***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Taas kysymys itetehtyistä soseista.. Kuinka paljon teillä on lihaa annoksessa, jos aattelis et purkillinen kasviksia?

Ite oon pakastanu kanan ja jauhelihan sellasiin normikokosiin jääpalakuutioihin mut ei ihan täyteen, onkoha siinä liikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
:flower: :heart:

Täytyy kyllä kysyä, että mitä toi värikylpy on.
Läträtään sormiväreillä =) Nimitys tulee varmaan siitä, kun vauvat on sitten yltäpäältä värissä ;) Mie olen jo varannu pojalle huonommat vaatteet niin ei tartte varoa.

Saanukka Mie olen ruvennu laittamaan jo vähän enemmän lihaa soseisiin, sellasen 2tl purkilliseen. Pakastan jääpalarasiassa sopivia annospaloja.


 
puurosta: oon antanu tähän asti piltin panani uura, ei ole oikein uponnu. tänä aamuna annoin pikakaurapuuroa mansikka soseen kera ja johan uppos..on tuo panani puuro sen verran :x makusta etten sitä itekkään söis..
lihaa en le vielä antanu..opetellaan tämä puuro ensin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
6 kk neuvolassa käyty..

paino 7000g (5 kk 6880g) :eek:
pituus 63,5cm
py 42,5cm

täti valitteli painonnoususta (olivat kylläkin viime kerralla merkinneet painon koneelleen eriksi kuin neuvolakortissa oli. Minun mielestä paino oli se ku korttiin oli merkitty, vaan eihän meitin muistiin ole luottaminen) ja kehotti suurentamaan annoskokoja, ainakin purkillinen kerralla. 5 ateriaa pitäis päivässä mennä, niin kun meneekin. Kuukauden päähän saatiin aika painokontrolliin. En kyllä jaksa huolestua tästä, koska neiti on niin tyytyväinen ja ruokaa annetaan niin paljo ku syö. Kovasti kylläkin liikkuu että lienee siinä syy.
Koti puntari näytti kylläkin 7,5kg palatessa. No mutta katsotaan sitte ens kuussa.
Saatiin hampiharja ja nippu kaikenlaisia ohjeita.
Eiköhän se ole pääasia että painoa on kuitenkin tullu.. ja nyt kun alkavat liikkumaan energiaa menee enemmän siien.. joskus tuntuu että toiset terkkarit tykkää enempi pulleista/laihoista vauvoista..
ja mä olisin ennemminkin huolissaan jos pituuskasvu ihan tyssäis..
saapanhä mitä meille ens viikolla sanotaan.. :/ ku jo viimeksi "uhkas" laittaa lääkärille, kun pituus äyrä tippuu (pituutta kyllä tulee, mutta vähäsen) pituus -2 alapuolella ja paino -0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
:flower: :heart:

Täytyy kyllä kysyä, että mitä toi värikylpy on.
Läträtään sormiväreillä =) Nimitys tulee varmaan siitä, kun vauvat on sitten yltäpäältä värissä ;) Mie olen jo varannu pojalle huonommat vaatteet niin ei tartte varoa.

Saanukka Mie olen ruvennu laittamaan jo vähän enemmän lihaa soseisiin, sellasen 2tl purkilliseen. Pakastan jääpalarasiassa sopivia annospaloja.
kuulostaa mukavalta
 
Zuku:En itse kyllä ole huolissaan, likka kuitenki syö hyvin ja on iloinen tapaus muutenkin. Juu tämä meidän varsinainen neukkutäti on todellakin käyriä tuijottava tapaus. Aina lähtiessä tuntee ittensä ihan huonoksi äitiksi. Nytkin huokaili oikein syvään, kun kuuli etten imetä enää :| No mutta toivottavasti ens kerralla ois taas joku sijainen. :whistle:

Nyt lähden pyykit laittaan ja esikko oottelee kirjanlukijaa. :wave:
 
Mitäs täällä tänään...

Ainakin hoitovapaasta ja hoitopaikoista on juttua ollut. Ilmoitin just viime viikolla että jatkan hoitovapaalla 09/09 asti, sit lähempänä katsotaan jatkanko vielä tuon jälkeenkin vai jääkö mies puolestaan kotiin. Nyt tuntuis kyllä että voisin tuossa kohtaa jo kokopäivätöihin palailla, mut riippuu kyllä hyvin pitkälti lasten hoidon järjestymisestä-päiväkoti kun ei houkuta sitten tippaakaan, tuossa meidän lähimmässä päiväkodissakin kun on melkein 30 lasta pienten ryhmässä niin kiitos ei. :whistle: Mun on muutenkin tosi vaikea kuvitella näitä muksuja päiväkotiin, kun en ole ikinä itse päivääkään ollut... :whistle: :xmas:

Mä en ole kirppikseltä ostanut näille mitään, mut huutonetistä kyllä ja tosi siistiä tavaraa edullisesti on kyllä sieltä löytynyt. Pääasiassa uutena kuitenkin muksuille tulee ostettua, mut säästäähän siinäkin kun edes osan ostaa käytetttynä. Meillä ei täällä ole erikseen tuollaista lastenvaatekirppistä, ihan normikirppareita vaan-pitäiskin varmaan lähteä tuonne Kotkaan lastenvaatteita metsästämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
-päiväkoti kun ei houkuta sitten tippaakaan, tuossa meidän lähimmässä päiväkodissakin kun on melkein 30 lasta pienten ryhmässä niin kiitos ei. :whistle: Mun on muutenkin tosi vaikea kuvitella näitä muksuja päiväkotiin, kun en ole ikinä itse päivääkään ollut... :whistle: :xmas:
Kauhian iso ryhmä pienille :eek: Tuossa meidän lähipäikyssä 12 paikkaa pienten ryhmässä ja siksi myös ehkä hiukan hanakalaa saada sinne :/ Tilannetta onneksi helpottaa se, että lähistölle valmistuu ensi vuonna myös ihan uusi päiväkoti. Minäkään en itse ole ollut päivääkään päiväkodissa ikinä, mutta äitini on samassa kaupungissa kauempana päiväkodin tätsynä, joten sieltä suunnalta oon sitten kuullut juttuja näistä lähistön pk:istakin :whistle:
 
Saanukan kysymykseen; mä lisään lihaa noin teelusikallisen purkilliseen kasvissosetta. Olen pakastanut lihan sellaisessa hiukan "pienempiä paloja tekevässä" jääpalamuotissa ja siitä irrottanut pakastusrasioihin. Eri purkeista löytyy nyt broileria ja possua. Nautaa pitäis kai ottaa myös mukaan, kun noihin on nyt pikkuhiljaa tutustuttu =)
 
Heips!

Tänään käytiin E:n kanssa suuhygienistillä. Voi että mikä piipertäjä siellä oli!!! :eek: Hyvä että kuulin mitä se puhui, mutta onneksi luki suoraan niistä esitteistään niin asiat tuli mullekin selväksi! :LOL: Noh, hammasharja nyt kuitenkin saatiin. :D

Hoitovapaalle jään helmikuuhun saakka ja sen jälkeen pidän pitämättömät lomapäivät. Huomenna pitäisi mennä tarkemmin sopimaan työpaikalle. Mies ilmoitti eilen työpaikalleen että jää sitten helmikuussa isyyskuukautta viettämään ja siitä sitten hoitovapaalle heinäkuun loppuun. Jotenka tyttö tod. näk. menee hoitoon syksyllä2009, mutta ei vielä olla hakemuksia päiväkotiin laitettu.

Mun tietääkseni hoitovapaalta ei kerry lomapäiviä!!

Ciba ja E
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Miten kypsennätte nuo vauvanruokiin lisättävät lihat? Keitättekö? :snotty:
Keitän =)
Jos kyseessä kanaa...mistä tiiät että kypsää?

Me vasta täällä aloitellaan tätä touhuu...ajattelin kokeilla tehdä itse noita soseita. Viikonloppuna tein koe-erän... Tänään kaupassa heitin kärryyn kukkakaalia... Ihan jänskättää millaisia pöperöitä näistä syntyy.. :D
 
Meillä onkin kaikki liha oikestaan käyty läpi..siis possu-nauta-kana-kalkkuna akselilla :whistle: , lammasta vois testata...

Viimeks tein sosetta/ruokaa näistä aineksista; ohra, bataatti, porkkana, peruna, kalkkuna ja maustoin persiljalla ja tomaattiseoseella, ja hyvin uppos :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Viimeks tein sosetta/ruokaa näistä aineksista; ohra, bataatti, porkkana, peruna, kalkkuna ja maustoin persiljalla ja tomaattiseoseella, ja hyvin uppos :p
Ohraa? Missä muodossa?

Persilja? Tuore vai kuiva?

Tomaattisose? Purkkitavarana vai soseutitko itse?

=) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Viimeks tein sosetta/ruokaa näistä aineksista; ohra, bataatti, porkkana, peruna, kalkkuna ja maustoin persiljalla ja tomaattiseoseella, ja hyvin uppos :p
Ohraa? Missä muodossa?

Persilja? Tuore vai kuiva?

Tomaattisose? Purkkitavarana vai soseutitko itse?

=) =)
--olikohan noi esikeitettyjä ohrasuurimoita, joo oli. Tuoretta persiljaa, lisään sit kun on kasviksista vedet kaadettu. Tuubista sosetta, Heinzin kampsua, suolaton yms...
 
Mä oon vasta ihan kuivatuilla yrteillä maustanut. Persiljaa, basilikaa ja rakuunaa. Ja mustapippuria annoin kans kerran. Seuraavaan satsiin aattelin lisätä joihinkin hiukan valkosipulia ja tuota tomaattiakin vois kai kokeilla :whistle:
 

Yhteistyössä