***HELMET 2008*** Toukokuu

Maidon luovutus: täällä voi luovuttaa 6kk. Yksi ystäväni juuri harmitteli (maidonluovuttaja), että kun vauvansa täyttää puoli vuotta ja maitoa vaan tulee tulvimalla edelleen. Viemäriin sitten kai vaan :(

Vaipat. Ostin kokeilumielessä Rainbown vaippoja, ja kyllä on surkeita!!!! Ei ime yhtään, laskee sivusta läpi, ja kovat koppurat kaiken lisäksi :kieh: esim. Dailyn on olleet ihan ok. Noh, palattiin sitten Liberoon.

Kuka puhui jotain maissipuurosta Mitä,mitä.. siis onko jotain valmista vai...??
Meillä V nukkuu yöllä max 3 h pätkissä..velliä oon yrittäny antaa mut ei suostu ottaa tuttipullosta mitään ei edes tissimaitoa.eli miten saatte tissivauvan ottamaan pulloa tai tuttia??

Alkaa jo ahistaa..Bon Jovi lähestyy..

T:Hanni & Papuli pänkkäpää 2kk ja risat

PS. mä aloittelin jo kuumeilijoissa joskus kai tammikuussa2007

Vaipoista vielä. Meillä käytetään Liberoa. Pampersit falskas meilläkin, mut Liberolla ei oo sattunu yhtään vahinkoa. Vielä käytössä koko3, mut tänään aattelin ostaa kokoa 4 sitten jo (bongasin lehdestä tarjouksenkin) :D

meni meillä tosi hyvin vaihteeksi, syötiin siis VAIN 3 kertaa, tasan 3½h välein :) Ja vaikka aamu alkoikin jo pikkuherran mielestä taas kello 6, niin noustiin vasta seitsemältä, kun vieressä poju jutteli tyytyväisenä. Mä oonkin sitten ollut tänään jo ahkerana, kun kerran niin hyvin tuli nukuttua :LOL: Toinen pesukoneellinen pyörimässä, kämppä imuroitu ja wc pesty =)

Pessi:
mullakin on se maissivelli tuolla kaapissa edelleen oottamassa, saatan siitä joskus tässä antaakin maistiaiset, vaikka oonkin aatellu passata nuo vellit. Mulla kyllä tulee maitoa ihan riittämin, eikä se kovin luirua näyttäs olevan, kun välillä oon sitä hiukan pumpannut (jos oon menny käymään jossain, niin on miehellä ollut "hätäpullo"). Aikamoinen rasvakerros näyttäs tulevan maidon separoituessa jääkaapissa :whistle: Mä luulen, että meillä lähinnä kyse on siitä, ettei maito vaan pidä nälkää niin kauaa poissa enää, vaikka ravinnoksi riittääkin :whistle:

Kenzie oli kiva kuulla susta :hug: Itsekseni ajattelin, että jos kovinkin pahoitit mieles siitä työ/koti-jutusta, kun ei sinua näkynyt...

Kauheesti tekstiä!

Sektio myös täällä koettu. Tyttö ei vaan tullut edes imukupin avustamana, tytöllä oli virheasento käynnistyksen takia ja ponnistusvaihekin oli pitkittynyt.

Mä aloitin vissiin helmi-maaliskuussa 2007 kuumeilijoiden puolella..
Maissivelliä on meilläkin kaapissa. Ei vielä aloitettu mutta kattelen joka päivä josko ois aiheellista.

Oliko se joku kehitysvaihe kun nukutaan levottomasti? Toi tyttö nimittäin vetää päikkäripätkänsä usein aikas levottomasti. Samoin aamuyöstä voi alkaa heilua pinniksessä..

Tuttemuille kans paljon paljon onnea uuteen odotukseen! :flower:

ihan hiljaa kuiskaan myös että meillä ei eilen illalla itketty koliikkimaisesti.. väsymystä kylläkin mutta ei pahasti.. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
*muoks* Tuppukylää en tunne muuten kuin siltä nimeltämainitsemattomalta kylältä yhen kaupan, olikohan joku Tanu tai jotain... :/
*muoksmuoks* Piti vielä se sanoa, että tää on Pemmun eka reissu sinne Savoon. :heart:
Ei tällä kyl mitään Tanua ole :/ Sairasen K-kauppa ja S-market on tossa kylällä. Vai tarkotitko siellä peräkylillä, missä siun appivanhemmat asuu?

Täällä Savossa on Pemmun hyvä olla maalaisilmassa (lue: lehmänlietelemussa nyt kun pellot on kevätlannotettu :x Paikoitellen voi havaita myös kananpaskan hennon häivähdyksen) :heart:
Sitä appivanhempien peräkylää tarkotin. :p

Hei kaikille! Sori kun tuppaan tänne teidän keskusteluun mutta mulla on 07 tammikuussa syntynyt tyttö ja olen nyt laittanut sille pieneksi menneitä vaatteita huutonettiin myyntiin kooltaan 74cm-86cm. Pakettiin olis huutojen myötä tulossa kaikki tarpeellinen tulevaa syksyä/talvea ajatellen. Ketä kiinnostas niin ei muuta kun osoitteeseen :)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=78160089

huomenta :wave: ,
meillä taas normimpi yö takana, neiti heräs neljältä syömään ja sitten puol seiskalta..lopullisesti herättiin klo 9.33 :D . Ja muutenkin vaikuttas jo ihan normaalilta neiti E :heart: .

Jo vain, kyl mää teirät pääkaupungin suunnalla asuvat vielä joku kerta yllätän, tulla tupsahdetaan johonkin miittinkiin :D , pistetään carenat koetukselle ja kattotaan mitä ne tuumaa Helzingin kaduista :LOL:

Minä oon ainaskin siittä maissipuurosta höpissy, ei oo valmiina, eli oon ostanu maissijauhoja (nutena) ja sitten siitä keitetään puuro suhteessa 1rkl jauhoja ja 1 dl vettä, 3 min keitetään ja eiku syömään :p . On ravinto arvoiltaan parempaa kuin velli :eek: , kestoihin en kyenny mutta koitan lapselle tarjota itte tehtyä lähi/ luomuruokaa mahdollisuksien mukaan, tokikaan nuo jauhot ei ole kumpiakaan mutta siis itte tehtyä kylläkin, siinä minun egolooginen panos :attn:

Nyt siivomaan ja syömään, vieraita tiedossa eli jotuu siis jotain leipasemaankin :p

Huomenta naiset! :wave:
Poikkeuksellisesti täällä jo tähän aikaan, vaikka on miehen duunipäivä, koska uskomatonta mutta totta: Pemmu nukkuu aamupäiväunia partsilla ja on nukkunut jo YLI TUNNIN. :eek: Piti ihan käydä kattomassa, ettei mikään oo vialla, mutta siellä se vetää unta pallotsuun tyytyväisenä. Uskomatonta, kun just toissapäivänä pähkin näitä rauhattomia nukkumisasioita, ja sit eilisestä aloitettiin rytmittämään vähän, ts. laitettiin tyttö yöunille myöhemmin ja lenkkeiltiin pidempään päivällä, niin heti käänty näin. :) Meillevauva: Kirjoitin tuohon 3,5kk lyhyet päikkärit -ketjuun näistä rauhattomista unista, ja siitä mm. mitä terkkari meille sanoi... Ei jaksa tähän enää vuodatella, mutta sieltä löytyy mun alotuksesta... :wave:

babygirl: Hienoa, että olet jaksanut luovuttaa maitoa! :) Ja on teillä kyllä hurjan pitkät syöttövälit! meillä NAN1:llä ruokailuväli päivällä n. 1,5-3h. :/

ette usko kun tätä mammaa raapas eilen sydämestä rankemman kerran. :'( :'( :'( :'(

aamulla M ei lakannut itkem'stä vaan jatko ja jatko ja itki ittensä tikkauksiin. Meni ihan veltoksi ja eikä kunnolla reagoinu mihinkään. pieni ininä kuului että henki kulki hädin tuskin. Soitin ambulanssin ja pillit ulvoen ajettiin sairaalaan ja poika alkoi virota onneks. :'( eilen aamulla klo 6:44 soitin siis ambulanssin. Tehtii paljon tutkimuksia ja verikokeita mutta kaikki kunnnossa. pojalta otettiin esim. keuhkokuvat, aivoultra, aivosähkökäyrä, ekg, ja vaikka mitä. se itkun ja huudon määrä...sydäntä raastaa vieläkin...nyt poika on ihan normaali, juttelee, tarttuu leluihin ja nauraa...mahan kanssa ährää ja sitä vääntää niin siitä johtui tuo eilen aamuinen itkuhuuto :'(

Mä en toivo kenellekkään tällasta koettavaks, oli se niin hirveää. Mä sanoin jo et tää poikahan on kuollu :'( ku se oli niin löllöä... :'( :'( :'(

Nyt kuitenkin ollaan kotona ja kaikki hyvin! maanantaina mennään vielä ottaa verikokeita varulta ja sitten ei tuu kontrolleja jos kaikki niissäkin ok.

Nyt taas mennään...

Jepsu ja M onnellisesti taas kotona :)

Me ollaan menossa sukuloimaan Savoon ja tuossa äsken kaivelin kaapista vanhoja froteita, kun anoppi lupas ommella niistä imuja vaippoihin. =) Hän on tosi kätevä käsistään; tehnyt meille monet hahtuvavillikset, pöytäliinoja yms. liinavaatetta, pipoja, lapasia, villatakkeja tms. -vaatetta, ristiäisjutskia ym., ja nyt on kuulemma Pemmua odottelemassa kesäksi pari essumekkoa. :heart: :p

Ja maissipuurosta vielä, siis alussa varmaan sitten jatkan sitä omalla maidolla ja nannilla että on varman aikas lirua, vellin ja puuron välimuotoa.

*muoks*Ja siis jauhot lisätään kiehuvaan veteen koko ajan sekoittaen

Ieva; meillä ja nuo syöttävälit suht samanlaiset ku teillä :eek:

Jepsu :hug: Hui!

Nyt sitten tempaisin, ja annoin pojalle 40ml pe-po-velliä+50ml maitoa. Hyvin upposi, ei tainnut huomata mitään eroa. No, katsotaan mitä sanoo maha. Tuolla nyt ainakin tyytyväisenä nukkuu parvekkeella.

Sain vihdoin sanottua työkavereille, etten ole tulossa takaisin kuin "vasta" loppuvuodesta. Kun nyt ovat jo pari kuukautta mua sinne kärttäneet :eek:

Täällä myös sektiolla. Yli 34 tuntia kestäneen synnytyksen jälkeen päädyttiin sektioon, kun synnytys ei enää edennyt ja sydänäänissä oli jotain häikkää.. Haava ihan hyvin parantunut ja siisti. Inhottavaa oli sairastaa kohtutulehdus leikkauksen jälkeen. Pari viikkoa synnytyksestä sieltä tulikin 6 cm kokoinen istukan palanen pöksyihin. Mietin vaan, että mitä hittoa!!! Mikä tää on? :LOL:

Jepsu: onneksi kaikki nyt hyvin :hug: varmaan tulee tarkkailtua poikaa nyt entistä tarkemmin, vaikka kaikki vaikuttas olevankin hyvin. Toivottavasti ei toistu enää ikinä, eikä löytyis mitään vakavaa. :hug:

Ihana tuo ieva:n makuupussi =) Ievakos se oli myös jazzeille tulossa? Me mennään miehen kans katsomaan Akonia ja mummu on lupautunu lapsenvahdiksi siksi aikaa. Meiltähän tuohon jazzalueelle on matkaa vajaa 3km...

Voihan prkl!!! Mä tuossa jokin aika sitten pärräsin, kun rupes itkuhälyttimestä kuulumaan moottorisahan ääntä. Naapuri rupes oksia katkomaan. Eipä meidän poika ollut moksiskaan, vaan jatkoi unia (yhteensä 2h15min!). Kävinkin sitten kurkkaamassa, että onko pojalla kaikki ok, niin kyllä meinas hermot mennä :kieh: Meidän talon katon yli oli tuuli lennättänyt sitä hienon hienoa puupölyä ja vaunujen päällä oli kauhee kerros :kieh: Onnex mulla on aina se hyttysverkko, mut olihan siitäkin läpi se kaikkeist hienojakosin pöly päässyt! Ja just kun mä niin iloitsin, että poika nukkui kerrankin pitkään ja sain puunattua koko kämpän, jopa peilit "kiillotin". Nyt saa sitte seuraavaksi ruveta vaunujen putsaukseen :kieh:

Mie olen täällä Kaksplussalla pyöriny vuodesta...-99 tjn :whistle: :LOL: :LOL:
Vakkarinikin otin tän sitten syksyllä-06, kun aloin nelosesta kuumeilla ja pyörin tuolla vauvakuume-puolella ainakin toivottomissa haaveilijoissa ja nelosta toivovissa....ja taisin kevät vauvaa toivovissakin olla :whistle:

Jaa niin, 3 kk neuvola tosiaan oli äsken ja hyvin poika kasvaa :heart::
6270 g (3370)
62,8 cm (51)
41,5 cm (36,5)

rokotuksia (piikki + rota II) ei voinu laittaa kun on vähän flunssainen toinen. saatiin niitä varten uus aika ens viikolle.
hauskaa oli että täti siellä kysyi että "joko kääntyy" ja minä siihen et "ei oo vielä" ...niin samal hetkel A sai ittensä väännettyy selältä mahalle :D riemukasta! :xmas: ja mies oli mukana kans niin oli jotenki mukavaa olla siellä silleen oikeen perheenä =)

mut nyt tää lähtee mässäämään (pitsalle kaverin kans) :p tuun myöhemmin takas :) (kuten aina)

Ieva: soitan sit ku oon tulos, saattaa olla jo enne 16 jos teille ok?...mut soitan sit kuitenki.

jepsu :hug: Tuli elävästi mieleen kun meidän neiti sai ekat affektikrampit, kyllä sitä säikähti kun ei tiennyt miksi vauva ei hengitä :'( Toi kuulosti aika samalta, voisko noin pieni jo saada semmosen?

lueskelen lisää ja palaan myöhemmin...jostain syystä taas paljon luettavaa...

3 kk neuvolamitat parin tunnin takaa:
pituus 63,5 cm (50,5)
paino 6600 g (3465)
päänympärys muistaakseni 42,5 cm, en jaksa juosta hakemaan korttia ja tarkistaa :D

Saatiin rotarokotusta toinen satsi ja normaalit 3 kk rokotukset, nyt sitten odotellaan tuleeko niistä jotain sivuvaikutuksia. Maito piisaa vielä hyvin ruoaksi, mutta th sanoi että sitten kun alkaa lisää ruokaa tilailla niin turha enää korviketta antaa vaan perunaa sitten pojalle.=)

Jepsu mulla oli pienenä tuollaisia kohtauksia, en muista tarkkaa ikää mutta alle puolivuotiaana ne alkoi. Huusin niin kauan että taju lähti ja sitten aloin kouristella. Alkoi yleensä siitä että suutuin jostain, arvatkaa vaan sainko siitä lähtien aina mummoilta tahtoni läpi. :D Loppui sitten omia aikojaan, olin tarkkailussa kouluikään asti mutta ei mitään kummempia löytynyt. Diagnoosi oli alhainen kouristuskynnys. =) Toivottavasti teillä ei enää tuo juttu uusiudu, varmasti säikähdit. :hug:

Mulla on ollut kans toi sama makuupussi ja sit se oranssi-keltanen peitto. Joku aika sitten ne vielä porukoilla näinkin, että tallessa taitaa olla. En kyllä tiiä oliko ne mulle jo siskon peruja (-75)?

galluppiin plussalla oon pyöriny jo monta vuotta, varmaan 4-5. Kuumeilupuolella olin parissa pinossa, toinen oli keskenmenojen jälkeen kuumeilevat ja sit oli semmonen ku "pillerit pois jättäneentheinäkuussa 2005". Noissa nyt ainakin. On voinu olla kyllä muitakin :whistle:

Yhteistyössä