Minä. Mulla ainakin on se käsitys, että tuokin etuus kannattaisi hakea hyvissä ajoin. Jätin hakemuksen Kelaan joskus syyskuun alussa, eikä tosiaankaan naurettu yhtään. Eipä ole vielä tehty päätöstäkään, ja hoitovapaa alkaa 9.11., joten ihan hyvissä ajoin taisin olla liikkeellä. Heh, mulle jos oltaisiin Kelassa naurettu, että haen aikaisin tukea, niin olisin sanonut, että tottakai, koska siellä päässä on tapana käsitellä hakemuksia piiitkään. Joillain täällä on käynyt hyvä munkki tuon käsittelyajan suhteen, mutta aiempien kokemusteni (työhön liittyviä ) perusteella sanoisin, että kannattaa tosiaan hyvissä ajoin hakea tukea, jos meinaa ajallaan rahansa saada. Voihan sitä toki hakea takautuvastikin, muistaakseni 6kk on aikaraja takautuvasti haettaessa, mutta minä haluan tuen mielellään rullaamaan heti.Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen!
No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen!
Kyllä mulle se on aina ajoissa tullut vaikka näin "myöhään" oon sen palauttanu...kertaakaan ei oo vielä tarvinu ootella =) Mut tiiä vaikka kerta ois nyt ensimmäinenAlkuperäinen kirjoittaja fifi:No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen!
No, pitänee marraskuun lopulla rimpautella sinne päin, jos ei sieltä siihen mennessä mitään kuulu. Ja se tätsä sanoi kans että luultavasti tulevat kaipailemaan tuoreempia palkkakuitteja mieheltä siihen, kun syyskuun kuitit nyt vein sinne..Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Kyllä mulle se on aina ajoissa tullut vaikka näin "myöhään" oon sen palauttanu...kertaakaan ei oo vielä tarvinu ootella =) Mut tiiä vaikka kerta ois nyt ensimmäinenAlkuperäinen kirjoittaja fifi:No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen!
Noissa hirveen ajoissa viedyissä "pelottaa" se, että ne sitte unohtuu sinne pöytälaatikkoon :kieh:
Kannattaa, JOS ei kuulu =)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:No, pitänee marraskuun lopulla rimpautella sinne päin, jos ei sieltä siihen mennessä mitään kuulu. Ja se tätsä sanoi kans että luultavasti tulevat kaipailemaan tuoreempia palkkakuitteja mieheltä siihen, kun syyskuun kuitit nyt vein sinne..
ÖitäAlkuperäinen kirjoittaja fifi:Jaha, unten maille kai se on lähettävä... ***Öitä kaikille!*** :wave:
Mä en oikeasti kyllä ymmärrä, että mitä syytä Kelan virkailijalla on olla huvittunut, jos joku haluaa hakea tukea hyvissä ajoin. Kela kun on kuuluisa myöhässä tulevista päätöksistään... Jäin ihan pohtimaan tuota, koska täällä meillä päin ihan joka paikassa aina painotetaan, tai ainakin pitäisi painottaa, että etuudet on syytä hakea hyvissä ajoin, jos mielii etuutensa ajallaan saada. :/ Todella outoa käyttäytymistä ko. virkailijalta siis mielestäni. :/Alkuperäinen kirjoittaja fifi:No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)Alkuperäinen kirjoittaja fifi:Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen!
On joo.. Ja mä en tota Nikoa jaksa kattoa ollenkaa :kieh: Jospa siellä jotain tapahtuis huomen kun menee lisää porukkaa taas...Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Hitsi tuo BB on tylsä! |O
Niko on varsin ihq Eihän tuolla olis elämää ollenkaan ilman sitäAlkuperäinen kirjoittaja Anno:On joo.. Ja mä en tota Nikoa jaksa kattoa ollenkaa :kieh: Jospa siellä jotain tapahtuis huomen kun menee lisää porukkaa taas...Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Hitsi tuo BB on tylsä! |O
Musta tuntuu että ne muut vois vähä vapautua jos toi homppeli ei ois siel koko ajan vinkumas jostain... Kukaa uskalla sanoa mitää ku se kilahtaa siellä jatkuvasti...Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Niko on varsin ihq Eihän tuolla olis elämää ollenkaan ilman sitäAlkuperäinen kirjoittaja Anno:On joo.. Ja mä en tota Nikoa jaksa kattoa ollenkaa :kieh: Jospa siellä jotain tapahtuis huomen kun menee lisää porukkaa taas...Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Hitsi tuo BB on tylsä! |O
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:Iltaa!
Joku kyseli, mitä tietoja miehen tuloista tarvitaan. Kelaan tarvii edellisen vuoden tulot, kuluvan vuoden tulot ja edellisen kuukauden tulot,
Tarvitsee, jos hakee lisäosaa.Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Alkuperäinen kirjoittaja Muori:Iltaa!
Joku kyseli, mitä tietoja miehen tuloista tarvitaan. Kelaan tarvii edellisen vuoden tulot, kuluvan vuoden tulot ja edellisen kuukauden tulot,
--siis iik tarviiko