***Helmet 2008*** Syysviikko 39

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Hei, mies tossa soitti, oli kuullut radiosta, että niissä R-kioskin kesällä/keväällä kaupittelemissa isokuonoisissa koirapehmoissa on jotain haitallisia aineita! Ei siis enää vaaveille "syötäväksi" tai unikavereiksi niitä... Meilläkin sellanen on appiukon tuomana :( R-kioski on vetänyt pehmot jo pois markkinoilta.
:$ :$ :x :x |O |O
kiitos tiedosta Piipi! *käy repimässä koiran päikkäreitä nukkuvan pojan kainalosta pois*... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Hei, mies tossa soitti, oli kuullut radiosta, että niissä R-kioskin kesällä/keväällä kaupittelemissa isokuonoisissa koirapehmoissa on jotain haitallisia aineita! Ei siis enää vaaveille "syötäväksi" tai unikavereiksi niitä... Meilläkin sellanen on appiukon tuomana :( R-kioski on vetänyt pehmot jo pois markkinoilta.
:$ :$ :x :x |O |O
kiitos tiedosta Piipi! *käy repimässä koiran päikkäreitä nukkuvan pojan kainalosta pois*... :'(
Eipä kestä. Ilmeisesti takaisinveto koskee vain joitakin koirarotuja, mutta p*skat mä ainakaan anna meidän neidille tota koiraa enää takas, vaikka ei ookaan takaisinvedettävää rotua!! Samassa tehtaassa ne on kuitenkin tehty jne. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
taas kouluammuskelu |O :eek:

mä en uskalla kohta enää laittaa lapsia kouluun |O :eek:

mihin tää maailma on menos...?? :( :'(
missä?
Kauhajoella, kotitalousoppilaitos tai vastaava :( . Tilanne on vielä kesken, hirvittää jo etukäteen kuulla uhrimäärää tms. :'(
klo 12.00 taitaa tulla ylimääräinen uutislähetys aiheesta...

niin ja siis huomenta täältäkin! :)

(meillä ilmeisesti alkaa unikoulu tepsiä) *varovasti kuiskaan* viime yönä A ei herännyt rääkymään kun VAIN 3 kertaa (2.00, 6.30, 7.30) :D :xmas: ja ekalla kerralla sain sen nukahtamaan alle 5 minuutissa uudelleen (viimeviikolla huusi välillä 3,5 h putkeen) :x

me ollaan alotettu kanssa vauvauinti. sikakallista (~60e / kk eli 15 e /kerta), mut A tykkää siitä niin silminnähden niin ajateltiin jatkaa. säästetään jossain muussa. eilen oltiin kolmatta kertaa ja A pääsi jo ihan oikeasti veden alle sukeltamaan :) voi että hän oli mielissään ja niin söpö :heart:

kestovaipoista / villahousuista:
meillä on tän malliset (vähän matalammat vaan vyötäröltä) ja hyvät ovat!
http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=26
Fuzzeissa menee vielä s-kokokin, mutta me siirryttiin käyttämään vaan luonnonmateriaaleista olevia vaippoja (ja aika paljon vielä ihan vaan harsotetaankin villahousujen kanssa), kun A:lla oli tosi pahat vaippaihottumat ja en sit oo vielä päättänyt että oisko keinokuituisilla vaipoilla jotain tekemistä asian kanssa. Meillä nyt siis ihoa vasten tulee jotain riisipaperia tai bambu/puuvilla/hamppu... bambu kanssa pysyy kohtalaisen kuivana (ainakin bambujoustofrotee)...

nyt kun A oppi syömään, niin lähes kaikkea syö mitä tarjotaan (ei omenaa eikä korviketta "maitona"). ihanaa, oikein silmissä huomaa kun lihaa alkaa kerääntyä luitten päälle :D

tulin oikeestaan taas vaan "taustailemaan" mut tän verran nyt ehdin sit itekin kirjottaa. kohta (kun A nousee päikkäreiltä ), lähetään kaupungissa pyörähtämään kun muutama asia hoidettavana siellä on. :)

e+A (7kk, 1vko)

Siis taas kouluammuskelu. Todellaki kauhistuttaa ajatella paljonko uhreja, toivottavasti ei yhtään. :'(

Noista R-kioskin pehmoista luin kans lehdestä. Tai tosiaan olla, että jonkunlaiset pyydettiin palauttaa ja toiset oli ok. :eek: Eipä kyllä ole tullu hankittua.
Tässä lisäinfoo, jos kiinnostaa http://www.r-kioski.fi/Takaisinveto.274.0.html

Meillä oli tänään 7kk neuvola. Ihan ylimääräinen kerta oli, neukkutäti halus vaan varmistaa että paino lähtee nousuu kunnolla ja olihan se. Tässäpäs mitat
paino 7580g (+580g)
pituus 66,5cm (+3cm)
py 42,6cm (+0,1cm)

Saatiin taaaas hammasharja. Ei tullu puheeksi, että saatiin jo edelliskerralla. :D Ja oli yllätys yllätys joku sijainen, oikein mukava kylläkin. Kovasti ihmetteli likkaa kun on niin kova liikkumaan ja jäntevä muutenki. Ei yleensä näin pienet.. Minä siinä sitten polleana röyhistelin rintamusta. :LOL:
*muoks* saatiin myös tarra, ihka ekaa kertaa.
Ens kerralla nla onki sitte vasta joulukuussa.

Pallukka ja likka 7kk (miinus yks pv)

Tarjoilin äsken neidille Muksun Hedelmähyvää. Voi jösta minkä makuista evästä, yäk! :( Mietin jo että onkohan tämä pilaantunutta kun se oli niin tömäkän makuista, mutta ei kai se kun kansi napsahti normaalisti. Sit hokasin että se sokerittomuus, se kai sen tekee. Nimeksi sopisi paremmin Hedelmäpaha. No ei vaan, tytöllehän tuo näytti maistuvan vaikka äitiä puistattikin! :D :x

Hirveä juttu taas tuo kouluammuskelu, josta täälläkin on aamu puhuttu :'( :'( Siis MIKSI!!? |O Mikä noita lapsia vaivaa, miksi niillä on niin paha olla?? :'( Mie yritän netistä lukea juttua, mutta esim. Iltiksen sivut on niin tukossa, ettei otsikoita pidemmälle pääse. Telkkaria en uskalla avata, jos sieltä tulee jotain "pahoja" kuvia, kun Arttu leikkii tuossa lattialla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Hirveä juttu taas tuo kouluammuskelu, josta täälläkin on aamu puhuttu :'( :'( Siis MIKSI!!? |O Mikä noita lapsia vaivaa, miksi niillä on niin paha olla?? :'( Mie yritän netistä lukea juttua, mutta esim. Iltiksen sivut on niin tukossa, ettei otsikoita pidemmälle pääse. Telkkaria en uskalla avata, jos sieltä tulee jotain "pahoja" kuvia, kun Arttu leikkii tuossa lattialla.
Siis ihan käsittämätöntä, alkaa olla ameriikan meininkiä täälläkin...Sitä itsekin miettii niin muuten kuin ihan työnsäkin puolesta, että miten jonkun paha olo voi päästä noin pitkälle ilman että sitä huomataan. Kyllä nää jutut kertoo syvemmällä tasollakin tästä yhteiskunnasta, vielä kun niin näitä kuin muitakin nuorten järjettömiä väkivallantekoja tuntuu tulevan koko ajan lisää-jossain on menty pieleen ja pahasti... :ashamed:

Hirveä tosiaan tuo kouluammuskelu, netistä oon tilannetta lukenut :( :'(
Pallukan linkin perusteella meillä ois just sellaiset "ei-saastuneet koirat" :whistle: Eipä taida meidän poju silti noilla saada leikkiä :/

Se Libero-kampanjan sadeasu tuli tänään postissa :D Meille tuli siis sekä housut että takki. Aika pilipalimateriaalilta tuntuu, mutta onhan tuo ihan nätti. Käytössä sen sitten näkee...ehkä vuoden päästä :whistle: Nepparitkin oli muovia :/ Mut joo, tulipahan tilattua sekin halpojen vaippojen hamstrauksen myötä :LOL:

Päiviä täältäkin :wave:

Kiitoksia parantelupuhalluksista! :flower: Ovat tainneet vähän tepsiä, kun ei ole enää kuumetta, eikä nessukaan ole tukossa. =) Tämän päivän jos vielä ottaisi iisisti, niin eiköhän tämä tästä. Onneksi miehellä on vapaapäivä. :heart:

Ihan kamala tosiaan taas tuo Kauhajoen juttu. :( :'( Tarpeet ja tarjonta ei todellakaan ole tasapainossa mielenterveyspalveluiden suhteen. Toisaalta, tarpeet ja tarjonta jäävät myös liian usein kohtaamatta. :( Ja olisi varmaan syytä panostaa myös joihinkin peruspalveluihin nykyistä enemmän.

Mä päätin jo aiemmin, etten kerääkään kuitteja tuota sadeasua varten. Olisi ollut niin työlästä haalia niitä muilta, kun ei itsellä tule niin paljon vaippoja ostettua. Joten kiitoksia Kris kommenteistasi. =)

emmie: Meillä on pysynyt peppu kunnossa Fuzzeilla ja muissa vaipoissa käytettävillä kuivaliinoilla (riisipapaperi tai pestävä keinokuituinen), joten meillä se vaippaihottuma ainakin selkeästi tuli siitä, että vaippa ei ollut tarpeeksi pintakuiva. Öisin (ja silloin tällöin reissun päällä ) käytetään nykyään kertsiä, koska Hattara pissaa öisin vielä sen verran, ettei vaippa ole riittävän kuiva. Vaippaihottumaa aiheuttivat selkeästikin myös tietyt, hajustetut peppupyyhkeet. Nyt ei ole ollut vaippaihottumaa moneen kuukauteen, joten näillä systeemeillä mennään jatkossakin. :) Toivottavasti myös teillä päästään ihottumasta. :)

BB: Ihan peestä tänä vuonna. |O Vai onkohan sitä itse jo kasvanut siitä yli, kun on niin monta kautta jo katseltu. :/ Piipin kanssa olen samaa mieltä siitä, todellakin, että Miia ja Ade ulos! |O Ja Niko voisi kanssa lähteä maneereineen kotiin draamailemaan. Suosikkia mulla ei oikeastaan edes ole. :/ Aiempina vuosina löytynyt kyllä, mutta nyt ei ole kyllä edes tullut seurattua samalla lailla. :/

Mäkin vasta koneen just avattuani kuulin tosta kouluammuskelusta. :( :x Eipä naurata.

Meillä ei juurikaan ole tullu ihottumaa noista kestoista. Coolmax ja polyestermokka tuntuis materiaaleista parhaimmilta, mutta nitä mulla ei oo kuin itetehdyissä vaipoissa ja Littlestar-vaipoissa, mutta ne molemmat falskaa vähän reunoista. Siks ryhdyin tohon villahousuprojektiin. Nyt on ollu peppu punainen, mutta epäilen kalaa aiheuttajaks. Yleensä auttaa talkki, mutta nyt oon laittanu Babantheniä. Sit oonkin käyttäny kertiksiä, kun muistan jostain lukeneeni, että rasva tukkis noita kankaan huokosia. Huomasin kyllä tänään muskarissa jo hajusta, että oli kertikset. Vaikka noissa Liberoissa ei ookaan mitään aloe veroja, niin joku niissä haiskahtaa tottumattomaan nenuun. :|

Joo, toi Kauhajoki-tapaus on kyllä syvältä. Olikohan ampujalla mielenterveysongelmia? tai pakkohan sillä olla, kuka terve ihminen tappais.. Miten ihmeessä tollasille annetaan aseenkanto- ja käyttölupa?

Meillä tyty on jatkanut tutkimusmatkojaan. Just lähti tollanen konttorituoli hanskasta.. Oli siis asettanut kädet hienosti pyörille..Ja mukkelismakkelis meni tyttökin. Itkua ei tullu, harvemmin tulee onneksi. Ja nyt myös johdot on löydetty. Olkkarissa meillä on koirien aitamateriaalia johtojen edessä mut tyttöpä osaa vetäistä ne pois :eek:
Niin ja verhojakin vedellään lisää.. Koirien vesikuppi vaihtaa päivittäin paikkaa useemman kerran.

Pakko jatkaa, yksi pikkuneiti turhautuu..

:wave:

Helvata että taas ammuskeltu |O mä en ymmärrä ,että pitää lähteä lahtaamaan muita ihmisiä.Se on jo tarpeeksi pahaa,että itseään ammuskelee päähän.Mikä ihmeen muotivillitys tämä on.Sitten hallitus vielä suunnittelee jotain aselupien lakimuunnosta.niinkuin se nyt olisi tärkein asia,haloo |O entäs se ihmisten pahoinvointi ja mielenterveyspalvelujen lisääminen.

Asiasta miljoonanteen...ketsupista kyselisin,kukas sitä oli laittanut helmien soseeseen,ee muista,mutta minkäslaista ootte laittanut,kun niissä tuntuu olevan etikkaa ja suolaa.Niin ja miten olette yleensäkin tomaattia tarjoilleet jotain muutakin piti kysellä,mutta purut lyö tyhjää....

Liinamari en oo ketsuppia laittanu, ei oo ees tullu mieleen, mutta ostin just muille kokeiltavaksi heinzin ketsuppia missä on 30% vähemmän sokeria ja suolaa. Voisko olla tota? Mä laitoin tomaattia kasvissoseen sekaan ja keitin.

Tossa vähän aikaa sitten oli lehdessä juttua että nuorten psykologien/psykiatrien (en nyt muista mitä oli) tilanne sairaaloissa on huono. Eli siis niitä ei ole. Siinä myös sanottiin että jos nuorelle joutuu sanomaan että tule muutaman viikon päästä uudelleen niin on erittäin todennäköistä että ei enää tule :/ Sillon sanoin miehelle että toi on semmonen mihin pitäis rahaa laittaa että virat täytettäis, nuorten pitää saada apua tai tapahtuu näitä kauheita mitä nyt on tapahtunut ihan liikaa.

Huh huh onpa ollu päivä :eek: Ei vaan voi ymmärtää minkälaiseks tää maailma on menny :'(

Eipä oikeen tuu mieleen mitää kirjotettavaa :/ Me ollaa oltu liikenteessä oikeestaan koko päivä. Eka oli mammatapaamista ja poika pääs taas muita lapsia näkemään ja äiti jutusteleen mammojen kanssa. Sitte kävin hakemassa pari valokuvasuurennosta pojasta ja suunnattiin appiukon kuuskymppisille. Poika on kyllä ollu niin sosiaalinen koko päivän vaikka kuinka on väsyttäny. Ihana tapaus :heart: Unirytmit on ollu vähä niin ja näin tänään. Saas nähä miten meijän yöunien käy :whistle: Tuolla tuo huutaa, siis jokeltelee korkeelta ja kovaa ja yrittää saada ääntään kuulumaan yli Simpsonien kun isäsä kanssa niitä kattelee tuolla :D

:wave: ,

:'( , turhan läheltä taas tuo ampumistapaus kosketti :'( :'( , kurjaa että asioitten tarttee mennä noin pitkälle, ettei mistään oikein opita...nuorten asiat pitäs niiiiin ottaa myös tosissaan..yleensäkkin nuo kaikki sosiaali/terveys alan hommelit :attn:

Minä oon maustanu neidin ruokia heinzin tomaattisoseella, joka on suolaton jne...siis aivan puhdasta tomskuu tuubissa :), en siis ketsuppia ole käyttänyt :D :wave:

Joops...meillä kans bongattu noi telkun johdot |O

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
:wave: ,

Minä oon maustanu neidin ruokia heinzin tomaattisoseella, joka on suolaton jne...siis aivan puhdasta tomskuu tuubissa :), en siis ketsuppia ole käyttänyt :D :wave:

Juup,nyt muistan Nipsulihan se tomaattisoseilija oli
=) ja minä vaan paasaan ketsupista :ashamed: ,pitääkin kaupassa tuota tsekkaillla,kiitokset =)

Miehelle just sanoin, kun näitä uutisia tässä on tullut, että siihen mennessä kun poika on koulussa niin näitä varmaan sattuu joka viikko, uskaltaako sitä lastaan enää kouluun laittaakaan :'(
Tuntuu että maailma on menossa vaan hullummaks ja hullummaks... Joka suhteessa...

Mä kävin punttiksella tekemässä uuden ohjelman. Sen mun omaohjaaja ei sitte mua helpolla päästä. Kerroin, että haluun ohjelman, jolla pääsen synnytyksen jälkeen kuntoon. Nyt pitäis venytellä, että pääsee huomenna sängystä ylös. :eek: :p Neiti oli iskän kanssa ja olivat opetelleet itse syömistä. ;)

Mulla on taas sellainen olo ton Kauhajoen tapauksen kanssa, että koko juttu koko karmeudessaan valkenee mulle vasta ajan kanssa. :'(

On kyllä mieli maassa tuon kouluammuskelun johdosta :'( Maailma on niin vaarallinen ja kamala paikka..Sitä vaan miettii, että minkälainen maailma on silloin, kun tyttö on aikuinen..Ei uskalla edes ajatella :|

Meillä on ärrän koiralelu kanssa mutta tyttö ei oo sitä vielä ehtinyt nuoleskelemaan, hyvä niin. Tosin katoin tuosta Pallukanlaittamasta linkistä, ettei ollut meidän koira siinä poistettavien listalla..Mutta silti :/

BB on tosiaan niin tylsä..Varmaan siksi, että ne tappelee ja puhuu kakkendaalia toisistaan KOKO ajan..Niin ärsyttävää ja teinimeininkiä |O |O

Kestoista oli jotain..Meillä parhaimpia on olleet tarralliset vaipat, esim. Muksut.. Fuzzitkin on ihan ok, mutta ne s-koon vaipat on varastoitu jo aikaa sitten, kun olivat niin tiukat palleron reisistä :) TSI-vaipatkin on olleet meillä varsin toimivia :)

Liberopupumerkkejä
mä keräilen, mutta en taida niitä kuitteja saada kasaan..Mutta jos en saa, niin antaa niiden olla :)

Yhteistyössä