***HELMET 2008*** Toukokuu

Mä luin jostain että lapsille voi tulla poskiin/naamaaan ihottumaa jos on tulossa hampaita... ??? !!! ...don't ask...=)
Mä luin kans ihan pari päivää sitten jostain että poskeen voi tulla punanen läiskä kun hampaat alkaa puhkeamaan...

Joo, kävin tarkistamassa, se luki 'Vauvasta leikki-ikäiseksi' -kirjassa, jonka sain äitienpäivälahjaks:)

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
huomenta :wave:

Jahvetti ja muut vellittelijät: Mihin aikaan annatte vellin ja kuinka paljon? Annoitteko ekan kerran minkä verran? Sekoitettuna NANiin? :wave: Näitä on vissiin kysytty sata kertaa jo, mutten muista... :/
Mie annan pääsääntösesti ennen ekoja pitkiä päikkäreitä, eli ihan kohta :p 150ml laitan pulloon ihan raakana ja jonku 120ml juo.
Sen lopun laitan sitte tuossa alkuillasta NANin sekaan tai sit illalla viimeseks, vähän riippuu.
Ekalla kerralla taisin laittaa niin, et 50ml velliä ja 50ml NANia...hyvin nopeesti siirryttiin sit ihan raakaan velliin. Ja PEPO-vellillä alotettiin, nyt myös maissia.
Vois kyllä alottaa iltavellinki ihan raakana, jos jäis se yösyönti sit pois :whistle:

hilunen, älä kysy noin vaikeeta :LOL: :LOL:
Kunmiusta tuntuu, että nuo menee kaikki "tässä sivussa" :whistle: Oon alkanu haaveilee, et jopa 5-6 lastaki ois varmaan ihan helppoo :D Hullu, myönnän :p
Jos tää nelonen ois ollu poika, niin 99% varmuudella oltas ehty 5., 6., 7....jos vaan olis poikia riittäny :LOL: :LOL: Tokan jälkeen aloin haaveilemaan 7 velloksesta :whistle: :xmas:
Mutta...kai nää tässä on :whistle:
Ja muutenki tuosta ajan riittämisestä, ni meillä kyl mies on ihan selkeesti se "leikittäjä" ja mie sitten otan poikia vuorotellen vaikka kaupoille käymää joskus kaksin tms...en tiiä vastasinko ny yhtää kysymykseen :LOL: :LOL:

Jaaha, aamun pyykkisatsi piippaa koneessa valmista. Eli joka aamunen pyykinripustus sessio alkaa ja sit kärryttelee :D Josta vois pistää kallupin...montako koneellista pyykkiä per päivä :wave: :LOL: Eilen ku oli puhe kauppareissuista :LOL:
2-3 konellista päivässä joka saaguran päivä 365pv/vuosi :headwall: :headwall: :LOL: :LOL: Lakananvaihto päivinä yms toki enempi, mut ihan tota normaalia vaatepyykkiä :whistle:

Heipsan naiset! Mä kuulun kyllä Pusuapinan ja Pessin kanssa iltaunisten joukkoon |O Eilenkin menin kympiltä sänkyyn. Ja ihan hyvä oli, kun 23 eka syöttö. Ja sitten mä olin ilkeä äiti...kun poika heräs seuravax 01, mä vaan annoin tuttia. Ei tullu itkua kuten ei yleensäkään, mut sainkin sitten vartin välein laittaa sen tutin uudelleen suuhun siinä yhden ja kolmen välillä, vaikka poika ei kunnolla herännytkään siinä välissä. Sitten olin jo itte niin zippi, että annoin tissiä (ja olihan siinä sit kulunutkin jo 4h edellisestä syötöstä). Ja sitten vielä viimeinen syöttö klo 5, silloinkin yritin ensin tuttia, mutta kyllä poika sitten ääneen ilmaisi, että syödä halusi, eikä tuttia lutkuttaa. Kuudelta sitten olikin pojan mielestä jo aamuna, mutta sain vielä armonaikaa seitsemään saakka, kun otin pojan kainaloon nukkumaan =)

Mä ihan tosissaan mietin, että voisko poikaa opettaa nyt jo pois noilta muutamalta yösyötöltä?? Kun ihan selvästi joka toinen syöttö on hyvin lyhyt ja hyvin näyttää pärjäävän tuon 4h. Kyllähän hän selkeesti aina ilmaisee, jos on oikeesti nälkä, eikä viime yönäkään sillon yhden aikaan ollut, kun tutilla kuitenkin nopsaan vaipui uneen. Hänellä vaan tuntuu olevan tapana ilmotella heräämisestään 2h välein ja mä sitten ehkä liian helposti oon aina antanut tissiä. Olisin niin onnellinen, jos sais nuo yöt meneen vaikka kolmella syötöllä, kun 4-5 on jo hiukan rassaavaa |O Niin ja päivisinkin on tuo syöttöväli ollut nyt sellaset 2½-3h...

Jahvetin kysymykseen pyykistä: meillä pestään 2 koneellista päivässä. Mut mä pesen erikseen vauvan pyykit (hänellä oma pyykkikori) ja sit meidän vanhempien normaalit pyykit ja ihan erikseen nuo miehen treenivermeet :x Meillä mieheltä tulee siis tuota hikipyykkiä sellaset 4 koneellista viikossa, kun sillä on toisinaan kahdetkin säbätreenit päivässä.

No juu, meillä ei ton pojan vaatteista tuu ikinä täyttä koneellista, mut muuten yleensä kyllä. Paitsi joskus pitää pestä valkosta taikka punasta pyykkiä vajaa koneellinen, jos jotain tarttee käyttöön. Ja meillä vaan sellanen ihan normi 4-5kg kone.. Mä oonkin miehelle sanonu, että sit jos meitä joskus on vaikka 5 henkee, niin mä tartten ISON koneen... Paitsi, että ehkä sitten en oo niin nirso noitten pyykkien suhteen vaan voin pestä kenties vauvan pyykkiä muiden "puhtaiden" seassa. Mä kyllä tiedän olevani hiukan ylihygieeninen tässäkin suhteessa :LOL:

Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x

No olihan yö...neiti sit heräs kun kömmin sänkyyn ja ei siinä muu auttanu kun ruokkia laps jotta tulee taas uni silmään..ajattelin et se on siinä sit vaan ei..puoli viideltä taas ylös ja sitten kaheksalta...ja lopullisesti yheksältä |O , ja tuntu etten milään jaksas nousta ylös..onneks mies oli ladannu kahvit valmiiks joten sain aamukahvit huiviin suht nopeesti...Saapa nähä oliko vain poikkeus tää yö vai tarviiko tääläkin aikaistaa tuota maissipuuro operaatiota (ajettelin skipata vellin ja siirtyä puuroon suoraan, tokikin suhteelliseen löysään semmoseen)

Pessi
; pistähään reseptiä tulemaan...täälä yks muffinssien tekijä, ovat niin nopsia ja helppoja valmistaa tolla muffinssi vuualla :)

Nyt suihkuun ja neuvolaan valmistautumaan :wave:

-n-

Kristellelle jaksuja öihin! :hug:

Tänks, Jahvetti tuosta vastauksesta liittyen vellittelyyn! :flower: Täällä ihan tosissani pohditaan, että miten noiden uni tms. hommeleiden kanssa tehdään. Tänään herättiin klo 8 ja tyttö on nyt menossa ekoille päikkäreille. Nukahti jo maitopullolle sylkkyyn, joten voipi olla ettei kovin kauaa nuku. Mutta ei tarvitsekaan tuntitolkulla nukkua. Illalla yritetään sitten myöhäistää tuota yöunille käymistä kylpemällä/käymällä suihkussa. :/

Pyykkikone rallattaa täällä 1-3 koneellista päivässä. Lisäksi mies pesee työvaatteet, salibändy- ja kuntosalivaatteet duunissa. =) Täysiä koneellisia pesen minäkin (siis en kuitenkaan YLItäysiä), paitsi joskus jos pitää saada joku tietty vaippa tai vaate pestyä, eikä tule täyttä koneellista, niin laitan ns. puolitäyttöohjelman päälle. Meillä pestään kaikki pyykit värien ja lämpötilojen mukaan sekaisin ja meillähän on myös käytössä kestovaipat, joten siksikin noin paljon pyykkiä kolmen hengen talouteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Ja tuon hygieenisyyden vuox mä en oikeen diggaa noita kestovaippoja, kun mua ällöttää, että pitäs niitä vaan vähän huuhtastuja säilyttää, kun ei viitti yhtä vaippaa kerrallaan pestä. Enkä tosiaan ilkeis laittaa niitä samaan koneeseen muun pyykin kanssa :x
Tätä asiaa en oikein ymmärrä? :/ Jos vauva oksentaa/puklaa/kakkaa vaatteensa tai sinä tai miehesi sotkette vaatteet/liinavaatteet jollain ns. eritteellä tai muulla "likaisella", niin pesetkö aina sitten sen vaatekappaleen erikseen? :eek: Minua taas ällöttää se haju, mikä kertavaipparoskiksesta tulvahtaa aina kun pöntön avaa. :x

Niinpä, vitsit vähissä kyllä alkaa olemaan sitten kun on useempi huonosti nukuttu yö :/ Mä luulen, että tää valvominenkin laihduttaa... Kävin tänään aamulla vaa´alla, kun tuntu jotenkin niin köykäseltä. Ja hupsista, pian tuo 50kg haamuraja häämöttää, joten täytyy kai ruveta urakalla syömään lisää, ettei ihan kuihdu :p

Vai että pyykkiasiaa tänään. Mä kyllä pesen kaikenlaista sekaisin, myös niitä kestovaippoja muiden seassa. Erittelen vähän värien ja lämpötilansiedon mukaan (40 ja 60 astetta) En viiti kauheen monta päivää pitää vaippoja odottamassa pesua. Huuhtelen kyllä kakkavaipat heti käytön jälkeen. Niin vaipat pesen kyllä aina hygieniasyistä 60 asteessa, vaikka noisa vaippakuorissa lukee 35 astetta suosituksena. Myyjän nettisivujen mukaan voi tosin pestä
60 asteessa.

Sit mä oon tosi epäekologinen, kun käytän kuivausrumpua, kun en jaksa silitellä ja ilman huuhteluainetta pyykit jää musta koviks.

Esikoisen vauva-aikana olin parempi äiti, kun pesin vauvapyykin erikseen ja silittelinkin vielä. :p :p :p

Niin ja koneellisia tulee neljän hengen taloudessa pestyä arkisin joka toinen tai kolmas ilta yks koneellinen ja sunnuntaisähköllä sitten enemmän.

ieva80: kyllä mä aina kaikki tahrat pesasen ensin, oli se sitten mitä vaan, ennen koneeseen laittoa, jos sinne tulee jotain muutakin. Mutta itse en siis jaksaisi 8-10 kakkavaippaa päivässä ensin huuhdella suurimmista kakoista ja sitten säilöä ne (märkinä missä?), kunnes niitä on riittävästi, jotta pesu ois järkevää. Enkä mä kakkavaippoja halua laittaa kyllä samaan satsiin muitten vaatteiden kanssa, vaikka ne ois pesty melko puhtaax jo etukäteen. Enkä mä kyllä pesis samassa koneellisessa mitään muuta, jos mä tai mies paskottas housumme... Ja mulla vaipparoskis melko tiivis, ei haise pahemmin, kun vien sen pussin 1-2 kertaa pvssä pihalle roskiin.

Muori: Minä myös pesen vaippapyykin muun 60-pyykin seassa. =) Ja kakkavaipat (tai kuivaliinan) tosiaan huuhtasen käsisuihkulla pönttöön, mutta pissavaippoja en huuhtele/liottele. Sankossa säilytän kansi päällä ja pesen päivittäin, joskus kahteenkin otteeseen. Rumpua meillä ei ole, en käytä huuhteluainetta ankä silitä kuin pakolliset. :p Meillä vaipoista ainoastaan jotkut imut tuntuu karheilta pesun jälkeen, mutta nuo taskut itse ja sisävaipat sekä kuoret tuntuvat ihan hyviltä ilman rummuttelua. =)

Yhteistyössä