***HELMET 2008***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VanamoBr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jälkitarkastuksessa käyty ja äipälläkin kaikki hyvin. Kuukautisia teetättää, vähän vuotelee mutta pikkuhousunsuojalla pärjää kun ei tuo oo ku tiputtelua..taitaa tuo imetys tuohon vaikuttaa..
Tyty on suursyömäri..vetänyt tässä muutaman päivän tunnin välein maitoa ja illalla huutaa mahaansa kun nälkä mutta eihän sinne kokoajan mahdu..aloitin eilen sitten antamaan maissivelliä pikkasen maidon seassa..josko tuo rauhottaisi..ei ainakaan massunpäälle käynyt. Tänäänki tuossa viime syötöllä annoin oman maidon seassa velliä ja tuolla tyty eidän sängyn päällä nukkuu :) Pari yötä on muutes menny silleesti että tyty nukkuu 5- puol 6 asti ennenkuin herää syömään kun illalla on nukahtanu yöunille klo 23-24.
Ensi viikolla olis 2kk neuvola..voi kamala kun aika menee nopsaan!! Ei miulla enää sitä ihan pientä vauvaa oo ollu aikoihin :'(
Ristiäisiä tässä odotellaan ja touhua riittäisi..rahatkin on jo valmiiksi finaalissa mutta josko nuo jotenkin järkättyä saa..vingutan vaikka Masteria tarpeen tullen!! :snotty: Hermot vaan menee kun isännän tili on niin helevetin olematon ettei ees laskuja siitä maksella |O

Ilmoittaudun hengissäolevaksi =) olen yrittänyt ja yrittänyt päästä tänne lukemaan muitten kuulumisia ja kirjoittelemaan, mutta aikaa ei vaan tahdo löytyä!

Hyvin meillä kaikkineen menee, poika nyt reilut 4 vk ja kasvaa kovaa vauhtia, mä vähitellen alan toipua sektiosta ja rintatulehduskin kävi kylässä... imetys sujuu joten kuten, poika ei tahdo saada otetta paljaasta rinnasta ja sen ja haavojen vuoksi olen imetellyt rintakumilla mutta nyt poika on alkanut sillekin kiukkuamaan. :/ Saapa nähdä kuinka tämä imetys tässä vielä saadaan sujumaan, toivon pääseväni kumeista eroon kun niillä homma kestää n. 1,5 tuntia kerrallaan ja ilman niitä alle puoli tuntia, mutta kun sitten on heti tissit auki...

Kyssäri: miten muilla nukutaan päivisin? Meillä yksi 2-3 tunnin pätkä ja lisäksi torkkuu sitterissä silloin tällöin, tuntuu musta aika vähältä... öisin nukkuu n.12 tuntia, toki välissä herää syömään muutamaan kertaan.

Jaahas, nyt itkuhälytin huutelee... koitan ehtiä myöhemmällä ajalla uudestaan, jos ehtisi muittenkin juttuja lukemaan. =)

suurperheen äityli Me alettiin kans antamaan tuttelin joukossa ja rintamaidon joukossa tuota perunaporkkanavelliä.
Ihan sen takia, kun ukkeli söi tunnin välein ja sitten oli maha niin täysi ja pulautteli, mutta pakko oli nälkään syödä, vaikka ei mahaan mahtunut.
Nyt on tosi tyytyväinen ja syöttävälit palautui taas 3-4 tunnin väleiksi.

Neuvolaan just soitin ja kysyin vielä sieltäkin, että teinkö kauhean virheen, niin en kuulemma tehnyt. Käski vaan jatkaa silti imetystä edelleen, että vauva saa äidinmaitoa =)
Näin sitä minäkin olen vielä ihan hakoteillä, että pitää neuvoa kysyä, vaikka jo neljäs lapsi.

Ihania nää hormoonit (???) :whistle:
Vetäsin tuossa taas-ties kuin monennen kerran- kunnon palkokasvit nenään ukon takia |O
No, ehkäpä tämä tästä.

V*tun hienoo |O |O |O

Mutta joo. Vauskin kanssa menee hienosti. Mitä nyt vähän muutaman päivän kiukunnu ilmeisesti sitä, kun ei oo saanu 3 päivään kakattua, myös viime yö meni n. klo 5 eteenpäin pipariksi...milläs sitä kakkaa vois houkutlla ulos??? Duphalacia pikkasen eilen annoin...pieruja vaan alko tuleen :kieh:

Mie oon kanssa aatellu, et kohtapuoliin vois velliä alkaa antaa aina iltasella, niin jäis yösyönti mahollisesti kokonaan, nyt siis kerran syö. Tuo kolmonenhan lopetti yösyönnit 3 viikkosena, et tää ottaa pidemmällä kaavalla näköjään :p
Ja kolmoselle alotettiin soseet 1½kk iässä, että sikälikin tuo velli olis varmaan ihan ookoo ;)

Mut nyt syömään =)

Jahvetti ja Helmi pian 6vko

Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Toissapäivänä käytiin 1kk neuvolassa. Tyttö on kasvanut huimasti
paino 4190g (3460g)
pipo 37,5cm (33,5cm)
pituutta ei olla kertaakaan mitattu neuvolassa. Eilen mies yritti mitata ni olisi sen mittauksien mukaan tullut n.4-5cm lisää pituutta.

Tänään on ollut ihan hirveä aamu. Pelkkää itkua ja tissittelyä. Tyttö on hetken tissillä ja sitten irrottaa otteen eikä suostu uudestaan imemään. Sitten hetken itkujen jälkeen taas tissille ja sama meno jatkui. Nyt onneksi sain tytön nukkumaan ja on onneksi nukkunut reilu tunnin.

Meilläkin on ollut tuota ilmavaivoja ja nyt vaihdoin d-vitamiinin Devitolista Dee-tippoihin. Saas nähä miten meitin käy :|Pulauttelukin tuli kuvioihin pari päivää sitten.

Ciba

Jahvetti Kun Artulla meni maha kovalle Semperistä, mie houkuttelin kakkaa kuumemittarilla. Sillä sai aina sen kovan "tulpan" tulemaan ja perästä tuli sitten lörömmätkin itsekseen :) Kokeile sitä :wave:

Meillä oli taas viime yö ihan siedettävä :) Nukkumaanmenon kanssa taisteltiin yli puolenyön, mutta sitten herätiin taas normaalisti 2h välein syömään.
Pelkään jo etukäteen ens yötä :| Miun pitää pärjätä yksin ilman miehen apuja, että se saa nukkua, koska ollaan huomenaamuna lähössä pääsiäisenviettoon Etelä-Suomeen ja mies ajaa.

Tuohon reissuun liittyen: mitä mieltä ootte, voinko laittaa Artun turvaistuimen takapenkille tuon pidemmän ajomatkan ajaksi? Ajetaan Lopelle sellanen 4h reissu. Miun on helpompi Arttua tarvittaessa viihdyttää siitä vierestä kun kuikuilla etupenkin yli. Miehen on pikkasen vaarallista ruveta motarilla sohimaan tuttia pojan suuhun tms. :/ Mietin, että onhan lasten turvaistuimet takapenkillä niissäkin autoissa, missä on edessä airbag...

Kyllä meilläkin istuin on autossa takapenkillä, vaikkei pelkääjänpuolella olekaan airbagia. Ensimmäiset 3-4 viikkoa istuin lyhyekin matkat Mokkulan vieressä ja mies naureli että saa nähdä koska uskallan taas istua etupenkillä ja jättää toisen iiihan yksin takapenkille. Seuraavana päivänä olin taas edessä :D Eikä tuolla hätää ole ollut pitemmilläkään matkoilla...

Meidän piänellä on ollut nyt nenä tukossa vissiin kolme viikkoa, kaikki konstit yritetty. Pyykkejä kuivatettu yön yli makkarissa, ostin jopa ilmankostuttimen, annettu suolaliosta ja imetty nenäfriidalla joka tosin on erittäin tehokas laite, mutta aina se nenä jossain vaiheessa päivää rupeaa rohisemaan tosi pahankuulosesti.
Apteekissa sanoivat että nenän tukkosuus voi johtua myös jostain hormonitoiminta jutusta... Koskahan sen voi sitten olettaa loppuvan? Kauheeta herätä yöllä kun kuulostaa siltä että toinen tukehtuu omaan räkäänsä...

yöt on ihan perseestä |O |O |O herätyksiä on miljoona ja viime yönä tuo piti mua hereillä ihan huvin vuoksi ku mitään nälkää tms ei ollu |O kohta alkaa nupissa kilistä.... ukkokaan ei oo pahemmin avitellu, kele. sillä kone huollossa ni on tyytyväisenä käyny mun kanssa kympiltä nukkumaan eikä oo ees tarjoutunu et vois syöttää ekan syötön. vituttaa ku toinen koisaa vieressä ku ite joudut valvoo liki koko yön. helppohan sen on hengittää ku vetää 8 tunnin yöunia :kieh:

Cruella Ihan ekaksi :hug:
Arvaa ärsyttääkö minua, kun mies on yötöissä ja aamulla tulee kotiin ja menee nukkumaan.
Sitä vastoin, vaikka minä oisin valvonut yön, niin en pääsekkään nukkumaan :kieh:

Mä valvon jostain kumman syystä öisin, vaikka pikku-ukkeli ei valvokkaan. Oli tuossa jokunen yö, että tunnin välein kitisi nälkäänsä ja siksi annetaan nyt välillä maitoa, jossa velliä.

Mä en tajua, miksi en yöllä saa nukuttua, mutta aamulla uni maittaisi, mutta ei ole sitten mahdollisuutta nukkua.

hurjasti jaksuja cruellalle ja muille yötaistelijoille! toivottavasti vaavit löytää vähitellen jonkinlaisen rytmin ja antaa äitienkin nukkua välillä..

ja kiitti cruella siitä lentovinkistä, toivottavasti imetys sit helpottais niitä nousuja ja laskuja ettei tarvis pienen korvien vuoksi kipuilla. tänään piti käydä ilmoittamassa neidin nimi maistraattiin, että voidaan heti tiistaina viedä passihakemus poliisille. passisäädösten mukaisen valokuvan ottaminen kuukauden ikäisestä vauvelista oli muuten aika haastavaa :D. ja hassua ajatella, että 5 seuraavaa vuotta neitosen pitäis pystyä matkustamaan passilla, jossa on sen vauvakuva..

mekin poikettiin 1kk neuvolassa tänään. myös täällä on oltu ruoka-aikaan kotona :). mitat oli:
paino 4600g (3610g)
pituus 54,6cm (50cm)
pipo 38cm (35cm)

eli reippaasti kasvaa ja sai kovasti kehuja. äidillekin tuli hyvä mieli, kun terkka ihaili meidän kanssakäymistä. onhan se aina mukavaa saada hyvää palautetta ammattilaiselta :).

tunnin päästä lähdetään ajelemaan mökille pääsiäisen viettoon. aamupäivästä käytiin ostamassa ihan törkeesti safkaa, ja nyt mun pitäis vielä pikapikaa pakata itselle jotain vaatteita mukaan. vauvan kamat onkin jo valmiina, mutta hurjasti joutuu näköjään ottamaan mukaan noin pienelle, kun koskaan ei voi tietää mitä se sattuu tarvitsemaan. anoppi tulikin tänne puolenpäivän aikoihin pariksi tunniksi kylään ja toi lounasta mukanaa, joten sain itsekin vähän hengähtää.. vaavin kanssa on mukavaa olla kaksin, mutta toisaalta mua ei haittaa ollenkaan, että sukulaiset vierailee ahkerasti :)

oikein ihanaa ja suklaamunarikasta pääsiäistä kaikille!

Mie oon porannu koko päivän ja ukolle en oo puhunu ku pakolliset |O
Millonhan tää helpottaa :whistle: Ja mulla sentään vaan YKSI valvottu yö takana :kieh: :kieh:
Tuntuu, et kaikki menee päin pärssiitä nyt...vauvan kiukut (kakka hukassa), isompien uhmaamiset, ukko pyöriny tässä jo 6 viikkoo, asuntojutut... :snotty: :snotty: :snotty:
Äsken se mahdollinen ostaja ukolle soitti, en viittiny ees kysyä, et mitä oli asiaa...jotaan isäntä vaan siinä mutis, että kuun vika päivä meillä pitää tieto olla...v*ttu et niidenki pitää jättää viimetippaan |O |O |O Sanois nyt et ostaa tai ei osta...kun ne kuitenki tietää, että hinta ei tipu senttiäkään jne |O |O |O Ja 1.4. alkaen tää ei enää myynnissä ole |O
´
Sori purkaus...taidan mennä maate. Isäntä läks tytön kanssa ulos.

Hemmetin veetuuntunut Jahvetti

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kiin, mitä tarkoitit tuolla takapenkki-jutulla?
Meillä ainakin on turvakaukalo takapenkillä, just tuon airbagin takia.

Nokun mie olen ainaa luullu, että vauvaa pitää autossa pitää etupenkillä :ashamed: En tiiä mistä tuon olen saanu päähäni, kun kaikki muut näköjään on tietosia, että lapsen turvallisin paikka on takapenkillä :|
Jokatapauksessa, tästälähin Arttu matkustaa kaukalossaan takapenkillä.

Moikka!

Minäkin jätän viestiä, että hengissä ollaan :D. Vauva-arki vie ajan niin kovasti, että menee päiviä, ettei konetta edes avata. Typykkä on tänään jo 1kk! :heart: Neuvolassa tiistaina:

4570g (3550g)
57,5cm (53cm)
pipo 38,5cm (36cm)

Eli mukavasti äiskän rintamaito näyttää riittävän, kun noin kovasti neiti kasvaa =)

Meillä menee pääasiassa ihan mukavasti, välillä kärsitään ilmavaivoista ja kovasta pulauttelusta, mutta pääosin on tyytyväinen vauva. Kovin temperamenttinen kyllä ja päiväunia nukkuu vaan kerran tai pari kertaa 1h ja sit illalla yhdet 2-3h päikkärit. Eli suurinpiirtein saman verran kuin oliko Hissukka vai kuka kysellyt vähistä unista. Yölläkin nukkuu max 2-3h kerrallaan ja sit herää syömään.

Sit kyssäri: Onko kenelläkään ollut vaikeuksia saada vauvaa nukkumaan vaunuissa ulkona? Eli löytyykö niksejä? Typykkä nukkuu vaunuissa tasan tarkkaan niin kauan kuin ne on liikkeessä! Eli kävelyllä nukahtaa vaunuihin heti, mutta annas olla kun vaunut pysähtyy... Max 5min ja hän on huutanut itsensä sisälle. Oon kokeillu eri mittaisia lenkkejä (vauvan syvän unen vaihetta tavoitellen) - ei apua. Ei nukahda myöskään vaunuihin ennen lenkkiä. Kiva kuulla, jos joku on keksinyt hyvän niksin.

t. Piipi + Typykkä 1kk :heart:

Jahvetti mä olen kuullut sellaisia vinkkejä kakan houkuttelemiseen, että painelee varovasti sormella peräaukon seutua, siis "hieroo" sitä tai sitten pyörittelee pumpulipuikkoa/kuumemittaria varovasti peräsuolessa... en ole itse kokeillut, kun kakat on tulleet säännöllisesti.

Piipi kiitos päikkärikommentista =) Kaipa tuo poika sitten aika normaaliuninen on, vaikka uskoin että tuonikäinen nukkuisi enemmän. Meillä poika nukahtaa vaunuihin kun vähän aikaa keikuttelee niitä, en siis käy lenkillä vaunujen kanssa vaan laitan vaan pojan niihin nukkumaan verannalle.

Minkä ikäiselle niitä vellejä voi antaa? Mä en muista niitä suosituksia, esikoinen kun ei suostunut pulloilemaan lainkaan niin vellit jäi silloin antamatta. Nyt odotan kuin kuuta nousevaa että voisi antaa jotain tukevampaa kuin maitoa eikä enää tuntisi itseään käveleväksi ruokkimisautomaatiksi jonka elämän ainoa sisältö on imettäminen. :ashamed:

Jos joku muuten kaipaa vinkkiä maidon nostattamiseen niin mulla toimii hyvin alkoholiton Nikolai-olut mitä tässä nytkin siemailen :D Kohta suihkuun ja sitten lypsylle. Koitan vähän lisäillä oman maidon määrää jos pääsisi korvikkeen annossa --> pullojen pesussa vähän pienemmällä vaivalla.

Tänään ostettiin unipussi ja on ekaa yötä käytössä, saa nähdä mitä poika tykkää. =)

Meillä kakattiin :attn: :laugh: :laugh: :laugh: Ja sitä muuten sitten riittikin 3-4 päivän satsi kerralla, mikä on väliin jääny!! :x :x :x
Kuumemittarillahan se sitten loppujen lopuksi tuli. Sen kikan kyllä tiesinkin, mutta aattelin, että sitä en ainakaan kokeile, kuin äärimmäisessä hädässä (monet sanoneet, että kun sen tekee, saa tehdä useesti :/ )...et nyt ootellaan alkasko itelleen taas p**ka juosta :kieh:
Illalla tosiaan tyttö huusi ja vaikeroi jo toista tuntia, oli kireä kuin viulunkieli, itse vedin pussillisen luumuja, että jos se auttas, mut ei tyttö pystyny ees syömään, niin kivisti vatsaa ja oli turpee :'( Kun soossit saatiin ulos (miten noin pieneen mahtuukin niin paljon?!?!?!), niin tyttö oli HILJAA ja PAIKALLAAN, ekan kerran pariin päivään :D Ihan kun se olis ihmetellyt, että mitäs nyt :D

Kiin onhan se takapenkki turvallisempi, jos ei vaikka huomaisi oikeeltatulevaa, niin siihen repsikan oveenhan se napsahtaisi (nimim. on kokemusta :kieh: )...meillä on nyt vauva takapenkillä kuskin takana, koska eessä on airpäkki. Pojat on kyllä aina kulkenu repsikan paikalla, koska mein autoissa on aina ollu turkasen lyhyet vyöt takana, ettei oo kaukaloa saanu sinne...
Nyt on kyllä kiva, kun on tuo jalustallinen malli...oispa ollut 10 vuotta sittenkin =)

Mulla särkee päätä...nyt nukkumaan, viime yö meni 3 tunnin unilla |O

Jahvetti

:wave:

Ihan ekaks täältä myös jaksu :hug: ja unettomien öiden kanssa kamppaileville. Itte luovuin noista yöimetyksistä juurikin sen takia että kun saa nukuttau yön suht hyvin, niin sitten jaksaa päivät paremmin. Tai siis imetän aina toisen tissin, mutta anna lisäksi nannia, meillä kun tarvitaan usein molemmat tissit peräjälkeen kun syödään..

Unet tuntus olevan meillä aika lyhkäsiä päiväs aikaan, nyt oon koittanu joka päivä pukee tytön ulos unille, ja sielä pääsääntösesti vetääkin sitten hirsiä 2-3h, tokikin tuo nukuttaminen on luku sinänsä, sama homma täälä että kun rattaat pysähtyy niin uni loppuu..tänään en ees "kerenny" lähtä käveleen vaan hyssyttelin tossa pihassa varmaan semmoset 30min..iltapäivällä/illalla sitten ottaa semmosia 30-50min torkkuja ja yöunille nukahtaa tuossa noin kahentoista maissa, taistelee unta vastaan kyllä ihan viimeseen saakka :o , nyttenkin tuntuu hereilllä olevan..

Meillä hirvee tohinat kun pitäs aikasen aamusta lähteä kohti pohjosta, sunnuntaina siis ristiäiset, saapas nähdä kuinka reissu sujuu ekaa kertaa kolmistaan :)

-n-

Oikein munarikasta pääsiäistä kaikille ;) :D

Pukeutumisesta Meillä on päiväaikaan aina alla pitkähihainen body ja puolipotkarit, oli vaatetuksena sitten (veluuri-)kokopotkari, paita ja olkainpotkarit tai paita, mekko ja sukkikset. Ja jalassa lisäksi sukat, sen verran vilukissa on neitimme. Lapsi siis oikeesti valittaa vilua vähemmällä. Nyt olemme sentään jo tumput saaneet pois käsistä. Yöllä typyllä on lyhythihainen body kokopotkarin alla ja tumput käsissä. Ja nykyään jo riittää äitiyspakkauksen peitto yksinkertaisena päälle, alkuun senkin piti olla tuplana ja tyttö meidän sängyssä peiton alla.

Unista Meillä tulee illalla nukkumatti 21-22, iltapalatissin jälkeen. Yöpala on yleensä 3-½4 välillä ja aamupala seiskalta. Siitä kukutaan noin yhdeksään ja sitten nukutaan seuraavalle ruualle likemmäs yhteentoista. Ennen kahtatoista tyttö nukkuu taas ja herää meganälkäisenä vasta likempänä kolmea (tämä väli usein ulkona tai kauppareissulla). Iltapäiväruuan jälkeen alkaa kirinä, jos kakkaa ei ole taaskaan tullut muutamaan päivään ja sitä kestää yöuniin saakka. Periaatteessa tyttö haluaisi olla hereillä noin puoli viiteen, syödä viideltä ja jatkaa unia puoli kahdeksaan, syödä taas ja olla hereillä iltapalaan saakka. Mutta jos massu kiusaa, on illat pelkkää huutoa ja kivun salliessa 5-15 minuutin torkahduksia. Meillä siis nukutaan paljon, yötkin kun ovat vain sitä että lykkään tissin tytön suuhun parin kirauksen jälkeen, syötän, röyhtäytän ja taas nukutaan.

Helpottavaa, että sängyssämme tapahtuu nykyään muutakin kuin syöttöjä ja nukkumista. Olimme jo kuin äärimmilleen pingoitettuja viulunkieliä. Mies kiukutteli ja minä itkeskelin. Mies ei huolinut hyväilyjä, kun ei ollut mitään mahdollisuuksia päästä itse asiaan eikä voinut silitellä minuakaan, kun se kuulemma kiusasi vieläkin enemmän. Viime vkl jo kokeiltiin, mutta haava vielä aristi, mutta edellisyönä se onnistui vihdoin kivutta. Jippii! Ainut vaan, että minusta tuntuu, että alapäähäni on ilmestynyt ladonovi, niin väljälle se minusta tuntuu eikä se sitten oikein tunnukaan. Tarvii aloittaa tehotreeni ja vaikka joka imetyksen alussa treenata, niin kaipa tilanne siitä normalisoituu. Vastahan synnytyksestä on viisi ja puoli viikkoa.

Jaaha, nyt pylly paukkuu ja tyttö huutaa siihen malliin, että me mennään pyydystämään kakkaa.

Eilen en kerenny tulla neuvolakuulumisia kertomaan joten tässä ne tulee (suluissa syntymätiedot)

Paino 4770g (3800g)
pituus 56,2cm(51,5cm)
Pipo 40cm (37cm)

Hyvin siis kasvaa ja uusi aika saatiin parin viikon päähän ja sitten lääkäriaika myös 2kk iässä.
kitinästä kyselin kans niin hoitaja sanoi että yleensä poikavauvat tahtoo kitistä enemmän mahaansa ja tytöt on kiltimpiä. meillä on pitäny täysin paikkaansa. relatippoja suositteli kokeiltavaksi ja tuttelin omneota. katellaan.

tissittely on meill' hiukan vähentyny nan syöttöjen johdosta. maitoa tulee ihan ok mutta pumpulla saan joskus vaan ulos sitä. ihme hommaa.välillä pumppaan 100ml ja toisinaan ihan muutaman tipan. Hmm...mulla on käytössä se ainun sähkökäyttönen (pattereilla tosin nyt) ja oon tykänny kun vaan saa pumpattua....

Tultiin pääsiäisen viettoon tänne mun vanhempien luokse ja viime yö oli ihan ok. Tyttö nukku kun tukki koko yön heräämättä niinkuin yleensäkin ja poika söi 3kertaa. Sain itekkin nukuttua tosi hyvin. ihanaa.Vaikkakin 7:10 aamulla tyttö heräs ja huuteli äitiä.

Meillä vauvan istuin on etupenkillä ja airbag on pois päältä siitä kohdin. Minä istun tytön kans takana. Nyt kun tultiin tänne 120km matkan niin istuin molempien lasten kanssa takana.

Huomenna olis kokon poltto täällä...pitää kattoa tehäänkö sitä kun pakkanen on aika tajuton. tänä aamuna vaivaset -22 astetta. hiton kylmä. Nyt laitettiin tuli takkaanja paistellaan makkaraa näin aamupalaksi.

Nyt pitää kiitää...

Hauskaa ja ennenkaikkia MUNARIKASTA pääsiäistä kaikille!
Toivottaa Jepsu perheineen

ea11.gif
Kivaa pääsiäistä minunkin puolestani :wave:

Hengissä

En jaksa pahemmin kommentoida nyt mihinkään, mut lueskellut olen. Hermot menee ja surettaa ja itkettää. Tänään on hyvä päivä mutta hitto kun tää asunto on PIENI!!! Vuokrat on niin korkeita täällä että mies ei suostu muuttamaan neliöön kun on vapaana tossa. Onhan se vuokra korkee, mut täällä palaa käämi. On ihan kauheeta huomata huutavansa lapselleen vain siksi että on liian vähän tilaa ja kun vauva ei saa syödä rauhassa kun sisko leikkii viereisessä huoneessa seinän takana. Kukaan ei saa olla rauhassa missään. Olen niin valmis jojoon jo kesällä tätä menoa. Eipä varmaan mihinkään muutukaan tää, asuntohakemuksella tulee 4h+k kämppiä mut vuokra on 950e/kk vähintään tai jos ei niin sijanti on sellainen ettei sieltä pääse mies töihin kunnolla kulkemaan. Mä olen NIIIN kypsä. Oma pitäis kuulemma ostaa tolla rahalla jo, mutta ei alle tonnilla saa vastikkeen kanssa vielä edes omaa ostettua. En kuitenkaan halua muuttaa mihinkään jo valmiiksi pieneen ja huono kuntoiseen asuntoon johonkin alueelle missä en halua lasten kasvavan. Ahdistavaa. Ton esikoisen diabeteksen takia olen myös tosi arka vaihtamaan kuntaa kokonaan, kun täällä tuntuis hoito toimivan ja välinejakelu myös. En uskalla olla missään 100km sairaalaan mestassa sen kans. Äh. Miten ihmeessä nelihenkinen perhe Espoossa maksaa vuokraa 950e/kk jos toinen on äippälomalla, tukia ei saada, joten kait tulot sitten riittää? Miehelle yritin selittää että ei me olla ainoita kahden lapsen vanhempia, joista toinen on kotona ja on huone jokaiselle, mut ei se oikeen tahdo haluta muuttaa. Sepä ei ole täällä noiden pienten kanssa päiviä, ei ole kuin klo 18 eteenpäin arkisin. Eikä sen tarvitse tuntea huonoa omatuntoa siitä että imetys menee rauhattoman paikan takia mönkään. Joudun syötön aikana lähes poikkeuksetta komentamaan esikoiseta ja se pilaa vauvan olon tietysti. :snotty: :snotty:

Epämääräinen vuodatus mut kiitos että sain purkaa.... :snotty:

Yhteistyössä