus. Pikkasen Leevi inahti, muttei alkanut itkemään. Painoa on kertynyt jo 7300 g ja pituuttakin 64 cm. Vaatteissa on täytynyt siirtyä jo 68-senttisiin.

Oletteko muuten nostaneet jo rattaitten selkänojaa? Jouduin tekeen sen reissulla, kun oltiin niin paljon liikenteessä ja Leevi oli suurimman osan aikaa hereillä. Eihän se enää makuulla viihtynyt - vaan halusi nähdä ympärilleen. Bello bimbo kuului vähän väliä - taisi Leevi hurmata puoli Italiaa. Ihmisillä oli tapana tulla kommentoimaan ja koskettelemaan Leeviä joka paikassa - kaduilla, konserteissa. ravintoloissa....Ja mä kun ostin apteekista itselleni desinfiointinestettä käsille - ""turhaksi"" totesin heti alkuunsa.

Tosi viehättäviä nimiä olette antaneet. Olisikohan mitään ideaa laittaa vauvojen nimet tuohon meidän listaan?

Tervetuloa takas, Kirsikka! Joko kaks viikkoa meni noin nopeasti?

Meillä huudettiin koko eilinen ilta. En tiedä johtuko sit siitä rokotteesta, kuumetta oli 37.7 ja pistokohta(neuvolarokote reisi)oli punanen, hieman turvonnut ja kuuma. Annoin sitten sen supon ja laitoin nukkumaan, onneks nukahti heti ja heräs vaan kerran syömään.Nyt vaikuttaa jo aika normaalilta, pistokohta vielä punanen. Me ollaan siinä ""turvallisessa"", jo markkinoilla olevassa ryhmässä. Mutta eiköhän noi molemmat ole ihan turvallisia.

Mä en enää oo siinä munamaidoton-dieetillä ja Jasoninkin naama on ihan normaali, kuivahko vain. Nyt saa taas syödä herkkuja kohtuudella, nytkin mussutan keksiä. Nam. Enpä usko et mitään allergiaa edes oli, hieman vain atooppinen ja kuiva, rasvauksella pärjätään.

Ihana ilma, taidan lähteä ottamaan aurinkoa tallille. Mitä ihmettä Jasonille pukis kärryihin? Miten puette? Varmaan tarkenis pelkillä sisävaatteilla+hattu ja koppaan? Vai pitääks laittaa sinne vielä makuupussi? Ei kai enää tumppuja? Se kun tunkeekin ne aina nykyään suuhun koko tumppunyrkin ja pelkään et se tumppu irtoo ja tukehduttaa hänet.

Mäkin oon aina välillä nostanut hieman selkänojaa, vähäks aikaa kattelemaan (matkarattaista). Jos esim. ollaan pysähdyksissä kahvilla tms.

jaahas-kuulostaa siltä et vaipanvaihtoon...:-) Mites muuten vauvojen syönnit? Kun musta tuntuu et Jason syö vähemmin ja harvemmin nykyään. Ei enää huuda jokatoinen tunti tissiä vaan tyyliin meikä kattoo kellosta:""Herrajumala, kulunut 3h"" ja työnnän tissin suuhun jota poika vähän imasee ja lopettaa. Tissitkin on nykyään kokoajan pinkeenä ja oon joutunut pumppailemaan maitoa.

Kirsikka, kiva kuulla että täällä on muitakin mun ikäisiä... Eipä silti, en oo ikääni paljon sen jälkeen miettiny, kun täytin 18! Joskus pitää sormilla laskee, et paljonko mä nyt olinkaan, kun tarvitaan johonkin tarkka luku. ;))

Meillä on kans tyttö vähentänyt syömisiään ja tissit pinkeenä ootan nytkin, että neiti alkais tyhjentämään. Lisäks hän on ruvennut karttamaan toista rintaa, välillä ei huoli sitten millään. Oon jo ihan toispuoleinen :)

Meillä on vähän nuhaa, toisella pikkupojista, vauvalla ja mulla. Toivottavasti pysyy tällä tasolla, niin vielä pärjätään.

Heippa pitkästä aikaa!

Olen vähän laiska kirjottelemaan tänne palstoille.. Tässäpä kuulumisia. Meillä ristiäiset oli siis 16.4 ja nimeksi tuli Luka. Poika on kasvanut syntymästään jo 10cm ja 2kg. Tuohon tuttelijuttuun komentti,että meidän piti ruveta jo viikon päästä antaa osaksi lisämaitoa kun pojan paino vaan laski. Joskus on tosiaan kitkeryydellä lukenu jostain kommentteja tyyliin ""kyllä se imetys aina onnistuu, jos vaan äiti tosissaan haluaa"". Huoh!
Ristiäiset meni hyvin, Luka ei edes huutanut koko aikana, pappikin sanoi että onpas rauhallinen lapsi(just silloin sattu olemaan...) Mieltä rasitti vaan se, että eräs pitkäaikaisimmista kavereistani suuttui kummivalinnastamme(ei siis itse tullut valituksi) tajuttomasti ja soitti päivää ennen kunnon huutopuhelun myöhään illalla kesken syötön(!). Hermostuin vähän itsekin (olisihan vaan pitänyt pyydellä anteeksi vissiin) ja nyt taitaa välit olla poikki. No, olimme jo ennestäänkiin etääntyneet mutten nyt ihan tätä odottanut vaikka ongelmia pelkäsinkin. Voi voi, kyllä tää elämäntilanne näköjään sitten tosiaan vaikuttaa joihinkin ympärillä oleviin karsivasti.
Olen paljon yksin vauvan kanssa, mies saisi olla enemmän kotona. Poika on kyllä ihana, naureskelee ja yrittää kovasti jutella. Ja aika menee tosi nopeesti, ei täällä palstallakaan ehdi paljo käydä kun välillä katsastamassa ihmisten kuulumiset! Perhevappuja kaikille!

Terv. Marie & Luka

Johan se ketju löytyi! Siis mihin nää joskus katoaa?? Vai enkö mä vaan osaa surffailla...Tai sit mulle tosiaan tuli se porttikielto! :)

Typy tänään 2 kk ja käytös on tosiaan muuttunu ristiäisten jälkeen. Seurailee ja hymyilee paljon enemmän, koko perheen aika kuluu vauvan ympärillä, kun sattuu olemaan hereillä. Se on niin ihana, ettei voi muuta kuin katsella ja jutella, vetovoimaa on kuin magneetissa!

Kurjaa Marie, tuollainen. Kai noi asiat herättää niin vahvoja tunteita, mutta ei ole mukavaa just ristiäisten alla mitkään konfliktit... Meillä kävi niin hyvin, että ainoa jota en ois mielelläni halunnut meidän ristiäisiin, oli silloin töissä, eikä päässyt... Muuten ois takuuvarmasti ollut kireyttä ilmassa.

Mutta, ihana ilma, taidan lähtee haravoimaan. Nyt kun tää suurin addiktio on purettu ja ketju löytyi...

Päkä, täällä tosiaan katoilevat nämä viestiketjut välillä ihan ihmeellisesti. Vika ei ole penkin ja näppiksen välissä, vaan keskustelupalstan toteutuspäässä!

Tervetuloa takaisin Kirsikka! Varmaan mukavaa huomata, että täälläkin kelit ovat parantuneet. Ja kiva muutenkin kuulla, että reissu meni hyvin ilman suurempia kommelluksia.

Tuo vaatetus mistä Missukin mainitsi, on tosiaan osoittautumassa pohdinnan arvoiseksi. Ainakin tänään menin taas vaihteeksi itseeni, kun nostin ylihikisen pojan vaunuista. Joten otin poijes. Nyt siis body+potkarit+äitiyspakkauksen ohut toppapuku. Ja tuo viimeinenkin tuntuu olevan melkein liian paksu. Joku ohuempi pukukerta siihen päälle ois parempi? En mä tiedä...

Täällä syödään noin 3-4h välein. Yöllä harvemmin. Tällä viikolla olen taas alkanut nähdä unia. Raskausaikana filmi pyöri koko ajan päässä, nyt ei pitkään aikaan mitään. Pojan syntymän jälkeen nämä ovat ensimmäisiä kertoja kun muistan nähneeni unta. Oletteko huomanneet samanlaista (tai kiinnittäneet asiaan huomiota?). Nukunko ensimmäistä kertaa sikeästi 3 kuukauteen? :)

Myös täällä vanhat kaverisuhteet ovat osoittautuneet yllätyksellisiksi. Suurin osa positiivisessa mielessä :). Eräs läheisimmistä kavereistani vaan näyttää olevan poikkeus, on lopettanut yhteydenpidon eikä vastaa yhteydenottoyrityksiini. Ei voi muuta kuin toivoa toiselle kaikkea hyvää, yrittää olla olematta surullinen siitä tunteesta, että lapsi 'maksoi' minulle ystävyytemme. Tajuta, ettei se silloin kovin arvokas koskaan kai ollutkaan.

Wirkku