Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja __/\__/\__\s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se hyvä puoli on huomattavissa, että kun tyttö valvoo päivällä niin takuulla nukkuu yöllä pitempään. Viime yönä nukkui 23.30 - 6.15! Päivärytmi menee tosi herkästi sekaisin, eli reagoi pieneenkin erilaisuuteen jättämällä päiväunet pois.

Imettää en ole aikonut Wirkkua kauempaa, tosin typy ei ole vieläkään sitä pulloa huolinut... Nyt on onneksi oppinut tutin käytön. Onneksi sen takia, että nyrkki menee helposti suuhun. Niin hellyttävää kuin se nyrkin lupsutus onkin, niin huono puolihan on se, että se on liian helposti saatavilla ja hampaiden kehitys vaarantuu. Tutin voi aikuisen päätöksellä jättää pois... Sukulaistyttö oli piintynyt peukun imijä pitkään ja kertoi, että vielä aikuisenakin, kun oli stressiä, huomasi nukkuneensa peukku suussa.

Cuplaton on meilläkin ruvennut vaan unohtumaan, eli kun ei ole mahanpuruja, niin ei tule annettua.

Isä on muuten kovasti innoissaan, kun typy jaksaa enemmän seurustella hänen kanssaan. Välillä pitää ihan vakoilla, kun nämä kaks juttelee toisilleen.;))

meil oli viimeiltana hirvee huutoralli. Jason, ilmeisesti väsymystä, huusi kuin hyeena 45minuuttia putkeen, ei auttanut hyssyttely, liina, tissii ei huolinut. Nyt tunnen sympatiaa koliikkilasten vanhempia kohtaan, toikin 45min tuntu iäisyydeltä. Sit vihdoin nukahti, mut nukkui koko yön parintunnin pätkissä ja syömään, sit lopulta otin/jätin hänet sänkyyni.....virhe, sitten tissiä haluttiin kokoajan ja kummankaan yöstä ei tullut mitään. Nytkin hän kiukuttelee tossa sohvalla, pitäs lulluttaa tai silitellä et herra nukkus päikkäreitään.

imettää ajattelin sen puolvuotta (heinäkuun loppuun) 4kk iässä voi maistatella kiinteitä ja sit 5-6kk vois alkaa syöttää niitä kiinteitä enempi ja imettää välillä, tietty jos vauva haluu vois tissii antaa pitempäänkin, mut kai se maidonmäärä alkaa tipuukin kun ei enää täysimettäs.

Katsotaan nyt miten toi ""allergia-naama-kaula"" kehittyy, mäkin oon edelleen hieman sitä mieltä et se ois ohimenevää ""puhdistus-operaatiota"" toi punotus ja kunhan se kannattelee päätä niin et kaulakin suoristuu niin varmaan punotus lakkaa. Vähän eri tietoa antaa lääkärit. Mä eilen hieman sorruin ja söin rahkakakkuu ja oon maitoa laittanut kahviin, niin ei tuo nyt ainakaan hirveesti oo siitä alkanut punottaa. Must tuntuu et silloin kun hän naama punasena huutaa tai on kiukkunen ni ""allergia"" puhkeaa, unen jälkeen iho on normaali. Kiukku-allergiaa veikkaisin :-)

Niin, ristiäisiä pitäs...ens sunnuntaina. Ajattelin itse leipoa kakut ja suolaset (siis tuota ei varmaan mein porukat sit usko,mä en oo IKINÄ ollu mikään leipoja-koti-tyyppi, mut kummasti tää äitiys on mua muavannut) ja sit ajattelin askarrella vieraille pienet ""muistot"" juhlista, ortodoksiseen tapaan. Vieraita tulee noin 20. Eli ens viikkona kiirettä pitää.

Ootteko lähtöpainoissanne? Mulla +3kg enää. Vyötärön ympärys on kyl +10cm selllasta löllyvää tosin, minkä voi kiristää housujen vyötäröön, eli taidan niukasti mahtua johonkin kolttuun ristiäisissä, ei tarvii ostoksille lähtä.

Missu: meillä tuota huutoa joskus kanssa riittää, varsinkin kun nukutus ei jostain syystä ole onnistunut ja poika menee yliväsyneeksi, silloin ei auta ei mikään! paitsi se että alkaa pukea ulkovaatteita ja vaunuhin laittaa, se on aiemmin ainakin auttanut. Kyllä se hermojen päälle ottaa sellainen pidemmän aikaa kestävä huuto. Mutta nyt on huomannut senkin kun on saanut nukkua itekki yöt paremmin niin jaksaa tietty päivisinkin paremmin noita vastoinkäymisiä.

Päkä:meillä kanssa Mirolla on alkanut taas mennä nyrkki ja sormet suuhun, en tiedä miksi. Joku imemisentarve varmaankin. Kunnon lussuutus aina kuuluu ja yritän välitömästi laittaa tutin suuhun, meilläkään poitsu ei kauheasti tutista piittaa. Sitte mua alko aivan kiinnostaa että ku kerroit perheestäs, montako lasta teillä olikaan ja montako sinulla omia entä miehellä ja minkä ikäisiä lapset ovat? Miten arkirutiinit perheessä hoituu? Mielenkiintoista lukea ison perheen arjesta! =)

Meillä Miro nukahti tänään vaunuihin ihmeen helposti, eli vähän aikaa hyssyttelin ja jäikin valveille sinne, olipa kuitenki nukahtanut itse, hieno homma. Nukuttu on yöllä hyvin, eli kuudesta kahdeksaan tuntia ja yksi syöttö vain siinä aamusella neljän ja kuuden aikaa yleensä. Sen jälkee unet onki heikommat.

Painoa mullakin neuvolan puntarin mukaan on kolmisen kiloa vielä jäljellä. Ahkerasti ollaan käyty salilla ja lenkkeilty. Eilenki tunti lenkkeiltii koko perheen voimin.

Kylläpä tämä meidän ketju löytyi kaukaa. Nyt alkaa pääsiäisestä toipuminen. Lähinnä sukulaisvierailuista toipuminen, kun Lumikin on osoittanut vähän allergisia oireita, niin en kovasti mässäillyt. Olen itsekin allerginen, joten olen osannut odotella allergiaoireita. Ei ne vielä kovin selviä/varmoja ole, mutta en silti viitsinyt kiusata lasta kananmunilla ja suklaalla.