***Helmet 2008*** Syysviikko 39

Kuinka pienellä vauvalla voi esim joku pölyallergia tms puhjeta? Tossa tytyn vihdoin torkkuessa mietin että voisko muka lampaantalja (oikea sellainen) tehdä nuhaa? Ja kun tyty taas heräsi nokka tukossa. Oli kyllä ihan räkää mutta jos allergianuha on vauvoilla tollasta räkäistä? Kyl mä itelläni tunnistan allergisen nuhan mutten lapseltani..

Meillä ei edes kuume nouse että tietäis tytön olevan kipeä.. On muutes vaan nuhainen ja itkuinen. Tai ei se nyt ole itkuinen, ikiliikkuja lähinnä.. Nyt muuten ymmärrän, kun isompien lasten äidit sanoo että "nauti kun lapsesi pysyy vielä paikallaan..". Toi muksu ei pysähdy millään!

Me siis lähdetään kohta ulos ja saas nähä tullaanko välillä kotiin ollenkaan kun ollaan kuiteski muskaripaikan lähistöllä..

 
ciba, meilläkin tyttö on mussa kiinni niin, ettei kukaan muu kelpais. Oon vähän ihmeissäni, kun esikoinen ei juurikaan vierastanut missään vauvavaiheessa. Mutta kai tää on ohimenevää. Mä yritän totuttaa tota pikkuhiljaa muihinkin hoitajiin. Iskä kelpaa jo satunnaisesti. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nyt muuten ymmärrän, kun isompien lasten äidit sanoo että "nauti kun lapsesi pysyy vielä paikallaan..". Toi muksu ei pysähdy millään!
Tätä mä just tarkoitan, kun sanon, että meijän tooosi hitaasti kehittyvät vaavit on helppoja. Esikoinen lähti ryömimään 8 kk iässä eikä tällä pienemmälläkään näytä kauhee kiire mihinkään olevan. Vaikka toisaalta olis kiva, että oppisivat uusia taitoja. =) ;)
 
Aamulla sain tytön vielä nukutettua niin että heräsi vasta klo8 jälkeen :eek: Yleensä ollaan herätty jo klo6 jälkeen. Nyt sitten nukkuu ensimmäisiä päikkäreitä, jo tunnin on vedellyt sikeitä. Lounas odottelisi tuolla että neiti heräisi. Olisiko nyt sitten muuttumassa rytmi?! Jos olisi siirtymässä kaksiin päikkäreihin? Ja pidempiin sellaisiin. Luulen että turha luulo :LOL:

Muori Meidänkin täytyy alkaa opettaa muihinkin hoitajiin. Mutta toivottavasti tämä olisi nopeasti ohi menevä vaihe :/

Mun pitäisi varmaan soittaa hammaslääkäriin kun nuo viisaudenhampaat taitaa tehdä tuloaan. Mä voi hyvin kuvitella miltä tuosta tytöstä tuntuu kun hampaita on tulossa kun nyt itsekin koko ajan kielellä kokeilen ja imeskelen iäntä. :LOL: Onneksi ei nyt vielä ainakaan särje mutta kun mulla on kauhea hammaslääkäri-kammo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Siinä tää äiti taas laulaa hoilotti kaikki biisit Matista ja Teposta Elvikseen sun muut luritukset ja kävelykilometrejä tuli maratoonin verran.Kunhan poika paranee täytyy mun itse mennö lääkäriin .Selkä menossa taas sököksi ja jalat alta.Kunpa pysyusin tolpillani vielä vähän aikaa.

:hug: :hug: Tääkö on sun salaisuus, kun ei mammakiloja oo kertyny?
Luultavasti juu,tämä 10 kg punnus saa kilot pysymään alhaalla vaikka syön paljon kaikkea sontaa

:ashamed: mulla onkin paino 9kg normaali lukemaa alempi,joten totuttelua on taas" tuhdinpaan" kroppaan,kun poitsu alkaa itse kävelemään.Herkuistahan mä en pysty luopumaan ,addikti

Muori tuli pistäytymään mun pika torkkumiseen =) kyseli tiukasti onko hänen neuvonsa helpottaneet minua,kyseli ja kyseli.En sitten tiedä mitä oli neuvonut,harmi.Sitten vielä ehdotteli.että menisin hänen miehensä firmaan töihin ja minä ihmettelin mitä ihmettä siellä hoitoalan koulutuksen saaneella tehdään,mutta Muori ei antanut periksi :D
 
Lääkärissä käyty, ei ollu isommalla tulehdusta, joten virustauti, koittakaas pärjätä. No myöhän koitetaan.

Hei mitenkä se oli kuumeisen pikkupotilaan ulkona nukkuminen..? Kun ei tuo neiti ota ku puolen tunnin tirsoja tässä sisällä, ei osaa päikkäreitä näköjään sängyssä oikein nukkua ku ulkona tottunu tuutimaan ne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Muori tuli pistäytymään mun pika torkkumiseen =) kyseli tiukasti onko hänen neuvonsa helpottaneet minua,kyseli ja kyseli.En sitten tiedä mitä oli neuvonut,harmi.Sitten vielä ehdotteli.että menisin hänen miehensä firmaan töihin ja minä ihmettelin mitä ihmettä siellä hoitoalan koulutuksen saaneella tehdään,mutta Muori ei antanut periksi :D
No voi kääk! Tollaisen kuvanko oon ittestäni antanu. :$ En mä oo tollainen. :/ :LOL:
 
Hello,

Ompas ollu kurjiä öitä monilla :hug: .

Metuko se muutes kyseli noista välipaloista..muistelisin että ainaskin Hippillä oli jonkinmoinen mysli olemassa 6kk--> ja samoten piltillä 8kk--> :wave:

Meillä muutes nykyään nukutaan vain kahdet päikkärit, eli aamusella nukutaan n. 2h ja sitten illemmasta n. 1h :wave:

Ja mun mielestä kuumeinen lapsi voi nukkua myös pihalla, toki varmaan kahta koulukuntaa tässä mutta näin muistelen jostain taasen lukeneeni, en meen siis vannomaan että toimiiko musiti
 
Luin muutes jostain lehestä että tuo palmuöljy mitä noissa pilteissä yms käyetään tuhoaa sademetsiä, tai siis sen öljyn takia niitä mm kaadetaan |O , vaikken ookkaan mikään "eko" :ashamed: niin kyllä se silti kolahti :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
--kuis se nyt noin :eek:
Esikko hyppii seinille...eilen söi kaksi titi-nalle DVD:n kantta...pureskeli ja repi rikki. Mikä lie turbouhmaviikko menossa?! Poika tosin nukkuu päikkäreitä ulkona, joka helpottaa tätä päivää. Yleensä kun pientä miestä huomioi esikko karsii rankalla kädellä meitin omaisuutta... |O Neitiäkin kyllä huomioidaan, mutta kun tosiaan on ensimmäinen...on tottunut saamaan aikanaan kaiken huomion... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
:headwall: Väsy... :xmas:
--kuis se nyt noin :eek:
Esikko hyppii seinille...eilen söi kaksi titi-nalle DVD:n kantta...pureskeli ja repi rikki. Mikä lie turbouhmaviikko menossa?! Poika tosin nukkuu päikkäreitä ulkona, joka helpottaa tätä päivää. Yleensä kun pientä miestä huomioi esikko karsii rankalla kädellä meitin omaisuutta... |O Neitiäkin kyllä huomioidaan, mutta kun tosiaan on ensimmäinen...on tottunut saamaan aikanaan kaiken huomion... :whistle:
--no höh :hug: , noi uhmis kaudet voin vaan kuvitella kuinka kauheita ovat...ei muuta ku lelut pussiin ja jäähylle..siis lelut..sitä mukaan sit takasin kun käytös muuttuu..siis tää ois varmana se mitä mä tekisin kun kilahtasin. Ja varmaan sit "omaa aikaa" neidin kanssa.. mennä uimaan tyttöjen kesken tms. Näin neuvoo Dr. Nipsuli yhden lapsen kokemuksella :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Näin neuvoo Dr. Nipsuli yhden lapsen kokemuksella :LOL: :LOL:
:hug: Kiitos! Dr. Nipsuli :LOL: ! Meitin neitillä myös hyviä kausia...toisinaan kaikki sujuu kuin unelma. Kai tuo neiti huomaa että äiti on tänään väsynyt ja pistää tuulta purjeisiin... :/ Huomenna on uusi päivä :D .
 
Kylläpäs tökkii palsta. Ei viitsi pitkiä tarinoita kirjoittaakaan, häviää kuitenkin. :/

Meilläkin molemmat muksut sairastaa, sitä on näköjään liikkeellä. Melkein voisi luulla että liikkeellä on tietokoneen välityksellä leviävä virus, kun niin moni helmi sisaruksineen sairastaa. Tsemppiä kaikille pikkupotilaille ja äideille, joiden niskaan kaikki kuitenkin kaatuu. :hug:

Mä koitan nyt ottaa kiinni juttuja, jos vaan palsta pelittää.
 
Meilläkin esikoisella välillä vaikeeta, kun on tottunu 5 ja ½ vuotta oleen se ainoo lapsi. Meilläkin menee välillä leluja varastoon, ja sitte äiti unohtaa hakea ne pois. Kerran ihmettelin, mihin yks kirjaston kirja oli kadonnu. Motkotin, että uusia ei lainata, kun vanhatkin katoo. No kirja löyty noin puolen vuoden jälkeen varastosta. :whistle: :ashamed: :D

Yleensä kyllä varotan ekaks ennen kuin vien. Nyt oon koittanu huomioida enemmän hyvää käytöstä ja jättää uhmaamiset huomioimatta. Sitä kun huomaa, että jos tuo pyytää kiltisti vaikka leikkimään, niin sitä sanoo, että tuun kohta ja se kohta on ehkä kahen tunnin päästä jos silloinkaan. Huutamalla ja kiukuttelulla kun saa äidin huomion tehokkaammin. Oon siis yrittäny jättää huomiotta noi luolamiesärjymiset, sanonu ehkä rauhallisesti, että en tuu, kun tolleen ärjyy. Toi esikoinen on tosin jo vähän vanhempi eikä juurikaan tuhoa omaisuutta. Mutta täytyy mun tunnustaa, että pahoissa tilanteissa uhkaan välillä soittaa iskälle. Se tepsii. Muutaman kerran on soitettu iskälle ja toi on puhelimessa kertonu hölmöilynsä. :/ Mutta iskäkin kyllä välilä uhkailee äidillä. :D :whistle:
 
Oliko täällä sac'n seatin omistajia?? Onko järkevä ostos? Meinasin sen just nyt tilata, mut sit rupesin miettii et sehän jää kauheen alas, et pystyykö pienet mitään pöydältä ees ottaa, vai onko ilo vaan se että saa saman pöydän ääreen istumaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Oliko täällä sac'n seatin omistajia?? Onko järkevä ostos? Meinasin sen just nyt tilata, mut sit rupesin miettii et sehän jää kauheen alas, et pystyykö pienet mitään pöydältä ees ottaa, vai onko ilo vaan se että saa saman pöydän ääreen istumaan?
Eikös noita saanu Kaksplussan tilaajalahjana. Muistan, että kesällä olis ollu juttua ja useampi olis silloin lehden tilannu. Mutta meillä ei siis ole.

Niin ja Liinis, voisitko jo lakata näkemästä musta unia, kun aiemmin muistaakseni vikittelin jotain latinotarjoilijaa sun unissa. Tai näkisit edes unia, joissa tekisin jotain positiivista. :ashamed: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Luin muutes jostain lehestä että tuo palmuöljy mitä noissa pilteissä yms käyetään tuhoaa sademetsiä, tai siis sen öljyn takia niitä mm kaadetaan |O , vaikken ookkaan mikään "eko" :ashamed: niin kyllä se silti kolahti :/
Missä Piltissä on palmuöljyä? :/ Mä ostan aina niitä, missä on öljynä rypsi- tai rapsiöljyä. Ja tietenkin mieluiten luomua tai kotimaista. ;)
 
Onpas täällä ollut monilla kurja yö! :hug: Jaksuja taasen kaikille sairasteleville ja muuten väsyneille. Meillä ollaan jo terveenä, koko perhe. Itellä tosin vielä vähän yskityttää ja on ääni kräheenä, mutta tällastahan tää on, voi jatkua viikkotolkulla. :/ Ihana ilma siellä! B) Oltiin muskarissa ja sen jälkeen pitkällä ulkoilulla. Käytiin keinumassakin ekaa kertaa! =) Hattara tykkäsi tosi paljon! :heart:

Ihana kuulla emmien ja Annon ultrakuulumisia! =) Viime vuonna sitä itsekin oltiin niissä jännitysfiilareissa. :heart: Ja hauska on lukea myös noita pjaskatarinoita. :LOL: kakka- ja pissahuumori on niin hauskaa pienissä määrin. :ashamed: Liiniksellä ja Muorilla ainakin ollut sangen hupaisaa, vaikkei ehkä itse tilanteessa naurattanutkaan. :whistle:
 
MOIKKA KAIKILLE TASAPUOLISESTI !
Olette varmaan jo luunut vaikka mitä kun en ole pitkään pitkään aikaan
ollut eille pitänyt mitään yhteyttä.Asia kyllä on ollut tän sivuston osalta jäänyt
vähemmälle.Mutta kaikki on meillä päin kohtalaista.Jos on ollut Synttäreitä ym....
VALTAVASTI ONNEA :flower: En ole todellakaan joutanut lukea teidän juttuja sanon aivan suoraan :( Mun tytöllä on yksi pieni hammas.ja hän kääntyilee ja kohta ryömii etteen päin.
Hyvää sykyn jatkoa kaikille!
P,s olikeen :'( mihin tämä maailma on menossa kun aina koulussa tapahtuu !!

OLIS KIVA KUULLA MITÄ TEILLE KAIKILLE KUULUU ? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Luin muutes jostain lehestä että tuo palmuöljy mitä noissa pilteissä yms käyetään tuhoaa sademetsiä, tai siis sen öljyn takia niitä mm kaadetaan |O , vaikken ookkaan mikään "eko" :ashamed: niin kyllä se silti kolahti :/
Missä Piltissä on palmuöljyä? :/ Mä ostan aina niitä, missä on öljynä rypsi- tai rapsiöljyä. Ja tietenkin mieluiten luomua tai kotimaista. ;)
--en muista minkä purkin kyljestä ton luin, mutta jostain luin, palaan asiaan kun muistan :)
 

Yhteistyössä