***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mies on mua vuoden vanhempi ja on mut aikoinaan bongannut ruokakaupassa, jossa me molemmat käytiin vanhempiemme kanssa =) Että sellanen alku :LOL: Ollaan välillä asuttu eri kaupungeissa (mun opiskelut) ja oon vaihtarinakin ollut ulkomailla, mut kaikki tää on kestänyt :heart:
hih :) ...mä bongasin mun miehen ekaa kertaa mäkkärin jonossa kun olin viettämässä (*rumana, väsyneenä ja meikittömänä*) krapulapäivää kaverin kanssa :D
...hän ei tosin muista spesifisesti mua siltä keikalta (mies siis, ei kaveri :LOL: ) mut muistaa jotkut oudot mimmit jotka kyyläsivät nurkasta :D ...hyvä niin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
emmie: En tosiaankaan tartte. Saat pitää. :xmas: Mä oon semmonen hamsteri, että säilön kaikenlaista pakkaustavaraa, jos vaiks tarttee. :p Postitusta vartenkaan en koskaan juuri joudu ostamaan mitään pusseja tms. laatikoita, kun käytän uudelleen kaikennäköisiä pahvinkappaleita. Miestä on joskus nolottanut viedä mun paketointeja postiin, kun ovat niin epäsiistejä sen mielestä. :whistle: B)
vitsit kun kätevää, tulee siis halvemmakskin :D :xmas: rupeempas myös hamsteriksi :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
emmie: En tosiaankaan tartte. Saat pitää. :xmas: Mä oon semmonen hamsteri, että säilön kaikenlaista pakkaustavaraa, jos vaiks tarttee. :p Postitusta vartenkaan en koskaan juuri joudu ostamaan mitään pusseja tms. laatikoita, kun käytän uudelleen kaikennäköisiä pahvinkappaleita. Miestä on joskus nolottanut viedä mun paketointeja postiin, kun ovat niin epäsiistejä sen mielestä. :whistle: B)
vitsit kun kätevää, tulee siis halvemmakskin :D :xmas: rupeempas myös hamsteriksi :p
Jeps, mulle tulleet postipaketit/pussikuoret päätyy todennäköisesti jollekin muulle vielä. B) Kerran käytettiin anopin kanssa keskenämme yhtä ja samaa pahvista postituspussia kolme kerta edestakaisin. :p Sit mä en enää saanu sitä. :/ Se varmaan lähetti sen jollekkin toiselle. :xmas:
 
Huomenta kaikille!

Lapsiluvusta tuli mieleen: kaveri oli jutellut poikaystävän kanssa siitä mikä olisi sopiva määrä lapsia. Ystäväni mielestä neljä lasta on just sopiva määrä. Poikaystävä oli sitä mieltä että kolme kyllä riittäisi hänelle. Kaverini mietti sitten, että miten käy jos on jo ennestään kaksi lasta ja sitten päätetään tehdä kolmas lapsi ja tuleekin vahingossa kaksoset. No, poikaystävä sanoi, että voihan sen toisen sitten antaa pois... :D

Mies tuli baarista joskus pari minuuttia ennen neljää! Ei se mitään jos menee myöhään, mutta lupasi tulla "joskus puoliltaöin" ! :kieh: Nyt se makaa krapulaansa pois, arvatenkin iltapäivään saakka.

Kätkytkuolemasta piti kommentoida että kävin joskus lukemassa käpy ry:n sivuja jossa kerrostaan kätkytkuolemasta. Mun mielestä kannattaa suunnistaa sinne jos kätkytkuolema pelottaa. Mun pelkoja ainakin helpotti noi sivut. Ihmettelen hiukan Kiinin terkkarin antamia vinkkejä, sillä niin kuin tuolla sivuilla sanotaan, ei kätkytkuolemassa ole kyse tukehtumisesta vaan jostain vielä selvittämättömästä asiasta, eli syytä ei valitettavasti vielä tiedetä. Kannattaa käydä lukemassa!
Lapsen menettämisen pelko tulee varmasti välillä meille kaikille, mutta mä olen yrittänyt ajatella niin, että vaikutan niihin asioihin joihin voin ja loput jää herran haltuun.

 
Tänään pitäs mökille lähtee pihatöitä tekemään. Kamalan tuulinen ilma taas kerran.

Onkos teillä muilla vauvat kiinnostuneet lehdistä? Sanoma ja aikakausilehdistä siis! Meillä on erityinen suosikki Seiska lehti ja Deko lehti :D Savon sanomatkin menee hätätapauksessa :LOL:
Tykkää ihan älyttömästi rutistella käsissään ja katella kuvia.
 
PalstailuGalluppiin Aloitin tämän palstailun joskus syksyllä 2003, kun aloin odottaan esikoista. Sillon tuli kylläkin kirjoteltua vielä vähemmän kuin nykyisin. Taukoa oli silloin, kun palasin töihin, mutta nythän tätä aikaa näyttää piisaavan tähän koneella istumiseen.

Lapsiluvusta
Itse ole ajatellut, että koskaan ei voi sanoa 'ei koskaan'. Saattaa tosiaan jännittää synnytys enemmän ens kerralla, jos se joskus tulee. Vielähän tässä ehtis tekemään pari ennen kolmikymppisiä.. Miehen puolesta meillä voi olla vaikka kymmenen lasta.
 
Ai niin lapsiluvusta. Mä olen aina halunnut kolme lasta, mies halusi neljännenkin ja lopulta halusin minäkin :D
Niin ja tämä pikku-ukkeli on siis meille kolmas yhteinen, mutta mies pitää ihan omanaan tuota vanhintakin lasta.
Sanoi just, kun sterilisaation oon jonossa, että nyt nämä neljä lasta riittää ja
meitin lapsiluku on täynnä!
Palstailun taisin aloittaa joskus -03, en kyllä ihan tarkkaan muista.
 
Voi vitsi on tylsää! Toi ukko makaa vieläkin krapuloissaan ja haisee edelleen pahalta. :x
Ilmaista viinaa pitää juoda niin paljon että saadaan firma konkurssiina |O

Käytiin tytön kanssa jo kaupassakin ja nyt sekin vetelee hirsiä. On meillä laiskaa porukkaa.
Pitäisköhän ryhtyä vaikka ruuan laittoon?

Täälläkin on näin hiljaista, vali vali...
 
Aivan ihana ilma täällä meidän suunnalla, vaikkei tällä lämpötilalla hiki tulekaan, mutta ihanaa kun aurinko paistaa. Muksut kun herää unilta niin kävellään mun vanhemmille pihalle touhuamaan ja grilliherkkuja syömään... B) :p

Lapsiluvusta oon itse aina halunnut kolme lasta, miehelle olisi riittänyt yksikin kun on itsekin ainokaisena kasvanut. Noo, tähän kahteen taitaapi jäädä, vaikka en raskausaikana olisi voinut kuvitellakaan että tässä kohtaa ajattelee että jospa joskus vielä yksi... ;) Mies on kyllä niin tiukkana kannassaan, että melkoinen väsytystaistelu olisi edessä jos itselle vielä ihan hillitön kuume iskee :whistle: voipi olla ettei iske! :D
 
lapsiluvusta mä haluaisin viis (tai seittemän) :D (meitä oli 4 sisarusta ja musta se oli liian vähän) mies haluis niin monta kun tulee ??:xmas: mut kun haluun samalla tehdä uraa niin ehkä tuo munkin 5 jää haaveeks...(missä välissä sen uran sit ehtis?) tai no en tiä onko se 5 mun haaveena enää, joskus oli, mut nyt oon ihan superonnellinen tän yhdenkin kans! :heart:
 
Aika kylmä oli pihalla, vaikka aurinko yrittääki paistaa. Vieläki kylmää korvia, oli pipo vissiin liian ohut. Käytiin hakemassa taaaas vähän maitoo kaupasta ja sitähän menee..
Pitäs varmaan tehä jotaki ruokaa, ukkokin tulee kohtapuoliin töistä. Ei jaksa.

O vetäsi taas hirveet raivarit ennen päikkäreitä. Ei vissiin oikein kiinnostanu tissiä imutella. Nenä oli vähän tukossa ja muutenki tais ottaa pollaan. Ajattelin sitten, että ei väkisellä ja laitoin vaunuihin. Siellä se on vetäny pari tuntia jo unta palloon.

Pakko sanoo vielä tuosta lapsiluvusta, että voishan sitä vielä yhden tekasta, ettei tarvi töihin mennä. :LOL: :LOL:
 
kauheesti luettavaa kun en taas oo kerinny lueskella B) meillä on kanssa toi oranssi viltti, miehen vanha :) mun omat on varmaan jonnee hukattu, muistelen et nukkeleikeissä mulla olis jotain noita ollu. no, enää niitä ei taida säilössä olla, harmi toisaalta.
meillä mies reissussa, läks eilen pärnuun ja tulee huomenna. eilen oli aika orpo olo vaikka toisaalta ihan kivaki olla yksinään. pojat sain jo kasilta nukkumaan niin aikaa oli ruhtinaallisesti =) peliä en paljoo viittiny katella :kieh: pyörin sit koneella ja katoin välillä telkkaria. iltapalaki oli aika vähänen, kevyt se ei ollu B) suklaansyönnin sain jätettyä muutamaan palaan, jee :D
P nukku 8 tuntia viime yönä putkeen, aika juhlaa. tosin heräs taas ylös jo ennen kuutta :headwall: mut kyllähän noilla unilla jaksaa, nykyään en niin paljoo enää tarvi.
sain kesäkuun työvuorolistanki, ei paljon oo armoa tunnettu, 15 iltaa töitä :snotty: lomat alkaa pyörii ja yks läks pois ni mähän ne teen :kieh: no rahaahan se vaan tietää.

jepsu kauhee tilanne teillä :'( onneks kaikki kuiteski meni parhain päin mut voin kuvitella sen tuskan ja pelon :hug:

onniaurinko: oonko sokee vai jäikö multa huomaamatta sun poikas syntymäpäivä? oliko se jossain? mein poika meinaan aika tarkalleen saman kokonen, 3880g ja 52cm :D

jahvetti: vko armonaikaa :x onneks me lähetää helsinkii käymää et oon matkoilla juhlapäivänä :LOL:

hilunen: me myös mennään syksyllä vauva-uintiin =) vähän isoikshan nää pääsee mut kuulemma ihan hyvin voi vielä sillon alottaa kuhan alkaa kannutella pikkuhiljaa. nyt jo pitäs mut mä en oo vielä muistanu/jaksanu/uskaltanu, mun mielestä se on aika inhottavaa puuhaa :/ suihkussa kyllä oon Peen naaman ja tukan kastellu ja useemman kerran vieny pään vesisuihkun alta eikä toi oo moineskaan. tykkää hirveesti olla suihkussa, varsinkin mun kanssa yhessä kun pääsee ihan iholle :heart: munkaan mielestä vauva ei oo liukas, joskus sillon on ollu ku kylpyveteen on hiukka lorahtanu öljyä :whistle:

palstaillu oon vuoden -05 lopusta, mitäs nytillä tuli enimmäkseen oltua kunnes sit viime keväänä eksyin tonne vauvakuumeisiin ja sieltä sit odottajiin. mä olin jossain vkon se ja se- jännääjissä.
nyt kuuluu narinaa vaunuista :wave:
 
Tyttö nukkuu edelleen, oltiin pihalla talkoissa. Pari tuntia sit jo hain maidon kotoa oottelemaan heräämistä mutta ei oo vielä tarvinnu antaa.. Saas nähä millainen ilta sit tulee..

Suihkuttelusta siis ootteko te vaan ottanu vauvan mukaan suihkun alle? Me ollaan vaan kylvetetty tota.

 
Osaako kukaan sanoa pulauttelusta? Joku muukin kyseli. Meillä poika on viikon sisällä alkanut pulauttelemaan huomattavasti aikaisempaa enemmän. Saattaa tulla isot puklut tunninkin päästä ruokailusta. Monet bodyt menee päivässä :( onko tää jotain allergiaa tai refluksia sitten vai??

Annoin eilen sitä velliä päivällä ja illalla. Yö meni ihan normaalisti, ei siis nukkunut pidempiä pätkiä, mutta ei valittanut mahaansakaan tms.

Ollaan käytetty poikaa suihkussa ja välillä kylvyssä. Ihan hyvin pysyy sylissä, ei räpiköi tai mitään. Ehkä vähän kummastelee, kun vesi tulee kovalla paineella suuttimesta.

Kävin yksin kaupoilla. On se vaan kumma, että itselleen ei löydä nykyään yhtään mitään, pojalle sitten senkin edestä.. Masentaa vaan vaatekaupassa :ashamed:

Vauva-uinti on tosi suosittua, täällä on oikein jonot. Kaveri pääsi vauvansa kanssa vasta 6kk iässä, vaikka alkoivat jo hyvissä ajoin jonottamaan.
 
Jes! Tää päivä on mennyt tytön kanssa aika lailla käsikirjoituksen mukaan!
Nyt on vikoilla iltapäiväunilla ja kolmet 30-60 min unet jo takanapäin tältä päivältä. Ah, ehkä meidän rytmi palautuu nyt normaaliksi. :)

Krapulainen ukkokin on hätistetty viimein ylös sängystä ja komennettu kauppareissulle. Tarkoitus olisi kohta tehdä kanasalaattia illalliseksi ja katsoa leffaa kunhan saadaan tyttö yöpuulle.

suihkuttelusta mullekin tuli mieleen, että pitääkö varoa veden menemistä korviin? Voiko siitä aiheutua korvatulehdusta?

Entäs miten usein puhdistatte vauvalta korvat? Mä melkein joka päivä otan vanupuikolla keltaista möhnää korvakäytävän juurelta, kun sitä vaikkua tulee tytön korvista ihan kamalasti. Miten teillä muilla?

T:Katti ja Pikku-L
 

Yhteistyössä