***Helmet 2008*** viikko 41

Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Minä. Mulla ainakin on se käsitys, että tuokin etuus kannattaisi hakea hyvissä ajoin. Jätin hakemuksen Kelaan joskus syyskuun alussa, eikä tosiaankaan naurettu yhtään. :eek: Eipä ole vielä tehty päätöstäkään, ja hoitovapaa alkaa 9.11., joten ihan hyvissä ajoin taisin olla liikkeellä. Heh, mulle jos oltaisiin Kelassa naurettu, että haen aikaisin tukea, niin olisin sanonut, että tottakai, koska siellä päässä on tapana käsitellä hakemuksia piiitkään. :LOL: Joillain täällä on käynyt hyvä munkki tuon käsittelyajan suhteen, mutta aiempien kokemusteni (työhön liittyviä ) perusteella sanoisin, että kannattaa tosiaan hyvissä ajoin hakea tukea, jos meinaa ajallaan rahansa saada. Voihan sitä toki hakea takautuvastikin, muistaakseni 6kk on aikaraja takautuvasti haettaessa, mutta minä haluan tuen mielellään rullaamaan heti. :p
 
Voi vitsi mä oon ihan varma että oon kuullu pari kertaa pojan sanovan äiti ja äittä mutta aina kun yritän saada miehen kuulemaan niin poika päristää vaan kuola lentäen :LOL: Meil on nyt parina päivänä "päristelty" sillee että sormilla lerputellaa huulia.. Mitä se muuten on? Ei se oo päristelyä :LOL:

Huomenna on äipän neuvola, pojan ei tarvis mennä mutta mennää nyt yhessä otattaa molempien mitat B) Oltaiskohan me päästy jo yli 9 kilon :p Siis poika, ei äiti painonnousussa :D
 
Neiti yllätti tänään...meillä kun on sohva ja pöytä ihan lähekkän, n. 50cm rako, niin neiti oli siinä välissä toinen kylki sohvaan ja toinen pöytään päin. Nojas molemmilla käsillä sohvaan ja sitten irrotti toisen käden, sitten toisen ja kääntyi nojaamaan pöytään! :eek: :D :heart:
Tuo on ihan mahoton rämäpää (jos noihin poikiin vertaa) :eek: :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii :D Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)
No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii :D Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)
No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.
Kyllä mulle se on aina ajoissa tullut vaikka näin "myöhään" oon sen palauttanu...kertaakaan ei oo vielä tarvinu ootella =) Mut tiiä vaikka kerta ois nyt ensimmäinen ;)
Noissa hirveen ajoissa viedyissä "pelottaa" se, että ne sitte unohtuu sinne pöytälaatikkoon :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii :D Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)
No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.
Kyllä mulle se on aina ajoissa tullut vaikka näin "myöhään" oon sen palauttanu...kertaakaan ei oo vielä tarvinu ootella =) Mut tiiä vaikka kerta ois nyt ensimmäinen ;)
Noissa hirveen ajoissa viedyissä "pelottaa" se, että ne sitte unohtuu sinne pöytälaatikkoon :kieh:
No, pitänee marraskuun lopulla rimpautella sinne päin, jos ei sieltä siihen mennessä mitään kuulu. Ja se tätsä sanoi kans että luultavasti tulevat kaipailemaan tuoreempia palkkakuitteja mieheltä siihen, kun syyskuun kuitit nyt vein sinne..

 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
No, pitänee marraskuun lopulla rimpautella sinne päin, jos ei sieltä siihen mennessä mitään kuulu. Ja se tätsä sanoi kans että luultavasti tulevat kaipailemaan tuoreempia palkkakuitteja mieheltä siihen, kun syyskuun kuitit nyt vein sinne..
Kannattaa, JOS ei kuulu =)
Tutulla kävi noin...soitti sinne ja seuraavana päivänä sai päätöksen :kieh: Siitä tosin aikaa jo...öö...7-8 vuotta :D
 
Jiihaa, teidän innoittamananne tsekkasin Kela-tiedot netissä: Päätös lastenhoidontuesta on tehty 7.10. ja postitettu 8.10. eli tänään. :D Reilu kuukausi meni käsittelyssä. Eipähän onneksi tarvitse sitäkään pähkäillä enää. Mulle muuten neuvottiin Kelassa päinvastoin kuin lumiannalle, eli yksi hakemus koko ajalle ja tarkistushakemus sitten kun olisi tarkoitus hakea lisäosaa. Tammikuulle ajattelin lisäosaa hakea. :)
 
Käytiin Hullareilla idässä tänään. Ei ollut edes ihan hirmuisasti väkeä. :/ Hattara oli Ergossa, kun en hirvinnyt kuitenkaan vankkureiden kanssa sinne mennä. Olisi voinut mennä itsellä hermot. :whistle: Eipä tuolla oikein mitään ostettavaa ollut, kun ei mitään oikein nyt tarvinnut. H sai yhden mekon kummitädin syntymäpäiväjuhlia varten, sukkiksia, paidan ja Puppe-kirjan. Pusuja ostettiin myös. :p Mies on syönyt niitä kohta puoli lootallista, mä en ole syönyt yhtään. :eek:
 
Iltaa!

Joku kyseli, mitä tietoja miehen tuloista tarvitaan. Kelaan tarvii edellisen vuoden tulot, kuluvan vuoden tulot ja edellisen kuukauden tulot, mutta yleensä noi kait näkyy ihan tavallisesta palkkakuitista. Mulle ainakin sanottiin kelassa keväällä, että kannattaa laittaa kht:n hakemus pari kuukautta etukäteen, jotta saa tuen ajallaan. Meillä mies näyttää nostaneen itelleen samaan kuukausiliksaa vuodesta 2006 lähtien, joten onpa vähän kumma, jos nyt uusia tulotietoja tarvitsevat. Noissa lapuissa näyttää olevan syyskuun tiedot. Sitä paitsi itellähän hakijalla on ilmoituisvelvollisuus, jos tulot muuttuu.

Mun dietti mättää ja pahasti. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hei, kuka se olikaan kun sanoi että täytti ajoissa kotihoidontukihakemuksen, et ku pitää 2kk aiemmin täyttää? Mut naurettiin melkein ulos Kelalta ku menin tänään sen lappuni kans, nyt kun on about 2kk aikaa kht-kauden alkamiseen! :D
Joo siis kht maksetaan 6kk takautuvasti...et ei tosiaan etukäteen tarvii :D Joku siitä vissiin joskus aiemminki on maininnu B)
No joo, näin se tätylikin siellä kelalla mulle sitte ystävällisesti selvensi, mihin minä tietysti tuumasin että milläkä minä sitte oikein eläisin jos ei sitä tule heti siitä äippäloman loppumisesta eteenpäin.. Että siks tässä aikaisin liikkeellä olen. Joten otti se sen sitte sinne kuitenki, mut jotenki huvittuneelta se vaikutti. Hö.
Mä en oikeasti kyllä ymmärrä, että mitä syytä Kelan virkailijalla on olla huvittunut, jos joku haluaa hakea tukea hyvissä ajoin. :eek: Kela kun on kuuluisa myöhässä tulevista päätöksistään... Jäin ihan pohtimaan tuota, koska täällä meillä päin ihan joka paikassa aina painotetaan, tai ainakin pitäisi painottaa, että etuudet on syytä hakea hyvissä ajoin, jos mielii etuutensa ajallaan saada. :/ Todella outoa käyttäytymistä ko. virkailijalta siis mielestäni. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hitsi tuo BB on tylsä! |O
On joo.. Ja mä en tota Nikoa jaksa kattoa ollenkaa :kieh: Jospa siellä jotain tapahtuis huomen kun menee lisää porukkaa taas...
Niko on varsin ihq :p Eihän tuolla olis elämää ollenkaan ilman sitä :LOL: :D
Musta tuntuu että ne muut vois vähä vapautua jos toi homppeli ei ois siel koko ajan vinkumas jostain... Kukaa uskalla sanoa mitää ku se kilahtaa siellä jatkuvasti...
 

Yhteistyössä