***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ieva Taitaa siis olla jotain kasvupyrähdystä neitosilla meineillään kun tolleen tankkaavat :eek:
Niin. Saattaapi olla ettei tuo NAN1 enää kanna ravintona kuten ennen. :/ Pemmu on nyt 3,5kk, joten voisi ihan hyvin alkaa miettiä noita vellittelyjä sun muita, mutta katsotaan nyt... :/
--Juu sekin voi olla totta, meillä päivisin syöttävälit kans suht tiheet, saa osin rintamaitoo, mutta aika nihkeetä on tuo maidon tuotanto..ehkä mun tissit on kuulleet jostain kilpailijastaan Nan1:sestä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mutta itse en siis jaksaisi 8-10 kakkavaippaa päivässä ensin huuhdella suurimmista kakoista ja sitten säilöä ne (märkinä missä?), kunnes niitä on riittävästi, jotta pesu ois järkevää.
Meillä tehdään max. kahdet kakat päivässä, joskus vain joka toinen päivä. :) Ja ämpärissä säilytän niitä kansi ilmavasti päällä, mutta auki. Ei haise yhtään. Paitsi silloin kun heittää vaipat sankosta koneeseen. =)
*muoks* Kyllä mäkin poistan näkyvät tahrat mahd. hyvin ennen koneeseen laittamista, mutta sama konehan ne pyykit pesee joka tapauksessa PUHTAAKSI, oli siinä koneellisessa sitten keittiöpyykkiä tai lakanoita. =)

Moi taas B)
Lupasin tulla ilmoittelemaan heti kun on jotain ilmoitettavaa, ja ti-iltana testasin jo haamun (jokohan Jahvetti on ehtinyt kertomaan ;) ) ja tälle aamulle sai kunnon plussan :heart:
Maltilla mennään, ja toivotaan vain hartaasti, että menis loppuun asti. Kovin en uskalla iloita :ashamed: LA tulis tammikuulle, mikä ei ollut mitenkään erityisen toivottu juttu ja tjottaillen tämä kierto mentiinkin - ja tulos tässä :D Mutta asiat menee just niinkuin niiden on tarkoitettu!
Sydämestäni toivon teille kaikille lämpöistä vauvakesää, ja kenties törmätään jonkun kanssa tammikuisissa ;) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mutta itse en siis jaksaisi 8-10 kakkavaippaa päivässä ensin huuhdella suurimmista kakoista ja sitten säilöä ne (märkinä missä?), kunnes niitä on riittävästi, jotta pesu ois järkevää.
Meillä tehdään max. kahdet kakat päivässä, joskus vain joka toinen päivä. :) Ja ämpärissä säilytän niitä kansi ilmavasti päällä, mutta auki. Ei haise yhtään. Paitsi silloin kun heittää vaipat sankosta koneeseen. =)
*muoks* Kyllä mäkin poistan näkyvät tahrat mahd. hyvin ennen koneeseen laittamista, mutta sama konehan ne pyykit pesee joka tapauksessa PUHTAAKSI, oli siinä koneellisessa sitten keittiöpyykkiä tai lakanoita. =)
joo, meilläkin aluks LUULTIIN että kestoilu on kova homma, mut ihan rutiiniks on käyny (vaikka meillä tuleekin tuo lähemmäs 8 kakkavaippaa / pvä ). Muutama viikko meni harjoitellessa, ymmärrän, elleivät lyhempipinnaiset :D (saa olla sit tosi lyhyt pinna, jos minäkin oon jaksanu opetella :D) jaksa opetella siis. Vaipanvaihto on samanlaista kun kertisten kanssa, ei sen kummempaa, ja vaipan huuhtelu sujuu samalla kun muutenkin menis itse käsipesulle vaipanvaihdon jälkeen. Pissavaippoja ei tarvi ees huuhdella, sankoon vaan. Eli kertakäyttöset roskiin vaan... samalla vaivalla mieluummin kestoilen =)

:muoks: niin vielä, meilläkään ei sanko miltään haise, roskis haisee jos siellä on satunnaisesti kertakäyttöisiä...

SEE
ONNEA TUTTEMUI ja perhe Ihan älyttömän ihanaa!

IEVA80 Meillä aloitettiin vellittely 1,5vko sitten. Aloitin maissivelillä Nan.n joukkoon ekaksi ihan vaan 20ml aamulla ja loput maitoa. Päivällä annoin 40ml ja illalla jo 60 ml edelleen nanin sekaan. Nykyään annan aamulla 100ml ja illalla 100ml. Meidän poika ei vaan suostu juomaan velliä sellaisenaan joten sotken aina NAN:ia joukkoon. Tänään aloitin Peruna-porkkana vellin annon. Ajatellin jatkossa antaa ennen päiväunia Pepo-velliä ja illalla ennen nukkumaanmenoa maissivelliä. Meillä ruokamäärät tippuivat 200ml vellin aloituksen jälkeen ja syöntivälit venyivät 2h n. 4h. Yöllä nukkuu ekan pätkän 6-7h ja syö ja jatkaa unia vielä 3h. Eli pelkkää positiivista täällä vellittelystä!

Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x
laitat sä varmaan omat pikkariskin muitten pyykkien kanssa :LOL:

:muoks taas: ja hygieenisyydestä: sinne vaippojen sankoveteen laitetaan joukkoon etikkaa, se nääs tappaa bakteereja ;) että sori, mutta sulla on hygieenisyydestä vähän väärä kuva, ne aikuisten pyykit oikeesti epähygieenisiä on kun muhivat ties miten pitkään korissansa...

...niitä vaippoja siis säilytetään ennen pesua sankossa jossa on vettä ja etikkaa, eli liotussäilytys (hygieenisin vaihtoehto)

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x
laitat sä varmaan omat pikkariskin muitten pyykkien kanssa :LOL:

:muoks taas: ja hygieenisyydestä: sinne vaippojen sankoveteen laitetaan joukkoon etikkaa, se nääs tappaa bakteereja ;) että sori, mutta sulla on hygieenisyydestä vähän väärä kuva, ne aikuisten pyykit oikeesti epähygieenisiä on kun muhivat ties miten pitkään korissansa...

...niitä vaippoja siis säilytetään ennen pesua sankossa jossa on vettä ja etikkaa, eli liotussäilytys (hygieenisin vaihtoehto)
Näinpä näin, vaikka meillä ei liotellakaan (vaipat pyörii kerran tai kaks päivässä muun pyykin seassa, niin eivät edes joutaisi kovin kauaa liossa olemaan), niin en ymmärrä tätä hygienia-asiaa. :whistle: :/

no niin, pääsinhän kirjautumaan :kieh:

emmie: kyllä mä silloin pojan ollessa muutaman viikon ikänen kokeilin muutaman kerran kestoilupäiviä. Tosin mulla oli vaan 5 vaippaa (kaveri toimii jälleenmyyjänä, häneltä sain), joten aina välillä käytin niitä aamusta alkaen, illemmalla kertiksiin siirtyen, kun kaikki oli jo vaihdettu. Ja juu, kyllä mä ämpärissä niitä myös pidin ja etikkaakin löytyi. ja illalla vielä ehdin saman päivän vaipat aina pesemään puhtaix. Mulla toi hygieenisyyskynnys on pienen vauvan kohdalla hiukkasen korkeempi ku muutoin, joten en niitä sieltä sangosta iljennyt muitten vaatteiden kanssa samaan koneelliseen laittaa, vaan pesin ne 5 vaippaa ihan itekseen. Taisin 3-4x tämän toistaa ja totesin, ettei siinä oo mun kohdalla mitään järkee. Enemmän mä luonnonvaroja kulutan sillä jatkuvalla veden läträämisellä ja lähes tyhjän koneen pyörittämisellä. Äkkiä ne vaipat siis pienex tulikin ja annoin eteenpäin. Ja mitä kommentoit noista aikuisten pyykeistä niin tottahan turiset, siksi mä en niitä vauvan vaatteiden kanssa samassa pyykkikorissa säilytäkkään enkä samaan aikaan pese ;) Muuten mä kyllä tykkäsin ihan kestoista, onhan ne paljon pehmosempia vauvan pyllylle kun nuo kertixet ja paljon kauniimpiakin :D Ei vaan ollut mun juttu.

Tuttemuille onnittelut :hug: , ihana juttu :heart:

Kristelle; jep, semmonen Zoo meillä täällä on |O

Nyt on sitten rokotteet saatu, saapas nähdä kuinka ilta sujuu, pitäs mennä päiväkodin kevätjuhliin neitosen kanssa :whistle: , pieni itkahdus ja siinä oli meidän neidin reaktio piikkiin, itte pistin silmät kiinni |O

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Nyt on sitten rokotteet saatu, saapas nähdä kuinka ilta sujuu, pitäs mennä päiväkodin kevätjuhliin neitosen kanssa :whistle: , pieni itkahdus ja siinä oli meidän neidin reaktio piikkiin, itte pistin silmät kiinni |O
En miekään kattonut, kun piikki pistettiin. :eek:
*muoks*Niin, ja toivottavasti ei tuu mitään iltavänistelyä tai ainakaan kuumetta. Meillä tuli iltakitinää/huutoa n. viikon ajalle. :(

Onnea Tuttemui plussasta! :hug: :hug: :heart: :heart: :heart:

Toivomme parasta varmasti ihan jokainen.

Ja meitsi, olen koukussa FB:ssä, hitto sentään. Ja niin kuin mä sitä vastustin, pilalle meni sekin yritys. Kaikki mitä mä teen niin jään koukkuun, ei kannata paljon antaa narua mulle. :kieh: :D

ieva ja c81 vinkkinä vaan..

Täällä on taas tullut niiin monta sivua etten todella ole lukemassa kaikkea, mutta jotenkin yritän sinnitellä taas itseni kartalle. Olen tässä nyt ollut pari päivää ihan yksikseen lasten kans tai siis kolmistaan. Mies on duunissa ja duunin jutuissa ollut nyt parina päivänä aamusta iltaan. Mutta ei siinä, käy tämä näinkin. Leikin vaan että olen yh ja että mulla on herrasmiesseuraa aina iltaisin. Sillä asenteella jaksaa vaikka miten monta viikkoa itekseen. Tosin tuo timantti tossa nimettömässä vähän hämää tätä kuvitelmaa. :LOL:

N:llä on huomenna se painokontrolli neuvolassa. Saas nähdä mikä on tuomio. Tuo nukkuu edelleen 7 tuntia putkeen yöllä ja päivisin kahdet unet, joten tuskin ainakaan liian vähän saa ruokaa. :) Korvikkeelle en ole menossa kun näin pitkällä ollaan jo ilmankin eli kiinteet sit seuraavaksi. N on nyt vasta 2,5 kk eli ei vielä tietystikään kiinteitä mutta katsotaan mitä neuvolassa sanotaan. Kokoahan tolla on jo 63cm ja 6650g eli ei ihan pieni ole, silti painokontrolliin laittoivat. Syntyessään oli 3990g ja 52cm. Let's see let's see.

Vanamo+pennut

Ieva; Joo, äskön se tossa hiukka kitis mutta tais olla väsyä kun on noi päikkärit menny tänään pyllylleen ton hölmön neuvola ajan takia (klo 12.30)
Paljonko muutes teillä menee nannia vuorokaudessa, mietiskelen että kuinkakohan paljon tuota rintamaitoo tuo neiti saa, tai siis että kuinka vähän
:/

ei hetkeekää omaa aikaa oo tänää ollu :headwall: :headwall: hirveesti tekstiä, yritän jossain välissä lukee.

mut pakko oli nyt nopeesti kirjottaa ja onnitella tuttemuita! aivan mahtavan ihana juttu! :heart: =) :flower: kovasti onnea teille matkaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin =)

Vanamo: Mua ihmetyttää kyllä vähän tuo teidän kasvukontrolli... :eek: :/ Miks ihmeessä, kun tosi hyvinhän N on kasvanut... :/

Cruella: Mulla taas ei tänään oo muuta ollutkaan, kun omaa aikaa. :whistle: Mies on vapaapäivällä ja haluaa hoitaa kaikki Pemmun perushoidot. Äsken just tulivat ulkoilemasta. :D Ja mä en oo tänään mitään muuta tehny tän koneella istumisen lisäks, kun vähän ulkona käyny ja pikkasen kotihommia. :whistle:

nipsuli: En yhtään osaa sano tuosta korvikemäärästä... hmm... Oiskos 8-9 x 100-125ml... :/

Nyt kattomaan eduskunnan kyselytuntia! :wave:

Meil syyään NANia ja velliä yhteesä 7x120ml :whistle: Laskekoon mitä tekee kuka jaksaa :p :LOL:

Miekin iteksein täs melkeen koko päivän TAAS kökkiny :whistle: 5v oli tarhassa, isot koulussa ja likka nukku. Tunnin lenkki kyllä tehtii ja äsken tein ruuan ja syötii. Ukko läks 5veen kans puuhommiin ja isot on jossai, kohta likankaa ulos kai :whistle:
Tää on tylsää, kun ei oo MITÄÄN tekemistä :headwall: :headwall: :headwall:

Yhteistyössä