HELMIÄISET 2007

Jutta harmaana
Katjuska: Mulle ne pillerit ei sopinut. Vuotelin vähän väliä, eli mulla saatto olla kuukaudessa useammat "kuukautiset" jotka kesti sen muutaman päivän. Kipuja ei ollut, eikä haluttomuutta :whistle: Mutta en niitä ikinä syönytkään niin kauaa että sellanen oire olis kerennyt ilmaantua, kun meni hermot siihen vuoteluun.
Mutta nyt mulla hajoo pää ton miehen kanssa!! :headwall: Se jostain syystä ei ole kiinnostunut tämän muun perheen elämästä ollenkaan, oma napa vaan kiinnostaa ja se alkaa jo pikkuhiljaa kiristään.. :kieh: Sitä kun yrittää sille hienovaraisesti vihjata niin johan sota syttyy! Kai sitä tarttee vaan ottaa ja lähtee itse johonkin hetkeksi tuulettuun, niin saa hän maistaa omaa lääkettään..
No mutta kahden viikon päästä me lähdetään laivalle koko perheen kanssa, niin saa itsekkin vähän arjesta irrottautumista.
Mut nyt lähden tälläytyyn ja teen katoamistempun loppupäiväksi! :wave:

Joillekin muillekin näyttää tulleen kutsu noihin b-hepatiitti ja rotaviirus juttuihin... Meillä täällä tosiaan ainoastaan neuvolassa ohjattiin pyytämään resepti lääkäriltä mikäli rotavirusrokotteen haluaa. Neuvolan täti sanoi että viime kesästä asti on rokotetta ollut tarjolla ja suurin osa vanhemmista on sen lapselleen otattanut. Kyselin sivuvaikutuksista, niin ripulia kuulemma voi tulla muttei muuta ole havaittu. Ajattelin että annetaan Aadalle rokote ensi torstaina kun mennään neuvolaan. Aiotteko otattaa pikkuisille rokotteen?

Katjuska samoja pillereitä olis tarkotus ruveta popsiin ja toivottavasti ei sen suurempia sivuvaikutuksia tule. Ei huvittas ruveta montaa eri sorttii kokeilemaan... Ja sitten kun ajatuksissa olis että jos se pikkukakkonen joskus saadaan...

Meillä neiti on nyt pari päivää ja yötä syönyt 2-3h välein, liekö "tekee" itselleen lisää evästä... Joinain öinä kun meilläkin jo nukuttiin 5-7h. Että toivottavasti tämä on väliaikaista. Vaunuissa kylläkin uni maistuu, nyttenkin on jo 4h nukkunut.

Olikohan se nyt Mammuli jonka pojasta tuli Joonas Miko Valtteri, kiva nimi, meillä olis pojalle ollu kaavailtuna nimi Valtteri Miko Juhani...

Muutenkin Helmiäiset saaneet kivoja nimiä =)

Neea ja Aada 8vk +3pvä

NeJo pikaseen
Heippa Helmiäiset!!

Katjuska
Mä söin esikon jälkeen noita Cerazetteja ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Niitä kun otti joka päivä suht samaan aikaan niin ei vuotoja ilmaantunu. Mulla nyt ei menkat tullu niiden aikana kertaakaan. Kun sit lopetin ne niin ei menny ku muutama päivä kun alko vuoto. Outoa, mutta nlalekuri sano, että vastaavia tapauksia on ollut. Mulla siis oli menkat esikosta pois 10kk!! Ihanaa aikaa oli. :D Saapa nähdä miten menee nyt. Alotin noi pillerit viime to ja toivon että menkat pysyy taas pois niiden ansiosta...

Ihania nimiä taas mussukat saaneet. :heart:

Hehkutusta täältäkin suunnalta. Neiti vetäs viime yönä huikeat 8½ tuntii unta kuulaan. Nukahti joskus puol kybän aikaan ja heräs ekan kerran vasta kuudelta! :D Harmi, että ite valvoin melkeen kahteentoista kun piti Bondi kattoo. Ois saanu makeet unet kun ois menny samaan aikaan nukkuu ku Netta. Toivottavasti ens yö olis samanlainen. Meillä ei noi vähäiset päivänukkumiset vaikuta yöuniin risaisesti. Tuntuu, että typy nukkuu paremmin yön jos ottaa vaan pikku-unia päivällä.

Yritin päästä meidän omalle palstalle tonne meseen, mutta ei tää rakkine avannu sitä sivua. :kieh: Pitää vissiin mennä yrittää uudelleen, joten :wave: tältä erää. Mukavaa sunnuntai-illan jatketta kaikille.

NeJo ja Netta tasan 7 vkoa :eek: (kyllä toi aika menee nopeesti)

Heipsan keipsan

Täällä aamuvirkkuna ku neiti ei halunnu nukuksiakkaan enää.. \|O (haukotus)

Täällä kaikki oikei n hyvin.. tai no.. viimeks kirjottelin siitä huutelusta.. Cuplatonia ostettii ja autto... nyt ei huuda ku reilu tunnin iltasin :D ei enää muutamaa tuntia.. ja seuraavaks aattelin kokkeilla niitä Rela-tippoja jos helpottas kokonaan.. :)
Tyttö kasvaa silmissä. 27päivä on 2kk neuvola.. :eek: aika menee sit nopsaa.. :eek: koht se menee jo tarhaan \|O :D mut viimeks 1kk neuvolassa neiti oli 52cm ja 3.945kg..

Ristiäiset pidetään vasta 19.5 koska tuleva sylikummi on viimesillään ja mie en tahro et se rupee synnyttään kesken ristiäisten.. :whistle: :D

En muista oonko tääl pinossa/odotuspuolella kertonu isästäni joka laitto muhun välit poikki ku kerroin et oon raskaana.. no nyt on asiat toisin.. :) Kävimme eilen näyttämässä tyttöä hänelle ja hän oli aivan myyty :heart: Isäni tulee jopa ristiäisiin... Pyyteli anteeksi tyhmiä sanojaan mitä tullut sanottua jne.. :) iso kivi vierähti kyllä mun sydämeltä eilen.. :)

joo.. Torstaina ois jälkitarkastus ja mua jännittää se niin pirusti..
Vaikka me ollaan käytetty kumia ja tietääkseni yksikään ei oo menny rikki.. ni silti sellanen olo et mä oon taas paksuna.. noh.. kauheeta pirujen seinälle maalaamista , mut.. silti.. argh.. ahistaa.. ois jo torstai.. mut jooh..

Kertokaas kumin tilalle joku hyvä ehkäisyjuttu.. :whistle: :D minipillerit? laastari?

Elina.. :)

ainii.. vaihdoin siis Kinderistä takas ElinaJóhannaan.. :D <br><br>

Ihan ekaksi valituksia a la Helmiäinen :kieh:

Menkat alkoi :headwall:

Ilanalla silmätulehdus :\|

Pelkään ihan sairaasti kätkytkuolemaa. Tyttö kun muuten nukkuisi hyvin ja jo asiallisilla syöttöväleillä, niin minä heräilen vähänväliä kokeilemaan, että hengittääkö. :'(

Tulipas hienot kappalejaot :D

Muuten kaikki hyvin. Ilana hymyilee niin ihanasti ja juttelee. On itseensä ja elämäänsä tyytyväinen neiti.

Olen nähnyt jo viisi kertaa unta, että olen raskaana ja odotan viidettä. :eek:

tolnaato näköjään! :ashamed: sorry!

katjuska mäkin vaihdoin jossain vaiheessa toisiin pillereihin. mutta näin yleensä ei mulla ole minkäänlaiset pillerit vaikuttaneet raskaaksi tuloon. muutamia kuukausia niin on tullut plussaa testiin! :D

kivoja nimiä taas vauvoille annettu! =) vielä en ole samaan nimeen törmännyt mikä meidän tytölle tulee.

RÄ ja tänttärä 6vk

tiipeli
Tämä mamma lähtee kohta uimaan! :D Alkoi nimittäin tehokuuri painonpudottamiseen...ainakin täksi viikoksi (mieluummin pitempäänkin, mutta saa nähä miten käy kun on ristiäisherkut pöydässä...). Täytyisi mahtua vanhoihin vaatteisiin ristiäisissä ja mahamakkarat on aikast roisit! Mites muuten, juttelitte jossain vaiheessa vatsaa litistävistä sukkahousuista. Toimiiko ne oikeasti?? Entä miten käy siinä kohdassa, kun sukkahousut loppuu? Pullahtaako ne läskit siitä?? :LOL: Entä paljon semmoset maksaa? Mä inhoon sukkahousuja yli kaiken, mutta jos ne auttais mahtumaan noihin retkuihin, niin mikä etten testaisi. Jos ei kalliit ole.

Meillä vauva nukkuu edelleen hyvin :) Ihan koko yötä ei tosin ole enää nukkunut, mutta semmoset 5-7h on eka pätkä. Eli jos nousisi itse aikaisin, niin sitten voisi sanoa, että nukkui koko yön putkeen, mutta mä oon nukkunu viime päivinä johki kymppiin saakka :ashamed:

Mun pitäs kai kans varata jossain vaiheessa aika jälkitarkatukseen. Ja jossain vaiheessa pitäs kai ton isännä kans jutella ehkäsystäkin. Mä oon ollut ennen sitä mieltä, etten halua mitään hormoneja popsia, mutta toisaalta...ei kumikaan oo kiva ja vaikka lisää lapsia haluankin, niin en ihan vielä. Ensin opinnot loppuun ja töihin. Sitten on tervetullut perheenlisäys! (saa parempaa ä-rahaa kun on ensin töissä :D ja saa sen työurankin alkuun...kohtahan sitä ollaan jo eläkeiässä eikä juuri mitään eläkettä oo kertyny kun vaan opiskelee :headwall: ).

Nyt pakkaamaan uintikamoja ja altaaseen kauhomaan. Päivänjatkeita!

Tervehdys piiitkästä aikaa helmiäiset!

Täällä on ollut vipinää. Järjestänyt isojen siskojen synttärit ja ristiäiset sekä repinyt tapeetit pois ja sitten maalannut 3 huonetta uudelleen ja vaihtanut huonekaluja ja muutenkin sisustanut. Ja aloittanut joka päiväiset kävelyt ja spinningin.

Neiti on aivan ihana, vauvakuume iskee, mutta inhottava raskausaika vie sen kuumeen. Ei itke muuta kuin nälkäänsä eli ei ole juurikaan itkenyt. Nukkuu 10:stä 4:ään ja 10 min syöttö ja sitten jatketaan 9:ään, joskus toinen syöttö 7:ltä. Isabella on kasvanut hyvin, 6kg ja 60cm 2kk:den iässä.

Kaikille hyviä vointeja ja vauvantuoksuista kevättä!

Anouk ja Izzie<br><br>

:wave: Moikkelis!

Tänään vietimme ristiäisiä ja pienen peikkiksen nimeksi tuli:
Jadelia Rania :heart:
En oo yhtään syöny mittään ikinä lainkaan... :x :x :x kauheasti jäi kaikkia herkkuja...täytyy kutsua puoli kylää syömään että pääsee eroon noista! :D
pappiakin nauratti tämä meidän peikkorinsessan pehko_On ihan musta ja menee kokonaan pystärille tukka...siis irokeesin malliin ja on vielä pitkäkin... :LOL:

Huomenna meillä meno oyksiin keskimmäisen tytsyn sairaalajaksolle jota kestää sit useampi päivä.Miehellä juuri yövuoro joten tiedossa "hauska" reissu kun voi kuvitella että toista väsyttää.. :\|
Tytölle laitetaan luultavasti sit keskiv. kipsi jalkaan joten mulla onkin sitten tekemistä monen monituista viikkoa kun kannan vauvaa ja 17kg tyttöä :)
Vauva on vielä sylissä viihtyvää sorttia :D
Hirvittää välillä mistä revin aikaa ja voimia mutta eiköhän se siitä...pääsisi vaan ulkona käymään kun se on minulle yhdenlainen henkireikä...

jaahas...tämä muori lähtee mahansa kanssa möllöttämään sängyn pohjalle et jaksaa huomenna...

:wave: Moikka!!

Huomenta helmiäiset!
Hienoja nimiä olette antaneet!
Meillä nukutaan vaihtelevasti päivällä.Toisinaan nukkuu yhdet pitkät unet 2-4t taikka sitten 15min-30min pätkiä ja tissi suussa mielummin.Yöt vieressä ja 2-3 syötöllä.Nykyisin heräilee onneksi lähempänä puol 8.
Kaikille pikku-potilaille parantavaa tuulahdusta.
Kaikille oikein paljon jaksamisia ja voimia :hug:
Nyt tarvinnee lähteä kauppaan :wave:
sai73 ja poitsu 2kk+

Nostetaanpas vähän meittiä ylöspäin...

Taas ihana aurinkoinen päivä, mutta toi ainainen tuuleminen alkaa jo rasittaa... Ei oikein tahdo uskaltaa pitää pikkuneitiä niin kauaa ulkona kun nukkuu, vaikkei vaunuihin kait kovin tuule... mutta silti olen tuonut vaunut aina sisätiloihin ja avannut neidin vaatteita niin jatkaa uniaan sisällä...
Eilen sain haravoitua jopa 1/2 pihaa, mutta ei tänään ainakaan tarvi kuvitella raahautuvansa haravan varteen kun ei oo sitten kiva jos lehdet alkaa lentelee jo haravoidulle alueelle. Nyt kun niihin ei koske niin pysyvät kutakuinkin paikoillaan...

Meillä neiti edelleen syö yölläkin 3-4h välein, vaikka välillä nukkui yöllä 6-7h, niin on näköjään palattu takaisin entiseen... luulinpa jo että alkaapa olla helppoja öitä... Onneksi yöllä syö aika nopeasti ja sitten nukkuu... kun päivällä ja illalla oikein nautiskelee ja syöminen kestää... Mutta ihanaa on kun neiti aina vaan jaksaa enemmän hymyillä ja jutella... ja kyllä vauva osaa sitten olla pehmeä ja tuoksua hyvältä...

Se on :wave:

Heipsis!

Käväistiin tänään Aten kanssa neuvolalääkärillä ekaa kertaa. Kaikki oli ihan hyvin. Poika vielä innostu repimään tutkimuspydän päällä olleen suojapaperin riekaleiksi. Lääkäri vaan tuumas, että onpa hyvä tarttumaote =)

Itselle sen sijaan on tosi vaikeeta saada jälkitarkastusaikaa. Yks lääkäri yritti sopivaa aikaa ettiä monelta eri lääkäriltä, mutta eka aika mikä oli vapaana oli vasta joskus toukokuulla. Sinä päivänä tulee just kuluneeks se 12 viikkoa synnytyksestä, eli pitäs sit samantien kiikuttaa paprut KELAan.

Jaahas, taas syötön paikka, yks jo huutelee sitterissään :wave:

Jutta harmaana
Hellurei!
Laitoin juuri omppupiirakan :p uuniin ja nyt näyttääpi olevan hyvä hetki tulla pikaseen kirjottaan kuulumisia. Jäbä on ulkona nukkumassa.. Ja isommat näyttää olevan kohtalaisen rauhallisesti.
Ei meilläkään nukuta yöllä kunnon unia.. 1-3h putkeen ja sen kyllä huomaa, mutta eiköhän tämä tästä.. Parin vuoden päästä saan nukkua viikonloppuisin vähän pidempään kun lapset osaavat laittaa aamupalansa itse! :D Mutta kamalaa ! tänään se iski. Tajusin että kun täytän 30 niin minulla on jo 2 kouluikäistä lasta!! :eek: Eipä tullut mieleen sillon kun ensimmäistä alkoi odottamaan, että sitä saattaa olla 40 vuotiaana jo mummo. :whistle: Noh, onneksi siihen menee vielä aikaa ja tässä saa nauttia vauvantuoksuisesta arjesta.
Milanalle iso voima :hug: Ei ole helppoa noiden pelkojen kanssa!! Itsekkin välillä tarkistelen öisin vauvaa jos on nukkunut pidempään..
Kukas siitä rotarokotteesta kyselikään? No minä sen haluaisin, mutta mies oli sitä mieltä että liian kallis.. Saapi nyt nähdä saanko hänet ylipuhuttua siihen mukaan. Onhan se ihan kamala tauti! Meillä likka sairasti sen ja ei kaukaa menty ettei joduttu sairaalaan lähtemään. :/ Ja jos tuollainen pieni vauva sen saa, niin vaihtoehtoja ei taida olla!
Minäkin olen täälä kauhukuvia maalaillut seinille uudesta mahdollisesta raskaudesta.. Miehellä kun on niin pirun lisääntymisvimmaisia sukusoluja että okein hirvittää.. ;)
Mutta nyt lapset kutsuu joten :wave:
Jutta ja Jönde

Rotarokotteesta oli puhetta...me ostetaan se. Jos se sitten jotain auttaa kun kuulemma ei se aina estä, etteikö ripulitauti voisi silti tulla. Pelottaa jo valmiiksi, että tyttö saa vesirokon kun pojan muskarissa on sitä liikkeellä. Katellaan nyt tuleeko pojalle. Ei kai vesirokosta ole parikuiselle mitään kummempaa haittaa? Hyvähän se on pienenä sairastaa, mut ei ihan näin pienenä.

Mulla piti olla jälkitarkastus tänään, mut lääkäri on kipeänä ja ajan sain vasta toukokuulle. No samapa tuo.

Kohta pitäis lähteä hakemaan kaiverrettua lusikkaa ja kehystä citystä.

Tyttö heräsi jo kuuden maissa ja välillä jatkaa unia tuonne kasiin asti, mut nyt ei. No nukkuu nyt, mut mä en enää viittiny mennä nukkumaan. Mies ja poikakin nukkuu vielä.

Päivänjatkoja kaikille =)

CG&Erin

Helou!

Mitähän tässä piti kirjotella. Hmm...

Meille varattiin ekalla neuvolakäynnillä se jälkitarkastusaika(tai terkka oli tainnu varata sen jo aikasemmin). Mulla se oli 29.3 ja siellä kaikki oli hyvin. Repeämistä ei ollu tietookaa. Tosin niitä ei kyl tullu ku muutaman tikin verran. Muutoinki kaikki oli ok. Ehkäsystä kyseli ja ehotteli ettei kierukkaa jos on lapsihaaveita lähiaikoina parin vuoden sisään. Ja onhan niitä ;) . Ollaan aateltu koko katras tehä samaan syssyyn, ni on sit toisilleenki seuraa. Ja keräis tässä samaan pottiin kaikki univelat:)

Sit siitä rokotteesta.Me aateltiin se ottaa. Tai eilen oli neuvolaläkäri ja siltä piti pyytää resepti, mut yllätysyllätys unohettiin ees keskustella asiasta. Onneks sen sai viel ku soitin sinne. Lääkärissä oli kaikki hyvin. Kuukaudesa oli painoo tullu reilu 600g, pituutta 1,5cm ja py 1,5cm. Käyrät on vielä hakusessa, mut ei kuulemma hätää. En kuitenkaan aijo luopua siitä vajaasta kahesta desistä korviketta. Siitä ku on tullu osa meijän päiväjärkkää =)

Neea on kyl hirmu kiltti. Yöllä herättää kerran syömään ja sit aamulla kuuden-kasin aikaa haluaa seurustella ja nukkuu sit 11. Sen jälkeen lähetään ulos ja siel Neea on alkanu nukkkuu älyttömän hyvin. Ei muuta voi sanoo ku helpolla tässä pääsee. Voimia täytyy lähettää teille joilla on raskasta. Mullaki varmaan on sit seuraavat hyvin vaikeita, ku olis enemmän hoidettavia :LOL:

Sylissä Neea kyl viihtyis tosi hyvin ja kantoliina/-reppu on siihen oiva apu.

Mut eipä taas muuta. Oon lähössä kaverin kans lenkille.

Ihania nimiä on lapsukaiset saanu.

Minttis ja Neea(8vk3pv)

Meillä huudettiin eilen 10 tuntii putkeen \|O Arvatkaa vaan tuliko lohduton olo kun mikään ei auttanut ja lopulta ei enää ukon kanssa ees erotettu itkujen sävyjä...välillä vaan sit kokeiltiin, että oisko nyt nälkä :/ Viiden minuutin pikku taukoja oli välissä, mutta muuten ei kyllä nukkunut yhtään...onneks sitte yöllä nukku paremmin kun illalla sai kakattua lopulta...maha oli ihan normaali, mutta ei vaan tullu ku ilmaa ulos ja illalla sitte vasta nuo kakat :/

kyl oltiin ukon kanssa molemmat ihan tööt :$

no joskos tää päivä ois taas erilainen...kivoja nimiä teidän pikkuiset on taas saaneet :heart:

mutta nyt syöttämään :wave:

Hui Katjuska.. :eek: Toihan kuulostaa jo pelottavalta!! Kuinka usein teidän pikkunen pitää tollasia huutoputkia?? Oletteko käynyt lääkärillä? Paljon voimia ja iso :hug:
Minä varmaan juoksisin kaikki paikat läpeensä että saisin vaavin lopetamaan itkun.. Mulla tulee niin lohduton olo jos hän joutuu hetken huutamaan kun en kerkiä ottamaan syliin ja lohduttamaan. :/
Heh.. Tulikin mieleeni, että kuinka moni tunnustaa olevansa kanaemo? Minä joudun näin tekemään.. :D Tajusin sen vasta eilen että oireet täsmäävät täysin. :LOL:
Mutta nyt tarvii mennä taas. :wave:
Jutta ja Jönssi

Katjuska :hug: eipä kuullosta kivalta,mutta jaksuja paljon.
Minttis nauti helposta vauvasta =)
Meillä nukuttiin 4h omassa sängyssä viime yönä ja hetken aikaa vielä syötön jälkeenkin.Nyt ei ole tuttina oneksi tarvinnut olla.
Pikku silla eri rytmit.Tyttö nukahti ja poitsu tissillä nukkui äsken reilu 2h.
Nyt juomaan kahvia,jotta jaksaa loppu päivän :wave:
Mittukissalle jaksamisia :hug:

Katjuskalle :hug: kuulostaa hurjalta, jaksuja vaan kovasti sinne

Meillä on nyt kahtena iltana käynyt niin että äippä on joutunut olemaan tuttina... kun muuten on neiti itkenyt lohduttomana ja tutti ei ole alkuunkaan kelvannut... alkoi jo eilen mietityttämään että riittääkö maito, mutta kait se riittää kun neiti tuntuu muulloin saavan riittävästi, en tiedä mikä sitten iltaisin on, tahtoo vissiin vaan olla mamman läheisyydessä. Huomenna mennään neuvolaan niin näkee paljonko on viikossa tullut painoa (viime viikolla sen lääkärin takia punnittiin)

Kyllä täytyy sanoa Milana että täälläkin tulee pohdittua aina välillä kätkytkuolemaa ja neitiä tuijoteltua, pelottava ajatus... mutta ei sille mitään voi että kaikenlaista tulee mietittyä

Olikos se Minttis kun puheli seuraavista lapsista... olen kans ajatellu että jos luoja suo niin lapsille tulisi pieni ikäero... mutta kait se on ton sektion takia odotettava ainakin se vuosi... äkkiähän se vuosi menee ja sitten saa uusi vauva tulla :) Jospa tulisi nopeammin kuin tämä ensimmäinen...
Olen tehnyt sen neulatestin ja joka kerta se näyttää samaa (taikauskoinenko...) eli kolmea lasta ja kun siihen kuulemma lasketaan keskenmenokin mukaan niin yksi vauva sen mukaan tulisi vielä
=)

Tässä on jännätty ja seurattu pikkuneidin silmien väriä kun itselläni on ruskeat silmät ja miehellä siniharmaat että kumpaan neiti tulee... kovin on tummanharmaat silmät tällä hetkellä ja välillä näyttävät jo ihan ruskeilta jossain valossa. Vaikka kolmen kuukauden iässähän ne vasta voivat alkaa muuttumaan... Itselläni oli kuulemma muuttunut niin että oli aina tullut "rengas" kerrallaan ruskeaa, aika jännää...

Mutta sellasta taas :wave:

Neea ja Aada 8vk ja 6pvä

Hellou Helmukat!

Katjuskalle voima :hug: . Kuulostaa aika hurjalta ajalta toi 10 h huutaminen. Ite ahdistun jo 15 min huutamisen jälkeen niin mikä olotila oiskaan jos huutais 10 h!! :eek: Jaksuja teille molemmille pikkumiehen kanssa.

Meillä olis huomenna Netan kanssa se lonkkien kontrolli sairaalassa. Vähän jänskättää, että onko ne nyt ok. Toivottavasti. Ei oo mukavaa jos saa sen lonkkalastan. :(

Joku kysy siitä rotarokotteesta. Me ei sitä oteta. Täytyy toivoo, että kummatkin tytöt säästyy moiselta taudilta. Nean kanssa oltiin siinä tutkimusryhmässä. Vielä en tiedä saiko lumelääkettä vai ihan aitoa tavaraa. Pitäis tulla tieto vuoden sisällä.

Muistin just, et se jälkitarkastustodistus pitäis kiikuttaa Kelaan. Mihinköhän mä oon sen jemmannu...?? :ashamed: Täytyy vissiin lähtee ettii, jos sen huomenna veis kun siellä suunnalla tulee liikuttuu.

Mutta hauskaa päivänjatketta kaikille ja jaksuja itse kullekkin vauva-arkeen. :hug:

NeJo ja Netta 7vkoa 3pvää

Iltaa!

Voimia Katjuskalle, toivottavasti ei pieni enää niin kauan itkisi.

Lääkäri tänään soitti, kun se oli yrittäny saada mulle aikastettua sen jälkitarkastuksen. Mutta ei onnannu, eka vapaa oli just sillon, kun on kulunu se 12 vk synnytyksestä. Toivottavasti kelpaa nyt sit KELAlle.

Olipas ihana ilma aamulla, käytiin mukavalla lenkillä.

Nyt pyykkivuoren kimppuun :headwall:

Huomenta =)
Eilen postissa tuli 2+ lehti ja sitä kun selasin :eek: Miten nykyään kukaan osaa kasvattaa lapsiaan,kun kaikki laitetaan muokaten ns joka vuosi eri tavalla.Lähinnä nuo kiinteiden aloitus ym vauvan hoito.
Esikosen aikana kiinteät aloiteltiin 3kk iässä ja kakkonen pari vuotta myöhemmin niin aloitusta 4kk ja siinä välissä kun sain kolmosen perään kuulutettiin 6kk täysimetystä.
Neea:meillä vähän sama tilanne.Mulla myös ruskeat ja miehellä siniset.Tytölle jäi siniset ja katotan miten poitsun käy.Nyt on todella tummat,joten aika näyttää muuttuuko ruskeaksi.
Mama73:mites teillä voidaan?
Viime yö meni huonosti ja heräs aikasin silti.Huoh!väsyttää.
Mukavaa auringoista päivää kaikille!

pikaiseen taas mummolasta.. :hug: ja jaksamisia kaikille, mekin ollaan täällä ihan väsyneitä, esikko 1v10kk on 3päivää ollut vatsataudissa (oksennus-kuume-ripuli) ja näytti jo pahalta kun ei nesteet mennyt/pysynyt sisällä, mutta tänään on jo parempi. Vielä jännittää että pysyykö Topi terveenä, kai imetys sen verran suojaa. Sama tauti on vienyt kuulemma kerhosta yhden vauvan tiputukseen ja pari muutakin huonossa kunnossa. Nyt mietin Topille sitä rotavirusrokotetta. :/

Niin tosiaan pojasta tuli Toivo Samuli, eli Topi ystävien kesken. :)

En ehdi nyt sen kummemmin kommentoida, sitten paremmalla ajalla!

Jutta harmaana
Iltapäivää!
Kyllä sitä taitaa joutua avaamaan viikonloppuna grillikauden kun on niin hienoa ilmaa luvattu! B)
Meillä taitaa Rasmus tulla kipeäksi, kun nenä on tukkoinen ja poikaa harmittaa koko ajan.. Sylissä vaan olisi.. Mies on töissä, joten saas nähdä mitä ilta tuo tullessaan. :whistle:
Kuinkas moni muuten joutuu käyttään vielä liivinsuojuksia? Mä olen nyt varovasti (siis tummien paitojen kanssa) koittanut olla tämän viikon ilman.. Välillä vähän valskaa syöttäessä, mutta ei enään pahasti.
Tuo pipariksen tytön ? tauti kuulostaa pahalle. Toivottavasti ei tartu vauvaan!
Mutta nyt lopettelen tältäerää.. Yhdellä kädellä on niin vaikea kirjottaa! :wave:
Jutta ja Rasmus 2kk 1pvä

Ilanalla epäillään maitoallergiaa :(

Atooppinen iho on ollut koko ajan, mutta nyt maanantaina nousi kamala nokkosrokko koko kehoon. Neuvolalääkäri käski rasvaamaan perusvoiteella ja Hydrokortisonilla kaksi kertaa vrk:ssa. Tänään otettiin verikokeet, ja toukokuun 3. päivä on neuvola ja lääkärin vastaanotto.

Lukalla lastenpolille aika 20.4, selvitellään sen kohdalla astma- ja allergiajuttuja...

Yhteistyössä