***Helmet 2008*** Syysviikko 38/2

Jahvetti, se on nopeesti ohi! Mullekin se on aina aivan kauhun paikka, ehkä pahinta heti oksentamisen jälkeen!! Lisäksi olen tooooodella yökköherkkä, siis yökkäysrefleksi on herkkä, kun käydään jotain kurkkuun työntämään, joten nieluviljely on aina ihan hirveä!! Mutta joka kerta totean saman, että no eihän se niin paha ollutkaan! =)

Sämpylät kohoamassa, sängynpääty maalattu, kohta murekkeen tekoon =)
 
Anna86 tuli tuosta isofixistä mieleen, että mun kaveri soitteli tässä kuukausi takaperin jos minne ja kyseli tuosta isofixistä, että onko tosiaan hintansa väärtti. Ihan Autoliitosta sanoi sitten ihminen, että tuosta on olemassa kaksi koulukuntaa-toisen mielestä on parempi ja turvallisempi ja toisen mielestä huonompi ja turvattomampi kuin perinteinen vyökiinnitys. Jälkimmäisen koulukunnan mukaan testeissä on havaittu sen suuntaista, että isofix-kiinnitys siirtäisi herkemmin törmäysvoimat auton rungon kautta suoraan istuimeen kuin vyökiinnitys. :/ Oli sitä mieltä, että isofixillä ei voi "ostaa" yhtään enempää turvallisuutta lapselleen vöillä kiinnitettävään istuimeen verrattuna. Me ajateltiin alkuun ostaa pojalle isofix-kiinnitteinen turvavyöistuin, mutta tuon edellisen perusteella päädyttiin tavalliseen, testeissä hyvin pärjänneeseen istuimeen.
 
Täällä onkin taas oltu ahkerina :D ! Ajattelin myös tässä mansikkarahkaa tehdä, nam :p . A meni vähäksi aikaa hoitoon, en tie oikein että minne päin tässä kämpässä pyöris...

Anna86 : Mun pää meni ainakin ihan pyörälle, kun myyjä esitteli noita turvaistuin malleja. Vaikea sanoa, mikä on se paras. Meidän mukaan tuli Britaxin Multitech, eikä valittamisen sijaa kyllä ole ollut. Noin kuukausi nyt ollut käytössä. Meidän vauveli oli tuossa 7kk neuvolassa jo 10 kg.. :heart: :heart:

Oliko joulusta jotakin puhetta ollut. Me ollaan päätetty olla kotona.Ovet on auki ja vieraita saa tulla, mutta me ei lähdetä nyt minnekään kyläilypuuhiin. Ihanaa olla vaan kotona rauhassa.
 
Mulla ei th meinannu viimeks saada edes sitä tavallista strepto-juttua otettua, kun yökkäsin jo pelkästä pumpulipuikon näkemisestä |O :snotty: :'( Ja nyt jos pitäs vielä syvemmältä saada :eek: :eek: :eek:
Mie kuolen :'(
Mutta siis kiitos tsempeistä :flower: :hug:
 
Pikavisiitillä äkkiä lukemassa teidän juttuja kun anoppi halusi lähteä poikaa kärräämään. Mies on pelissä ja appiukko puuhailee autotalliin lattiaa. Mulla siis hengähdystauko ennen kuin alan vääntää tälle poppoolle ruokaa. Ihan niinkin yksinkertaista ja edullista arkiruokaa saadaan tänä sunnuntaina kuin spagettia ja jauhelihakastiketta. Jälkkäriksi teen kauraomenapaistosta ja vaniljajätskiä löytyy pakkasesta päälle :p Hyvää, halpaa ja helppoa, mun kriteerit tällä hetkellä =)

Joulua
mekin ollaan pohdittu jo. Mä haluaisin ainakin aaton olla vaan perheen kesken kotona ja katsellaan nyt mikä hommeli noiden töiden kanssa on siinä muutoin :whistle: Saatan nimittäin olla vapaalla koko viikon ja olen lupautunut olemaan töissä uudenvuodenpäivän sekä loppiaisen =) Kahtellaan siis...

Me ollaan kallistumassa tuon sikakalliin Britaxin multi-techin suuntaan turvaistuimista. Pian se on pakko väkisin ottaa tuo mies mukaan istuinkaupoille ja sovittelemaan niitä meen autoon.

Poika ryömii nyt ihan innoissaan koko ajan kaiken perässä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
käytössä Römerin baby safe plus kaukalo joka painon puolesta meniski varmaan vielä muutaman kuukauden, muttaku on nyt jo tosi ahtaan olonen. Adalla siis ottaa ihan just hartiat kiinni niskatukeen, ja kun neidin laittaa kaukaloon vähänki paksummissa vaatteissa niin on aika puristuksissa... Et talvella ei varmasti menis, tai ainakaan siinä ei varmaan ois kauheen mukava olla.
Römerin joku meilläkin on, ettei jopa sama mikä Annalla.. Nyt jo (vaikka vyöt mahdollisimman isolla) tuntuu että välikausivarustuksen kanssa tyttö joutuu hengittämään vaan sisäänpäin.. eli tiukka on.

Joulu me ollaan anoppilassa. Sinne tulee mun äiti ja velikin. Toisaalta mä haluisin vaan olla isseksein mutta koska appivanhemmat näkee harvoin tyttöä, on ihan oikeutettua että me mennään sinne. Ja siis pääkaupunkiseudun vesikelit ei hotsita pätkääkään, mä haluan lunta. Ja keski-pohjanmaalla on kumminkin hieman todennäköisempää nähdä lunta..


Huomaa että mä teen paljon tytön kanssa kaikenlaista. Tossa mies laittoi tytön kylpyvatiin niin itkuhan meinas päästä, mun tultua viereen alkoi jo naurattamaan.. Muuteski ukko on ollu koko pvän koneella, tehny jotain työjuttua. Noh, se on sit illan tytön kanssa ja mä lusmuilen. Mulla on flunssainen olo.. Viime yönäkin heräilin neljä kertaa |O. Tytöllä oli hieman huono alkuyö mutta lopulta nukkui ihan hyvin heräämättä.


 
Mun vauva tulee tänään 7kk! :heart: :'( Niin iso jo...

M:llä todella rauhaton yö takana...varmaan 5 krt nukutin sen hyssyttämällä syliin...reppana taas räkänen :snotty: :/

just söin tonnikalalämppäreitä...namskis...

Jahvelle tsemppiä huomiselle! Mä kans inhoon sitä nielunviljelyy ja viimeseen asti vitkutan ja venytän ettei sinne tarvii mennä... :ashamed:

Hh:ssa alkaa keskiviikkona shokkipäivät :whistle: taitaapi olla kiirusta mammalla duunissa...(ainaki Nipslui varmaan ymmärti mitä tarkotin ;) )
saas nähä miten tuo olkapää vaan parantuupi...jomottaa niin ryötisti välillä.

meenpä lueskeleen jotain ....

Jepsu

 
niin joo ja joulusta... me ollaan oltu vuorotellen mun vanhempien luona ja miehen vanhemmilla ja nyt olis vuoro mennä mun vanhemmille ...mut katotaan pidetäänkö joulua ihan täällä omassa uudessa kodissa...ainakin kinkun paistan ja ison :p
 

Yhteistyössä