***Helmet 2008*** Syysviikko 38/2

Mä tein omena-puolukkarahkapiirakkaa :) , hyvää oli.
Me on oltu ihan kotona tänään. Tyty nukahti rattaisiin kun piti mennä ulkoilemaan joten tuupattiin parvekkeelle. Sit mummi (=mun äiti) tuli käymään ja sitä vierastettiin hetki (siis tyty vierasti, en mä..). Hauskana kuriositeettina todettakoon se, että neitimme ei meinaa nukahtaa mun kanssa päikkäreille jos isi ois niinku hollilla. Isi on paras nukuttaja. Ukko nimittäin läksi koirien kanssa lenkille ja tytölle iski sillä välin väsy. En saanu mitenkään päin rauhoittumaan mutta kun ukko tuli takas, meni ehkä 5 minsaa ja tyty oli unessa :D

 
Todellakin nautitaan, ihanaa =) Pitäs vielä päättää mihin mennään. Ja mennään katsoon se Batman-leffa, toivottavasti on edes pikkasen hippasen hyvä ;)

muoks leffa taitaa jäädä väliin, lastenhoitaja soitti, että auto jäi välille ja pitää hinata. Tulee kyllä, mutta ei taideta leffaan enää ehtiä...No ei haittaa, kunhan ruokaa saadaan :p
 
Näin muute livenä tuon liberon sadeasun. Oli yks pv cittarissa esillä. Takki oli paksumpi kuin housut... Tuli mieleeni ettei nuo sadehousut kestä montaa kaatumista tai möyrintää...mut saatan olla väärässäkin. Hienot ovat kuitenkin molemmat! Toki kannattaa tuo etu ottaa, jos vaippoja ostaa. Meille ei niitä tällä kertaa tuu, ku vaippoja kotona aika satsi jo ennestään... =)
 
Huh, kokkasin taas 3 kattilallista soseita ja litran hedelmäsosetta =) Meillä syötiin muutama päivä kaupan ruokia, kun äitiä laiskotti :whistle: No, saatiinpahan vähän lisää etikettejä kaikenmaailman keräyksiin :D Niitä siis odotellessa.

Arttu jokeltelee tässä sylissä tä-tä-tä-tä ja välillä päristää tai tekee tekoyskää :heart: Isi jo veikkas, että pojasta tulee verovirkailija. "Saisinko veronpalautuksia?", "Köh, köh. Ette saa!" :LOL: n q (<-- noi oli Artulta)
 
Heips!
Tästä oli joskus keskustelua mutta en enää muista missä ketjussa..
Pikaisesti siis kyselen turvaistuinasiaa. Onko kenellekkään Akta Graco Duologic tai britax fixway istuimet tuttuja? Haluamme Adalle selkä menosuuntaan istuimen, mieluiten isofixillä, ja nuo kaksi ovat vaihtoehtoina. Jos emme päädykkään isofix istuimeen niin sitten valitsisimme varmasti Be Safe izi kombi:n tai britax secura:n. Joten näistä istuimista kaipaisin kokemuksia...!?
Mitä istuimia teillä on ostettu/tullaan ostamaan?
 
Anna kyseisistä istuimista ei ole kokemusta, mutta testeissä on ollut tosta be safe izi kombista myös isofix versio. Nettikaupoista en ite oo sitä onnistunu löytämään, mutta oiskohan sitä kuitenkin jossain myynnissä?

Meillä on hts:n vanhempi istuin, be safe kid ja mun mielestä on paljon parempi kun cosmic. Nyt kun taas tauon jälkeen sitä on käyttäny ni helpompikäyttönen on. Ainakin meijän autossa (jos ois käyny) ni cosmic tulee kauheen korkeelle ja turvavyöt hankalammat ja huono kaltevuuden säätö...

muoks. siis siksi vertasin tuohon cosmiciin kun meiltä sekin tuolta autotallista löytyy ja siitä istuimesta on kokemusta =)
 
Tyty nousi äskön polvien varaan :eek:, piti kiinni olkkarin pöydästä kun siitä löytyy alempi hylly.. Ollaankin kateltu että kattelee kovasti ylempiä tasoja mutta tarviiko sen nyt jo nousta? |O Se kun aikas vauhdikkaasti prosessoi (tai ainaski harjoittelee vaikkei osaiskaan..) uusien oppimista, että parin viikon sisään voi ootella seisomaan nousemista..

Tekniset laitteet on kans NIIN kiinnostavia. Mä täs heitin ilmaan ajatuksen jos hankkis tytylle leikki-kaukosäätimen tai leikkipuhelimen (nytkö tää jo alkaa..? ) niin ukko ehdotti sellaista vanhanaikaista lankapuhelinta! Ja ainaski huuto.netissä niitä(kin) myydään..halvalla.

Joo, taitaa olla fiksua pikkuhiljaa miettiä uuden turvaistuimen hankkimista. Eiks noi kaukalot ole vuoden ikään asti?
Siis aatelkaa, nää helmet on kohta 1-vuotiaita! :eek: :attn: Onhan tietty helmikuuhunkin vielä "pitkä" aika mut silti.. Aikahan tunnetusti menee nopeesti. Silti...hui!

 
Meillevauva yleensä kaukaloissa on kilorajat, ei niinkään ikärajaa. Jos on oikeen pikkunen niin varmasti voi mennä yli vuoden ikäsenäkin =)

Mä kans tossa ihmettelin että just vietettiin 0,5v juhlia ja nyt täytti 7kk :eek: Liian nopeesti menee aika...
 
Meillä on nyt Adalla käytössä Römerin baby safe plus kaukalo joka painon puolesta meniski varmaan vielä muutaman kuukauden, muttaku on nyt jo tosi ahtaan olonen. Adalla siis ottaa ihan just hartiat kiinni niskatukeen, ja kun neidin laittaa kaukaloon vähänki paksummissa vaatteissa niin on aika puristuksissa... Et talvella ei varmasti menis, tai ainakaan siinä ei varmaan ois kauheen mukava olla.
Eniten ollaan nyt kallistuttu siihen akta gracon duologiciin. Mut toisaalta myös britaxin fixway tai secura kiinnostais... Äh, miks tää on niin vaikeeta! :headwall: :D
 

Yhteistyössä