***HELMET 2008*** Toukokuu

Ei kuulkaas haise kertsivaipat, kun on se iiihana vaipparoskis :whistle:

SUKLAAMUFFINSSIT 12kpl

2munaa
1dl sokeria
1dl Bulgarianjugurttia
100 sulaa margariinia
1,5dl jauhoja
1dl vehnäleseitä
2tl leivinjauhetta
1tl vaniljasokeria
1/2 limetin raastettu kuori+mehu
80g pähkinärouhetta
60-120g suklaarouhetta

kuorrutus:
100g vaniljatuorejuustoa
50g sulaa margariinia
4dl tomusokeria
(elintarvikeväriä, nompparelleja)

Sekoita kaikki taikina-ainekset sekaisin keskenään puuhaarukalla. Paista vuoissa tai muffinssipellillä 200 asteessa noin 15 min. Anna jäähtyä. Levitä kuorrutus jäähtyneille muffinsseille.

Tuli tosi hyviä :p Teen huomenna uuden satsin eri suklaalla ja pähkinöillä.

Onnea hirmusti Tuttemui!!!! :)

Johtuisikohan nää meidän(kin) levottomat yöt meneillä olevasta kehitysvaiheesta? J onnistuu kääntymään masulta selälle, mutta ei vielä toisin päin. Voi että sitä kiukun ja turhautumisen määrää tänäänkin, kun tuossa lattialla köllöteltiin. Toinen yrittää ja yrittää, ja sitten suuttuu kun ei onnistu :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei haise meilkään vaikkei vaipparoskista ookkaan :D :wave:
No meillä ihan varmasti haisisi muuten. Useammat kakat tulee päivässä, eikä tosiaan joka päivä viedä keittiön roskiksia. Mut hyvä jos ei teillä lemppaa :D
Ei meilläkään lemppaa, kun tarkotuksella on kylppärissä sen verran pieni tuo roskis, että se täytyy kyllä niistä 8-10 vaipasta, joten se on pakko viedä joka päivä. Ja jos oikeen pahanhajuista tavaraa tulee, niin sitten vien sen samalla, kun seuraavan kerran astun ovesta ulos :)

Ihana tuo poika, kun mä tässä tein itelleni semmosta mansikkasmoothieta, niin hän nauroi oikeen ääneen kun tehosekotin kävi :LOL: Onpas siinä siis hauska kapistus =) Ja niin tarkkaan katteli tuossa suutaan aukoen, kun lusikoin sitä suuhuni :p Taitaa poika pian olla "valmis" kiinteille =)

Kyllä meillä roskis haisee mutta ei se ole niin justiinsa :D Vaipparoskis voisi olla näppärä, mutta ne on turhan hintavia.

Odotellaan vuosi tästä eteenpäin niin sitten meinaa taju lähteä kun aukaisee roskiskaapin, jos siellä on se kakkavaippa :D

Johtuisikohan nää meidän(kin) levottomat yöt meneillä olevasta kehitysvaiheesta? J onnistuu kääntymään masulta selälle, mutta ei vielä toisin päin. Voi että sitä kiukun ja turhautumisen määrää tänäänkin, kun tuossa lattialla köllöteltiin. Toinen yrittää ja yrittää, ja sitten suuttuu kun ei onnistu :heart:
Voi hyvinkin johtua. Liikkumaan oppiminen tulee uniin, ainakin meillä esikoisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Voi hyvinkin johtua. Liikkumaan oppiminen tulee uniin, ainakin meillä esikoisella.
Ja poika vänkää hoitopöydälläkin vaippaa vaihdettaessa. Yrittää kääntyillä.

Hello kaikille!

Kauheesti juttua tullut, sivukaupalla =) Että ei mulla ainakaan onnistu tuo sisäistäminen että mitä kaikkea on kirjoteltu :ashamed:

tuttemuille hirmusesti onnea ja toivon sydämestäni että kaikki menee hyvin! Toivottavasti pystyt edes vähän nauttimaankin raskaudesta, ettei ihan pelkkää pelkoa ole :hug:

Jee, mun ergoni tuli! Tosin odotin kotiinkuljetusta kieli pitkällä mut näköjään niitten kotiinkuljetus tarkottaa tota lähikauppaa :whistle: Mut pääasia että tuli, ja hyvältä vaikuttaa! Siinä oli ikärajaa että 3-5kk ni onko se tosta päänkannattamisesta? Entäs noi lonkat, "millanen" pitää olla että lonkat kestää ton haara-asennon? Eikös toi oo vastaava asento kun rintarepuissa ja niitä voi käyttää? Nyt aattelin et lähinnä totutellaan tohon pikkuhetkiä, jos sitten kesällä jo vois käyttää kunnollakin.

Ei pahemmin kyllä vaipparoskis haise, vessassa ja pesuhuoneessa on kannelliset roskikset. Pikkuvessassa joskus pieni hajuhaitta tullut kun oli lattialämmitys sitä hauduttanu :$ Kestoja oon siis käyttäny tyyliin 1 per päivä ja huuhtasen ja heitän pyykkikaappiin (yleensä siin on joku pyyheliina alla etten ihan pelkilteen) ja koska mulla ei noita vaippoja montaa oo ni melki päivittäin oon koittanu pestä. Joskus jääny sinne pariks päiväks mut ei oo kyl yhtään ruvennu haisemaan. Ja pesen kaikki sulassa sovussa keskenään, paitti miehen puutyövaatteet... Koska jokatapauksessa joka koneellisessa melkein on vauvan pissasia/kakkasia vaatteita kun vaipat välillä falskaa ni se on ihan saman onko siellä huuhdeltu kestovaippa joukossa.

Jaahas, herran housussa haisee, palaan myöhemmin!

Tuttemuille onnittelut täältäkin =)
Nyt on koti siivottu :D
Pesukone pyörii meillä jokapäivä ja 1-3 koneellista. Vaatteet pesen kaikki samassa ja liinavaatteet erikseen.
Meilläkin kovasti kääntyilyä yritetään ja vasemmalle kyljelle selältä jo onnistuukin. Edelleenkään ei kyllä mahallaan olosta pidä yhtään.
Nyt uusi juttu on, että sylissä pitää kököttää pää pystyssä etukenossa ja millään ei suostu enää nojaamaan.
Kuola valuu vimmatusti ja ikeniä hinkataan tiuhaan tahtiin, saa nähä tuleeko ekat hampaat 4kk iässä, niinkuin muillakin meitin lapsilla.
:wave:

Heips,

tää on kyl hassua, kun aina tuntuu menevän nää meidän vauvojen yöt yksiin... Ainakin Pessi tuntuu kertovan aina samanlaisia uutisia :). Meilläkin heräiltiin viime yönä tiuhaan tahtiin |O Unille meni klo 21.30 maissa, sit heräs klo 00, 3.30, 5.30, ja 7.00 oli ihan pirteä. Tosin sain sitten vielä tissillä tainnutettua puolen tunnin valvomisen jälkeen puolen tunnin unille. Ja kun yöllä piti sitä jääkiekkoakin sit vahdata (tosin jaksoin nousta kattoon vaan kolmannen erän ja jatkoajan), niin oltiin miehen kaa aika väsyneitä aamulla. Mut neiti oli niin ihanan pirteä, ettei sitä itekään kauan jaksanu haukotella :heart:

Tuttemuille ihan hirmuisesti onnea ja tarrasukkia pienoiselle täältäkin :flower:

Meillä on kannelliset vaipparoskikset ja musta ne ei haise yhtään. Ja mä pesen vauvanpyykin kyllä ihan sekaisin omien vaatteiden kanssa. Yleensä kyl vauvan pyykki on niin vaaleasävyistä ja harsot sun muut täyttää koneen niin äkkiä, et siel pyörii pelkkää vauvan kamaa. Kuivausrummun kautta käytän kaikki vauvan vaatteet =)

Nyt ei oo muuta asiaa... Huomenna lähetään Pohjanmaalle vanhempia kattoon, joten mun puolesta hyvät viikonloput jo nyt :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Vanamo: Mua ihmetyttää kyllä vähän tuo teidän kasvukontrolli... :eek: :/ Miks ihmeessä, kun tosi hyvinhän N on kasvanut... :/

No niin, sanos muuta. Ei vaan ollu kasvanut samalla tahdilla. eli 1,5kg kuussa. Oli tullu vaan 420g. Pah. Eihän nyt tollasta vauhtia voi kasvaa koko ajan. Johan toi halkeis.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei haise meilkään vaikkei vaipparoskista ookkaan :D :wave:
No meillä ihan varmasti haisisi muuten. Useammat kakat tulee päivässä, eikä tosiaan joka päivä viedä keittiön roskiksia. Mut hyvä jos ei teillä lemppaa :D
Ei meilläkään lemppaa, kun tarkotuksella on kylppärissä sen verran pieni tuo roskis, että se täytyy kyllä niistä 8-10 vaipasta, joten se on pakko viedä joka päivä. Ja jos oikeen pahanhajuista tavaraa tulee, niin sitten vien sen samalla, kun seuraavan kerran astun ovesta ulos :)

Mie heitän kakkavaipan aina heti ovesta ulos, kun sen riisun likalta :D

Tuttemuille hirmuisesti onnea, ja toivottavasti päästään onnittelemaan lisää tammikuussa! :heart: :flower:

Miekin kerään vauvan pyykit omaan koriin erilleen meidän rytkyistä :D Mutta se ei meillä johdu hygieniasyistä (tuntuu välillä ettei täällä mikään muukaan hygienia ole kunnossa :ashamed: ) vaan ne on yleensä tärkeysjärjestysessä ekana, mun ja miehen vaatteet odottelee usein parikin "pyykkivuoroa", ja sitten niitä onkin kerääntynyt jo kunnon vuori
:whistle:

Myöskään silitystä en harrasta juurikaan, paitsi tänään ajattelin koittaa :wave:
Äiti toi Ikeasta ihunat lakanat poikaselle ja näyttävät kivemmalta silitettynä =)
En siis tosiaan ole mikään kodinhengetär, vaikka en muuta teekään kun hengaan kotosalla...

Hieno juttu, autosta meni akku! Oisin halunnu ostaa itelleni Wii Fitin, mutta onneks en ostanu niin "saan" osallistua varaosien hankintaan :kieh:

Mua ois kans kovasti kiehtonut tuo kestovaippailu, mutta oon surkea ompelija eli kaikki ois pitänyt ostaa ite ja sitten se vähän niinkun jäi kun oli niin montaa mallia ja tapaa. Nyt ihan hävettää luonnon puolesta kun ollaan tälläsiä kertakäyttökuluttajia :ashamed:
Ja kun meidän vauva kovin vähän kakkaakin, jotain kerran päivässä pieni kakka, sillon tällön isompi, niin ei tuo peseminenkään mikään mahdoton tehtävä ois ollut... Vieläkin sen toki ehtis alottaa, mutta... oon saamaton :/

Iltaa! :wave:

Ihan alkuun..ONNEA Tuttemui ja perhe! :heart: Mikä ihana uutinen! Kaikkea hyvää ja parasta matkaan! =)

Olihan taas tekstiä. Jumiikohan tää taas pian. :whistle: Eilen en tänne kerennytkään. Illalla tosin nopeesti vilkaisin hiukan, mut sit tuli uni. Täällä olikin puhuttu siitä, että kehitysvaiheet vaikuttaa uneen, niin totta tosiaan. Nyt on pian 2 viikkoo kun pieni kääntyi eka kerran ja sen jälkeen ei meillä ole kunnon yötä ollutkaan. |O Joten hiukan on nyt tämä nainen väsynyt! Nooh...pitää kai tämän vauva-ajan jossain tuntua. Ääh..tyhmästi sanottu, niitä ajatellen joilla koliikkia ja muuta hankalaa, mut meillä on tosiaan mennyt kovin helposti vauvaelo. Pitää "koputtaa puuta". ;)

Pyykkiä olette täällä tänään pesseet. Minä pesen vielä pienen vaatteet erillään muusta pyykistä 60 asteessa ja käytän hajusteetonta pesuainetta. Se on toiminut ihan hyvin niin. Pyykkiä tulee meilläkin, mut joka päivä en välttis pese. Vaatetta riittää nimittäin! :p Ja kuivuri kuivaa. Jäin miettii tuota, et jos käyttäisin kestovaippoja, niin voisin kuvitella että pesisin ne omana satsina. :/ En siis tiedä, mut niin kuvittelisin tekeväni. Miksi..jaa-a, se vaan tuntuis paremmalta. :whistle:

Joo, haisee kertisroskis! :x On kannellinen ja tyhjennetään päivittäin, mut haiseehan se kun kannen avaa. Aivan varmasti kestot, jotka vedessä likoamassa ovat nenäystävällisempiä! :D

Meillä kävi eilen se pihasuunnittelija. Se oli tosi onnistunut käynti ja oikein mukava nainen oli tämä ihminen. Hyviä ehdotuksia ja huomioita, mitä ei tosiaan oltais itse hoksattu ja sit toisaalta saatiin vahvistusta omille ideoille, et ne oi oikeesti toteutuskelpoisia. Mut parasta kaikessa oli, kun kysyttiin sit maksuasiaa, et kuinka maksu hoidetaan. Niin hän sanoi, et jos hän saa ottaa mukaansa pari kiveä meidän pihalta (olivat entisten asukkaiden joitain suihkulähdevirityksiä-ei yhtään meidän juttuja) niin ei maksa mitään!!!! No, arvatkaas saiko hän kivet! :LOL: Että näin.

Tänään käytiin sit katselee puita ja pensaita ja grillejä ja ostettiin lapiota ja haravaa ja oksasaksia jne jne. katsotaan mitä viherpiipertäjä minusta vielä tässä kehittyy. :whistle: Tuskin sentään! :D

Tässä olen myös askarrellut paskarrellut kiitoskortteja kastejuhassa olleille. Ihan hauskaa puuhaa! :p Homma tosin vielä kesken, että mun luonteen tietäen viimeiset tehdään fiiliksellä, et kuka ihme tän homman taas keksi. Kyllästyn meinaan hiukka nopeaan! :saint: :whistle:

Mitähän täällä muuta olikaan kommentoitavaa..luenpas vielä ja palaan jahka tulee jotain mieleen. Ja kerhon puolelle voisin kans kurkkaa ja vaikka uutta kuvaa galleriaan päivittää... :heart:

Juippelis,
tänään onkin ollut tytöllä paljon parempi päivä unien suhteen. =) Mikäköhän on, mutta eilen kun päätettiin miehen kans, että yritetään, että tyttö nukkuis pidemmät päiksyt ja sit taas yöunille vähän myöhemmin, niin kaik on onnistunu tähän mennessä! :D Mies ulkoili tytön kans kaks tuntia ja tyttö oli nukkua posotellu melkein koko ajan parilla pikku havahtumisella. Nyt sit valvoskelee tuossa isänsä sylkyssä (kattovat telkkaa :headwall: ). Pikku tirsat otti sylissä kylvyn jälkeen, mutta nyt saattaa hyvinkin mennä sinne puoli yheksään ja vasta sit yöunille. =) Soitin sinne neuvolaankin tänään. Kirjoitin siitä tuohon aloittamaani nukkumisketjuun, niin en tähän enää jaksa. Summa summarum: hyvin on mennyt tämä päivä suunnitelmien mukaan. Toivottavasti huomenna menee yhtä hyvin. :heart:

Oonkos mä muuten kertonut teille, että meillä on käytössä tuon meidän äp:n makuupussin lisäks äp -79/-80 ja äp -90 makuupussit? :p No juu, tänään oli kuulemma joku mummeli tullut pällistelemään sitä mun pikkusiskon vanhaa pussia (pastellinen, v. -90) ja kaiholla muistellut, miten omalla sukulaislapsella oli semmonen. :D Ootteko muuten retroilijat huomannu, että retrosia vaatteita pällistellään kans usein. Ts. vanhemmat ihmiset ihmettelee niitä. :D

Mun piti viel tuohon vaippahajukeskusteluun kommentoida, et minust se on enemmänki sen kertsivaipan kemikaalit, mitkä siinä roskiksessa haisee enemmän kuin p*ska. Joskus kun on satunnaisesti joutunut kertsin käyttämään, niin :x Jotenkin se pissa ilmeisesti reagoi noitten Pampersien kemikaalien ja muovin kanssa ja aiheuttaa semmosta öllöä dunkkista. Eikä tarttee tosiaan vaipan kauaa olla rodessa, kun pöllähtää. :x Ja tää on mun mielipide siis, että ei tartte vetää hernuleita nenään. :D

Ihanan kuuloisia nuo Pessin muffinssit! :p :p Ruoasta piti sanoa vielä, kukas siitä nyt puhuikaan (Kristelle?), että meillä myös tyttö kyttää hyvin tarkkaan, kun syödään. Seuraa haukkana jokaista suupalaa, minkä suuhun laittaa. :p No, saapi vielä pari viikkoa seurailla, niin sitten aletaan makustelemaan. Olikos Jahvetti ruusunmarjasose teillä nyt eka sosemaistiainen?

Nyt Salkuille, :wave:

Ieva mä oon samaa mieltä, että joku muu se on mikä niissä kertseissä haisee, kuin se itse! Siis just joku kemikaali tms. Ehkä parempi että en edes tiedä mitä vauvan peppua vasten muhii :/ Tai ehkä olis parempi tietää. :ashamed:

Meilläkin pieni katselee iskän sylissä telkkua.
:whistle: Jotain piha-ohjelmaa..yllätys yllätys.

Salkkareitako ieva seuraa? Mä katsoin sitä joskus vuonna jotain, nytkyään mä saan allergisen reaktion jo siitä alkumusiikista! :kieh:

ieva mä oon kans tohon hajuun kiinnittäny huomiota. Ja just pamppersit haisee eniten. Joskus kun sukulaislapsella pamppersit oli ni sanoin hänen äitille et tais tulla pissat(poika kun oli mun lähellä ) ni hää ihmetteli et mistä tiiän, no hajustapa hyvinkin :whistle: Ja töissäki monesti lähin lasten kanssa vaipanvaihdolle vaan hajun takia, ei tarvinu kokeilla onko tullu pissat!

Noista lusikkahommista, tällä herralla kans suu aukee ku pienellä linnunpojalla kun annan d-vitamiinitipat lusikalla, ihan kun sais suurempaakin herkkua :D Varmaan onnistuis jo soseen syönti, mut eiköhän me vielä niiden anneta odottaa jonkun aikaa!

Yhteistyössä