***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Meillä poika nyt myös toisilla päikyillä, herää varmaan ihan näillä näppäimillä. Paitsi, jos tuo kattoa rummuttava sade pitää pojan unessa :whistle: *toivoo salaa* Kaveri on kyllä pian tulossa kylään, joten heräilee tuo poju sitten viimeistään.

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Tuosta vakuutushommasta vielä...meillä menee mietintään tuon hoitokuluvakuutuksen kannattavuus tosiaan sitten, kun päiväkodin aloitusta lähes väkisinkin seuraava sairastelukierre on ohitettu :/ Yksityisellä lääkärillä käynnissä ei mun mun mielestä pahemmin muita etuja oo kuin sen nopeus :whistle: Itsekin oon yksityisellä lääkäriasemalla työskennellyt ja sitä touhua sivusta seurannut..ja nyt sairaalassa ollessa on puolestaan noihin "oman talon" erikoislääkäreihin luotto kasvanut. Ja samat lekurit työskentelee siellä yksityiselläkin, ottavat siitä vaan hintaa itselleen :whistle: Eli isomman lapsen kanssa sitten melkein jo mieluummin marssisin ihan päivystykseen :whistle:
Peesiä tähän. Kannatan julkisia palveluja! Moitettakin toki löytyy, mutta myös asialleen omistautuneita asiantuntijoita. =)
Juu mä kans luotan niihi sairaalan erikoislääkäreihin. Mul noi huonot kokemukset on pääosin ollu noita omalääkärin sijaisia sekä päivystäjiä kunnallisella. Tuntu että noissa kylissä missä mä oon asunu, ei ollu kertaakaa sama omalääkäri kun siellä kävi.... Yksityisessä on must se hyvä että se on aina sama lääkäri ja tietää sun historian. ja tosiaan se nopeus. Ainaki näin perussairaalle ku mä oon ollu :D

Huomenna tulee miehen sisko ottamaan tytöstä puolivuotiskuvia. Kun sillä on sellainen parempi kamera ja on muutenkin harrastanut tuota kuvausta. Pitäisi varmaan miettiä mitä laittaa tytölle päälle, vai laittaako? ja olisiko jotain rekvisiittaa...hmm. No kuvaajalla on varmasti ideoita myös...

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Meillä poika nyt myös toisilla päikyillä, herää varmaan ihan näillä näppäimillä. Paitsi, jos tuo kattoa rummuttava sade pitää pojan unessa :whistle: *toivoo salaa* Kaveri on kyllä pian tulossa kylään, joten heräilee tuo poju sitten viimeistään.
Meillä tyttö vetää ekoja päiksyjä ja täällä paistaa arska!

Kohta ulos ja neuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Huomenna tulee miehen sisko ottamaan tytöstä puolivuotiskuvia. Kun sillä on sellainen parempi kamera ja on muutenkin harrastanut tuota kuvausta. Pitäisi varmaan miettiä mitä laittaa tytölle päälle, vai laittaako? ja olisiko jotain rekvisiittaa...hmm. No kuvaajalla on varmasti ideoita myös...
Meidän 6kk -kuvat on FB:ssä, meillä mies "harrastelee" kuvausta. FB:ssa olevien lisäks otettiin nakkikuvia taljalla, mustavalkoisia, retroja (seepia) ja värillisiä.

Nyt mä meen :wave:

Vakuutus on meilläkin ja molemmilla. Tapiolasta omavastuu 84e/vakuutuskausi. Esikolla ainakin tuli tarpeeseen, oli kunnon korvakierre, putkitus ja kitarisan poisto. Käytiin toistakymmentä kertaa lääkärissä. Maksoi todellakin itsensä.

Päiväunet on ollu katkonaisia täälläkin 30min-1h kerrallaan ja 3-4krt/pv. Pakko heti sanoa, että poikkeuksena tämä päivä. Nukkuu jo toisia uniaan ensin reilu tunti ja nyt toista tuntia. Nyt pari yötä menny ihan mukavasti. *koputtaa päätä*

Arska paistaa täälläkin B) . Just sillon sato kun tulin viemästä esikkoon kerhoon. Kastuin ihan kivasti, pikkulikka kätteli vaunuista silmät isolla ja kuunteli ropinaa. :heart:

Kristelle:
Piipi79:

Onko muilla yöunet/päiväunet huonontuneet nyt 6kk kieppeissä?

Meillä oli ensin noin 2 viikkoa kestävä jakso (5½kk iässä, jolloin poika heräili jopa 20min välein ja söi monta kertaa yössä, kun ei rauhoittunut muuten. Sitten ihan yhtäkkiseltään tuo poika nukkui viimeisen viikon aikana yöt syömättä ja osan jopa heräämättä Viime yö teki taas poikkeuksen ja heräiltiin tunnin välein, mutta yösyötö on nyt loppu ja tämä päätökseni pitää! Eli hulinoita ja erittäin vaihtelevia öitä Toivottavasti tasoittuu yöt pikkuhiljaa kaikilla

*muoks* päiväunet on nykyisin 2-3x30-45 min
Ootko jo koittanu lopettaa yösyötöt? Onko siis hyviä niksejä? ;)

Ei ollu korvissa mitään. Kurkku ja keuhkotkin tarkistettiin. Veikkas että flunssan takia kurkku on ehkä karheempi ja siksi itkettää.. Kehotti antamaan panadolia tarpeen vaatiessa.

Kyllä ton hengitys vähän rohisee mutta ehkä se on vaan mitä-lie-nestettä..
Eilinen panadol tuntui kyl auttavan niinkin että tänään ei simmut ole flunssaiset eikä nokkakaan vuoda.

Niin, sellaista piti kysymäni että pidättekö rattaissa selkänojaa jo koko ajan istuvammassa asennossa? Muorin tyttö ainaskin eilen istui ihan suoraselkäisenä.. Samoin viimeksi kun Vanamon näin, niin heilläkin istuttiin jo suorana..
Meidän vankkureissa on 3-portainen selkänoja ja kun tossa äsken nostin ulkona, ei se tuntunut olevan liian suoralta tytölle. Tykkäsi istua siinä.. Että uskallanko mä pitää sitä niin koko ajan? Muutenhan toi istua kököttää itekseen tuettuna hyvin.

korvatulehduksesta ollu jotain juttuu...
meil oli pojul korvatulehdus tos joku aika sitte,neuvolalääkärin yhteydes lekuri katto korvat ensin sil millä yleensä katotaan,mut se näytti et korvat olis ihan hyväs kunnos.sanoin sit etten usko et kunnossa ovat kun repii niit koko ajan ja oli sillo tosi kiukkuinen.sit lekuri katto sellaisel laitteel mihin tulee näyttöön käyrää mistä näkee et onko tulehtunu vai ei...ja oli tulehtunu :/ eli se toinen juttu taitaa olla vähän vanhanaikainen jo,ettei sil välttämättä näy kunnol :/
kuuri saatiin siihen mut ei tehonnu :/ mentiin sit kuukauden päästä näyttää korvii niin sit neuvola täti vaan kattoi sil laitteel mikä näyttää sitä käyrää...et siihen ei tarvii edes olla lääkäri kun sillä katsoo =)
toisella kuurilla saatiin tulehdus kuriin...

meillä syödään päivisin näin:

n. klo 8.00 aamupuuro (riisi tai kaurapuuro) + 200ml maitoa
12.00 lihasose+ puoli purkillista hedelmäsosetta + 200ml maitoa
16.00 liha tai kasvissose + 200ml maitoa + ehkä helmäsosetta
18-19.00 iltapuuro
19-20.00 maitoa 200ml

ja pojulla siis painoa 6kk neuvolassa 10.025kg ja pituutta 70cm :D ruoka maistuu =)

kiin kivat kissat :eek: :x :x

joko ootte turvaistuimia ostaneet? käytiin lastentarviikkeessa katselemas ja mä ihastuin tähän:

http://www.britax.fi/multitech08.htm

onko kellään mitään kokemusta tai kuullut jotain hyvää/huonoa tuosta? :attn: :wave:

meillevauva meillä poju on istua kököttänyt rattaissa jo pidemmän aikaa....

Kiitos vakuutuskokemuksista, kertokaa vaan lisää :) Pohjimmiltani olen kyllä sitä mieltä, että kunnalliseen pitäisi voida luottaa ihan yhtä lailla. Sen verran veroeurojakin tulee pulitettua että olisi niille syytä saada vastiketta :kieh: varsinkin kun lapsesta kyse.

Unipussi. Meillä on Lastentarvikkeesta ostettu, olikohan merkki Alvi tjtn. Sellainen kevyesti topattu nallekuvioinen. Poika ei voinut sietää sitä, potkii aina peitotkin pois. Mulla on se nyt kirpparilla myynnissä erittäin vähän käytön jäljiltä.

Meilläkin selkänoja keskimmäisellä säädöllä, voisi varmaan kohta kokeilla ylemmäs.

Hui kun tääl jyrisee :eek:

Vähänkö olen ylpeä, sain ihan itse laskettua pinnasängyn pohjan alemmas B) miehen kanssa ollut puhetta monet monet kerrat, mutta kun ei mitään tapahdu, niin...

Päivää :wave:

Täällä pojat kotiutuneet ja mulla on taas pino kirjoja päällystettävänä |O . Milloin nää loppuu :xmas:

Tyttö nukkuu ulkona tyytyväisenä. Tänään on maisteltu perunaa ja maissia, sunnuntaina aloitin perunalla. Enempi tulee suusta ulos varmaan kun mahaan menee :D :p

Nyt löysin hyvän turvaistuimen pojalle =) Pitkäikänen (9-36kg) ja hinta-laatusuhde erinomainen (Pikkupingviinistä 229?). Eurotest 2008 voittaja ja Suomen Autoliiton testissä saanut arvostelun "hyvä" :) Ainut miinus on, että istuinta ei saa asennettua keinumattomaksi auton penkille, mutta jos istuin on siitä huolimatta turvallinen niin mitäs sitten.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1505

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Onko monella vauva-/hoitokuluvakuutus? :attn:
Meillä oli Fennialta vakuutus mikä korvasi mun raskausajan, synnytyksen ja lähti siitä heti vauvavakuutuksena. Aika arvokashan se on jos sitä ei tarvi mutta hyvin se hukkuu noihin vakuutusmaksuihin... Mulla on ite ollu korvakierteet ja poskiontelotulehdukset ja poskiontelot leikattiinkin toissa kesänä ja monta kertaa oon kiittäny porukoita siitä että on ottanu hyvät vakuutukset mulle sillo lapsena. Enkä oo vieläkään niistä luopunu. Joten tää oli se syy miks otin pojallekin. Koska mulle itelle ne on tullu tarpeen.. Saa nähä luopuuko niistä koskaan vaikkei mitään tulisi, nyt tällä hetkellä ei oo ees puhuttu semmosesta.

Muoks* Nii ja meillä on Fenniassa kun kaikki muutki vakuutukset on siellä joten ei ees kyselty muilta yhtiöiltä tarjouksia.
Näin myös meillä, poskiontelontulehduksia lukuun ottamatta. Ja sitä että meille sitä ei myönnetty raskausaikana, että syntymän jälkeen otettiin.

Lähinnähän noi vakuutukset on hyviä jos on allergioita tai just korvakierrettä ym. Sit jos vauva oikeesti on tosi kipee (siis tyyliin tulee jotain syöpää tms. missä kalliita hoitoja tai leikkauksia) niin sillonhan vaikka yksityisellä ne todetaan niin kunnallisella hoidetaan. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Mutta mä olen semmonen että kaikki pitää olla vakuutettuna
:whistle: Ja se kostautuu kun lasku tippuu laatikosta :headwall: Esikoisella edelleen täydet vakuutukset vaikkei ole tarvinnu (samoin koiralla) mutta ei niitä uskalla lopettakaan... Mutta esikoisen vakuutuksessa hinta tippunut jo reippaasti mutta kyllähän ne silti kalliita on.

Johan tuli luento :D

Pilvipouta Canon tietysti :D Muita katteltukaan, tosin powershot vaihtu ixukseen. Hyvältä vaikuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Nyt löysin hyvän turvaistuimen pojalle =) Pitkäikänen (9-36kg) ja hinta-laatusuhde erinomainen (Pikkupingviinistä 229?). Eurotest 2008 voittaja ja Suomen Autoliiton testissä saanut arvostelun "hyvä" :) Ainut miinus on, että istuinta ei saa asennettua keinumattomaksi auton penkille, mutta jos istuin on siitä huolimatta turvallinen niin mitäs sitten.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1505
Mutta ainoastaan kasvot menosuuntaan :/ En vielä näin pientä kyllä laittais.

Yhteistyössä