***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Liinamariko se kirjoitti edellisessä pinossa ettei löydy sellaisia matkiksia joiden menosuuntaa voi muuttaa? Kaveri just osti Hauckin matkikset joissa heittoaisa.. Hintaa saati ostopaikaa en tiiä mutta voin kysyä..

Okei, nyt jo pakko mennä ku toi tyttö ei ole tyytyväinen itekseen :whistle:
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=116_117&products_id=401&osCsid=4426da686465fa4868e46bdde0d36609

Taas on tekemisen puutetta täällä.... ei vaan odottelen, että tyttö herää :D
 
saunomisesta ollu puhetta,meillä on kaikki 4 lasta aloittaneet saunomisen jo muutaman viikon iässä.ensin saunan lämmitysvaiheessa alarappusella tissiä lutkuttaen.nykyään istutaan keskilauteilla joko paljussa tai sylissä,poju menee saunaan aina ensimmäisenä,eli ei oo mikään tuskasen kuuma =) saunan ja suihkun jälkeen vedetään iltamaito 200ml ja sen jälkeen nukuttaa pojua ja hyvin =) :heart:

kylmä aamulla kun heräsin eskarilaista valmistelee niin mittari näytti nollaa.... :eek: :x mä en haluu talvee ja pakkasii |O

ciba meillä syödään 2 liha-ateriaa päivässä+tietty aamu ja iltapuurot + välipalat =) on syöty jo kohta 3kk 2 lämmintä ruokaa.... :D

vaipoista olli ollu juttua,meillä housuvaipat käytössä,paljon kätevämpiä =)
 
Meillä ei ole napero käynyt vielä saunassa, syystä että meillä ei ole omaa saunaa. En ole itse mikään himosaunoja, viimeksi olen tainnut istua lauteilla joskus öö... pari vuotta sitten anopin mökillä pakotettuna :D Mies välillä kaipaa omaa saunaa, mutta saunoo punttisalilla käydessään.

Varmasti tulee kyllä hyvät unet löylyjen päälle :)
 
SEE
Huomenta! Näillä tassuttelijoilla menee hyvin. Siis poika nukkui koko yön kävi unille 20.30 ja heräsi 07.30. Kertaakaan ei heränny!! Aloiteltiin unikoulu/tassuttelu perjantai-lauantai välisenä yönä jolloin jo meni hyvi, lauantai-sunnutai yö meni vähän huonommin, eli heräsi 2 tunnin välein, mutta ei syöty ollenkaan. Mä oon niin pirteää nyt kun ite kävin unille jo 21.00 :LOL:
Toivottavasti muilla tuo tassuttelu auttaa niinkuin meillä kävi....

CIBA me aloiteltiin lihat lounaaksi kun poju oli 5kk ja 3 viikkoa sitten aloiteltiin päivälliseksi kasvissose. Ja syödään siis lisäksi aamu-ja iltapuuro sekä välipalaksi hedelmä-marjasose/tai vauvan jugurtti. Välissä aina maitoa. Ja puuroa menee se 2dl kerta/ lihasosetta 1dl, kasvissosetta 1dl ja välipalaa 1 dl. Välillä jos tuntuu että poju nälkäinen vielä ton 1dl jälkeen niin saa jälkkäriksi hedelmäsosetta.

 
Olipa tosiaan käänne BB:ssä..

Meillä on taas siskon tyttö kylässä =) Kiva ku ei itte tartte olla lattialla leikittämässä poikaa ku tykkäävät nii keskenään leikkiä, tai typykkä leikkii ja poju kattoo monttu auki B)

meni vituralleen täälläkin, tai ei poju heränny ku kaks kertaa mut eka kerran ku heräs nii valvoki sitte reilu tunnin pyörien ja nauraen sängyssä.. Ja just ku oli saanu vissiin unen nii yritti pyörähtää masulleen ja löi naamansa pinnoihin... :|

Meillä nukutaan puolipotkareissa ja bodyssa ja sukatki on jalassa, ainaki toinen, pian varmaan saa laittaa yökkärin päälle. Taitaa pian lottopuku olla sopiva :heart:

Vaipanvaihot sujuu joskus paremmin joskus vähän huonommin. Kovasti yrittää pyöriä mutta riittää että saa oman sukan käteen ja tunkee sitä suuhunsa. :D Housuvaippoja en oo ees vielä ajatellukkaa, kai niitä vois testailla..

Liberopakettia en oo hakenu vaikka lappu jo tullu mut en ymmärrä miksi se pitää lähteä toiseen kuntaan hakemaan vaikka täälläkin on lindex...? Jos laittas palautetta niin saisko vaikka vuoden vaipat ilmaseksi :LOL:

Saunassa ollaan muutaman kerran käyty. Meillä ei omaa saunaa mut taloyhtiön sauna kerran viikossa ja siellä ei koskaan ole kuuma ollut ku ollaan menty.

Lihaa syödään kerran päivässä ja pikkuhiljaa alotellaan toista kertaa. Varmaan eka kerran ku puoli vuotta tulee täyteen, eli ylihuomenna :heart: Kakku on jo suunniteltu, toteuttaa vaan pitäs :D

Mut nyt toinen tissin kautta nukkumaan ja toiselle purkki nassuseen =)

Saanukka ja J ylihuomenna 6kk ja V ylihuomenna 9kk
 
Kiva juttu SEE. Mekin aloitettiin pe-la-yönä. Kerran ollaan syöty yössä, pari kertaa muuten vain pyöriskellyt siellä. Tuntuu kyllä ihanalle, että saa edes 3-4 tunnin pätkiä nukkua. Kyl tää tästä :) äsken laitoin pojan aamupäikkäreille sänkyynsä, parien itkujen jälkeen nukahti.
 
Vaipanvaihdot sujuu yllättävän hyvin kun ottaa huomioon mimmonen sätkyukko tuo poika on :whistle: Välillä meinaa yrittää kääntyä karkuun mut julma äiti ei anna... Teippivaipoissa pysytään vielä jonkun aikaa, kokeilla kyllä täytyy nuo mitä liberopaketista sai. Ainiin, pessi sanoit että et oo sitä saanut, ootko liittyny sinne liberokerhoon? Sinne kun liityin sillon joskus oisko ollu talvella niin sillon lupasivat lähettää paketin kun lapsi täyttää puoli vuotta. Olipas vaikeesti selitetty :ashamed:

Meillä on nyt jäänyt yösyönti pois. Nyt uskallan jo sen ääneen sanoa kun yli viikkoon ei ole yöllä syönyt. Tosi helposti itse jätti maidon pois, riittää kun tutin antaa, joskus tosin sit valvoskelee muuten vaan :headwall: Eikä aamullakaan oo mikään kiire aamupuurolle.

Saunassa ei olla vielä käyty, kaipa tuota ehtii myöhemminkin... Ite mietiskelin et sit kun osaa kunnolla istua ni vois ottaa ammeessa tai vadissa sinne istuskelemaan.

Mä laitoin nyt vaunuihin sen lämpöpussin, hyvältä vaikuttaa. Nyt kysyn tyhmiä, mut kuuluuko sen lämpöpussin kanssa käyttää vielä sitä jalkapeittoa jos ja kun sen joskus saadaan?? Vai onko se jalkapussi periaatteessa nyt ihan turha? Jos sitä ei ton kanssa kuulu käyttää niin sithän ei oo mikään kiire sitä saada, keväällä vasta kun lämpöpussi jää pois :LOL:
 
Heipä hei :wave: Meitin pikku-ukkelin 7kk mitat neuvolassa 74cm ja 10kg. En oo taas pikään aikaan kirjotellut, mutta on niin kiirettä kokoajan.
Vanhin pojista nyt eskarissa ja toinen kotona korvatulehduksessa ja pikku-ukkeli nukkuu.
Saunomisesta.. meillä tykkää pikku-ukkeli saunoa tosi paljon ja nauraa käkättää aina kun löylyä heitetään.
Mun tyttö 15-vee alotti kilpanyrkkeilyn ja onhan se vähän raju laji, mutta toisaalta olen aika ylpeä :D
Että tämmöttii tänne!
 
Kylmät on tosiaan ilmat. Onneksi arska paistelee mukavasti. Kävin juomassa aamukaffet ja kanelimuffinssin pihalla.

Saunassa on vähän käyty lämmitteleen, mutta ei löylyissä tms. Kovasti tykkää.

Kyllä meilläki on vielä yösyönti kuvioissa melkeinpä joka yö. Viime yönä joskus kolmen pintaa heräs yhtäkkiä kauheesti huutamaan eikä millään rauhottunu. Simahti heti kun joi maidon.
Eiköhän tuo yösyöminen joutais jo pois. Vaan en tiedä miten se onnistuis. Päivällä kuitenkin syödään kaks lämmintä ja puurot + välipalat. Kaikki aikanaan, toivottavasti.

Mitähän muuta. Tuosta Libero-kerhosta. Meille on tosiaan tullu tuo 6kk paketti ja haettiin naapurikunnasta (Laitoin ihan tarkotuksella, lyhyempi matka) . Minusta tuo Lindex josta haetaan voidaan valita jostain sieltä omista tiedoista.

Vaipanvaihto sujuu ihan kivasti kunhan käsissä on joku nuoleskeltava juttu. Vaippoina on edelleen nuo Pampersin 3koko ja koekäytetty myös nuo Liberon housuvaipat. Hyviä on.

Oli muuten kilahtanu tilille Pampersilta se 20 egee.

Anoppi tulossa kyläileen :wave:
 
Pitänee sitten kokeilla saunomista...

Poika heräs vasta 10:lta ja on nyt jo täysin valmis unille. Normaalistihan se meneekin joskus 10.30-11 päikkäreille...

Mä kokeilin sitä liberon housuvaippaa (eli se näytepaketti), mutta on ihan liian iso.Jäädään siis vielä odottelemaan niiden kokeilua.

ja tänään tuo pikkuherra tajus, että kontata voi muuallakin kuin omalla peitolla :eek: Konttas mun perässä keittiöön ja kun kysyin että mihis onkaan menossa niin naureskeli vaan :LOL: Saa nähdä mihin joudutaan :headwall: Suussa oli samantien sukka, koiran ruokakuppi jne...pitänee alkaa siivoamaan :xmas:

JAHVETTIko on alkamassa rakentaan?
 
Siis montako hammasta teidän muksuilla on???? Tämä on ihan uskomatonta.. meidän neitin suussa on VIISI puhjennut ja yksi on ihan tuloillaan!!! :eek: :eek: :eek: Hirvee känkkäränkkä kokoajan eikä ihme jos tuommosella vauhdilla pukkaa hampuleita! :whistle: :whistle:

Tarppa ja Netta (kohta 7kk) :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Siis montako hammasta teidän muksuilla on???? Tämä on ihan uskomatonta.. meidän neitin suussa on VIISI puhjennut ja yksi on ihan tuloillaan!!! :eek: :eek: :eek: Hirvee känkkäränkkä kokoajan eikä ihme jos tuommosella vauhdilla pukkaa hampuleita! :whistle: :whistle:

Tarppa ja Netta (kohta 7kk) :eek:
yksi ainut pieni nysä meillä täällä... A on 6 kk ja 2 vko ikäinen nyt siis.
 
Heippa kaikille!

Muori perheineen on kotiutunut mökiltä. :wave: Vähän oli haikeeta jättää mökki koko piiiitkäks talveks. :(

Meillä neiti heräilee edelleen yleensä kerran yössä syömään. Torstaina tulee puol vuotta täyteen ja sit alkaa unikoulu tassutellen. Ihana lukea hyviä kokemuksia, kun mua pelottaa jo etukäteen, että mitä siitä tulee. Valvookohan täällä koko perhe? Enkä muutan tytön kanssa meidän vierashuoneeseen, joka on talon toisessa päädyssä kun muut makkarit.
 
Niin, ja täällä ollaan sitte ihan pihalla BB:stä ja kaikesta, mitä ootte jutellu. Sen verran selasin, että Reiman välikausitöppösistä ja kääntöaisallisista matkarattaista oli ainakuin ollu juttua. Meillä anoppi kyllä kutoo kovasti vaaleanpunaisia töppösiä, villasukkia ja muitakin villavermeitä. Mun puolesta tolle neidille kyllä välttäis veljen vanhat sinisetkin. Noita välikausitöppösiä kyllä harkitsin. Ne vois pysyä paremmin jalassa kun villasukat. Meillä kun on jo muutama pariton sukka, kun mä oon ostosreissun päätteksi huomannu, että toinen sukka puuttuu, enkä oo jaksanu lähtee kiertää koko Itäkeskusta uudestaan sukkaa metsästellen.

Matkikset kääntyvällä aisalla vaikutti kyllä tosi kätsiltä. Mä ostaisin, jos olis eka lapsi kyseessä, mutta täytyy vissiin tyytyä noihin vanhoihin.
 

Yhteistyössä