HELMIÄISET 2007


Hei!!!

Joonaksella oli eilen EI NUKUTA päivä... :\| Yhden tunnin pätkän nukkui ja sit semmosia onnettomia torkkuja... Nukahti syliin ja sit kun vein omaan sänkyyn taikka vaunuihin niin alko huuto... Mut sit nukahti yöunille klo 22 ja söi 3 aikaan ja sit kuudelta. Illalla ei tankannut paljo mitään yötä varten...

Tänään se on nyt nukkunut 10-12.30 ja sit 1-2... Nyt se makoilee tossa vieressä vaunuissa... Alkaa olla jotain vailla... Pitää koittaa, jos se vaikka söis ja sit taas nukkuis...

Ite juon täs samalla päiväkahvia... Alotin tänään laskeen noita painonvartijapisteitä, jos vaikka sais näitä kiloja joskus pois. Imetyksestähän saa sen 10p lisää siihen omaan summaan. Mulla nyt 32p. Vieläkin itellä jäljellä näitä kiloja semmonen 8-9kg.

Mutta nyt pitää ottaa tuo Joonas tuolta tisulle... Päivänjatkoja!!!

Mammuli ja Joonas 7vkoa ja 2pvä

 
Milana toivottavasti typyllä ei maitoallergiaa olisi. Se ois aika kurja juttu. :( Voimia teille :hug:

Saiko se ihmetteli noita alati muuttuvia suosituksia lasten hoidosta?
Mä alotin esikon kanssa kiinteiden maistelun jo 3kk kun ei maitoa enää riittänyt. Netan kanssa alotan sitten kun ei maito enää nälkää pidä. Kattelin tossa noita vastikkeita niin Semperillä on kahta eri vastiketta; 0kk -> ja sitten 4kk->. Taidan kokeilla tota 4kk vastiketta sitten kunhan ikää on sen verran. Onko se sit jotenki vahvempaa kun ei saa aikasemmin antaa...??Jos vaikka Netan kanssa alottelis noita kiinteitä vasta 4-5kk niinkuin "ohjeet" sanoo. ;)

Meillä oli tänään se lonkkakontrolli ja eipä toi vasen lonkka vielä kunnossa ollut. Ei ole enää niin löysä kuin vastasyntyneenä, mutta loivuutta oli havaittavissa siinä lonkkakupissa. Saatiin uus lähete elokuulle ultraan. Kontrolloivat se uudestaan. Toivottavasti olis sitten jo ok. Kirurgi kyllä sano, että nää vaivat yleensä paranee itsestään. Toivotaan niin. :\|

Kaikille pikku kipulaisille parantavia tuulahduksia ja vanhemmille voimia hoitamiseen.

Taidan mennä hetkeks lepäilee kun esikko on mummulassa ja kuopus vetää unta.


:wave:

NeJo ja Netta 7vkoa 4pvää
 
Sai se on sitten teilläkin jännää muuttuuko silmien väri =) Ennen aina sanottiin että ruskea väri on dominoiva, mutta ei se sitten vissiin ookaan ihan niin. Meitäkin sisaruksia on neljä ja ainoastaan meikäläisellä on ruskeat silmät.. No aika näyttää kuinka käy Aadan suhteen...

Nyt on sitten ensimmäinen rotavirusrokote annettu ja jännään ja toivon ettei tule mitään sivuoireita. Kasvanut oli neiti taas viikon aikana, nyt painaa jo 5190g ja pituutta 58cm.

Milana toivottavasti pikkuneidillä ei ole maitoallergiaa

Toivottavasti NeJo pikkuisen lonkka tulee kuntoon

Jutta minun ei ole tarvinnut koko aikana käyttää liivinsuojuksia, ainoastaan muutaman kerran on rintamus tullut paidasta märäksi... Ja joskus toinen rinta vuotaa imetyksen aikana...

Tosiaan Mamasta ei ole kuulunut mitään vähään aikaan, toivottavasti pikkuneidillä ei ole enää ollut hengityskatkoksia

Jaksuja ja :hug: kaikille

Neea ja Aada tasan 9vkoa
 
:wave: heips pikaseen!

Miten muilla vauvat kannattelee päätä?Meillä Jadelia pitää tosi paljon itse päätänsä vaikka yritän tukea vielä...sit mahallaan ollessa on pari kertaa kääntynyt kai vahingossa selälleen...pää on tosi tiitterästi aina pystyssä...

Jaksamisia teille vaativien vauvojen kanssa :hug: täällä myös toisinaan päiviä että sylissä ja rattaissa eestaas nukkuu jos nukkuu...
 
hello.

Huh kun on menny aikaa kun viimeksi kirjotellu :/ Tuntuu että päivät vaan hujahtaa ohi.

Peppi on sellasessa rrokotetutkimuksessa missä annetaan rota- ja aivokalvontulehdusrokotukset. Olin tosi tyytyväinen kun tuli kutsu siihen tutkimukseen koska olisin joka tapauksessa ottanut pepille sen rota-rokotuksen. Oli niin kamala meinaan se rota kun esikolla oli, oltiin sairaalassa tiputuksessa jne.

Onk muiden vauvoilla karstaa päässä? Pepillä on aika kerros, oon sitä rapsutellu harjalla ja pessy pari kertaa saipualla ni on lähtenny jonkin verran...

Mulla on aivan kamalat menkat :headwall: Alotin minipillerit 2 viikkoa sitten, ja menkathan heti melkeen pamahti päälle. Nyt on 7.päivä ja vuotaa niin että perhana... :( On pari viime päivää huimannu taas ihan pirusti, liekö alhanen hb tai verenpaine... Toivotaan että tää kohta loppuu!!

Mutta kaikille aurinkoisia kevätpäiviä ja voimia yövalvomisiin!
 
murmeli harmaana
liisuojuksista... täällä ei pärjätä yhtään ilman, tänäänkin olen saanut vaihtaa 3 kertaa kun ovat aivan litimärkiä. Enää ei kuitenkaan tarvitse käyttää imetyksen aikana maidonkerääjää... kk sitten saattoi imetyksen aikana tihkua toisesta rinnasta jopa 20 mm.

Poitsu kannattelee päätä vatsallaan todella hyvin ja puolen kymmentä kertaa on käännähtänyt vatsalta sellee (vahingossa kai). Tänään alkoi puskemaan oikeaa kättä suoraksi vatsallaan maaten ja kovasti sätkii jaloillaa, joten liikkeelle kai olisi kova hinku.
 
Hei vaan!

Yöunista. Meillä tyttö käy yöunille klo 22-23 imetyksen jälkeen ja herää yöllä syömään (tai oikeastaan aamulla ;) ) klo 5, sitten jatkaa taas unia, heräten syömään klo 8-9. Itselläni on ihanan levännyt olo, kun taas esikoisen aikaan olin aina ihan väsy. On ne vauvat kieltämättä niin erilaisia. Siis saman perheen vauvatkin, saati sitten noin niiku laajemmin tarkasteltuna :heart: Mut on ne kyllä kaikki sulosiakin :heart: ja ne omat tietty niitä kaikkein sulosimpia ;)

Piparix oli saanu pojalleen nimen ja siitä piti kommentoida sen verran, et jos mein pikkukakkonen olis ollu poika ni siitä olis tullu Toivo Viljami , isoveikka ku on Onni Valtteri. Mie halusin lapsille nimen joka merkitsee "jotain", siis jonku tunnenimen tms. ja jotenki esikoiselle sattui toi nimi muutenki ku voi kaneli korvapuustiin.. Muuta nimeä ei olis voinu kuvitellakaan. Toivo (meilläkin olis ollu tuttavallisesti ja arkikäytössä Topi) olis ollu selkee jatkumo.. Ja kolmas olis voinu sit olla vaikkapa Usko ;) Juu tytölle mietin ja tuohon skaalaan menevää nimeä mut eipä ole paljoakaan valinnanvaraa: Rauha, Lempi ja Hellä...

Katjuskalla tuntuu olevan aika rankkaa pojan kanssa. Meillä on onneks vaan silloin tällöin typykällä mahakipuja ja ne tulevat liiasta maidon ahmimisesta :\| Täytyy olla vaan tyytyväinen ettei sen enempiä itkuja ole. 2 kuukauden iässä vauvat ovat kuulemma itkuisimmillaan.

Viikon päästä lauantaina olis meilläki ristiäiset, mitään muuta en toivokaan ku et ne olis ohi. Paitsi et sit meillä alkaa se rotinakierros ku sukulaiset alkavat tulla morjestaa suvun tällä hetkellä toisiks nuorinta tulokasta.. Toi virkaa tekevä titteli on vaihtunu tässä tiuhaan. Viikon kerkes mein typy olee nuorin ku pikku serkun perhe sai perheenlisäystä ja reilu pari viikkoa ennen mein vauvan syntymää toinen pikku serkku (tän toisen pikkuserkun sisko) sai vauvan. Ja sit miun siskon vauva syrjäyttää taas sen ihan näillä näppäimillä :whistle: Että mein suvussa on lisäännytty ahkerasti :D

Eipä tässä muuta, pitää vielä hetki surffata ja sitten huilaamaan. Kerranki sais nukkua aamulla pitkään ku esikoinen simahti illalla mummille ja papalle, ni ei oo aamulla kukaan heräilemässä ennen seitsemää..

T. Himohiiri&Helmi-tyttönen, tänään tasan 7 viikkoa :heart:

Siis jestas tota ajankulkua.. Tuntuu et synnytyksestä on menny jo ikuisuus ja silti siitä ei oo menny ton pitempää, tuntuu et siit olis menny vähintäänki puol vuotta ja jotenki hassusti tuntuu et tyttöki olis ollu tossa vieressä aina ja sit toisaalta se on viel nuori mut toisaalta JO 7 viikkoa, et kyl tuo aika on tosi ihmeellinen käsite :whistle:
 

Piti eilen käyttää Ilsku päivystyksessä, kun iholle nousi sellaisia kohollaan olevia isoja läiskiä. Hydrokortison-voitelu siis jatkuu, ja nyt lääkäri määräsi Peptidi Tuttelia. Siitä ei nyt vain saa Kelakorvauksia, kun ei ole diagnoosia vielä edes asetettu. Toisaalta nyt tulee se altistuskin tässä samassa vaiheessa tehtyä, ennen seuraavaa neuvolalääkäriä.

Pitää hörppiä kahvia, Ilana söi yöllä taas sen kahden tunnin välein. :headwall: Johtuneeko nyt uudesta maidosta, vai?

On voimat taas koetuksella. Nooh, elämä on.
 
Heissan kaikille!
Punnituksessa käyty ja painoa oli tullut 340g/2 viikossa.Pituutta vain 1cm :(
onko kenelläkään tietoa kilpirauhas ongelmasta?
Sellaista arvoa tarvis todennäköisesti poitsulta ottaa jos tuo pituus kasvu jatkuu noin hitaana.Oma maito on onneksi riittänyt kasvattaan tuota painoa poitsulle.
Milanalle jaksuja ja voimia :hug:
aadaselenako karstasta kyseli.Meillä poitsu on kauttaaltaan ollut kuiva ja päänahka myös,mutta nyt on alkanut päänahka helpottaan.Ahkerasti öljynnyt sitä niin tulosta syntynyt.Ihoakin rasvannut ahkerasti niin ei ihan niin kuiva ole.
Päätä meillä kanatellaan aikasta hyvin.Kova on jutteleen ja hymyileen.eilen itkuisuuta,mutta todennäköisesti johtuu siittä,kun ei ole saanut kakattua.Lattialla viihtyy jumppalelun alla aikasta hyvin.Vieläkö sais tuolla omassa sängyssään vielä nukkuun.2-3 syöttöä yön aikana tulee.Myllertää jo kovin vieressä,että saa varoa.
Jaahas potsu alkaa heräillä on nukkunut parituntia.
Mukavaa päivää kaikille =)
sai73 ja poitsu 2,5kk
 
Helou!

Kuluttelen täs aikaa ku tyttö nukkuu kantorepussa. Herättyään olis tarkotus lähtee vaunuilemaan.

Katjuska Mielettömät voimatuulet sinne suunnalle. Toivottavasti itkut helpottais ja saisit levätä :hug:

Jutta Minkälainen kuvaus sopii kanaemoon? :ashamed: Mä en myöskään pidä kovinkaa usein suojuksia. Niitä kestosuojia sen mitä ulkona liikun. Enpä hirveesti välitä vaik toisinaan on paita märkä, mut harvoin vuotavat. Jos imetän, ni sillon, mut talouspaperilla on hyvä tyrehdyttää vuoto:). Sänky onki sit kivassa kunnossa, ku yöllä en liivejä pidä(helpompi imettää ku ei tartte riisua;)

Neea Mikäs tuo neulatesti on? Mulla näköjään tietämätön päivä :D

Zalmiakki Ootko soittanu kelalle ja kysyny, miten käy? Luulis olevan ymmärtäväisiä, ku eihän se susta johdu.

Sai Itellä ei oo hajuakaa nuista kiinteistä ym. ku on eka lapsi. Aattelin kuitenkin mennä ihan oman tuntemuksen(ja Neean ;) ) ja kattoo koska on niitten aika. Mikähän niihin on perusteluina, ett vaihtuu alati?

Piparix Pikaista paranemista sinne suunnalle. Ihana nimi pojalla. Toivottavasti pikkanen säästyis masutaudilta =)

Milana Voi ku ei olis mitään vakavaa. Toivottavasti Ilana on muuten tyytyväinen, ettei ite kärsi ihottumasta(kutiseeko?). Kaikkee sitä tuleeki eteen. :hug:

MammuliMä kans yritän pisteillä. Just metodilla:terveelliset elämäntavat, eli ruoka terveelliseks ja liikuntaa lisää. Ei siis mitään dieettiä. Ei luulis olevan haittaa. Tuntuu vaan olevan sata kertaa sitkeemmässä ku aikasemmin. Ja kilojaki on eniten pudotettavana. No oon laittanu tavotteeks ett 12.9 olis raskauskilot karissu. Ei siis mikään huima vauhti tartte olla :D

NejoToivottavsti pienen lonkka paranis itelleen. Kurjia tuolaset :(

MinttukissaMeillä ei tytteli oo viel vahingossakaa kääntyny(tai no sohvalla alamäkeen :D . Päätä kyl kannattelee napakasti ja nevolassa sanottuki alusta alkaen ett jäntevä tyttö. Eilen nosti itteensä käsien varaan.

Aadaselena Neealla ei oo karstaa, ett ei siitä oo kokemusta. Voiko sitä ilmestyä miten kauan? Toivottavasti pääsisitte eroon siitä. Onko siitä muuten jotain haittaa vauvalle?

Himohiiri Kylläpäs teil nukutaan hyvin. Ihanaa ku saa levätä kunnolla. Jännitys tiivistyy mikä teijän typyn nimeks tulee, jos ootte ujuttanu siihen tunnelatauksen :D . Teillä on muuten hirmusesti vauvoja suvussa samaan aikaan. Meillä tulee toinen kesällä ja se on tässä suvussa ihme :)

Huoh, siinäpä tärkeimmät. Vieläki tyttö vaan nukkuu =) Omasta navasta sit toisella kertaa :D

Minttis ja Neea (8vk5pv)Uskomatonta miten aika kiitää, vai just toisaalta tuntuu niinku neiti olis ollu jo vuoden masun tällä puolen :D
 
Päivää!!
Meillä ollaan sitten reilusti kipeenä. Likalla oli illalla 39.5 kuumetta ja kova yskä, vaavilla oli 38 kuumetta ja nuha ja minä olen muuten vaan nuhassa ja aivastelen koko ajan.. Noh, parempi näin kun sitten kun pitäis sinne laivalle lähteä rilluttelemaan!! :)
Mulla toi laihdutus meni eilen vähän takapakkia kun jouduin syömään himooni melkein levyllisen suklaata. :ashamed: Iski vaan kamala himo.. Tein kyllä ahkerasti siinä lomassa pitkin päivää vatsoja ja kyykkyjä että kuluttaisin sitä vähän samalla. :whistle: Kukas oli asettanut päivämäärän raskauskiloillensa? Mun päivämääräni oli 1.6. eli kiirusta pitää. Ja pakko tunnustaa että en ole ikinä ennen joutunut laihduttamaan joten on iso haaste mulle! :D
En oikein tiä mikä mua vaivaa. Päässä pyörii kokoajan, tuntuu että huimaa, ei väsytä mut silmät on ihan "täynnä hiekkaa". Jälkitarkastuksessa hb oli 138, eli ei johdu siitäkään.
Mutta nyt tarttee nousta tästä jaarittelemasta ja mennä hommiin! :wave:
Jutta ja Jönssi

Muox. Kerron ne kanaemo-oireet myöhemmin<br><br>
 
ei kannata huolestua minttis
Koskahan tää unohtelu loppuu :ashamed:
Piparix voimia ja jaksuja :hug: ,hieno nimi pojalla =)
Jutta:liivin suojat ahekrassa käytössä.
kaikille mukavaa viikonloppua =)
Kaikille paljon jaksuja ja voimia :hug:
 
tiipeli
Jutta: en oo asettanut kiloille päivämäärää, mut hyvähän se olis jos ne pian häviäisivät. Mut en usko, et kaikista pääsen eroon ennen kuin täysin lopetan imettämisen (eli noin vuoden kuluttua, jos kaikki menee hyvin). Mäkään en oo ikinä joutunu laihduttamaan ja itsehillintä herkkujen suhteen on lähes olematon!! Nyt pitäis vielä laihduttaa esikoisesta kertyneet kilot eli hommaa on kymmenen kilon edestä! On jotenkin vaan niiiin uskomatonta, että mahdun just ja just koon 42 ulkoiluhousuihin, ei edes koko40 mene. Ja ennen olin kokoa 36. :whistle: Kun ei peilin mukaan näytä siltä, että niin suuri olisin mutta kai mä sit vaan oon :ashamed: Muutenkin meinaa tulla pientä kriisinpoikasta, jos omaa kroppaa kattoo...kamalat raskausarvet tuli vatsaan ja tissit roikkuu kamalan suurina vielä. No, tänään oon menossa salille ja uimaan! :)

Liivinsuojuksia joudun käyttämään ja useasti vaihtamaan. Välillä otan imetyksen aikana maidot talteen ja sitähän tulee 20-50ml :eek:

Mun pitäs alkaa eliminoimaan kirjapinoja pöydiltä ja siivoilla muutenkin sunnuntaita varten. Ajattelin matot imuroida, että mies voi tampata ne kohta kun tulee töistä.

[/b]Tolnaato: sun anoppia kaivattas!!! :D Saksittiin eilen esikoisen päätä ja se on aivan kamala!!!! jos se anoppi lsais sen siistiks, kun alkuperäinen on epäsiisti??? ;) (tulikohan tää mustalla koko kirjotus..?? pian näkee)

Heikun keikun!

Tiipeli + Pikkuveli 6vrk
 
Heipsan kaikille ja kiitos kovasti ku ootte olleet hengessä mukana =) Nyt ei Nuutti oo muutamaan päivään sentään huutanu mitenkään ylettömästi...mulle varmaan kolme tuntii päivässä tuntuu jo iha pikku jutulta sen 10 tunnin huudon jälkeen :LOL:

Mutta viime yönä Nuutti päätti sitte palkita vanhempansa kunnon yöunilla...sellaiset 8,5 tunti nukkui putkeen ja me oltiin viiden jälkeen aamusta ukon kanssa että hä :eek: että onko poika tosiaan nukkunut noin kauan yhteen putkeen vai oonko mä unissani syöttäny sitä :whistle: No mut nyt on äiti sitte jaksanu pakkailla viikonlopun reissuun kaikki tarvittavat valmiiks.

Jaksu :hug: kaikille jotka sitä tarvitsevat


mutta juu...tiskit pitäs tiskata eikä ne taida tuolta sillä hävitä että mä koneella istun joten :wave:
 
tiipeli: :LOL: Siitä saisitkin oikein maanvaivan :D Taalasmaan Ullakin jää juoruilussa kakkoseks :whistle:

Tää mamma lähtee viihteelle tänään B) Ei mitään erikoisempaa, kun tuohon paikalliseen pyörähtämään, mut johonkin kuitenkin =)

Neiti on ruennut päivälläkin nukkumaan tosi hyvin, semmoset neljät päiväunet vetää kestoltaan tunnista kolmeen =) Ja on jo pitkiä pätkiä hereillä ja sillon pirtee, hymyilevä ja sätkivä neitokainen :heart: Ei oikein muuta itkekkään kuin nälkää ja väsymystä, on siis melkein kokoajan kuin naantalin aurinko. Ei tarvii ku vähän silmiin vilkaista, niin suunpielet on korvissa :D

Häitä tanssitaan kahden kuukauden päästä, vihkisormukset ostettu ja ne on kaiverruksessa. Ja sit mä päätin otattaa hiustenpidennyksen :D Ihan tässä parin viikon sisällä, jipii :D Mieskään ei vastaan pistänyt, vähän kauhisteli hintaa, mut kun kuuli parturihinnan, niin johan mieli muuttui =) Ammattitaitoinen laittaa (kampaajakoulutus, mut ei työskentele parturissa enää).

tolnaato ja typy 2kk1pvä

Se on muuten perjantai ja 13. päivä :eek:
 
Nejo harmaana
Lauantaita Helmukat!! =)

Voihan vitalis!! Mulla alko menkat tänään ja niin toivoin, että noi pillerit pitäis ne poissa niin ku teki esikon kanssa. :headwall: Taas saa kulkee rätti persiissä ainakin viikon!! :kieh: Mahakin on niin perkuleen kipee!! :kieh: No niin vali vali, mut sitähän meidän helmukoiden pitää tehdä, eiks se niin ollu... ;) :LOL:

Meitin neidillä ei karstaa oo vielä ilmaantunut ja toivottavasti ei tuukkaan. Öljyä oon laittanu kerran ku päänahka hilseili ja harjataan useesti sillä vauvaharjalla päätä. Netta tykkää kovasti siitä. :D

Liivinsuojukset edelleen käytössä vaikka en imetäkkään. Pumppailen kolmesti päivässä ja silti tota maitoa tuppaa valumaan sen verran, että parin pvän välein on pakko vaihtaa suojukset. Kaipa niitä ilmanki pärjäis, mut en vaan osaa olla ilman. No, eipä tässä varmaan kauaa enää tarvii pumppailla kun tuntuu, että toi maidontulo rupee pikkuhiljaa hiipumaan. Onneks oon saanu pakkaseen aika hyvin talteen niin saa neiti äidinmaitoo ainakin osittain sinne puoleen vuoteen asti. Mä sekottelen vastiketta ja omaa maitoo melkeen joka syöttökerralla. Näin meillä väheni iltaitjut ja vatsanväänteet. Rela-tippoja Netta saa kyllä edelleen. En oo uskaltanut vielä lopettaa niitä.

Mutta nyt pitää mennä, kun toi esikko heräs.

:wave: ja aurinkoista lauantai-iltaa kaikille!! :D

NeJo ja Netta huomenna tasan 8vkoa :heart:
 
Heips kaikille pitkästä aikaa taas!

Minä tässä mietin että millä ihmeen ajalla te ehditte noin kauhiast kirjoittelemaan??!! :eek: =) Kun itsellä tuntuu että kaikki aika menee kyllä esikoisen ja anniina vauvan kanssa ja illalla kun saanut molemmat nukkuun niin olen itse niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsy et eikun unta kuulaan vaan.

Viihteelle oli jotkut jo päässeet... Itsekin sitä miettinyt kovasti, mut en vaan vielä ole raaskinut lähteä kun anniina ihan tissi vauva ja pelottaa mikä huuto siitä syntyy jos yks kaks saakin pullosta vastiketta(Pahoja kokemuksia esikoisesta!!!) Vaikka eihän se ole sanottua etteikö huolis pullosta lainkaan.

Minäkin sain tänään hommattua 3 kuukauden kortin salille ja jumppiin, jos nyt alkais kuntoilee tosissaan bailatinon lisäksi :wave:
Kiloja olis jäljellä lähtöpainosta noin 5-6 mut tavoite olis pudottaa 10 kg tahtoo sen alle 60kg taas.

Mut sauna kutsuu... Mukavaa vkl:n jatkoa!!!

Marianne&Anniina :heart:
 
Moikka!

Tyttö nukku viime yönä todella hyvin eli 00.00-5.30 :D Yleensä syö kahden/kolmen aikoihin.

Neea Mulla on itellä ruskeat silmät ja miehellä siniset. Kahdella vanhimmalla siniset silmät. Toivottavasti tälle kolmannelle tulis ruskeat!

Jutta Liivinsuojuksia käytän minäkin edelleen. Aamun olin ilman suojaa ja paidan etumus oli ihan märkä, joten tarpeelliset ovat.

Neiti heräilee...joten :wave:

RÄ ja tänttärä kohta 7vk
 
Heipsis!

Olipas tänä vkl:na ihanat ilmat. On käyty ulkoilemassa sekä aamu-että iltapäivällä. Nykin Atte nukkuu parvekkeella, kun siellä on niin lämmin, oikeastaan ihan kuuma, kun aurinko paistaa siihen niin kauan.

Olipas eilen kamala uutinen, kun oli vauva viety vaunuista. Onneks me asutaan 5. krs niin tänne ei kyl kukaan pääse.

Minttis:Mies oli KELAn sivuilta kattonu, et se 12 vk pitäs olla ok. Lääkäri lupas kans olla yhteyksis sinne, jos rupeevat jotain urputtamaan.

Liivinsuojuksia tulee täälläkin käytettyä. Yhtenä päivänä oli suojuksista huolimatta maito tullu sekä paidan että takin läpi. Yritin sitä huivilla peitellä, mutta eiköhän jotku tainneet huomata, kun niin pitkään kattelivat.

Muuten on kyl tosi v. tunnelmat. Porukat on kehittäneet tosi p tilanteen ja nyt saan sit olla niiden välikätenä. Tulee stressattua ja valvottua yöt sitä miettiessä. Ei oikeen voi kunnolla enää vauvastakaan nauttia kun tota sotkua vaan miettii :( Voisin sinne msn-yhteisöön siitä kirjottaa ja kysyy neuvoja, mut en oo ikinä saanu itteeni sinnekään rekisteröidyksi.
 
Huomenta. En oo taaskaan jaksanu kirjoitella, lukenut kyllä olen. Kaikki on mennyt ihan hyvin täällä. Nyt on alkanu ne kuuluisat 2kk itkut iltaisin aika tarkalleen kuuden maissa illalla. Kestää tosin tunnin verran, ettei mitenkään kamalaa ja kun vaan kantaa sylissä eri asennoissa niin menee ohi. Viihtyykö teidän vauvat sylissä "vauva-asennossa" eli kasvot kohti kattoa? Meillä ei. Olalla viihtyis vaik koko päivän tai sit kasvot kohti lattiaa.

Odottelen tässä, että mahtaako rotarokotteesta ilmaantua mitään oireita. Terkka sanoi, että n.5 päivän päästä rokotteesta saattaa tulla oireita ja joillain ne voi olla aika kamaliakin. Toivottavasti ei tule mitään kamalaa mahakipua.

Mitenkäs te puette vauvelinne vaunuihin kun ulkona paistaa arska ja lämmintä +15 kieppeillä? Mä laitan bodyn+housujen päälle ohuen puuvillahaalarin ja kypärämyssyn. Niin ja ohuet tumput ja sukat. Tuntuu, että siinäkin on liikaa, mut eilen tuntui olevan sopivasti kun nukkui niin hyvin vaunuissa(varjossa). Toi kypärämyssy vaan tahtoo olla miten sattuu tytön päässä kun pää kääntyilee. Eilenkin oli lähes koko ajan silmillä, mut kun ei näyttänyt tyttöä haittaavan niin en kiinnittäny asiaan huomioita.

Mukavaa päivänjatkoa!

CG&Erin 2kk
 
B) Huomenta kaikille!
Ilmat jatukuvat kauniina edelleen.
Poitsun rytmit vaan on vähän eri,kun äiti tykkäis.Yöllä alkanut oleen hereillä :( Kovin on paukuttelut ja yöllä varsinkin tuntuu haittaavan pikkuista.Onneks sai eilen taas kakattua.
Molemmat heräs tänään 6 ja olisin niin mielelläni nukkunut.
Zalmiakki :hug:
No nyt jatkaan aamutoimia.
Mukavaa päivää kaikille =)
sai73 ja poitsu 2,5kk :heart:
 

Ilanalla yöyskää...sitä on ollut jo aika alkuajoista lähtien, mutta pidin sitä ensin maitorohinana ja siitä johtuvana yskimisenä. No nyt se on lisääntynyt ja pahentunut. Iho on siistimpi, johtuuko nyt sit Almiron Peptistä vai Hydrokortisonista...Onneksi Ilskulla torstaina lääkärille aika.

Luka räkii ja röhii taas kiitettävästi. Näinköhän meiltä poistuu marsut ja koira, saa nähdä, minkä tuomion perjantaina lastenpolilta saamme.

Mutta ihana ilma. Sais vaan nyt oikein tarmonpuuskan päälle, miksi sellaiset kiertävät aina minut kaukaa?
 

Yhteistyössä