***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mä oon vasta ihan kuivatuilla yrteillä maustanut. Persiljaa, basilikaa ja rakuunaa. Ja mustapippuria annoin kans kerran. Seuraavaan satsiin aattelin lisätä joihinkin hiukan valkosipulia ja tuota tomaattiakin vois kai kokeilla :whistle:
-mäkin oon laittanu tosi hintsusti tota tuoretta, pitäskin ostaa noita kuivattuja kun esim. basilika on munkin suuhun liian voimakasta tuoreeltaan :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
--olikohan noi esikeitettyjä ohrasuurimoita, joo oli. Tuoretta persiljaa, lisään sit kun on kasviksista vedet kaadettu. Tuubista sosetta, Heinzin kampsua, suolaton yms...
Kiitos! :flower: Tulipa tuossa monta hyvää vinkkiä.
--pitänee avata "tuonnemistäeipuhuta"vaikka oma sosearkisto :) , ois sit nopsaan saatavilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
--olikohan noi esikeitettyjä ohrasuurimoita, joo oli. Tuoretta persiljaa, lisään sit kun on kasviksista vedet kaadettu. Tuubista sosetta, Heinzin kampsua, suolaton yms...
Kiitos! :flower: Tulipa tuossa monta hyvää vinkkiä.
--pitänee avata "tuonnemistäeipuhuta"vaikka oma sosearkisto :) , ois sit nopsaan saatavilla
Hyvä idea, silla tää taliaivo ei oikein keksi uusia ruoka ideoita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Mä menin aakkos järjestyksessä, tai no riisillä alotin, mut kaura jälkeen siis ohra ja tänään kokeiltiin ruista :wave:
Eiks riisipuuro oo aika isojyväistä? Vai hienonsitko sitä ensin jotenkin? Monta viikkoo per vilja? :wave: Paljon kysymyksiä, sori... :whistle: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
--olikohan noi esikeitettyjä ohrasuurimoita, joo oli. Tuoretta persiljaa, lisään sit kun on kasviksista vedet kaadettu. Tuubista sosetta, Heinzin kampsua, suolaton yms...
Kiitos! :flower: Tulipa tuossa monta hyvää vinkkiä.
--pitänee avata "tuonnemistäeipuhuta"vaikka oma sosearkisto :) , ois sit nopsaan saatavilla
kannatetaan :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Mä menin aakkos järjestyksessä, tai no riisillä alotin, mut kaura jälkeen siis ohra ja tänään kokeiltiin ruista :wave:
Eiks riisipuuro oo aika isojyväistä? Vai hienonsitko sitä ensin jotenkin? Monta viikkoo per vilja? :wave: Paljon kysymyksiä, sori... :whistle: =)
Mä ainakin olen tehnyt riisihiutaleista puuron.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Mä ainakin olen tehnyt riisihiutaleista puuron.
Niin eli sitä löytyy onneksi siis myös hiutaleina... Hyvä juttu! Täytynee kokeilla! :flower:

*muoks. Voi minua! Kaapistani löysin hiutalepurkin jossa lukee Kaura+riisihiutaleita ja mä ihmettelen että miten riisistä puuron tekee... :headwall: :LOL:
 
Minäkin nostan päätäni täältä taustalta! :wave:

Täällä on näköjään kinailtu yöllä.. Ai ai mammat. Koitetaas pysyä sovussa ja aiheessa, eli vauvoissa, vauvojen kakassa, vauvojen ruoassa jne. ;)

Soseista on ollut puhetta. Meillä Adan soseilut on vasta alkutekijöissä. Tällähetkellä ainut mikä ei taida aiheuttaa allergisia oireita on maissi. Ruusunmarjaa söi vajaan viikon, mutta se on vielä epäselvää sopiiko. Se jäi kuitenkin toistaiseksi pois ja tilalle tuli mustikka. Mustikka taas veti mahan vähän kovaksi ja siitäkin tule ehkä pientä oireilua. Nyt kokeilussa luumu. Toistaiseksi näyttää sopivan, nyt kolmas päivä menossa.
Eli Ada syö nyt kolmatta viikkoa joka päivä lounaalla n. 1/2dl maissia. Lounaan jälkkäriksi saa nyt pari tl luumua. Ja sit välipalana syödään mustikkaa/luumua n. 1/2-1dl. Tissimaitoa menee muutaman tunnin välein.
Olen tehnyt kaikki soseet itse, paitsi luumun. Kun tekee itse niin on helpompi pysyä kärryillä mistä allergiset oireet tulee jos tulee... Pakkaseen olen tehnyt; jääpalamuotteihin, minigrip pusseihin ja piltti-purkkeihin. Mustikan olen soseuttanut jääkaappiin muutaman päivän satsiksi pakastetuista mustikoista.

Ulkovaatetuksesta n myös ollyt puhetta. Adan vaatetus näillä keleillä (~18, tuulee) : puolipotkarit, housut, sukat, lh-body+ohut pitkähihainen TAI ph-body, ohut tuulitakki ja pipo. Jos on vähän lämpimämpi niin takki ja puolipotkarit jää pois.

Mitäs muuta... Adalla on kaksi hammasta ja lisää varmaan pukkaa kun taas on kuolaaminen lisääntynyt. Vielä meillä ei ryömitä eteenpäin, mutta taaksepäin ja navan ympäri kyllä. :) Istuminen on Adalla aika hyvällä mallilla. Lattialla istuu tomerasti selkä suorassa ja pitää hyvin tasapainoa ku ollaan muutaman kerran kokeiltu. Itse ei kuitenkaan pääse istuma-asentoon. Syöttötuolissa istutetaan kuitenkin päivittäin ruokailujen ajan ja niin kauan kun me syödään. Hyvin istuu niin uskalletaan pitää. Niin joo, ja myös meillä maissinaksut on pop (joku niistä puhuikin). :) Niitä Ada tykkää mutustella ja jyrsiä pikku hampaillaan. :) :heart:

Jaahans, pitää mennä, neiti heräs. :)
 
Päiviä :wave:

Lueskelut jäi vähän kesken, ei jaksa lukea niin montaa sivua putkeen. :attn: Päivävuorolaisten tiivistelmää kaivataan. ;) Meillä on ollut touhukas päivä tänään; aamulla oltiin allergialääkärillä kontrollissa, ja saatiin tukea omalle suunnitelmallemme kiinteiden suhteen, eli siedättävää linjaa pikkusöheröihin, tehokasta rasvausta jne. Ohjeisti, että lihat voisi aloittaa lähipäivinä (possua suositteli) ja vaikka viikon päästä jo kauraa kehiin. =) Näin olimme jo itsekin ajatelleet tehdä. :) Katsoi myös samalla korvat ja kuunteli keuhkot; kaikki ok. Tyttö oli niin reipas koko reissun ajan, hönkikin oikeaoppisesti kun keuhkoja kuunneltiin. :) *muoks* Anna: Huomasin tuon kirjoituksesi just: Onko teillä milloin kontrolli ja minkälaisia ohjeita olette saaneet kiinteisiin? Minkälaisia oireita teillä on noista ruoka-aineista tullut? :wave: Myöhemmin käytiin kaupungilla (kiitoksia lounasseurasta äippäHki ja neiti =) ja superkiitos vielä ihanasta takista, testissä on tällä hetkellä ;) ) ja nyt mies lähti Hattaran kanssa vauvauinti-infoon. Sinne toivottiin vain yhtä vanhempaa paikalle, koska kokoontumistilat ovat ilmeisen pienet.

piiperon suuntaan paranemisia! :hug: Ja synttärituulia myös! :flower:

Tarppa kyseli hoitopaikka- ja Piipi hoitovapaa-asiaa. Pitäisi vissiin nyt ihan pikapuoliin hakemuksia laittaa. Pitäisi vain ensin päättää, mihin päiväkotiin hakee ensisijaisesti. :snotty: Millään ei kyllä haluttais miettiä koko hoitopaikka-asiaa. :'( Hoitovapaasta ilmoitin työnantajalle viime viikolla ja hän laittoi vielä papaerit kotiin täytettäväksi. Vuosiloma-asioita kyselin myös, niin sanoi, että minunhan ne lomat on ja saan pitää milloin haluan. :D Että mulla on ihana pomo! :D

Kiin: Jokos ootte saaneet sen istuimen? :wave: Kerrohan sitten heti kokemuksia siitä. =) Ja onnea värikylpy-muskari -paikasta! Meillä myös alkaa muskari ensi viikolla ja leikkipuistossa on varmaankin syksyn mittaan luvassa värikylpyä. =)

nipsuli: Meillä myös rakastetaan Bumboa suihkukäytössä! Meillä on tapana joko kylpeä taikka käydä sylissä suihkussa ensin ja sitten vielä suihkuilla itse omassa Bumbossa istuen pitkä tovi. Tyttö istua nakottaa niin polleana ja tahtoo aina pitää suihkua omassa kädessä. :heart: Nythän tuo Bumbo tulee sitten ihan hyötykäyttöönkin, kun aloitetaan vauvauinti.

Muori: :LOL: :LOL: :LOL: Ai kauhee, luin, että synttärit on Humalassa ja laskun maksan ukon Visan rinnakkaiskortilla. :LOL: :LOL:

jatkan lukemista :whistle:
 
no nyt on esikoiselle lahja ostettu ja annettu. ostettiin miehen kans sadehousut ja takki,turtles-elokuva, turtles värisalkku ja lordi-vihko johon voi sitten uusilla väreillä taiteilla ja mieluisia oli,tosin sadekamppeita ei sen kummemmin katellu, mutta eipä ollu ylätys :D

kallella tuntuu kuume laskeneen ja esikoinen välillä yskii, toivottavasti ei ens yö menis yskimiseksi.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Pallukka; siehän olit täältä kaakkurista..? taitaapa olla miulla samainen neukkutäti... |O
Juu täältähän minä. Taitaa tuossa tk:ssa olla melko monta tätiä neuvolan puolella, ku isolta alueelta. Meillä varsinainen neukkutäti on Sari H. Ollu nyt vauva-aikana kaks kertaa paikalla ja raskausaikana enemmänki loppupuolella oli ihan itte paikalla. Kiireinen ja liekkö ollu vähä huono päivä tänään..
 
Vieläkö tämä on jatkunut tänään... :eek: :eek: Tämähän nyt on jo ihan älytöntä ja lapsellistakin. :ashamed: Anteeksi kaikille, että palaan vielä, mutta on pakko, koska en ollut täällä päivällä... Muut paitsi jahvetti voi skipata tän! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Eikös ole parempi, että jokainen sanoo mitä sanoo...jos ei lukemastaan pidä, voi mennä pois, olla lukematta tai ainakin kommentoimatta...tokikin ketään haukkumatta, väheksymättä jne :whistle:
:D Sanoin jo eilen, että sanokoon jokainen suoraan (en kaipaa minäkään piilohärkintää) sanottavansa, mutta jokainen meistä voi varmaankin miettiä, että miten sen asiansa sanoo. Ja sanoisiko saman irl- päin näköä. *muoks* Ja jokainen varmaan voi tosiaan itse valita, kommentoiko vai ei. Ja tarkoititkohan tuolla "jos lukemastaan ei pidä..." -kommentilla, esim. että jos ei pidä, että mainitaan Ruskovilla, voipi myöskin mennä pois? Vai miten se nyt alunperin meni? :/ :whistle:

Ippu: Toivottavasti sinäkään et pahoittanut mieltäsi eilisestä. Täällä ainakin kaikki ok! :hug: ps. Aika kuvaava se Ikean kassi. ;)

Joo, ja olkohon tää nyt mun puolelta tässä. =) Toivottavasti. :whistle:
 

Yhteistyössä