HELMIÄISET 2007

Päivää!!
Kyllä sielä ulkona saa pitää lujasti jalat maassa ettei lähde tuulen mukana lenteleen. Vaunutkin tuntu kovin kevyiltä työntää kun tuuli vähän autto.
Tiipeli... :LOL: Fritsun tissiin!! :LOL: Toisella ollut vähän nälkä.. :LOL:
Tosiaan.. Me käytiin tänään neuvolassa, siinä 2kk (meillä vähän vajaa) ja tosiaan Jönssi on nimensä veroinen!! Painoa oli tullut taas kilo viimekerrasta, nyt sitä on yhteensä 5840g ja pituutta oli tullut 3cm, eli yhteensä 58cm. Poitsu siis syö ja kasvaa erittäin hyvin. Nla täti ja lri kysy molemmat että ihanko pelkällä rintamaidolla mennään.. :D Painokäyrä oli +10 :whistle: No mutta eikös vauvojen kuulukkin olla vähän pulleroita ja pyöreäposkisia mussukoita??!!
Niin ja kierukkaa en vielä saanut ennenkun on papa ja muut labranäytteet tutkittu, kun se mun jälkivuotoni oli vähän omituinen.. Mut pari viikkoa vielä ja sit sen saan jo näytteet on puhtaat.
Tuli tässä mieleeni, että kuinka monelle tuli postissa kutsu b-hepatiitti tai rotaviirurokotus tutkimuksiin?? Kuinka moni osallistui ja kumpaan? Me yritettiin päästä siihen rotaan, mut se oli jo täynnä, niin nyt me sitten ollaan siinä hepatiitissa.
Meinaatteko juhlistaa pääsiäistä mitenkään erityisesti? Esim. Munan etsintää lasten kanssa tms? Meillä on suunnitelmissa käydä anoppilassa ja etsiä lasten kanssa pääsiäispupun piilottamia munia. :)
Mutta nyt tarvii mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja juoda kuppi teetä ett jaksaa.. :wave:
Jutta ja Jönde
 
Moro pitkästä aikaa! B)

Meilläkin oli ristiäiset, tytöstä tuli Peppi :heart:

Muuten arki ok, oon jo lakannu odottamasta millon tää muuttuu vaikeaksi... :LOL: Vauva vaan on luonteeltaan kiltti. Kyllä helpottaa omaa jaksamista ihan superisti. Voima :hug: kaikille joilla itkuisemmat vauvat, koittakaa jaksaa!!

Tolnaaton anoppi on kyllä ihan mahdoton :eek: toivotaan että se vihdoin loppuisi se hiusten kyniminen!
Lumi: Eikö vaan ookkin aivan HUIPPU laite se nenäfrida!! Mulla oli esikoisen kans kovassa käytössä, nyt en vaan löydä sitä enää. Pitää vissiin ostaa uusi, hmp.

Arvatkaa mihin mä pääsen pääsiäisenä? TÖIHIN!! oon niin innoissani että ihan hävettää :ashamed: Kolme työvuoroa meen tekemän nyt kun on pyhät. Oikeesti ihana päästä vähän täältä kotoa johonkin! Oonko mä ihan pimeä? :p

Nyt Peppi huutaa maitoa, gotta go. Terkut kaikille ja Hauskaa pääsiäistä!!

Aadaselena ja Peppi 2kk

P.S: arvatkaa kuka osti pääsiäismunia 30eurolla... :ashamed: noloa. Eipä ainakaan lopu kesken...
 

Monena päivänä oon koittanut päästä tänne, mut on vaan kone takunnut...

Meillä nyt lauantaina ristiäiset...

Muutama päivä mennyt nyt niin, ettei toi vauva oo pahemmin päivällä nukkunut...

Mammuli... ja PikkuKakkonen

 
Sorry kun tungen tähän teidän ketjuun mutta haluaisin udella yhtä asiaa. Kuluuko teillä muilla 2kk:n ikäisten vauvojen äideillä päivät siihen että yritätte saada lapsen nukkumaan tarpeeksi? Meillä tahtoo olla päiväunet turhan pikku pätkissä ja sitten muksu kitisee väsymystään silti nukahtamatta. Juuri kun vatsavaivat helpotti niin sitten alkoi tämä. Mikähän auttaisi? Vaunuissa edes joskus nukkuu mutta kun ei olisi aikaa lykkiä pitkin pihoja, vähintään kerran tunnissa saa nukuttaa uudestaan... :ashamed:
 

Ilanan 2 kk-neuvola oli tänään; paino 5245 g ja pituus 58,5 cm. Korviketta menee litra vuorokaudessa. ja terkkari ennusteli, että mössöjen maistelu alkaisi jo toukokuun alkuvaiheilla...On aika tärpäkkä täti, reisissä suloisesti selluliittia :heart:

Neuvolalääkärin mukaan kaikki kunnossa. Iho vain atooppisenoloinen, ja se ei nyt oikein riemastuttanut...kokemusta kolmen lapsen atopiasta.

Hyvää pääsiäistä kaikille Helmiäisille! :flower:
 
Heippa kaikille!
Ehdinpäs koneelle. =)
Tuntuu, että nää päivät menee niin vauhdilla kun näiden kahden kanssa touhuaa. No, eipähän aika käy pitkäks. ;)

Jutta kyseli noista tutkimuksista. Mä olin esikon kanssa siinä Rota-tutkimuksessa niin menin nyt tän kanssa siihen B-hepatiitti-tutkimukseen.

Tolnaatolla kieltämättä aika uskomaton anoppi! Hyvä juttu jos nyt uskois eikä enää napsis poitsun hiuksia.

Meidän arkeen ei kummosempaa. Tänään käytiin neuvolassa ja minä jälkitarkastuksessa. Sain pillerireseptin ja kävin ne saman tien hakee. Neiti sai myös mitat ja tällä hetkellä on 4865g (synt.3820g), 56cm(synt. 52cm) ja pipo 38cm(synt. 35cm). Pää kasvanut hurjasti ja painoakin tullut ihan hyvin. Pituutta ei kauheesti. Esikko oli jo 2kk 60cm.

Mutta nyt neiti kutsuu joten pitää mennä. :wave:

Aurinkoista ja tuulista illanjatketta kaikille!

NeJo ja Netta 6vkoa 4pvää
 
Vielä piti tulla uudestaan...

Vieras: Meillä myös nukutaan varsin huonosti päivisin. Välillä saattaa ottaa 3-4 h tirsat ulkona vaunuissa. Yleensä nukkuu 30min-1h kerralla. Sitten syö ja taas kitisee väsymystä. Välillä rasittaa kun koko ajan saa olla kantelemassa, mutta elän siinä toivossa, että kun ikää tulee lisää niin viihtyy paremmin yksinään. Nyt jo huomaa, että touhumatolla viihtyy koko ajan kauemmin. Johtunee vissiin siitä kun isosisko on koko ajan vieressä viihdyttämässä. :LOL: Mutta eiköhän tämä tästä. Jaksamisia sulle ja toivottavasti arki paranee päivä päivältä. :hug:

Harmi juttu Sai kun lääkärissä ei selvinnyt mitään uutta. Toivottavasti itkut helpottaa ja poika rupee kasvaa kunnolla. :hug:

Mutta nyt pitää mennä. :wave:

HYVÄÄ JA MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! ;) :flower:
 
Vieras anna:Meillä tyttö nukkuu tosi harvoin edes tunnin unia, 15-30min yleensä. Autossa ja kylässä saattaa nukkua parikin tuntia. Mut onneks tyttö ei kitise vaan viihtyy lattialla, sitterissä jne. Nukahtaminen on välillä vaikeaa ja muutaman kerran sortunut sylissä nukuttamaan :ashamed: Mut yleensä nukahtaa helposti syönnin jälkeen, kun lykkää tutin suuhun.
Mut eipä tuo mua haittaa, kun nukkuu sit yön todella hyvin, herää kerran syömään, nukkuu kerrallaan 5-6h pätkän =)
 
maalaismamma pikana
Meillä myös ristiäiset tuli viime viikonloppuna vietettyä ja pikku-ukosta tuli Akseli. Neuvolassakin käytiin tällä viikolla, painoa tullut rutkasti lisää, nyt 5215g (syntyessä 3090g) ja pituus 59cm (syntyessä 49cm). Melkoisesti on mies kasvanut, mutta ihmekös tuo on, kun on kaiken aikaa kiinni tississä ja maitoa pursuu melkein korvistakin.. :)

Meillä nukutaan yleensä 3-4 tunnin päiväunet vaunuissa, harvoin herää kesken. Aamuisin meillä alkaa murina kl.5-5.30 ja sen jälkeen ei kannata haaveilla nukkumisesta.. Täytyy koputtaa puuta, mutta yhtenäkään yönä ei ole tähän mennessä itkenyt ja illalla rupeaa yleensä nukkumaan viimeistään kymmeneltä, herää kyllä yleensä kolmesti yön aikana syömään. Välillä tulee mieleen voiko tämä oikeasti olla näin helppoa vauvan kanssa, esikoinen kun oli tosi vaativa jo vauvana. Sitterissä Akseli viihtyy pitkiä aikoja, kun laittaa keittiön pöydälle ja lampusta leluja roikkumaan, niitä sitten ihmettelee välillä puolikin tuntia.

Hyvää pääsiäistä kaikille ja syökäähän suklaata, ettei kilot karise! :flower: :flower:

Terveisin
Maalaismamma ja Akseli
 
Jos nyt jotain kirjoittais kun on hetken ees kädet vapaana...niin meillä nukutaan kans päivisin tosi tosi huonosti ja hereillä kun ollaan niin vaan huudetaan :headwall: ja nuutilla siis ikää nyt 6,5 viikkoa

neuvolassaki käytiin...paino nyt 5010 (syntyessä 2840) ja pituutta 57,8 cm (49 cm syntyessään) eli hyvin ainaki kasvetaan

äiti vaan alkaa oleen aika väsy :/ no kyl tää joskus sitte ehkä helpottaa :whistle:
 
Heipsan!

Käväistiin tiistaina neuvolassa, tällä hetkellä pojan paino oli 4920g ja pituus 57cm. Kivasti on tissimaidolla kasvanut. Meilläkin on nyt kyllä iltasin alkanu se kiukuttelu tissillä. Mies on sit napannu pojan ja vieny sen vuoteeseensa rauhottuu, se on yleensä tepsiny, vaikka se sieläkin vähän huutelee.

Nyt alkaa toivottavasti täälläkin jälkivuoto loppumaan, melkein 7 viikkoa se kestikin. Kunhan ei menkat vielä alkais, kun toi rättien kanssa pelaaminen alko jo pikkusen ärsyttämään.

Jutta: Mä kanssa niistä käsinäpyistä kärsin, mutta ei niihin kyllä ainakaan hydrocortison auttanu. Kutisee välillä vaan niin vietävästi ja olis muutenki kiva saada ne pois ennen t-paita kautta.

BamseMamma : En valitettavasti oikeen mitään hyvää hotellia osaa neuvoa, vaikka Helsingissä asunkin.

tiipeli kyseli nimistä, meillä ei pojan nimeen liity mitään sen kummempaa tarinaa, ei oo mitään suvussa liikkuvia nimiä. Ainoastaan tossa Väinö-nimessä on jotain taustaa, se liittyy meiän seurusteluaikoihin :heart: Jos meille olis tullu tyttö, olis nimi ollu luultavasti Veera Helmi Susanna.

tolnaato: on sulla kyllä aivan käsittämätön anoppi, toivottavasti se nyt otti kieltonne tosissaan. Jos ei, niin ehdotan vielä, että käskette poikaanne kynimään sen :kieh: Itse en kyllä lisää anoppeja halua, mulla on niitä jo kolme ennestään. Eikä olla mormoneja =)

Neuvokaas mulle joku hyvä vatsalihasliike, millä näitä mahaläskejä rupeis karistelemaan sit joskus, kun siel lekuris on käyny.

Nyt täytyy mennä tota poikaa ruokkimaan :wave:
 

Pikaseen ennen kun tyty herää:

HEISSAN HELMIÄISET!! (taas pitkästä aikaa)

Iha ekax tunnustan etten o ehtiny lukee pinoja, yritän vaik imetysten lomassa sen tehä. :ashamed:

Ja e tiä muistaax enää kukaa ku kerroin ett meä pikkune oli räkätaudis eikä henki kulkenu kunnol, menin kehuun ett o parantunu, no, eikös jouduttu sairaalaan hengityskatkosten takii. Siä vietettii muutama vrk tarkkailus, mutt (onnex) niit katkoxii ei sillo tullu. Ny o lupa mennä suoraa osastolle jos viä vaiva uusii. Tää siis tapahtu jo vajaa kk sit. Meil ku hajos tää konekki ni e o päässy kirjotteleen.

Mutt nyt taas neiti huutaa, täytyy mennä. Ristiäiset oli 1.4., nimex tuli Maria (kulkee kummanki suvus).

Päivänjatkeet!! I'll be back!


Mama73 (maailman surkein Helmiäinen) + Maria a.k.a pikkuneiti pähkinä (9vkoa6pvää) :ashamed: :heart:
 
Päivää taasen!

Jutta mitä tarkoitit että tuliko kutsu postissa rota tai b-hepatiittijuttuhin? En oo kuullukaan sellasesta ja mielenkiinto heräsi, nimittäin neuvolassa puhuttiin vain rotaviirusrokotteesta ja ohjattiin pyytämään lääkäriltä resepti mikäli sen haluaa lapselleen annettavan... Että onko erilaisia käytäntöjä muualla päin suomea, vai onko kyse ihan eri jutusta?

Kauniita nimiä on taas vauvelit saaneet =)

Vieras Anna meillä tyttö nukkuu kyllä hyvin päivällä vaunuissa, saattaa mennä jopa 5h. Välillä kyllä on muuten unen saanti hankaluuksia ja niitä kitisee, mutta aika pientä kitinää pitää... Ja toisinaan olisi niin mukava seurustella yölläkin ja silmät suurina katselee että miksei toi äippä nyt seurustele mun kanssani =)

No niin se on taas :wave:
 
Jutta harmaana
neea: treen seudulla on ainakin sellanen tutkimus juttu menossa mihin tulo postitse kutsu ja sai valita kumpaan tutkimukseen sitä haluaa. Meillä on eka käynti tossa viikon päästä, niin tuun vaikka tarkemmin kertoon mitä siä tapahtuu.
Mut nyt taas mentävä!!
 
tiipeli
Hehkutus, hehkutus!! Vauva nukkui viime yönä koko yön heräämättä laisinkaan!!!!!! :D Vähänkö oli hienoa nukkua moooonta tuntia putkeen. Jossain vaiheessa sen verran olin hereillä, että hoksasin esikoisen olevan meiän välissä, mutta eipä se nukkumista (onneksi) enempää haitannut! Isäntä tosin väittää esikoisen itkeneen ja kitisseen yöllä 2h, oli kuulemma kutittanut vesirokkonäppyjä, mut en mä mitään oo kuullu. Varmaan puhuu palturia saadakseen myötätuntoa osakseen ja näin ollen "ylimääräiset" päiväunet. On se muuten kumma, nykyään riidellään siitä, kumpi saa NUKKUA.. :LOL: Ennen oli vähän toisenlaiset riidanaiheet... Mutta siis eihän mun tarviskaan nukkua päikkäreitä,kun yön sain nukuttua niin hienosti! :D

Tänään mennään ihailemaan mun porukoiden luokse kahta villakoiranpentua!
:heart:

Mukavaa pääsiäisen jatkoa!
Tiipeli +Pikkuveli 5vkoa 1pvä
 
Voi ku kateeks käy taas tiipeliä :kieh: iha epistä tollanen :whistle: minä ku jo oon onneni kukkuloilla taas täällä ku poju nukku 20-02 välisen ajan :D ja sitte heräs kuudelta...eli yhellä syötöllä selvittiin...tosin en uskalla kovin hehkutella ku viimeks tällaisen sattuman tapahtuessa niin tein niin sen jälkeen tuli se yö ku herättiin kahden tunnin välein \|O joten nyt pidän suuni vaan ihan näin :x :D

Nyt vois kyllä ens yökin mennä taas ihan hyvin kun vihdoin ja viimein sain tuon pikku ukkelin nukahtamaan päivällä ees vähän pidemmäks aikaa vartin sijaan =) eli meil menee kyl aika käsi kädessä nuo yö ja päiväunet...jos päivällä nukutaan pätkittäin niin odotettavissa sama rumba yöllä...

jahas nyt se nuutti tuolla heräilee...joten :wave:
 
Heippa!

tiipeli, kuulostaa kyllä tosi ihanalle tollanen uniputki. Meidän jätkä halus viime yönä syödän 2-1,5 h välein. Tuli sitten taas sohvalla istuttua ja tuijoteltua ihania chat-ohjelmia. Yks syöttökin kesti peräti 45 min, vaikka yleensä syö yöllä vähemmän. No ihan hyvä että syö ja kasvaa.

Rokotuksista... Meille on tullu kutsu sinne b-hepatiittitutkimukseen, mutta päätettiin miehen kanssa jättää se väliin. Ei oikeen tehny mieli pikkusta ylimääräsesti pistellä, kun ei toi tartunta vissiin kovin tavallinen ole. Neuvolassakin kun asiasta mainitsin, niin täti oli sitä mieltä, että on vähän turhaa eikä aikonu omaakaan lastaan siihen laittaa, kun oli saman kutsun saanu. Rotavirustutkimukseen olisin kyllä halunnu, mutta siihen ei oo vielä ainakaan pyydetty, vaikka sellanen tietoisku-lomake saatiinkin.

Huomenna meidän poika taitaa päästä ekaa kertaa bussiin, kun pitäs meidän porukoille mennä. Toivottavasti ei ihan rähinäksi laita.

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille helmiäisille!

Zalmiakki ja Atte 7vk ja 1 päivä
 
Meillä on nuha :/ Keittosuolatipat on jonkin verran auttaneet tukkoiseen nenään, päivällä kun tyttö on hereillä, niin jonkin aikaa on tyytyväisenä ja kun rupee nukuttamaan, niin huutaahuutaa ja huutaa :\| Mutta onneks nuhaisuudesta huolimatta nukkuu yöt hyvin: 20-22 aikaan nukkumaan, 3 aikaan syö ja aamulla herää 8 maissa =) Esikoinen kans nuhassa ja yskässä, mut eipä tuo näytä haittaavaan. Onneks ei oo kummallakaan kuumetta.

Ja muhun tulossa flunssa kans \|O
Ja menkatki alko \|O
Ja tänne tuli joku takatalvi \|O
Ja mitäköhän vielä... \|O :D
 
Mä kokeilen täällä, että miltä tuntuu olla kolmen kanssa...nuutin serkku on meillä hoidossa niin nyt mulla on täällä runsaasti syliä kaipaava huomenna tasan 7 vko oleva Nuutti ja kaks villiä pikkumurkkuiästä kärsivää eskarilaista :kieh: hyvin on ainakin aamu mennyt =) mut kyl ne viel ehtii :whistle:

mä aloitin ne cerazette pillerit tossa tällä viikolla...nyt on parilla päivällä tullu ihan vaan pieni viiru pyyhkiessä paperiin... onkos täällä jollain kokemusta noista... tiedän että tiputtelua saattavat aiheuttaa ja ei mua kyl tollanen viel häiritse jos kerran päiväs tulee paperiin yks viiru :whistle: mutta muuten siis kokemuksia noista... tuolla muualla oli keskustelua näistä ja aika negatiivisen kuvan sain...tuli sellainen olo, että oon pahimmas tapauksessa kiukkuinen kärttyinen näppynaamainen hormonihirmu joka vuotaa miten sattuu ja kerralla kauan ja seksi ei vois vähempää kiinnostaa ja viel raskaaksiki vois tulla vaikka kuinka söis :kieh:

 
Heipparallaa!

tolnaato Voin vaan kuvitella kuinka on ollut ihanaa nukkua koko yö putkeen! Onnittelut siitä! :D
Mä haaveilen, että joskus vielä minäkin... :LOL: Meillä nukutaan n.3-4 tunnin pätkissä. Viime yönä neiti nukkui omassa sängyssä yhden neli tuntisen! Yleensä siis nukkuu vieressä...

Katjuska Mä olen syönyt noita pillereitä. Ne pitää vaan ottaa ajallaan tai muuten on kierto ihan sekaisin ja tiputtelu vuotoa. Vuoto oli niukkaa ja minä selvisin siitä ajasta pelkällä pikkuhousunsuojalla. Eikä menkat edes välttämättä tulleet joka kuukausi. Ei sinällään mulla mitään pahaa sanottavaa mutta eivät sovi munlaiselle unohtelijalle.... :\|

Meillä on ruvennut pikkuneiti kovasti hymyilemään ja juttelemaan. Ihana!

T: RÄ ja tänttärä tiistaina jo 6vk ( :eek: )
 
juu no mulla kans vikana tuo unohtelu...pitäs vissiin otsaan liimata se pilleriliuska :kieh: ja pahaks en pistäis kyllä sitä ettei vuotoja tulis...mulla meinaan ihan kaameet menkkakivyt ja synnytys ei niitä pois vieny joten tuskin tämä toinenkaan synnytys niin tekis :whistle:

mutta mites sitte ku riiviöäiti lopetit ne...oliko silloin kierrot sekaisin??? Tässä jo haaveillaan, että joskus viel se kolmas :D
 
Tais mennä Riiviöäidillä tolnaatot ja tiipelit sekasin :D Mut ei se mtn, hyvin täälläkin nukutaan =)
Katjuska: Mulla oli joskus noi käytössä, mut en muista miks vaihdoin ne johki toiseen..Olipa apua :ashamed:
 

Heips!!!

Eilen tuli ristiäiset juhlittua ja tästä meidän PikkuKakkosesta tuli Joonas Miko Valtteri.

Nyt alkaa onneks sit arki kunnolla, kun on noi juhlat ohi... :)

Joonas nukkuu nyt tässä sylissä... Käytiin päivällä parin tunnin vaunuttelulenkillä... Nukkui koko ajan, mut kun pääsin itte sisälle sekin päätti sit piakkoin herätä... Oli pakko lähtee pikkasen ulkoileen, kun on tullut syötyä tota voileipäkakkua... yms.

Nyt tiistaina mulla aika jälkitarkastukseen... Kauhistuttaa nousta siihen puntariin.

Huomenna pitääs mennä avokin enon 60-vuotis synttäreillekin. Sielläkin varmaan kaikkia herkkuja tarjolla.

Mutta nyt pitää taas mennä...

Mammuli ja Joonas
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että ristiäiset oli eilen ja tyttö sai nimen Erin Ada Elise =) Kahteen päivään ei ollut Erin kakannut niin mikäs sen parempi ajankohta kakata kun ristiäisten aikana kummin sylissä :) Eikun lisää kakkua syömään...ei kyl pitäis.

En mä osaa olla muu kuin CarnevalGirl =)

CG&Erin 7vkoa :wave:
 

Yhteistyössä