***Helmet 2008*** Syysviikko 38/2

Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
Viime keskustelu meni minun osalta ohi...
Mitä teidän lapset syö? Meneekö normaali kotiruoka ilman ylimääräisiä mausteita?
Entä kunnon maito?
Kotitekoisia soseita ja lihoja. Ei mene vielä normaali kotiruoka, vaan noita omia soosseja vaan, ja laitan niihin jo vähän mausteita, mutta saattas nuo mennä vielä ilmankin.
Ei kunnon maitoa, vaan korviketta juo. Tai onhan se kai kunnon maitoa ;) , mutta jos tässä tarkoitetaan tavan maitoa..?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Lähettelee savumerkkejä...*pof pof* :xmas:
ookko röökillä? :D
YÄK :p :LOL:
Samaa mieltä! :wave:
13v poltin....en vois kyllä enää ees kuvitella :whistle: Tai voin kuvitella mut... :LOL: :LOL:
Minkähän aikaa minä... öö... 6 vuotta? Hui ja hyi kauhee! :eek: Ja en tässä vaiheessa vois kyllä enää ees kuvitella! :(
 
Niin ja kiitos kaikille halauksista ja tsempeistä liittyen Adan allergioihin.
Vadelma on edelleen kehissä. Eilen laitettiin sibicortia jolla pahimmat näpyt lähti pois. Nyt katotaan tuleeko niitä uudestaan ja enemmän. Vasta sit hyllytän vatun.
Hirven aloitusta lykkään myös siihen asti että tyttö on oireeton. Että menee ensi viikkoon sen kokeilu..

Vauvojen ekoista sanoista ollut puhetta. Meillä Ada osaa yhdistää sanan "nam" ruokailuun. Eli sanoo nam kun haluaa lisää. Ymmärtää sanan merkitystä tai ei, mut musta se on suloista. :) :heart: Hokee myös kovasti "mamma" silloin kun on iskän sylissä ja minä katoan yhtäkkiä näköpiiristä (niin ja mähän oon siis Adalle mamma). Minä ainakin olen sitä mieltä että Ada ymmärtää mitä sanoo! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Lähettelee savumerkkejä...*pof pof* :xmas:
ookko röökillä? :D
YÄK :p :LOL:
Samaa mieltä! :wave:
13v poltin....en vois kyllä enää ees kuvitella :whistle: Tai voin kuvitella mut... :LOL: :LOL:
Minkähän aikaa minä... öö... 6 vuotta? Hui ja hyi kauhee! :eek: Ja en tässä vaiheessa vois kyllä enää ees kuvitella! :(
Nyt oon ollu jotain 2½v polttamatta ja tossa kuukaus-pari sitten maistoin...ei todellakaan tarvi toista kertaa maistaa...hajukin alkaa yököttää...ja ei, en ole raskaana :LOL: :LOL:
 
Sauhuttelusta: Minäkin poltin aikoinaan kolmisen vuotta, mutta lopetin kun tuli vauvakuume. :) Samalla lopetin sit kännäilynkin, enkä sen päätöksen jälkeen ole polttanut tupakkaa/ollut humalassa (no juu, pienissä sievissä nyt joskus... :D ). Ja tästä on nyt kohta 4 vuotta. Toki mulle pari viinilasillista/drinksu/lonkero silloin tällöin maistuu, mutta sen enempää ei tee mieli. Nykyään tupakin haju oksettaa. Miten sitä onkaan joskus ite voinu tupsutella??!! :x
 
Iltaa kaikille!

Tuttien katoamisesta oli ollut puhetta. Mä yritän säilöä meijän tutteja tossa häälahjaks saadussa Aalto-maljakossa. Sillä kun ei oikein muuta käyttöä oo. Helpottaa löytämistä, kun yrittää keskittää ne samaan paikkaan.

Ievaa oli purassu remonttikärpänen. Mukava, jos appiukko ja mies on käteviä käsistään, niin ei tartte ulkopuolisille maksaa. Meilläkin mies tykkää rempata, mutta valmiiks saaminen on vähän hidasta. Saunan ja kylppärin remppa alotettiin yli vuosi sitten. Kylppäri on kyllä toimintakunnossa, mutta katto puuttuu. Joulusaunasta oon unelmoinu, mutta saa nähdä minä vuonna pääsis.

Meillä ei liikuta muuta kun käännytään ja mennään navan ympäri. Puheenakin tulee lähinnä vokaaleja - mutta ehtiihän tuota. Esikoinenkin oli aika hidas molemmissa. Oppi kävelemään ja sano ekan sanan 1 v ja 2 kk iässä. Verbaalista lahjakkuutta nuo tarhatädit ovat kuitenkin kovasti kehuneet. =)
 
Niin, piti tarkentaa, että ei meillä nyt ihan tähtitaivaan alla tartte suihkutella, mutta katon panelointi on kylppärissä vaiheessa.

Mies tossa just lukee esikoisen vauvakirjaa. 9 kk iässä olis pitäny laittaa eka hiuskiehkura, mutta tais ekan kiehkuran saada leikattua vasta 1 ½ vuoden iässä. Sisko taitaa seurata samaa rataa. ;)
 
Heissuli vei :wave:

Meillä ollu hulinaa koko päivä. Meijän porukat tuli tänne ja sitte kun ne läks niin anoppi soitti että tulis käymään joten nyt on taas mummoja nähty =) Ideaparkissa käytiin meijän äidin kanssa ja voi luoja siellä oli porukkaa |O Meijän mies ei lähe ees noihi alehulinoihin sinne kun sen mielestä siellä on liikaa turisteja jotka ei kävele tarpeeks nopeesti siellä :LOL:

Meilläkin on kori tuteille mutta jotenki ne ei päädy sinne sitte ollenkaan :ashamed:

Ootteko muut miettiny jo joulua? mä aloin tänää miettimään että mitäköhän sitä tekis kun itellä on laskettu aika taas reilu kk joulun jälkee, meijän porukat on kauempana (sisko ja veli siellä ja siskon eka joulu kun ei asu kotona mutta varmasti äidin luo haluaa sillo), miehen porukat on eronnu (viime joulu vietettiin vielä niiden kanssa) ja miehen veli on kans ollu aina meijän kanssa.. Alkaa ahistaa.. Joten mä vähä suunnittelin sviitin ottamista Tallinkin uudella laivalla ja menisin valmiiseen joulupöytään mahani kanssa :xmas: Sanon kaikille että mukaan saa tulla mikäli haluaa :D

Kauhee tota BB:tä :x Mä en tykkää sitten ollenkaa tommosesta Duudsoni viihteestä :x
 
Meilläkin oli aikoinaan kovia sukusotkuja noista joulujen vietoista. Esikoisen syntymän jälkeen ollaan oltu kotosalla ja ovet on ollu avoimet kaikille halukkaille. Ihan hyvin on menny. Pahimpien kähinöiden aikaan mies harkitsi jo jonnekin korpeen pakenemista koko jouluks. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Meilläkin oli aikoinaan kovia sukusotkuja noista joulujen vietoista. Esikoisen syntymän jälkeen ollaan oltu kotosalla ja ovet on ollu avoimet kaikille halukkaille. Ihan hyvin on menny. Pahimpien kähinöiden aikaan mies harkitsi jo jonnekin korpeen pakenemista koko jouluks. :kieh:
Mä mietin kans että kutsuisin kaikki tänne, mutta sit aloin miettii että tulisko kaikki kuitenkaa samana päivänä, kuinka ne jakais? Ja sitte että meijän porukat, sisko miehineen ja veli perheineen ajais kaikki tänne parisataa kilometriä. Ja päällimmäiseks jäi se että jaksanko mä ite alkaa järjesteleen 15 ihmiselle joulua pienen lapsen kanssa synnytyksen lähestyessä.... Joten voipi olla että laivajoulu kutsuu :D

 
Käytiin siis koko perhee kera cittarin mammuuteilla köyhtymässä, mukaan lähti mm. potta, kangaroossin lenkkarit ens kesälle 14.95 jne...muta kallista lystiä anyway :headwall: |O . Hiplailin kans sitä liberon sadeasua ja ei ollu kovin hyvän tuntune kanssa mun sormiin...tokikin "ilmanen" ettei parane valittaa :eek:

Joulu
meillä aina ollaan mun äidin luona kun miehen vanhemmat ei oo kuvioissa :/ , ihan mukavaa että joulu on pian :heart: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mä mietin kans että kutsuisin kaikki tänne, mutta sit aloin miettii että tulisko kaikki kuitenkaa samana päivänä, kuinka ne jakais? Ja sitte että meijän porukat, sisko miehineen ja veli perheineen ajais kaikki tänne parisataa kilometriä. Ja päällimmäiseks jäi se että jaksanko mä ite alkaa järjesteleen 15 ihmiselle joulua pienen lapsen kanssa synnytyksen lähestyessä.... Joten voipi olla että laivajoulu kutsuu :D
--kuullostaa ihanalta tommonen laivajoulukin :wave:
 
Täällä syödään myös purkista ja NAN:a päälle. Kotitekosta annan, jos satutaan itse syömään jotain sopivaa ja maistuu sekin. Pakkaseen asti ei ole tullu tehtyä..

Toi BornoBrother on kyllä ihan p*rseestä. Ihme porukkaa :$ Silti sitä vaan pitää seurata. :headwall:
*muoks* toivottavasti tuo Manta putoaa :kieh:

Minä päätin jo viime jouluna, että ens vuonna ollaan kotosalla. Oli hiukka hankalaa sen masun kans pyöriä pitkin kyläpaikkoja. Eikä muutenkaan jaksa lähtä kummanki kans sekä niiden tavaroiden, joita riittää, niin mihkään. Ja tämä asia on ilmoitettu molempien vanhemmille. Tai no anoppihan se alotti jo tämän jouluhässäkän.. :LOL:
Täytyy sanoa, että jouluaika ei ole esikon syntymän jälkeen ollu mitenkään rauhaisaa. Joka paikassa pitäs olla yhtä aikaa ja kauan. Jo sen takia aiotaan tämä vuosi ottaa ihan iisisti. Ja kyllähän minä sen kinkun ittekki osaan paistaa (tai no mies saa töistä valmiin, mutta kuitenki). :LOL:

 
Anno Miulla oli kans jouluna 6 viikkoa laskettuun aikaan ja päätettiin, että ei aleta ajamaan miun porukoille Helsinkiin jouluksi (350km). Miulla oli liitoskivut siinä vaiheessa niin kovat, että en olis pystynyt istumaan neljää tuntia autossa :$ Jäätiin sitten kotiin joulunviettoon ja hyvä niin, koska poika päättikin syntyä jo viikko joulun jälkeen :)

Tänä jouluna mennään Helsinkiin :xmas:
 
Meillä on siis yleensä jouluna vaan anoppi (joka nykyään tuo kalaruoat, mä paistan kinkun). Kutsu on kaikille avoin, mutta mun siskolla ja veljelläkin on omat kyläilynsä. Nähdään sitte mun isällä tapaninpäivänä.

Vai on nipsuli ollu "säästämässä" mammuttimarkkinoilla. ;)
 

Yhteistyössä