***Helmet 2008*** Syysviikko 39

No jopas nyt on helmet kipeenä joka suunnalla :( , :hug: kipeille helmiksille sekä toki hoitajillekkin. Toivoo että tää flunssa aalto nyt katois jo |O

Muorille iiiiiiiiiiiiiiso kiitos :wave: :flower: :hug: :)

Meillä neiti just meni nukkumaan, iltapuuron kanssa syötiin banskua josta neiti oli tosi fiilareissa, selkeesti tykkää että on vähän pureksittavaakin :heart: .
Ai nii se ulkoilu...mä huomaan kans että helposti meinaa jäähää tuo meidän kärryttelyt mutta siitä oon yrittäny pitää ja oonkin pitäny kii että toiset päiksyt ainaskin nukutaan ulkona, sitten noita kärryttelyjä satunnaisesti :wave:
 
Iltaa!

Toivottelinkohan mä jo päivällä jaksuja, no jos en, niin nyt toivottelen sairasteleville ja sairastelevien vanhemmille :hug:

Itekin odotan kyllä ihan fiiliksissä tota matkaa. Jos mun äitee, anoppi ja äitipuoli saa joskus mut raivon partaalle, niin mun isä on ihan mahtava. =) En oo varmaan koskaan edes suutahtanu sille. =)

Munkin pitäis kyllä vähentää tota soppailua taas. Pitäis itse asiassa tehdä taas viime kuun menoista yhteenveto, niin näkis taas, mihin ne rahat katoo. :/

Metuko kerto juoksevansa. Onko sulla juoksurattaat? Jos on, niin ootko ollu tyytyväinen?
 
:wave: Miten tota BB:tä ei jaksa nykyään kattoa edes :x Olipa fiksu veto ottaa se 24/7 :whistle:

Juu oli siis rakenteet kunnossa ja kaikki siis vallan mainiosti tänään =) Ja nyt on kova into makustella nimiä ;)

Onkos täällä ketään???? :wave:
 
Ihanaa Anno, että kaikki oli hyvin. :heart:

Meillä löytyy kyllä juoksemiseen sopivia rattaita montaa sorttia. Kaikki rattaat on hankittu ihan sen perusteella, että niitä voi käyttää juostessa ja vähän epätasaisemmassakin maastossa. Mieheni siis hoitaa enimmäkseen tuon juoksemisen, mutta jaksan minäkin jonkun matkaa. Mies teki parhaimmillaan pojan vauva-aikoina parin tunnin lenkkejä. Kaikki ovat 3-pyöräisiä ja yhden hengen vaunuissa ja rattaissa on sellainen "taittuva" etupyörä. Ei siis pyöri akselinsa ympäri, vaan taipuu ja on helppo kääntää mutkissa. Vaunut ovat hieman raskaat, mutta matkarattaiden korvikkeeksi ostetut Traxx Marlin -merkkiset rattaat ovat olleet mielestäni tosi hyvät. Ne ovat kevyet (siis tuollaisiksi rattaiksi) painoltaan ja työnnettäessä. Nyt kahden lapsen kanssa piti sitten ostaa sellaiset, mihin mahtuu 2 noin eri kokoista (3 vuoden ikäero) ja vaihtoehdot olivatkin vähissä. BabyJoggerilla oli ihan niitä juoksurattaiksi kutsuttavia myös kahdelle hengelle, joten otimme ne. Niissä on isot pöyrät ja siksi kevyet työntää, mutta kyllä minulle kahden lapsen paino meinaa olla liikaa. Kääntyminen vaatii enemmän työtä, kun etupyörä ei käänny. Jos kyydissä on vain tyttö, niin silloin ovat kyllä kevyet. Silti yhden hengen rattaissakin pitäisin todennäköisesti enemmän noistä Traxxin rattaista juuri tuon helpon ohjattavuuden takia.

Olipas sekavan oloinen ja pitkähkö sepustus, toivottavasti tuli Muorille jotain infoa...
 
Pusuapina Paranemisia teiänkin pikkuselle :hug:

Arttu vissiin jotenki protestoi miun kouluunlähtöä :( Monena iltana on ollu kamalan kiukkunen nukkumaanmennessä ja parhaimmillaan on pari tuntia saanu nukuttaa, heijata ja tarjota tuttia, että poitsu edes suostuu rauhottumaan eikä vaan venkoile ja kilju sylissä. Vai olisko vaan sitä, kun on oppinu nyt paljon uutta niin ei malttas käydä maate?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu vissiin jotenki protestoi miun kouluunlähtöä :( Monena iltana on ollu kamalan kiukkunen nukkumaanmennessä ja parhaimmillaan on pari tuntia saanu nukuttaa, heijata ja tarjota tuttia, että poitsu edes suostuu rauhottumaan eikä vaan venkoile ja kilju sylissä. Vai olisko vaan sitä, kun on oppinu nyt paljon uutta niin ei malttas käydä maate?
meillä kans... ja heräilee keskellä yötä ja sama nukuttamisrumba alkaa alusta... parhaimmillaan 5x yössä ...nyt tähän kellonaikaan mennessä on iltanukuttamisen jälkeen herännyt huutamaan jo kahdesti, plaah... sitä mä oon täällä surffaamassa :xmas: ihan kun ei muuten jo väsyttäis tarpeeks |O

niin Anno, ihana kuulla että kaikki oli hyvin siellä rakenneultrassa :flower: :heart:
meillä oli viimeviikolla se np-ultra ja sielläkin näytti kaikki olevan hyvin :) ihan mini, reilu 3 cm (olin laskenu viikot pieleen) ja kauheasti sätki käsillä ja jaloilla menemään :D niin söpöä! :heart: ...vähän katkaravun näköinen... :xmas:

Ulkoilusta: Me ei ulkoilla ellei oo pakko :x oon tosi huono lähtemään ulos, jos/kun kerran lähdetään niin hoidetaan kaikki kaupungilla tehtävät asiat samalla ja käydään kaupas. ikinä en varmaan oo lähtenyt "vaan" ulkoilemaan :ashamed:
...tai olempas :) sillon voin mennä vaan lenkille jos on seuraa :) mut yksin en mene... tai siis A:n kanssa. (Onneksi melkein joka päivä on jotain kodin ulkopuolella hoidettavia asioita) :D

Babybio huomenna kinopalatsissa: ollaan menossa, mut jos joku kaipais sinne seuraa niin ehkä vähän myöhäinen ajankohta ilmoittaa :ashamed: toki voin aamulla vilkaista palstan/yv:t ennen lähtöä (jos ehdin) :)
 
Näköjään joku sairastelubuumi päällä monellakin :(. Jaksamisia äideille ja vauvoille!

Meillä oli kans ihan ihme ilta eilen. Tyty nukkui jo toista tuntia taljallaan kun yhtäkkiä heräsi nenä ihan tukossa, tai siis räkäisenä. Siitäkös huuto alkoi ja jatkui toista tuntia. Oli jo sellaista kipuhuutoa. Siis tapauksena ihan toistoa siitä flunssaviikosta. Laitettiin suolaliuosta, imaistiin räkä pois ja annoin höyryhengitystäkin. Lopulta annettiin panadolia liuoksena. Senkin vaikuttamiseen meni lähes tunti ja tyty hetkeksi torkahti. Sit se heräs TÄYSIN VIRKEÄNÄ :eek: Ei itkettänyt yhtään mutta jatkoi menoa ja kiekumista kuin normipäivänä. Siis kello 23! Se oikeesti näytti siltä että ois saanu jotain piristävää huumetta ja posotti menemään täydellä innolla. Noh, lopulta taintui ja kömmittiin nukkumaan puolenyön aikaan. Mä en kauheesti nukkunut koska ukko oli tunkenut mun puolelle sänkyä (sekin vielä..).

Tyty nukkui ihan hyvin koko yön mutta heräsi tuttuun tapaansa klo 06.30. Eikö lapsille ole kerrottu että jos menee myöhemmin nukkumaan niin pitäis sit herätäkin myöhemmin??

Nyt toi lapsi on ihan normaali itsensä. Terveyspuhelimesta kyselin mitä kantsis tehä, epäilivät korvatulehdusta (mä en usko..). Oisko se vaan sitä että nenä tukossa menee paniikkiin? Tulis siinä tapauksessa äitiinsä.. :whistle: Mutta miksi se menee tukkoon ihan tosta vaan.. Toivottavasti sillä ei ole mitään allergiaa, siis lähinnä jotain eläin- tms allergiaa.

Joo, muiden äitien tavoin mäkin porskuttelen jollain ihmevoimalla tämän päivän..

Tsemppiä jokaiselle! :flower:

 
Nnnoni, sekä mie että poika nukuttiin koko yö jotain koiran unta. Poika ei suostunut nukkumaan mitenkään muuten kun kainalossa, eli nyt on niskat jumissa :|

Aamulla oli myös kateissa se pieni enkeli joka eilen vielä kuumeesta huolimatta oli iloinen ja reipas. Hirveä viihdytys saa olla käynnissä ettei herra kiukuttele, ei silti kyllä kiuuttelisin minäkin jos ois 40,3 kuumetta :(
Että parempaan suuntaan ei ainakaan olla menossa...

Parempia vointeja edelleen kaikille! :hug:
 
Huomenet!
Täällä sairastaminen jatkuu, A:n lukemat 38,6 ja isoveikalla onneks vaan 38,1, mutta isommalla tuo kröhäisyys, hengitys rohisee ja yskii ja itkee ku se sattuu ja... huoh! Mennään siis käymään päivystävällä hoitajalla ja siitä sitte tarvittaessa lääkärilläkin. Kuulostaa vaan niin järkyttävän kurjalta tuo isoveikan olo, että saapi tosissaan panna käet kyynärpäitä myöten ristiin ettei A:lle tule tuollaista! :'(
 
Väsyneet huomenet

illalla mentiin superhuudoilla nukkumaan vaikka pikkumiestä väsytti ihan sikana,tunti siinä vieräti.Sitten yö jatkuikin kahden tunnin välein heräämisinä aamuun asti ja kovalla huudolla.Siinä tää äiti taas laulaa hoilotti kaikki biisit Matista ja Teposta Elvikseen sun muut luritukset ja kävelykilometrejä tuli maratoonin verran.Kunhan poika paranee täytyy mun itse mennö lääkäriin .Selkä menossa taas sököksi ja jalat alta.Kunpa pysyusin tolpillani vielä vähän aikaa.

Isot halit muillekin kohtalotovereille,toivottavasti vielä terveenä olevat helmet saavatkin olla terveitä

.On tämä vaan ihanaa,kun tänne voi tulla purkamaan tuntojaan =)
 
Meillä on ännät olleet kipeänä myös. Isompi pääsi helpommalla ja pienellä kuumella mutta pikkuinen on ollut samanlainen kuin useammat täällä. Ensin rohinaa, sitten seuraavana päivänä korkea kuume ja sit tukkoinen ja levoton. Käytiin lääkärissä tiistaina ja kappas--oli kummassakin korvassa tulehdus. Ja oireilu samaa ollut parina päivänä kuin Meillevauvan likalla. Tosin silloin kun ei ollut mitään muita "oireita" niin en osannut korvia epäillä minäkään. Enkä niiden takia vienyt lääkäriinkään vaan kuumeen ja rohinan. N ei haronut korviaan ollenkaan eikä itkenyt kipuitkua myöskään. Oli maanantai-tiistai yön vain todella levoton ja mellasti sängyssään koko yön. Nyt on sitten Amoxin kuurilla eikä syö mitään muuta kuin maitoa! Ruokahalut katos siis täysin. Maanantaina tuo taas söi kuin hevonen samoin viikonloppuna. Tuntui että tankkasi oikeen kipeilyä varten.

Ja jottei päästäis ihan helpolla niin pikkumies putos sit sängystäkin vielä aamulla. Oli mun viereen jäänyt nukkumaan klo 6 jälkeen ja heilahti sitten alas siitä. En tiedä miten kun heräsin heilahdukseen ja sekunnissa olin ylhäällä ja poika sylissä. Ehti jätkä inahtaa ja sit rauhoittui syliin saman tien. Säikähti vain. Ei tuolla mitään hätää nyt tunnu olevan, mut seurailen tietty josko jotain ilmaantuu. Jahas, sit jatkamaan leikiskelyä.
 
Huomenta!

Annolle ja emmielle :heart: ihanista ultrauksista. Nimet on musta aina hankalia. Kun pitäis keksiä pojalle nimi, on vaan tyttöjen nimiä mielessä ja toisin päin. =)

Meillä ollaan onneks oltu terveinä (koputtaa puuta). Mikäs muuten on kuumelukemissa raja, että pitää viedä sairaalaan? Muistelen, ettei kovin paljon yli 40 asteen saa nousta.

Liiniksen kakkajutuista "inspiroituneena" piti jo eilen kertoa meijän eilisestä kakkashowsta. Olin siis vaihtamassa vaippaa, tarkemmin sanottuna talkitsemassa peppua, kun neiti alkaa ähertää sitä itteensä. Siinä sitte koittaa pitää neidin käsiä pois ite tuotteesta ja ettiä jotain paperinpalaa, johon saa tuotteet napattua. No tämä siis jotenkin onnistu ja mielessäni mietin, että säästy nyt sitte ainakin uusi vaippa puhtaana tuotteilta. No iloinen neiti kattoo mua nauraen silmiin siinä hoitoalustalla ja vääntää uuden satsin just vaihdettuihin vaippoihin. :p ;) :LOL: Kakkakepposia siis täälläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Siinä tää äiti taas laulaa hoilotti kaikki biisit Matista ja Teposta Elvikseen sun muut luritukset ja kävelykilometrejä tuli maratoonin verran.Kunhan poika paranee täytyy mun itse mennö lääkäriin .Selkä menossa taas sököksi ja jalat alta.Kunpa pysyusin tolpillani vielä vähän aikaa.

:hug: :hug: Tääkö on sun salaisuus, kun ei mammakiloja oo kertyny?
 
Niin, ja kiitos metu juoksuvaunuinfosta. Mulla on vähän ollu harkinnassa tollaisten hommaaminen. Meillä vanhempi on jo niin iso, että yhden mukelon vaunut riittäis kyllä. =) Mutta voi olla, että laiskuutta jää vaunujen hommaaminen ja juoksemiset. :whistle:
 
Vika taisi olla viime yössä kun niin monilla huono yö, kuten myös meillä |O Herättiin tasan 30min välein pieneen itkuun, joka rauhoittui kyllä heti tutilla ja "tassulla", mutta toistui siis läpi yön tasan 30 min välein :/ En tiedä mikä on, kun nyt poika on jo tervekin :| Jaksamosia kaikille sairastelevilleja huonosti nukkuville :hug:

Kävin eilen kirpparilla jatkamassa pöytäpaikkaa kahdella viikolla. Plussan puolella ollaan kun pöytävuokrat miinustetaan, toivottavasti kauppa käy jatkossakin. Lauantaina oon aatellut käydä läpi pojan vaatteita ja viedä niitä sinne myös myyntiin.
 
Tyttö on NIIN äidin perään että. Kaikki on hyvin kun vaan olen näkyvillä mutt ajos lähden pois niin isi ei voi minkään tuolle tytölle.

Nyt on pari yötä mennyt sillain että tyttö on herännyt siinä 3-3.30 ja on suht virkeä. Itkuttaa ja välillä oikein kovinkin kun yritän saada toista nukkumaan. Viimen yönä valvottiin tunti ja sitä edellisenä 1,5tuntia. Mä en jaksais oikein. Flunssasta just parannutta ja nyt sitten tämä.

Illalla pitäisi mennä koulutukseen ja isin jäädä tytön kanssa. Saas nähdä kuinka nopeaan tulee soitto.... :/
 

Yhteistyössä