***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Millasta kamaa noilla lastenkirppareilla yleisesti ottaen on? Mä oon miettinyt, että ilkeisköhän sieltä jotain ostaa? Kattomaan menemisellähän ei nyt mitään häviä :whistle:
Välillä löytää läjäpäin, välillä ei mitään. Pojille mie en oo vissiin koskaan ostanu mitään...syystä että tulee esikolle ostettua uutta ja ne sit kierrätetään kolmella jne.
mut likalle oon löytäny PALJO ja HALVALLA...niin merkkiä kun ei merkkijuttua...vähän katson pöydän yleisilmettä (millasta tavaraa myynnissä ), ennenku teen päätöksen, et otanko siitä vai en =) Täällä siis on tosi hyvä tuo kirppari!!! =)
 
Huomenet tälle viikkoon :wave:

Mulla on siskontyttö hoidossa, ikää pian 9kk. Niin sievästi pojun kanssa leikkivät lattialla. Äsken piti oikein kuvata ku neiti yritti laittaa tuttia pojun suuhun mut ei oikkee onnannu :D
Jos poju vaikka oppis ryömimisen taidon serkkutytöltää :) Nyt on pojulla oma tutti suussa ja tytyn tutti tiukasti omassa nyrkissä :LOL:

Tuli tuosta mieleenki että äsken yritti laittaa tuota tuttia suuhun vaikka oma jo olikin. Niin elikkäs hoksaako teillä helmet tiputtaa lussukan pois esim. jos suuhun olis vaikka lusikka tulossa? Meillä sitä taitoa ei vielä ole...

Meillä ei syödä valmispuuroja muuta ku äärimmäisessä hädässä, eli jos ilta venähtäny pitkäksi eikä jaksa alka keitteleen niin en oikein tiedä muuta ku et lötköjä ovat ne tetrapakatut, ja muutenki kamalan makusia :x

Kirppiksellä mullai ollu joitain ja halvalla oon myyny just sen takia ettei takas tarvis kiikutella..

Upeita kakkuja oli edellisessä pinossa =)

BB:tä aletaan täälläkin seuramaan enkä edes oo ollu tietonen et eilen joku ohjelma jo siitä tullukkin..

Mie en oikein tiedä millon sitä hoitopaikkaa pitäs alkaa ettimään ku ei ole työpaikkaa mihin palata mutta ens vuoden alussa töihin pitäs johonni päästä.. Kaikkein parasta olis kyllä jos sais kotiin hoitajan..

Mut nyt pitää alkaa toinen syöttämään ja toinen saa vaan vieressä ihmetellä :wave:

Saanukka ja J ens viikolla 6kk ja V ens viikolla 9kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saanukka eikös se ole, että jos yllättäin saa töitä, niin hoitopaikka pitäs järjestyy 2vko kuluessa...ettei periaatteessa tarvii etukäteen hakea :wave:

Aa, no se oliski kiva juttu, kiitti :flower: :wave:
Näin oli ainakin kun ite etin =) Tosin käytännössä sit ei tarvittu sitä, kun mummo tulikin noita hoitamaan.
Kai se on voimassa edelleen...päivähoitolaissa se varmaan on mainittu =)
 
Niin noista puuroista vielä niin musta noi piltin vadelma ja puolukka puurot on ollu tosi hyviä, ei mitenkää lötköjä ollenkaan (siis voi kutsua puuroksi :D ) mutta tää puuro oli oikeesti VELLIÄ .. ei oo nestlen sivuilla puuroon liittyviä kysymyksiä :whistle:

*Muoks* Siis muksuahan ne oli :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Meillä ei syödä valmispuuroja muuta ku äärimmäisessä hädässä, eli jos ilta venähtäny pitkäksi eikä jaksa alka keitteleen niin en oikein tiedä muuta ku et lötköjä ovat ne tetrapakatut, ja muutenki kamalan makusia :x
Joo ei meilläkään oo kun kaksi kertaa syöty tuota tetrapuuroa (kun oltiin häissä ja toisella kertaa kylässä myöhempään illlalla). Varmuuden vuoksi löytyy kaapista kuitenkin pari tetraa. Enkä kyllä aio noita jauhepuurojakaan ite ostaa :x Käytän nuo pois, kun saatiin ettei pois tarvi heittää ja pojalle kun tuntuu kelpaavan, mutta mieleemmin ite keittelen puurotkin =)
 
Mulla ei oo haisuakaan, että millaisia nuo lastenkirppikset täällä ovat. Kaksi niitä ainakin on :whistle: Oon siis molemmissa vieraillutkin kaverin kanssa aiemmin, silloin kun mulla ei vielä ollut lasta :/ Pitää uteliaisuudesta käydä tsekkaamassa vaikka huomenna, jos tekisin löytöjä ;)
 
Noni, tietenki farkut oli siellä kassissa pohjimmaisena ni en oo varma et tuliko sieltä nyt ees kaikki, mut kolmet nyt ainaki. Ja farkuissa näyttääki sit olevan tosi fiksusti nuo koot merkitty ku eihän ne Suomesta tuu... Mut tällaisia: Fornarina 29 (mikä koko sekin oikeen on?! :eek: ), TRF Denim, koot EUR 42, USA 10 ja MEX 32, että tiiäppä sitte tuostakaan, ja sit vielä yhdet mitkä oon ostanu cittarista, vaaleat, merkistä ei hajuakaan, niiden koko oli 40.
Ettei nää muuten ois isoja kumminki..? Noi kahdet ekat oon saanu kälyltä, ja ne on kyllä hyvännäköisiä, se mimmi tajuaa vaatteiden päälle!! Otin mä kuviaki niistä jos haluat nähdä, se varmaan kertoo enemmän ku merkki ja koko? ;)
 
Ippu joo oikeestaan mie en ees tiiä mun tän hetkistä kokoo |O Sit joskus se on 36-38 mut siihe on viel aikaa :LOL:
Varmana joku 40 vois olla aika ookoo... :whistle: Toki riippuu paljon mallista...kerran sovitin yksi ja koko 46 ois ollu sopiva...arvaa jäikö kauppaan vaikka muuten oli hyvännäköset päälläki, mut se kokolappu :LOL: :LOL: Olivat pientä kokoa ;)
Mut laitas muutama kuva vaikka yyveehen
 
6 kk neuvolassa käyty..

paino 7000g (5 kk 6880g) :eek:
pituus 63,5cm
py 42,5cm

täti valitteli painonnoususta (olivat kylläkin viime kerralla merkinneet painon koneelleen eriksi kuin neuvolakortissa oli. Minun mielestä paino oli se ku korttiin oli merkitty, vaan eihän meitin muistiin ole luottaminen) ja kehotti suurentamaan annoskokoja, ainakin purkillinen kerralla. 5 ateriaa pitäis päivässä mennä, niin kun meneekin. Kuukauden päähän saatiin aika painokontrolliin. En kyllä jaksa huolestua tästä, koska neiti on niin tyytyväinen ja ruokaa annetaan niin paljo ku syö. Kovasti kylläkin liikkuu että lienee siinä syy.
Koti puntari näytti kylläkin 7,5kg palatessa. No mutta katsotaan sitte ens kuussa.
Saatiin hampiharja ja nippu kaikenlaisia ohjeita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Saatiin hampiharja ja nippu kaikenlaisia ohjeita.
Höh, en mä mitään tommosta/tommosii oo saanu, viikko sitten käytiin mekin 6kk-mitat hakemas. *kateellinen (kai meiän pitää käydä se harja ite ostamas kun meil on jo 2hammasta joilla mua 5minuuttia sit purtiin nännistä, auts!)
 

Yhteistyössä