***HELMET 2008***

Vanamo :hug: :hug: :hug:
Me asuttiin koko kolmannen pojan vauva-aika (9-kuisesi asti) 66 neliön kolmiossa...isot pojat oli sillon 3 ja 5v...kyllä meinas nuppi levähtää muutamaan kertaan!!! |O
Nyt meitä on 6 henkeä ja 120 neliöö...ja ahistaa |O |O |O Lähinnä säilytystilan puute...
Mut kamalia vuokria!!! Me ei ees tästä omasta makseta lainanlyhennyksiä noin paljoo :ashamed:

Ai niin, pakko hehkuttaa :D :D
Mummo tulee tänään vauvanvahdiksi ja me muu porukka lähtään kattomaan saako Titaanit pidettyä mestis paikkansa :D JEE!!
Viimeksi oon ollu peliä kattomassa ennen joulua, sen jälkee en enää kyenny istuu siel... :/
Jippii...*lätkäfani* :p ;) :whistle:

miten ootte saanu karstan vauvan päänahasta pois? mä oon laittanu öljyä ja antanu sen vaikuttaa ja sit yrittäny harjata sitä pois mut ei ne kaik lähe ku tällä niin paljo tukkaa B) miten tukallisten vauvojen äidit ootte saanu ongelman hoidettua? onneks noi hormooninäpyt alkaa pikkuhiljaa hävitä, mahdollisesti ristiäisiin mennessä on jo hyväihonen poika taas =)

Me vasta viime kylvyn jälkeen huomattiin ekan kerran vähän karstaa pojan päässä niin en vielä kerinnyt kokeilemaan tota Aqualan voidetta sen päähän suoraan, kylpyveteen kyllä laitoin. Mutta sillä kuulemma sais karstan irti, hieroo sitä päänahkaan ja sitten huuhtelee lämpösellä vedellä...
Tuolla nyt ei mitään pehkoa päässä ole mutta tukka on niin pitkää jo että saa nähä miten käy =)

Oltiin eilen kyläilemässä miehen siskon luona ja neljän tunnin vierailusta meitin Mokkula itki ehkä kolme tuntia. Tissillä sai aluks hiljennettyä, mutta kohta se parkuminen taas alkoi. Tais olla vaan niiiin väsynyt, mutta kun ei voinut antaa unelle periks... :whistle:

Tänään kun yritettiin peittoja heilutella niin aina kun oltiin hyvissä tunnelmissa niin joku alkoi kiljumaan huomiota :kieh: Mies oli kuitenkin sinnikäs ja kävi kärsivällisesti aina lepyttämässä toisen uneen kunnes homma saatiin hoidettua :D
Miten joillakin ihmisillä voi olla enemmän kun yksi lapsi... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Miten joillakin ihmisillä voi olla enemmän kun yksi lapsi... :p
Heh kuule mä olen ihan samaa miettinyt.. miten ne seuraavat lapset ehtii saada alkunsa, ja ennen kaikkea miten ihmiset jaksaa kun itse olen sippi ja lamaantunut tämän yhden huoltamisesta jo :ashamed:

Oikeasti luulen että meidän lapsiluku on nyt täynnä.

Tää pitkä viikonloppu on ihanaa luksusta, kun mies on kotona. Yölläkin hoiti yhden syötön ja antoi mun nukkua :heart:

Moi ! Kirjoitan pitkästä aikaa 12.2 kun meidän tyttö syntyi hän oli happikaapissa 2 päivää
ja valohoidossa 3 kertaa eripäivää ja vauvalla oli antibiootti kuuri flunssan takia. Kaikkiaan
olimme sairaalassa 2 viikkoa . Tissi maitoa tuli aika kiitettävästi ja söi mukavasti rintaa.
jotenka alkoi muutos meidän perheessä.Isä ja tyttö oli saunassa ja pesulla ja minä otin
tytön vastaan jotta kuivailen ja ja puen päälle.yhtäkkiä minulle tuli outo olo oikeaa kättä alkoi
pistelee ja kuumottaa ja en nähnyt muuta kun sumua ja pimeää. Ennen sitä tajusin luojan kiitos huutaa isäntää avuksi !Sit alkoi kouristaa oikeaa puolta ja en tuntenut enkä tajunut aluksi mitään .Vähän oli kirkasta sylkemäistä vaatoa oli tullut suusta.Isäntä soiti mulle ambulanssin ja en tajunut niinenkään tuloa.Multa kysytii kaikkea missä olen,nimi,päivä ym
en ensin osannut vastata kuulema mut vietiin taas sairaalaan (viikon päästä itse) ja aamulla
oli lääkärin kierto ja sain saman kohtauksen ja lääkäreiden nähden.Multa otettiin kaikkea kokeita.Ja viipalekuvaus varjoaine kuvaus tarkastettiin että löytyykö epilepsiaa ei ollut mut sai epilepsia lääkeitä silloin olin sairaalassa itse viikon.Jouduin pumpaan maitoa tulopäivänä
joko meni sitten viemäriin ja koko viikon maidot pumppasin ja jouduin kaataan pois kun ei tienyt voiko antaa vauvalle.Mua harmitti todella paljon !Onneksi kotona tyttö syö rintaa ja korviketta. Yö unet meillä on 19.30-20.30 välillä ja herää 01.00-02.00 maissa 04.00-05.00
aikaan ja aamu alkaa 06.00-08.00 maissa. Aika paljon tyttö haluaa olla sylissä ja sitten jopa
nukahtaa. Toivottavasti päivät menee mutkitta tästä eteen päin. Pakko elää päivä kerrallaan.
HYVÄÄ KEVÄTTÄ JA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE !! :attn: :flower: :hug: :heart: ONNEA
KAIKILLE VAUVOITTUNEILLE !!

Äippä70 ja Iines 5viikko ja 2päivää :wave:

Laitan jatkoa Mulla olis jatko tutkimukset tässä lähipäivinä jotta sais tiedon
mistä kohtaus johtuu. Ristiäiset meillä on varattu näillä näkymin 13.4.08 meillä kotona. Vauva ja isä voivat hyvin. Kyllä tyttö antaa iloa arki päivien elämään. =)

Cruella DeVille esikoisella karstaa oli päässä vielä 4 vuotiaana pieni läntti ja lopulta ainoa keino saada loput karstat pois oli vetää kakaran pää kaljuksi ja kynnellä rapsuttaa pois.

Äippä70 olipa pelottavan kuulosta :eek: toivottavasti kohtauksesi ei johtuisi mistään vakavasta :hug:

meillä pikkumies täyttää huomenna jo kuukauden, menee tämä kyllä vähä turhan nopeasti tämä aika, meinaa ihan haikea mieli tulla ku ajattelee miten nopeasti vauva kasvaa.. :snotty: tuntuu että vastahan sitä esikoisen pyöräytti maailmaan ja seki jo 5,5 vuotias..no yritetään kaikki nauttia mahdollisimman paljon vauva ajasta, se menee turhankin nopeasti ohi..

piipero86 & poeka kohta 1kk :heart:

Voiko maitohappobakteerivalmiste aiheuttaa kovat vatsakivut vauvalle??
Otettiin eilen klo 12 käyttöön Lactaphilus tms maitohappobakteerit ja illalla klo 21 vielä uudelleen. Klo 18-noin 22 tyttö itki
koko ajan ja kovaa. Oli pahimmat vatsaväänteet ikinä :'(. Se oli jotain aivan kauheeta. Koko päivän olo kyllä tosi rauhallinen ja virkeä. Ei kyllä nukkunut päikkäreitäkään (3h) vaan torkkui max.puoli tuntia pitkin päivää..

Koska mä oon ollut väsynyt ja migreenikin on ollut taas kolmatta päivää,mies lupasi ottaa yösyötöt. Kun tyttö kuukahti noin 22.30 niin seuraavan kerran heräsi klo 6aikoihin :eek:. Nyt torkkuu sitterissä.. Ähersi ja itkeskeli sängyssä , joten nousin ylös ja laitoin sitteriin sen ajaksi että käyn ite vessassa. Oli sillä välin nukahtanut..

Mä ihmettelen kans miten ihmiset hankkii useemman lapsen tai edes pärjäävät pikkuvauva/vanhempi lapsi-yhdistelmällä. Mä oon muutamaa kehottanut tutkituttamaan pääkoppansa. Pakko viirata.. :attn:. Kaikki sanoo että kyllä se vauva joukon jatkona menee mutta just nyt epäilen.. Mä oon jo ihan rikki ja sippi tästä yhdestä.

Muoks! meni lihavoinnit sit ihan persiilleen |O

onhan tää rankkaa kahen kanssa varsinki ku yöt repaleisia. oonki sitte aika räjähdysaltis ja itkuherkkä ku väsyny ni mitää ylimäärästä ei jaksa :/ siis paskapuhetta on se että 2 lasta menee siinä ku ykski, sitte ku lapset isompia ni varmaan meneeki mut tää vauvavaihe kyl vaatii voimia ja jaksamista. ja aika kultaa yllättävän nopeesti muistot :whistle:

piipero: en mä kyllä tota rupee kaljuks ajamaan :eek: :D

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai niin, pakko hehkuttaa :D :D
Mummo tulee tänään vauvanvahdiksi ja me muu porukka lähtään kattomaan saako Titaanit pidettyä mestis paikkansa :D JEE!!
Viimeksi oon ollu peliä kattomassa ennen joulua, sen jälkee en enää kyenny istuu siel... :/
Jippii...*lätkäfani* :p ;) :whistle:

Me ollaan miehen kanssa tekemässä samaa sunnuntaina. Eli poju menee hoitoon mummilaan ja me mennään kaksistaan katsoo Titaanien peliä. Itse asiassa menen vielä tänään ystävän kanssa korispeliin kun mies lupasi antaa mulle vapaata ja hoitaa pojua. Siis urheiluhullun pääsiäinen!!
:LOL:

Joo kyllä musta tosiaan välillä tuntuu siltä, että pitäs päästä pehmustettuun huoneeseen lepositeisiin :whistle:
On tässä hommaa yhden murrosikäsen, kahden leikki-ikäsen ja yhden vauvan kanssa, mutta itseppä olen osani valinnut, äitini sanoin siis :kieh:
Mutta kyllä se on kivaakin, kun on paljon elämää ympärillä ja aina sitä vaan jostain löytyy se kahden keskinen hetkikin miehen kanssa :D :heart:

Karstaa oli meilläkin vielä 5-vuotiaalla ja ei autanut kuin vetää ihan siili, että sai pois.
Vauvan hiuksia olen ahkerasti harjannut... välillä laitan ennen kylpyä öljyä päähän ja harjaan kevyesti ja kylvyssä rapsuttelen loppuja karstoja pois.

:wave: :wave:

Nopea kyssäri

Uskaltaisitteko ostaa remun talvihaalaria koko 74? Se on varmaan siinä ja siinä mahtuuko enää ens talvena päälle? Olisi vaan tosi halpa kun olisi tossa cittarissa vaan 20? (ovh n.70?)

Juu..kiitos osanotoista kaverit! :heart: :heart:

Me nyt yritetään saada se neliö, jossa törkee vuokra. Katsotaan miten käy. Nyt hälytys tissibaarissa. :wave:

Äippä70 Hui!! Toivottavasti enää ei tulis...hurjan kuulosta. :hug: :hug:

mulla tulee taas jotain vuotoa, ei paljon mut kuiteski. mitäköhän helvettiä tää nyt on?? P kuiteski jo 7 vkoo huomenna. jälkitarkastus on ti, piti olla jo vko sit mut terkka sairastu. pitää siellä sit kysyy. perse jos nää on muka menkat jo |O ei kai voi tällä imetyksellä...

Ciba Ei meitin pikku-ukkeli kyllä mahtus ensi talvena :eek: Meillä tuo käyttää nyt jo 70cm sisävaatteita, jotka ovat ihan sopivia.
Tuon tämänhetkisen toppahaalarin koko on 68cm ja sekin ihan passeli nyt.

Cruella Vähän vaikuttas menkoilta. Mulakin menkat jo alkoi, vaikka imetänkin.

Nalle-Puh
Mä annan korvikkeen ja tissimaidon joukossa perunaporkkanavelliä ja välillä maissivelliä.
Suhde on 50ml tissimaitoa tai tuttelia ja 50ml velliä. Kun tuo pikku-ukkeli syö yleensä 100ml kerralla.
Yleensä ilta-aikaan olen antanut, kun päivisin imetän. ja ei ole mitään maha vaivoja tullut!

Minä ja pikku-ukkeli 1kk/3vko

Hellou,

hitsin paljon tullut tekstiä muutamassa päivässä... Ei jaksa eikä pysty kaikkea edes kunnolla lukea, saati kommentoida, vaikka haluiskin... :/

Reissusta kotiuduttu! Hyvin meni matkat sun muut; isovanhemmat ja täti sekä tulevat kummit oli innoissaan ja vauvakin hymyili ja seurusteli tyytyväisenä uusien ihmisten kanssa. :)

Meillä on kakkavaivat vähän helpottaneet, ja kakka on jo normaalin väristä, eikä vihertävää! :D Nyt tytsy on alkanut pulautella silloin tällöin ja nieleskelyä ja kurkun selvittelyä on edelleen hieman, joten odottelen noita lääkärikäyntejä, jotta saadaan jotain selkoa tuohon refluksiasiaan... :/ Onko täällä muita, joiden vauvoilla on refluksioireita? :wave: Btw, saatiin lonkkalasta pois keskiviikkona! :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Teillä on Kiin ihana tilanne, kun miehesi tekee töitä kotosalla (muistanko oikein?). Mä en raaski mieheltä pyydellä apuja yösyötöissä tms. kun se joutuu aamulla aikaisin raahautumaan töihin. Ihan niinkuin saisi kuitenkaan nukuttua..
Meillä mies itse tahtoo hoitaa myös yösyöttöjä, vaikka olisikin aamulla herätys töihin. Tänään tehtiin niin, että minä hoitelin yösyönnin ja mies heräsi aamusyötölle klo 7, jolloin antoi ruoan ja vaihtoi vaipat tytsylle sekä keitti mulle kaffet valmiiksi. Herätti mut sitten n. klo 8, kun lähti töihin. Tämmöinen rytmi toimii meillä parhaiten: mä saan nukkua vähän pidempään ja mies saa viettää hetken tyttärensä kanssa ennen töihin lähtöä. =)

kevytmelankolia: Mä käytän noita kokopotkareita yöpukuina, enkä silloin pue alle muuta kuin vaipan. Päivällä en käytä tuon tyyppisiä vaatteita lainkaan. Käytän housuja, puolipotkareita, potkareita, haalareita (hihattomia), mekkoja ja hameita sukkisten kanssa ja näiden vaatteiden kanssa käytän aina bodya.

Jaksuja kaikille, joilla on rankkaa! :hug: :hug: :hug: :hug: Tuntuu, että itte ollaan päästy aikasta helpolla lonkkalastasta ja refluksioireista huolimatta...

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ciba Ei meitin pikku-ukkeli kyllä mahtus ensi talvena :eek: Meillä tuo käyttää nyt jo 70cm sisävaatteita, jotka ovat ihan sopivia.
Tuon tämänhetkisen toppahaalarin koko on 68cm ja sekin ihan passeli nyt.
70cm? Sun poistu tais olla samanikäinen kuin meidän tytsy? Mitäs vaatekokoja muilla on käytössä? Meillä on sisävaatteina 56cm, ja jotain 62cm olen jo käyttänyt, vaikka isoja ovat. Ulkopuku on 62cm. *muoks* Tuo toinen puku onkin kokoa 56cm.

eva & Pemmi 7 viikkoa ja 4 päivää :heart:

evaellen Nytkin on 70cm body päällä ja ei tosiaan ole yhtään iso. Ehkä nuo jotkut potkuhousut ovat vähän isoja 70cm siis, mutta kyllä mä olen jo pistänyt aikalailla 60cm vaatteet pois kaapista.
Kyllä teidän tytölle menee sitten vielä ihanan pikkuiset vaatteet päälle =)

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Vanamolla on täysin päinvastainen ongelma kun meillä; me etsitään pienempää kämppää. Tuo 84m2 on aivan liikaa.. :D Vuokra ainakin, joka on 755e (tosin sauna&autopaikka siinä)..

Meillä oli toissayönä Valle kotona, hurjaa! :) Otin viereen nukkumaan, kun tuntu itelle helpommalta. Ja hyvin me sitten nukuttiinkin. Ärsyttää, kun pitää herättää keskellä yötä syömään, kun noudatetaan sairaala-aikatauluja vielä. Odotellaan, että saadaan ukko lopullisesti kotiin, sit kyllä annetaan nukkua jos on nukkuakseen. Keskiviikon maksa-arvot kai ratkaisee, että leikataanko hänet vaiko ei.
Viime yön vietti sairaalassa, ja tämä seuraava olis taas kotona. :) Onpahan pehmeä lasku meille vanhemmille ainakin..

Mä luulin aina ennen, että meillä on paljon kaikenkokoisia vaatteita (kun on saatu niin kovin niitä), mutta eihän meillä noita 50cm kokoisia olekaan niin montaa. Onneks sairaalasta saadaan mukaan ne, jotka on päällä.. :D Että hyvin ollaan varustauduttu tähän vauvan tuloon. Mutta toisaalta, luulin vähän ettei saatais vielä näin paljon kotiin häntä.

Äippä70, aika hurjilta kuulosti nuo kohtaukset tosiaan! Mäkin sain paniikkikohtauksen KOTONA viime viikolla, mikä on aika inhaa. Mulle käy kyllä, että välttelen ahdistavia paikkoja, ettei kohtauksia tulis, mutta en mä kotona oloa oikein voi enkä halua vältellä. Tosin ehkä se johtui yleis-stressistä.

Maitohappobakteerista joku kyseli; meillä syötetään sitä, eikä mitään vatsaongelmia ole.

Mm, nyt täytyy pelastaa sisko, kun se pitää Vallea sylissä eikä oikein tiedä mitä tehdä.. :D

kevytmelankolia: Jeps, ihanaa tosiaan! Luulin, ettei ehittäis käyttää noita 56cm ollenkaan, kun lastan kanssa piti käyttää isompia. Mutta hyvinpä näyttää mahtuvan. =) Joissain vaatteissa alkaa tosin olla hihat kohtapuoliin lyhkäisiä, eli kyllä täälläkin parin viikon sisään varmaan siirrytään noihin 62cm -vaatteisiin.

kevytmelankolia: imetätkö pelkästään? millaset menkat sulla nyt on, vähästä vuotoa vaan vai ihan normit?

eva ja kevytmel: minkä kokosia tein vauvat oli n. 1 kk? meillä poju 6 vkosena 5265g ja 58cm ja nyt käytössä 60 tai 62 senttiset, toppahaalari 56 senttinen on nyt sopiva, tosi reilu koko. jotku 60 senttiset kinnaa ku toi on niin pitkä. ja noi vaatekoot vaihtelee aika suuresti eri merkkien kesken, huomasin jo esikon vauva-aikana. sellaset lyhyet ja leveet bodyt ei menny ollenkaa eikä mee tälle toisellekkaa.

Meillä on jotku 56cm vaatteetki isoja :wave: :p Paljon pestyt on just sopivia :D Likka oli 1kk iässä 51,5cm :D
Paljon kyllä 62cm käytössä, kun en noita pienimpiä ees paljoa hommannu.

Muutempa tänne ei mitään ihmeitä. Nuorin poika TAAS kuumeessa :snotty: Muuten ihan normaalia hiljaiseloa vietellään...miehellä vielä ens viikko lomaa =)
Ja ens viikolla pitäs asuntoasiat selvitä =)
Meinattiin, että voitas mahtua jopa kaksioon (n.50 neliöö) rakentamisen ajaksi...hulluja?? :LOL: :LOL:

Mut nyt iltapalalle, lämppärit jo uunista huuteloo :p :wave:

Jahvetti ja Mehmu 6vko

Mekin reissusta kotiuduttu ja tyttö mahataudissa. lauantai päivän oksenteli ja nytkin ihan sippi vielä. Limaa yökännyt pari kertaa kun itkeny niin paljon. :'( ihan kun toisella ei ois riittäny ne kipeät palovammat nytten. :'( :'( :'( kyllä sydäntä raastaa kun toinen vaan äitiä hokee kokoajan ja itkee...reppana.

Pojun massuvaivat tuntuu yltyvän...pelottaa jo ajatuskin 3kk huutavan vauvan kanssa. nyt kyllä ilta menny hyvin onneks. täytyy seurailla nyt. Relatipat mekin alotettiin. En tiiä onko apua.

Nyt meen nukkumaan kun ukko huuteli et poju nukkuu...

öitä mammat!

Jepsu

Yhteistyössä