aurinkoista päivää täältäkin!
unista oli ollut puhetta, meillä neiti nukkuu kans 3-4 unet päivän aikana ja sit yöunet on yleensä 21/22-8/9. joskus nukkuu kymmeneen asti, jos on illalla valvonut yhteentoista. ja yhdesti herää yöllä syömään, yleensä viiden aikoihin. mies käy usein herättämässä mut vähän ennen kasia, että ehdin pumppaamaan ennenkuin vaavi heräilee. ekat päikkärit on jo 1-1,5h päästä heräämisestä ja ovat kestoltaan 2-4h. sen jälkeen päivä jatkuu n.1,5-3h:n hereilläolojaksoilla ja välissä aina 1-2h:n unet. eli loppujen lopuksi aika paljon hän vieläkin nukkuu, mutta hereilläolon aikana touhuillaan sitten aika paljon ja silloin neiti kyllä vaatiikin huomiota, viihdytystä ja syliä.
itse olen havainnut, että päiväunet maistuvat vauvalle paremmin kun on paljon puuhaa ja tekemistä. kotipäivinä hän ei ilmeisesti saa niin paljon virikkeitä, joten sen vuoksi jaksaa sitten olla paremmin valveillakin?!? mutta molempi parempi, tokihan välillä on hyvä levähtääkin ja kyllä vaavistakin huomaa, jos menoja on liikaa.
emmie noista hh extroista olisin kysynyt, että laitatko siihen kuivaliinan väliin? onko A:n iho kestänyt hyvin sitä, että sama vaippa on päällä niin pitkään? saapa nähdä, josko torstaina tarttuis mukaan tuo kyseinen vaippa, kun menen hakemaan muutaman muun vaipattimen sieltä iivisniemestä
...
Jahvetti ja muut valokuvanäpertelijät, ootteko huomanneet, että ifolorilla saa tilattua sellaisen valokuva-albumin, johon voi itse sommitella kuvat ja sivut oman mielen mukaisiksi? me ollaan päädytty siihen ratkaisuun ja kovakantiset albumit ovat kyllä upeita, varsinkin kun niihin saa tekstit ja värit ja taustat ja kaikki tosiaan sellaisiksi kuin haluaa. jonkin verran aikaa siihen albumin suunnitteluun ja väsäämiseen kuluu, mutta eipä sit tarvi tilailla erillisiä kuvia ja leikkailla ja liimailla niitä
meillä olis tänään sit varmaan levähdystä edessä, viikonloppu ja viime viikko oli niin täynnä ohjelmaa, että oon ihan seis. pitkällä lenkillä käydään ja illalla suuntaan salille ja saunomaan, mutta muuten vois vaan lueskella, lepäillä ja palautua. oltiin siis siellä häissä lauantaina, ja hienosti meni näinkin pienen vaavin kanssa. neiti kyllä jaksoi upeasti koko päivän, ja oikein paistatteli saamassaan huomiossa. ruokailun ajan (yli 3h) tyttö nukkua tuhnutti liinassa (olin viritelly sen miehen päälle, ni ei tarvinnut itse korkeissa koroissa kantaa) ja sitten taas seurusteli 1,5h ja kävi taas liinaan unille. vaunutkin meillä oli mukana, mutta tilan kannalta toi liina oli ehdottomasti kätevin ratkaisu, koska vaunuja ei olis millään saanut pöydän luokse. ihanat juhlat kertakaikkiaan, ja kaunis hääpari. kivoja kuviakin tuli näpsittyä melkein 200, kun mies kävi pari viikoa sitten ostamassa uuden digijärkkärin, ja se on ollut nyt sit äärimmäisen ahkerassa käytössä
.
mutta nyt lähden pesemään pyykit, kun kaikki kotihommat jäi vähän toissijaisiksi viikonlopun riennoissa. mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille helmille!