***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Osaako kukaan sanoa pulauttelusta? Joku muukin kyseli. Meillä poika on viikon sisällä alkanut pulauttelemaan huomattavasti aikaisempaa enemmän. Saattaa tulla isot puklut tunninkin päästä ruokailusta. Monet bodyt menee päivässä :( onko tää jotain allergiaa tai refluksia sitten vai??
Aika paljon saa vauva pulautella, että on vielä normaalia =)
Toiset pulauttaa enempi kun toiset.
Mulla on ollu 2 paljon pulauttelevaa, yks refluksi ja nyt likka ei paljoo pulauttele, silleen normaalisti vaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Entäs miten usein puhdistatte vauvalta korvat? Mä melkein joka päivä otan vanupuikolla keltaista möhnää korvakäytävän juurelta, kun sitä vaikkua tulee tytön korvista ihan kamalasti. Miten teillä muilla?
Samalla tavalla =) Aika paljon tulee täälläki :/
 
Tää päivä on menny ihan täysin päin persettä suoraa sanoen :headwall: :headwall:
Mie oon likan kanssa kökkiny sisällä veetutuksissani ja ukko tehny pihalla puita, pojista en tiiä eikä paljoo kiinnosta :/ :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
ja mitä tekijöitä meiän perheessä on, jotka vielä laskevat todennäköisyyttä niin mie silti pelkään, että menetän Artun :'( :'(
-jos saapi udella että mitkä on tommosia tekijöitä, eli siis lähinnä kuinka siihen voi vaikuttaa?? Nukkuma asento ??
- ei nukuteta mahallaan
- tutin käyttö -> rytmittää hengitystä
- ei tupakkaa raskauden aikana
- vauva nukkuu omassa sängyssä -> ei mahdollisuutta, että jäisi vanhemman alle/puristuksiin vanhempien väliin

Nuo keinot on sellasia varmuuden maksimointijuttuja, että vauvan hengitys ja verenkierto varmasti pääsevät toimimaan ilman pienintäkään estettä.
Mä oon kuullu, että lähellä pitäminen (perhepeti) vähentäisi riskiä. :/ Siis ainoastaan silloin, jos perheessä ei käytetä lääkkeitä/alkoholia tms.
peesi
uusimpien tutkimusten mukaan juuri näin. Lapsi hengittää paremmin kuin hänen vieressään on joku, joka hengittää....meillä tyttö muutti omaan sänkyyn viime vikolla, tosin sänky on mun sängyssä kiinni...pitkälle ei vielä muuttanut :LOL:
 
suihkuun oon joo ottanu mukaan sillee et oon ollu saunassa ja mies tuonu ja hakenu pojan.
pyykinpesusta, meillä kun on koko sakki niin useempi konellinen saattaa päivässä pyöriä. varsinki jos hyvä kuivatusilma niin pesen urakalla ku saa ulos kuivuu.
ikäkriisistä, mikä ikäkriisi, vanha mikä vanha :kieh:

jahvetti: mulla oli tollaset fiilarit muutama päivä sit, kyllä se siitä B) :hug:

meil on nyt P alkanu hylkii pulloa :/ paska homma mun töitten kannalta. juttelin tänää mein äitin naapurin kanssa ja sanoin et pitää miehen käskee ottaa toi imetystyyny ja poika siihen ja joku maitonen rätti ja joku mun hajunen vaate ( niinku pentukoirille :D ) ja sit tarjoo pulloa siinä et se tilanne olis mahdollisimman sama ku imetystilanne. tuo kun siis nukahtaa aina tissille. jos jollain vinkkejä ni otetaan vastaan :attn: niin siis kerroin naapurille ja samoin tein ku sain sanottua ton ni P huus kovaan ääneen et EI! :LOL: :LOL: ääntelee kovaan ääneen ja nyt sattu mitä mahtavimpaan paikkaan toi, vähänkö revettiin :D
 
Heippa! Oltiin miehen kanssa tänään työpaikan koulutustilaisuudessa ja olin ensimmäistä kertaa yli 10 km päässä Jiistä ja niin pitkään, 7 tuntia! :eek:
Ikävä söi, vaikka en miehelle myöntänyt... :whistle:

Eli tänään sai Jii myös ensimmäistä kertaa Tuttelia mummin hoivissa, muuten maistu hienosti kuulemma, mutta pullotuttia tahtoi ensin vatkutella suussa sen näköisenä että "mikäs hitto tää on, ei ainakaan äitin tissi!" Kyllä meinaskin tisut räjähtää, kunnes seuraavan kerran pääsin imettämään...

Väsyttää ankarasti, meen JO NYT nukkumaan, senkin yökyöpelit :wave:
 
Hello,
Johan on päivä taas takana, oon ollu harrastuksen parissa klo 8-17 ja mies koti-iskänä..ja hohhoijakkaa |O ; oon sanonu sille jo pariin otteeseen että aina aamulla vaihetaan yökkäri pois (yleensä body ja potkikset) ja pistin vielä viestin että vaatteet katottuna HOITOpöydällä..ja mitä neidillä päällä kun tulen kotiin, yöllinen body ja uudet sukkahousut jotka olivat pesemättöminä KEITTIÖN pöydällä |O..

Meillä on tänään syöty ihan älyttömästi :eek: , kahen tunnin välein ja kerralla semmoset 140-160 ml ja viime yönä heräs taas kahesti normaalin yhen kerran sijaan..taitaa olla aika siirtyä eteenpäin ton ruoka asian suhteen...varmaan maanantaina taas maistellaan maissipuuroa/velliä..

Korvia en oo oikeen putsaillu kun näyttävät puhtailta, toki tuosta ns. ulkokorvasta oon aian töhnät pyyhkässy tarvittaessa. Nenä meillä putsataan topsilla päivittäin, varovaisesti pyöräytän topsilla ja aikamoisia matoja sieltä aina tuleekin :eek:

Äh, pitäs mennä vielä lukemaan huomiseen tenttiin, ja väsyttää siis ihan simppana :/

Mikäs Jahvee riepoo :wave: :hug:
 
Meillä mykkäkoulu kestää vaikka vuoden jos mis ei siitä tee loppua :p *erittäin itepänen* :xmas:
No joo...mut mitäs on sanonu joskus sellasia asioita, mitkä mua kaihertaa joka päivä vaikka uuten kaikki on ok....mut sit pieniki riita saa hirveet mittasuhteet, ku mulla ne asiat muistuu mieleen...ja minut on ERITTÄIN vaikea saaha lepytettyy B)
Äsken se kysy, et söisinkö jos hakis Kotipitsasta pitsat...en oo viel vastan mitää, katotaa meneekö, syön kyl jos menee :kieh: :kieh:
 
HeipäHei,
Cruella DeVille , et ollut sokea vaan minä en unenpöpperössä ollu muistanu laittaa sitä pojun syntymäpävää:) Se on siis 12.2.2008.

Onpa kiva kuulla että muillakin on noin saman kokosia vauvoja, kaikilla on tuntunu olevan melkein kilon pienempiä:) Meidän herra syökin n.160ml n.joka toinen tunti, et ei kai se ihme ookaan jos on niin hyvän kokonen :D

Vauva-uinnista...Me ois haluttu menä jo vauvauintiin,mutta ei keretty, kun täällä loppuu lähimmissä paikoissa jo nyt toukokuun puolvälissä ne vauva-uinnit. On siis pakko mennä syksyllä, täällä voi kuulemma n.8kk ikään asti mennä vauva-uintiin. Oishan se tietty ollu kiva mennä jo aiemmin...Pitäs varmaan rueta koittamaan sitä suihkussa käymistä. Ei oo käyny ees mielessä et menis pojun kans yhessä suihkuun. Mut pitääpä kokeilla:)

putsailen korvat siitä ihan reunalta vaan topsilla aina parin päivän välein, kun siihen tulee vaikkua aina ihan kivasti. Korvakäytävään en o kyllä topsilla menny.
 
Näinpä siinä aina välillä käy, siis että vanhat asiat nousee pinnalle vaikka ovat jo ns. anteeksi annettuja vaan ei unohettuja..Mutta teoillahan on aina seuraukset ja sanoilla kans :/ . Ja kun miehet on vaan aina välillä niiiiiin hankalia ( onneks ei me naiset :saint: ), siis ainakin toi mun mies, oikee junttura :whistle: :heart:
 
Riepoo täälläkin miehet prkle :x Saatiin torstaina tappelu mun punttisalilla käynnistä. Mä oon paikallisessa salissa vuosijäsenenä (pitää siis olla koko vuos). Tammikuunn lopussa katkasin jäsenyyden (la oli 26.2.) ja nyt sit jäsenyys jatku taas tän viikon maanantaina. No kyselin useaan otteeseen, että jatkanko vielä taukoa, vain onnistuuko, että käyn salilla kahtena iltana viikossa. No sanottiin, että käy. No sitten yritin kysellä, että voitaisko sopia jotkut päivät, mutta se on kuulemma liian sitovaa.

No maanantaina sitten sain mennä. Torstaina oli sitten sovittu ukon meno, eikä ollu varmaa pääsisinkö salille, vaikka niin oli sovittu.(Ukon meno venysiis pidemälle kun oli sovittu). No sitten kysyin, että jos en pääse torstaina, niin voisinko mennä lauantaina. No se ei sitten millään käyny, koska ukko halus mennä pojan kanssa kattoo jotain radio-ohjattavakisoja, jonne ei kuulemma voinu ottaa vaavia mukaan, kun tulee pakokaasuja. No itse asiassa ne oli sitten sähkökäyttösiä autoja, joten se niistä pakokaasuista. Niin nää kisat oli siis aamupäivällä ja sali on auki ainakin iltakahdeksaan. Mutta ei kuulemma tiedä, jos vaikka on hyvä ilma ja ukko haluu tehä jotain muuta kun vahtia muksuja.

Jonkun aikaa torstaina huudettiin toisillemme, kun mä en muka ymmärrä, että hän töissä päivisin. Niinpä, mä siis olin ainoastaan pyytäny lupaa päästä omille menoille kahtena iltana viikossa. Ukolla kun on noita menoja ollu vähintään kahtena iltana viikossa.

Ehkä mä oon vähän marttyyri, mutta laitoin sitten salille viestiä, että voisko tota raskauskeskeytystä jatkaa tai voisko vauvan ottaa salille mukaan esim. aamupäivisin vaunuissa. (En oo vielä saanu vastausta.)

Niin, nyt ukko lähti sitten ihan ilosena baariin kattoo lätkää.

Tulipahan ukonhaukkumisvuodatus, mutta sapettaa.... :x :x :x :x

Taidan mennä laittamaan pyykit kuivausrumpuun ja nukkumaan.
 
:headwall: :headwall: Joo ihan kiva taas, meilläkin alkoi eilen mykkäkoulu klo 24, kun meninpä taas avaamaan suuni miehen työvuoroista ja sitähän se ei kestä.
Siis nyt tehny pe ilta+ yö putkeen, eilen ei töitä, kun aamulla tuli yötöistä, su ilta ja sitten ma ja ti koulutuspäivä ja ens lauantaihin asti iltaa ja aamua vuorotellen, kaksi vapaata ja sitten taas viikon yötyö putki :kieh:
Ihan oikeesti, mun mielestä ihan käsittämättömät työvuorot.
Vai valitanko turhasta.
Ymmärrän, että töitä pitää tehdä, mutta oishan se kiva joskus miestäkin nähdä.
Ihanaa olla sairaanhoitajan vaimo |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Riepoo täälläkin miehet prkle :x Saatiin torstaina tappelu mun punttisalilla käynnistä. Mä oon paikallisessa salissa vuosijäsenenä (pitää siis olla koko vuos). Tammikuunn lopussa katkasin jäsenyyden (la oli 26.2.) ja nyt sit jäsenyys jatku taas tän viikon maanantaina. No kyselin useaan otteeseen, että jatkanko vielä taukoa, vain onnistuuko, että käyn salilla kahtena iltana viikossa. No sanottiin, että käy. No sitten yritin kysellä, että voitaisko sopia jotkut päivät, mutta se on kuulemma liian sitovaa.

No maanantaina sitten sain mennä. Torstaina oli sitten sovittu ukon meno, eikä ollu varmaa pääsisinkö salille, vaikka niin oli sovittu.(Ukon meno venysiis pidemälle kun oli sovittu). No sitten kysyin, että jos en pääse torstaina, niin voisinko mennä lauantaina. No se ei sitten millään käyny, koska ukko halus mennä pojan kanssa kattoo jotain radio-ohjattavakisoja, jonne ei kuulemma voinu ottaa vaavia mukaan, kun tulee pakokaasuja. No itse asiassa ne oli sitten sähkökäyttösiä autoja, joten se niistä pakokaasuista. Niin nää kisat oli siis aamupäivällä ja sali on auki ainakin iltakahdeksaan. Mutta ei kuulemma tiedä, jos vaikka on hyvä ilma ja ukko haluu tehä jotain muuta kun vahtia muksuja.

Jonkun aikaa torstaina huudettiin toisillemme, kun mä en muka ymmärrä, että hän töissä päivisin. Niinpä, mä siis olin ainoastaan pyytäny lupaa päästä omille menoille kahtena iltana viikossa. Ukolla kun on noita menoja ollu vähintään kahtena iltana viikossa.

Ehkä mä oon vähän marttyyri, mutta laitoin sitten salille viestiä, että voisko tota raskauskeskeytystä jatkaa tai voisko vauvan ottaa salille mukaan esim. aamupäivisin vaunuissa. (En oo vielä saanu vastausta.)

Niin, nyt ukko lähti sitten ihan ilosena baariin kattoo lätkää.

Tulipahan ukonhaukkumisvuodatus, mutta sapettaa.... :x :x :x :x

Taidan mennä laittamaan pyykit kuivausrumpuun ja nukkumaan.
Älä ihmeessä ryhdy marttyyriksi! Mun mielestä sun kannattaa tehdä tylysti niin, että pakkaat salikamat laukkuun ja lähdet joku päivä salille heti ukon tullessa kotiin. Siis kysymättä lupaa! Tee tämä sellaisena päivän kun tiedät että ukolla ei ole mitään omia menoja.
Mun mielestä kun on kaksi aikuista talossa ja yhteiset lapset kyseessä, niin johan on ihme jos ei voi omaa lastaan hoitaa parin tunnin ajan ilman että siitä sovitaan viikoa etukäteen. Varmasti ei jätä lasta heitteille vaikka tekisit kuinka yllätyslähdön salille! =)
Liikunta on sulle kuitenkin tärkeää eikä vähistä omista menoista kannata alkaa tinkimään...muuten ei pysy pää kasassa.
Itse teen ihan samaa, kamat kassiin ja salille tai lenkille. Kyllä on vauva tullut hoidetuksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniAurinko:
putsailen korvat siitä ihan reunalta vaan topsilla aina parin päivän välein, kun siihen tulee vaikkua aina ihan kivasti. Korvakäytävään en o kyllä topsilla menny.
Joo, näinhän se on että korvakäytävään ei saa työntää mitään sisälle. Eikä kyllä vauvan korvaan taitaisi tavallinen vanupuikko mahtuakaan millään...enpä kyllä ajatellut koittaakaan :D Meillä tosiaan tulee tota keltaista vaikkua ihan törkeen paljon, mutta kai se on niin yksilöllistä miten sitä erittyy.
Heh, omaan korvaan vanupuikkoa tulee kyllä välillä tungettua aika syvälle...hyvä ettei vastakkaisesta korvasta pullahda puikon toinen pää ulos :D

 
Jätänpä merkin tänne :wave:

kaikki muuten ok mutta pojalla mahaa kipristää koko ajan ja nyt kolmatta päivää kakkaamatta...vaikka ja mitä on testattu...alkaa olla aika väsynyt olo. ja pojalle ei ruokakaan oo maistunu normaalisti....

Kiitos teille kun ootte niin ihania! lämmittää mieltä lukea tuollaisia lohdutuksia ja halauksia. :hug:

nyt täytyy taas mennä.

jepsu
 

Yhteistyössä