HELMIÄISET 2007

Poitsun 2kk neuvolassa käyty.Nyt oli painoa tullut viikossa 260g =)
Silti tuo poitsu on pikkuinen eli:4190g ja 55,2cm pipo oli 39,7cm.
Ens viikolla on lastenlääkäri onneksi.
Viime yön uni saldo mun osalta 3t ja poitsu heräs ennen 6.Kahvia on tullut aamupäivän aikana juotua :ashamed:
Mukavaa auringoista päivää kaikille B)
sai73 ja poitsu 2kk tasan :heart:
 

Heippa. Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana, olin niin väsyny aamulla etten meinannu pystyssä pysyä. 3kuppia kahvia ja ulkoilu auttoi, samoin se että mies tuli jo töistä kotiin. :) Pääsen siis päiväunille. :)

tolnaato, mä kokeilin ehkäisylaastaria muutama vuosi sitten, ei sopinut mulle. Se vaihdettiin viikon välein, ja aina uuteen kohtaan. Mulla tuli iho-oireita siitä, eli laastarinkohta jäi punaiseksi, kuivaksi ja näppyläiseksi pitkäksi aikaa, joten olin täynnä sellaisia neliön mallisia jälkiä. Lisäksi poskiin tuli näppyjä. Kai aika yksilöllistä, mulle sopi sitten se ehkäisyrengas hyvin. (En tykkää pillereistä kun aina unohdan ne, se rengas vaihdettiin aina kk välein.)

CG, onko teillä lääkkeenannossa käytössä sellanen pieni ruisku? Me saatiin se yskänlääkkeen mukana, ja sillä kun tähtää kurkkuun (kielen takaosaan) niin ei lapsen auta muu kuin nielaista (tosin pää on pidettävä tiukasti paikallaan). Julmaa, mutta onhan se lääke otettava.. :snotty: Meillä kans siis esikoinen ollu kipeä, toivottavasti ei tartu muihin.

Meillä vauva hymyilee vaan esikoiselle (joka haluaa pitää aina sylissä). Sulosta. Ei kovin paljoa juttele, tarkkailee vaan hiljaa silloin kun ei kitise/huuda/nuku/syö. :D

Jaksamisia kaikille! :hug: Ja rentouttavaa viikonloppua!
 
piparix: on ruisku, mut ei saada laitettua. oksenti tosiaa toissapäivänä ja sit toka kerralla sai kielen jotenki et roiskui vaan mun pälle. en viittiny kiusata enempää. kai sinne jotain meni. nyt alkaa olla jo parempi.
 

Toissa yönä nousi kuume ja hillitön kurkkukipu. Kävin eilen päivystyksessä, ja diagnoosi oli sitä mitä epäilinkin: tonsillitis acuta. Ja nielutesti osoitti, että streptokokki siellä majailee :(

Antibioottikuuri nyt sitten menossa, ja sunnuntaina olisi Ilana Zinaida Linnean ristiäiset...

Pappi kävi jututtamassa torstaina ja ihaili erikoista nimeä.

Ilana-neidillä tänään ikää tasan 2 kk!
 
Heippa!

Pitkästä aikaa taas ehdin koneelle.

Jutta: Mulla on kans ilmestyny noit näppyjä käsivarteen, kutisee välillä kauheesti.

Kuinka kauan teillä on kestäny jälkivuoto? Kun mulla jatkuu vieläkin, vaikka synnytyksestä on jo 6 viikkoa. Eiks tän pitäs jo kohta loppua?

Ristiäiset on sunnuntaina, ei millään innostais huomenna siivota. Koko kämppä on kauheessa pölykuorrutuksessa.

Täällä kanssa poika huutelee kaiket illat vatsaansa. Maitoa tulee silleen suihkuamalla ja sen takia poika ei ime kunnolla ja saa ilmaa vatsaansa. Täytyy neuvolassa kysyä, jos joku uus imetystapa auttas tähän ongelmaan. Poika on kyllä kasvanu hienosti, on kiva kuulla ens viikolla, paljonko paino on noussu.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

 
Zalmiakki: mulla on jälkivuoto jo loppunut. Olisko viel viikko sit tullu ihan vähän, mut pikkuhousunsuojilla oon pärjänny jo muutamia viikkoja. Imetykseen...mulla kans suihkuaa ja välillä en edes huomaa kun roiskuu suoraan vauvaa silmään ja toinen yrittää väistellä suihkua :whistle: Kai siihenkin auttaisi enimpien pumppaaminen pois, ettei tulis niin paineella, mut en oo jaksanu pumpata.

Rintatulehduskin iski, mut tais myös mennä jo ohi tiheän imetyksen johdosta. Kipua ei ainakaan enää tunnu. Oli ihan sanoinkuvaamattoman kipeä eilen ja en meinannu kärsiä imettää, mut otin panadolia ja se vei kivun ja sit imetin. Kaikkea sitä joutuukin kestämään.

Eipä olla juuri ulkoiltu kun esikoinen on kipeänä ja nyt on tyttökin :( Kauheesti yski ja pärski yöllä, mut ihmeen hyvin nukkui. Kumminkin heräsi vaan 02 ja 06 ja kasin jälkeen sit herättiin koko poppoo. Aika hyvin.

Viikko vielä ja sit on tytöllä virallisesti nimi. Tänään käytiin kakku tilaamassa. Se on ainoa "valmistuote". Muut syömingit tekee miehen sisko ja lapset. Termoksia täytyy lainata pari kappaletta. Nimikoidut servetitkin odottaa kaapissa. Kamala siivoaminen ensviikolla, mut onneks miehellä alkaa loma 5.4.

CG&Nasu-tyttö 6vkoa+1pv :wave:
 
utas
ensinnäkin katjuskalle ja saille tsemppiä!!!!!!
ei oo helppoo ku vauva jatkuvasti itkee tai joutuu ite valvomaan tai esikko on kipeenä tai muuten hankalaa!!

meillä on vaavi ollu aikalailla helppo verattuna esikkoon mut nyt ku esikko oli viikon toooooosi kipee ja mies työmatkalla koko viikon ni kyl alko olemaan tän äiteen konstit lopussa!!

ei sitä jaksa jos ei saa ite nukuttua!!

mul oli onneks isovanhemmat apuna, muuten oisin jo ettiny sopivan pitusta köyttä..

toivottavasti teilkin katjuska helpottaa jossain vaiheessa:
meil esikko oli sellanen et 4kk:n ikäsenä ekan kerran viihty sitterissä 5min. muuten oli koko ajan sylissä ja tissillä ja vaunuissa(kun vaunut liikkui..) tai muuten itki. oli se kyl tosi rankkaa!!! nukku enintään 11h vuorokaudessa ja senkin 15min pätkissä. eli ite en nukkunut juuri lainkaan puoleen vuoteen. oon aatellu et oisko jostain vyöhyketerapiasta ollu apua? tai muusta hieronnasta tai jostain? kannattaa käydä koittamassa koska tää toinen on ollu kyllä aivan eri maata. tai sit esikko ei vaan saanu tarpeeks maitoo. tosin käytettiin kyl korvikettakin mut ehkä se kävi mahaan. tai se että ei voinu imettää ilman rintakumia tai tuttipullosta meni ilmaa mahaan ja se sattui..


ei voi tietää mut toivon et jollekin on apua näistä mun kokemuksista..

meitin neiti saa nimen vasta kuukauden päästä eli on sillon jo melkeen 3kk ikänen. ja siihen astihan tää on salaisuus ja ties jos vaikka mielikin muuttuu siihen mennessä, pitäähän nimi olla kantajansa oloinen..

muutenkin mulle on tärkeetä et kukaan ei pääse mun lasta kiusaamaan nimestä tai et lapsi osaa ite sanoa nimensä oikeen. eli r- ja s-viat on niin tavallisia et en halua et etunimessä on r tai s. se ois ihan kauhee kohtalo lapselle et ei osais sanoo omaa nimeään oikein.

me tosiaan rakennettiin raskausaikana, kuka sitä kysyikään?
mun mies ei vaan oo kovin innokas viel terassia rakentamaan, toivoisin sitä kyllä, mut meidän piha on muutenki viel niin vaiheessa.. ihan mutavelliä.. voi kamala sitä siivoa ku esikko pääsee sinne möyrimään!! onko muuten vinkkejä et kuinka kannattas sitä nurmikkoa istuttaa?

tsemppiä kaikille univaikeuksissa painiville! tosin he eivät kyllä varman tätäkään palstaa jaksa paljon lukea. nimimerkki "kokemusta on"

utas ja vaavi 9vkoa


 
KATJUSKALLE HIRMUISESTI ONNEA! Pojalla on ihana nimi :heart:

CarnevalGirl: Nyt vasta jaksoin kirjautua sisään :ashamed:
Sulle on yksityispostia ;)
Ja kirjoitin sen ennen kuin tulin tänne lukee kuulumisia, joten siellä on kyselty esim. vauvan voinnista.. Nyt luinkin, et teillä on vauvalla yskää.. Toivottavasti menee pian ohi!

Me ollaan oltu kovassa flunssassa ja nyt pelkään et pikku neidille on iskenyt se :( Tyttö rohisee ja on tukkoisen kuuloinen. Hengittääkin suun kautta aina välillä. Räkää ei vuoda eikä juurikaan näy. Voiko tuo sitten olla muka jotain "vauvalle ominaista"? Olen kuullut, että vauvan pehmeät rustot tmv aiheuttaa rohinaa ja myös maito??
Miten se nyt alkais yht´äkkiä ja meneekö siitä noin tukkoon? Onko kellään tietoa?
1kk neuvolassa:
Painoa tullut 320g/vko, eli rintamaito riittää todellakin! Olin siitä niin huolissani.
Paino nyt 4300g.(synt. 3440)
Pituutta tullut 6cm.(synt. 50)
Yöllä syödään 2 kertaa ja päivällä 2-2,5h:n välein. Hereillä ollessaan vaatii aivan jatkuvaa seurustelua ja neuvolassa tyttöä sanottiinkiin erikoisen tarkkaavaiseksi 1 kuiseksi vauvaksi..

JÄLKIVUOTOA edelleen ja ihan vähän ärsyttää! Välillä antaa jo toivoa, kun vuoto loppuu vrk:ksi, mut sit taas losottaa oikein kunnolla
:headwall:
Mukavaa aurinkoista (ainakin vantaalla) sunnuntaita :D

Lumi ja neiti 1kk 4pvää
 
Katjuskalle paljon onnea! :flower: :flower:

Bamsemamma meillä on sitten hyvä maku nimien suhteen, vai mitä ;)

Neiti on ulkona nukkumassa ja nyt onkin olleet mitä parhaimmat ilmat ulkona nukkumiseen, harmi kun lupas viilenevää ja ties vaikka satais luntakin. Mälsää...

Meiän neiti halusi viime yönä seurustella ja katsella silmät suurina. Ei pahemmin itkustellut, ei vaan nukuttanut. Oltiin siinä kumminkin kaikki nukahdettu ja kun yritin laittaa omaan sänkyyn niin heräsi ja silmät selällään katteli taas, meni siinä sitten tunti jos toinenkin ja aamusta tulikin nukuttua pidempään...

Tsemppiä vaan niille kovasti joiden pikkuihmiset itkevät paljon, on varmasti rankkaa :hug:

Piti vielä kertomani neidistä sen verran että on aika hauskan näköistä kun pikkujalat potkivat pinnasängyn pinnojen välistä! Neiti on joitain kertoja saanut käännettyä itsensä sängyssä poikittain... Saattaa mennä joskus tuntikin kun tekee heräämistä, ähisee ja mörisee kuin pieni karhu ja polkee jaloillaan ja käsillään... Ja nyt on nyrkitkin alkaneet löytää tietään suuhun... Ihanaa on katsella kuinka oma pikkuinen kehittyy...

Jaa en tiä pitäsköhän lähtee haravoimaan, kun ei huvittais... kait se on pakko, joten :wave:
 
Katjuska Hurjan paljon onnea tuoreelle rouvalle! Kauniin nimen sai poika. :)

Meillä tämä kolmas näyttää olevan paljon vaativaisempi vauva kuin kaksi vanhempaa. Valvottu on tässä päivät ja yöt vauvan kans. Tänään sit nukku vaunuissa ulkona kolmen tunnin unet. Suorastaan tosi ihkua! :D
Mä tursotin isompien kans parin tunnin unet ja jaksaa taas paremmin.

zalmiakki Mulla näyttäs nyt loppuneen jälkivuoto. Kesti sen nelisen viikkoa.

T: RÄ ja tänttärä 1kk ja muutamia päiviä päälle
 
heips piiitkästä aikaa taas!

Ei ole ollut aikaa kirjoitella vaikka haluiskin :/ :)

Katjuskalle paljon onnea!!! :flower:

Zalmiakki: mulla kesti jälkivuoto melkein tasan seitsemän viikkoa.

Meidän neiti sai eilen nimekseen Anniina Elina. Nyt voi huokaista helpotuksesta kun ristiäis hulinat on ohi, vaikka tosi helpolla päästiinkin kun vuokrattiin pappila ja kakut leipoi tutut ja miehen siskot hoiti tarjoilut ja siivouksen, että mulle jäi vauvan hoito ja vieraiden kanssa aikaa seurustella =)
Anniinalla aika selkeä rytmi jo päivissä... Aamulla heräilee kasin-ysin aikaan ja kymmenen aikaan nokoset ja puolenpäivän aikaan pitemmät unet ja alkuillasta pikku nokosia ja illalla nukahtaa siinä 23-24.
Yöllä heräilee kaks-kolme kertaa syömään, mutta nukahtaa onneksi heti syötyään. Tosin vauva nukkuu kaikki yöt mun vieressä vielä vaikka on pitänyt sitä omaan sänkyyn laittaa, mutta tää järjestely on taannut suht hyvät yö unet kaikille niin en ole vielä saanut laitetuksi omaan sänkyyn.
Onko teillä kokemuksia kuinka helposti vauvan saa nukkumaan omassa sängyssä sen jälkeen jos on ensin vierssä tottunut nukkumaan?

Marianne78&Anniina pian 2 kk :heart:
 
Katjuskalle hurjasti onnea ja pojalla ihana nimi. :flower: :D

Meillä oli ristiäiset tänään ja tytöstä tuli Netta Julia :heart:

Kaikille niille jaksuja pikkuisten kanssa jotka on kovia itkeskelemään. :'(
Itse kuulun tuohon kategoriaan. Meillä Netta on iltahuutaja. Tappelee unta vastaan. Välillä meinaa usko loppua kun mikään ei tunnu kelpaavan. Sitten yks kaks vaan nukahtaa. Eri rasittavaa. :kieh: Ehkäpä tää tästä kun ikää tulee lisää.

Kauniita nimiä on lapsukaiset saaneet. Milanan tytöllä varsinkin nätti ja erikoinen nimi. :)

Mutta nyt täytyy mennä kun tuo neiti kitisee.
:wave: ja hyvät yöt kaikille.

NeJo ja Netta 6vkoa
 
tiipeli
Iltoja!
Liittyykö teidän valitsemiinne vauvan nimiin jokin tarina?? Niitäkin olisi mukava kuulla! :) Ja mikä olisi ollut nimi, jos vauva olisikin ollut toista sukupuolta? Entä pysyikö nimi samana kuin mahdollinen hätäkastenimi?? Meillä siis ristiäiset vasta 15.4, nimi on päätetty, mutta pysyy vielä salassa. Sen voin sanoa, että varmasti mummojen ja ukkien montut loksahtaa auki nimen kuullessaan!! :eek: :D Jos meille olisi tullut tyttö, minä olisin halunnut nimeksi (eka ja kolmas nimi oli myös hätäkastenimenä) Kiira Minttu Auriina.

Tiipeli +Pikkuveli 4vkoa ja 2pvää (eli huomenna kuukauden!)

ps. Ennen niin tuuheatukkaisesta, nykyisin kaljuuntuvasta Pikkuveljestä kuva profiilissa :heart: <br><br>
 
Zalmiakki harmaana
Onnittelut Katjuskalle! :flower:

Meilläkin on ristiäiset saatu onnella päätökseen ja "Väinöstä" tuli tänään Atte Väinö Matias.

Täytyy mennä vielä siivoilemaan :/
 
Heips pitkästä aikaa!

Sellaista on ihan pakko heti tähän alkuun kysellä, että onko kenelläkään alkanut jo menkat? En nyt jaksanu lueskella tota pinoa ku pari sivua taaksepäin.. Itelläni on taas ihan sama juttu ku esikoisen kohdalla eli synnytyksestä pikkusen päälle 5 viikkoa ja ensimmäiset kuukautiset alkoivat :\| Pari viikkoa meni niin ettei ollu vuotoa ollenkaan ja nyt alkoi sit noi riesat uudelleen.. Tyttö on kuitenkin ihan täysimetyksellä, niiku veikkansa aikoinaan ja eipä se ainakaan omalla kohdalla tunnu mitään vaikuttavan eli sitä ollaan taas niinku back-to-business-linjalla... Valmiita lisääntymään ;)

Mitäpä muuta. Tyttö saa ihmeellisiä tissiraivareita nykyään lähes jatkuvasti, siis melkein joka päivä. Yleensä syynä on se, että maitoa tulee liian paljon häneen makuunsa eli pitäs aina vähän tyhjätä ennen syöttöä. Mut sit siinäki pitää olla tarkka ettei tyhjää liikaa, ku liian hitaastikaan ei saa tulla :whistle: esikoisen kohdalla näitä oli paljon harvemmin, mut eipä voi noita muutenkaan verrata ku esikoinen oli oikein tissihirmu ja typykkä ei oo ihan yhtä ahnaasti tissin perään, mut syö kyllä kiitettävästi.. Veikkaan et paino on noussut viime neuvolakäynnistä aika reippaasti,varmaan kilon verran ainaki.. Veikkaan et on jotai 5,5 kg tulevassa 6 viikon neuvolassa, kerron sit keskiviikkona oliko veikkaus miten lähellä. Nyt ei oo aina selkeesti niitä 3 tunnin syöttövälejä ollut vaan tyttö on tankannut välillä useamminkin. Yks päivä oli yks 5 tunnin syöttöväli päivällä ja se ilta oli yhtä helv..ttiä.. Itkua ja tissiraivareita ja sellasta levotonta et ajattelin et pidän kyl siitä 3 tunnin rytmistä kiinni, jos vaan suinkin on mahdollista.Tosin tais muutenki olla toi päivä jotenkin levoton että sekin saattoi vaikuttaa. Muistaakseni 1 pitempi syöttöväli päivässä on ihan ok, jos muuten syöttövälit ovat aika tasaiset.

Yöt typy nukkuu ihan hyvin, herää 1-2 kertaa syömään. Omassa sängyssä olis tarkoitus nukuttaa, mut on kyllä todella usein vieressäni ja toisaalta ku ite saa nukuttua niin paremmin eikä turhaa itkua oo yöllä, ni se on parempi niin. Aamulla on pakko nousta ylös samaan aikaan ku esikoinen ja jos ei suostu nukkuu päiväunia, niin silloin ei kyllä nuku äitikään ennen seuraavaa yötä.

Himohiiri ja Helmi 5 viikkoa+3 päivää
 
Huomenta kaikille!
Utas kitokset!
Hienoja nimiä olette vauvoillenne antaneet.
Niin ja uusille rouville,paljon onnea :flower:
Kipeenä oleville parantavaa tuulahdusta!
Tyttö jäikin mummulle eilen,joten tarkoitus olis saada levättyä päivällä.No tietysti,jos poitsu suostu nukkuun pitkät unet.Ei ole kiva tälläi "sumussa"mennä päivästä toiseen.
Marianne:sama ongelma meillä vieressä nukkuu täysin.ei enää yhtä syöttö väliä omassaan ja välillä yöt tissi suussa.
Jälkivuodosta:mulla kesti 2viikkoa ja menkkoja ei ole onneksi vielä kuulunut.Muista on alkanut 6kk kahesta ekasta,kolmannesta 4kk synnytyksestä.
Nyt poitsun kanssa laittaan pyykkejä.Oudon hiljaista,kun ollaan poitsun kanssa kaksin. :'( tyttöö on jo nyt kova ikävä.
sai73 ja poitsu 2kk3päivää
 
Huomenta pikaseen =)

Tässä jo vähäsen suunnitellaan kesäloma reissua.. Olisiko jollakin tiedossa hyvää hotellia Helsingistä näin lapsiperheelle :D Ei tarvi mikään luksus olla, mutta sellainen, että lapsien kanssa olis hyvä :LOL:
Tullaan laivalla Helsinkiin ja ei kovin hyvin Helsinkiä tunneta, muutamia kertoja vain käyty siellä, useimmiten laivalta pois ja nokka kohti pohjoista :LOL: mutta nyt aateltiin muutama päivä viettää Helsinkiin tutustuen :p

Eli antakaas te viisaammat tällaiselle maalaistollolle hyviä vinkkejä! :LOL:

Täällä vanhin poika kuumeessa ja kurkkua valittaa, taitaa olla angiina, joten lääkäri reissu tänään tiedossa, muuten arki rullaa jotenkin.. :whistle:

Mutta mentävä hakemaan poju pois kiikusta kun kuulostaa kyllästyneen kalojen katteluun :LOL:

Myöhemmin uudestaan koneelle jos aikaa liikenee. ..ois tuota pyykin laittoa.. :headwall:

-BamseMamma- :wave:
 
Heipsan kaikille!

Ristiäiset oli lauantaina ja tyttö sa nimen Neea Anniina. Meil ei muuta tarinaa, ku ett Anni nimi ja sen eri variaatot on kulkenu suvussa jo pitkään tulee einaki meidän osalta pysymäänki =)

Jälkivuoto kesti tääl 5viikkoo ja menkkoja ei onneks oo viel kuulunu. Sais ollakki pois mahd.pitkään.

Onnee kaikille nimen saaneille :flower: Ihania nimiä kaikilla.
Ja rouvalle lämpimät onnittelut :flower: =)

Kirjottelen täs tyttö sylissä, ni pitää lopettaa ku on niiin hidasta. Jos sais vaik tyttelin(koskahan opin käyttää nimee ;) )nukkuu omaan sänkyyn.

Minttis ja Neea 7vk 1pv
 
Onnea kaikille nimensä saaneille vauvoille,hienoja nimiä!
Katjuskalle onnea "rouviintumisesta".

Himohiiri kyseli menkoista.Joo,mulla on jo yhdet menkat olleet!Pari viikkoa sitten alkoi ja sen normaalin viikon verran taas kesti.Voi tätä riemua kun vasta vähän ennen loppui jälkivuoto :headwall: Ja mäkin muuten täysimetän että eipä se menkkojen tuloa ainakaan mulla hidasta.

Kovasti voimia kaikille ketkä vauvan huutojen kanssa joudutte taistelemaan!Ei ole varmasti helppoa!!

Meillä on mennyt ihan kivasti pojan kanssa.Viihtyy usein pitkät ajat katselemassa sitterissä tai sängyssä,nukkuu välillä ihan kohtalaisen hyviäkin pätkiä päivisin.Illalla nukahtaa vasta jotain 11-12 aikaan yleensä ja ekan pätkän nukkuu omassa sängyssä.Sitten kun syömään herää niin loppuyön nukkuu meidän sängyssä.
 

Yhteistyössä