***Helmet 2008*** Syysviikko 39

Kiva kuulla sustakin Äippä70, ei oo kauankaan kun ajattelin että kuinkahan teillä sujuu :)

Meillä kaksi hammasta ja liikutaan pyörimällä/kierimällä ja toisinaan ryömimällä, konttausasenossa nytkyillään ja istutaan ilman tukea :wave: , siinäpäs meidän pikakuulumiset :wave:
 
:wave:

Täällä oli kans yö sieltä ja syvältä suoraan sanottuna :headwall: Mies päätti kolmelta yöllä että tänä yönä otetaa unikoulua vähän :ashamed: ja kyllä se poika on sinne rauhottunu sitte jossain vaiheessa.. Koville ottaa.. Mutta kun ei voi tajuta että jos toinen osaa 7 kk nukkua heräämättä omassa huoneessa niin mikä siinä on että nyt ei sitten onnistu enää... Tänää oltu sit molemmat pojan kanssa ku nukkuneen rukoukset..

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Anno hoi, tiiättekö muutes kumpi helmiäinen sieltä tuleepi :D :wave:
Juu saatiin tietää kyllä 99 prosenttisesti kun lääkärit jättää aina sen pienen pelivaran ;)

Nyt on sviitti varattuna jouluks :heart: Alkaa olla jo joulufiilistä :D Onneks varattiin nyt kun saatiin sitte viimeinen sviitti ja muutenki noi isommat hytit on jo kortilla. Ja mä luulin että me oltii ajoissa liikenteessä :LOL:
 
Näyttäis meillä iskevän flunssa uudelleen :(, muskarissa yskitti ja nenä on tukossa vähän väliä.. Sipuli ostettu ja kaikki konstit otetaan käyttöön. Silleen tasaisen känkkis toi tyttö on, sillä on sellainen hauska uusi juttu opittu: sopivan käheellä äänellä kiljaiseen "mitä". :LOL: Tai ainakin se kuulostaa ihan mitältä..
Känkkis oloon noi kiljahtelut on jotenki sopivia :D

 
Iltaa :wave: !

Täällä sairastellaan kovasti, jaksamisia kaikille niitä tarvitseville :hug: ! Meillä tänään viimeinen
pvä lääkekuurista menossa. Siis viime torstaina siihen korvatulehdukseen saatiin. Nyt korvat helpottanut ja sitä myöten yöt taas paremmat. Jes :heart: =) ! Eilenkin nukuttiin iltakahdeksasta aamukuuteen putkeen. Olen siihen tosi tyytyväinen.
 
Joskus viime viikolla luulin, että laiskuus on mun uusi luonteenpiirre, mutta se olikin vaan joku ihme häiriö, tämän viikon oon ollut taas ahkera =) Vaikken viimeyönä nukkunutkaan, niin oon tehnyt tänään tänään taas vaikka ja mitä :D Aloitin jo matkaa varten pakkaamisenkin, vaikka ens torstaiaamuna kone vasta lähtee :whistle: Aloittelin aikaisin, että tulee varmasti kaikki tarpeellinen mukaan ja ehdin vielä turhia karsimaankin sitten ennen lähtöä :LOL:

Kyllä nyt näyttää nuo syysflunssat iskevän :( Jaksuja ja paranemistuulia kipeille lähetellään edelleen :whistle:
 
Pilvipouta: Kyllä hirveä voi antaa. Meilläkin Ada söi tänään toista päivää saksanhirveä.

Paranemisia kaikille sairastelijoille! :hug: Liiniksen pojun yöllinen "kohtaus" kuullosti kyllä hurjalta! Mä oisin varmaan seonnu täysin! Haleja pojalle ja äiteelle! :hug:

Niin, meillä tosiaan syötiin tänään toista päivää saksanhirveä. Pientä karheutta on havaittavissa jaloissa ja käsissä, mutta katsellaan nyt vielä... Lampaastahan tuli oireita jo heti aloituksen jälkeisenä päivänä, että kyllä tämä hirvi ainakin paremmin sopii kuin lammas...
Vadelmakin on edelleen kehissä ja sitä Ada söi tänään välipalalla reilun desin. Kyllä oli herkkua! :) Oon makeuttanu sitä omatekemää vadelmasosetta ihan tavallisella sokerilla ku ulkolaiset vatut on niin happamia. Hedelmäsokeria en uskalla käyttää kun sekin saattaa allergisoida. Se nyt on mun mielestä pieni paha käyttää sokeria jos sillä lailla saa tytön syömään enemmän. Meillä kun ei muutenkaan kovin runsaasti mene ruokaa...

Äippä70, kiva kuulla sustakin. :)
 
Anna toivotaan,että saksanhivi sopisi jatkossakin :hug: tuli niin Ada tänään mieleen Lidlissä,kun näin siellä myytävän antiloopin lihaa.

Woden helmellä oli kyllä ihanan pitkät yöunet =)

Eipä uskois,että poika on kipeä(,nyt jo vähän parempi),kun on tänään ryöminyt sata lasissa joka paikkaan. Sana ei on tullut tämän päivän aikana pojalle tutuksi,alkoi sitä jo itsekin illemmalla sanomaan,tai sinnepäin :D oli kokoajan digiboxin kimpussa vaihtamassa kanavaa ja availemassa lipaston laatikoita.
 
Jep, soitin tänään sairaalan päivystykseen, että kauanko pitää pienen kuumeilua katella... Epäili vauvarokkoa, mikä se ehkä jopa onkin. Äsken katselin että hentoja näppylöitä on ainakin reisissä ja mahassa. Kuume oli taas lähellä neljääkymppiä kun viimeks mittasin...

Mutta kun joka paikassa lukee että ennen näppyjä on se kolme päivää kuumetta, meillä kuume alkoi vasta eilen ja nyt jo ois näppyjä, onko sittenkään vauvarokkoa? :eek:
Ja vielä sekin että näpyt tulis eka yläkroppaan ja pojalla niitä on vasta mahassa ja jaloissa...

Kuumeisen lapsen ulkona nukuttamisesta... Sanon ihan suoraan että meillä ei olis tullut mistään hittojakaan jos en olis heittänyt poikaa vaunuihin ja lähtenyt ulos kävelemään. Ei suostunut syömään koska oli niin väsynyt, ja sisällä ei pystynyt nukkumaan kun säpsähteli minuutin välein hereille eikä pystynyt nukahtamaan heti uudestaan.

Tänään on siis syöty yhteensä 2 purkkia pelkkiä hedelmäsoseita (plus maitoa), aika vaatimaton lopputulos jätkällä joka syö kuitenkin terveenä viis kunnon ateriaa päivässä... :whistle:
Mutta sen tokan purkillisen söi ihan kerralla kokonaan äsken, olin aivan riemuissani! =)
 
pilvipouta: Meillä on kanta-asiakaskortti kahteenkin eri apteekkiin. Siis muut kuin Kela-kortit. :D

Kiva kuulla Anna, että hirvi (ja vattu) tuntuisi sopivan. Mä ajattelin käydä huomenna ostamassa hirssiä; kokeilen sitä Hattaralle. Vinkin sain allergiapalstalta. :)

äippä70: Kiva nähdä suakin täällä. =)
 
:'( :'( :'( Meillä ei näkynyt tänään salkkarit eikä mitään joka liittyi mtv3.n .näkyikö muilla?
en sitten tiedä oliko joku huolto juttu tai jotain.ainiin olen muuten alottanut työn teon. joten sekin on syynä etten ole ollut tällä sivullä. mutta ettehän suutu jos en jaksa lukea teidän juttua mitä olette aijemmin kirjoittaneet? ettehä suutu??
 
hei vaan täältäkin kaikille pitkästä aikaa :wave: taustailen vähä harvemmin ku ennen ja kirjottelu on jääny vähälle :xmas:
ULKOILUSTA oli ollu puhetta..mulle tai meille se on lähes pakkomielle, käydään melkeinpä säällä ku säällä kerran tai kak päivässä 1-2tuntia lenkillä, pusitossa, kaupassa tms..muuten ei kyl jaksais...
meillä SAIRASTETTIIN toissa viikolla koko poppoo nuhakuumetta ja helmeä lukuunottamatta koko perheellä myös mahatautia, jaksuja kaikille sairastaville perheille ja paranemisia!rankkaa on..
päivät menee nopsaa toisinaan enemmän uhmakkaan taaperon ja liikkuvan ja äitin lahkeeseen takertuvan neitosen kanssa.kiirettä pitää täytyy sanoa..pihahommia, kotitöitä, ulkoilua, jumppaa (joo olen löytäny uuden harrastuksen bodypumpin, ihanaa)taaperon naperojumppaa, ukon salia ja omaa salia, kyläilyä jne..töitäkin oon kyselly mut varmuutta en oo viel saanu..
meillä helmi ryömii, nousee lähes polvilleen, kiipeää sitteriin tms istuu jonki aikaa tuetta..ja on nyt alkau yöunille taas nukahtaa hyvin (koputtaa puuta)ja nukkunu yöt 21-8-9.toisinaan tutittelua useammin.tällä hetkellä on kovasti kiinni äitissä, paljon lahkeessa kiinni ja huutaa jos äiti näköpiirissä mutta eiköhön tuo ohi mene:)
PUSUAPINA:käyttäisin näytillä ku korkeaa kuumetta...kaiken varalta ainaki..meillä esikoinen sairasti aikoinaan vauvarokon ja sillä ainaki oli 3päivää korkea kuume ja sit vasta näpyt kasvoilla
ONNEA kaikille ODOTTAJILLE, itselläki jo mielessä käyny mutta ei kuitenkaa vielä ajankohtaista:)

minni ja tyty sunnuntaina 7kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
pilvipouta: Meillä on kanta-asiakaskortti kahteenkin eri apteekkiin. Siis muut kuin Kela-kortit. :D
...kaikkee sitä kuulee ja oppii ku "vanhaks" elää... En oo koskaan kuullu että Apteekissa olis kanta-asiakaskorttia...multa se oli vaan Apteekin tädeille vitsi... :whistle: =) No, ehkä täällä meillä sellaista ei oo, kun vaan hykertelivät... :LOL:
 
Onpas monella helmiäisillä ollut huonoja öitä; täällä myös :| Meillä tyttö heräsi kahden pintaan ja huusi puoli kuuteen saakka. Huoh. Varmaan osittain huuto johtuu lihan aloittamisesta, luulisin, kun niin kovasti on ilmaa mahassa :( No, päätin sitten samaan rahaan, että aloitetaan nyt sitten samalla yösyöttöjen vähentäminen. Tänään siis luultavasti myös vähäinen yöuni tiedossa ;)


Kiva kuulla, että Annolla ja Emmiellä kaikki hienosti ultrissa :heart:

Tänään on kuitenkin ollut ihana päivä; käytiin baby biossa kavereiden kanssa (jossa oli ihan samat tuotepaketit kuin viimeksi, pöh!), leffa oli mun makuun, odotin ehkä vähäsen enemmän kuitenkin. Tennari on kyllä niin paljon kivemmin järjestetty kuin Kinopalatsi niiden kymmenien portaidenkin takia..Huonon yön vuoksi otettiin koko perheen voimin päikkärit ja illalla käytiin kahden tunnin lenkillä koko perheellä. Oikein ihana perhepäivä siis :heart:

Ja ihanaa, kun viikonloppu on ihan ovella :heart: Aiotaan ainakin tehdä burritoja vkl:n aikana ja ulkoilla hyvin, jee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
pilvipouta: Meillä on kanta-asiakaskortti kahteenkin eri apteekkiin. Siis muut kuin Kela-kortit. :D
...kaikkee sitä kuulee ja oppii ku "vanhaks" elää... En oo koskaan kuullu että Apteekissa olis kanta-asiakaskorttia...multa se oli vaan Apteekin tädeille vitsi... :whistle: =) No, ehkä täällä meillä sellaista ei oo, kun vaan hykertelivät... :LOL:
Yliopiston apteekilla on ainakin kanta-asiakaskortti, mulla on sellainen :) Sillä saa ihan hyviä alennuksia aika ajoin eikä maksa mtn.
 
Iltaa!

Kiva kuulla Anna, että saksanhirvi näyttäis sopivan tytölle. :flower: =)

Mullakin taitaa olla kanta-asiakaskortti yliopiston apteekkiin. Muistaakseni joskus sain jonkun tuotepaketin vallan, kun liityin jäseneksi (siis apteekkirasvoja sun muita). En kyllä oo ihan muutamaan vuoteen tota käyttäny. Kai sillä jotain alennuksia saisi, mutta kun nyt on tullu lähinnä asioitua näissä kauppakeskusten ja lähiöiden apteekeissa. Onkohan tää jotain keski-ikäistymisen merkkejä? :kieh:

Mitäs Jahvetti teidän jannulle oli käyny? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Onpas monella helmiäisillä ollut huonoja öitä; täällä myös :| Meillä tyttö heräsi kahden pintaan ja huusi puoli kuuteen saakka. Huoh.
:hug: Voi itku, että teillä oli tosiaankin tosi huono yö. :|

Munkin oli aamupäivällä pakko ottaa tirsat, kun esikko oli eskarissa ja tyttö nukku pihalla vaunuissa. Tuntuu, että jo toi yks tai kaks heräämistä ja syöttämistä yöllä väsyttää niin vietävästi, vaikka neiti nukahtaa heti, kun saa maidon juotua. Mä oon niin laiska, etten jaksa alkaa unikouluttamaan neitiä. Odotan jotain ihmettä tapahtuvaks. ;) :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Onpas monella helmiäisillä ollut huonoja öitä; täällä myös :| Meillä tyttö heräsi kahden pintaan ja huusi puoli kuuteen saakka. Huoh.
:hug: Voi itku, että teillä oli tosiaankin tosi huono yö. :|
Onneks tommosia öitä ei oo ollut kuin pari tämän seitsemän kk:n aikana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
En olekkaan pitkään aikaan kattonut Borno Brotheria....nyt muistin vaihtaa kanavaa ja ah,mitä ihanaa Niko draamaa :LOL: totaalisen täydellistä klisee homppelia :LOL:
En mäkään oikein jaksa noista innostua...Toi Niko on kyllä niin homokilari :LOL: :LOL: Loistavaa :D
 

Yhteistyössä