***Helmet 2008*** Uusi vuosi vol. 5 =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ompa täällä aavemaista :xmas:
:xmas: :xmas: :xmas:

Kävin kirjamassa päivän syömingit.

Joku päivä oli ollu puhetta tv:n ostosta ja säästämisestä. Meillä miehellä on tollainen saviruukku (noin 50 cm korkea), johon se tyhjentää kolikkonsa taskujen pohjalta. Edellisen kerran, kun ruukku oli lähes täysi, niin se osti rahoilla videotykin. Silloin elettiin kyllä vielä sitä ihanan kultaista markka-aikaa. ;) =) No nyt viime syksynä oli eka eurotyhjennys ja pottia oli kertynyt reilu 1000 euroa, joilla mies sitte osti uuden telkkarin. :D =)
 
Kipasen laittamassa poreammeen veden lämmitykseen. :wave:

Aattelin ehtiä nauttia hetken omasta rauhasta, kun muksut nukkuu. Puolen yön maissa mies kavereineen hökää ovesta sisään, kun tulevat Tallina-reissultaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
:wave:

Aloin tässä miettiin jos mie nyt pääsisin töihin ja mies on kotona pojun kanssa, siis liiton päivärahalla niinsaatasko me silti kht koska poju ei oo missään hoidossa? Vai onko se joko tuo päiväraha tai kht... Kyselee hän..
Kannattaa pohtia sitäkin, kumpi vanhemmista sen kodinhoitotuen hakee kelalta. Kelalle se on ihan sama.Ei sen hakija automaattisesti (ymmärtääkseni) tarvitse olla se joka on kotona. Kodinhoitotukihan maksetaan siksi, että lapsi ei ole kunnallisessa tarhassa. Lastahan ei välttämättä hoida työtön isä, voihan se olla mummokin tai serkku. Jos työssäkäyvä hakee itselleen kht:n, niin toki se vaikuttaa veroprossaan, mutta siinä puhutaan yleensä n. 1-2 % korotuksesta kaikkiin tuloihin. Joten laskemista riittää mikä on parasta millekin perheelle.

muoks* tämä siis mun ajatuksen juoksua ja voin olla väärässäkin.... :whistle:
 
Tää käytti tämän iltansa siihen että siirsi DVD-kamerasta kopsaten kuvaukset koneelle ja huomen sit vissiin tarttis ne polttaa levyille. Ajattelin samalla tehdä kaksi samanlaista kopiota...varmuuden vuoksi. Nyt maate. :wave:
 
Robeezit on hyvät ja pysyvät ainakin meillä tosi hyvin jalassa. Meillä on ollut noita tossuja ihan pienestä lähtien ja kovasti ollaan tykätty. Hattaralla on tällä hetkellä käytössä kahdet tossut kokoa 6-12kk ja toiset ovat ihan sopivat, toiset himpun verran isot. :/ Tai sitten muistan väärin ja nuo juhlamalliset ovat isompaa kokoa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
:wave:

Aloin tässä miettiin jos mie nyt pääsisin töihin ja mies on kotona pojun kanssa, siis liiton päivärahalla niinsaatasko me silti kht koska poju ei oo missään hoidossa? Vai onko se joko tuo päiväraha tai kht... Kyselee hän..
Kannattaa pohtia sitäkin, kumpi vanhemmista sen kodinhoitotuen hakee kelalta. Kelalle se on ihan sama.Ei sen hakija automaattisesti (ymmärtääkseni) tarvitse olla se joka on kotona. Kodinhoitotukihan maksetaan siksi, että lapsi ei ole kunnallisessa tarhassa. Lastahan ei välttämättä hoida työtön isä, voihan se olla mummokin tai serkku. Jos työssäkäyvä hakee itselleen kht:n, niin toki se vaikuttaa veroprossaan, mutta siinä puhutaan yleensä n. 1-2 % korotuksesta kaikkiin tuloihin. Joten laskemista riittää mikä on parasta millekin perheelle.

muoks* tämä siis mun ajatuksen juoksua ja voin olla väärässäkin.... :whistle:
Mä en nyt ole ihan varma, enkä jaksa tarkistaa, mutta mun käsittääkseni tilanteessa jossa toinen samassa taloudessa asuvista vanhemmista on työtön ei voi saada sekä työttömyyskorvausta että kht:a, tai jos hakee molempia, niin toinen etuus syö toista. :/

 
Nyt kävi meilläkin sitten ensimmäinen tapaturma :| Poika seisoskeli meidän sänkyä vasten ja innoissaan siinä tutkiskeli mun koruja, kun kaivelin vieressä laatikosta sopivaa. Hytkytellessä jalka luiskahti ja poika löi suunsa suoraan tervään, puiseen sängynreunaan :( En ehtinyt ottaa kiinni, vaikka ihan vieressä olin :ashamed: Ylähuuli aukesi, mutta ei muuta onneksi. Verta tuli tietty, mutta äkkiä se tyrehtyi ja turvotustakin saatiin estettyä kylmällä. Pojan vaatteet ja meidän valkoinen päiväpeitto saivat nyt sappisaippua-käsittelyn ja hyvin näytti veri lahtevän tuolla pahanhajuisella tökötillä :whistle:
 
Kht:sta ja liiton rahoista ettei nyt liian helpoksi menisi... :kieh: niin mulla on sellainen käsitys, että molempia saa samaan aikaan, mutta kht vähennetään sitten liiton rahoista. Tai perusosa vähennetään, mutta jos on oikeutettu kuntalisään niin sitä ei vähennetä. Sitä en muista vähennetäänkö hoitoraha jos siihen on oikeutettu. Nää on niin yksinkertaisiksi tehty nää jutut. :p

Poika ei oksentanut enää pe illan jälkeen, silloin siis kahdesti. Varmaan kuitenkin jokin mahatauti oli kyseessä koska ruoka on kelvannut tosi huonosti (ja meillä se on epätavallista). Hedelmäsoseet ja puurot vaan uppoaa, nekin pieninä määrinä. :/ Mistä johtuen sitten poika heräsi yöllä kolmen maissa ruokaa huutamaan, eikä suostunut nukahtamaan uudelleen ennenkuin sai ruokansa. :kieh: Päikkäreille sitten verannalle vähän ennen aamuviittä. |O Ei tuo kyllä noinkaan voi alkaa menemään, täytyy nyt toivoa että ruoka alkaisi maistua paremmin vähitellen. :/
 
Onpa täällä tungosta! :eek:

Hissukka: Meillä oli vatsataudin jälkeen syöminen täysin onnetonta (jos se nyt muutenkaan ei ole mitään reipasta :kieh: ) suunnilleen kahden viikon ajan; muutamia lusikallisia söi hedelmäsoseita/päivä ja päälle sormiruokia, maitoakaan ei juonut alkuunsa ollenkaan. Öisin annoin vettä, jos elämöi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Onpa täällä tungosta! :eek:
Me käytiin kyläilemässä kattomassa semmosta kolmen viikon ikäistä pikkupoikaa ja sen kaksi vuotiasta isoveljeä :heart: Oli kyllä hauska miten meijänki poika on olevinaan iso poika kun itekseen leikki sen kaks vuotiaan kanssa Duploilla :heart: Ja vauva oli niiiiin sulonen :heart:

Poikaki oli ihan poikki kun tultiin kotiin ja sammu ku saunalyhty ja mie oottelen illan Denzel elokuvaa :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Meillä juusto on kans ihan herkkua :) Pitää antaaki sitä paljon ettei sille tuu semmosta juustokammoa mitä mulla on ollu pienenä.. Ja mun veljellä joka ei voi vissii sietää juuston hajuakaan vielä nyt kolmekymppisenä :D
 

Yhteistyössä