***HELMET 2008*** Toukokuu

...kylläpä täällä on ahkeria kirjoittajia! Yritin vähän pikalukea ja hienoin uutinen oli Tuttemuin, valtavasti onnea, aivan ihanaa!
Tulimme toiselta puolelta Töölönlahtea, jossa kyläilimme Mitjan kummisedän luona ja minä loikoilin ammeessa, jota olin kaipaillut. Huomasin, että mahani pullahti ammeessa palloksi kuin ilmapallo, joten vielä on tekemistä tuolla laihdutuspuolella... Töölönlahti oli niin kaunis iltausvaisena, että menin vielä kotiin tultua juokseman lahden ympäri, kun isä syötti Mitjaa. (nyt yritän kyllä laihtua, vaikka olen ihan toivoton suklaa-addikti ja kaiken muun herkun...) Yritän antaa enemmän vastuuta isälle koko ajan, sillä Mitja on niiiiiiin äidin poika ja olen vähän ominut hänet ja haukkana aina tarkkailen meneekö kaikki "oikein". Mitja on alkanut imitoimaan äidin hassuja ääniä ja jotenkin minun silmissäni poika vain tulee koko ajan söpömmäksi! Meillä nukutaan hyvin yöt ja pitkät aamupäiväunet ja vielä muutamat lyhyemmät päiväunet. Poika on ihanan hyväntuulinen ja nauravainen ja minulla tulee usein melkein kyyneleet silmiin, kun poika katsoo minua suurilla silmillään. Minulla oli jo pieni vauvakuume, mutta kyllä olen tullut tulokseen, että Mitja on kuopuslapseni ja hänestä olen äärettömän kiitollinen, kun olen jo vuosimallia -64. Olisipa ihana, jos olisi sen vuoden mallistoa tallella, omia vauvanvaatteita muutama!
Koko maailma on ollut niin vain vauvaa ja vauva-asioita, että tuntui ihan oudolta puhua muusta ja katsoa Juhlaviikkojen ja Art goes Kapakka-ohjelmaa, olen aina ollut niin innoissani ja yrittänyt katsoa Huvilateltassa muutaman esityksen ja koluta kaikki ilmaiskonsertit...nyt tuntui ihan vieraalta, mutta upea ohjelma taas, ehkä johonkin pitää liput hankkia.
Minun työhönpaluu ja pakkokeskustelu tuntui vähän epämukavalta, kun totuus on se, että todella suren työhönpaluuta. Työelämä on todella vaativaa välillä . Kun aloitin työpaikassani pari vuotta sitten, olin todella ylityöllistetty ja kuljin ilman autoa opettamassa Lohjalla, Nurmijärvellä, Kauniaisissa ja Helsingissä ja todella väsynyt olin välillä. Lapsen kannalta on tietysti hienoa, että äiti on kotona, mutta luulen, että monelle äidille se on myös parempi vaihtoehto ja joskus toivottu breikki pätkätöistä tai stressaavasta työstä tai sitten helpompi vaihtoehto olla kotona, kun ei oikein tiedä mitä tekisi. Ystäväni on haaveillut pitkään vauvasta ja nimenomaan toivonut jonkinlaista luonnollista breikkiä työelämään, kun on ollut niin stressaantunut. No, vauvaa ei ole kuulunut, mutta sai ison stipendin kirjan kirjoittamista varteen ja saa vapaata toimittajan työstään. Hän on minun ikäinen ja yhdessä olemme vauvaa yrittäneet ja vieläkin niin toivon, että hänkin onnistuisi! Hyvä,että sai toivotun breikin! En ole kyllä itse näin levännyt ollut vuosiin, sillä kyllä päivät ovat olleet järkyttävän pitkiä töissä. Tietysti alun yövalvominen oli rankkaa! Luotan kyllä mieheeni Mitjan kanssa ,mutta kyllä mieluisin vaihtoehto olisi itselleni olla kotona. Mitja tulee kyllä olemaan hyvässä hoidossa isän kanssa ja aion ottaa tiukan asenteen, että töitä ei tulisi liikaa, sillä kyllä haluan kaiken muun ajan olla vain pojan kanssa! Nyt olemme ajatelleet, että Mitja jäisi isin kanssa kotiin pidemmäksikin aikaa, sillä kyllä huolestuttaisi viedä Mitjaa päiväkotiin, jos hän ei vielä osaisi edes kävellä. Työ on vähän ristiriitainen...toisaalta omaan työhön liittyy todella paljon innostavia juttuja, pidän työstäni ja inspiroidunkin siitä todella paljon monin eri tavoin. Opiskelijat ovat aivan ihania ja muutamista on tullut ystäviäkin meille!!! Kaikki ovat olleet niin innossaan vauvastamme, opettajakaverit ja opiskelijat! Mieheni on ollut minun sijaiseni ja opettaa myös ranskaa ja espanjaa koulussamme. Hänkin on viihtynyt todella hyvin. Hyvää on paljon, mutta kiire on välillä järkyttävä ja töitä todella paljon. Onneksi on kesäloma melkein saman tien, kun aloitan työni ensi viikolla!
Vaipoista...voi, voi...me käytämme kertakäyttöisiä, vaikka huono omatunto kyllä painaa! Ehkä vielä opettelemme kestojen käytön!!!
Mieleeni tuli tänään kuinka ihanaa olisi nähdä vauvoja livenä eikä vain näin virtuaalisesti kommunikoida...vauvajuttuja on ihana jakaa ja puhua! Kiinnostaisiko pääkaupunkilaisia tulla käymään meillä...kun Ievallakaan ei ollut Töölö niin tuttu. Jos kiinnostusta on, niin voisin ehdottaa jotain sopivaa ajankohtaa tässä lähiaikoina. Voisi olla nyyttäripohjainen pikku tapaaminen, vauvat varmaan varastaisivat shown kyllä! Meillä on vauvakavereita, mutta jännää olisi nähdä ihan samanikäisiä helmivauvoja!
Olen aika zombie väsymyksestä, joten tuli kirjoitettua liikaakin omaan napaa ja epäloogisesti hyppien asiasta toiseen....
 
Voih, jospas mekin päästä joskus noihin city tapaamisiin, jotenkin tuo matka on muka niiiin pitkä ( 50km :LOL: ) että harvoin tulee Helzinkiin lähettyä :ashamed: , ehkäpä kesällä enempi, ainaskin suomenlinnaan pitää päästä B)
 
Joo Kenzie, ensikskin, mukava kuulla susta :)

:wave: Me A:n kanssa ainakin voitais mielellään tulla teille käymään, ainakin lyhyt matka, kun töölössä mekin asutaan!

Meille saa kanssa tulla, 28.5. klo 18 meillä olis Me&i (lasten)vaatekutsut, ihania uusretrosia :p ilmoittele jos haluat tulla mitjan kanssa! Hei muutkin pk-seutulaiset, welcome! =)

sit kenzie vielä siitä rintaöljystä: miten usein sä käytät sitä? Ostin purkin, mut en tiedä onko esim 1xpvä sopiva, vai pitäiskö rasvailla ja hieroskella useammin?
 
Hitto, kun ei saa itteään turvalleen :kieh: Huomenna pitäs aamulla 10:ltä lähtee ajaa Joensuuhun. Tavataan neljän naisen porukalla, jotka kirjotteli Lapsettomuus- osiossa aikanaan samassa ketjussa :heart: Nyt kaikilla on lapsi sylissä, yhellä jo toinen =) Meiän Arttu on vauvoista nuorin, vanhin on 8kk :) Tän yhen esikoinen on jo 3,5v. Kaikki ovat saaneet alkunsa lapsettomuushoidoissa.
 
kenzie: Minä tunsin viime vuoden juhlaviikoilla ensimmäistä kertaa vauvan potkaisun. :heart: Olimme serkkuni kanssa Huvila-teltassa kuuntelemassa PMMP:tä ja "Joku Raja"-biisin aikana tunsin hienonhienoa kutittelua vatsassa, aivan kuin joku olisi siveltimellä hennosti sipaissut. :heart: Tämän vuoden ohjelmaan en ole vielä edes tutustunut; saas nähdä tuleeko mentyä... :/ PoriJazzeille ollaan näillä näkymin menossa päiväksi koko perheen voimin. :)

Nyyttäritreffit kuulostaa oikein hyvältä! Ensi viikko on meillä täynnä, kun ollaan puolet viikosta Savossa sukuloimassa ja loppuviikollekin on jo menoja, mutta entäs sitten sitä seuraava viikko? =)
 
Tuosta Kiinin jutusta tuli mieleen, että pistetäänpä semmoistakin gallupia, että kuinkas pitkään olet palstaillut täällä? Mä tulin tänne vissiin heinäkuussa... Vai oisko ollu peräti heti plussauksen jälkeen kesäkuussa... :/ Alkuun olin tammikuisissa, kun eka LA oli 21.1. Näistä gallupeista tulee NIIN mieleen se odotusketju, kun koko ajan oli G:tä... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Ensi viikko on meillä täynnä, kun ollaan puolet viikosta Savossa sukuloimassa ja loppuviikollekin on jo menoja, mutta entäs sitten sitä seuraava viikko? =)
Ootteko tulossa tälle suunnalle? :wave: Voitas treffata Lipalla tai jos ootte tänne tuppukylään tulossa niin Kaivopirtillä :) Laita vaikka yytä :attn:

G: Taisin ekan kerran eksyä tänne chattiin (sillon täällä oli vielä sellanen) v.2002-2003 vauvakuumeessani. Yritettiin miun sillosen avomiehen kanssa lasta, mut se loppu lyhyeen, kun alko menemään sukset ristiin ja ukko ryyppäämään :kieh: Varsinaisen palstailun taisin alottaa keväällä 2005 Vauvakuume- osiossa, sieltä siirryin Lapsettomuus- osioon ja lopulta teiän kanssa odotuspuolelle :heart:
 
Kiin: Tullaan la-iltana sinne ihan teille päin (appiukko & "uusanoppi" ) yhelle kylälle ja ollaan siellä su-iltaan. Su-iltana ryykästään anopille, ma-päivällä mun isälle ja sit siskolle, ti-aamupäivänä viel miehen mummolle ja mun tädille, joten ikävä kyllä taitaa Lipan reissu jäädä. |O |O Se on tommosta juosten kustua menoa joka reissu. Ja nyt etenkin, kun on Pemmu, niin on ihan PAKKO viettää kaikki aika siellä sukuloiden. Kesällä tullaan vissiin viikoks, niin jospa sitten joutais vaikka jätskille sinne Lipalle. :p =)

*muoks* Tuppukylää en tunne muuten kuin siltä nimeltämainitsemattomalta kylältä yhen kaupan, olikohan joku Tanu tai jotain... :/ Ja appiukko ei tod päästä meitä edes sinne Tanulle ilman sitä. |O Tai ehkä mut ja miehen päästäis, mut ei Pemmua. ;)
*muoksmuoks* Piti vielä se sanoa, että tää on Pemmun eka reissu sinne Savoon. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
*muoks* Tuppukylää en tunne muuten kuin siltä nimeltämainitsemattomalta kylältä yhen kaupan, olikohan joku Tanu tai jotain... :/
*muoksmuoks* Piti vielä se sanoa, että tää on Pemmun eka reissu sinne Savoon. :heart:
Ei tällä kyl mitään Tanua ole :/ Sairasen K-kauppa ja S-market on tossa kylällä. Vai tarkotitko siellä peräkylillä, missä siun appivanhemmat asuu?

Täällä Savossa on Pemmun hyvä olla maalaisilmassa (lue: lehmänlietelemussa nyt kun pellot on kevätlannotettu :x Paikoitellen voi havaita myös kananpaskan hennon häivähdyksen) :heart:
 
SEE
Täällä kanssa synytys meni lopulta kiireelliseen sektioon. Jouduin sairaalaan käynnistykseen raskausmyrkytyksen takia ja 14h synnytyksen jälkeen sydänäänien heikentyessä aina supistuksen aikana .

Meillä käytössä ollut jo varmaan 1kk pampersin 3 koko mutta nyt ostin ekaa kertaa Liberon 3koon ja ei ole kertaakaan tullut pissit eikä kakat läpi. Pampersin joka koossa kävi tosi usein niin...

Ollaan pojun kanssa juuri lähdössä jyväskylään mun siskon pojan syntymäpäiville ollaan reisussa koko viikonloppu. Mies on kaverin polttareissa koko viikonlopun myös... Illalla sitten jännitetään miten SUOMEN LEIJONIEN KÄY! HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
 
Se on nyt sit siinä. Tänään lähti viimeisen kerran luovutettua äidinmaitoa sairaalalle. 15.2. lähti eka satsi ja nyt se siis loppui. Täällä Tays:n piirissä maitoa voi luovuttaa kunnes vauva on 3kk. No meillä ollaan nyt sit "jo" viikon yli. Maitoa tulee yhä yli omien tarpeiden, vaikka enää ei tarvitse lypsää kuin 2 kertaa vuorokaudessa. Tildalla on syöttövälitkin pidentyneet ihan hurjasti (väli on pääsääntöisesti 4-5h, mutta välillä syödään jo 3h kuluttua edellisestä ja toisinaan taas vasta 8h kuluttua),joten rinnat eivät saa ärsytystäkään enää niin paljon. Eli kaipa se siitä sitten hiljalleen vähenee siihen malliin että pääsee tuosta lypsämisestä kokonaan eroon. Äärimmäisen sitovaa touhuahan tuo on ollut (ja täysin oma valinta&vapaaehtoista), mutta uskoakseni siitä on ollut myös äärimmäisen paljon hyötyä monelle monelle pikkuiselle. 70l riittää aika monelle vauvalle :LOL: :whistle: :ashamed:

tillukas ja jahvetti Maasta se pienikin ponnistaa :D Meillä tämä kolmonen on pikkuisen teidän vauvojanne isompi (3kk: 58,5cm ja 5,7kg), mutta hän on jopa kilon ja 3,5cm isompi kuin esikoinen samassa iässä. Ja tosiaan, kuten oli jo puhe ollutkin, niin löytyypä vaatetta kauemmin esim henkkamaukan vauvapuolelta, jossa ne ovat myös halvempia kuin "isompien" puolella. Olen täällä jo maininnutkin, että tyttömme oli 1-vuotiaana 69cm "pitkä" ja poika 70,4cm, joten vauvapuolen 86cm vaatteet oli käytössä vielä 3-vuotiaana.... :LOL: Toiset vaan on isompia kuin toiset :hug:

Jep jep ja nyt siivoamaan |O Huomenna saa sit nauttia sähkölaitoksen piikkiin Särkänniemen reimuista (ja tietty huomenna on pirun kylmää).
 
Olinkos aamun eka.. *muoks* en
Mulla myös hätäsektio takana. Vauvan sydänäänet heikkeni, alkoi kirkas verenvuoto ja lapsivesi oli paksua puuroa. Kuulin jälkitarkastuksessa (lääkäri katsoi koneelta), että vauvan pää olisi lisäksi ollut "väärässä" tarjonnassa.
Haava on parantunut tosi hyvin, ei mitään kipuja enää ole ollut aikoihin (sunnuntaina tulee 12vk). Välillä tosin vähän kirpaisee, kun poitsu tykkää pomppia äitsyn mahan päällä :xmas:

Muffinsseja tulee 12 kpl ohjeesta, sori kun unohdin mainita.

Aion antaa tänään velliä. Viime yönä taaskin heräiltiin parin tunnin välein känisemään. Liekö toi mun oma maito sitten jo niin luirua, tai ei tule tarpeeksi :| Onneksi on viikonloppu edessä, saa mieskin valvoa pojan kanssa..

Mummi on tulossa sunnuntaina Kotkasta kyläilemään. Laitan sen hiukset, ja sitten päästään miehen kanssa kahdestaan syömään =) odotan kuin kuuta nousevaa..

Pyykkiä pestään meillä koneellinen joka toinen päivä. Ja arvatkaas, mä en edes lajittele värien mukaan, sinne vaan kaikki samaan.. :ashamed: että tällainen kodin hengetär täällä :D
 

Yhteistyössä