***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Ai niin, meillekin sitten kotiutui se Emma-nokkis. Mies kävi käskystä hakemasta, toi vaaleanpunaisen. :LOL: En oikein tiedä, onko se menestys vai floppi, ei poika siitä mitään ole varsinaisesti juonut mutta on se eka pullo/nokkis/muki minkä hyväksyy suuhunsa ilman huutoa ja vähän sitä näljää ja imeskeleekin. Mutta sitä irvistystä jos sieltä vahingossa tulee maitoa suuhun. :x Meillä on varmaan suurin ongelma se että poju inhoaa korviketta. :/
 
Voihan huokaus että tuo imetys alkaa olla hankalaa. :/ Poika ei malttaisi syödä, imaisee vaan pari kertaa ja sitten kuuluu jostain kiinnostava ääni tai näkyy liikettä (--> tyttö pyörii ympärillä) niin irrottaa ja kääntyy heti mahalleen. Sitten pitäisikin päästä kontilleen eikä tissi voisi vähempää kiinnostaa. Tällöin mä käännän pojan taas selälleen ja houkuttelen tissille, pari sekuntia ja sama uudestaan... noin kymmenen kertaa imetyksen aikana, kunnes mulla palaa hermot ja homma loppuu. :kieh:

Öisin unisen pojan kanssa homma kyllä sujuu. Mutta päivisin maitoa menee niin vähän että kun yöimetys joskus loppuu niin loppuu mun maidontulokin, ja kun poika ei huoli oikein mistään muualta maitoa niin mitäs se sitten juo? *stressaa*
 
Tämä päivä on mennyt siivoillessa, kaupoilla ja hedelmäsoseita tehdessä. Ostettiin se BabyBjörnin pottatuoli (Cittarissa tarjouksessa) tänään, mutta ei poika oikein digannut siinä istuskelua :/ Eihän tässä mikään kiirus oo vielä, joten harjoitellaan pikkuhiljaa. Pierun pörähtäessä pottaan poikaa kyllä nauratti :LOL:

Kävin ostelemassa hedelmiä (päärynää, banskua, nektariineja, cantaloupe-melonia) ja tein mössöjä pakkaseen.

Hampaita
ei ole vielä täälläkään.
 
Täällä kans ostettu tänään Emma-nokkis .Vihreän värinen =) . Kyllä palstalaisilta vaan saa hyviä vinkkejä, mukavaa.

Ippu: Kehtaanko edes myöntää mistä oli kyse. Siis tosiaan se vaippakakku ei taida olla mikään tavallinen kakku . Et ei syötävää siis, mitä ohimennen äkkiä luulin :LOL: .......

Tän vauvan myötä multa on varmaan muutama aivosolu kadonnut.Onko muilla huomattu samansuuntaisia oireita... :ashamed: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Tän vauvan myötä multa on varmaan muutama aivosolu kadonnut.Onko muilla huomattu samansuuntaisia oireita... :ashamed: :heart:
Multa taitaa olla useampikin aivosolu kadonnut :whistle: Pää lyö välillä ihan tyhjää, puhun ja teen mitä sattuu, enkä välttämättä huomaa edes puhuvani/toimivani typerästi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Ippu: Kehtaanko edes myöntää mistä oli kyse. Siis tosiaan se vaippakakku ei taida olla mikään tavallinen kakku . Et ei syötävää siis, mitä ohimennen äkkiä luulin :LOL: .......
Hih, ihana! :heart:
Mut multa on kyllä menny ihan aidosti ohi koko tuo juttu!
Ja täällä kyllä ehdottomasti toinen jolta muutama aivosolu tais tulla kans alapäästä ulos synnytyksen yhteydessä... kävin just tänään maksaa kirjastoon melkein kympin myöhästymismaksuja, ku en ollu muistanu lainoja palauttaa. Näin ei oo ikuna ennen käyny!! :eek:
Ja muutenkin...

Hissukalle vastaan unikoulusta hetken päästä, käyn ensin laittaa poikaa yöunille, ollaan täällä mummilassa nyt, anoppi ja appi vielä töissä..
:wave:

 
No ni, josko tuo nyt alkais unille sitte...
Ni me on Hissukka toteutettu unikoulu esikoisen kohdalla niin, että kun heräs yöllä itkemään, ni kuulosteltiin kaikessa rauhassa sitä itkun sävyä, että tarviiko apua vai vaimeneeko itku itekseen. Jos kuulosti että tarvii, ni isi meni sinne tyynnyttelemään, tassuttelemalla. Eli ei mitään muuta kontaktia tai ääntä tai muuta, kuin tassu (eli käsi, rennosti ja rauhoittavasti, mutta kuitenkin jämäkästi) siihen selän/kyljen päälle, ja jos itku ei vielä siitä vaimene / vauva rauhoitu, niin sitten silitystä painavalla kädellä. Ja jos tämäkään ei riitä ja vauva meinaa hätääntyä vallan, niin otetaan syliin pystyasentoon, silitetään selästä, ja kun itku vaimenee, lasketaan takaisin sänkyyn.
Meillä esikonen itki ekana yönä pisimmillään 40min, ja koko sen ajan vain tassutin (niin minä siis hoidin ekan yön, iskä sit ne muut) ja kevyesti selkää silittelin, annoin käden kertoa että mitään hätää ei ole, kaikki on hyvin, vaikkei tissiä/tuttia tulekaan. Pojan kädet aina kiedoin unilelun ympärille, ja siinä muodostuikin sitten hyvin tiivis ja rakas suhde unilelu-norsuun, jatkuu tänäkin päivänä tuo rakkaus vielä :heart: A:lle on kummisedän ostama possu, jolla on huppari päällä ;) Ja tosiaan omaan huoneeseen muutettiin unikoulun yhteydessä esikoinen, ja nyt samoin A muutti sinne isoveikan kanssa samaan huoneeseen.
Esikoisella tämä homma kesti 4 yötä, viides oli jo kokonainen yö, ja vain ekana yönä oli tuo yksi pidempi itkupätkä, sit ehkä pari semmosta 20min juttua. Toisena yönä jotain 10min juttuja, ja silloin sai neljän aikaan tutin suuhun, koska siihen aikaan oli aina syönyt kunnolla, niin aateltiin että jotain saa sentään suuhunsa, kun tutin lupsittavakseen. En muista annettiinko tuttia enää muina öinä. Ekana yönä vaan ei saanu sitäkään. Ja sama tulee A:n kans. Tutti on hihnassa rinnuksessa kiinni, siitä jos saa itse suuhun laitettua ni ok, mutta isin toimesta se ei sinne tule menemään.

Saa vaan nähdä miten homma skulaa, temperamenttia kun on vähän enemmän kuin isoveikalla... toivottavasti isi ja tyttö pärjää hienosti. Melkein hävettää että itse tulee tänne anoppilaan nauttimaan pitkistä yöunista ja isi ja tyttö siellä viettävät kenties vähän unetonta yötä, ja neiti jopa vähän lohdutontakin, kun ei tissiä yöllä enää tulekaan... apua meinaa vallan itku tulla.. :'( Koitin minä päivän mittaan paljon hellyyttä ja läheisyyttä ja kosketuksia antaa, kun en yöllä ole niitä toiselle antamassa.. :heart:
 
Harmi, ettemme päässeet Sanomatalon treffeille, meille vähän aikainen ajankohta, kun olen töissä. Töissä on mukavaa ja kotiintulo on aina ihanaa, odotan niin Mitjan jälleennäkemistä, että sydän pamppailee. Yritän vähän rauhallisemmin tehdä töitä, innostun usein liikaa ja monta projektia on meneillään samaan aikaan. Hyvillä mielin olen kuitenkin töissä ja Mitjalla ja isilla on hauskaa kotona ja ulkona puistoissa ja kävelyillä.

En ehdi kuin pikalukemaan palstaa, mutta aina jotain tarttuu ja Liinamarilta ainakin vauvan ruokasivusto, jonka talletin koneelle.....KIITOS Liinamari! Ja onnea unikouluun! Mitja nukkuu hyvin, mutta minä kärsin ajoittaisesta unettomuudesta ja olen välillä väsynyt, aivot menevät ylikierroksilla. Olemme olleet ilman tietokonetta ja kummallinen rauha on vallannut perheemme. Nettiaddiktio on aika pelottavaakin, vaikka mitä mielettömämpiä juttujakin netistä löytää...kaikki tieto on heti saatavilla ja ainakin me olemme kaikki aika addiktoituneet koneisiimme...

Jännittävää kuitenkin...mies asentaa juuri Mitjan kummisedän kanssa uutta tietokonetta, vanha hajosi parisen viikkoa sitten ja työläppärini on ollut käytössä, mutta tällä ei voi tehdä kaikkea kivaa kuten Mitjan kuvia ladata koneelle...Kamerassa on valtavasti puolivuotispäiväkuvia, muistikortti täynnä.

Mitja syö soseita reippaasti, mutta isot oksennukset tuli vadelma-ja mustikkasoseesta. Ieva, miten teidän pienellä? En muista onko täällä muita allergisia, mutta selkeä reaktio tuli, poika ei muuten oksentele. Samanlainen raju oksentelu, kuin aikoinaan äidinmaidonvastikkeista. Ihokin lehahti punaiseksi...

Mitja konttii ja istuu hyvin ilman tukea ja juuri tänään vartti sitten nousi ensimmäisen kerran itse istumaan ja innostui uudesta taidosta. Kontti ensin huoneen päästä päähän ja sitten nousi istumaan ja kaatui lattialle vähän ajan päästä suoraan selälleen, kun ihailimme ympärillä koko porukka, äiti, isi, isosisko ja kummisetä... Nyt ajattelimme viedä olohuoneen pöydän varastoon ja antaa Mitjalle liikkumatilaa, pöytä on aika vaarallinen. Poika kaatuu istumasta suoraan selälleen. Miten te suojelette vauvoja, kun liikkuvat nyt enemmän? Kolhuja tulee...

Ihanaa viikonloppuna lähdemme Seinäjoelle veljen luo ja Mitja tapaa hurmaavat pienet tyttöserkkunsa. Minäkin välillä mietin uskaltaisiko vielä yrittää sisarusta Mitjalle, mutta hyvin ambivalentti olo asian suhteen....Mies kyllä olisi innoissaan, mutta helpompi osa hänellä on....

Hampaita ei ole Mitjalla vielä ja vauvakirjasta katsoin, että keskimmäiselle ensimmäinen hammas tuli 9 kuukauden ikäisenä...

Vaatteista...olen oikeastaan lähes kaiken ostanut huutonetistä ja sitten alennusmyynneistä muutamia hienompia. Huutonetti-ostokset ovat kaikki olleet hienoja, vaikka tavalliselta kirpparilta saisi halvemmalla. Tänään kyllä pojalla oli uskomattoman ihana villatakki, joka tarttui Maailma kylässä-festareilta, oranssi "perulaistyylinen"....Poika oli niin suloinen takissaan, että muutama ohikulkija pysähtyi ihailemaan ja kommentoimaan ja eräs nainen tuli vähän huonolla suomella sanomaan...Ka..ka...kaunis lapsi. Olipa liikuttavaa! Mitjaa ollaan nyt pari kertaa luultu tytöksi, kun on ollut vähän hempeämmät värit, oranssia....

Tyttö laittoi juuri Seinfeldin päälle...mielettömän hauska tv-sarja, jota katsoimme jo Amerikan vuosina...Nyt on ollut monta Seinfeld-iltaa. Paljon olen tanssinut Mitjan kanssa myös Röyhkän tahtiin. Röyhkän uusi levy on loistava ja hieno oli keikkakin Huvilateltassa. Mitja myös "soittaa pianoa" joka päivä. Samoin laulan joka päivä kaikkea mahdollista Mitjalle...Aina olen piinannut laulullani perhettä ja nyt teen sitä vieläkin enemmän. Tässä meidän viihdettä....Ilmat ovat olleet niin ankeat, että meidän pitkät kävelyretket ovat lopahtaneet.... Omana juttuna aion käydä nyt elokuva-arkistossa muutamia kertoja kuukaudessa. En malta odottaa, kun Mitja on niin iso, että voin hänet viedä sinne lastennäytöksiin. Ehdottomasti rakkaimpia paikkoja minulle ja ihania sunnuntaielokuvia lapsille....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Missä sä Jahve oot luurannu? Meinasin jo pistää etsintäpartion perään... :xmas:
Täällähän minä :wave: :xmas: :whistle:
Montako rautaa sulla on tulessa tällä hetkellä? :LOL:

*muoks. Oot meinaa ollu aika vikkelä viime päivinä... :whistle: :D
No takkaa yritän täs samalla lämmitellä :LOL: :LOL:
Jotenki ei vaan oo viittiny tässä istua :whistle: Voishan sen muotoilla vaikka niin, et oon etsiny oikeeta elämää :whistle: :LOL:
 
:wave: Me ollaan palattu arkeen tänään isin mentyä töihin ja ollaaki oltu aika touhukkaita. Käyty lenkillä ja leikittämässä lapsia naapurustossa =) Sitte tuli taas rempattua ja saunottua ja kohta onkin jo BB:n vuoro. Tosin tuo Paratiisihotellikin kiinnostais :ashamed: Mie oon niin näiden laatuohjelmien perään :LOL:

Pää on ihan tyhjä :ashamed: Tsemppiä kaikille unikoululaisille :hug:

Olipa kiva lukea Kenzien kuulumisia =) Tulee aina tosi hyvälle tuulelle :heart:

Meijän piti tänää jatkaa täydellisen toppapuvun metsästystä.. Tää saa kohta jo pakkomielteen ominaisuudet mutta kun ei löydy :headwall: Mies oli jutellu työkaverinsa kanssa vauvojen toppapuvuista tänää(!!!!) ja työkaveri oli sanonu menevänsä tässä joskus sinne samaiselle tehtaanmyymälälle mikä me lauantaina missattiin ja sano soittelevansa sieltä meille :D

Nyt on kyllä pää niin tyhjä että taidanpa katella hetken 24/7 mitä niiden bileissä tapahtuu :wave:
 
Kenzie kiva kuulla kuulumisianne =)

Mekin siirrettin olohuoneen pöytä sivummalle,kun poika alkoi kieriskelemään ja aina oli pöytä tiellä.Meillä ei vielä kontata tms yritystä on ja varsinkin kun tuli enemmän tilaa temmeltää =)

Nettiaddiktiota olen myös miettinyt.Tuntuu jotenkin koomiselta ja vähän tylsältäkin,että äitiyden myötä kyseinen masiina on eniten sylissä lapsen lisäksi :/ tuntuu,että netistä löytyy asiaan kuin asiaan jotain tietoa ja tieto lisää tuskaa, eipä silti tämä palstailu on kyllä ihan positiivinen addiktio =) saa nollata päätään ja heittää hurttia huumoria ja tarvittaessa saa keskustella ihan asiaa ja jakaa iloja ja suruja. Jos joku multa yrittäis viedä konetta pois en nyt siihen kuolisi,mutta pitäisin kyllä kynsin ja hampain kiinni :whistle: ;) :saint: :D

Poika nukahti ilman tassuttelua,itkeä tihrusteli vähän ja rätin kanssa =) jee uskalsin ;) luultavasti tunnin sisällä tulee eka tassuttelu,kun on asennon vaihdon aika.Nukkuu meinaan niskat nurin asennossa
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
oon etsiny oikeeta elämää :whistle: :LOL:
Onko löytynyt? :xmas: Tosiaan joskus tekis varmaan terää pistää kaikki sähkölaatikot komeroon viikoksi...olis varmasti mieleenpainuva viikko... =)
Kyllähän täällä ympärillä näköjään muitaki pörrää :saint: :LOL:
Ei vaan...kyl mie oon lukemassa käyny...tänäänki monta kertaa...ei vaan oikeen tota lukemista oo pitkäks aika ollu :LOL:
Eipä sit tuu mitään sanottuakaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hei, kertokaas bb:n kattojat vähän mitä siinä tapahtuu, mikä käänne siinä on tullu?
Marko muutti yksin asumaan sinne yläkerran huoneeseen.
Oli ja meni tuo jo, nythän se on takaisin alakerrassa.
Toi oli kyl loppupeleissä aika tyhmä käänne.. Tai taas hehkutettii ihan kamalasti ja sitte se oli vajaan vuorokauden poissa syömässä banaaneja toisessa huoneessa
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hei, kertokaas bb:n kattojat vähän mitä siinä tapahtuu, mikä käänne siinä on tullu?
Marko muutti yksin asumaan sinne yläkerran huoneeseen.
Oli ja meni tuo jo, nythän se on takaisin alakerrassa.
Toi oli kyl loppupeleissä aika tyhmä käänne.. Tai taas hehkutettii ihan kamalasti ja sitte se oli vajaan vuorokauden poissa syömässä banaaneja toisessa huoneessa
:LOL:
Kannattakohan siis sittenkään valvoa ja oottaa tuota BB:tä :whistle: :/ Ei kait... mulle taitaa riittää nuo sunnuntai-iltojen koosteet menneestä viikosta :whistle:
 

Yhteistyössä