***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

huomenta

onpas kyllä Kiinin kissat tehty ilkeän tempun :x no onneksi ne oli noinkin helposti löydettävissä, että eivät olleet jemmannu niitä minnekkää vaatteiden sekaan jne.

kalle on nyt pari päivää irvistelly tosi paljo ja on ukon kans katottu että yläien on vähä turvoksissa, niin eilen sitte kokeilin noita herran ikeniä niin ylähampaat tulee hetkenä minä hyvänsä, toisella puolella valkonen jo paistaa niin ei kauan mene että tulee läpi ja toiselta puolelta tuntuu kans terävä hammas :eek: ei kai niiden vielä pitäis tulla? nuo hampat ehkä selittää kans sen että viimesen kuukauden ajan yöt on ollu enemmän ja vähemmän levottomia,nyt on onneksi menty jo monta yötä niin että 1 kerran herää vaan tuttia pyytämään..*koputtaa puuta*

piipero86 & kalle huomenna 6kk :eek: :'( :heart: :D
 
Kiva ylläri Kiinillä sängyn alla :x

Piipero, onko Kallella jo hampaita alhaalla? Me kun käytiin toissa päivänä korvalääkärissä, niin lääkäri tunnusteli pojan ikeniä ja epäili ylös olevan puhkeamassa. Meillä ei siis hampaita vielä ole. Eikö yleensä alas tule ensin?

Mulla on ollut pienenä mummolassa vihreä muovinen Kille Kilpikonna-"mopo". Se taitaa olla jostain 70-l peräisin. Sillä oli hieno huristella :D vieläköhän se mahtaa olla hengissä..?

Olen menossa tänään leffaan kaverini kanssa. Tuskinpa pystyn siitä paljoakaan nauttimaan, ahdistaa jo nyt valmiiksi pojan huutokonsertti. No, jospa se yllättäisi tällä kertaa ja viihtyisi super-hyvin isin kanssa *toivoo* :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
onpas kyllä Kiinin kissat tehty ilkeän tempun :x no onneksi ne oli noinkin helposti löydettävissä, että eivät olleet jemmannu niitä minnekkää vaatteiden sekaan jne.
:eek: :x Se nyt vielä puuttus! Mie tulisin hulluksi, jos meiän vaatekaapista pitäs kaivella hiirenraatoja :x

Nyt pikkumies aamupesuille :wave:
 
Onko monella vauva-/hoitokuluvakuutus? :attn:
Meidän piti ottaa odotusaikana, mutta se vain jotenkin unohtui. Laitoin just Pohjolaan menemään tarjouspyyntöä. 300e vuodessa :/
Täällä on todella vaikeaa saada terveyskeskukseen lääkäriaika. Päivystykseen voi tietysti mennä (no, sinnekään ei mukamas saisi mennä kuin vähintään pää kainalossa), mutta sehän sitten kanssa maksaa.
 
Huomentapäivää!

Olipas Kiinin kisut mukavan tempun tehneet :x Mä kannattan Annon vaihtoehdoista viidakkoteemaa.

Haettiin eilen mun ja pojan passit poliisilaitokselta. On se kyllä niin hassu kuva meidän pojasta, että hyvä kun nyt tunnistaa, saatika sitten 5 vuoden kuluttua :whistle: Kuvassa näyttää ihan kuin pojalla ois sellaiset haltijakorvat :/ Eilinen ilta menikin sitten maalaillessa, mä hinkaksin ikkunanpuitteet ja maalasin sisäpuolelta ekan kerroksen ja mies suti kattoa. Nyt on kiva, kun ei oo mitään aikataulua rempan suhteen, ens kesänä vasta ois tarkotus saada uutta puolta käyttökuntoon (finanssipuolta kun ei oikein oo ennen tuota, kun mies valmistuu). Nyt voi sitten pikkuhiljaa aina tehdä jotain iltaisin =)

Viime yö oli jälleen levoton, poika heräsi tunnin välein ja itkikin hiukan muutamaan otteeseen :( Meiltä on nyt tarjoilut loppu öisin, enää en sorru tissittelyyn, kun nyt jo viikko mennyt hyvin syöttämättä ja pääosin heräämättäkin :|

Tänään mä pääsen illalla parturiin, on tää jo aika reuhka tää mun pehkoni :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Onko monella vauva-/hoitokuluvakuutus? :attn:
Me otettiin se hoitokuluvakuutus odotusaikana Pohjolasta, kun siellä muutkin vakuutukset. Varausmaksu oli jotain 270? :eek: Nyt en kyllä muista minkä verran se muutoin tekee vuodessa, mutta ei olla kyllä onneksi tarvittu lääkärin palveluja. Oon tosiaan ihan varma, että jos ei oltais otettu tuolloin, niin vauvalla ois varmasti ollut jotain :whistle:
 
Pengoin vinttiä taas ja löyty tollanen vk-haalari...Haluiskos joku ostaa (joo, tää ei oo kirpparipalsta) tollasen 84cm Rasavillin vuorettoman vk-haalarin. Väritys on niin selkeesti pojalle, et mie en sitä tytölle säästä ;) Alaosa tummansininen, yläosassa vaaleemman sinistä ja vihreetä. Polvissa aavistus kulumaa (ei haittaa mitään!!), pepussa ei nimeksikään. Kuluma jälki myös nappilistan ulkopuolessa, ainoastaan pienen pieni kosmeettinen haitta. Tuo on siis kosteussuojattu. Ovh uutena n. 60-70e. Yhdellä tuo on ollu. Menee vielä monella, jos hyvin pitää. Mie aattelin 13e (sis pk:t) tai sit vien kirpparille =)

Laittakaa vaikka yyveetä, jos kiinnostaa, niin voin kuvatakin ;)
 
Pohjolasta juuri soitti joku savvoo viäntävä nainen (heh, nopeeta toimintaa). Omavastuu 100e/kerta. Vuoden ajalta kuulemma kannattaisi keräillä kuitteja, ja sitten aina hakea korvaus. Onko tuossa nyt mitään järkeä...?Jos joka kerta maksat lääkärin ja mahdolliset lääkkeet omavastuu satasen, jääkö siinä mitään korvattava vakuutusyhtiölle? Täytyy nyt vielä miettiä.. :headwall:

Kurja homma Kristelle. Teillä oli niin mukavasti jo yöt menneet. Meillä söi vain kerran viime yönä (tarjosin 2xmaitoa), muuten taas parahteli itkuun tämän tästä.

Mitäs meinaat kampaajalla tehdä? =)
 
Huomenta mammat!

Kiitos eilisestä kahvseurasta Hilppa, ieva, Liinamari, Kenzie ja Meillevauva! Kivaa oli. Erityisesti jäi mieleen Kenzien ja Liinamarin hurmuripojat :heart: :heart: :heart: ja Meillevauvan neidin notkeus. ;)

Mulla oli eilen tällainen ilta
ja sama meno jatku tänään aamulla. Huusin muun muassa esikoiselle tarhamatkalla niin,että ainakin puolikylää raikas. :headwall: :x

Saattaa tänään olla meitsillä vähän hiljaisempaa tää palstailu. Niin illan jutut eivät liittyneet mitenkään iltapäivän kahvitteluun. ;)

Tällaisen kuitenkin poimin noista vanhoista kommentoitavaksi:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Pessi, tuli muutes mieleen noista korvista että kandee tarkkailla tilannetta, kaverin vauva oli nuhanen ja käivävät terkkarissa varmaan kahesti ja ei löydetty mitään vikaa. mutta sit kun vaan jatku kitinät ja korvan hieroskelut niin menivät yksityiselle ja korvatulehushan siellä oli kuiteskin :/ :wave:
Mun sisko tutkii työkseen lasten korvatulehduksia ja väittää, ettei tavallisella terveyskeskuslääkärillä ole yleensä edes valmiuksia tunnistaa pioenten lasten korvatulehdusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mun sisko tutkii työkseen lasten korvatulehduksia ja väittää, ettei tavallisella terveyskeskuslääkärillä ole yleensä edes valmiuksia tunnistaa pioenten lasten korvatulehdusta.
Enpä ihmettelis yhtään. Ollaan saatu muualtakin kehotuksia viedä poika yksityiselle jos vielä jatkuu tuo korvien repiminen. Mitä virkaa koko tk:lla edes on :headwall: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Pohjolasta juuri soitti joku savvoo viäntävä nainen (heh, nopeeta toimintaa). Omavastuu 100e/kerta. Vuoden ajalta kuulemma kannattaisi keräillä kuitteja, ja sitten aina hakea korvaus. Onko tuossa nyt mitään järkeä...?Jos joka kerta maksat lääkärin ja mahdolliset lääkkeet omavastuu satasen, jääkö siinä mitään korvattava vakuutusyhtiölle? Täytyy nyt vielä miettiä.. :headwall:
Meillä on vakuutukset Pohjolassa. Se 100 omavastuu koskee koko vuotta. Menee siis vaan kerran koko vuoden laskuista vaikka olisi eri sairaustapauksia. Esikoisen vakuutukset olivat aikanaan Ifillä. Silloin ainakin omavastuu (50 e) oli sairastapauskohtainen ja ei sieltä koskaan mitään korvauksia tullu, kun välillä oli silmätulehdusta ja välillä kovaa kuumetta ja välillä mahavaivoja (ei siis samaa sairastapausta). Mutta toisaalta tuo esikoinen oli kyllä yleisesti tosi terve. Sanotiinkin tuo sairaskulukorvausvakuutus irti ja jätettiin vain tapaturmavakuutus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Onko monella vauva-/hoitokuluvakuutus? :attn:
Me otettiin se hoitokuluvakuutus odotusaikana Pohjolasta, kun siellä muutkin vakuutukset. Varausmaksu oli jotain 270? :eek: Nyt en kyllä muista minkä verran se muutoin tekee vuodessa, mutta ei olla kyllä onneksi tarvittu lääkärin palveluja. Oon tosiaan ihan varma, että jos ei oltais otettu tuolloin, niin vauvalla ois varmasti ollut jotain :whistle:
Mun käsittääkseni tuo varausmaksu kattaa ekan vuoden vakuutukset. Ja kannattaa siis ottaa selkoa, meneekö omavastuu aina jokaisesta sairastapauksesta vai saako koko vuoden kulut laittaa yhdellä omavastuulla. Mekin siis otettiin vakuutus raskausaikana, niin eivät ainakaan sulje mitään korvausten ulkopuolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mun sisko tutkii työkseen lasten korvatulehduksia ja väittää, ettei tavallisella terveyskeskuslääkärillä ole yleensä edes valmiuksia tunnistaa pioenten lasten korvatulehdusta.
Hyvä tietää! me nimittäin mennään nimenomaan arvauskeskukseen. Tarvittaessa siis meen vielä yksityiselle jos niikseen tulee.

Meillä Tapiolan kautta vauvavakuutus jossa omavastuu on 84 erkkiä.


 
Juu, just tuolleen kun Muori selitti, että 100? omavastuu/vuosi ja siihen saa liittää kaiken mahdollisen ja siis kannattaa kerätä koko vuoden kuitit ja hakea kerralla. Miten kauan tuota hoitokuluvakuutusta teidän mielestä kannattaa pittää, jos lapsi on pääsääntöisesti terve? Mä aattelin, että katsotaan nyt tuo eka päiväkotivuosi ainakin ja jos poika pysyy terveenä, eikä tuu allergioita tms. niin vois sen irtisanoa. Katoin, että tuo tapaturmavakuutus on pojalle vaan 20?/vuosi, joten se nyt ainakin kattaa ne muut vahingot, jos sairauksia ei pahemmin ois :whistle: Me ollaan kyllä tosi tervettä porukkaa muutoinkin =) Ollaan kerätty vastustuskykyä miehen kanssa, mä sairaalasta ja mies apteekista :D

Nyt ruoanlaittoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
tämmösen ehkä vois hankkia jossain vaiheessa :whistle: klik
Saatiin tommonen mut vanhempi poikien versio maanantaina

Ei se tämmönen ollu?
Tossa on siis meidän ja siitä on tykänny niin poika kuin äiti&isikin. Lelujen äänet ja valot ja musat ja muut härpättimet usein käy lähinnä korviin, mut tuosta on kyllä tykätty! Paitsi nyt kun pieni isäntä on onnistunu hajottamaan ton niin että se rouskuttaa ja roksuttaa eikä suinkaan soi enää nätisti. Tekiskin siis mieli hommaa neidille oma. Tuo rinsessainen oiskin oikein kiva! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Meillä on 3 HAMMASTA! :D löytyihän se syys Netan paastoon ja kiukutteluun!!! :whistle:

Tarppa ja Netta
6kk ja n.2vkoa! ;)
JEEEEEEEE! Teillä on bileet - kaikki sileeks! (siis hampailla ) :LOL:
Onnea! Meillä ei yhtään hammasta vielä.


Tää on ihan outoa, jäbä on koisannut yli kaksi tuntia jo.
 

Yhteistyössä