Läträtään sormiväreillä =) Nimitys tulee varmaan siitä, kun vauvat on sitten yltäpäältä värissä Mie olen jo varannu pojalle huonommat vaatteet niin ei tartte varoa.Alkuperäinen kirjoittaja Muori::flower: :heart:
Täytyy kyllä kysyä, että mitä toi värikylpy on.
Eiköhän se ole pääasia että painoa on kuitenkin tullu.. ja nyt kun alkavat liikkumaan energiaa menee enemmän siien.. joskus tuntuu että toiset terkkarit tykkää enempi pulleista/laihoista vauvoista..Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:6 kk neuvolassa käyty..
paino 7000g (5 kk 6880g)
pituus 63,5cm
py 42,5cm
täti valitteli painonnoususta (olivat kylläkin viime kerralla merkinneet painon koneelleen eriksi kuin neuvolakortissa oli. Minun mielestä paino oli se ku korttiin oli merkitty, vaan eihän meitin muistiin ole luottaminen) ja kehotti suurentamaan annoskokoja, ainakin purkillinen kerralla. 5 ateriaa pitäis päivässä mennä, niin kun meneekin. Kuukauden päähän saatiin aika painokontrolliin. En kyllä jaksa huolestua tästä, koska neiti on niin tyytyväinen ja ruokaa annetaan niin paljo ku syö. Kovasti kylläkin liikkuu että lienee siinä syy.
Koti puntari näytti kylläkin 7,5kg palatessa. No mutta katsotaan sitte ens kuussa.
Saatiin hampiharja ja nippu kaikenlaisia ohjeita.
kuulostaa mukavaltaAlkuperäinen kirjoittaja Kiin:Läträtään sormiväreillä =) Nimitys tulee varmaan siitä, kun vauvat on sitten yltäpäältä värissä Mie olen jo varannu pojalle huonommat vaatteet niin ei tartte varoa.Alkuperäinen kirjoittaja Muori::flower: :heart:
Täytyy kyllä kysyä, että mitä toi värikylpy on.
Saanukka Mie olen ruvennu laittamaan jo vähän enemmän lihaa soseisiin, sellasen 2tl purkilliseen. Pakastan jääpalarasiassa sopivia annospaloja.
Kauhian iso ryhmä pienille Tuossa meidän lähipäikyssä 12 paikkaa pienten ryhmässä ja siksi myös ehkä hiukan hanakalaa saada sinne :/ Tilannetta onneksi helpottaa se, että lähistölle valmistuu ensi vuonna myös ihan uusi päiväkoti. Minäkään en itse ole ollut päivääkään päiväkodissa ikinä, mutta äitini on samassa kaupungissa kauempana päiväkodin tätsynä, joten sieltä suunnalta oon sitten kuullut juttuja näistä lähistön pk:istakinAlkuperäinen kirjoittaja hilunen:-päiväkoti kun ei houkuta sitten tippaakaan, tuossa meidän lähimmässä päiväkodissakin kun on melkein 30 lasta pienten ryhmässä niin kiitos ei. Mun on muutenkin tosi vaikea kuvitella näitä muksuja päiväkotiin, kun en ole ikinä itse päivääkään ollut... :xmas:
Keitän =)Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Miten kypsennätte nuo vauvanruokiin lisättävät lihat? Keitättekö? :snotty:
mä kans :wave: ja laitan reilun teelusikan lihaa per annos. Ostin muutes tota Oolannin perunasose ainesta pakkaseen ja vähänkö on ollu kätsy :wave:Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Keitän =)Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Miten kypsennätte nuo vauvanruokiin lisättävät lihat? Keitättekö? :snotty:
Jos kyseessä kanaa...mistä tiiät että kypsää?Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:Keitän =)Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Miten kypsennätte nuo vauvanruokiin lisättävät lihat? Keitättekö? :snotty:
Tuota pitääkin kokeilla!!!Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Ostin muutes tota Oolannin perunasose ainesta pakkaseen ja vähänkö on ollu kätsy :wave:
Kiitos vinkistä! :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:Tuota pitääkin kokeilla!!!Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Ostin muutes tota Oolannin perunasose ainesta pakkaseen ja vähänkö on ollu kätsy :wave:
--ollos hyvä vaan :wave: , Hissukka siittä tais jo aikasemmin mainita mutta itekkin vasta eilen muistin ostaa :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Kiitos vinkistä! :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:Tuota pitääkin kokeilla!!!Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Ostin muutes tota Oolannin perunasose ainesta pakkaseen ja vähänkö on ollu kätsy :wave:
Ohraa? Missä muodossa?Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Viimeks tein sosetta/ruokaa näistä aineksista; ohra, bataatti, porkkana, peruna, kalkkuna ja maustoin persiljalla ja tomaattiseoseella, ja hyvin uppos
--olikohan noi esikeitettyjä ohrasuurimoita, joo oli. Tuoretta persiljaa, lisään sit kun on kasviksista vedet kaadettu. Tuubista sosetta, Heinzin kampsua, suolaton yms...Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Ohraa? Missä muodossa?Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Viimeks tein sosetta/ruokaa näistä aineksista; ohra, bataatti, porkkana, peruna, kalkkuna ja maustoin persiljalla ja tomaattiseoseella, ja hyvin uppos
Persilja? Tuore vai kuiva?
Tomaattisose? Purkkitavarana vai soseutitko itse?
=) =)
Mulla taitaa mennä useimmiten ylikypsäksi :ashamed: Kyllä sen näkee, milloin on kypsää. Olen leikannut broiskun filepihvin palasiksi ja ne keittänyt. Aika nopsaan kypsentyy =)Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Jos kyseessä kanaa...mistä tiiä että kypsää?