***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

Silloin pari päivää sitten puhuttiin lasten koosta, ja sanoin että hyvä näin, vaikka pikkusintti onkin. Mutta en voi sille mitään, että pikkuisen ihmetyttää/huolestuttaa kun tapasin juuri kaverin ja sen pojan, 3,5kk, joka painoi 7,5kg ja on ehkä pitempikin kuin meidän poika. Vaikka tiedän, että meidän poika kasvaa hyvin omaan tahtiin, niin vähän kyllä alitajunnassa huolestuttaa. Just tuo "kasvaa omaan tahtiin" ei siis normaaliin tahtiin?

No onneks meillä on kohta neuvola...ehkä mä taas rauhoitun :(
 
:attn: Onkos kellään muulla vauvan ensimmäinen nauru kuulematta? :attn: Siis kikatus, oikea nauru, ääneen?!
Meillei vieläkään, ja mietin että hidastaakohan toi kireä kielijänne sitä jotenkin... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Kristelle:
Piipi79:

Onko muilla yöunet/päiväunet huonontuneet nyt 6kk kieppeissä?

Meillä oli ensin noin 2 viikkoa kestävä jakso (5½kk iässä, jolloin poika heräili jopa 20min välein ja söi monta kertaa yössä, kun ei rauhoittunut muuten. Sitten ihan yhtäkkiseltään tuo poika nukkui viimeisen viikon aikana yöt syömättä ja osan jopa heräämättä Viime yö teki taas poikkeuksen ja heräiltiin tunnin välein, mutta yösyötö on nyt loppu ja tämä päätökseni pitää!
Ootko jo koittanu lopettaa yösyötöt? Onko siis hyviä niksejä? ;)
Meillä siis poika ihan itse lopetti tuon yösyömisen. Tai no tavallaan...mä siis aina pojan heräillessä kokeilin, että rauhottuuko tutilla ja pienellä silittelyllä. Jos hiljeni, niin jätin yksikseen nukkumaan. Jos tuli itku, eikä syliin ottaminen ja takaisin sänkyyn laskeminen auttanut -> annoin tissiä. Jatkoin tuota varmaan viikon päivät (eli yöt) ja sitten poika vaan on tyytynyt tuttiin+unirättiin sen jälkeen :D Heräämiset pojulla johtuvat suurimmaksi osaksi siitä, että pyörii unissaan niin paljon, että on jäänyt jumiin mahalleen poikittain pinnikseen tms. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitäs meinaat kampaajalla tehdä? =)
Kertokaas nyt mulle pikavinkkiä, mitä tekisin :whistle: En oo vielä päättänyt ja reilun tunnin päästä pitäis mennä jo :eek: Voi olla, että tyydyn tähän samaan malliin ja värjäykset uusiksi... On nimittäin ollut kiva ja helppo malli laittaa. Poliisilaitoksellakin täti kehui mun tukkaa, vaikka on jo ihan uloskasvanut mallistaan, jotta kaipa tämä mulle sopisi pidemmäksikin aikaa :whistle:
 
Turvaistuimen osto olisi tosiaan edessä. Britaxin multitechiä oon kattellu, mutta ihan "sikahintainen" :eek: Pitäis tosiaan mennä oikein auton kanssa sovittelemaan, meillä kun ei oo takaovia, niin pitää olla sellanen, että mä saan pojan sinne takapenkille helposti. Haluan ehdottomasti selkä menosuuntaan alkuunsa. Etupenkille kun en uskalla laittaa, vaikka airbagit kytkisikin pois päältä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: Onkos kellään muulla vauvan ensimmäinen nauru kuulematta? :attn: Siis kikatus, oikea nauru, ääneen?!
Meillei vieläkään, ja mietin että hidastaakohan toi kireä kielijänne sitä jotenkin... :whistle:
Meillä on naurettu, kikatettu ja hörötetty jo pitkään, mutta oon kuullut kyllä tuon lyhyen kielijänteen hidastavan muutenkin suun motoriikan kehitystä, että kaipa se voi vaikuttaa nauruunkin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: Onkos kellään muulla vauvan ensimmäinen nauru kuulematta? :attn: Siis kikatus, oikea nauru, ääneen?!
Jos kutitat kyljistä...mitä kuuluu? Ootko kokeillu? :wave:
On hiljaista. Suu aukenee "nauruun", mutta ääntä ei.
No nyt on ehkä sen verran edistystä, että jonkin äänen tyttö päästää, ei ollenkaan naurun kuuloinenkaan, vaan semmonen... älyttömän vaikea edes yrittää selittää. No semmonen... narina kurkusta tjn. Mutta ei muuta. Eikä auta kutitus, ei masuun pöristys huulilla, ei piiloon-esille-leikki (tällä irtos esikosta ekat naurut), ei mikään... :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: Onkos kellään muulla vauvan ensimmäinen nauru kuulematta? :attn: Siis kikatus, oikea nauru, ääneen?!
Jos kutitat kyljistä...mitä kuuluu? Ootko kokeillu? :wave:
On hiljaista. Suu aukenee "nauruun", mutta ääntä ei.
No nyt on ehkä sen verran edistystä, että jonkin äänen tyttö päästää, ei ollenkaan naurun kuuloinenkaan, vaan semmonen... älyttömän vaikea edes yrittää selittää. No semmonen... narina kurkusta tjn. Mutta ei muuta. Eikä auta kutitus, ei masuun pöristys huulilla, ei piiloon-esille-leikki (tällä irtos esikosta ekat naurut), ei mikään... :'(
Meillä tuli alkuun parhaat naurut siitä kun noilla puhdistuspuuhkeillä putsas korvan takaa.. Kutitti ilmeisesti tosi kivasti :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
:attn: Onkos kellään muulla vauvan ensimmäinen nauru kuulematta? :attn: Siis kikatus, oikea nauru, ääneen?!
Meillei vieläkään, ja mietin että hidastaakohan toi kireä kielijänne sitä jotenkin... :whistle:
Meillä on naurettu, kikatettu ja hörötetty jo pitkään, mutta oon kuullut kyllä tuon lyhyen kielijänteen hidastavan muutenkin suun motoriikan kehitystä, että kaipa se voi vaikuttaa nauruunkin :whistle:
Meillä on aika korvapolille 4.9. sen takia. Toivottavasti ne napsasis sen poikki, toivottavasti!!! Kun neuvolalääkäri epäili lähetettä kirjoittaessaan että tuskin ne leikkaa, kun pitäis tehdä humausnukutus, ja sitä ei miel. alle vuosikkaalle tehä. Nyt sitte neuvolaterkkarimme oli sitä mieltä että eikä ne mitään nukuta, vaan suihkaseevat vaan puuduttavaa ainetta ja naps! Ni saa nyt nähä sitte leikkaako ne sitä vai ei.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Eikä auta kutitus, ei masuun pöristys huulilla, ei piiloon-esille-leikki (tällä irtos esikosta ekat naurut), ei mikään... :'(

Tuo kireä kielijänne. Mun siskon tytöltä leikattiin tuo kireä kielijänne heti synnärillä. Hyvin puhuu pulputtaa nyt kaksi vuotiaana. Onko teidän tilannetta tarkistettu neuvolassa tai muualla? :hug:

*muoks. vastasitkin jo....lukaisempa tuon edellisen... :wave:
 
Mitä? Ihmiset on hankkimassa jo isompaa turvaistuinta :eek:. Musta tuntuu että meillä menee toi kaukalo pitkään, ei ainakaan tuu kilomäärä vastaan mitenkään päin.. Tai ehkä kaukalon turvavyö on vähän tiukka :saint: Ei vissiin mee läpi toi, ne on vaatteet jotka on isoja. Siksi on nafti..

Tai hei, jalat ottaa vastaan takapenkin selkänojaan. Se ei vissiin ole syy vaihtaa isompaan?

Meillä on kyl auton turvavyö NIIN tiukka ja lyhyt ton kaukalonkin kanssa että pitää kyllä erityisen tarkkaan koevyöttää seuraava istuin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ippu Kyllä tuo selviää ja varmasti asia korjaantuu... :hug: Tietävät varmasti mitä tuolle asialle tehdä kun meette sinne korvapolille....ei oo varmasti ainut vaaveli jolla tuo vaiva... :heart:
Hope so.
Täällä on virallinen ohjeistus niin, että leikataan heti synnärillä, jos vauva ei pysty imemään. No senhän meijän neiti on pystynyt tekemään.
Seuraava pykälä on sitten 4v, ja sitä ennen vain jos häiritsee selkeästi puheen kehitystä!!! :eek:
Enkä kyllä tajua miksi hitossa sitä pitäis noin kauan odottaa... varsinkin kun meille neuvolalääkäri -katkaisuepäilyksistään huolimatta- sanoi, että tämä on kyllä harvinaisen kireä! |O Et jospa ne leikkais sen.. päästäis ehkä sitä nauruakin sit kuulemaan =)

 
Kun mä siirrän tuon pikkunappulan tuohon turvaistuimeen ja pistän turvakaukalon veks... Mihin laitan tuon 3v:n... Riittääköhän pelkkä istuinkoroke vai tarttisko ostaa turvavyöistuin. Ajattelin sellaista selkänojallista....tai siis sellaista joka tuolimainen...jossain nähnyt maksavan 100 euron kieppeillä... :xmas:
 
[quote="Ippu] Enkä kyllä tajua miksi hitossa sitä pitäis noin kauan odottaa... varsinkin kun meille neuvolalääkäri -katkaisuepäilyksistään huolimatta- sanoi, että tämä on kyllä harvinaisen kireä! |O Et jospa ne leikkais sen.. päästäis ehkä sitä nauruakin sit kuulemaan =) [/quote]

Luulis että vanhempienkin toivomusta ja mielipidettä kuultais...joten jos leikkaus mielestänne tarpeen...vaatikaa...vaatikaa ja vaatikaa...
:hug:
 
Meillä on jo Britaxin joku selkä menosuuntaan oleva turvaistuin. Menee tohon samaan jalustaan kun toi kaukalo. Ei kyllä ihan vielä olla siirtämässä, sitte vasta kun pää alkaa tulla liian ylös. Tai sitten jos ei mahdu kaukaloon talvivaatteissa. Nytkin tuntuu että alkaa tekeen tiukempaa kun on pitkät vaatteet päällä eikä ne oo viel ees toppavaatteet...
 
pilvipouta meillä viel just 6v täyttävä on turvavyöistuimes,samoin 3v ja 4v.

meillä tällaiset:

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/002440-0702_lim_full.jpg

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/GR08_CF124771.jpg

ja sit recaro young style...kuvaa en löytäny pikaetsinnäl :/

eli ostaisin 3v:lle turvavyöistuimen sinuna =)
 
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=864&valikoimaid=6

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=196&valikoimaid=6

Näitä turvaistuimia suositeltiin meille,en sit tiedä onko hyviä
 

Yhteistyössä