***Helmet 2008*** viikko 41

Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä en milläään jaksais alkaa täyttelemään tuota Kelan lappusta... :headwall: mut kai se olis pakko... :whistle:
Juu, en mäkään. Yhen täytin jo puolivalmiiks, mutta taitaa olla helpompaa täyttää uus, kuin alkaa sitä vanhaa lappua tästä huushollista etsimään. :D :whistle: Mutta mulla tais tulla jo ekassa kohdassa ongelmia. Haenko mä nyt tukea vaan toukokuun loppuun, jolloin perheen tulot nousee eikä saada enää lisäosaa vai haenko siihen asti, kun palaan töihin?Tosin voi olla että haetaan tukea myös lukuvuoden 09-10 ajalle, jos neiti menee yksityiselle pph:lle hoitoon.
Mä hain eri ajalle tukea ja eri ajalle lisäosaa, näin neuvoivat kelasta. Eli sille ajalle kun saan vuosilomapalkkaa en hakenut lisäosaa, mutta tukea kyllä.
 
Voi apua noita KELA-lappuja :headwall: Saako kht:a työttömänä? Mä saan huomen neuvolassa taas äitiyslomalaput täytettäviks. Mie oon ihan hukassa niidenki kanssa, että tuleeko mulla nyt näiden samojen tulojen mukaan vai 2007 vuoden tulojen mukaan :headwall: AARGH!!! Ahistaa!!!! Ja sit mä jään elämäni ekaa kertaa työttömäks ni pitäis työkkärin kanssaki olla tekemisissä... :eek: Siks mä en oo ees avannu noita mitää lippuja ja lappuja :LOL: Poissa silmistä, poissa mielestä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D

Mä jatin pari kuukautta sitten kelaan noi kht-paperit..Tosin laitoin niiden postilaatikkoon, että en viittinny ees jutella niiden ihmisten kanssa :whistle:
Mitä ne on nauramaan? :$ Mä oisin tossa tilanteessa sanonu muutaman valitun sanan..


Kuinkahan nopeesti näiden muksujen jalat kasvaa? Mä oon katellu ulkokenkiä tässä enkä osaa yhtään ees veikata minkä kokoinen jalka tolla on esim parin kuukauden kuluttua.. Toisaalta miettimisen voi estää sillä että ostaa ne kengätkin vasta sitten kun neiti ottaa askelia :saint:



 
Siis aargh kun tuli kauhea vauvakuume tai siis yltyi kun lokakuun vauvapinoa kävin kurkkimassa :heart: :kieh:

Meillä on laitettu tänään verhotangot ja nyt kovasti yritän viritellä vanhoja verhoja niihin...kai joudun jotain uutta keksimään kun jotnkin nuo vanhat tympii...

M on syöny tänään todella huonosti. :/
Liekkö hampaita puskee kun kakkakin oli löysää ja puree kokoajan jotain minkä käteensä löytää... tuttikin välillä oikein narskuu... :eek: :eek:
Nukahti äsken just unille jo..

Huomenna olis ohjelmassa lamppujen ostoa...siis ihan järkkyä..5 lamppua pitäs ostaa...keittiöön, oh, vierashuone ja lastenhuoneet... |O |O
ja lastenhuoneen verhotangot.. ja verhot..voi kiesus...

vinkkejä mistä hienoja lastenverhoja? ja vaikka muitakin..

KHT laput täytetty.pitäs liitteet vielä ehtiä. ei kai siihen tarvii kuin ukon viimesimmän palkkakuitin vai? neuvoja kaivataan? :D

Saanukka onnittelut tätiydestä täältäkin!

Parantumisia sairastelijoille! :hug:

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii :D Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
jaa mitän viel kierompaa sulla ekana tuli mieleen? :whistle: B) *ehti nähdä sen* :LOL:
:LOL: :LOL: Vitsi sä oot tosi nopee!!!

Mä kompastuin jo omaan oveluuteeni...ja lopuksi en enää löytänyt tekstistä päätä enkä häntää... :p joten päätin pistää *poffff-tilaan* :saint: jottei tuu väärinymmärryksiä... :LOL: Oon tullu vähä varovaiseksi... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
jaa mitän viel kierompaa sulla ekana tuli mieleen? :whistle: B) *ehti nähdä sen* :LOL:
:LOL: :LOL: Vitsi sä oot tosi nopee!!!

Mä kompastuin jo omaan oveluuteeni...ja lopuksi en enää löytänyt tekstistä päätä enkä häntää... :p joten päätin pistää *poffff-tilaan* :saint: jottei tuu väärinymmärryksiä... :LOL: Oon tullu vähä varovaiseksi... :xmas:
Ookko sie tullu vanhaks? :whistle: :LOL:
 
8kk neuvolassa + lääkärissä käyty tänään...

Pituus: 73,5cm (51cm)
Paino: 10760g (3440g)
Päänympärys: 47,8cm (37,5cm)

Lääkärille kun ihmeteltiin pojan liikkumattomuutta niin hetken J:n touhuilua seurattuaan sanoi että taitaa vaan luonteeltaan olla aika rauhallinen, että kerkiää lähteä kyllä vielä liikkeelle =)
Neuvolantädille poika näytti miten kiva on koputella kaikkea mahdollista toisiinsa, ja täti sitten heitti että muskarissa on käyty... Pääsinpä sanomaan, että joo ihan oikeesti on =)

Musta tuntuu, että toi pojan pikkupikkuvauva-ajan muistelu ja haikailu on koko ajan vaan lisääntymään päin kun töihinmeno lähestyy :( Nää kahdeksan kuukautta on ollut niiin luksusta, kun on toisen kanssa saanut mennä ja olla miten tahtoo... Tosin jäähän se isin kanssa tekemään samaa, mutta oon itsekäs ja kateellinen :p

Väsyttää ihan sikana, meen kaatuman sänkyyn... Oon vanha ja raihnanen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Esikko tänään iltapalapöydässä tokas, et sen kaverin äiti on 41v ja isäpuoli 43v...et nehän on ihan KAMALAN vanhoja :eek: Melkeen ku mummo ja pappa :LOL: :LOL: :LOL:
Hää on vissiin tottunu vähän nuorempaan vuosikertaan B)
Mun äiti ja iskä oli mummi ja vaari jo kun mä täytin 10v, ja ikää oli tosiaan tuo 43v molemmilla =) Ja jestas mitä ikäloppuja ne on NYT :eek: :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pusuapina teijän sällihän on ihan miehen mitoissa :D
Joo, tänään kun meidän äitillä syötiin ja sitten pojan paitaan meni vähän ruokaa just kun oltiin neuvolaan lähdössä niin äiti sano että "näkevät ainakin että poika on syönyt... niinkun sitä ei muuten näkis" =)
 
Kävin tänään kaupassa...laitoin pikkumiehen kaupan kärryissä kiinni olevaan istuimeen. Totesin ettei se irtoa toisesta kärrystä mihinkään... Kävin pyytämässä kassalta apua... :snotty:

Kaksi ystävällistä tätiä tuli auttamaan...otin pojan pois kärryistä ja nää tätit alkoi kiskomaan kärryjä irti toisistaan... Toinen kiskoi toiseen suuntaan ja toinen toiseen... Toinen täti oli sen verran voimakkaampi että lähti toisen tätin mukana luisumaan kenkinensä... :whistle:

Mua nauratti kauheesti ja lopulta totesin sihisten *lue naurua pidätellen* että jospa mä haen autosta kuitenkin rattaat...

Oli avuliaita tätejä, mut oli päivän koomisin tilanne...tai ehkä joo koko vuoden... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Esikko tänään iltapalapöydässä tokas, et sen kaverin äiti on 41v ja isäpuoli 43v...et nehän on ihan KAMALAN vanhoja :eek: Melkeen ku mummo ja pappa :LOL: :LOL: :LOL:
Hää on vissiin tottunu vähän nuorempaan vuosikertaan B)
Mun äiti ja iskä oli mummi ja vaari jo kun mä täytin 10v, ja ikää oli tosiaan tuo 43v molemmilla =) Ja jestas mitä ikäloppuja ne on NYT :eek: :whistle: ;)
Nii...iteki vois olla :LOL: Mut ei noi nyt niin kamalan vanhoille tunnu, mitä tollasesta 10-vuotiaasta :LOL:
 

Yhteistyössä