***Helmet 2008*** Syysviikko 39

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Me taidetaan kohta lähteä cityyn soppailemaan. Onko nipsuli linjoilla? Katonko sitä hupparia? No ehkä katon joka tapauksessa. Pidän sen sitte vaikka ite, jos muualta saat.
--täälhän mie :wave: , juu osta pois, maksan vaik heti tai sit ens viikolla :wave:
Ens viikolla passaa hyvin. Toivottavasti niitä on vielä. =)

 
Ja vähänkö hyvä mäihä tarpalla :flower: :)

Meillä kans meinas käydä ohrasesti noitten vaippojen kanssa, sisi liberoitten..ostin sillon tarjouksesta niitä sen satsin ja sit eilenkun laitoin niitä kuoreen niin huomasinkin että ovat sitten ottaneet hinnan neljästä paketista |O , nooh mietin että mitä teen, ois yks kuitti/paketti vähempänä metsästää mutta sitten mietin että kuitenkin on kyse 10.90 summasta joten sitten soitin että tämmöstä ois nyt sit käyny ja onneks se nainen sitten sanos että nou hätää tule hakemaan rahat pois...eli mitä tästä opimme..kuitti ois sangen hyvä tarkistaa aina paikan päällä :wave:
 
Kuinka paljon te ulkoilette päivässä vauvojenne kanssa? ja kuinka pitkästi per kerta?

Ku välillä musta tuntuu että mä olen joku ylienerginen (pakko ulkoilla) tyyppi..verrattuna kaveriin. Ku esimerkkinä tää päivä, tyttö on ollut virkeä: klo 11-11.45 puistossa keinumassa ja hiekkiksellä tutustumassa, klo 13 koirat ulos (talon ympäri) ja kohta (eli n klo 14) lähetään tanssimaan (mennään bussilla). Tää päivä nyt on aikas haipakkaa mutta yleensäkin me ulkoillaan vähintään kerran päivässä, välillä ihan rattaiden kanssa/kaupassa/avoimessa pväkodissa/puistossa.. Ajallisesti jotain tunnista ylöspäin.
Ja katsotteko ulkoiluksi esim kauppareissun tms alle kilometrin kävelyn?
 
Hippa No on kyllä ollu törkeitä kanssamatkustajia siulla :( Miten joku ilkeää edes käydä väittämään vastaan noin selvässä tapauksessa ja vielä haistatella päälle :kieh: Mietin, että miksi kuski ei puuttunut asiaan, koska kai se näki, kuka siinä jonossa oli ovella ekana.

Liinis Poitsulle paranemisia :hug: Mie olisin säikähtäny kans kamalasti :( Meinaan mennä paniikkiin jo siitä, kun Artulla menee ruokaa väärään kurkkuun :snotty:

Tarppa Tuossa on jo korvauksen makua =) Me saatiin Pirkalta 5? lahjakortti, kun pakastekatkarapupussissa oli mukana kuoria :x

Huomenna lähetään ajelemaan Helsinkiin ja lauantaina lähtee laiva Tallinnaan :) Pitää pakkailla ja kattoa jotain hienompaa vaatetta mukaan. Miun mummi tarjoaa matkan kolmelle alenevalle polvelle 80v. synttäriensä kunniaksi. Yövytään hotellissa ja käydään kauneushoitolassa :saint: Sit tietysti shoppailemaan :p Ne toki maksetaan itse, mutta muuten aika ihana veto mummilta :heart:
 
Meillevauva Päivittäin Arttu ulkoilee mummin kanssa, kun mie olen koulussa. Lenkin päälle Arttu jää kuistille vaunuihin nukkumaan. Tunnin ovat yleensä ulkona + päikkärit kuistilla. Me käydään sit viikonloppusin yleensä puistossa leikkimässä koko perhe. Tunti yleensä menee sillä reissulla.
Äippälomalla tein sellasia ½h ulkoilupyrähdyksiä, kun ulkoiltiin Artun kanssa kahestaan. En ole mikään ulkoilmaihminen :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Huomenna lähetään ajelemaan Helsinkiin ja lauantaina lähtee laiva Tallinnaan :) Pitää pakkailla ja kattoa jotain hienompaa vaatetta mukaan. Miun mummi tarjoaa matkan kolmelle alenevalle polvelle 80v. synttäriensä kunniaksi. Yövytään hotellissa ja käydään kauneushoitolassa :saint: Sit tietysti shoppailemaan :p Ne toki maksetaan itse, mutta muuten aika ihana veto mummilta :heart:
No on, tosissaan ihana! Nauttikaa reissusta! :heart:

 
Nipsuli lepakkohuppari odotaa täällä uutta omistajaa. =) Tarttu sieltä name itiltä meidänkin neidille yks pusakka, vaikka mitään ei tarvittais. ;) :whistle: Siskon pojalle ostin citystä astiasetin kastelahjaks ja meidän neidille Herra Hakkaraisen vauvakirjan. Meillä on yks, mutta se on kovin suppea. Tossa huomasin esikoisen vauvakirjaa lueskellessani, että kuinka nopeasti kaiken unohtaa. Täytyis vissiin printata mun palstakirjoituksia ja koota niistä neidille kirjanen. :D


Me ulkoillaan ainakin sen verran, että viedään esikoinen eskariin ja haetaan se sieltä. Matkaa on noin ½ kilsaa yhteen suuntaan. Usein jäädään puistoon eskarin jälkeen. Mä tykkään liikkua asioilla melkein ennemmin kävellen kuin autolla, vaikka auto tossa pihassa yleensä onkin. Niin, ja meillä nukutaan kaikki päikkärit ulkona vaunuissa (noin 2 - 4 tuntia päivässä ).

Ihana mummi teillä Kiin. Meillä mun isä tarjoo meille marraskuussa Kanarian-matkan, kun täyttää 65 vuotta. Nyt pitäiskin miettiä vaarille jotain lahjaa. Kuvakalenteri ajateltiin teettää, mutta tekis mieli ostaa jotain suurempaakin, mutta kun sillä on vissiin kaikkea, mitä se haluaa. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hö, ensin sairasti isoveikka, ja sairastaa siis edelleen, ja nyt sitte pikkuneidilläki mittarin lukemat näyttää 38,9 astetta! :(
Voi että :( Nyt sitten suppoa ja paljon juomista. Paranemisia pikkusille :hug:

Istutin äsken kevätkukkasipuleita penkillisen =) Narsisseja, tulppaaneita, krookuksia, helmilijoja... mitäs muuta siinä olikaan. Oli aika urakka, kun piti se penkkikin ensin kaivaa ja laittaa mullat :D Mutta kuten zeniläinen sanonta kuuluu: Kaikki muu on turhaa paitsi puutarhanhoito :flower: Ihaniahan ne on sitten keväällä, kun ovat kukassa :)
Nyt miulla on liukenemassa kanankakkaa kasteluvedessä. Tarttis varmaan lannotta nuo muutkin kukkapenkit talvea varten. Kanerville laitoin jo suoraan ruukkuihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Nyt pitäiskin miettiä vaarille jotain lahjaa. Kuvakalenteri ajateltiin teettää, mutta tekis mieli ostaa jotain suurempaakin, mutta kun sillä on vissiin kaikkea, mitä se haluaa. ;)
Mie kudoin mummolle lapaset lahjaksi :) Eiköhän tuo arvosta, vaikka vähän "köyhä" lahja onkin.

*muoks* Arttu on oppinu kiljumaan, siis ihan täysillä |O Tuossa parhaillaan kiljuu lattialla niin että korvat soi :x
 
Liinamarin ja Ipun pikkuisille :hug: Aika pelottavalle tuntuivat nuo hengityskatkokset.

Aika kurja kokemus myös Hipalla. Ei ole onneksi sattunut omalle kohdalle, mutta me käytämme useimmin junaa ja pääsemme myös kyytiin alkupään asemilta, niin se tietysti auttaa tilannetta.

Kiinillä puolestaan tuntuisi olevan mukava matka tulossa.

Ulkoilua tulee vaihtelevasti. Kaupassa pyrimme käymään useimmiten kävellen, niin siitä tulee vajaa tunti kävelyä. Mutta ei siis joka päivä. Sitten kun poikakin on kotona käymme ehkä puistossa ja kerhossa, mutta niihin ei paljon ole kävelymatkaa. Koko perheen ulkoiluita harrastetaan juoksemalla lasten kanssa isiä vastaan töihin päin (siis mies tulee juosten töistä kotiin) ja sitten teemme vielä yhdessä jonkun kivan lenkin siihen päälle. Niiden pituus riippuu lähinnä omasta kunnostani, mikä tällä hetkellä tyssää tunnin paikkeilla. Tyttö myös nukkuu tällä hetkellä päikkärit ulkona, yhteensä n. 4 tuntia.

Meillä oli tänään 8 kuukauden lääkärineuvola. Vaikka tyttö syö mielestäni hyvin (enemmän kuin veljensä samassa iässä), niin kasvussa se ei näy.
Mittoja 8kk (7kk):
paino 7,1kg (6,9kg)
pituus 67,5cm (67,3cm)
Lääkärin mukaan virkeä, jäntevä ja hyväntuulinen tyttö joten ei (vielä ainakaan) huolta. Energiankulutus voi olla vain kerta kaikkiaan niin suuri. Menemme kuitenkin kasvukontrolliin neuvolaan taas kuukauden päästä.

Olisiko jotain välipalavinkkejä, muuta kuin hedelmää? Jos saisi jotain tukevampaa siihenkin väliin. Se puolukkapuuro on vielä kokeilematta...

 
Onpas ihania isovanhempia ja reissuja tulossa Kiinillä ja Muorilla! :) Tai siis Muorilla oma vanhempi. ;) Meilläkin mun äiti täyttää ensi vuonna pyöreitä, mutta taitaa ennemmin pitää isot juhlat kuin viedä meidät ulkomaille. :kieh: No, kivojahan ne juhlatkin on. :xmas:

Metun bebelle onnea mitoista ja toivottavasti pieni kasvu olisi vaan suuren energiankulutuksen syytä. Välipalaksi meillä syödään aina noita valmismössöjä, joten en osaa antaa vinkkejä. :/ Mites joku puuro tosiaan? Juoko tyttö ruokien kanssa maitoa vai oliko niin, ettet anna muuta maitoa kuin tissistä? Tykkääkö järsiä leipää? Vaikka eipähän siitä taida kovin paljon energiaa saada...

Ulkoilua harrastellaan lähes päivittäin, siis ihan vaunukävelyä rantsussa ja muilla kävelyteillä. Puistossa ei vielä olla käyty keinumassa tms. Kaupassa käydään lähes aina kävellen myös, lasketaanko se? Lisäksi ehkä 3-5 krt viikossa on jokin meno, jonne mennään julkisilla, jolloin tulee enemmän resuamista. Tämän päälle sitten "autoilumenot", mutta liikkeellä siis ollaan vähintään kerran päivässä ja joskus samalla reissulla ollaan koko päivä... Nyt tosin kun itse olen ollut flunssassa, niin ollaan pysytelty enempi kotona, tottakai, mutta tyttö on ulkoillut miehen kanssa kaksi kertaa tänään. Ovat nyt toisella ulkoilulla siis. Ittellä sen sijaan meinaa kohta seinät kaatua päälle. |O Neljä päivää sisällä jo. |O Eilen oli jo parempi olo; ajattelin, että tänään pääsis ulos, mutta lämpöä oli sitten taas aamulla. Tänään olisi ollut mukava menokin nyt illalla... :( |O Helvata, jos ei päästä huomenna muskariin! :$ :$ Paranemisia sairaille siis täältäkin ja toivoispa kyllä tosiaan, että olis ittekkin vähitellen kunnossa.

Tarpalla ollut hyvä munkki kärryjen kanssa! Asiaa! =)

Muorin ostoksista tuli mieleen, että mä en ole ostanut mitään pitkään aikaan. :snotty: =) Siis muuta kuin näitä välttämättömiä, ruokaa tms. Hyvä minä! :xmas: :p

Meillä myös kiljutaan, edelleen. Ja nyt on pop-juttuna ollut kiljumisen ja muun huutamisen lisäksi ääneen nauraa rätkättäminen. :heart: :heart:

ieva & hattara kohta 8kk

ps. Mä oon kuullut tuon Kiinin sananlaskun, taisi tosin olla antiikin lentävä lause, "Kaikki paitsi purjehdus on turhaa.", mitä en kyllä tosiaan allekirjoita... :xmas:

 
Onpas tapahtunu taas =) Muistanko mä ees kaikkea :ashamed:

Vau hienon korvauksen oot Tarppa saanu :flower:

Välipaloja meillä ei kauheesti harrasteta, meillä välipalan asian yleensä ajaa maitopullo :xmas:

Kadehdittavia reissuja on Kiinille ja Muorille tulossa :kieh: Meettekö te Kiin sillä Baltic Princessillä? Jos meette niin kerro sitte mimmonen laiva on, suunnitellaan jouluks Talliinnaan menoa sillä laivalla. Ja vähä mä oon kade tosta Muorin etelän matkasta :p Meillä yks vaihtoehto oli lähteä jouluks jonnee etelään mutta ei sitä vissii enää vajaa 2 kk ennen laskettua aikaa oo oikee hyvä lähteä. En kyl tiiä koska se raja meni koska ei sais enää lentää mutta hylättiin kuitenki se ajatus. Meil on tälle vuodelle sattunu kyl jonkun verran noita isompia synttäreitä. Meijän äitin viiskymppiset, veljen vaimon kolmekymppiset ja eilen miehen isän kuuskymppiset ja tietty meijän helmipoika tulee aina täyttään kans pyöreitä näiden kanssa :heart:

No höh mun piti kirjottaa vaikka mitä mutta mies soitti ja on tulossa kotiin joten alan laittamaan ruokaa sille ja sitte lähdetään miehen ja pojan kanssa rakenneultraan illalla :heart: Nyt alko jänskättää kun ton kirjotti tähän :heart: Palailen illemmalla :wave:
 
Wau mitä reissuja Kiinillä ja Muorilla tiedossa!

Noh, aika samantyylistä ulkoilua muillakin näyttää olevan.. Mä kun välillä tunnen olevani joku hyperaktiivinen verrattuna toiseen mammakaveriin. Selittää vähän ulkoilun sillä että nauttii kotonaolemisesta. Niinhän minäkin mutta helpommalla melkein pääsen kun ulkoilen tytön kanssa tavalla tai toisella.

Tultiin just salsailemasta (tai ei siellä kyllä salsattu vaan sambattiin, chachattiin jne), bussimatka meni tyttöä kutitellessa kun meinas itkuturhautuminen iskeä.. isi olikin kotona ja nyt tyty tuolla kiekuu isille :heart:

Ja neiti sit nousi polvilleen tänään :eek:

 
Iltaa!

Vähän säikähdin tossa alkuillasta... Oltiin koko päivä touhuskeltu ihan normaalisti pojan kanssa, poju oli tosi hyväntuulinen ja ruoka maistu. Puoli seittemän aikaan kun otin pojan syliin niin oli yhtäkkiä aivan tulisen kuuma! Mittasin kuumeen ja mittari hyppäs kauheeta vauhtia 39,7 asteeseen :eek:

Menin suorastaan paniikkiin että mitä nyt kuuluu tehdä kun ei poika ole ollut oikeastaan kertaakaan kuumeessa tai isommin kipeänä muutenkaan.
Työnsin sitten suppoa peppuun ja leväytin pojan nakusilleen olkkarin lattialle. Mittasin uudestaan puoli kahdeksalta ja "enää" oli 39,2 astetta...
Vaikka muuten onkin ollut tosi pirteä poika niin sammu äsken kun saunalyhty, ei edes sänkyyn keretty... Yleensä nukuttamiseen menee hetki jos toinenkin :whistle:

Nyt enää toivon että sais itse nukuttua :|
 
Hello hello , aikamoinen päivä.Vähän jännitän mitä yöstä tulee,kun en tosiaankaan ole vieläkään nukkunut.Huomasin seiskan aikaan etten ole syönyt,eipä ole tuommoista tapahtunut naismuistiin.Mies oli kultainen ja haki jätti-ison burriton ja väänsin vadelmarahkan jälkkäriksi,ähky :p

Meillä oli kunnon kakkashow,vieläkin etoo ajatus.Vaihdoin pojalle vaippaa ja levisihän se pitkin hoitopöytää ja ennenkuin huomasin pikkumiehen kädet paskassa ja kädet matkalla naamalle,niin ja samalla osa levis pitkin lattiaa ja mun jalat siinä,et semmosta kivaa.

Tarpalla kävi hyvä mäihä =) :flower: tosi hienoa

Ipullejaksuja sairasteluista

Ulkoilusta
joka päivä on pakko päästä ulos ja vaunuilen vähintään tunnin.Yleensä kävelen tärskyille tai kauppaan n.tunnin ja sit shoppailua tms ja joskus vielä tunnin takaisin.Saas nähdä miten talvella tulee vaunuteltua.

Annoko kyseli uudesta laivasta.Mutsi seilaili sillä kesällä ja kovasti tykkäsi.Kuulemma tosi siisti

Muori sitten pääsee maistelemaan etelän hetelmiä =) jospa tulisin matkalaukkuun mukaan :D

*muoks* no voi lisää kipeitä helmiä,jaksuja Pusuapinallekin meillä ei ole kans ollut kuumette,joten ihan pihalla olisin minäkin vähän aikaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Vielä laitan paranemis-toivotukseni kaikille sairastavien äipille! Ei tosiaan ole mitään kivvaa... :(
Ei ole ei. Isomman jo tietää pärjäävän, ja tietää miten hän "toimii" sairaana, mutta pienempi on nyt ekaa kertaa, ja huoli on suuri, ei tiedä mitä yön mittaan on odotettavissa... :'( Paljon parantavia halauksia kaikille poteville meiltä toisilta potevilta! :hug:

 
Juu sehän multa jäi viimeks sanomatta että oikein isot paranemispuhallukset kaikille sairastelijoille :whistle: :hug: Ikävää kun pieni on kipee :( Meillä poika on tän päivän yskiny ja nyt oon kädet kyynärpäitä asti ristissä ettei flunssa iskis pieneen.

Ultrassa käyty ja siellä se pieni naputteli sormillaan polviaan ja heilautti kättään meille tervehdykseks :heart: Kaikki on vallan mainiosti ja taas vaan odotellaan :heart:
 
Kiitosta symppiksistä, kyllä se aina kummasti lämmittää :flower:

Liiniksen pojulle nopeaa toipumista ja toivotaan, että olisi vaan ohimenevää flunssaa :hug: Toivottavasti yö sujuu hyvin :)

Muille sairastajille myös pikaisia toipumisia =) Tuntuu, että joka toisen nenä vuotaa ja yskittää, saas nähdä, koska mekin saadaan flunssa. Tähän asti selvitty pienellä parin päivän niiskutuksella :)

Annolla oli toivottavasti rakenteessa kaikki ok :) :flower: :heart:

Ja Tarpalla oli reilut kaupat :)

Kiinille hyvää reissua, kuulostaa ihanalta :flower: Ja Kyllä Muorinkin kelpaa :p

Ulkoilusta on ollut puhetta: meillä ulkoillaan joka päivä säännöllisesti jo koirienkin takia..Ainakin 2 kertaa päivässä, joskus enemmänkin. Yleensä ollaan tunnin reissu kerralla. Kauppa- yms. muita reissuja mä en ulkoiluksi laskekaan. Leikkipuistossa yms. ei olla vielä käyty, tosin yks päivä keinuteltiin vauvakeinussa tossa meidän lähipihassa. Voi, toinen oli niin onnessaan :heart:
 

Yhteistyössä