***HELMET 2008*** Toukokuu

Täällähän oli ukkoja "haukuttu" urakalla :LOL: Meillä myös oli eilen aamupäivällä pientä mykkäkoulunpoikasta, kun mies tosian tuli perjantain matsia kattomasta yöllä kolmelta kotiin ja kännissäpä tietty, vaikka vaan muutaman piti ottaa :kieh: Mies joutui nukkumaan työhuoneen lattialla, viereeni ei pääse, kun kuorsaa kännissä. En jaksanut kauaa kiukutella, vaan revin sen ylös yhdeksältä ja lähdettiin sovitulle mummulareissulle ja mies kävi kalassa mun pikkuveljen kanssa, kun sinne oli halunnut mennä. Sovituista menoista ei tingitä.

Korvien putsauksesta.
Minä putsaan pojan korvat myös vanupuikolla siitä korvakäytävän ulkopuolelta aina kylvyn/suihkun jälkeen eli 2-3 kertaa viikossa. Kyllä sitä töhnää tulee meilläkin, mut sehän vaan osoittaa, että korvat osaa "puhdistaa itsensä", eikä siis niin herkästi pitäis tulla tulehduksia.

Omista menoista me ollaan koitettu saada aikataulutettua hiukan siten, etä minäkin pääsen sen 2-3 kertaa viikossa liikkumaan. Miehellä onneksi tuo säbäkausi päättyi nyt, niin minäkin pääsen vapaammin menemään. Mulle se on ihana henkireikä arjessa päästä kunnolla hikoilemaan.

Oltiin eilen koko perhe saunassa. Pojan kanssa siis istuin siinä alatasolla miedossa alkulämmössä. Pikkasen sihautettiin löylyä ja poju ihmetteli ääntä :D Saunan ja suihkun jälkeen pikumies olikin sitten ihan väsy. Yö meni hyvin kolmella syötöllä jälleen =)

Nyt kokeilin sitä maissivelliä ja lantrasin 30ml velliä omaan maitoon ennen pojan päikkäreille laittoa. Maistui hyvin ja nyt poika on vetänyt unta palloon jo tunnin vaunuissa, eikä oo tarvinnut edes heiluttelemassa käydä. Katsotaan nyt kuinka menee...saatan antaa illalla hiukan myös, jos ei päivän aikana näy masuvaivoja tms.

Ostin muuten perjantaina ne Oran Jovi Io matkarattaat ja aattelin joskos tänään kävisi sunnuntaikaupoilla hiukan testaamassa =)
 
Poika imutteli innoissaan vellit illalla, taitaa olla oikein herkkua =)
simahti saman tien yhdeksältä, ja heräsi ekan kerran syömään 02.15 :) Joten vellittelyä ehdottomasti jatketaan, vaikka joidenkin mukaan siitä ei kuulemma mitään hyötyä ole :whistle:

Nyt poistun siivoilemaan, mummi ja äijä saapuvat kohta. Ja sitten miehen kanssa kahdestaan Amarilloon :heart:

Pessi ja J tänään 12vk

*muoks* siis tuo äijä-nimitys on äitini miehen itse vaatima, ei halua olla pappa tms =)
 
kevytmelankolia kiitos! mutta kaikki testattu ja tulos on pierua ja pierua vaan..

Käytiin kärräileen ulkona hetken ja pikku mies taas juttelee tuossa sohvalla vieressä mukavia..pieru haisee nytkin :x mut ei saa valittaa kun jotenkin helpottaa edes oloaan...

Minulla paino ihan tippunu kun ruokakaan ei maistu :/ mies yrittää tuputtaa kaikkea ja istuttaa alas syömään mutta suussa kaikki vaan pyörii... Lähetään käymään kalamarkkinoilla tuolla Suntin varrella niin josko sieltä söisin jotain namia...pikkumuikkuja rasvassa käristettynä... :p jamii! nyt tulikin nälkä....mies vaan on tontilla lätkäämässä pihaa kun toivat sepeliä siihen et saadaan kesän päälle asfaltti...

nooh, jospa käyn kerhon puolella nopsaan kun kaveri on niin kiltisti tuossa...
 
Kyllä mun mielestä velli täyttää paremmin mahan kuin maito. Siis jos itsekin syön velliä, niin kyllä mun maha tulee siitä täyteen toisin kuin maidosta.
Ei mun mielestä ne ravintoarvo määrät sitä ratkase vaan se koostumus. Eli se kun velli on sakeempaa kuin maito.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Kyllä mun mielestä velli täyttää paremmin mahan kuin maito. Siis jos itsekin syön velliä, niin kyllä mun maha tulee siitä täyteen toisin kuin maidosta.
Ei mun mielestä ne ravintoarvo määrät sitä ratkase vaan se koostumus. Eli se kun velli on sakeempaa kuin maito.
No niin, tuonhan sanoo järkikin. Ihmettelen vaan, kun laitoin oman aloituksen asiasta, ja jotkut (ei meidän pinosta) olivat sitä mieltä, että velli on vain maustettua korviketta.
Tottuupahan samalla pikkuhiljaa perunan ja porkkanan makuunkin.
 
Olikos täällä jollain vauvalla ihottumaa kasvoissa?
Meillä on tullut pikku-ukkelille ihottumaa kasvoihin. Alkuun oli vaan kuiva iho, mutta nyt ihan punottaa koko naama ja on sellasta pientä näppylää.
Olen pitänyt soseista taukoa, mutta ei ole mitään vaikutusta ollut ja tuota oli jo ennen soseiden antamistakin.
Neuvolalääkäri käski lipolania laittaa, mutta ei se ole auttanut.
Maissivelliä olen antanut, mutta voisikohan siitä johtua?
Jos vaihtasin välillä peruna/porkkanavelliin.
 
Kirpparilla käytiin äsken keskimmäisen pojan kanssa ja taas löyty likalle kivaa :D :D
Jotenki huono omatunto välillä, kun melkeen kaikki oon likalle kirpparilta ostanu, ettei saa paljoakaan uutena muuta kun lahjana jne....pojat taas saa kaikki uutena :whistle: :whistle: Siis esikko ja toka...kun ne sit kolmella kiertää kuitenki :/ Yhelle tuntuu niin turhalta ostaa kamalaa määrää uutena :/ Mut eikai tästä nyt kannata huonoo omaatuntoo potee...onhan se paljon parempi suosisa kierrätystä :wave: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ihanaa olla sairaanhoitajan vaimo |O
Niin tuttua kun hoitajamies täälläkin...Nyppii miehen työvuorot ajoittain ja rankasti, eikä siinä auta että on itsekin hoitaja ja tietää millaista on noiden vuorojen kanssa. Miehelle tehty nyt työvuorolistat elokuulle asti(ja huom! toukokuuta mennään), oli kuulemma sanottu et työntekijät voi sit suunnitella menonsa listojen mukaan. |O Justjust...

Onniaurinko suht samankokoinen oli meidänkin tyty syntyessään eli 3858g ja 54cm, on täällä siis muitakin vähää vaille nelikiloisia! :D

Vauva-uintiin saa täälläkin mennä sinne 8kk ikään asti, siihen saakka kun useimmilla vauvoilla on sukellusrefleksi tallella ja sen jälkeen pitää opetella tietoisesti pidättämään hengitystä. Uinnin kannalta vähän huonoon aikaan syntyneet nämä helmet kun ikäraja on ainakin meillä se 3kk, nyt toukokuussa olis ehkä just kaksi kertaa ehditty käydä niin jätettiin suosiolla syksyyn. Kovasti kyllä uinnista tykättiin jo pojan kanssa ja nyt mennään sit koko porukka perheryhmään. =) Esikoisen kanssa käydään kyllä jo ihan ominemmekin, mut kiva tehdä koko perheenä jotakin.

Omat menot meillä sovitaan tarpeen mukaan, mitään tiettyjä päiviä ei voi sopia kun mies siis vuorotöissä, mut ei mua kyllä mitkään jumpat kauheasti hotsitakkaan. ;) Mieluummin lähden sit ihan lenkille! Ihan hyvin toimii kun aina välillä jaksaa muistuttaa että olis kiva mennä jonnekin ihan itsekseen ;) vastaavasti kyllä mäkin välillä pakkaan muksut mukaan ja lähdetään kyläilemään ja mies saa olla kotona ihan rauhassa. Jalkapallonpeluu on sillä edelleen vähän jäissä talvisen nilkkamurtuman jälkeen, mut sit kun jalka on kunnossa käy pelailemassa pari kertaa viikossa sen mukaan miten milloinkin ehtii-mulla kyllä aika hyvin kotona viihtyvä ukko :D sitäkin voi sit miettiä onko se aina niin hyvä juttu... ;) :p

 
Me käytiin just tässä lähellä Chikosissa syömässä. Mies tokaisi päivän mietelauseen: "On kyllä mukava välillä istua valmiiseen pöytään" :D
Milloinkohan se ei olisi istunut valmiiseen pöytään?

Käytiin hakemassa pikkuiselle myös H&M:stä yöhaalari ja uimapuku (sellainen Pieni merenneito uikkari). Ostin myös joustavan kankaisen tukkapannan, sillä kun on tukka jo kasvanut silmiin saakka :eek: Ei viitsis vielä noin pieneltä tukkaa leikatakaan...
 
Eilen illalla pikku E nukahti n.klo 20 ja heräsi aamulla klo 10 :eek: Söi yöllä klo 3, 6 ja aamulla klo 8. Tähän mennessä on nukkunut kolmet 30min unet ja nyt nukkuu taas tuolla isänsä kanssa. :whistle: Onkohan toisella univajetta ollut vai mistä johtuu.... :eek: Täytyy varmaan huomenna kokeilla velliä jos se auttaisi pidempien päikkärien suuntaan.

Nykyään tyttö saa aivan kauheat raivari itkut, jos ruokaa ei tarjoa tarpeeksi ajoissa. Siis syö tosiaan 1-2,5 tunnin välein rintamaitoa. Itku on niin kauhea että ensin pitää rauhoittaa tyttöä sylissä. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä ettei noita tulisi :( Mutta jos se velli auttaisi??

Ciba ja pikku E, huomenna 3kk täynnä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Olikos täällä jollain vauvalla ihottumaa kasvoissa?
Meillä on tullut pikku-ukkelille ihottumaa kasvoihin. Alkuun oli vaan kuiva iho, mutta nyt ihan punottaa koko naama ja on sellasta pientä näppylää.
Olen pitänyt soseista taukoa, mutta ei ole mitään vaikutusta ollut ja tuota oli jo ennen soseiden antamistakin.
Neuvolalääkäri käski lipolania laittaa, mutta ei se ole auttanut.
Maissivelliä olen antanut, mutta voisikohan siitä johtua?
Jos vaihtasin välillä peruna/porkkanavelliin.
moi!
...itse tälleen superallergisena voisin kommetoida tähän, että maissille tuskin kukaan on allerginen, mut porkkanalle monikin, joten jos ajattelet että ihottuma saattais olla ruoka-aineallergiaa, jätä ennen porkkana pois =)

:muoks: niin ja maissiallergia yleensä on sen tyyppinen että hengitystiet menee tukkoon, ei niinkään että tulee ihottumaa...

mut tälleen keväällä on ilmassa KAIKKI siitepölyt, ja ne allergiat on tosi tavallisia...
 
sunnuntaita täältäkin!

paljon kaikkea täällä oli kirjoitettu sitten viime käynnin, mutta omat ajatuksen on sen verran seis, että kommentoin sen mitä jutuista muistan.. herättiin tänään kymmentä vaille seiska, mutta kun olin mennyt nukkumaan vasta joskus puolenyön aikaan niin ei hirveesti naurattanu. kivahan se on, että vaavi menee jo kasilta illalla nukkumaan, mutta varjopuolena sit noi heräämiset :D. nojoo, enpä valita. arkisin toi toimii ihan hyvin.

täällä ei mitään ihmeellistä, viikot hurahtaa nopeasti ohi ja tekemistä riittää ihmeen paljon. nyt viikonloppuna ehdin vihdoin pesemään ja varastoimaan kaikki talvi/kevätkuteet (päätin et kesä on nyt alkanu eikä enää tuu kylmä :D) ja muutenkin sain ihan mukavasti kaikkea rästissä olleita hommia hoidettua. eilen käytin shoppaamassa ylioppilaslahjoja neidin kanssa kahdestaan ja sit illalla oli vieraita. tänään nautittiin perheajasta; leffan katsomista, kokkailua, ulkoilua ja nyt illalla olis tarkoitus tehdä vielä pari dvd:tä, kun ollaan otettu vaavista tosi paljon videoo handycamilla ja kohta nekin tiedostot hukkuu johonkin, jos ei niitä siirrä dvd:ksi. kyllä se varmaan sit kiittää meitä aikuisena, kun näytetään sen häissä jotain sen 2kk kylpyvideoita :).

noista ihottumista olitte puhuneet ja keskustelussa tuli myös siitepölyt esille. voikos näin pienillä vauvoilla vielä ilmetä jonkin sortin heinänuhaa? kun oon tässä kuluneella viikolla huomannu pariin otteeseen et vaavilla on nenä ihan tukossa ja tuhisee ihan tukkoisena, mutta seuraavana päivänä oireet onkin sitten olleet ihan kadoksissa (eli flunssasta ei ilmeisesti ole kyse). niin mietin vaan, että voiskos oireilla jostain siitepölyistä, kun ollaan vietetty niin paljon aikaa ulkona...

vellejä meillä ei varmaan aloitella, kun neiti vaikuttaa kasvavan pelkällä maidollakin ihan mukavasti ja nukkuu yötkin vaan yhdellä syötöllä. neuvola on vasta parin viikon päästä, joten silloin saadaan uudet strategiset mitat selville, mutta ainakin mun sylissä tyttö tuntuu isolta ja painavalta :).

omasta ajastakin oli ollut puhetta (muistanhan mä sentään jotain) ja mulla on ollut ihan mukavasti vapaata silloin kun oon halunnut. salille pääsen halutessani (ja mies myös) mutta en edes osaa kaivata hirveesti mitään yksinoloa, kun vaavin kanssa touhutaan ja harrastetaan aika paljon, eli sosiaalista kontaktia riittää ja aika vähän tulee oltua neljän seinän sisällä. juoksulenkeillä ollaan käyty miehen ja vaavin kanssa yhdessä, ja muutenkin vaavi on kulkenu kivasti mukana ostoksilla, ravintolassa jne. kavereita oon käynyt tapaamassa silloin tällöin ilman vauvaa ja kampaajakäynnit on kans mun omaa aikaa :). niin ja siitä tuli mieleen, että aiemmin oli ollu puhetta myös itsensä huolehtimisesta. mä oon kyllä jatkanu ihan entiseen tapaan, kun ollaan niin paljon liikenteessä vaavin kanssa. kampaajalla oon edelleen käyny 5-6 viikon välein ja oikeastaan joka päivä tulee meikattua. suihkussakin käyn "pakosti" kerran päivässä, kun urheillessa tulee mukavasti hiki. ja on musta ihan miehenki vuoksi kiva laittautua, ja ehkä se vaavikin sitä arvostaa :kieh:

kenzie oli ehdottanut helmivauvojen tapaamista kotonaan tässä joku päivä, kuulostaa tosi hyvältä! ilmoittele vaan ajankohta ajoissa, niin ei sovita muuta päälle :)

mitäs muuta... kestoilusta oli puhetta, meillä menee edelleen 1-2 kertsiä vrk:ssa, kun öisin oon käyttäny kertistä ja sitten päivällä kun ollaan lähdetty johonkin, oon laittanu yleensä kertsin päälle ja sit ottanu keston mukaan, niin ei oo tarvinnu pissa/kakkavaippoja käsilaukkuun laittaa :). meillä neiti kakkaa yleensä vaan aamulla (siihen kertsiin) joten mun ei kovin usein tarvi edes kakkapyykkejä käsitellä. tänään sain muuten myös pieneksi käyneet nb- ja s-koon vaipat kiertoon (päivän hyvä teko takana, kun lahjoitin ne tarvitsevalle :)) ja tilasin taas uusia fuzzeja 3kpl, ovat pitäneet meillä todella hyvin nyt kun siirryttiin m-kokoon. meillä on siis tällä hetkellä käytössä oikeastaan vaan taskut, kun niistä saa mukavan pienen paketin. niin ja retrointoileville kestoilijoille piti linkittää http://www.sampsukka.com/ .. toi etusivun norsut tasku oli niin herkullinen, että pitihän se laittaa tilaukseen :)

okei, neiti kuulostaa tarvitsevan ruokaa ja sen jälkeen pääsen itsekin nautiskelemaan paahtopaistipatongista piparjuurimajoneesilla :p . mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Siitepölyallergia näin pienellä ei kai käsittääkseni mahottomuus ole, mutta hyvinepätodennäköinen. meille tuon keskimmäisen pojan kanssa aikoinaan (oli 9kk sillon) lääkäri sanoi, että ensin kyllä melkeen pitäs 1-2krt ainakin altistua siitepölylle, että se allergia puhkeaisi (epäiltiin siis itse myös allergiaa sillon ja testattiinkin-->ei mitään)...mutta, tied sit noita miten ne oikeesti on :/
Mie oon ite koivulle allerginen, mut nyt on ollu 15 vuoteen eka kevät, ettei oo juurikaan oireen oiretta, tai ainaki hyvin hyvin lievänä...
 
Joten varmaan on pikkuisella sitten jotain atooppisen tyylistä tuo ihottuma.
Voi tosissaan johtua ihan tästä keväästä, kun kaikki kukkii ja on siitepölyä, kuten emmie sanoit.
Pitää nyt tarkkailla ja tosissaan jatkan maissivellillä, mutta tosiaan soseiden antamisessa pidän nyt taukoa, vaikka tuo ihottuma oli jo ennen soseiden antoa.
Pitää 5kk neuvolassa kysästä, jos pahenee.
Hormoninäppyjä nuo ei kuiteskaan ole, kun on ihan erinäköstä kuin silloin, kun niitä oli vastasyntyneenä.
 
voi kamala millasta vauhtia näitä sivuja tulee ja tulee ja jos on hetken käymättä niin on ihan hirveesti selattavaa..... Tulee ihan morkkis kun kerta liityinkin näin jälkikäteen enkä silti kerkee tänne kirjotella.... Taustalla olen kyllä vaikka joitain sivuja jää väkisinkin lukematta...

Omasta ajasta... Meil oli puhetta jo ennen petskun syntymää, että käyn ton iltalukion loppuun, mikä ton pojan takia jäi tuos alkuvuodesta katkolle. Eli oon nyt kahtena iltana viikossa koulunpenkillä, ja syksyllä sit kirjotan, mies hoitaa poikaa että onnistun. Täs jaksos koulua on ma+ke, mutta sopivasti sit miehen harrastus osuu ton keskiviikon kanssa päällekkäin, eli oon nyt joutunu siskojani käyttään lapsenvahtina... Pikkusen harmittaa toi päällekkäisyys, mutta en oo jaksanu olla vihanen, mies pelaa nimittäin peäpalloo, ja niil on pelit keskiviikkosin, noi maanantain harkat se on sit lintsannu poikaan vedoten. Ja kuulemma hän potee huonoo omaatuntoo koska tuo pesis vie niin kauheesti aikaa ja se kaikki on aika pojasta eros. Eli mä siis lohduttaudun sillä ettei miehestäkään tunnu hyvältä :LOL:

Heh heh, tos yks sauna-ilta mies avautui ja kehaisi että mää oon kyl hyvä vaimo kun en valita hänen harrastuksistaan ym.... ja myösi vielä perään että hän taitaa olla täs perhees se joka nalkuttaa enemmän :LOL: :LOL:
 
... ja ihottumasta... Meillä pojalle tulee naamaan finnejä!! tai siis niit semmosii valkopäisiä rasvanäppyjä... mistä ne johtuu? hormoneista?eli mitä mun pitäis välttää syömastä ettei pojalle tuu akne..... vai meneekö ne vaan sit ohi ajan kanssa?
Jännä vaiva sinänsä, se oli raskausaikana mun seläs ja nyt pojan naamassa...
 
Maissi on meillä tytöllä poissuljettujen ruokien listalla. maha menee heti sekaisin kun syö sitä.

Voi jee, M tosiaan kakkas nyt kun laitettiin microlax peräruiske. käytiin päivystyksessä ja lastenlääkäriltä kysyttiin apuja niin sanoi että laittaa se. ei menny viittä minuuttia niin kun pärähti housuun...ja mies on ihan erilainen. Nyt äitin poika on palannu :)

Kärryttelemäss käytiin ja ihana ilma vaikka tuulee melko lujaa...

nyt meen leikkimään tytön kanssa.

 
Terve kaikille helmimammoille! :flower: Vieläkö pääsis löpisemään mukaan =) ?Eli
poikavauva syntyi 11.2. mitoilla 3350 kg ja 50 cm.41+0 vkolla.Aika pitkään olen ollut
salamatkustajana näissä jutuissa ja ajattelin nyt itsekin jo ilmoittautua, jos siis mukaan mahtuu!?
 
Me oltiin koko päivä reissun päällä. Kylässä oli meidän lisäksi tukku kolmivuotiaita ja meidän pimun lisäksi toinenkin vauva. Yllättävän hyvin meidän tyttö jaksoi, ihmetteli kauheesti sitä meteliä mitä isommista lapsista lähti.

Kakasta piti kysyä että onkohan tää nyt jotenkin merkki jostain kun kakka on hieman kokkareista ja vihertävää? Parina viime päivänä tyty on kakannut varmaan 5+ kertaa päivän aikana :eek:. Siis määrä on vaan hyvä, on mulle merkkinä että ruoansulatusjärjestelmä ois kehittynyt mutta onko jotain mitä mä en ehkä huomaa?

Nyt en jaksa kyllä millään kommentoida mitään :ashamed:. Meen sohvalle ukon viekkuun kyhnyttämään.

 
Tervetuloa Wode :flower:

Artulla kans maha kovalla :( Kakka tulee kyllä, mutta on kamalan kovaa ja ihan tummaa. Perästä lörähtää sitten loput, jotka melkein ruikulla. Annettiin äsken pari lusikallista luumusosetta, jos se auttas.

ieva :p

Nauretaanko teillä ääneen? :) Mistä irtoaa parhaat naurut?
Meillä lähtee kun "tiputtaa" eli pitää sylissä (seisaallaan) ja nopeesti notkistaa polvia. Toinen on massun/posken/kaulan suukottelu nam-nam-nam-nam ääniefektillä :D Ja hikka tulee joka kerta kun naurattaa :heart:
Vauvatus on myös Artun hittijuttu =) Tehään sitä iltasin, kun otetaan ilmakylpyä.

Meillevauva Vihree kakka on merkki ilmavaivoista, mut meillä Artulla oli kakka kokoajan vihreetä siihen asti, kunnes alotettiin soseet. Miun arvaus on, että Omneo tekee tuon :/
 

Yhteistyössä