HELMIÄISET 2007

Tolnaato: Onkohan sillä sun anopilla joku pakkomielle teidän pojan hiuksiin?? Pitäsköhän sun mainita asiasta vaikka appiukolle, että katsoisi anopin perään kun poika sielä hoidossa!!?? Kuulostaa meinaan omituiselta tollanen käytös.
 
no jo on kans anoppi!! :headwall:
Mikä helv.etin pakkomielle sillä on!?!Herää kyllä jo kysymys mistä oikein on kysymys!?!?! :eek:
Mainitsit kai jo hänelle asiasta?Jos et niin mitäpä jos hän luulee että sinusta on ok että hän aina "välillä" siistii pojun hiuksia!
Mä kyllä olisin avautunut ja kunnolla...
 
Kyllähän tuosta tuli motkotettua, mutta anopilla on olevinaan aina niin hyvät selitykset "Se oli niin pitkä, että meni takkuun" "tukka paksunee, kun sitä leikkailee" "en saanut yhtä takkua selväksi ja piti leikata se pois" jne. Ja meidän pojalla ei ole edes mikään pitkä tukka. Suoraan sanoen veetuttaa ihan kympillä. Nyt oli kuulema vaan vähän siistinyt sitä (tyyliin leikannut lovia sinne tänne). Se ei oikein taida ottaa mun puheita yhtään tosissaan. Mies saa kyllä sanoa sille siitä (taas) vähän kovemmin ottein, ku ei tästä tuu muuten yhtään mitään.
 

Minulla onkin tänään vapaailta, läl-läl-lää! B)

On tätä odotettukin...menen tuohon naapuriin eka Oriflame-iltamiin, ja sitten jään sinne jatkoille...kunnes lähdetään jatkoille... :LOL: otetaan ihan baarikierros...tosin mies veikkaa, että hän saa kärrätä minut naapurista kottikärryillä kotiin heti ekan sidukan jälkeen.

Voi olla muuten taivahan tosi, kun menin niin huonoon kuntoon odotusaikana, ja ei ole pitkään aikaan tullut alkoholia otettua.

Eilen kävin Henkalla&Maukalla ostamassa lapsille juhlakuteet ristiäisiin, ja voitteko kuvitella: 84 euroa meni sen siliän tien! Neljän lapsen elättäminen vaatii aika paljon rahaa...mitä se sitten on, kun kaikki ovat murkkuikäisiä, vaativat merkkifarkkuja ja viikkorahaa ja pizzarahaa ja harrastuksia ja syövät jääkaappimme tyhjäksi :eek:
 
No jo se on mahdoton tuo tolnaaton anoppi \|O :kieh:

Aika moni tainnu jo päästä viettämään vapaa iltaa...mulla vaan haaveessa vielä moinen... oon mä pari sauna sidukkaa ottanu :D otaha milana rauhallisesti sitte ;)

meillä syötiin kahden tunnin välein viime yönä :eek: ymmärtäisin tuon jos tissiä söis, mutta kun pullosta vetää napansa täyteen niin luulis nyt vähän pidemmäks aikaa riittävän... no nyt oon täällä zombien näköisenä ja nukkuminen kans vaan haaveissa :kieh: pitää esikolle kattoo synttärille meno vaatteet ja ruokkiakin ennen kun sinne lähtee makeita popsimaan...

mutta juu...kai sitä tarttis jotain tehdä eikä koneella jökittää :whistle:
 
Vippasin pojun vaunuihin ja parveekkeelle nukkumaan...ei tullu tääl sisällä nukkumisesta mittään...20 minsaa ehkä meni ja taas kuului huuto...nyt nukkunut tuolla ulkona jo puolitoista tuntia. Sain laitettuu tytön juhlakuntoon ja tiskattua ja vähän siivottua =)

Kuis kauan te ootte näillä keleillä antanu pienen ulkona nukkua? vaatetta ainaki pitäs tarpeeks olla ja vaunuihin ei tuule...

katjuska ja pikku ukko 4 vko ja 5 päivää :heart:
 
Katjuska: mä oon nyt muutamana viimekerralla antanu nukkua niin kauan ku nukkuu. Toissapäivänäkin nukkui 4h ulkona. Kävin välillä kattelemassa vaikka onkin itkari. Pukeminen onkin hieman ongelmallista. Mulla oli tavallisten kotivaatteiden päällä ä.pakkauksen kevyttoppapuku(siis se ohut) ja toki alla villasukat ja tumput+kypärämyssy. Sit vaan vaunuihin makuupussiin. Noilla varustuksilla nukkui eilen 20min ulkona ja oli ihan märkä kun heräsi tai varmaan heräsi siihen kuumuuteen. Eli liian kuuma oli ilmeisesti, mut ei oikein vähentääkään voi...

Sain tänään ostettua ristiäispaidan. Hameen ostin pari päivää sitten. Ihan tyytyväinen olen vaikka koko onkin hieman muuttunut :/ Paita oli vaan aika kallis ja jos(kun) laihdun niin jää sit käyttämättä. No eipä tuo haittaa. Sain haettua kastepukuun tilaamani ruusukkeen. Identtinen pojan sinisen ruusukkeen kanssa. Nyt olis kaikki valmiina, mut kahden viikon päästä vasta juhlat.

Ihana aurinkoinen ilma. Lähden tuon esikoisen kanssa ulos kunhan mies tulee kaupasta.

CG&Nasu 5vkoa+1pv :wave:
 
CG... samaa mä huomasin, että iha hikinen tuo poju tuolla vaunuissa on...mulla oli se paksumpi puku ja makuupussi vaan alla ja myssy tumput ja villasukat. Huomenna kokeilen sen ohuemman kanssa... joskos sinne alle laittais sitte jotain lisäks...

ja sit ongelma...aurinkokin alkoi porottaa parvekkeelle niin oli pakko ottaa sisään nuo vaunut...pitää suunnitella tätä hommaa vielä... kolme tuntii nyt nukkui ulkona. nyt heräs huutamaan joten :wave:
 
ElsaT harmaana
Heissan,

Ulkona nukkumisesta: mä olen antanut nukkua just niin kauan kun tyttöä nukuttaa (joskus yli 4 tuntia!). Tai no, 2 kertaa olen ottanut sisään kun kello on tullut jotakin ilta kahdeksan tai vastaavaa... Meillä ei todellakaan nukuta aina samaan aikaan päivästä noita päikkäreitä. Mutta kyllä, pukemisen kanssa saakin sitten pähkäillä.

Mutta sitten yönukkumisen kanssa onkin ongelmia: mä en saa tyttöä nukkumaan omaan sänkyynsä! Huuto on hirveä jos yritän nukuttaa omaan petiinsä. Hyvin kyllä sitten nukahtaa mun rintakehän päälle tai tissille. Mulle riittäis tässä vaiheessa kun typykkä nukkuis sen ekan pätkän omassaan ja loppuyön vaikka mun vieressä. Mä en kuitenkaan jaksa nostaa tyttöä takaisin sänkyynsä vaan nukahdan itse jo ennen kuin tyttö lopettaa syömisen. Kun ei kelpaa tutti eikä "keikutus". Olisko vinkkejä? Sitkeä yrittäminen ja huudattaminen?
 
Jutta harmaana
Heips!
Tulin pikaseen ilmoittamaan että meidän poikanyt sitten sai nimekseen Rasmus Matias Mikanpoika.
Kyllä oli taas juhlat..huh.. ihan poikki! Nyt menen sohvalle vaaka asentoon kun lapsetkin on rauhassa omissa oloissaan.
 
Jutta: onnea pojalle komeasta nimestä =)

Oma olo aika p.aska kun menin ottamaan pari sidukkaa ja RÖÖKIÄ!! Tai olo on ihan ok, mut kun pitikin sortua tuohon tupakkaan. Ideana ei kyl ole polttaa jatkuvasti, mut nyt vaan piti vetää muutama ja pumpata täytyy sit yöllä :/ No ei välttämättä, mut aion kumminkin. Luin vaan teidän juttuja kun aika moni ottanu oluen pari illalla ja osa menny jo viihteellekin niin ajattelin, että miks mä en vois paria ottaa..kumminkin sellanen morkkis.. :/ No eipä kukaan pakottanu vaan ihan ite päätin ottaa. Mies vaan tuntuu jotenkin olevan "pettyny" mut ei kai se nyt absolutistiakaan musta luullu tulevan raskauden myötä. Jaa...katellaan mikä olo huomenna.

Nasu-tytön idiootti-mamma :(
 
CG:lle :hug: ... sinä oot ihan hyvä äiti vaikka pari sidukkaa otit ja ei se tupakkakaan sua yhtään huonommaks tee :heart: Tänään taas uudet kujeet ilman sauhuja ja sidukoita...kyllä sitä mammankin pittää joskus rentoutua ja nauttia =)

Mä tossa yks ehtoo olin niin kärttynenki koko ajatusmaailmalle, että pidetään kauheen tärkeenä sitä, että ukot pääsee viihteelle ku vauva syntyy :headwall: kukas se sen koko homman tekee ja kantaa sitä palloa 9 kuukautta...ei tietääkseni ykskään munakas ihminen :kieh: sitte katotaan karsaasti jos äitee haluu kans sen 9 kk tauon jälkeen ees saunasiiderin ottaa :whistle: Ei mulla itellä kiirettä sinne viihteelle oo, kun en muuteskaan paljoo oo käyny, mutta oisha se mahdollista kun en edes imetä enää...

Täällä todella hyvin nukuttu yö takana... laitettiin poju tiukkaan kapaloon, ettei pelästy kun heiluttelee jalkoja ja käsiään... se autto ja meillä syötiin vaan yhen keran yöllä =) kyllä nyt tää äitee on virtaa täynnä täällä kun sai nukkua pidemmät pätkät :D

ja jutan poika oli saanu komian nimen... meillä ens lauantaina ristiäiset

nyt kattomaan itelle jottain aamupalaa :wave:
 
Päivää!!
Mun pitäis olla ruokaa tekemässä, mutta lorvikatari on saanut musta yliotteen.. :whistle: Mutta olinhan mä eilen koko päivän jalkeilla siivoten, leipoen, palvellen ja seurustellen, niin eikö tänään ole ihan sallittua vähän olla väsynyt ja voimaton?! :) Meillä kävi tosi hyvin noiden ruokien suhteen.. Mitään ei jäänyt älyttömästi yli.
CG: Kiitos! Ja pari siideriä ja tupakkaa ei susta huonoa tee!! Poltinhan minäkin viihteellä ollessani.. Niin ja niitä oluita olen ottanut silloin tällöin iltasin sen yhden. Ei sellaisesta tarvitse huonoa mieltä kantaa.
Meillä tuli nyt sitten esikoiselle se samainen ihana silmätulehdus. :kieh: Onneksi on niitä likan silmätippoja vielä jäljellä, niin ei tarvitse käydä lääkäristä hakemaan reseptiä! Kunhan nyt sitten vaan ei muille enään tulisi..
Muta nyt se sankari tuola huutelee joten :wave:
Jutta ja Jönde
 
Muutamat mammat jo viihteelle päässeet! :) Mä olen vain haaveillut. Josko sit kesällä! Eilen just puhuttiin, että siitä taitaa olla aikalailla tasan vuosi, kun olen viihteellä käynyt.

Jutta Pojalle onnittelut hienosta nimestä!

Ulkona nukkumisesta. Mä olen antanut tänttärän nukkua niin kauan kuin nukuttaa. Parin tunnin unia on neiti nukkunut. Nukahtaminen tahtoo olla vaunuihinkin väliin hankalaa... Pitäs olla vaunut liikkeessä koko ajan!

Pitää lähtä antaan isommille ruokaa!

T: RÄ ja tänttärä 3vk ja 5pv
 
Lepposta sunnuntaita!

CG: Mikäs tuos ny? Kyllähän sitä pitää rentoutua aina välillä. Älä ala ittees mollaa vaan lippu korkeella. Kyllähän meistä moni nautiskelee sillon tällön. Mäki toisinaan otan sen saunasidukan(tosin nyt joutunu palaa alkottomaan, ku tytteli aina tahtoo syömään just ku oon alottanu putelin :) ). Pääasia on ett mammat pysyy virkeinä :hug:


Moni kyl jo päässy viihteelle. Itelle se kyl siirtyy ainaki toistaseks, ku tyttöö tulee ikävä jo tunnin lenkillä, ni en uskalla viel ees haaveilla pitempää aikaa olla erossa. Se on viel tätä ku on ensimmäinen, mut sit ku lapsia on enemmän, ni pieni irtiotto on varmaan ihan hyvästä ja onnistuu omalta osalta helpommin. Sit ku joskus lähen, ni olis mukava omam miehen kans lähtee, mut kenelle uskoudun tytön :/ . No se on sen ajan murhe :D


Mä kans annan tytön nukkua ulkona niin kauan ku nukuttaa. En ees oo ajatellu, ett siinä olis mahdollisesti joku "aikaraja" :eek: . Tosin tyttö ei kyl oo nyt viime lenkkien jälkeen jääny enää nukkuu ulos vaan on heränny ku vaunut pysähtyy. No tuleepahan käveltyä pitempään ja kilotki vois ehkäpä karista nopeemmin :)
Kiloista puheenollen. Kävin eilen ostaa ristiäisiin mustat suorat housut ja koko oli järkytys. En uskonu olevani ihan niin iso. Ja viel tympein oli ett reisistä oli ihan hyvät mut kiinni ei menny kunnolla. Ett mahaa kyl vielä löytyy, eikä sitä saa ees alkaa työstää viel kuukausiin :kieh: . Onneks voi muuten yrittää syödä terveellisesti ja saada kesäks ees puolet kiloista veke.


Tyttelssön on alottanu tällasen ihanan tavan. Se on alkanu huutokonsertin pe ja la iltana klo 23. Perjantaina tääl sit raiku seinät kahteen asti ja eilen "onneks" vaan tunnin. Aateltiin ett korvike illalla vaikuttaa(ku aina sen jälkeen alko huuto) ni annettiin sit ihan vähä korviketta ja kas, yöllä tyttö heräs kerran syömään klo 03 ja nukku siitä aamuun klo 8(tai kellojen siirron takia 9 ;) )ja pelkällä tissillä. Täytyypä siis jättää iltakorvike pois ja toivoo ett huutoki loppuis. Onneks kuitenkin huudot tulee aina viikonloppusin ni ei oo miehellä aamulla herätystä :LOL:


Mut juu, eipä tällä erää enemäpää(tuossahan sitä jo tuliki :LOL: ).

Minttis ja neiti
 

Sunnuntaipäivää! :) Jutta, kiva nimi teidän pojalla. Meillä kanssa tulossa toi xxxpoika nimeksi. Ainoa ongelma siinä tulee todella pitkä nimi, kun meillekin tulee kolme nimeä, joista toinen on tällä hetkellä ainakin Johannes, eli ei kovin lyhyt nimi.. Ristiäisiin kaksi viikkoa aikaa eikä nimeä vieläkään sovittu varmaksi! :D

Hyvä idea noi litistävät sukkahousut, mullakin masu on pömpöllään vielä. Aion laittaa ristiäisiin yhden kivan äitiyshameen (sellanen missä vyötärö jäi masun alle, ei kiristä) ja kävin ostamassa lyhythihasen paidan (kuitenkin kuuma ja tuskan hiki koko ajan).

CG, älä miehestä välitä, ei sillä ole oikeutta olla pettynyt tai mitään.. Mikähän juttu se on että äiti-ihminen ei saisi ottaa alkoholia lainkaan koskaan. Minäkin aion mennä viihteelle heti kun tulee hyvä väli, tosin siihen saattaa mennä vielä hetki.. Viimeistään sitten kun yösyötöt loppuu. :D

Meillä nukutaan aika hyvin, vauva herää syömään 2-3h välein, mutta suurimmaksi osaksi nukkuu väliajat, niin saadaan mekin nukuttua. En ehtiny lasten välissä tottua nukkumaan öitä putkeen, niin ei se heräily niiiiin pahalta nyt tunnu kun esikoisen kohdalla.

Aurinko paistaa ihanasti, lähdetään käymään ulkona! Voimia kaikille vauva-arkeen, nauttikaa! :)
 
Heippati hei.

Milana: :hug: osanotot olotilaasi :LOL: Kyllä se iltaan mennessä helpottaa! Mull on tasan viikon päästä tsan varmasti just samanlainen olotilaettä tervetuloa sit kuittailemaan takasin B)

mä ostin sellaset mahaa litistävät sukkikset lindexiltä, ihan kivasti ne kiinteytti vatsan seutua =)

Jutta: ihana nimi poitsullasi :)

 
Kinder Bueno
Mua niin pelottaa.. :'( tyttö itkeny nyt neljä iltaa putkee monta tuntia suoraa huutoa.. :'( olo kamala huono äiti-fiilis ku mitää vikaa en löydä ja tyttö vaa huutaa... Käytii tänää ostamassa Cuplaton-tippoja.. jos vaikka auttas.. muita hyviä vinkkejä..? ku tyttö kuitenki röyhtää aina ja piereksii välillä.. mut silti siel mahassa tuntuu ilmaa olevan.. vatsaa olen hieronu ja jalkapohjia.. ei auta...
huuto on korvia raastavaa ja välillä itketää molemmat ku itellä nii kamala olo ku toisesta huomaa et joku hätänä.. :/

Elina&tyttö


ps. lisään vielä että en imetä.. :/ :'( (itketää nyt sit senki takia ku en voi omaa maitoani lapselleni tarjota) NAN:illa mennään..<br><br>
 
Heipsan!

Vatsakivuista vähän..
Meillä on 7vk ikänen poika,jolla oli pieniä ilmavaivoja n.2vk ikäsestä alkaen..
Alotin sillon Cuplatonin..meillä se ei auttanut. käytin sitä kuitenkin pari viikkoa ja huomasin että se pahensi vain vaivoja,oli jatkuvaa pieremistä ja kitisemistä. Jätin sit cuplatonin pois,ja huomasin että vaivat väheni huomattavasti. Kuulemma usein käy näinkin päin,että herkkävatsainen vauva ei kestä cuplatonia,vaikkei sitä uskoiskaan ilmavaivalääkkeestä! Sitä käyttäessä vauva itki "kipeän näköisesti",pois jättäessä sellaiset itkut jäivät het kättelyssä pois.
Myös maitotuotteet jätin kokonaan itse pois,jonka jälkeen vauva on ollut kuin enkeli jo 3vk! =)

4 lapsen äiti
 

Ihana tuo auringonpaiste, kun se paljastaa armotta pölyt ja likaiset ikkunat :eek:

Siis siivota pitäisi, mutta motivaatio hiukka hukassa. Ja Ilanan ja Lukan kanssa sitä siivousrauhaa ei liiemmin ole. Isommat lapset eskarissa ja kerhossa.

Tsempatkaas nyt.
 
Milana,kyllä ne pölyt odottaa ja kannattaako sitä auringoista päivää pilata siivouksella?!Menkää ulos ja sitten jos huvittaa alat siivoon.Sateiset päivät on joutilaita siivous päiviä.
Jutta:Komia nimi poitsullanne!
KinderBueno:meillä on relatipat käytössä.Kanattaa neuvolassa ottaa asia puheeksi.
No nyt jatkaan,että päästään ulos auringon paisteeseen.
 
Huomenta!

Laita Milana jotain hyvää musaa soimaan, mulla ainakin siivous sujuu aina paremmin kun joku jytä soi.

KB Voimia sinne :hug: Muista että et sä itse voi sille vauvan mahankipristelylle yleensä mitään, vaikka turhauttavaa se on kun lapsi itkee eikä voi tehdä mitään. Kyllä se ajan kanssa ainakin loppuu se masuitkeskely. Tai ehkä vyöhyketerapia? Tai maitohappobakteerit? Anyway, koita jaksaa!

Täällä nautitaan ihanasta ilmasta, eilen käytiin tän kevään ekoilla jätskeillä B) Tulis pian kesä!! Ristiäiset olis siis ens lauantaina, toivotaan että kaikki olis sillon terveenä (mies kuumeessa, esikoinen yskässä&nuhasssa, itellä kurkku kipee... :\| )

Ainiin, meidän neidillä on kuulemma napatyrä :( Ei kai se mitenkään vaarallista oo, mutta harmi kumminkin! Osaako joku kertoa mikä se oikeastaan on?

Terv. Hoitaja-aadaselena (huom! äitiyslomalla, siksi en varmaan muistakkaan enää yhtään mitään :LOL: ) ja typsy 6vk
 
KB...voimia sinne :hug: Tosiaan joku tuossa jo sanoi, että niille vauvan massuvääntelyille ei oikeen mitään voi ja varmasti kaikkes yrität tehdä pienen oloa helpottaakses :hug: Meillä on kans nuo rela-tipat käytössä pojulla kun kahden viikon ikäisenä alkoi täällä nuo huutokohtaukset ja etenki iltaisin. Sain neuvolasta ainakin sellaiset koliikkihieronta ohjeet... sellaset kannattaa pyytää... koliikkipullo vois tuoda ehkä jotain apua... meilläkin korvikkeilla siis vaan mennään täällä. Nii ja sitä se terkka sanoi, että tuota hierontaa on turha tehdä silloin kun toinen huutaa vaan siinä päivän aikana kun vaippaa vaihtaa ja vauva on suht hyväntuulinen niin silloin. Mitäs vielä... rauhoittuisko pieni vaunuissa.... sellainen keinuttelu saattaa vähän helpottaa ja jos kakka jumissa niin kuumemittari avuksi... tuo myös muuten sitä ilmaa paljon pihalle kun hetkeks mittarin takamukseen laittaa. Meillä alkoi nuo rela-tipatki auttaa vasta noin kahden viikon päästä aloittamisesta ja maitohappobakteereja voi meidän neukan mukaan antaa myös niistä kapseleista...halkaisee ja laittaa maidon sekaan yhen aamuin ja illoin...jauheenakin sitä saa. Sitte tuossa oman reiden päällä kannattaa vauvaa silloin huudon aikana yrittää pitää mahallaan ja leipoa vähän niin kuin pullaa vääntäis... seki saattaa saada ilman liikkeelle. Tuossa nyt jotain vinkkejä ja muista...sinä oot maailman paras äiti lapsellesi :heart:

Ja milanalle siivousintoa... mitä se on :whistle: samaa mieltä kuin edellä, että nauti vaan ihanasta tulevasta päivästä ja siivot sitte myöhemmin, mutta jos nyt välttämättä haluut siivota niin sitte lähetellään täältä potku persiille :kieh: :D

Minä laitoin pikku ukon partsille taas nukkumaan...siel se nyt tuhisee ja äiti viettää laatuaikaa koneella :whistle:

katjuska ja pikku ukko tasan 5 vko
 
Minttis nopsaa
Ihan nopeeta kirjotan.
KB: Meil kans valtaa huuto kämpän. Ja säännöllisesti joka ilta klo 23 ja kestää pahimmillaan kahteen. Tosin eilen illalla huuto alko vasta 00(ei ollu tyttö siirtäny sisäistä kelloonsa :D ).Mut tuos olis linkki mis ainaki vakuutellaan huudon olevan normaalia. Eli http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=ykt00800
Ja kuten jo muutki mainitti, ni ei se vika sussa oo. Eikä imettämisellä oo mitään tekemistä. Voimia sulle :hug:

Milana: Siivoot vasta ku huvitus antaa periks. Ei se niin vakavaa oo jos on vähä likasta/pölystä. Mielummin tosiaan nauttii auringosta ja ulkoilmasta, ku ressaa siivouksesta. Siivota ehtii aina, mut aurinko ei joka päivä paista(pitää varmaan alkaa kirjttelee mietelauseita :LOL: )

JuttaKomia on pojan nimi :D .

aadaselenaEn osaa sanoo tuosta napatyrästä, mut harmillisia tuollaset. Onneks kyse ei oo mistään vakavasta =)


Noniin, siinäpä oliki nopeesti ;) . Nyt pitää lähtee ulkoilee, ku on noin ihana ilma. Vaik tyttö valvottiki, ett olis ihana mennä nukkumaan, mut ulkoilut on hoidettava :)

Aurinkoista ja keväistä viikon alkua kaikille :D

Minttis ja tyttö 6vk1pv
 

Yhteistyössä