***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tänään vaippakaupoilla käydessäni totesin, että me ei olla käyty vaippaostoksilla sitten pääsiäisen :D Sillon ostettiin paketti kertiksiä, kun Arttu meni meiän äitille hoitoon. Meillä siis ostetaan paketti vaippoja aina 2kk välein :LOL: Ja niistä pääsiäisistä vaipoista on vielä pari jäljellä :whistle:

Meillä käryää niin kertisroskis kun kestoämpärikin :LOL: Kertistä siis käytetään yöllä ja yleensä se jää tuonne saunalle pikkuroskikseen, kun aamulla vaihan vaipan. Kestot miekin pidän ämpärissä ja kansi löyhästi kiinni. Miusta se etikkavesi-pissa-kakka-lillu on ällöä :x Me käytetään riisipaperia vaipan sisällä niin kakka ei tuhri vaippaa. Ämpärillisen vaippapyykkiä laitan yleensä aamulla pyörimään. Muuta pyykkiä meillä pyörii yleensä jokatoinen päivä.

ieva Onko se -80 äp-makuupussi valkonen missä on ruskeita pilkkuja/kuvioita (tai toisinpäin)? Miulla oli sellanen pikkusena :wave: :saint:
Tässä olikin taas melkein koko teksti kommentoitavaa... :wave:

Me ollaan ostettu kertsejä viimeks... ööö... En muista, mutta ostettiin ne siks kun huomattiin, että 2-koon vaipat oli melkein pieniä. No, siitä viimeks ostetusta paketista on käytetty vissiin 3 vaippaa: öisin, jos ei oo ollu tarpeeks imuja kuivana. Nyt meillä on tosin jo niin paljon noita vaippavermeitä, ettei semmosta tilannetta ihan helposti tuu. :xmas: Että saattaapi olla, että meillä on jossain vaiheessa taas hullu kertsikausi, kun pitää käyttää pieneks jäävät 3-vaipat pois. Nyt ovat kyllä vielä tosi isoja Pemmulle. Pampersin vihreät kolmoset siis. Meillä käytetään pääasiassa pestäviä kuivaliinoja (paitsi tietty niissä vaipoissa missä sitä ei tartte), ja siitä kuivaliinasta tahi vaipasta suihkutellaan pasuunat pönttöön.

Se makuupussi on just se sama ihanus, Kiin! Valkoisia pilkkuja ympyrän muodossa ruskealla pohjalla. Samaa vuosikertaa vissiin ollaan. :wave: Eikös meillä ollu samanlaiset ammeetkin? Meillä Pemmu muuten tosiaan polskii mun vanhassa retrokeltaisessa ammeessa. :heart: Mistä tulikin mieleen, että kylpyasiaahan mun piti kommentoida... Meillä kylvetään pari kertaa viikossa. Useammin ei millään viitti, kun tytöllä on ilmeisesti atooppinen iho. Meilläkin roiskutellaan vettä kovasti ammeessa ja kylvettely on miehen heiniä! Mäkin toimin avustajana, kuten joku muu (hilunen?): pesen tukkaa ja käsiä ja otan tytön aina kylvyn jälkeen pyyhkeen sisällä sylkkään ja annan ammemaitoa. :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
ieva ja nipsuli: reseptillä ostettujen lääkkeiden/voiteiden etikettiin tulostuu aina (esim. 3x 200g voidetta) tuubien yhteissumma ja siitä summasta sitten vähennetään kelakorvaus, joka tällä hetkellä on 42%. Kelakorvauksen voiteista saa VAIN, jos lääkäri on merkinnyt reseptiin; pitkäaikaisen ihotaudin/ihosairauden hoitoon. Kaikki voiteet eivät kuulu Kela korvauksen piiriin, vaikka lääkäri olisi ne reseptille kirjoittanutkin. Tuo 42% on voiteiden korvaus%, niistä ei valiettavasti saa alempaa erityiskorvausta, joka olisi 72% =)

-apoteekin täti-
No minä vähän ihmettelinkin tuota tekstiä reseptissä, kun mun tietääkseni tytöllä ei mitään pitkäaikaista ihosairautta ole todettu. :whistle: No mutta hyvä, että kirjoitti ne noin: säästöähän se on meille! :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti:
Kristelle:
Pessi:

Jahvetti:

Pessi:

Ei kuulkaas haise kertsivaipat, kun on se iiihana vaipparoskis :whistle:
Ei haise meilkään vaikkei vaipparoskista ookkaan :D :wave:


No meillä ihan varmasti haisisi muuten. Useammat kakat tulee päivässä, eikä tosiaan joka päivä viedä keittiön roskiksia. Mut hyvä jos ei teillä lemppaa :D


Ei meilläkään lemppaa, kun tarkotuksella on kylppärissä sen verran pieni tuo roskis, että se täytyy kyllä niistä 8-10 vaipasta, joten se on pakko viedä joka päivä. Ja jos oikeen pahanhajuista tavaraa tulee, niin sitten vien sen samalla, kun seuraavan kerran astun ovesta ulos :)



Mie heitän kakkavaipan aina heti ovesta ulos, kun sen riisun likalta :D
Mä vaihdan varmuuden vuoksi ulkona kaikki vaipat niin ei tule mitään hajua sisälle. :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ieva; sää siis sait ostettuu semmosen pussukan...paljonko kustanti jos saapi udella nimm.vuosimallia -79 :whistle:
10 eksua & postarit! :p Mutsin pösilö ei ollu mun pussia säästäny: oli kuulemma lahjoittanu sen johonkin Karjala-keräykseen. Siskon pussi kyllä oli tallessa isänsä varastossa. |O

*muoks* Ja miehen pussikaan ei ollu enää tallessa, mutta onneks yks ihana ihminen luopui omastaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ieva; sää siis sait ostettuu semmosen pussukan...paljonko kustanti jos saapi udella nimm.vuosimallia -79 :whistle:
10 eksua & postarit! :p Mutsin pösilö ei ollu mun pussia säästäny: oli kuulemma lahjoittanu sen johonkin Karjala-keräykseen. Siskon pussi kyllä oli tallessa isänsä varastossa. |O
Ei paha ei paha...hmm...pitäsköhän yrittäää sellanen mettästää... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Olikos Jahvetti ruusunmarjasose teillä nyt eka sosemaistiainen?
Jep :D Meni sitä varmaan puol teelusikallista :LOL: :LOL:



*muoksmuoks* on se kyllä pari kertaa jukurttia saanu :whistle:
siis ihan jugurttijugurttia :eek:`??
Juujuu :LOL:
Ja hengissä vielä :LOL: :LOL: :LOL:

Ainaki tossa puol 9 oli ku sänkyy vein :whistle: :LOL: :LOL:

Joo, mut siis ei ne siitä pienestä makupalasta rikki mee ;) Pojatki tän ikäsinä melkeen syöny jädee jne...siis tosiaanki vaan tyyliin puol teelusikkaa, ettei sentä kokonaista :p :kieh:
Työ ette oo viel oppinu etten mie mee kaikkien opusten mukaan :whistle: :LOL:
 
No johan saatiin keskustelu aikaiseks vaipoista :/ Vaipat ilmeisesti kuuluu niihin kolmeen vauva-aiheeseen, josta löytyy aina kinatavaa ja aina teet jonkun mielestä väärin, teet sitten mitä tahansa. Muut kaks on kotihoito-päivähoito ja imetys-pulloruokinta.

Meillä on käytetty tähän asti kertakäyttövaippoja öisin, tosi viime yönä oli kestot puolivahingossa ja hyvin näytti kestävän yönkin yli, kun mä en jaksa yöllä raahautua vaipanvaihtoon, jos ei tule kakkaa (yleensä ei tule). Itseasiassa pyykistä kun tuli puhetta, niin kyllä ieva80 mäkin kuivatan noi taskuvaippoje taskut narulla.

Ihanaa ieva 80 ja emmie että löytyy muitakin kestoilijoita, mutta tosiaan kaikki tyylillään. Välillä vaan ihmetyttää, kun multa tullaan tivaamaan syitä kestoiluun ja melkeinpä yritetään käännyttää kertakäyttövaippoihin. Erityisesti tuntuu, että miesten on vaikea ymmärtää kestoilua. Mutta kertokaahan hygienistit mulle, mitä vaaroja siinä on, että pyykkää vauvan vaatteet ja vaipat muun pyykin seassa? Ihan terveeltä tuo neiti on vaikuttanut. Esikoinenkin on sairastellut tosi vähän, vaikka en tosiaan oo ton hygienian kanssa kovion nuuka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ieva; sää siis sait ostettuu semmosen pussukan...paljonko kustanti jos saapi udella nimm.vuosimallia -79 :whistle:
10 eksua & postarit! :p Mutsin pösilö ei ollu mun pussia säästäny: oli kuulemma lahjoittanu sen johonkin Karjala-keräykseen. Siskon pussi kyllä oli tallessa isänsä varastossa. |O
Ei paha ei paha...hmm...pitäsköhän yrittäää sellanen mettästää... :whistle:
Mulle tarjottiin myös semmosta ruskeeta makuupussia missä pilkkuja neliön muodossa (minkäköhän vuoden?), mutta en halunnut, kun halusin just tuon samanlaisen mikä ittellä ollut. :heart:
 
vaipoista edelleen siis..juuri täällä kiroillaan noita vaippoja. meillä ollut käytössä pampersin 2 koko ja nyt viikko käytetty kokoa 3, kun ajateltiin,että aika vaihtaa isompaan. ainakin painon mukaan. mut noi on ihan pyllystä!! tuntuu päällepäin kostealla pissasta ja sit ne on jotenkin hurjan isoja. ja juuri tuli kaikki kakat läpi selästä ja molemmista lahkeista!!! :kieh: :kieh: pitänee miettiä jotain toista mallia tai palata vielä siihen 2 kokoon. :/ tai sit alkaa tutustuu kestoihin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
vaipoista edelleen siis..juuri täällä kiroillaan noita vaippoja. meillä ollut käytössä pampersin 2 koko ja nyt viikko käytetty kokoa 3, kun ajateltiin,että aika vaihtaa isompaan. ainakin painon mukaan. mut noi on ihan pyllystä!! tuntuu päällepäin kostealla pissasta ja sit ne on jotenkin hurjan isoja. ja juuri tuli kaikki kakat läpi selästä ja molemmista lahkeista!!! :kieh: :kieh: pitänee miettiä jotain toista mallia tai palata vielä siihen 2 kokoon. :/ tai sit alkaa tutustuu kestoihin :whistle:
Onko teillä käytössä BabyDry, siis se vihreä pussi? ActiveFit istuu paremmin (violetti pussi), ainakin esikoisella oli parempia. Olisin niitä tällä pojallakin käyttänyt, jos täällä käpylässä niin eksoottista tuotetta myytäisiin :kieh: Nyt niitä on kaapissa odottamassa että saan nuo loput 3-koot käytettyä loppuun. =)
 
Hissukkahan se olikin, joka siitä kylpemisestä kertoi... Ja kyseli sektiohaavasta... Mun iho on haavan alueelta tunnoton, mutta muuten on haava hyvin parantunut. Enää ei jomottelekaan, tai en ainakaan muista, milloin oisi kirpaissut. Mä en muuten muistanu yhtään, että äippäHki synnytti myös sektiolla. Itse asiassa en muista kenenkään muun synnytyskertomusta kuin Kiinin, kun tuli äkkilähtö ja jotain civindalin ja kevytmelin saagoista. Johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä, että itte olin lauteilla jo 30.1., eikä sitten enää sen jälkeiset synnytysjutut jääneet niin nuppiin... Taisivat jäädä lukemattakin suurin osa... :/ Pistänpä nyt sitten galluppia torstai-illan ratoksi, eli kuinkas moni täällä synnytti sektiolla? Mun lisäks vissiin ainakin Hissukka, äippäHki, Pupi ja Anna86... :wave:
 
Työ ette oo viel oppinu etten mie mee kaikkien opusten mukaan
Ihanaa, että on muitakin. :p :p Mäkin nukutin esikoita kuus vuotta sitten heti vauvasta vieressä, vaik ei ois missään nimessä saanu. Voi kuulemma jäädä alle ja ei opi ikinä omaan sänkyyn. No hengissä tuo on vielä ja nykyään ei haluu meidän sänkyyn edes kipeänä nukkumaan. No nyt sitten Kättärillä suorastaan käskettiin nukuttamaan vieressä. Että se niistä suosituksista. :p :p
 
Mie kanssa ostin kolmoskokoo, kun aattelin et on imukykysempiä, et pärjää paremmin yöllä (en siis vaiha yö ollenkaa)...mut noi on saaguran isoja vaikka on alkaen 4kg!!! |O Mein likka hukkuu niihi...pakko ostaa viel pari pakettii 2-kokoo :whistle:
Pamperseista siis kyse...ActiveFit
Ja hajuista, ni sillon jos on vaan pissaa, ni tosiaan se vaippa haisee jolleen kemikaalille tms...mut kyllä meil kakka haisee ihan just sille itelleen eikä milleen muulle :x :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minkähänlainen on sit ollu 78/79 vuonna? :whistle:
Vuonna -79 oli jaossa tuo sama mikä mulla on. Sitä jaettiin siis vuosina -79-80. :p
Mut mun äiti on varmaan saanu jo -78 puolella kun synnyin 5/79 :whistle: Et oisko sillo ollu eri...jotain ruskeeta mie yl jostai kuvasta muistelen...

Meil muute on mun vanha retro-täkki tuol vintillä :p
 
Muori mä en ole niin hygienisti, ja kestoilisinkin ellen olisi niin laiska. :ashamed: Mutta kyllä mä vauvan vaatteet, kakkaisetkin, pesen muun pyykin seassa. Lähteehän ne kakat pesussa pois ja kone huuhteleekin moneen kertaan. :whistle: Eikä se niin nuukaa ole jos miehen ja mun vaatteisiin jotain pöpöjä jää :LOL: tai esikoisenkaan, joka tänään pesi vessanraikastinta pöntössä :LOL: vauvan kohdalla olen vähän tarkempi. Eli jos mieheltä tai multa tulisi rojut housuun niin en pesisi vauvanvaatteiden seassa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Esikoinenkin on sairastellut tosi vähän, vaikka en tosiaan oo ton hygienian kanssa kovion nuuka.
Vähän aikaa sitten oli telkkarissa semmonen lastenlääkäri/allergologi kuin Taina Tuomela puhumassa allergioista, ja tähdensi (minkä kaikki varmaan kyllä jo tiesikin, kun on vanha juttu jo), että liika hygieenisyys on pahasta vastustuskyvylle sairauksia ja allergioita vastaan. Ja tällä nyt ei tietenkään tarkoiteta sitä, ettei esim. käsihygieniasta huolehdittaisi tms. :whistle:

 

Yhteistyössä