***Helmet 2008*** Uusi vuosi vol. 5 =)

Meillä päivärutiinit menee aamun ja illan osalta näin eli

Aamulla tyty herää yleensä 7.30-8 maissa, siitä sitten noustaan yleensä samantien, kun tytyllä yleensä jo menojalka vipattaa yön jälkeen aika rivakasti. :whistle: Ylösnousun jälkeen peppupesut, kuiva vaippa ja päivävaatteet päälle. Isompi katselee kakkosen lastenohjelmia ja tyty touhuaa omiaan sillä aikaa kun laitan molemmille aamupalaa, itse syön sitten kun neiti on syötetty. Aamupalan jälkeen naaman,käsien ja hampaiden pesu ja sama homma myös pojalle lisättynä päivävaatteiden vaihdolla.

Iltahommat alkaa siinä 18.30-19 välillä jolloin molemmat muksut lähtee pesulle. Iltapuuro tytylle ja iltapala pojalle 19.30 maissa, jonka jälkeen vielä käsien ja naaman pesu ja hampaiden harjaus- sen jälkeen menen tytön kanssa hämärään makkariin rauhoittumaan ja tissittelemään ja klo20 pintaan tyty nukkumaan.

Kylvyssä ei olla käyty neidin kanssa sen jälkeen kun oli pari kuukautta vanha. :whistle: Ammekin lähti jo kesällä eteenpäin. Suihkussa sen sijaan tyty käy joka ilta, pienempänä kävi mun tai miehen sylissä, nyttemmin istuu suihkukaapin lattialla ja leikkiin samalla leluilla. =) Aika usein lapset käy nykyään suihkussa yhdessä, niin että suihkutellaan vaan vierestä.
 
Kiva kun olette selvittäny rytmejänne :flower:
Meillä aamulla herätään ysin pintaan, vaipan vaihto, hampaiden pesu ja puuro. Ja päivävaatteet
Illalla noin kasin aikaan suihku/kylpy, hampaiden pesu ja yövaatteet, puuro ja nukkumaan "tarvikkeiden" kera. Jos ei suihkua niin puuron jälkeen vaipanvaihto ja yökkäri.

Meillä on ollu aina yhteiset rahat, se maksaa kumpi voi. Ihan hyvällä omatunnolla olen "elätettävänä" (siis saanhan ansiosid.päivärahaa nyt), koska välillä on ollut toisinpäin, esim. opiskeluaikana.
 
Mä sain kun sainkin ostettua ne tossut, johtuuneeko siitä, että mies oli mukana :ashamed:
Ostettiin name it:n tossut. Kokeillaan nyt eka niillä ja katsotaan antaako edes olla jalassa. Mä näytin miehelle kuvan niistä robeezin jalkapallotossuista ja se haluaa pojalle sellaiset. Vois vaikka synttärilahjaks pyytää seuraavan koon :whistle:
 
Meillä aamu alkaa 8-9 välillä. Suurimpaan nälkään tyttö saa tissiä ja heti pitää keittää aamupuuro. Syötän tytön ensin, niin voin vielä antaa itseltäni lisää puuroa jos ei tytön annos riittänyt. Tyttö saa leipää tms. siksi ajaksi, kun itse syön. Poika yleensä käyttää omaan syömiseensä koko tämän ajan ja enemmänkin. Ruoan jälkeen sitten hampaiden pesu, vaipan ja päivävaatteiden vaihto. Ennen kuin olemme kaikki pukeissa, on ainakin tunti-puolitoista vierähtänyt.

Iltatoimet alkavat tissimaidolla 20-20.30 välillä. Sitten lapset syövät iltaruoan. Ruoan päälle leikkimistä, hampaiden pesu, yövaippa ja yöpuku. Poika menee sänkyyn n. klo 21, mutta tyttö on nyt joululomalla viety vasta klo 22 viimeistään, kun rytmi hieman on mennyt myöhäisemmäksi. Tavoitteena olisi parin viikon sisään siirtää lapset samaan huoneeseen ja sitä myötä saada molemmat sänkyyn klo 21.

Kylvyssä ei meillä käydä ja koko suihkussakin hyvä jos kerran viikossa, koska se ei kuulu tytön suosikkihommiin. Pyllyä ja naamaa tulee pestyä kyllä ihan riittävästi eivätkä ne aiheuta mitään vastaväitteitä.

Meillä ei ole elatusvastuuta sen kummemmin mietitty. Meillä on vain yksi yhteinen tili, mihin kaikki rahat menevät ja mistä kaikki maksetaan. Vaihdoimme juuri pankkia ja pankin täti oli ihmeissään, että emmekö tosiaan tarvitse mitään muita tilejä.

Olipa ihana ilma tänään. Kävin itsekseni metsässä kävelyllä.
 
Ollaan molemmat miehen kanssa kuumeessa . Mies sairastanut viikon ja neljättä päivää kuume huitelee 39 :ssä mä hyvää vauhtia perässä 38. Joka paikkaa särkee ja ollaan aivan tillin tallin ja mullehan tuo pojan hoito silti yksin jää :kieh: Toistaiseksi poika terve,ihme juttu

Laittakaahan illalla ja yöllä tekstiä niin saan lukea =) kun nukkumaan ei pysty
 
:wave:

Aloin tässä miettiin jos mie nyt pääsisin töihin ja mies on kotona pojun kanssa, siis liiton päivärahalla niinsaatasko me silti kht koska poju ei oo missään hoidossa? Vai onko se joko tuo päiväraha tai kht... Kyselee hän..

Päivä meni miun mummun luona kyläilessä ja ny vaan rauhotutaan ja ollaan vaan =)
 
Saanukka Molempia voi hakea mutta päivärahasta vähennetään sitte toi kotihoidontuki. Mä en sitä siis ees hakenu. Muistaakseni siin ois vielä ollu se että toinen noista ois menny sitte isommalla veroprosentilla jos ois molempia hakenu.

Tuli kyseltyä noi sekä liitosta että KELAsta. Lisäks vielä se että mun äitiyspäivärahasta, mikä alkaa ens kuussa tuleen, vähennettäis kotihoidontuki jos sitä hakisin vaikka poika on kotona mun ja vauvan kanssa.
 
Meil on tänää kävelty jo pidempiä matkoja ilman tukea :heart: Ja koko ajan on taaperokärryn kanssa liikenteessä muuten B) Joten alkas näyttää että meillä mielummin kävellään ku kontataan =) Ja onhan meil tänää synttärit :heart:

Iski tänää kyl tajuntaan että ennen seuraavan kuukauden (vuoden) täyttymistä meil voi olla jo toinen :eek: Koko ajan puhunu vaan että liekö poika ehtii täyttämään vuotta ennen ku toinen syntyy ja nyt se 12 kk onki jo seuraava etappi :eek: :heart:
 
Jokos annoa on supistellu? :D *utelias*

Meillä tytölle ostettiin fischer price auto jolla voi ajaa ja käyttää kävelytulena kun vaan istuinosan levittää...niin pikkumies on sillä itse kävelly nyt illan. toivottavasti se ei jää yöksi päälle tuo liikkuminen. tarpeeksi levotonta jo nyt öisin.

Huumaa katon sivusilmällä...

Liinikselle ja perheelle paranemisia :hug:

Jepsukka
 
Mieki täällä kattelen Huumaa samalla ja olla möllötän vaan. Oottelen Selviytyjiä (varmaa syynään tässä koneella ne) ja illan elokuvaa kun joku (Hjälmis?) vinkkas sen olevan hyvä. Ja mie tykkään kantrimusasta :whistle:

Ei mua oo supistellu ollenkaa Jepsu . Tosin mulla supisti ekan kerran viimekski käynnistyksessä vesien mentyä (38+6). Kolme supparia ja oltiin salissa B) Enpä siis odottele niitä tälläkään kertaa :D
 
Mä muuten kysyin yhdestä kuvaamosta tänään hintaa:
50 e yhdellä kuvalla, 60 kahdella ja 70 kolmella. Kolme kuvaa voi vaihtaa yhteen isoon.
Ja mikä parasta, heinäkuussa päivänsädekampanja, jolloin kuvaus 35e + 1 iso kuva :eek: :eek:
Ei yhtään pahan, kun toisessa 95e ilman yhtään kuvaa
 

Yhteistyössä