***HELMET 2008*** Toukokuu

Hitsit,meillä on nyt menny aika pitkään hyvin noitten vaippojen kaa, ei oo siis valskannu hirmusesti, nyt menossa toinen paketti pamppers kolmosta, se vihree paketti, sitä ennen new baby kolmonen, activee en oo testannu. Jostain muuten luin että kertikset maatus paremmin ku ne saksilla poikkasis..eikä paketois niikun allekirjottaneellakin on tapana :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Hissukkahan se olikin, joka siitä kylpemisestä kertoi... Ja kyseli sektiohaavasta... Mun iho on haavan alueelta tunnoton, mutta muuten on haava hyvin parantunut. Enää ei jomottelekaan, tai en ainakaan muista, milloin oisi kirpaissut. Mä en muuten muistanu yhtään, että äippäHki synnytti myös sektiolla. Itse asiassa en muista kenenkään muun synnytyskertomusta kuin Kiinin, kun tuli äkkilähtö ja jotain civindalin ja kevytmelin saagoista. Johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä, että itte olin lauteilla jo 30.1., eikä sitten enää sen jälkeiset synnytysjutut jääneet niin nuppiin... Taisivat jäädä lukemattakin suurin osa... :/ Pistänpä nyt sitten galluppia torstai-illan ratoksi, eli kuinkas moni täällä synnytti sektiolla? Mun lisäks vissiin ainakin Hissukka, äippäHki, Pupi ja Anna86... :wave:
Täytynee kysellä huomisella neuvolareissulla niistä haava-alueen kivuista :/

Jep, sektioon päädyttiin tässäkin raskaudessa, esikoinenhan syntyi suunnitellusti sektiolla perätilan vuoksi. Nyt mentiin hätäsektioon kun vauvan sydänäänet heikkeni ihan viime metreillä, onneksi kaikki oli hyvin. :heart: Paitsi että mulla oli kohtu jo vähän revennyt supistuksista (synnytys käynnistettiin) eikä olisi ponnistusvaihetta kestänyt kuitenkaan, joten onnea oli matkassa että sektioon kuitenkin päädyttiin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
vaipoista edelleen siis..juuri täällä kiroillaan noita vaippoja. meillä ollut käytössä pampersin 2 koko ja nyt viikko käytetty kokoa 3, kun ajateltiin,että aika vaihtaa isompaan. ainakin painon mukaan. mut noi on ihan pyllystä!! tuntuu päällepäin kostealla pissasta ja sit ne on jotenkin hurjan isoja. ja juuri tuli kaikki kakat läpi selästä ja molemmista lahkeista!!! :kieh: :kieh: pitänee miettiä jotain toista mallia tai palata vielä siihen 2 kokoon. :/ tai sit alkaa tutustuu kestoihin :whistle:
Me ollaan myös tosiaan muutaman kerran käytetty noita 3-vaippoja, ja uskomatonta, mutta ekana yönä kun oli käytössä, niin pisukit falskas selästä! |O Ne on jotenkin tosi isoja Pemmulle, vaikka kilojen mukaan pitäis mätsätä. :/ No, onneks ei tarvii niitä juur käytellä... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Esikoinenkin on sairastellut tosi vähän, vaikka en tosiaan oo ton hygienian kanssa kovion nuuka.
Vähän aikaa sitten oli telkkarissa semmonen lastenlääkäri/allergologi kuin Taina Tuomela puhumassa allergioista, ja tähdensi (minkä kaikki varmaan kyllä jo tiesikin, kun on vanha juttu jo), että liika hygieenisyys on pahasta vastustuskyvylle sairauksia ja allergioita vastaan. Ja tällä nyt ei tietenkään tarkoiteta sitä, ettei esim. käsihygieniasta huolehdittaisi tms. :whistle:
Ilmankos meillä ei allergioita olekaan :p :LOL: :LOL:

Ainoostaan astmaax3 ja atooppinen ihox3...mut ne on geensissä :|
Tai sitte 2xastmasta syytän mein entistä asuntoo :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minkähänlainen on sit ollu 78/79 vuonna? :whistle:
Vuonna -79 oli jaossa tuo sama mikä mulla on. Sitä jaettiin siis vuosina -79-80. :p
Mut mun äiti on varmaan saanu jo -78 puolella kun synnyin 5/79 :whistle: Et oisko sillo ollu eri...jotain ruskeeta mie yl jostai kuvasta muistelen...

Meil muute on mun vanha retro-täkki tuol vintillä :p
Mun serkku syntyny 6/79 alussa ja sillä oli sama pussi kun mulla! =) Onkos se isokin täkki? Ei sulla sattuis semmosta retro-filttiä olemaan? Myynnissä siis? Tai kellään muullakaan? :attn:

Hissukka just sitä baby dry -vaippaa ne on. Meillä on kaapissa 3 pakettia sitä active fittiä, saatiin kavereilta, kun heillä ne taas ei olleet käyneet. Mut ne näyttää vieläkin isommilta. :/

ieva sektiollahan minä. 17 tunnin synnytysyrityksen jälkeen, ilman että epiduraali tehosi. :snotty: luulin kuolevani, kunnes vihdoin lääkäri uskoi, että vauva ei tule alakautta. kätilö sanoi jo 6h aiemmin, et vauva on niin pahasti virheasennossa, että se ei tule syntyy alakautta. :eek: onneksi, tai siis taivaan kiitos, pikkuinen ei laskeutunut synnytskanavaan ja juuttunut sinne. :( no, hiukan oli lääkäri nöyränä seuraavana päivänä kun haluttiin hänet tavata. mutta, onneksi kaikki hyvin...paitsi, että edellen meinaan oksentaa ajatuksesta että joutuisin synnyttää uudelleen. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Hissukka just sitä baby dry -vaippaa ne on. Meillä on kaapissa 3 pakettia sitä active fittiä, saatiin kavereilta, kun heillä ne taas ei olleet käyneet. Mut ne näyttää vieläkin isommilta. :/

Kandee kokeilla sitä new babyä (keltanen paketti), ovat ehket hiukka pienempiä, muistaakseni kilollisesti 4-7..

Minkähänlainen on sit ollu 78/79 vuonna? :whistle:
Vuonna -79 oli jaossa tuo sama mikä mulla on. Sitä jaettiin siis vuosina -79-80. :p
Mut mun äiti on varmaan saanu jo -78 puolella kun synnyin 5/79 :whistle: Et oisko sillo ollu eri...jotain ruskeeta mie yl jostai kuvasta muistelen...

Meil muute on mun vanha retro-täkki tuol vintillä :p
Mun serkku syntyny 6/79 alussa ja sillä oli sama pussi kun mulla! =) Onkos se isokin täkki? Ei sulla sattuis semmosta retro-filttiä olemaan? Myynnissä siis? Tai kellään muullakaan? :attn:
No sit se on varmaa mullaki ollu :D *tärkee huomautus et mulla (ja cruellalla) on ens viikolla snttärit* :whistle: :attn: :LOL:

On se täkki tollanen hmm...1mx1,50m...en osaa arvioida, mut siis normaali täkkiä vähän pienempi :whistle: Se on hyvä kesällä rantsussa :wave: :D
Mulla on joku sellanen keltanen viltti ollu mis oli punasia aurinkoja(??), mut en tiä onko sitä tallessa :whistle:

Thanks ieva! Kait se on koitettava raahautua maate täälläkin, aina vaan myöhemmäks meinaa lipsua nää mun illat... :headwall: . Huomenna meille tuleekin vieraita, 7 kk ikäinen poika ja 10kk ikäinen tyttö äiteineen..mahtaa olla menoo ja meininkiä :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Sain muuten hyvän "vanhan kansan" vinkin atooppiselle iholle, eli kylpeminen suola vedessä, suhteessa 5 litraa vettä ja kourallinen karkeata merisuolaa..täytynee pitää korvan takana koska miehllä on pienenä ollu onkelmaa ihon kanssa joten jos vaikka periytyy, toivoen että ei.
Atoopikkona olenki lutrannu kaik kesä lapsuurest lähtie tual länsranniko pualsualases merivedes ja gyl munvaa pare o sano et autta se! :)

Yhteistyössä