***HELMET 2008*** Toukokuu

Tosiaankin kertisvaipoissa haisee joku kemikaali tai se muovi, toisissa merkeissä enemmän ku toisissa :whistle: Ja kun ne "käärii" hyvin roskikseen, niin ei se kakka sieltä heti ala haisemaan. Tietääkö joku teistä, että mitä se aine on siellä vaipan sisällä, joka muuttuu sellaseksi geelimäiseksi, kun pisu tulee?? Mä joku aamu havaitsin nimittäin, että pojan iholla oli sellanen pieni kirkas geelimöykky irronnut siitä vaipasta... Yök, kyllä nyt vähän inhottaa aatella, että mitäs sitä lapsellaan oikeen käyttää :ashamed: Ilmakylpyjä me kyllä harrastetaan useasti päivässä ja illalla pidempään ja on pojun peppu pysynyt siloisena ;)

Me oltiin pojan kanssa tänään ekaa kertaa suihkussa yhdessä. Hän tykkäsi kovasti siitäkin, vesipeto taita tulla :D Ensin vähän kyllä katseli ihmeissään, kun vaippasillaan istutin sitteriin siksi aikaa, kun ensin pesin itseni (hikisenä jumpasta tulleena kun olin) :whistle: Nyt sitten nukkuukin jo tyytyväisenä ja äiskällä on jälleen omaa aikaa, jonka toki voisi paremminkin viettää, kun koneella istuen :LOL:

Kristelle Mikä ihmeen geelimöykky?? :eek:

Kylpemisestä kuinka usein kylvetätte pikkuisia ja jos käytte yhdessä suihkussa, niin kuinka se oikein sujuu? Meneekö vesi silmiin pienellä ja onko märkä vauva vaikea pitää märässä sylissä? Me ei olla vielä suihkuun menty.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
no niin, pääsinhän kirjautumaan :kieh:

emmie: kyllä mä silloin pojan ollessa muutaman viikon ikänen kokeilin muutaman kerran kestoilupäiviä. Tosin mulla oli vaan 5 vaippaa (kaveri toimii jälleenmyyjänä, häneltä sain), joten aina välillä käytin niitä aamusta alkaen, illemmalla kertiksiin siirtyen, kun kaikki oli jo vaihdettu. Ja juu, kyllä mä ämpärissä niitä myös pidin ja etikkaakin löytyi. ja illalla vielä ehdin saman päivän vaipat aina pesemään puhtaix. Mulla toi hygieenisyyskynnys on pienen vauvan kohdalla hiukkasen korkeempi ku muutoin, joten en niitä sieltä sangosta iljennyt muitten vaatteiden kanssa samaan koneelliseen laittaa, vaan pesin ne 5 vaippaa ihan itekseen. Taisin 3-4x tämän toistaa ja totesin, ettei siinä oo mun kohdalla mitään järkee. Enemmän mä luonnonvaroja kulutan sillä jatkuvalla veden läträämisellä ja lähes tyhjän koneen pyörittämisellä. Äkkiä ne vaipat siis pienex tulikin ja annoin eteenpäin. Ja mitä kommentoit noista aikuisten pyykeistä niin tottahan turiset, siksi mä en niitä vauvan vaatteiden kanssa samassa pyykkikorissa säilytäkkään enkä samaan aikaan pese ;) Muuten mä kyllä tykkäsin ihan kestoista, onhan ne paljon pehmosempia vauvan pyllylle kun nuo kertixet ja paljon kauniimpiakin :D Ei vaan ollut mun juttu.
niin joo, tietenkin tossa tapauksessa :) meillä on vaippoja n.3 pv:n tarpeiks ja pestään joka toinen tai kolmas päivä ja kone tulee sillon niistä täyteen, eli ei tarvi tosiaan muun pyykin joukossa... mut oon välillä laittanu joukkoonkin.
...ja meillä ensin varmaan 3-4 viikkoa käytettiinkin kertakäyttösiä, kun oli kestot niiiiiin pienen kans hankalat. (ja silloinhan se hygieenisyyskin on tärkein)

Ihana tuo poika, kun mä tässä tein itelleni semmosta mansikkasmoothieta, niin hän nauroi oikeen ääneen kun tehosekotin kävi :LOL: Onpas siinä siis hauska kapistus =) Ja niin tarkkaan katteli tuossa suutaan aukoen, kun lusikoin sitä suuhuni :p Taitaa poika pian olla "valmis" kiinteille =)
siltä vähän täälläkin tuntuu :) poika tsiigaili aivan mielissään kuola valuen ja suutaan aukoen :D kun mies veti naamaan meetwurstipäällystettyä reissaria :p

äippäHki: no sitä mäkin ihmettelin, että mitäs se geeli on?? :eek: Sen aineen ansiostahan se pissä siellä vaipassa pysyy ja niistä tulee niin painavia, jos on useemmat pisut. Se oli siis sellainen kirkas geelipallero, kokoluokkaa 2mm halkaisijaltaan. Mä sitä sormien välissä pyörittelin ja mietin, että pitäskö se vaippa repiä auki ja kattoa, että millasta se pissa sit oikeen on sinne vaippaan imeydyttyään... jätin sen kuitenkin tekemättä, eikä oo toistunut. Ja liberon vaippa oli..tais olla joku fiasko versio sieltä sisäpinnalta, vaikkei siinä mitään erikoista näkynytkään.

emmie: meillä on ollut tapana aamuisin pitää poikaa sitterissä pöydän päässä kun itse ollaan aamukaffeella. Siinä hän aina on pällistellyt meidän syömistä, joten tietää kyllä jo varmasti, mitä siinä pöydän ääressä tehdään :LOL: Suu vaan käy pikkuisella ja silmät seuraa jokaista suupalaa :p Meillä myös otetaan d-vitamiinit+relat innolla lusikasta ja niellään kunnolla, sitten hymy kaupan päälle =) Ja hyi että ne Jekovitit on oikeesti hirveen makuisia :x

okei Kristelle pitääpä olla silmä tarkkana jos tuollaisia pallukoita voi löytyä. Sit menee kyllä vaipat vaihtoon ja heti! Meillä on Pampersit käytössä.

Nyt Teho-osasto. Se on minulle must! Ja ihana tohtori Luka Kovaz, mikä sen oikea nimi onkaan, mut kuitenkin. :p Tosin sitä ei o viime jaksoissa näkynyt. :headwall:

Ja hyi että ne Jekovitit on oikeesti hirveen makuisia :x
Niin on :x Tosin meidän 2,5 vuotias tykkää niistä, voi tietty olla että on vaan niin tottunut kun on vauvasta asti niitä saanut, mutta kun tuntuu oikeasti olevan sen herkkkua. :eek: Illalla kun tipat annetaan, käsken vaan tytön avata suunsa ja tiputan tipat kielelle, ja hyvin uppoaa. :whistle:

Tein kerran miehelle jäynän ja tiputin muutaman tipan sen aamukahviin, eikä se edes huomannut. Miehet :LOL:

äippäHki: Luka palaa tänään Kroatiasta... sitä minäkin siirryn katselemaan :LOL:

Hissukka: täytyykin koittaa tota jippoa, meillä kun tuota miestä ei saa oikeen kunnolla ikinä sängystä ylös. Jos vaikka oikeen kahvit sänkyyn joskus veis :LOL:

Nyt teho-osastolle ja sitten unille...

emmie: meillä on ollut tapana aamuisin pitää poikaa sitterissä pöydän päässä kun itse ollaan aamukaffeella. Siinä hän aina on pällistellyt meidän syömistä, joten tietää kyllä jo varmasti, mitä siinä pöydän ääressä tehdään :LOL: Suu vaan käy pikkuisella ja silmät seuraa jokaista suupalaa :p Meillä myös otetaan d-vitamiinit+relat innolla lusikasta ja niellään kunnolla, sitten hymy kaupan päälle =) Ja hyi että ne Jekovitit on oikeesti hirveen makuisia :x
onko teillä jekovittiä!? :x hyi scheisse =) meillä oli niitä 2 päivää aluks, mut kun tajusin maistaa niitä itte, lähti mies juoksujalkaa apoteekista hakemaan deetippoja. ne maistuukin sit vaan sokerille :p

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Niin on :x Tosin meidän 2,5 vuotias tykkää niistä, voi tietty olla että on vaan niin tottunut kun on vauvasta asti niitä saanut, mutta kun tuntuu oikeasti olevan sen herkkkua. :eek: Illalla kun tipat annetaan, käsken vaan tytön avata suunsa ja tiputan tipat kielelle, ja hyvin uppoaa. :whistle:

Tein kerran miehelle jäynän ja tiputin muutaman tipan sen aamukahviin, eikä se edes huomannut. Miehet :LOL:
ollos hyvä vaan, meiltä saa tulla hakemaan kahta tippaa vajaan pullon! :D

:muoks: taitaa se sittenki olla neljää tippaa vajaa kun minä ja mieski maistettiin :D

Kyllä niitä geelipalleroita taitaa olla useissa vaipoissa, ainaski mä oon niitä bongannut liberoista ja pamperseista ja sitten jostain halpis vaipoistakin.
Varsinkin kun vaipan yrittää heittää vaipparoskikseen ja menee ohi ja lässähtää matolle, niin ne geelipallerot leviää kivasti siihen mattoon ja imurikaan ei meinaa niitä imasta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:

ollos hyvä vaan, meiltä saa tulla hakemaan kahta tippaa vajaan pullon! :D

:muoks: taitaa se sittenki olla neljää tippaa vajaa kun minä ja mieski maistettiin :D
Juuri tänään mies osti uuden pullon apteekista :D Ja matka olisi täältä vähän pitkä, mutta kiitos kuitenkin. =)

Jeps äippäHki Salkkarit on EDELLEEN pop! :p

Mä muuten tulostelin tuossa eilispäivänä kiitoskuvia ristiäisvieraille. Alunperin oli minunkin tarkoituksenani askarrella paskarrella ihan kortit, mutta enpähän sit jaksakaan. Kutsukortit jo tekaisin, niin nyt ajattelin, että laitan ihan kuvat vaan, mihin sitten nykäisin tekstit ja päivämäärän. Lisäks laitan mukaan valokuva-cd:n. Kummit saikin jo ristiäisissä kummilahjaks puiset valokuvakehykset missä Pemmun kuva mustavalkoisena. :heart:

Suihkussa käymisestä... Meillä on suihkuteltu tyttöä aina saunomisen yhteydessä ja kieltämättä vähän liukas on ainakin tuota meidän tyttöä pidellä ihokontaktissa suihkussa. :D

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida... :headwall: No, meen lukemaan noita kirjotuksia vähän vielä... Vi ses!

Mä en ole ikinä huomannut mitään geelipalleroita, mutta se nyt ei mitään todista. :whistle: Ja kyllä ne pissavaipat alkaa haisemaan jollekin ihan muulle kuin pissalle, meilläkin Pampersit käytössä. Kohta saadaan siirtyä kokoon 4, kolmosia vielä muutama jäljellä. :eek:

Ai niin kylpemisestä... meillä on ihan ammeessa kylvetetty, poika potkii jo niin että kastuu koko kylppäri. :heart: Olisi ihana ehtiä oikein ajan kanssa vauvaa kylvettelemään kun selvästi nauttii siitä touhusta, mutta tuo 2,5-vuotias apulainen yleensä lyhentää kummasti sitä kylvetysaikaa. :snotty: 2 kertaa viikossa yleensä polskitaan, muuten putsaan vaan päivittäin kaulapoimut ja kainalot märillä vanulapuilla ja pyllyn alueen pesen lavuaarin yllä.

Ai niin... meillä kylvetys on miehen homma, vaikka kyllä mä siinä sivussa aina häärään, lähinnä yritän pitää esikoisen mielenkiinnon muualla (mahdotonta). Yritin viikko-pari sitten kylvettää itse niin sattui niin napakasti sektiohaavan alueelle etten ihan heti yritä uudestaan. :(

Kristelle Ne geelipallukat siellä vaipoissa on nestettä imevää kuitua, josta kosteus ei tuu takasin vaipan pinnalle. Samaa mömmöä on siteissä. Ja arvaa maatuuko ne ikinä siellä kaatopaikalla *syyllistää sikamaisesti* :kieh: Kertiksen kun sitasee tiukalle myttyrälle niin se maatuu vielä hitaammin... ;)

Tänään vaippakaupoilla käydessäni totesin, että me ei olla käyty vaippaostoksilla sitten pääsiäisen :D Sillon ostettiin paketti kertiksiä, kun Arttu meni meiän äitille hoitoon. Meillä siis ostetaan paketti vaippoja aina 2kk välein :LOL: Ja niistä pääsiäisistä vaipoista on vielä pari jäljellä :whistle:

Meillä käryää niin kertisroskis kun kestoämpärikin :LOL: Kertistä siis käytetään yöllä ja yleensä se jää tuonne saunalle pikkuroskikseen, kun aamulla vaihan vaipan. Kestot miekin pidän ämpärissä ja kansi löyhästi kiinni. Miusta se etikkavesi-pissa-kakka-lillu on ällöä :x Me käytetään riisipaperia vaipan sisällä niin kakka ei tuhri vaippaa. Ämpärillisen vaippapyykkiä laitan yleensä aamulla pyörimään. Muuta pyykkiä meillä pyörii yleensä jokatoinen päivä.

ieva Onko se -80 äp-makuupussi valkonen missä on ruskeita pilkkuja/kuvioita (tai toisinpäin)? Miulla oli sellanen pikkusena :wave: :saint:

Tuttemui Äärettömän paljon onnea plussasta :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Mies sai just Artun nukahtamaan, sopivasti miun "Tudors-aikaan" :D :wave:

Mitenkäs muilla sektioiduilla on haava parantunut? Tuli mieleen tuosta kylvetysjutusta. Tosiaan kylvetys sattui vielä ihan kunnolla vaikka muuten tuntuukin että olisin jo ihan parantunut. Ja viimeisen n. kuukauden aikana on kaksi kertaa tullut sellainen kova mahakipukohtaus ihan tuonne sektiohaavan kohdalle, tunnin verran on sieltä poltellut niin että ei tiedä miten päin olisi, ei voi muuta kuin maata... ja sitten menee ohi ihan yhtäkkiä. En tiedä liittyykö sektioon vai mihin...

Jahvetti:
Kristelle:
Pessi:

Jahvetti:

Pessi:

Ei kuulkaas haise kertsivaipat, kun on se iiihana vaipparoskis :whistle:
Ei haise meilkään vaikkei vaipparoskista ookkaan :D :wave:

No meillä ihan varmasti haisisi muuten. Useammat kakat tulee päivässä, eikä tosiaan joka päivä viedä keittiön roskiksia. Mut hyvä jos ei teillä lemppaa :D

Ei meilläkään lemppaa, kun tarkotuksella on kylppärissä sen verran pieni tuo roskis, että se täytyy kyllä niistä 8-10 vaipasta, joten se on pakko viedä joka päivä. Ja jos oikeen pahanhajuista tavaraa tulee, niin sitten vien sen samalla, kun seuraavan kerran astun ovesta ulos :)

Mie heitän kakkavaipan aina heti ovesta ulos, kun sen riisun likalta :D
Mä vaihdan varmuuden vuoksi ulkona kaikki vaipat niin ei tule mitään hajua sisälle. :LOL: :LOL:

Voi jösses! Olin lasten kanssa muutaman päivän reissussa ja sinä aikana tänne oli tullut 23 sivua tekstiä...Ihan kaikkea en lukenut ja paljon jää varmasti kommentoimatta. Ihan ekaksi;

Tuttemui: äärettömän paljon onnea plussasta :flower: Ihanaa!

äippäHki: Mä olen käyttänyt huutista paljon jo reilun neljän vuoden ajan. Pääasiassa olen toiminut myyjänä, mutta toisinaan myös ostajana. Toimii hienosti, tosin myynti-ilmoitusten laittaminen on jokseenkin aikaa vievää. Kohteen kuvauksen on hyvä olla mahdollisimman tarkka ja kohteen mahdolliset "viat" on syytä ilmoittaa. Kuva tuntuu siellä olevan myyntiehto. Kuvattomat ilmoitukset eivät juuri ostajia houkuttele.

ieva ja nipsuli: reseptillä ostettujen lääkkeiden/voiteiden etikettiin tulostuu aina (esim. 3x 200g voidetta) tuubien yhteissumma ja siitä summasta sitten vähennetään kelakorvaus, joka tällä hetkellä on 42%. Kelakorvauksen voiteista saa VAIN, jos lääkäri on merkinnyt reseptiin; pitkäaikaisen ihotaudin/ihosairauden hoitoon. Kaikki voiteet eivät kuulu Kela korvauksen piiriin, vaikka lääkäri olisi ne reseptille kirjoittanutkin. Tuo 42% on voiteiden korvaus%, niistä ei valiettavasti saa alempaa erityiskorvausta, joka olisi 72% =)

-apoteekin täti-

Mahtava kommentti Vanamo!!!! :LOL: Sain illan parhaat naurut!! ;)

Hissukka Minulla sektiohaava parantunut yllättävän hyvin. Joskus siihen sillen pistää tai vihlaisee jossain asennossa, mut se menee heti ohi. Varsinkin silloin saattaa sattua, jos on kovasti puuhaillut tai liikkunut päivän aikana. Ja edelleen alavatsan iho on ihan tunnoton. Niin ja kutiaakin se haava joskus. :/

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti:
Kristelle:
Pessi:

Jahvetti:

Pessi:

Ei kuulkaas haise kertsivaipat, kun on se iiihana vaipparoskis :whistle:
Ei haise meilkään vaikkei vaipparoskista ookkaan :D :wave:

No meillä ihan varmasti haisisi muuten. Useammat kakat tulee päivässä, eikä tosiaan joka päivä viedä keittiön roskiksia. Mut hyvä jos ei teillä lemppaa :D

Ei meilläkään lemppaa, kun tarkotuksella on kylppärissä sen verran pieni tuo roskis, että se täytyy kyllä niistä 8-10 vaipasta, joten se on pakko viedä joka päivä. Ja jos oikeen pahanhajuista tavaraa tulee, niin sitten vien sen samalla, kun seuraavan kerran astun ovesta ulos :)

Mie heitän kakkavaipan aina heti ovesta ulos, kun sen riisun likalta :D
Mä vaihdan varmuuden vuoksi ulkona kaikki vaipat niin ei tule mitään hajua sisälle. :LOL: :LOL:

Siel vaan on aika kyyylmä :whistle: :LOL: :LOL:
Meil on roskis suoraa khh:n oven pielessä, et voi ovensuusta nakkaa suoraa ulos :p Ja kun khh:ssa vaipanki vaihdan :D

:wave: ,
Kevätjuhlissa poikettu ja neit E käyttäytyi vallan mallikkasti :heart: , annoin iltapäivällä ka nyt nukkumana meneessä panadoolia koska on/oli selkeesti kipeä olo pienellä :/ , onneks tuntus tehoovan.

Sain muuten hyvän "vanhan kansan" vinkin atooppiselle iholle, eli kylpeminen suola vedessä, suhteessa 5 litraa vettä ja kourallinen karkeata merisuolaa..täytynee pitää korvan takana koska miehllä on pienenä ollu onkelmaa ihon kanssa joten jos vaikka periytyy, toivoen että ei. Meillä kylvetään 2 krt viikkossa ja suihkuun ei olla vielä menty kun meidän suihku on ihan hanurista, tulee liian kovalla rakeella ja ihan itteenkin välillä sattuu, pitäs ostaa uus letku- letkeä ja suutin :saint:

Pessille kiitosta reseptistä, tuleeko siis 12 kpl muffinssia tuosta määrästä vaiko enemmän??

Jo vain, meillä menee tuota korviketta päivässä n. 6dl eli mun tisstimaidon määrä on siis olematon...onneks kohta pääsee jo kiinteisiin :eek:

babygirllle
kiitokset inffosta =) , hyvä tietää että joukossa on apteekin tätsykin :D

Yhteistyössä