***HELMET 2008*** Toukokuu

juuh..nukkumaan tästä joutaa. mies tuossa vielä surffaa nettikauppoja ja miettii kummat sateenvarjorattaat..peg-peregot vai inglesinat. mut minä napsautan tän masiinan nyt kiinni ja lähden pesulle. öitä kanssasisaret! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
ja mitä tekijöitä meiän perheessä on, jotka vielä laskevat todennäköisyyttä niin mie silti pelkään, että menetän Artun :'( :'(
-jos saapi udella että mitkä on tommosia tekijöitä, eli siis lähinnä kuinka siihen voi vaikuttaa?? Nukkuma asento ??
- ei nukuteta mahallaan
- tutin käyttö -> rytmittää hengitystä
- ei tupakkaa raskauden aikana
- vauva nukkuu omassa sängyssä -> ei mahdollisuutta, että jäisi vanhemman alle/puristuksiin vanhempien väliin

Nuo keinot on sellasia varmuuden maksimointijuttuja, että vauvan hengitys ja verenkierto varmasti pääsevät toimimaan ilman pienintäkään estettä.


 
Kiin: Thanks, nyt on uteliasuus tyydytetty :/ , oonhan nuo jostain tainu lukeekkin, mut ajattelin joskos ois jotain uutta tietoo. Mä en niin kauheesti tuota kätkytkuolemaa suostu ajattelemaan, jos ajatteleisin niin hajoisin varmana :snotty: . Enempi mua huolettaa tukehtuminen, miten pystyn toimimaan tilanteessa jos vieras esine hengitykseen joutuu *koputtaa puuta, suorastaan hakkaa* ettei näin kävisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Me ostettiin tänään grilli. Stockalta haettiin sellainen mikä niillä on tämän kuun kanta-asiakasetuna. Ja vitsit tuli hyvää ruokaa! :p Hetihän me tietty grillailtiin..tuoretta ananasta, halloumi-juustoa, lampaan ulkofilettä, pekoniin käärittyjä sieniä...nam nam.
:p Myö mennään huomenna appelaan ja luultavasti saadaan siellä grilliherkkuja ja itte savustettua kalaa. :p Btw, mummokukat, mummopitsit, mummopyyhkeet, mummopatalaput ja kaikki muu mummoilu on just parasta! :p


 
Ja se piti vielä sanomani että nuo pelot on persiistä, siis että vaikka kuinka koittaa olla antamatta pelolle valtaa niin joskus se vaan hallitsee elämää kunnes sen kukistaa, ja se ei meinaan aina olekkaan ihan iisi juttu |O :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
ja mitä tekijöitä meiän perheessä on, jotka vielä laskevat todennäköisyyttä niin mie silti pelkään, että menetän Artun :'( :'(
-jos saapi udella että mitkä on tommosia tekijöitä, eli siis lähinnä kuinka siihen voi vaikuttaa?? Nukkuma asento ??
- ei nukuteta mahallaan
- tutin käyttö -> rytmittää hengitystä
- ei tupakkaa raskauden aikana
- vauva nukkuu omassa sängyssä -> ei mahdollisuutta, että jäisi vanhemman alle/puristuksiin vanhempien väliin

Nuo keinot on sellasia varmuuden maksimointijuttuja, että vauvan hengitys ja verenkierto varmasti pääsevät toimimaan ilman pienintäkään estettä.
Mä oon kuullu, että lähellä pitäminen (perhepeti) vähentäisi riskiä. :/ Siis ainoastaan silloin, jos perheessä ei käytetä lääkkeitä/alkoholia tms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Hurjaa miten täällä on joillain jo rippikouluikäisiä lapsia, ja jo ennen 35:ttä vuotta! Vitsi kun mäkin olisin saanut lapsia jo vuosia sitten! Teillä on ollut oikee meininki! Etenkin jahvetille oon vähän kade, mäkin haluun 29-vuotiaana olla neljän äiti...vielä ehtis, mutta tulisi kyllä tosi kiire :D
juu sama täällä... toive olis tuollanen, mut seuraavaks pitäis tulla kolmoset sitten ja raskaaks pitäis tulla mitä pikimmiten :whistle: :D

...lähinnä mieheni toive siis... mut hän on mua vuoden vanhempi, joten vielä kiireempi tulis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Hurjaa miten täällä on joillain jo rippikouluikäisiä lapsia, ja jo ennen 35:ttä vuotta! Vitsi kun mäkin olisin saanut lapsia jo vuosia sitten! Teillä on ollut oikee meininki! Etenkin jahvetille oon vähän kade, mäkin haluun 29-vuotiaana olla neljän äiti...vielä ehtis, mutta tulisi kyllä tosi kiire :D
juu sama täällä... toive olis tuollanen, mut seuraavaks pitäis tulla kolmoset sitten ja raskaaks pitäis tulla mitä pikimmiten :whistle: :D

...lähinnä mieheni toive siis... mut hän on mua vuoden vanhempi, joten vielä kiireempi tulis :D
Meillä ei oo kyllä tuommosta toivettakaan, mutta mun kannattais raskautua kolmosia varten heti, kun se on sektion jälkeen suositeltavaa eli ens tammikuussa. Sit kerkeis just 3 lasta saada ennen kuin täyttäis 30. Niin, ja pitäis siis tosiaan tulla ne kolmoset. :D

 
emmie: En tosiaankaan tartte. Saat pitää. :xmas: Mä oon semmonen hamsteri, että säilön kaikenlaista pakkaustavaraa, jos vaiks tarttee. :p Postitusta vartenkaan en koskaan juuri joudu ostamaan mitään pusseja tms. laatikoita, kun käytän uudelleen kaikennäköisiä pahvinkappaleita. Miestä on joskus nolottanut viedä mun paketointeja postiin, kun ovat niin epäsiistejä sen mielestä. :whistle: B)
 

Yhteistyössä