HELMIÄISET 2007

NeJo pikaseen
Jälkivuoto kesti reilu 4 vkoa. Menkkoja ei ole vielä ollut ja toivottavasti ei vielä ilmaantuiskaan, pitkään aikaan. Esikon syntymän jälkeen meni jotain 10 kk ennen ku tuli. Nekin käynnistin ns. ite. Söin noita Cerazetten pillereitä ja ne estää vissiinkin menkkojen alkamista. Mulla ainakin kävi niin. Kun lopetin ne niin ei menny montaa päivää ku menkat alko. Täytyy popsia niitä nytkin niin pysyy menkat veks. ;)

Taas oli muutama pikkuinen kastettu. Hienot nimet saaneet. Onnittelut näin jälkikäteen kastetuille. :flower:

Nyt neiti alotti sellasen konsertin, että pitää mennä laittaa maitoa lämpenee.

Palailen ku kerkeen. :wave:

NeJo ja Netta 6vkoa 1pvä
 
Himohiiri meillä kanssa neiti on alkanut saamaan tissiraivareita, ei onneksi yleensä kun kerran iltaisin... ensin luulin että johtuu d-vitamiinitipoista, kun aina niitten annon jälkeen tuli raivari... mutta ei se niistä johtunut koska eilen raivari tuli vaikkei tippoja ollut vielä annettu... Tulin siihen tulokseen että johtuiskohan väsymyksestä... muutakaan en keksi...

Ja menkoista ei oo tietookaan, tosin täysimetyksessä on pikkuinen. Se onkin mielenkiintoista kun ne joskus tulevat, että ovatkohan kunnolliset niin kuin aiemmin. Kun niitten kanssa oli ennen raskautta hankaluuksia... (keskenmenon jälkeen tulivat ongelmat) Huomenna on jälkitarkastus, tarttis kait ottaa ehkäisyasiat puheeksi, kun niinhän ne viisaat väittää että imetyksen aikana voi tulla raskaaksi vaikkei menkkoja olisikaan... Ja raskaaksi ei olisi tarkoitus nyt vielä tulla, kun on sektiokin takana...

Ihania nimiä saaneet pienokaiset :flower:

Mitähän muuta piti kirjoittamani... Enpä osaa auttaa Bamsemamma kun tunnen Hesaa huonosti... vaikken niin kovin kaukana asukaan...
Neea ja Aada 7vk ja 4pvää
 
Jälkivuodosta ja menkoista on ollut puhetta. Mulla kesti 5 viikkoa ja menkkoja ei oo onneks vielä näkynyt. Mut veikkaisin, et ei tarvii enää kauaa ootella, viimeks kesti jälkivuoto 4 viikkoa ja menkat alkoi ennen kuin poitsu oli 2kk:tta.

tiipeli kyseli noista nimijutuista. Jos meille ois tullut poika, nimi olisi todennäköisesti ollut Joel Otto Oliver =) Tytöllä hätäkaste nimi oli Juuli Erika, mutta ei ollutkaan niin Juulin näköinen, että unohdettiin se nimi kokonaan.

Huomenna ois typykän neuvola ja lääkäri. Vaikka viime viikolla käytiin 2* neuvolassa tuota napaa näyttelemässä, niin mitään mittoja ei otettu. Eka neuvola oli 1,5 viikon iässä, joten siitä on jo monta viikkoa aikaa. Hyvin ainakin päällepäin näyttää tyttö kasvaneen =) Sit ois mulla samalla jälkitarkastus.

Pitäs joku kiva kakku vääntää viikonlopuksi, pääsiäisen aikaan vietetään esikoisen 2vee synttäreitä =)

tolnaato ja typy 7vkoa
 
Maanantaita kaikille!!

Ajattelin minäkin typyn neuvolakuulumisia tänne laittaa kun kerrankin aikaa hetki...
Eli 27.3 oli paino 6560g(synt. 4480g) ja pituutta tasan 57 cm(synt. 50,5) ja pipo 40 cm(synt. 36 cm) Eli hurrrrrrrrrrrrrjasti on tyttö kasvanut já kyllähän sen tuntee hartioissa ja käsivarsissa, mutta onneksi olen käynyt nyt säännöllisesti hierojalla. Rintamaidolla mennään ja olis neuvolan täti syöttömäärään puuttunut jos korviketta olisin antanut, mutta rintamaitoa saa syödä niin paljon kun tahtoo =)

Toivottavasti ei ne kuukautiset alkais vielä täälläkään vähään aikaan...esikon kanssa ne alkoi heti kun jälkivuoto loppui.

Mutta nyt vaatteen vaihtoon ja bailatinoon hikoileen ja lanteita heiluttaan :wave:

marianne78 & Anniina
 
Heipsanit täältäkin suunnalta ja kiitos onnitteluista =)

Mulla ei ainakaan vielä kuukautisia näy vaikka en imetäkkään ja jälkivuotokin kesti vaan 2 ja puol viikkoo :whistle: eli minä pääsin tosi helpolla...no esikon kanssa kesti kans vaan kolmisen viikkoo =)

meillä kans keskiviikkona neuvola ja mietinnässä tuo ehkäisyjuttu...tuun sitte ainakin taas kertoon kuinka hurjasti Nuutti on kasvanut

katjuska ja Nuutti 6 vko :heart:
 
Morjens kaikille!!
Mukavan aurinkoinen päivä taas, vaikka lupailikin lunta tälle päivälle.. B)
Katjuskalle paljon onnea. :flower:
Oli viikonlopun aikana kastettu monta vauvaa ihanilla nimillä! :heart:
Rasmus nukkuu nykyään ihanan kiltisti aamupäivällä tuola vaunuissa parin tunnin päikkärit. Saa itsekkin vähän "omaa rauhaa" (vaikka noi isommat tossa onkin) ja ruuankin tekee sit sillä välin hienosti.
Jollain (sorry kun en muista nimee) oli muuten sulonen vaavin kuvakin ilmestynyt profiiliin.. :)
Mulla on nyt sitten 7 sitkeetä liikakiloa jäänyt raskaudesta tohon vyötärölle höllymään!! :kieh: Ajattelin että nyt tämän uuden kuukauden kunniaksi alan kuntoilemaan oikein urakalla ja jätän noi suklaan syönnit vähän vähemmälle.. Jostain syystä kun tuntuu että ne kilot ei lähde tossa sohvalla sen suklaa levyn kanssa mihinkään! :D :whistle: Ja meillä aletaan nyt syömään terveellisesti ja monipuolisesti!! Pääsiäisestä on hyvä aloittaa kun tulee muutenkin tehtyä vähän erilaisia ruokia kun normisti, niin voi sitten jatkaa samaa linjaa.. Tai ainakin yritys on kova! :D
:attn: Sinä kohtalotoveri niiden käsi näppyjen kanssa!!! Ootko keksinyt mitään keinoo millä ne sais häviään?? Mulla ne mainaan on ihan kamalan näkösiä punasia palleroita kun nypin niitä koko ajan ja haluaisin niistä mielelläni eroon.. Yäk!! :x
Kuukautisista ja jälkivuodosta, että mulla loppu joku 3 viikkoa sitten jälkivuoto, sen jälkeen on tullut 2 erillisenä päivänä vuotoa pikkasen ja sitten loppunut. Kuukautisia odottelen paniikissa koska yleensä ne on alkanut melkein heti jälkivuodon loputtua! :whistle:
No mutta menen paimentaan noita isompia, kun taas taistelevat. :wave:
Munarikasta pääsiäistä kaikille!!! ;)
Jutta ja Jönde
 
Auringoista päivää kaikille!
Poitsu tuossa sitterissään paukuttelee ja =)
lastenlääkäri käynti ei valaissut vielä mitään kesäkuussa kontrolli.Nyt sitten seurailen poitsun ihoa itkuisuutta ja kakkaa sekä painoo ja pituutta seurataan.Eli toistaiseksi mennään rintamaidolla.Toivotaan,että oli jokin väliaikainen homma ja paino/pituus alkais nousta normaali tahtia.
Kaikille mukavaa päivää B)
sai73 ja poitsu 2kk4päivää
 
Lääkärissä käyty ja tyttö painaa jo 4976g (syntyessä 2720g) pituus 56cm syntyessä 48cm) ja py 38cm (syntyessä 34cm) että hyvin on onneksi tyttö ruvennut kasvamaan. Lääkärin sanoin: kasvaa ja kehittyy hienosti.

Itsellänikin oli se jälkitarkastus ja kaikki ok. Ehkäisyksi aloitettiin Cerazette pillerit, koska ajatuksissa kuitenkin toisen lapsen saaminen niin esim. kierukkaa ei suositellut. Enkä sitä nyt liiemmin olisi halunnutkaan...

Samantapaisia ajatuksia olen Jutta ton painon suhteen kehitellyt... 6kg jäi raskaudesta ja kun vararavintoa oli jo ennestäänkin. Olen "päättänyt" jättää suklaan syöntiä vähemmälle... (taas tänään sorruin) ja lisätä kasvisten syöntiä ja liikuntaa... Lenkille olen tämän ruhoni joitain kertoja jo saanutkin ja onneksi kohta voi kaivaa fillarin esiin... Vatsalihasten tekemiselle ei lääkäri vielä näyttänyt vihreää valoa vaan niitä saa vasta vähän ajan päästä alotella varovaisesti...

Neea ja Aada 7vk ja 5pvä
 
Mekin käytiin lääkärineuvolassa tänään. Typykällä painoa 4360g (synt.paino 2810) ja pituutta 53cm (s.pituus 48cm) ja kaikki muutenkin ok =) 5 minuuttia kerettiin oottelemaan odotusaulassa ja 5 ihmistä siinä kävi jo ihastelemassa neitiä ja pörröistä tukkaa, ei siinä muuten mitään, mut kaikille piti kertoa ikä, monesko lapsi, minkäikäinen esikoinen, tyttö vai poika jne. Meinasin jo huutaa, et tulkaa nyt kaikki yhtä aikaa tähän ympärille, niin ei tartte sataan kertaan kertoa samoja asioita :whistle:

Samalla oli oma jälkitarkastus. Jouduin raskausaikana syömään rautatabuja, mut ennen tytön syntymää lopetin ja nyt oli hb jopa 151! Reseptin sain evra-ehkäisylaastarille ja sain kyllä 3kk:n näytepakkauksen, et saan eka kokeilla ja jos ei käykkään, niin sit meen hakeen pilleriresepetin.

\|O \|O \|O Kukaan ei usko kuitenkaan, mut taas anoppi kyni poitsun hiuksia :'( Tuntuu, et tää ei kyllä voi olla enää tottakaan :/ Anopin piti alunperin tulla tänne tänään kattomaan poikaa siks aikaa, kun käydään tytön kans neuvolassa ja lääkärissä, mut appiukko hakikin pojan jo eilen (oli pitkään reissussa ja ikävoi poikaa =) ). Nyt ois sit tiedossa kunnon keskustelu anopin kanssa loppu viikosta. Jos ei mee jakeluun, niin aijon todellakin sanoa sille, että ei tarvii tulla täällä käymään eikä poikaakaan tuoda sinne jos se on kotona. Tylyä kyllä, mutta mulla rupee tosissaan palamaan hihat. Mulla on semmonen käsitys, et jos asiasta sanotaan kerran, et sitä ei tehdä, niin sillon sitä ei tehdä. Ja naurettavaa tässä on se, että noin kuukauden sisällä on kyninyt noita hiuksia 3 kertaa. Kuka haluaa mun anopin???? Voin laittaa suksiboksissa matkahuollon kautta \|O Ei tarvii maksaa postikuluja :headwall:
 
tiipeli
tolnaato: onko sillä lapsella enää tukkaa laisinkaan jäljellä kun se yli-innokas parturoija koko ajan napsii sitä pois??!! Joo, mutta ei kiitos anopille... :D vasta sain sovittua oman anopin kanssa jouluisen riidan... :whistle:

Väsyttää niin maan p.erkeleesti. Yritin nukkua päikkäreitä, mut en saanu unta. Ja nyt ukko vetelee sikeitä, olispa itellä samanlaiset unenlahjat...pikku2 pauhaa tv:stä ja pikku2 huutaa sylissä, kun haluaisi vaan tissi suussa tuijotella. Meillä on muuten ekoja hymyjä nähty viimesten muutaman päivän aikana ja tänään on kuulunut muutakin ääntelyä kuin tavanomaista itkua, murinaa ja ähinää :heart: jaahans, esikko tulossa koneelle kuuntelee musiikkia, ei tuttiritari kelpaakaan :p

se on morjens! :wave:
 
Jutta harmaana
Tolnaato: Tuli tässä mieleeni, että oletko varma ettei teidän poika leikkele sielä mummulassa itse hiuksiaan?? Kun kerta joka kerta ne lyhenee.. Jos poitsu on kato hokannu esim. veskissä olevat kynsisakset ja lyhentelee niillä itse salaa.. Voisko olla mahdollista? Toi anopin käyttäytyminen kuulostaa meinaan hyvinkin oudolle!!!
Mutta nyt telkkarin äärelle.. :wave:
 
Nyt on sit puhuttu anopin kanssa. Mies hermostu ihan totaalisesti kun tuli töistä kotiin ja soitti heti äitilleen. Anoppi ei eka meinannut myöntää, et leikkeli hiuksia, mut pahoitteli sit lopulta ja lupasi jättää tukan rauhaan. Toivotaan, että näin siis on ja jättää hiukset leikkaamatta.

tiipeli: tukkaa on kyllä, anoppi kerran saksi tukan melkein olemattomaks, nyt on napsinut sieltä täältä (muka "siistinyt") ja nyt oli takaa ihan miten saattuu leikattu.

jutta: Ei oo ite leikellyt =) Pelkääkin saksia, kun näkee, kun toissa kerralla anoppi hiuksia leikellässä leikkasi korvaakin :/

Mut nyt on tukka kunnossa =) Tasailin hieman ja kyllähän tuo kasvaa ja saadaa sit se "oikea" malli leikattua jossain vaiheessa, kunhan kasvaa hiukan pitemmäksi. Onneks poitsun hiukset kasvaa tosi nopsaan.<br><br>
 
Nyt täytyy kysyä nolo kysymys tai siis sellanen, mistä en oo kuullu aikasemmin. Mitä on ne tissiraivarit? Olen kuullut sanan, mut en tiiä mitä on käytännössä? Siks tuli tollanen mieleen kun nyt päivänä parina tyttö ei ole huolinut tissiä, huutaa vaan tissin nähdessään. Että onko tuo tissiraivari.. :ashamed: Turhauttavaa kun yritän tunkea maidosta pinkeää ja kipeää tissiäni nälkäiselle tytölle ja tämä huutaa ku tapettava sika(anteeksi vertaukseni). Hittooko mä teen? Yöllä onneks kelpaa eikä herätä koko taloa, mut päivällä hyvä jos kertaakaan imee kunnolla, luputtaa vaan.
 
Huh.. Täälä ilmoittautuu väsynyt äiti! :wave:
Meillä meni taas koko yö tissillä roikkuessa.. En millään keksi että millä vaavin saisi tyytymään tuttiin yöllä kun herää.. Joka kerta pitää syödä.. :/
Meillä on suurinpiirtein semmonen yö-rytmi että joka toinen yö nukutaan hyvin ja omassa sängyssä ja joka toinen vieressä tissi suussa.
Masentavaa vaan kun noi ennestään mustat silmän aluset mustuu kokoajan lisää ja kohta niitä ei saa edes meikillä peitettyä!! Noh, se siitä valituksesta.
Tolnaato: Toivottavasti anopille meni nyt sitten perille! :) Niin ja onneksi ne hiukset kumminkin kasvaa takasin. ;)
CG: Mulla ei ole varsinaisesti tietoa/kokemusta tissiraivareista, mutta luulisin että ne kuvailemasi "oireet" ovat juuri niitä!
Mutta nyt taas hommiin.. :wave:
 
Heips kaikille!
Tolnaato:no toivottavasti anoppis otti opikseen ja jättää hiukset rauhaan.
Jutta: :hug: jaksamisia
CG:hyvinhän kuvailit tissiraivarin
harmittaa,kun ostin poitsulle sukkia ja nyt en löydä niitä mistään.Olisko kauppakassista matkalla tipahtanut :/
Jaahas poitsu heräilee uniltaan :wave:
 
:wave: heissan pitkästä aikaa!!

Kiirettä pitää... :) neiti ei nuku juurikaan päivisin kunnon unia..ei sisällä ei ulkona... :/ onneksi yöt nukkuu kuitenkin ihan hyvin!
En ymmärrä et mikä siinä on kun haluaa olla vaan sylissä ja tissitellä...sit kun nukkuu vaunuissa niin niitä pitää jatkuvasti heiluttaa...eli nukkuu usean tunnin mutta pitää kokoajan olla vaunujen liikkeessä.Ei itke kuitenkaan eli ilmeisesti hän on seurankipeä ja haluaa olla huomattu nukkuessaankin =)

Miten tässä mitään ristijäisiä järkkää kun ei voi mitään tehdä... :eek: ja nekin ovat maanantaina... :D onneksi anoppi tekee kukka-asetelmat ja pöytäliinat+kakku on tilattuna :D pikkuleivät haen leipomosta ja coktailpiirakat kaupasta ja teen munavoin niiden kanssa.Gluteeniton mietinnässä...kuka tulee meille sitten siivoamaan?!?Palkkaan kai pikkusiskon siihen hommaan B)

Sai73:yritän saada kirjoteltua kun tämä neiti antas vaan aikaa siihenkin.. =)
tolnaato:Toivottavasti anopille meni sit jakeluun :D
 
onnittelut uudesta nimim.:D naturellielli... :D nii...tissiraivareista..meillä myös niitä ja tulee siitä koska maitoa suihkuaa liikaa ja sit taas suututtaa kun sitä ei tule välillä tarpeeksi.
Vetää päätä taaksepäin,tissi suussa.. \|O ihanasti vaan nänni venyy ja venyy...päästää irti..*doinks*...naama täynnä maitoa...huutaa....potkii...kiljuu ja kädet viuhtoo ympäriinsä...
Näin meillä...
Sit taas iskee täysillä tissiin kiinni ja oikein pääkin heiluu kun yrittää nyhtää jotain irti tyhjäksi lutkutetusta tissistä ja taas sama kaarelle meno ja viuhtomiset huutamisineen... :)
 
Heippis vaan kaikille!

Kyllä tosiaan on omituista käytöstä Tolnaaton anopilla, mutta jospa nyt jo ottais onkeensa, luulis ainakin...

Hauskan nimimerkin olet keksinyt NaturelliElli =) Tarttis itekin kehitellä joku mojova, tympii jo toi vanha...

Meillä tissiraivarit on suunnilleen samanlaisia kuin Minttukissa kuvaili. Tissinpää vaan venyy ja paukkuu välillä kun neiti on vimmoissaan...

Olen huomannut meidän pikkuneidistä ettei aina läheskään halua olla sylissä kun alkaa väsy painaa. Laitan hänet sängylle ja menen itse viereen ja pidän hänet ihan vierellä ja käden hellästi päällä niin neiti rauhottuu ja on ihan selvästi tyytyväinen saadessaan olla niin. Aluksi yritin vaan tiukemmin pitää sylissä kun itki väsymystä ennen kuin neuvolan täti edelliskerralla valaisi asiaa ja sanoi ettei vauva välttämäti halua aina olla sylissä... Kaiken sitä oppii näköjään kun ensin tekee nurinperin... Neiti ei tykkää ensinkään olla ihan perinteisesti sylissä vaan on mieluummin pystyasennossa... Ja kaikkein mukavin asento on kun istuu itse sohvalla ja pitää jalat koukussa pöydän reunaa vasten ja neiti pötköttää siinä jalkojen päällä...

Tänä aamuna taas nauratti kun hämärässä kuului örinää ja pieni jalka vilahteli pinnasängyn pinnojen välistä, neiti oli taasen kääntynyt poikittain sängyssä =)
 
Heipparallaa!

Meilläkin noita tissiraivareita on aina silloin tällöin.. Yleensä sitten auttaa ku nostan syliin ja hytkyttelen ja kävelen rundia, mitä ei kyllä väsyneenä oikein tahtois millään jaksaa. Tuttia myös tarjoan, kun onneksi tyttö edes vähän suostuu sitä lutkuttelemaan, isoveikka ei aikoinaan huolinut sitä ollenkaan mut nyt sekin välillä kävelee vauvan tutti suussaan :\| Otan tietty pois ja eihän se sitä suuhunsa pistäis jos sisko ei niitä söis. Tosin noiden tissiraivareiden aikaan sitä tuttia on ihan turha tarjota, ei kelpaa vaan suuttuu entistä enemmän.

Tänään oli sitten 6 viikon neuvola. Olihan sitä painoa tullut lisää 3 viikossa 945 g eli ihan hyvin kasvaa rintamaidolla. Nyt painaa 5370 g (syntymäpaino 4080g ja 3 viikon neukus oli 4425g). Kuulemma tässä alussa kasvatellaan sitä rasvakerrosta ja hankitaan sitä vauvamaista pyöreyttä ja sit 3-4 kk:n iässä kasvu alkaa tasoittua. Pituutta oli 55,5cm ja pipo 39 cm. Kovasti seuraa ja tarkkailee ympäristöään ja kovin on pulmaton vauva. Valveillaoloaika kasvaa koko ajan ja se on toisaalta hyvä juttu, toisaalta taas ei ole niin helppo puuhastella omia hommiaan ku vauva tietenkin haluaa seurustella.

Kiloja pitäs alkaa tiputella..Tarkoitus oli tiputtaa niitä saman tien mut jotenki on jääny. Onhan niitä vähän tippunu,mut tuntuu et parin viime viikon aikana olis tullu jo takasin päinki.. Vaikee sanoa ku vaa'asta on loppunu patterit. Olen suunnitellut aloittaa noi vaunulenkit pari kertaa päivässä, mut vauvalle pitäs saada kaksostenrattaisiin pehmeä kantopussi, jotta saan molemmat muksut kyytiin. Nyt on menopelinä vaunut seisomalaudalla varustettuna. Onneksi esikoinen viihtyy siinä, ainoastaan kaupassa on ongelmia ja silloin kun lähellä on muita lapsia. Silloin siinä ei kyllä haluta olla ollenkaan.

Ristiäiset pitäs tosiaankin järjestää.. Kummit tai ainakin toinen on jo pyydetty ja nimi on päätetty.. Tai ei sitä vielä oo lukkoon lyöty.. Hankalaks asian tekee se, etten halua saattaa sitä anopin tietoon, kun se levittää sen joka puolelle eli haluan pitää nimen salaisuutena loppuun asti. En voi sopia siitä mieheni kanssa kun hän kertoo sen heti äidilleen.. Eli käytännössä taitaa käydä niin, että päätän yksin nimen ja mieskin saa tietää sen vasta juuri ennen kastamista ettei ehdi sitä paljastamaan äidilleen

:LOL: :LOL:

Joo ja sit risoo sellainen pikku juttu ku tytön juhlamekko.. Anoppi haluaa sen välttämättä ostaa.. Ainoa ongelma on se, että minulla ja hänellä on täysin erilaiset maut vaatteiden suhteen. Hänen mielestään mekossa ei pidä olla pitsiä/röyhelöitä kun taas minun mielestäni niitä pitää olla ku se on ton tytön juhlapäivä, elämänsä eka sellainen ni mielestäni tyttö kaipaa arvoisensa puvun. Anoppi haluaa ostaa yksinkertaisen mekon eli todennäköisesti joku valkoinen puuvillamekko.. No miun äiti sanoki, et älä hätäile... Ostetaan toinen tilalle ja kaadat vahingossa jotain sen toisen päälle ja oot sti et onneks täällä oliki just sopivasti tällainen mekko :LOL: Vois siitä anoppi loukkaantua mutta toisaalta sanoin että kyllä mielestäni pienellä pitää olla juhlallinen mekko hörhelöineen päivineen ja anopin tuntien ostaa just sellaisen mekon joka on vastoin toiveitani.. Ja miks just hänen täytyy se ostaa.. Itse vastaavassa tilanteessa antaisin rahaa tai pyytäisin mukaan ostoksille.. Tai sanosin et käy kattoo se mekko ni mie käyn maksaa sen. Todennäköisesti hommaankin varamekon..

Nii ja huomenna soitan kyllä sinne kirkkoherranvirastoon ja varaan sen papin.. Jos vaikka 21.4. tai 28.4. saatais nuo ristiäiset pidettyä. Tarkoituksena on pitää pienet ristiäiset, suurin piirtein perhepiirissä. Siis sillei tyyliin isovanhemmat, sisarukset, kummit (joita tulee vain se 2) , ehkä vanhempien sylikummit ja muutama kaveri. Se riittää, miulle riittäis vaik oltais vaan ihan selkeästi isovanhemmat, sisarukset ja kummit.

Eipä tässä kai muuta tällä kertaa..

T. Himohiiri&Helmi
 
Kiireesti kävin vaan lukasee kuulumisenne ja pakko oli tulla kiittämään MINTTUKISSAA mahtavista nauruista :D
Ei varmaan naurata nuo tissiraivarit, mutta kuvailit niitä niin mahtavasti, et ihan sikana naurattaa :LOL:
Toivottavasti helpottaa tuo syönti. Samoin NATURELLIELLILLÄ :heart: Ihan kiva sun uus nicci :)

Me käytiin tuosta kovasta nuhasta eilen lekurissa ja lääkäri määräs nasolin-tippoja 1 toiseen sieraimeen korkeintaan 6h:n välein ja korkeintaan 5pvän ajan. Heti helpotti! Tänään sain ihanat tuotokset heti aamulla nenäfriidalla ja eipä ole tytön nenä tuhissut enää ollenkaan!
On ollut niin tyytyväinen tyttö koko päivän, vaikka ollaan lietsuttu joka puolella.
Kiertelin huonekalukaupoissa, kun hommattiin uus ruokailuryhmä. Myin entisen, enkä ajatellut, et tarttis ehkä olla heti uusi tilalle.. Viikko syötiin lasten pöydän äärellä, rahilla istuen. Jokainen omalla vuorollaan, kun tuoleja ei jäänyt kun keittiöjakkara ja se on niin korkea, ettei sen kans voi syödä tommosen 50cm korkean pöydän ääressä :LOL: Rupes 100 kiloinen mies hermostuu tosta tyylistä keittiössä(kuulema oli epämiellyttävää syödä kasassa istuen-miksköhän?), joten piti käydä hommaamassa normaalikokoinen versio tilalle..

JÄLKIVUODOSTA: Täällä on nyt tasan 5viikkoa sitä losotusta takana! Milloinkohan tän pitäis viimeistään loppua?? Ei näy vähenemisen merkkejä :headwall:

Jaksuja kaikille!

Lumi ja neiti 5vkoa
 
Heii!
Tulin vierailemaan täällä puolella vaikka maalismasukeissa pyörin yleensä..Meidän Rasmus on kyl syntyny helmikuussa niin ajakohtaisia juttuja löytyy paljon täältä..

Tissiraivareista:Meillä on kans ollu viime aikoina sellaisia..Ne painottuu yleensä iltaan ja yöhön..Mä oon ajatellu et ne johtuu siitä kun me annetaan välillä pullosta iltaisin lisämaitoa..Et tissi ei sit kelpaakkaan enää pullosyötön jälkeen..Mutta en tiedä mistä ne raivarit oikeesti johtuu..Voihan se olla että poika on perinny vanhemmiltaan temperamenttisen luonteepiirteenkin..Jokatapauksessa raivarit ei yleensäkauaa kestä et kyl ne kestää..

Terkuin Odette ja Rasmus 6 vkoa :heart:
 
Helou!

Noista tissiraivareista on ollu puhetta. Enpä tiiä onko tuol linkin takana mtään mikä auttaa tai mitään uutta, mut laitan kuitenkin eli http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php. Moni kyl varmaan jo käyny.

Meil samantyylisiä ongelmia, ett Neea on älyttömän levoton tissillä. Pulauttelee sitä pois ja sätkii ja potkii. Tarjoon sit herkästi pulloo, mikä ei ainakaa helpota tilannetta :ashamed: . Syynä ilmeisesti yliväsy, ku iltaselle painottuu tuo.

Mut nyt meen nukkumaan :wave: Huomenna lisää jos on aikaa.

Hyvää yötä!

ps.NaturelliElli, huippu uus nikki :D
 

Pikaseen toivottelen iloista pääsiäistä kaikille!! :flower: Ollaan lähdössä mummolaan joksikin aikaa, ihana kun saa vähän vaihtelua..

Meillä menee ihan luvattoman hyvin.. ei tietoakaan rintaraivareista (mitkä tuli hyvin tutuksi esikoisen kanssa), viime yönä poju nukkui jopa 6h putkeen ja senkin jälkeen 3h, esikko on alkanut taas syömään ja isona tyttönä heitti tuttinsa roskiin alkuviikosta :) Jotenkin tosi kummallista, kun tosiaan esikoinen oli aika vaativa vauva ja muistikuvat vauva-ajasta on melko heikot ja negatiiviset, niin nyt ollaan ihan ihmeissämme että voiko tää olla totta. :D

:hug: ja jaksamista!
 
tiipeli
Heippa!

Mulla on nyt tooooosi laiska ja vetämätön olo... Pojat nukkuu pihalla, isäntä makkarissa. Eli olisi siis aikaa ITSELLE, mut en mä mitään jaksa tehä. Äsken vetelin kaakaojauhetta pahimpaan herkkuhimoon :eek: :headwall: Puntari näytti aamulla sellaista lukemaa, että vajaa 5kg olisi lähtöpainoon, niin että täytyi heti mennä pilaamaan sekin...

Eilen käytiin 1kk neuvolassa. Paino oli 5015g (syntymä 3650), pituus 56,5cm (51). Hyvin on kasvanut. Vaippaihottuma parantumaan päin. Eipä siellä sen kummempia. Hassua oli kun neukkatädin nimi oli päivi päivinen :D Onkohan sen toinen nimi päivikki?? en tohtinut kysyä, vaikka mieli teki :D Mun neukkakortissa (70-luvulta) lukee tädin nimenä Raita Nokka!! :eek: hehee, hassua! En siis pilkalla naura, välillä vaan tulee vastaan huvittavia yhdistelmiä.

Tissiraivareista täällä ei oo puhettakaan (koputtaa puuta). Meillä nautiskellaan...luputetaan ja ihmetellään, välillä torkahdellaan tisu suussa. Yöllä onneksi vain syö. Ja nukkuu tissi suussa, mikäli minäkin nukahdan. Oli muuten vauva imeny mulle fritsun tissiin! :LOL: Vissiin oli unissaan napannu väärästä kohdasta kiinni.

Esikoinen on TAAS vesirokossa!! :eek: VAstahan se viime viikolla parani! Toivoittavasti ei tartu vauvaan.. nyt heräs esikko...ulos hakemaan siis!
 

Yhteistyössä