--Juu sekin voi olla totta, meillä päivisin syöttävälit kans suht tiheet, saa osin rintamaitoo, mutta aika nihkeetä on tuo maidon tuotanto..ehkä mun tissit on kuulleet jostain kilpailijastaan Nan1:sestäAlkuperäinen kirjoittaja ieva80:Niin. Saattaapi olla ettei tuo NAN1 enää kanna ravintona kuten ennen. :/ Pemmu on nyt 3,5kk, joten voisi ihan hyvin alkaa miettiä noita vellittelyjä sun muita, mutta katsotaan nyt... :/Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Ieva Taitaa siis olla jotain kasvupyrähdystä neitosilla meineillään kun tolleen tankkaavat
Meillä tehdään max. kahdet kakat päivässä, joskus vain joka toinen päivä. Ja ämpärissä säilytän niitä kansi ilmavasti päällä, mutta auki. Ei haise yhtään. Paitsi silloin kun heittää vaipat sankosta koneeseen. =)Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Mutta itse en siis jaksaisi 8-10 kakkavaippaa päivässä ensin huuhdella suurimmista kakoista ja sitten säilöä ne (märkinä missä?), kunnes niitä on riittävästi, jotta pesu ois järkevää.
joo, meilläkin aluks LUULTIIN että kestoilu on kova homma, mut ihan rutiiniks on käyny (vaikka meillä tuleekin tuo lähemmäs 8 kakkavaippaa / pvä ). Muutama viikko meni harjoitellessa, ymmärrän, elleivät lyhempipinnaiset (saa olla sit tosi lyhyt pinna, jos minäkin oon jaksanu opetella ) jaksa opetella siis. Vaipanvaihto on samanlaista kun kertisten kanssa, ei sen kummempaa, ja vaipan huuhtelu sujuu samalla kun muutenkin menis itse käsipesulle vaipanvaihdon jälkeen. Pissavaippoja ei tarvi ees huuhdella, sankoon vaan. Eli kertakäyttöset roskiin vaan... samalla vaivalla mieluummin kestoilen =)Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:Meillä tehdään max. kahdet kakat päivässä, joskus vain joka toinen päivä. Ja ämpärissä säilytän niitä kansi ilmavasti päällä, mutta auki. Ei haise yhtään. Paitsi silloin kun heittää vaipat sankosta koneeseen. =)Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Mutta itse en siis jaksaisi 8-10 kakkavaippaa päivässä ensin huuhdella suurimmista kakoista ja sitten säilöä ne (märkinä missä?), kunnes niitä on riittävästi, jotta pesu ois järkevää.
*muoks* Kyllä mäkin poistan näkyvät tahrat mahd. hyvin ennen koneeseen laittamista, mutta sama konehan ne pyykit pesee joka tapauksessa PUHTAAKSI, oli siinä koneellisessa sitten keittiöpyykkiä tai lakanoita. =)
laitat sä varmaan omat pikkariskin muitten pyykkien kanssaAlkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x
Näinpä näin, vaikka meillä ei liotellakaan (vaipat pyörii kerran tai kaks päivässä muun pyykin seassa, niin eivät edes joutaisi kovin kauaa liossa olemaan), niin en ymmärrä tätä hygienia-asiaa. :/Alkuperäinen kirjoittaja emmie:laitat sä varmaan omat pikkariskin muitten pyykkien kanssaAlkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x
:muoks taas: ja hygieenisyydestä: sinne vaippojen sankoveteen laitetaan joukkoon etikkaa, se nääs tappaa bakteereja että sori, mutta sulla on hygieenisyydestä vähän väärä kuva, ne aikuisten pyykit oikeesti epähygieenisiä on kun muhivat ties miten pitkään korissansa...
...niitä vaippoja siis säilytetään ennen pesua sankossa jossa on vettä ja etikkaa, eli liotussäilytys (hygieenisin vaihtoehto)
En miekään kattonut, kun piikki pistettiin.Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Nyt on sitten rokotteet saatu, saapas nähdä kuinka ilta sujuu, pitäs mennä päiväkodin kevätjuhliin neitosen kanssa , pieni itkahdus ja siinä oli meidän neidin reaktio piikkiin, itte pistin silmät kiinni |O